• vili

    Jelikož jsme za loňský rok prodělali s ženou poměrně velký vývoj v tom kde a co jezdíme, zvažuji nákup tohoto kousku:

    https://www.canyon.com/….0/2006.html?…

    Plánované použití je vesměs trailcentra/bi­keparky (rychlebky, TT, malino brdo, livigno, saalbach, jamnica) a výlety lesama kolem Brna do 50 km. Pro toto se mi to zdá vzhledem k měnitelné geometrii poměrně vhodné kolo. Zároveň, když kouknu na poměr cena/výkon, tak mi vychází také velmi dobře. Prošel jsem zatím několik recenzí, co jsem našel a veskrze je hodně chváleno. Pravděpodobně bych hned vyměnil kliky za 170–175 mm a dal lehká, širší řidítka.

    Je nějaké negativum, které přehlížím a nebo máte tip na nějakou vydařenou konkurenci, která by stála za úvahu?

    Jezdec: 193 cm, 102 kg nahaté váhy…díky

    • wilda81  

      Ta menitelna geometrie nebude myslena jako dve kola v jednom – jen proste pomuze ve vyjezdech na zavodech. Z toho co popisujes bych vybiral klasicke Trail/AM/EN kolo (podle toho co bude prevazovat a jak moc agresivne jezdis). Pokud chces 29er, tak neco ve stylu YT Jeffsy/Capra, Trek Slash, Scott Genius/Ransom, Stumpjumper EVO, Commencal Meta TR 29, Intense Carbine 29, Santa Cruz Hightower (LT)… je toho spousta a u osvědčených jmen nemůžeš šlápnout vedle.

      • TheJD  

        No a co je novy Strive? Klasicke enduro, ale s kurvitkem navic, ktere bude suprove, pokud se nerozbije, ale to uz snad maji zmaknute, kdyz to ted dela Fox.

        • Stingray  

          I u staryho se uz nic nesere, mam ho treti rok a na Shapeshifter jsem nemusel sahnout. Za ty prachy je to pecka kolo co nema moc konkurence.

        • wilda81  

          Já mu nerozmlouvám nákup. Jen jsem z příspěvku nabyl dojem, že si myslí, že to je kolo „dvě v jednom“. V parku zapneš DH mód a bude z toho nesmrtelné enduro. Kolem Brna XC mód a bude z toho jezdivý trailbike. Tak to není.

          Chtěl jsem ho nasměrovat na to aby si vybral typ kola podle toho co bude jezdit nejčastěji a nemusí řešit fičury, které (bez závodního použití) budou mít minimální přínos.

          • vili  

            Muzes to prosim vic rozvest? Jako je mne jasny, ze projev obou poloh nebude jak dve uplne jiny kola, ale myslenka na univerzalnost tam samozrejme byla.

            • wilda81  

              Moc nevím co chceš slyšet. Jen jde o to, že myšlenka SS není postavit dvě kola do jednoho, ale jen usnadnit výjezdy na závodech nebo pomoct na šlapavých úsecích.

              • vili  

                OK, já jsem totiž na mobilu přehlídl ten tvůj první příspěvek, tak mi to nedávalo moc smysl…

            • Roman 41  

              Univerzálnost v tom není ten pravý pojem, tento systém odpružení a v geometrii se více hodí pro jezdce Enduro závodů pro přejezdy mezi RZ, Strive s těmito zdvihy a geometrií je spíše už pro enduro použití.

              • TheJD  

                Dedikovane zavodni enduro kolo a pry je jen „spise“ na enduro pouziti. :D

    • ceo  

      Negativum je 15 kg. A o klikách víš. Krátké tam nedávají asi jen tak, bude to mít důvod, že šáhli po tomto nestandardním řešení.

    • kejda  

      15 kilo bez pedálů je prostě moc. Abys to odlehčil, tak si nachystej další prachy (ráfky, víc karbonu :)). Na pláštích neušetříš nic, jinak si nemusíš kupovat enduro, jestli tam dáš 700gr šlupky…

      V podobné (trochu víc) ceně se dá složit bike okolo 13,5 kila na podobné výbavě, možná lepší vidle i tlumič. Záleží, jak se podaří sehnat rám, ale skočáci mají výprodeje třeba Santa Cruz tady třeba . Cena je pecka, tlumák na Kashimě. A máš pomalu 40–50 tisíc na to si složit něco podle sebe a hlavně třeba v lepší výbavě.

      Nebavím se o tom, že rám SC ve verzi CC je trochu jiná káva než Canynon

      • TheJD  

        Hele, on ten CFR ram od Canyonu je taky o 300 g lehci nez ten zakladni… To kolo je oproti konkurenci tezsi o shapeshifter, ale konkurence zase nema vyhody shapeshifteru. O vikendu jedu na Koprivnou a uz se tesim, az novy Strive vyzkousim, tak sem pak muzu napsat pocity.

        • kejda  

          Já ti tak nějak nevím, jestli prostě u hard endura má tato fíčovina smysl. Možná snad u nějakého XC hybrida s ambicemi na trailbike, že bys to využil na závodech. Ale hobík, do bikeparku, s náletem do 50 km okolo Brna? Kolo stejně nijak neletí nahoru, dané geometrií endura, prostě si to musíš oddřít nahoru nebo se vyvézt a pak už nějaká změna geo, nevím no. Ale každému vyhovuje něco jiného, mně to přijde drahý a těžký. Kdyby to bylo řekněmě pod 90 tisíc, prosím. Ale kol za kilo je už dneska v prodeji opravdu hodně, nemluvě o vlastní stavbě, kdy jsi schopen na komponentech ušetřit, pokud tomu teda aspoň trochu hovíš.

          Jinak na Kopřivné budes jezdit lanem, tak k čemu shapeshifter, když poletíš jenom dolů? Nebo budeš jezdit za své nahoru?

          • TheJD  

            Tak to uz je jeho vec. Ja uz mam enduro jen na obcasnou nedelni vyjizdku u Brna a jinak jen na zavody a vylety do hor/bp. Na jezdeni u Brna enduro nema smysl, pokud teda clovek nechce jedno kolo na skakani v Netru nebo Zamilci a zaroven na jezdeni.

      • vojtechposmourny  

        Rám je za 62, to nám zbývá 40. Když budeš mít štěstí, seženeš za to odpovídají vidlici a kola. Co ten zbytek?

        • ceo  

          záplety 10–12

          vidlice 12–18 s trochou snahy

          GX sada za 10

          a zbývá kokpit, sedlovka a brzdy

          Nevyjde to méně, ale nevyjde to o moc víc a A) bude na 13,5kg, což je –1,5 méně a B) u santy je celoživotní záruka a snad i pro samotné rámy platí bezplatná dodávka ložisek a C) bude to mít podle sebe Když vezme Striva, stejně bude nejspíš měnit sedlo, a dost možná i kokpit, takže další peníze do toho nejspíš taky natlačí. Vlastně píše o klikách a prodávat 165 kliky…

          jako kolem 100t. pokud někomu nevadí konzervativnější geo Hightower (LT), je to rozhodně zajímavá alternativa a v podstatě jeden z mála rámů, co se dá koupit a sám si naskládat podle sebe.

          • vili  

            Diky za nazor. Uprimne receno hightower me taky napadl, ale skoncil jsem na tom, ze by to vyslo o nejakych cca 15–20 vic a usetril bych 1 kg vahy. No a muj stavajici bandit ma 14,5…takze jsem to zatim zavrhl, nicmene po tvem prispevku se nad tim znovu zamyslim. Yt jsem zavrhl z duvodu nesmyslne kratke st. Mel bych sedlo kilometr na horni ramovou.

            • ceo  

              Dám ti ještě jednoho brouka do hlavy, protože slušně diskutuješ.

              Mondraker Foxy carbon R 29 https://www.mondrakercz.cz/…in-enduro-1/

              Pokud jezdíš závody – je cena 86 tis. Kamarád dostal na Slovensku i jako nezávodník nabídku na stejnou cenu. V osazení jsou kompromisy, ale zase jsi o 20 tis. níž.

              Je to tedy taky nízký rám.

              V kashimě by vyšel na 112tis. – závodní program

              https://www.mondrakercz.cz/…in-enduro-1/

              • vili  

                Diky za tip, ale mondraker neni vzhledove vubec muj salek kakaa. Btw kdyz mrknu na cenovku 130 000 kc a vidim to osazeni NX a zakladni kola, tak mne to prijde uz hodne extrem.

                • ceo  

                  oni to celou dobu prodávají za těch 96 tis. je to „trvalá akce“. Reálně těch 86tis. a to mi přijde už úplně v pořádku. Samozřejmě pokud se nelíbí, není co řešit.

                  Ještě se mrkni v pepe bikes na Ibisy – trailovější Ripley a endurovitější Ripmo. Cenově jsi už blízko.

                  • vili  

                    Tak ripmo by se mi moc líbilo, ale v XL seat tube 470 mm??? To by se mi tam suše vešel 250 mm teleskop :-(

                    zase koukám, že napojení horní rámové na sedlovou je až přímo pod objímkou, tak by to nemuselo vypadat uplně blbě…akorát sem si dal limit kolem kila a ne že by to uplně nešlo dát víc, ale už si to tak nějak nechci sám před sebou obhajovat na to moje ježdění a když jen rám je za 80, tak to bych musel sakra přitlačit aby ten zbytek byl aspoň trochu odpovídající…

                • Roman 41  

                  Jestli chceš vyloženě Canyona, na dlouhé výlety, maratony, traily, šáhni po Neuronu 29" ve velikosti na tvou postavu XL, letošní modely na Eaglu 1×12 komplet na Foxu nemá chybu, mám loňského Neurona AL 7, zdvihy 130/110 na XT 2×11, super stroj na všechno, i dropi skáču na trailech, měřím 186/ váha 120 kg, žádný problém, jestli nezávodíš a chceš 27,5 kola, tak spektrala, příští rok ho beru pro syna 11 let v XS.

                • Roman 41  

                  Jestli chceš vyloženě Canyona, na dlouhé výlety, maratony, traily, šáhni po Neuronu 29" ve velikosti na tvou postavu XL, letošní modely na Eaglu 1×12 komplet na Foxu nemá chybu, mám loňského Neurona AL 7, zdvihy 130/110 na XT 2×11, super stroj na všechno, i dropi skáču na trailech, měřím 186/ váha 120 kg, žádný problém, jestli nezávodíš a chceš 27,5 kola, tak spektrala, příští rok ho beru pro syna 11 let v XS.

                • Roman 41  

                  Jestli chceš vyloženě Canyona, na dlouhé výlety, maratony, traily, šáhni po Neuronu 29" ve velikosti na tvou postavu XL, letošní modely na Eaglu 1×12 komplet na Foxu nemá chybu, mám loňského Neurona AL 7, zdvihy 130/110 na XT 2×11, super stroj na všechno, i dropi skáču na trailech, měřím 186/ váha 120 kg, žádný problém, jestli nezávodíš a chceš 27,5 kola, tak spektrala, příští rok ho beru pro syna 11 let v XS.

                • Roman 41  

                  Jestli chceš vyloženě Canyona, na dlouhé výlety, maratony, traily, šáhni po Neuronu 29" ve velikosti na tvou postavu XL, letošní modely na Eaglu 1×12 komplet na Foxu nemá chybu, mám loňského Neurona AL 7, zdvihy 130/110 na XT 2×11, super stroj na všechno, i dropi skáču na trailech, měřím 186/ váha 120 kg, žádný problém, jestli nezávodíš a chceš 27,5 kola, tak spektrala, příští rok ho beru pro syna 11 let v XS.

                • Roman 41  

                  Jestli chceš vyloženě Canyona, na dlouhé výlety, maratony, traily, šáhni po Neuronu 29" ve velikosti na tvou postavu XL, letošní modely na Eaglu 1×12 komplet na Foxu nemá chybu, mám loňského Neurona AL 7, zdvihy 130/110 na XT 2×11, super stroj na všechno, i dropi skáču na trailech, měřím 186/ váha 120 kg, žádný problém, jestli nezávodíš a chceš 27,5 kola, tak spektrala, příští rok ho beru pro syna 11 let v XS.

                  • o.unca  

                    Dropi jsou ti ptáci?

                  • vili  

                    Díky za rady, ale myslím, že jsem napsal poměrně jasně na co ho chci a dlouhé výlety ani maratony tam nezazněly …neuronů mám kolem sebe dost abych věděl, že to kolo je sice super, ale chci něco jiného. Stejaně tak nechci 27,5 kola

            • coltcha  

              S tímhle bych souhlasil, Hightower v mem setupu původním setupu (viz profil) jsem poskládal za 115 a to jsem použil brzdy a kokpit ze starého kola. Původně jsem myslel, ze se vejdu do kila. A to byl rám přesně v tuhle dobu taky na bike24.com ještě o 200 éček levnější.

              Za mne záleží, jaký bude ten poměr litani kolem Brna vs Trailcentra/Bp. Pokud budeš v parku příležitostně, zdá se mi ten Strive skoro overkill.

              • vili  

                No, pokud bude vývoj pokračovat, tak kolem Brna to bude výrazně na ústupu ve prospěch center/parků.¨

                A říkám si, že těch 50 km s hospodou v půlce objedu na čemkoliv :-)

                • TheJD  

                  Hmm, ano.

                  Po dlouhe dobe nemam jenom enduro, ale nove 120/120 celopero na zavodnim xc ramu a jezdeni tu na tom je uplne jina liga. Enduro je lepsi jenom na Francii, Mordoru, Hrebenovce a par dalsich sjezdech. Jenze na XC kole jsou mega zabavne i traily po rovine nebo do kopce a o tom to je. :)

                  • vili  

                    No já měl původně jako hlavního adepta jeffsy, ale ta nová geo mě trochu zaskočila a tak sem začal koukat jinam…navíc polovina komponentů ve mně nebudí důvěru

                    • TheJD  

                      Nevim jak moc jezdis ty BP a tak, kde je potreba bytelnejsi kolo, ale kdybych mel mit jen jedno kolo, tak bych jako brnak volil asi neco ve stylu Neurona, Stumpjumpera, nebo mozna Smugglera ci Mety TR.

                      Kdyz si vezmu, ze z Brna to v podstate na ty nase traily nemuzu mit bliz, na zacatku Francie jsem z domu do hodiny, a stejne mi to casove vychazi aspon na 3 hodiny, abych objel aspon 2 endurove traily, tak je proste enduro overkill. Obzvlast, kdyz do Zamilce nebo Netra jezdim vyjimecne.

                      • ceo  

                        Na Francii, Mordor, Hřebenovku je imho ideál 130–140mm Vždyť je to vyjetý, bajky tam moc náklad nedostávají. Tam, kde to je náročnější, se jede pomalu (Hřebenovka, konec Francie). Ideální bajk na tyhle traily podle mě bude Jeffsy, nový Ripley, Niner RIP, Meta TR, Propain Hugene, Hightower o nějakých 13 kg.

                        Enduro má smysl v Alpách, velkých kopcích, bikeparcích, i když na BP jsou spíš DH stroje.

                        Taky to bude o stylu – kdo prasí a pere to tam na zdvihy, raději bytelnější enduro. Lepší technik si může dovolit lehčí a zábavnější kolo.

                        • TheJD  

                          Vsak jo, ale potencial endura uz se tam da vyuzit. Mozna sis vsiml, ze jsem nezminil Kolohnata, na kterem opravdu nic na enduro neni, vyjma jedne komprese a jednoho maleho skoku.

                          • ceo  

                            Potenciál endura lze využít všude (hlavně blbou technikou), ALE IMHO opravdu drtivá většina dnešních enduristů si zdvihama kupuje skill. Podle mě 120mm Spark bude na všech zmiňovaných trailech rychlejší. Ostatně KOM na Šumbeře myslím drží někdo na XC fullu.. Nemyslím ani, že by to tam XC nedávaly životnosti. Maximálně pro ně není skok na Kolohnátovi.

                            Schválně tam chci v létě zajet na 120mm XC/trail HT s 69HA.

                            • TheJD  

                              Myslim, ze na techto trailech hraji nejvetsi roli plaste, ale nemyslim si, ze by na nich mel byt rychlejsi clovek na XC kole. Na modernim trailovem kole ano, ale ne na xc kole.

                              Sumberou myslis co? Obranak?

                              • ufoncz  

                                Asi jo, to tam ma bracha na Sparkovi RC. A pred casem to dlouho drzel na GT Zaskar 27.5 HT. Plaste vetsinou neco jako Aspen ci ted Fast Trak 2.3. Je to ale kombinace jezdeni techniky od mala a vykonnosti z XCO zavodeni – od puvodniho dotazu je to strasne daleko (a taky asi o dobrejch 35 kg jinde :))

                  • krabica  

                    Pravidlo n+1 funguje, taky jsem k enduru pořídil ještě 130mm trailbike a je to super.

            • wilda81  

              S Hightowerem bych ti uměl pomoct ;)

              • vili  

                ty máš ale XL, to je na 193 a dlouhé nohy malé, ne?

                jinak koukal jsem na něj samo :-)

          • kejda  

            byl jsem na hajzlíku, takže jsi to vlastně napsal za mne, dík

          • embi  

            Posli mi 36 Elite za 12–18, dik.

          • tonik666  

            LT hightower je podle me mrtvej a mrdka, a nahradi ho megatower.

            malej hoghtower je lehkej, ale enduro/bikepark to neni.

        • kejda  

          napsal jsem tohle přesně …„V podobné (trochu víc) ceně se dá složit bike okolo 13,5 kila na podobné výbavě“

          za 102 tisíc Santu neposkládáš, to je jasný, ale psal jsem, že úplně nejde srovnávat Santa Cruz a Canyon, takže rám je prostě dražší. Pokud tohle srovnání uznáš a jsi schopen si připlatit třeba za exkluzivitu, nějaké ty roky zkušeností s výrobou rámu, netuctový bike, tak dokážeš přihodit nějakou tu minci navíc…Jestli ne, pak samozřejmě Canyon je super volba.

          Ten SC, co jsem složil kámošovi stál lehce přes 120. Vidla Fox36, tlumák a sedlovka v Kashimě. Tyto tři komponenty jsu v jiné kategorii, než ten Canyon.

          Mám trochu jiné vstupy…ale zase ne úplně super :). Tuším, že jsem toho Santu dával tady do fotek.

          • TheJD  

            Ja teda zatim videl mnohonasobne vic Nomadu a Bronsonu nez Strivu, tak nevim, co je mensi tuctovka. :D

            Jinak mi vychazi, ze s ekvivalentnim ramem od Santy, Megatower, neusetris ani pul kila na vaze. To je vaha Shapeshifteru.

            • kejda  

              Třeba je nikdo nechce :).

              Bavit se o Megatoweru, který tíhne spíše k Nomadu, to už je čistokrevné enduro, to je blbě srovnání, nemluvě o ceně.

              Každopádně rozumím tazateli, když by chtěl do foroty trochu zdvihu navíc, mám to taky tak. AsiJský nejezdím enduro mordy denně, ale to přece nevadí, ne? Asi bych Malino Brdo sjel i na 130/130, ale takto jsem si to užil a měl jsem zdvihu přehršel:))

              • TheJD  

                Strive a Megatower jsou na chlup stejna kategorie, tak jake blbe srovnani?

                • kejda  

                  Oni megatower prezentují jako enduro s geny sjezďáku s tím, že zvládne mnohem více, než loňský Hightower LT, což je také enduro.

                  • TheJD  

                    Hightower LT je predevsim mutant. Vzdyt vzali trailove kolo a pomoci jineho linku z nej udelali „enduro“. Taky je mega kratky i oproti dnes konzervativne dlouhym kolum.

                    • kejda  

                      Ripmo je taky mutant, Ripmo = Ripley + Mojo. Já jsem taky mutant :)

          • vojtechposmourny  

            Nemyslím si, že pokud budeš chtít postavit jako běžný smrtelník 29 enduro o váze cca 13,5kg, bude to stát na výše postovaném rámu od SC do 110k. Bude to chtít karbon na kolech, klikách atd. Plus máš tlumič v kashimě, což z estetického hlediska znamená Fox factory 36 a sedlovku taktéž.

            • kejda  

              Ten žlutý s pedály 13,5 kg. Kola hlína Praxis32, GX komplet, karbon jenom rodle. Takže?

              Co to je běžný smrtelník? Člověk, co si neumí projít weby a vychytat dobré ceny a raději koupí hotovku za 115 tyček na brzdách SLX a sedlovkou Xfusion?

              A s performance vidlí, která je takový dobrý základ? Například?

            • mpIII  

              Nepotřebuješ sedlovku a vidli v Kashimě, to se zkousne a pak časem dáš černý tlumič :0)

      • Lister  

        Pokud jde o SC tak se dá aktuálně sehnat třeba i starší Bronson za 1800 ecek. Ale myslím že největší velikost je M.

    • MirosPikos  

      Měl si vzít 675 a měl bys klid

      • vili  

        malý kola :-)

        • MirosPikos  

          Tužší kola.

          Napsal jsem toho víc, ale koukám že se poslala jen první věta 

      • MirosPikos  

        Chtěl jsem předtím napsat, že bych se na Strive vyprd a raději něco složil. I třeba že se mi novej Strive hodně líbí. Něco s flip chipem. SS je dobrá věc pro závodní ůčely, když honíš vteřiny na přejezdech horemkopcem. Postupně začal shánět vidlici, kola, rám a pak tlumič ve výprodejích i třeba za cenu toho, že by novej bajk byl až na podzim. Stačí vzpomenout, co se dalo sehnat na Merlincycle (Transition) nebo jinde… (Intense apod.). Třeba i to Stereo se bude dát sehnat na podzim na bike-discountu za lepší peníz.

        • mpIII  

          Souhlas, teď jsem viděl Hightower LT za 2000 EUR. Což je fajn. Jen je pro viliho škoda, že to je L a XL.

          • embi  

            Nerozumim proc jsou tu vsichni udelany z prehistorckyho ramu Hightower LT, kterej se krouti jak zizala, kratky to je, vysoky to je, stary tlumice to ma…

            • wilda81  

              :D

            • logoman  

              Protoze na tom je nalepka Santa Cruz …

            • wilda81  

              Obout se do HTLT kvůli tuhosti a sám jezdit na rámu od značky, která je kroucením přímo proslulá, je teď známka punku? To samé platí o tlumičích. Ještě nedávno jsi se tu ptal jestli se DPX2 vyplatí nechat a teď ho označíš za „starý“. Pokud jsi to myslel ve smyslu rozměrů, tak i to se dá řešit (missing link) a můžeš s klidem použít metrické rozměry.

              Geo HTLT je poplatná době a způsobu vzniku. Rám má IMHO slabinu maximálně v položenější sedlovce, která je důsledkem použití předního trojúhelníku z OGHT místo vytvoření nového. Pokud člověku nebude vadit, že šlape před sebe v prudkých kopcích a nevyhledává „long slack“ geo, tak kde je problém? Nevidím důvod proč by se teď s příchodem nového modelu okamžitě nedalo na starém rámu stavět a jezdit. Zvlášť pokud ho sežene v nějakém zajímavém výprodeji…

              • embi  

                Treba to kritizuji, protoze sam mam ram, ktery se krouti a pristi bych si vzal jiny?:) Protoze ja uz jsem to udelal a jine kolo mam.

                Starymy tlumici myslim rozmer, ne typ. DPX2 je vyborny.

                • krabica  

                  A co je na starých rozměrech tlumičů špatného? Nějaký reálný přínos nových?

                  • embi  
                    1. nemoznost osadit aktualni RockShox
                    2. domnivam se ze jiz mensi vyber modernich Foxu
                    • mpIII  

                      a. Pravda

                      b. Jak DPX2, tak X2, tak DHX2 se stále dělají i v nemetrických rozměrech

                    • krabica  

                      a. není o co stát :-)

                      b. Fox dělá obojí

        • vili  

          Nemam vubec nic proti skladani (naopak), ale proste fakt jediny na cem mi dava smysl skladat je sc nebo ibis, nebo pokud by sel sehnat jeste jinej lehkej karbon na 29 (carbine). S podzimem nemam problem, stejnak sem chtel striva az na podzim ze bude treba sleva. S tim merlincycle je to ale tak, ze transotion je tezkej jak hovado a intense byly jen 27,5 bajky. Lehkej 29 karbon nikde

    • logoman  

      https://www.xlivesport.cz/…--n--orange/?…

      Tohle mi přijde slušný, super odpružení, kola …

      • MirosPikos  

        Tohle kolo mě zaujalo asi nejvíc ze všech, co jsem minulý rok potkal. Navíc za tu cenu?

        • vili  

          njn, dyž ale je fakt zbytečně ošklivý se mi zdá :-)

          • MirosPikos  

            Naživo viděls? Obrázek mě taky moc nebere.

            • vili  

              Neviděls, ale bych hoodně překvapenej kdyby byla zásadní změna :-)

              • vili  

                Beru zpět, ta celočerná nižší verze, kterou má i theedge je docela dost koukatelná. Ta jednolitá černá schová všechny ty nepěkný prvky na rámu. Velikost 22 by byla gut…zařazuji do výběru

    • theedge  

      Já můžu doporučit Cube Stereo 150 SL 29, které mám v profilu. Mám už na něm něco najeto a i našlapáno a rozhodně ho můžu tazateli doporučit. Za cenu 3500 euro výborný poměr ceny a výbavy. Na to jaké to je kolo, tak slušná váha – 13,3 v M bez pedálu je relita. Moje současná váha v M je včetně pedálů 13.95 kg – dával jsem pedály, košík, těžší gripy ( GA2 FAT ), těžší sedlo, Bash Guard, omotávka na ochranu stavby …

    • logoman  

      Jestli je ta vaha pravdiva, tak mi to prijde slusny.

      https://www.hupnakolo.cz/…ius-720-2018?…

      https://www.mbr.co.uk/…t-genius-720

      • vili  

        Já se doguglil k tomuto:

        https://dolekop.com/…vetadvacitka

        Takže abych shrnul moje dosavadní závěry z této debaty:

        • pořádně si zvážit, jestli strive není pro moje použití overkill – může být, jsem hromotluk se špatnou technikou co nikam nespěchá, tak jsem si říkal, že víc zdvihu neuškodí.....pokud budou mít XLko v Kopřivné, tak si tam zajedu zkusit jak to jezdí do kopca a z kopca
        • santa v XXL za nízkou cenu asi nebude :-), takže ty skládačky spíš nevidím, protože se imho pohybuju někde u 130 000,– minimálně
        • pořád mě láká jeffsy – napsal jsem jim na podporu, jestli by mi nevyfotili alespoň XXL se sedlem nastaveným pro mě, tak uvidíme jak to dopadne
        • polské ripmo jsem ještě pořádně neprošel, ale tato cesta mi malinko nesedí
        • scott genius se mi zdá poměrně dobrá volba, samozřejmě člověk značně připlatí
        • tonik666  

          santa hightower LT ne.

          130k – to je dobry odhad, pokud dobre poridis. za 100k das kolo v zakladu

          ripmo – asi ok i kdyz radsi 160 zdvihu

          jeffsy ok

          scott ne

          jinak mas pravdu, najit karbon na stavbu je tezke. jeste je transition sentinel, ale taky drahy.

          jo a geo je zaklad vseho, vic nez hmotnost

          • vili  

            proč scott ne?

            • TheJD  

              Myslim si, ze mu na tom nejvic vadi ten jejich triple neco lock neco system. Ten se mi osobne taky nelibi, stejne jako proprietarni tlumic pro ten system, ale pokud to jde zrusit a dat na tlumic klasickou packu, tak by to nemel byt problem. Pak uz se mi na tom kole nelibi jen cena.

              • suslos  

                Lock mi přišel fajn i ta packa je pekne provedena. S tlumicem naprosto souhlasím, tyhle řešení fakt nemám rad. Nicméně co vidím jako největší minus jsou bushingy namísto ložisek v zadní stavbě – nejel jsem na Geniusu kterej by tam hlasitě nevrzal… a starat se o to každých 100km? Hmm slusny

                • kejda  

                  3 tisíce najeto a ani skřipnutí. Celá zadní stavba je na kluzných… Ale zase jiný kolo :)

                  • ceo  

                    RIPMO má taky kluzný u spodních vahadel, že?

                    Nebo jsi měl Rocky Mountain?

                    • suslos  

                      Věřím, ze to muže i fungovat. Záleží i na stylu ježdění…

                      Edit: byla reakce na Kejdu, sorry

                    • kejda  

                      Ano i dole. Nemá to jediný kuličkový ložisko. Měl jsem celé rozdělané :). Jednoduchý jak facka, i servis se dá udělat doma, bez komplikovaných stahováků. U předchozí HD3 ty ložiska vydržely sezonu a půl a bylo po nich…

                      • krabica  

                        Ty jo, myslel jsem, že dnes jsou rámy už jen na kuličkových…

                      • ceo  

                        I Ghost si s tím užili dost. Nakonec přešli taky na ložiska. RM už má taky ložiska. Doufejme,že ibisu to zvládli lépe a hlavně, že tam mají nějaká standardní kluzná pouzdra a ne speicialy. Scott u Genius a Ransomu taky zavedl vzadu kluzná pouzdra

                        • krabica  

                          Jsem rád, že mám na obou kolech kuličková ložiska MAX od Endurobearings, na jednom drží už 3. sezonu v poho, druhé je nové, tak uvidím…

                        • kejda  

                          Tak oni na stránkách píšou, že je dávají z důvodu vyšší životnosti a hlavně tam, kde mají smysl. Dávají na ty pouzdra celoživotní záruku, ale kdybych prý měl pocit, že jsou v prdeli, pošlou mi zdarma celou sadu. Asi to bude pár korun, když to dávají zadara :))

                          Btw celá sada ložisek na HD3 stála tuším 3 litry, což bylo ob rok pomalu na výměnu, respektive cca 3500 km.

                          Pro zajímavost, kdo si chce počíst proč:

                          Bushings where you need them, bearings where you don’t

                          If you ask an engineer, they’ll tell you that bushings are lower maintenance, stiffer, lighter, and more affordable than bearings. The key is to only use them where it makes sense.

                          Bushings work best in applications with high loads and minimal rotation, two things ball bearings don’t like. That’s why suspension manufacturers use them for shock mounting hardware and why we’ve used them for the past five years on our Ripley, HD3, and HD4 clevis.

                          High loads and minimal rotation describe the Ripmo lower link pivots so we’re introducing a new link featuring IGUS bushings. The new link is 80g lighter than its ball bearing equipped equivalent, while also being torsionally stiffer. The bushings are shielded from spray, protected by airtight seals and will last a long time.

                          We believe so strongly in the concept, we’re offering free lifetime replacement on bushings. Have a problem? Call us. We’ll send you a new set.

                          • mpIII  

                            Rozhodně zajímavé. Ty prvky, na kterých je zadní stavba, se vlastně nikdy neotočí o celou otáčku, tak asi fakt nedává smysl mít to na ložiskách. Zajímavé pak ale je, že jiní stále věří uložení na ložiskách, a i na ně dávají doživotní záruku.

                            • kejda  

                              To máš naprostou pravdu, ta otáčka spodních vahadel bude v rozmezí max 45°.

                              Navíc podle videa horní část zadní stavby nedá ani těch 45°, chodí prakticky rovně s podkovou tlumiče. Tak snad to mají kucí americký vychytaný. Pravda je, že nic neskřípe jako u HD3, to byla občas kakofonie všeho možného.

                              Tady stačí ošplíchat bordel pro jistotu ze všech spojů zadní stavby, kdyby to měli tendenci vrzat.

                              U Canyonu například se mi líbí, že mají plastové krytky na zadní stavbě na ložiska, aby se tam nedostal bordel vůbec

                              • mpIII  

                                No u SC tam moc pohybu taky nebude.

                                https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

                                Možná proto mají spodní vahadlo s maznicí…

                                • Lister  

                                  Ale tam jsou všude ložiska.

                                  Kluzná pouzdra jsou pouze v uchycení tlumiče.

                                  • mpIII  

                                    Já přeci ví, jen přemýšlím, že se ty ložiska skoro nepohnou, tak proč nepoužili pouzdra

                                    • Lister  

                                      No ono se to docela točí a jak sjem ti psal – výměna kluzného pouzdra v dolním oku tlumiče, kde je výsledný pohab asi tak 60 st udělal obrovský rozdíl – a to je jedo ložisko, teď si vem jak velký rozdíl by udělalo 8 pouzder ve vahadlech.

                                      • mpIII  

                                        Popřemýšlím o tom. Na Nomada dokonce dávají nějaký tlumič s velkými ložisky. Docela by mě zajímalo co to je a jestli se to dá sehnat i pro 5010

                                        • Lister  

                                          Kluzné pouzdro v horním uchycení – ano bylo nové, ale musel jsem s tím mlátit docela dost a jaké hezké zvuky z toho lezou :-)

                                          • mpIII  

                                            To jsi to rozhýbával?

                                            Tohle je to, co dávají na Nomada

                                            • Lister  

                                              Ne, zkoumal jsem co mi dělá za jízdy tyhle lupave zvuky.

                                              Bylo to to spodní pouzdro. To horní se v reálu prakticky nehýbe takže stačila výměna jen dole a byl klid.

                                              Jinak to na Nomadovi bude takhle oversize asi kvůli životnosti, chtělo by to vidět zevnitř, ale vůbec bych se nedivil kdyby to byly jen přerostlé jehly.

                                              • mpIII  

                                                No mě právě zmátlo u 5010 tohle – 30×8mm rear hardware (bearing compatible). To asi znamená jehly. Myslel jsem, že to bude něco jako na tom Nomadu. Tam to ale spíš vypadá jako nějaký atyp tlumič, protože tam vidím šrouby zepředu pístnice.

                                              • tonik666  

                                                Tak zrovna SC se toci hodne-vsechny 3 uchyty na hornim linku se toci fakt hodne, vcetne oka tlumice, skoro o 90 stupnu. A spodni link taky dost. Horni uchyt tlumice se netoci.

                                                Treba u Banshee se spodni uchyt tlumice toci minimalne, ale namahamy je nejvic

                                                • kejda  

                                                  I tak, 90° je případ jen čtvrtina otáčky ložiska. Já navrhuji, každý kvartál rozdělat zadní stavbu a otočit ložiska o těch zmíněných 90° dopředu. Problém nastane, když se zapomene, kterým směrem se točilo minule :)))

                                                  • mpIII  

                                                    A nebo, až se to vysype, prostě napsat do SC aby poslali nové :0)

                                                  • kejda  

                                                    Anebo. Oni totiž pošlou a nebudou se vůbec ptát…

                                        • LM  

                                          Nestačilo by vyndat stávající kluzná pouzdra z ok tlumiče a dát tam místo nich jehlová ložiska?

                                          (resp. jen z toho oka kde se to více točí)

                            • Lister  

                              Záleží na tom, jak moc velký tam je pohyb a jaké síly na to působí – a tam je důležitá tuhost rámu, Pokud je rám tuhý málo, tak místo aby se to jen točilo tak musí ložiska zvládat i namáhání v dalších osách a to jim nesvědčí.

                • Goob  

                  Mám RM, najeto teda jen od září, ale s ABC pouzdry nemám zatím jediný problém. Naprosto bezhlučné.

    • AleZ80  

      Co stavět na tom Recluse, který na eu.intense stále hnije? Sice menší kola, ale zase zajímavá geometrie.

      • vojtechposmourny  

        Co je na ní zajímavé?

        Nic proti Intense, ale u tohohle zrovna zajímavou geometrii nevidím. I když je fakt, že to může být otázkou osobních preferencí.

        • wilda81  

          Delší předek, krátká zadní stavba, sedlovka postavená tak akorát, hlávkový úhel též fajn. Za mě jeden z nejlepších univerzálů co jsem jel. Jediné co může být problém je, že má poměrně dlouhou sedlovou trubku, což ve viliho případě by bylo spíš plus, když má dlouhé nohy. Ale jak psal, chce 29er takže je to jedno.

          • krabica  

            Přesně, kdyby byla sedlovka o pár cm kratší, tak nemám co vytknout. :-)

          • vili  

            Tak. K malým kolům už se fakt vracet nechci.

          • vojtechposmourny  

            Vyjma délky st a krátké cs je to takový dobrý standard. St je na dnešní poměry opravdu dlouhá. A k té krátké zadní stavbě. Kupoval jsem to pro kamaráda (sl v podzimních výprodejích). A když to postavil, tak konstatoval, že se tam nevejde pořádná zadní guma, že je to krátké.

            • wilda81  

              Příště se třeba před nákupem podívá do manuálu nebo FAQ :) Nevím co tam rval, ale Trailboss, SS i DHR II 2.3 mi tam vlezly.

    • JudyN15  

      Ja mám Striva 2019 a bez problémů zvládne celodenní výšlap s manželkou, nebo kamarády a zárověň není problém celý den pojezdit v Koutech v parku…

      • TheJD  

        Ja na Mete taky zvladnu jezdit cely den, ale kdyz nepojedu cilene na hodne dolekopcom traily, tak budu vyrazne pomalejsi, vic se nadru a jeste me to bude min bavit, nez kdybych jel na xc kole. Ale jasne, na xc kole nepojedes do BP…

        • theedge  

          Jo – tak logicky uvažuješ myšlením majitele dvou kol – to je samozřejmě ideální stav. Ale každý tu možnost nemá, ať už z finančních nebo prostorových důvodů a musí mít jedno kolo na všechno. A mám za to že to je i případ tazatele. Pak musí být kolo nadimenzováno na to hrubější zacházení. Na jezdivém enduru výletovat jde ( maximálně se přezuje na jezdivý gumy, pokud by to mělo být častější použití ). A pokud výletuješ a jezdíš si pro sebe, tak ti nevadí že jsi pomalejší než nějakej chrt.

          Na XC kole ( jak jsi sám napsal ) si ale enduro traily, popř. bikepark neužiješ.

          Můžem si tu 100× napsat že je strašně super jezdit XC na XC kole, traily na trail kole a enduro na enduro kole, ale musí se to potkat s nějakou životní realitou :-)

          Záleží samozřejmě taky na tom jak to má člověk v hlavě nastavený – pokud jsi typ který se jen musí s ostatními neustále poměřovat, honit KOMy tak to je pak těžký :-) Já to tak naštěstí nemám.

          • TheJD  

            Ja vim, jaka je realita napriklad na Prygl trailu. Myslim, ze to je v Brne docela dobry priklad. Neni to tam uz pro bezne vikendove necyklisty, ale zaroven to neni ani nijak tezke, i kdyz par pasazi, kde kolo s vetsimi zdvihy vyuzijes, tam take je. Kazdopadne to je takovy ten trail, kde to na enduru vubec nejede a kdyz uz prijde nejaka akce, tak v podstate staci jet rovne. To sice na XC kole taky, ale vic to drnca a je to zabavnejsi uz proto, ze musis jizde venovat vetsi pozornost. Neni to tak „aim and shoot“ jako na enduru.

            Osobne bych si jako jedine MTB enduro nekoupil, dokud bydlim v Brne. Sahnul bych po necem s mensim zdvihem (do 140 mm) a 29" koly, i kdyz by na tom klidne mohly byt komponenty do endura, tedy predevsim odpruzeni. U plastu bych volil neco na urovni EXO od Maxxisu (Minion, Aggressor…).

            • theedge  

              Jo já ti rozumím, ale přece při výběru jediného kola nemůžeš uvažovat tak lokálně. Já rozhodně nejezdím jen kolem Brna. Při výběru kola přece uvažuješ o celé šíři použití toho kola – v ČR samořejmě obyč turistika ale i Rychleby, TT, Beskydy a občas i svezení v parku. V zahraničí Saalbach, Petzen – Jamnica, Davos, Dolomity, Finale … kdo ví co ještě příjde. A nemusíš s tím jezdit palbu jako závodník EWS, prostě si ty hory chceš užít a nechceš být po celým dni v těžkých trailech na lázeň ve Voltarenu a Ibalgin ( ty jsi ještě mladej a nic tě nebolí – ale ono to příjde :-) a chceš jezdit 3 dny po sobě … Saalbach jedem na prodlouženej víkend a chceš to maximálně využít.

              Dívám se na to jinak – na co mi je, že mi kolo frčí na Holedné a kolem Priglu, když pak tam kam se nejvíc těším si to tak neužiju a jsem z toho rozbitej. A to ani nemusím jezdit do takovejch hor jako jsou Alpy – stačí 2 dny pořádnýho ježdění na Rychlebech a bolí to dost.

              Navíc nevím proč by to na enduru tak strašně nejelo – vždyť není problém si kolo na tlumiči zamčít do střední polohy a hned to je výrazně živější. Přešel jsem na enduro z XC kola 120×120 a že bych na něm trpěl že to nejede fakt nepozoruju. Běžný vyjíďky kolem komína ale jezdím s přiškrceným tlumičem a je to naprosto v pohodě.

              Je to prostě individuální a záleží kdo co chce jezdit a taky jakou úroveň komfortu chce mít.

              • kejda  

                Souhlasím s tebou a doplním, že moje enduro jede docela slušné rychle, když chci. Jenže já většinou nechci a šetřím síly právě na ten sjezd :)

              • ceo  

                Hlavně to bude záležet na stylu. Skokan prase nakrmí cokoliv, kdekoliv. Kdo je skokan prase nebo je často v BP, volí kovadlnu (Capra), na všechno ostatní tu je (ne Mastercard), ale Jeffsy (optikou YT)

                IMHO zdvihy 130–140 (vepředu 150), HA 66–67, váha <14kg vyhoví 80% uživatelů na 90% trailů.

                • theedge  

                  Jasne to taky. Ale stejne uz se bavime o kole 140–150 vs. 150–160. Je to Jeffsy ktere je skoroenduro a nebo Strive, Stereo 150, ktere jsou zase jezdiva endura. Ty kola si jsou za mne celkem blizko.

                • krabica  

                  Přesně, navíc záleží, co chce v BP vlastně jezdit, lehčí lajny lze v poho na AM kolech, DH a air lajny už je zase moc i na EN…

              • TheJD  

                Tak samozrejme pokud vybiras kolo do techto lokalit, je enduro zcela na miste. Ovsem Vili je z Brna a psal o jezdeni kolem Brna, tak si myslim, ze lokalni uvazovani je zcela na miste.

                Pokud budes jezdit 50 % Brno a 50 % mimo, tak je to potom tezke s tim rozhodovanim, ale zase pokud budes jezdit 80 % casu kolem Brna, tak si myslim, ze je enduro dost mimo, pokud nelitas pravidelne Zamilec/Netro.

                Take je potreba dodat, ze je enduro a enduro. Takove Ripmo s Exo plasti pojede jinak, nez Sentinel na DD plastich. A kdyz uz jsme u toho, tak zrovna Ripmo by byla jedna z nejlepsich voleb pro Viliho podle me, ale bohuzel je tam vyssi cenovka.

                • vili  

                  Ja nepsal jen kolem brna. V realu bych odhadl ze je to 60:40 pro odjezd smer jeseniky+zahranici. Kolem brna sme na kole v podstate jen kdyz nikam nejedem na vikend

    • BorisFR  

      Ja jsem od zacatku roku v podstate resil to same co Ty. Strive se mi moc libi, vaha vubec. Nakonec mi misto porizeni kola “vlitnul klacek do spic”, ale pristi rok bude taky kde vybirat. Kazdopadne, nejlip mi z toho co jsem videl – geo/vaha/osaze­ni/cena vyslo tohle: https://www.radon-bikes.de/…ail-90-2019/

      Nelibi se mi sice pressfit, ale jinak to podle me, nema moc slabych mist. Nekdo tam urco neco najde ;-)

      • ceo  

        někdo na B-F psal, že má úzkou zadní stavbu. Některé pláště se tam nevlezou. A je to vzadu AL (což někomu nemusí vadit)

        • theedge  

          Jo to jsem psal asi ja. Taky jsem ho mel ve vyberu. Videl jsem recenzi kde to kritizovali. Bylo to dobre vyfoceny a Hans Dampf 2.35 tam byl taktak. Je otazka jestli to je treba – ted jsem menil prave HD za DHR II 2.4 WT a sirsi asi neni. Ale takovyho Aggressora 2.5 tam urcite neda.

          Problemy to bude delat ve vetsim blate a pokud ta stavba nebude dost tuha tak si guma skrtne.

      • vili  

        cena parádní, osazení a geo asi gut, ale prostě kolo, co se mi nelíbí si nekoupím :-(…je to jak ten cube výše

      • AleZ80  

        To vypadá dost dobře za ty prachy.

      • vili  

        Radony asi prodává jen b-d jako direct sale, že (jestli to chápu dobře)? takže u slide.10 už velikost 22" nebude zřejmě dostupná…

        • AussigBiker  

          Jojo, je z to načka bike-discount.de, takže jedině tam. Nebo zajet do Koblenze, měli by tam jít vyzkoušet.

    • Goob  

      Kdybych si teď kupoval kolo na takové využití, o kterém píšeš, číslo jedna na seznamu by byl podle všech testů a recenzí Transition Smuggler.

      • TheJD  

        To by asi mohla byt dobra volba. Mozna ho projedu ted v Koprivne, ale jeste nevim. Spis cilim na Sentinela. Jen bych ho teda urcite nezvolil v hlinikove variante, protoze to je totalni ingot.

      • Dejv0  

        +1

        Měl bych ho taky znova jako číslo jedna, vlastně mám, jen v karbonu. :))

      • vili  

        v té šedočerné se mi to líbí. Pár komponent mi uplně nesedí, ale hlavně na mě bohužel krátká hlavovka (120 mm)…

    • Lister  

      Já ti to podpořím.

      IMHO pokud chceš kolo které toho hodně snese, třeba ho časem využijete i v parku a potřebuješ jezdit i dokooce tak to bude fajn.

      Změnu geo bych teda nechápal vůbec tak že to budeš ve výjezdovém módu provozovat na rychlé vyjížďky a v DH módu na ty technické. Je to opravdu jen na výjezdy.

      Kamarád má Torqua a i na tom se dá.

      Ale prostě počítej s tím že na lehčích trailech té to bude srat.

      Osobně jsem nikdy neviděl problém tahat se po okolí má 150/140 kole, ale nakonec jsem si uvědomil že to opravdu nevyužiju a šel zdvihem dolů a jsem maximálně spokojený. Takže záleží co opravdu chces a co opravdu potřebuješ.

      • Lister  

        Jo a abych tě teda naopak zase nahlodal tak Jeffsy bude podle mě pro tebe lepší :-P

    • krabica  

      S tvými požadavky bych šel do Moondrakera Foxy.

    • Gwaihir  

      Koukal jsi i na švýcarská kola:

      https://koba.ch/…orien/enduro

      ?

    • JehlikCz  

      Co tohle to Bird Aeris AM9

      https://www.bird.bike/aeris-am9/

      • vili  

        Vubec neznam, ale pekny ramy. Akorat zatim koukam spis po karbonu. Ale super ten konfigurator

        • Lister  

          Kup si Jeffsynu.

          • vili  

            Cekam esi mi vyfoti to nastaveni. Metrovou sedlovku bych fakt neskousl.

          • vili  

            tak moje obavy se potvrdily :-(…toto fakt neskousnu – sedlo nastaveno na mě, jeffsy 29 xxl, teleskop je 150 mm

            • Lister  

              No ty krávo.

              Prosimtě jak máš dlouhé nohy? To je tak na 95cm…

              • vili  

                no, teď sem to měřil a asi fakt těch 95 cm

                • ufoncz  

                  A není to taky na 180mm kliky pak? (což by byl další problém)

                  • vili  

                    Teď je mám a po přehození na bandita 290, kterej má –40 BB drop sou dojebaný jak kráva a v každým výjezdu se sekám – na wiesnerovi si dáš bacha, ale když dupeš na walesu na max tak to prostě sem tam opřeš = kliky dojebaný a už sem se kvůli tomu i natáhl). Na těch moderních geo sou delší kliky nepoužitelný. Já bych prostě potřeboval vysokou hlavovku (minimum je 130 při 140 mm vidli), normální ST (minimum je imo 500 mm) a tyto požadavky se málo slučují s moderním trendem :-D

                    abych to shrnul, na novým bajku uvažuju o návratu na 175 mm…přeci jen už i toho šlapání je míň

                    • Lister  

                      Tak na 193cm máš fakt fest dlouhé nohy.

                      Délka klik moc nepomůže, mám 170mm a taky všude mlátím – nikdy jsem nevozil botky, ale ted jsem musel začít, protože bych to fakt úplně dojebal.

                      Asi to nebudeš mít úplně jednoduchý protože potřebuješ geo přesně proti všem trendům – ždáne low slack and long.

                      U mě je to přesně naopak, vždycky jsme měl s výběrem problém protože i to bylo buď krátké nebo vysoké, maximálně jsem mohl mít rám M, aktuálně už bych se vešel i na L

                      Takže ty můžeš na jeffsy zapomenout, ale bohužel i na spoustu jiných, nědke ty myslím padlo i Ripmo, ale to pokud se nepletu je na tom taky hodně podobně – sedlová trubka hodně krátká-

                      • vili  

                        vůbec – ripmo XL 470 mm!!, ale zase tam není ten komín a TT je napojená přímo pod objímkou, ale i tak asi nepoužitelné

                        • Lister  

                          Mně to teda na XL přijde málo, když moje bývalé M mělo 430.

                          • vili  

                            však jo. Je to uplně mimo…

                            • Lister  

                              Aha, já to „vůbec“ pochopil úplně naopak :-D

                              • mpIII  

                                Já taky :-D Někdy si říkám, že se konečně karta obrací a i my s krátkýma nohama můžeme mít hezké kolo s rozumně vytaženou sedlovkou :0)

                        • wilda81  

                          Co Nukeproof Mega?

                        • theedge  

                          Whyte 150 ma ST v XL taky jen 480mm – stejne jak to Jeffsy

            • wilda81  

              Problem moderních geo v praxi :(

            • vojtechposmourny  

              Hm tak to je fakt dost. S těmahle proporcema nebudeš mít jednoduchej výběr.

            • kejda  

              Šmarjá, to je hnus

            • ceo  

              Uff. To jsou štafle. Mondraker by taky nešel.

              Zkusil bych se v tomto případě podívat na Whyte. Ti mají vyšší rámy a myslím i hlavy. Vyšší hlavu má ještě Specialized.

    • Gwaihir  

      A banshee by nebylo řešení?

      http://bansheebikes.com/prime/

      Mají i české stránky (dovozce), ale úplně debilní.

      • vili  

        No, ST sice 500 což by asi bylo na hraně použitelné, ale délka zadní stavby 445 mm? U mého bandita se mi tu smáli, že 440 je v podstatě nepoužitelné :-)

    • wilda81  

      Ještě mě napadla ta bafoonova XXL 301 na bazaru.

      • vili  

        já bych chtěl právě aspoň trochu modernější bajk (viz. koment s délkou zadní stavby nad tebou) a navíc mě láká kartónovej rám. No ještě chvíli budu hledat. Zítra jedu do kopřivné zkusit striva tak dám pak poznatky a foto sem

        • Martasi7  

          Sem stejné stavby jako ty, asi před měsícem sem koupil Giant Reign 1.5 2019 v XLku a nemohu si stěžovat.. Jedno z málo kol, který nevypadá hrozně, když vytáhneš sedlovku při svojí výšce 

    • vili  

      Tak sem byl na testování…takhle z patra bez detailů můžu říct, že nejvíc mně asi sedl stumpy, ale celkový dojem je samozřejmě hrozně ovlivněný i cenovýma kategoriema. Ty karbonový kola na neuronu i trekovi jely jak splašený…

      1. strive – v ruce se nezdá moc těžkej, krátký kliky sou otřesný – jak večerníček, tento pike nejhorší vidla z těch co sem dnes jezdil (po přesednutí z mé formule 35 jsem slezl a začal koukat esi to nemám zamčený :-)), brzdy docela v pohodě, gx byl rozštelovanej, gripy tenký a tvrdý = hrozný)

      celkový dojem – rozhodně sem si nepřišel, že by to nějak výrazně hůř jelo než iq co mám teď nebo kamarádova jeffsy, nebo že by to mělo moc zdvihu…hrozně by mě zajímalo jak by to jelo s lehkýma karbonovýma kolama

      2. trek ex (slashe bohužel neměli) – lehoučkej, hrozná střela, imho dáno hlavně kolama, knocblock je voser, musíš pomalu dvakrát zacouvat aby ses s kolem otočil v úzké uličce :-). Kvůli KB i snížená hlava seshora = milion podložek a stejnak řidítka nízko, zadní hliníková stavba působí dost křehce, možná se 150 mm vidlou a otočenýma těma vložkama by to bylo výrazně lepší, slx brzdy hodně ostrej nástup

      3. neuron – lehoučkej, hrozná střela, imho dáno hlavně kolama, taky má něco jak knocblock – úhel max. natočení je skoro kolmej vůči rámu, takže mi to ani jednou nevadilo – ale dá se oddělat a vidla bez problémů projde pod rámem (nerozdíl od treka), plaste vůbec nedržely ani na suchých kořenech (dozadu asi relativně OK na takovou střelu, ale dopředu bych chtěl něco lepšího), parádní univerzálek, ale ve vyšších rychlostech už byl neuron citelně nervózní

      4. stumpy – hmotnostně tak nějak uprostřed, nikdy by mě nenapadlo, že se mi bude líbit spešl, ale rám je moc pěkně udělanej, nijak se nekroutí, brzdy byly docela gumový a šaltr NX hrozně mlátí s řetězem, ale funkce byla OK. Poměr cena/výbava je samozřejmě hroznej.

      5. ostatní půjčované bajky jsem prohlídl, ale skoro vše už mělo šíleně krátkou ST, tak sem na to ani nelez

      na nějaký větší prohlížení je to hrozně rychlý, takže sem mazal pokaždé poprvé nahoru lanovkou a druhý kolo sem si dal kousek výjezd. DOst mě mrzí, že ten strive nebyl v té vyšší výbavě na foxu a nebo aspoň s lepšíma kolama. Chtěl si ho pak vzít ještě jednou po stumpym abych měl přímé srovnání, ale už nebyl k dispozici.

      • Lister  

        Ty vytažené sedlovky to je fakt peklo.

        Stump je uplne jiný typ kola než jsi původně chtěl.

        Pole z mých zkušeností není úplně žehlička. Ale zase se zase tolik nepropadá. A hodně záleží jak dobře byl oservisovany.

        • vili  

          Jo, sedlovky sou peklo, ale s tím asi nic nenadělám.

          Upřímně řečeno z toho zatím nedělám žádné velké závěry, protože tam to bájvoko nastaví na mých 102 kg, ale bylo cítit, že se všema vidlama a tlumičama by to chtělo trošku (někde více) povexlovat a třeba s gumama se samozřejmě nikdo nepáře. A vzhledem k tomu, na jak krátkou dobu se to půjčuje, tak ani já se s tím nepáral a tím pádem neuron měl poměrně tvrdý gumy, EX zase měkký až se mi bortily v klopkách a tak projev každýho kola je hrozně ovlivněnej těmato drobnostma.

        • vili  

          ještě nad tím dumám" jak jsi myslel uplně jiný typ kola než jsem chtěl? Po těch pár dnech bych to viděl tak že bych chtěl karbon bajka, co bude dobrej na traily a zároveň, když ho vezmu do parku někam třeba do livigna, tak aby to zvládl se ctí a nerozpadl se pod mýma kilama…jestli to bude enduro použitelný na traily a nebo trailbajk použitelnej na enduro už moc neřeším…tak jak tak jsem pochopil, že první co na nový kolo dokoupím budou kartónový kola :-)

          • Lister  

            No on je to právě rozdíl jestli máš enduro na traily nebo trail na enduro.

            V jednom případě bude trpět jezdec na těch trailech a v druhém případě kolo při enduru.

            Stump je v mých očích (ač docela dost narostil a taky geo se posunula) stále 100% trailbike s docela konzervativní geo. Ale na rozdíl do tebe já u něj koukám na 27 a ty na 29 kola a ty tomu trochu pomůžou – ve stabilitě a průchodnosti.

            Karbonová kola jsou fajn, ale má to i své nevýhody – člověk se o ně může bát a taky dokáží být docela dost tvrdá (nemyslím tuhá).

      • Honza03  

        Tak ta sedlovka vypadá nejlépe na tom Strivu, nicméně se mě nezdá že by měl být Pike až tak špatnej obzvlášť nový s DA, tak záleží na nastavení a servisu…

      • embi  

        Na Strivu je Lyrika a chce si to trošku pohrát s tokeny a tlakem aby to nějak chodilo. Na úroveň Foxu to ale nedostaneš.

        • vili  

          máš pravdu, nevím proč jsem si myslel že tam je pajk

      • vili  

        pro porovnání můj stávající oř

        • vojtechposmourny  

          No a co na tohle naroubovst angleset a odolnější kola?

          • vili  

            angleset tu mám nachystaný v krabičce a do kol se mi už nechce investovat…toho novýho bajka řeším spíš na další sezonu (podzim)…

        • ceo  

          To je 290 nebo 475?

          • vili  

            290

            • ceo  

              To bych se na tvém místě díval asi jen po rámu. Vypadá to, že to máš naskládaný dobře. Dobrá vidlice. Podle toho co píšeš, jsi s ní spokojený. Než ladit něco nového, (srát se s lyrikem) tak pokud komponenty slouží, šel bych rámovou cestou. žádných 100 bys do toho nemusel tlačit. Max rám za 50–60 kdyby se nezadařilo míň – cena za prodaný 290.

              V cizině jsou občas zajímavé nabídky. Celá kola jsou výhodnější, ale stejně pak člověk půlku věcí vymění.. Hlavně jestli tě netlačí čas. Srpen září se něco objeví.

              Jinak Fuel EX si myslím, že nejpozději příští rok bude nový. Už má roky a nový Superfly se mu hodně přiblížil. IMHO ho zvednou na 140/130

              • vili  

                Nj, jenze vsechny ramy co se prodavaji samostatne jsou hrozne trendy=nizka hlavovka a nizka ST. Leda santa xxl koukam by asi sel.

              • Lister  

                Nevím jaké tam má osy, ale jestli chce řešit nová kola tak bych nic jiného než boost vepředu i vzadu nebral a kdo ví jestli to pak sežere vidlice?

                Ony ty přestavby často narazí na pár drobností které to pak docela dost komplikují.

                • vili  

                  Presne jak rikas. Obe osy sou neboost

                  • ceo  

                    Jsem zvědavý, co vybereš. Tvá výška je problém.

                    jen poznámka ke stumpovi. Kamarád neumí moc jezdit, fyza taky nic moc. Rozhodl se, že vymění HT za enduro. Vymlouval jsem mu to, že na jeho ježdění je to blbost, ať vezme XC/trail bike. Nedal si říct a zamiloval se do Stumpa. V rámci debat jsem mu ale poslal moje favority pro mě, až budu měnit. Pak v jeden den zkoušel Stumpa s Mondraker Foxy 29 (jeden z mých favoritů) a napsal že Stump je ze hry. Foxy, že je o parník dál, ale hlavně, že Stump mu pod záběrem uhýbal do strany doprava… Pokud to poznal on, tak buď je Foxyna extrémně tuhá, nebo Stump je pořád vzadu žvýkačka.

                    • embi  

                      Tvůj kamarád neví o čem mluví. Stumpjumper je tužší než Foxy.

                    • Lister  

                      Stump má hodně aktivní zadní stavbu, je otázkou jestli stavba plavala nebo jen pracovala.

                      • ceo  

                        Psal, že uhýbal doprava. Takže tlumení to nebylo. Mohl to být špatný kus, špatný servis. Byla to testovačka. Není to můj poznatek, ale pokud si spojím že Spešly bývaly dříve dost měkké + jak ho zkritizovali na Pinkbike field test + uvedené sdělení, byl bych obezřetný, proto jsem to napsal.

                    • vili  

                      Schválně sem včera u stumpyho prováděl boční, šlapací test tuhosti v oblasti středu a subjektivně mi to rozhodně nepřišlo měkký. V klopkách mi to taky nikde neškrtalo (což se mi stává poměrně často s jinými koly)

        • Lister  

          čím víc fotek s tím tvým posedem vidím, tím víc si říkám, že 32 palců by se taky mohlo časem chytnout…

      • TheJD  

        Taky jsem dnes testoval, tak sem taky napisu sve dojmy. V poradi, jak jsem kola jel.

        1. Strive

        Na Foxu s karbonovyma kolama. Prvni dojem uplne spatne brzdy, resp. zadni brzda zabirala skoro na gripu. Kvuli tomu a asi i, ze to byla prvni jizda na nezvyklem kole, jsem jel jak posranej. Jet jako prni Spicy, kdyz to nemam poladene a kope to na predek taky nebyla dobra volba. Kazdopadne po wallridu to v tech korenech byla parada. Klopky za tim taky a tak nejak jsem poznal, ze naladene to kolo pokede paradne. Dojem ze Shapeshifteru taky velice dobry. Kolo opravdu jede hodne dobre.

        2. Meta AM 29"

        Na Foxu v piskove barve. Pocit z jizdy velmi dobry, odpruzeni ve stylu jako na Mete AM 27", zehlicka. Jediny problem jsem mel s tim, ze jsem strejchal lytkem od zadni stavbu, ktera je u prepakovani hrozne siroka. Jo a vazi to tunu.

        3. Sentinel

        S Lyrikem a DPX2. Jelo to paradne, nizsi zdvih nebyl znat a polozena hlavovka nebyla znat negativne. Kolo tocilo uplne bez problemu. Melo spis takovy „poppy feel“.

        4. Blizzard 27"

        Lyrik a pruzina. Vidle na me moc tvrda a pruzina taky. I presto jsem si myslel, ze to bude zobat. Omyl. Hrozne tvrde, nezobalo vubec. V korenech to byla nejvetsi tragedie. V rychlosti hodne nestabilni.

        5. Fuel Ex

        Fox odpruzeni a karbonova kola. Super univerzalni kolo. Neco takovehohle bych volil, kdybych mel jen 1 kolo, nejezdil skakat a netravil hodne casu v BP nebo na tezkych rychlych trailech. V korenech o hodne lepsi, nez Blizzard. Knock block by mi dost vadil urcite.

        6. Neuron

        Fox odpruzeni, hlinikova kola. Hodne podobny Treku, ale trochu vic do XC. Mene stabilni, vic tocivy a hravy. Osobne bych bral radsi prave Neuron, nez Fuel ex. V korenech taky o hodne lepsi, mez Blizzard. Problem s gripem plastu jsem nemel.

        Obecne pak musim rict, ze vetsina kol mela pro me hrozne spatne nastaveny kokpit, problem dosahnout na razeni. Vetsinou horsi brzdy. U vsech kol jsem musel hodne upoustet plaste. Gripy tragedie. Z duelu dvou 36 a dvou Lyriku vychazi naprosto jasne jako vitez Fox. U zadne 29" jsem nemel problem s tocivosti. Vubec.

        Ted uz me vic nenapada, tak se kdyztak zeptejte.

        • Lister  

          Mám k tomu jednu připomínku. Většinou mi trvá tak 1–2 lasice než najdu ideální nastavení nového kola. Ono ladit se toho dá dost a nejsou to jen tlaky, ale i nastavení tlumení, orientace řídítek, výška kokpitu, přesná pozice sedla, atd, atd… Takže z tohoto pohledu jsem k těm rychlým a krátkým testovacím jízdám dost skeptický a dle mého tam člověk nepozná skoro nic.

          Na aktuálním kole jsem našel ideální posed asi tak po půl roce, postupně čím dál tím víc dopředu a současně i nižší tlaky v tlumiči, jak se celkově posouvalo těžiště. A teď najednou se mi poprvé v životě stalo, že asi budu muset vlozkovat tlumič, protože chodí po dotazech.

          • TheJD  

            Ono je jine ladit pozici v sedle a pozici ve stoje, ale mas pravdu. Nastaveni bylo orientacni, urcite nebylo idealni, ale kdyz vis, co se deje kvuli cemu, tak si z toho dokazes odnest celkem presny obrazek o samotnem ramu. Z techto kol bych treba nechtel jen Rockmachine.

        • ufoncz  

          Docela by mě zajímalo, cos přesně myslel tím „kolo jede opravdu hodně dobře“ u Strivu – zejména v porovnání s Fuel Exem a Neuronem po rovině a do kopca. Jestli jsi měl někde možnost porovnat akceleraci (reakci na prvních pár šlápnutí po zatáčce třeba), tak nějakej citelnej rozdíl?

          No a pak snad – jaký modely těch kol to přesně byly? Něco na NX Eaglu? (kterej dnes sahá i na kola okolo sta papírů)

          • TheJD  

            To bylo mysleno ve srovnani s jinymi endury s odemknutym tlumicem. Ty nemaji znemu kinematiky pomoci Shapeshifteru, takze jsou ve znatelne nevyhode a myslim, ze zamykat tlumic na Strivu ma smysl jedine na vyjezdy typu Dlouhe Strane. Jinak to kolo by mohlo fungovat i bez Shapeshifteru, ale mozna by takto bylo sedlo moc vzadu na prudsi kopce.

            Modely jsem se snazil nastinit vybavenim a koly. Strive byl asi ten nejvyssi na levnejsim ramu. Meta byla piskova za cca 3200 €. Sentinel byl hlinik, nevim uz jestli gx nebo nx eagle. Rockmachine byl top model. Fuel ex byl za 130000 Kc. Neuron byl s XT dvoutacem (asi 8.0 model).

            Jinak k MX eaglu muzu rict jen to, ze to nejak radilo. Ale urcite se ma to neda divat jako na pravoplatny test razeni, protoze ta kola byla vsechna dost jeta. Mechos i Canyonu mi v reakci na mizernou brzdu rikal, ze to dostalo zahul v Kalnici a urcite byli uz predtim nekde.

        • MirosPikos  

          To je na tom vážně lyrik tak špatně v porovnání s 36? Nebo je to nějakým šíleným nastavením. Ve všech recenzích co jsem kdy četl jsou to vyrovnané vidlice, jen v hodně rozbitém terénu při pořádné palbě vede 36. Tedy pokud se srovnává RC2 a Factory.

        • Atero.1  

          Mohl by jsi mi prosím napsat srovnání Strivu a Mety? Strive jsem jel a byl jsem z něj unešenej, ale Metu bohužel někdo zničil předtím, než jsem přišel na řadu a to jsem tam jel hlavně kvůli ní. Jinak brzdy na Strivu (Code R) byly nejslepší co jsem za víkend vyzkoušel a vzdálenost páky od řídítek se dá nastavit. S Blizzardem souhlasím zklamání jak u tlumičů tak u brzd, možná kdybych vážil o 30kg víc tak by fungoval, bohužel na stánku se neobtěžovali ani s nastavením tlaku ve vidlici.

          • TheJD  

            Meta ma citlivejsi, lepe zobave odpruzeni, resp. u Strivu tam nekdy citis takovou hranku a nemyslim hned nahore, ale i hloubeji ve zdvihu. To je dane rozdilem jednocepXctyrcep. Jinak Strive je trochu hbitejsi.

            Co se brzd tyce, tak vzdalenost brzdovych pak jsem si samozrejme nastavil, ale zatimco predni brzda zabirala ok, tak zadni zabirala skoro na gripu. Je jasne, ze to je spatnym servisem kola, ale dost to zkazilo dojem.

            • Atero.1  

              Díky. Je pravda že u Blizzarda taky přední brzda nebrzdila tak jako zadní. Je škoda, že takový jednoduše řešitelný věci kazí celkový dojem při testováni.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.