• Další pokračování vlákna pro majitele kol Canyon a další příznivce této značky, ke sdílení informací, zkušeností a názorů.

    Základní info pro nově příchozí:

    Firma Canyon má ojedinělý obchodní model, který spočívá v tom, že výrobce odesílá hotová kola z továrny přímo koncovým zákazníkům. Tím pádem zcela odpadá marže velkoobchodu i maloobchodu, takže ceny kol Canyon jsou (v některých případech stále ještě) nižší než u srovnatelné konkurence.

    Kola Canyon tedy není oficiálně možné koupit jinde než v e-shopu firmy. Platí se kartou online nebo převodem na český bankovní účet.

    Prohlédnout a vyzkoušet se tato kola dají v ČR na několika akcích do roka (k doptání zde), popř. v sídle firmy v německém Koblenz.

    Přesto má firma české zastoupení, které vyřizuje objednávky, řeší reklamace a poskytuje zákaznický servis.

    Starší vlákna:

    0 0
    • Chlebovnik  

      Tím pádem zcela odpadá marže velkoobchodu i maloobchodu, takže ceny kol Canyon jsou (v některých případech stále ještě) nižší než u srovnatelné konkurence.

      He he. =D

      0 0
    • Frýbik  

      Já chtěl spectrala 5. Bohužel cena mě moc nepotěšila a jen verze ex.

      0 0
    • Prokop Tunel  

      Dají se začátkem roku očekávat slevy?

      Jde mi především o modely Neuron..

      0 0
      • novas752  

        Teď v rámci vánoc budou nějaké slevy.

        Nejsem si jistý, jestli něco bývá hned po Novém roce. Určitě bude něco kolem Velikonoc a velkých cyklistických akcí (jako Tour de France, mistrovství světa apod.)

        0 0
      • wilda81  

        Ne

        0 0
      • MirosPikos  

        Leda by ČNB přestala intervenovat a cpát stovky miliard do oslabování koruny a znehodnocování vašich úspor. Pak by nutně přišlo zlevňování.

        0 0
        • jopny  

          Ona to ještě stále dělá? A já měl za to, že už jsem v televizi zaslechl, že je tomu konec.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Nejdřív příští rok. Možná.

            0 0
          • MirosPikos  

            V televizi zaslechneš hromadu kravin. Oni hovořili o tom, že v nejbližší době přestane. Co se už ovšem nedozvíš, že se stále všechno (včetně fixace kurzu) připravuje na přechod na euro.

            Jinak co se Canyonu týká. Mě se stále ty jejich kola děsně líbí. Bohužel zkušenosti, nejen mé hovoří, jasně.

            0 0
            • novas752  

              Tak pro přechod na Euro je potřeba referendum, ne? Těžko říct jak by uspělo.

              0 0
            • jopny  

              S tím naprosto souhlasím, bohužel je to pravda. Nechal jsem se unést malou euforií.

              0 0
            • doubleingram  

              Jasne pro co?

              0 0
            • Celaskon  

              Souhlasím, v televizi se spoustu věcí nedozvíš, naopak nepodstatné kraviny ano. Příklad mediální masáže je téma „mírumilovných“ uprchlíků potřebující naši pomoc :-) Skutečnost je úplně jiná, ale to v TV neukáží – doporučuji shlédnout https://www.youtube.com/watch?…

              PS: omlouvám se za OT, ale prostě jsem musel…

              0 0
              • doubleingram  

                Jj, je to k zbliti, tohle bude jeste velkej pruser.

                0 0
              • jopny  

                To je drsný… Zajímala by mě aktuální situace na tom samém místě.

                0 0
            • JK_Cookie  

              Jak to myslíš s těmi zkušenostmi?? Jako že šla dolů i kvalita??

              0 0
              •  

                MirosPikos: No prostě kolik Canyonů ti už křuplo?

                0 0
        • wilda81  

          Proč sem taháš tyhle sr*čky? Prosím, táhněte s tím do jiného vlákna (všichni).

          0 0
        • jeffino  

          jako je to na hovno, ale výhodný pro zahraniční investory, takže víc pracovních míst možná že i za trochu víc peněz, ale zase ti spekulanti co to šroubujou nahoru, protože z toho cítí profit…no jestli ty intervence přestanou v od půlky příštího roku, jak inzerujou, tak to může být slušnej mazec, něco podobnýho jak ve švajcu a pak teda rychle šup nakupvat v koblenci, ale já nekoupím asi ani tak :-)

          0 0
          • tonik666  

            Mazec to bude kazdopadne vzhledem k tomu ze to snizi zahranicni konkurenceschop­nost, a to bud trochu nebo hodne

            0 0
    • Míra226  

      Zdravim, potřeboval bych radu, celou dobu jsem rozhodlý, že koupim Neurona AL 8.0 2017, teď se mi naskytla možnost koupě Striva AL 6.0 2016 za 50tisíc. Nejezdím žádné extra terény, spíše lesní/polní cesty, většinou do 40km. Mám této šance využít nebo raději ne?

      0 0
      • novas752  

        Ne, vem Neurona.

        Strive by pro tebe byl akorát přítěž.

        0 0
        • nomecz  

          +1 na tohle strive fakt není, bylo by to trápení pro oba

          0 0
          • Míra226  

            Vůbec mi neděláte radost :/ myslel jsem, že je to super kup za ty peníze a SS s XC modem by mi dal to co chci a zbytek by mi pomohl ochutnat trošku víc z toho endura

            0 0
            • novas752  

              Tak jestli se na to cítíš, proč ne.

              Ale věz, že určení toho kola (tedy drsnější enduro až bikepark) je na míle vzdálené tomu, co (podle tvého popisu takové mírnější XC) jezdíš aktuálně – asi jako koupit speciál na Dakar pro ježdění na rozbitých silnicích.

              Předpokládám, že teď máš nějaký hardtail a Neuron zvládne dolekopcem oproti XC HT fakt hodně. Zároveň má Neuron větší rozsah a víc převodů než Strive (= můžeš zároveň stoupat pomalu do prudkého kopce i třeba přišlapávat v nějakém mírném asfaltovém sjezdu + pro každou rychlost vhodněji najdeš převod), lepší geometrii pro lehčí terén a je o dost lehčí. A nepodělá se shapeshifter, když tam neni. :)

              Akorát teleskopická sedlovka mi na Neuronu chybí, ale nevim jestli bys ji vůbec využil, protože jinak je to jen další díl, co rád zlobí.

              0 0
              • Míra226  

                Super, děkuju za názory. :)

                0 0
              • nomecz  

                Teleskop naopak vyuzijes dost, protoze jak ho zkusis nechces jinak :) a dnes uz se da koupit relativne spolehliva sedlovka za rozumne penize. A kdyz se o ni rozume staras tak vydrzi docela dlouho bez nutnosti servisu.

                0 0
                • wilda81  

                  O jaké sedlovce je řeč? Tmars?

                  0 0
                  • nomecz  

                    Beru to obecne, treba ja nemam problem ani s mistnim etalonem poruchovosti (reverb), proste kdyz vidim jedince jak za teleskop vesi kolo na lanovku a podobne tak se pak neni cemu divit ze ju muzou po pul roce repasovat. Jinak se mi dostal na chvilku do ruk predprodukcni vzorek jednoho mistniho clena :) a tam to vypada velice nadejne z pihledu funkce/spoleh­livosti

                    0 0
                    • wilda81  

                      Tak někteří na tom kole jezdí, že. Jenže když pak pripoctes ceny za servis, tak mi teleskop jako levná věc teda nepřijde. Předpokládám, že myslíš TS. U ní se nemá asi moc co podelat, ale rozhodně bych si ji nechtěl dát třeba na karbonový rám.

                      0 0
                      • nomecz  

                        Jezdit a chovat se k necemu tak aby to vydrzelo jsou trosku jine veci, a pokud mas karbonove enduro nebo sjezdaka tak asi neni problem pustit trosku zilou a koupit treba 9point8.

                        Proste mi prijde ze se ta poruchovost sedlovek trosku demonizuje, kor kdyz na tom chce jezdit v podstate XC.

                        0 0
                        • wilda81  

                          Tak hele, toho slavného Reverba jsem čistil po každé vyjizdce, netahal za nej a stejně šel po dvou sezónách AM ježdění do háje. A to ano nezmiňuji, že v mrazech nefungoval pořádně ani jako nový.

                          U přítelkyně, která jezdí víceméně jen XC a za sucha, to samé.

                          Víc péče mu můžu dát už jen tak, že jej sundam z kola, hodím na poličku a budu z něj jednou za týden utirat prach…

                          0 0
                          • Carloss  

                            jezdit Marsku a reverba nasazovat jen na focení :)

                            0 0
                          • nomecz  

                            no vidis a ja znam cloveka co ho ma uz asi ctvrtou sezonu na S enduru, najeto skoro 15 K a ještě nebyl na repasu pouze 2× měněnej olej nebo co v tom je. Ale to bude zas opacnej extrem.

                            0 0
                            • tonik666  

                              to je velka nahoda. doma jsem mel reverby 2 najednou a proste obcas usel, typicky po delsim pobytu v zasunutem stavu nebo v chladnu

                              0 0
            • Lachtis  

              Ahoj rozhodne vem toho Neurona. Ten Strive neni urcen pro tve jezdeni… Ale jako u vetsiny kupu, je vhodne alespon vyzkouset kolo obdobne geometrie nebo alespon zdvihu, at mas predstavu…

              0 0
    • 01carbon  

      Minulý týden jsem objednával cosi u superstarcom­ponents – přihodil jsem patku Canyon č.12

      https://www.canyon.com/cs/accessories/#…

      Na dotaz ze superstaru zda je jejich patka c.126 shodná neopověděli tak jsem to zkusil – vnějším porovnáním s rozlomenou jsou shodné.

      http://www.superstarcomponents.com/…l-gh-126.htm

      0 0
    • michael808  

      Čau,

      plánuji pořídit svého prvního fulla. Na výběr padla řada Neuron. Co mě však zarazilo, je u 27,5 maximální velikost L. Znamená to pro mě, že při svých 195 cm budu muset do kola vrazit nejméně 50k za NEURON AL 6.9 ?

      Díky

      0 0
      • novas752  

        No. 27,5" letos v XL nejsou. Ale stejně jsou pro tvou výšku 29" kola asi vhodnější.

        A stejně: full pod cca 40–45 se moc nevyplatí kupovat – výbava většinou nic moc.

        A důrazně doporučuji si to kolo před koupí aspoň trochu projet (Asi budou na nějaké testovací akci na jaře, nebo se poptat majitelů). 50k neni málo a každý full má trochu jiný projev, i v rámci jedné kategorie, a každému vyhovuje něco jiného.

        Minimálně aspoň pročíst co nejvíc testů/recenzí.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • meris  

      Canyon FACTORY OUTLET%

      Všechny modely a zboží v Outletu poskytují vynikající výkony za sníženou cenu a budou doručeny přímo k vám domů. Jednoduše vyberte kategorii, o kterou máte zájem a vybírejte. Neustále doplňujeme naši nabídku, tak nezmeškejte vhodný okamžik!

      https://www.canyon.com/…tory-outlet/

      0 0
      • raw 4  

        Neni tam Nervak/Neuron.:-(..bohužel. .

        0 0
    • pitrs78  

      Canyon zveřejnil nové GC AL SL 7.9 a 8.9. Připadá mi to nic moc, za ty peníze, co myslíte?

      0 0
      • MatS  

        Tak to mi hlava nebere v čem je lepší GC AL SL 7.9 oproti 6.9, když 6.9 je ve všem lepší. Pouze je to 3×10 a 7.9 má 2×10. Ale komponentově je 6.9 o level výš.

        0 0
        • figur  

          Ono těch nesrovnalostí je na jejich stránkách víc. Canyon AL SLX 9.9 SL vel. M za 56 000,–Kč váží dle nich 11,3 kg. A AL SL 6.9 vel. M za 31 000,–Kč váží 11,4 Kg. Pokud je to tak, pak za +cenový rozdíl 25000,–Kč mám sice líp vybavený, ale stejně těžký kolo. Nějak to nechápu.

          0 0
        • novas752  

          SLka maj jinej (lehčí) rám.

          0 0
      • AlesM  

        Al SL 6.9 vypada z cele rady jako nejrozumejsi volba…

        0 0
        •  

          To byla už loni. Jenže loni stála 29 tisíc i s dopravou.

          0 0
          • AlesM  

            Tak preci jenom neco zustalo pri starem ;-) ze vypada nejvyhodneji :-)

            0 0
        • kadlec  

          me prijde jako nejrozumnejsi volba koupit jiny kolo

          kdyz jeste pripocitam tu nehoraznou prirazku za obycejnou levnou krabici, kterou tak honosne nazvaj guard box nebo jak

          0 0
          • novas752  

            Tak to neni jen krabice, ze. Pumpa, momentak, extratlustej navod, nekdy i nejakej odvzdusnovaci kit a dalsi drobnosti.

            0 0
            • kadlec  

              to je vse v cene kola a nic z toho neni nijak drahy, momentak za 3.50 a pumpa za 8

              plati se za krabici a dopravu a petikilo za krabici je zlodejina

              0 0
              • wilda81  

                Nechápu tohle řešení pětikila. Jinde dáš 10 i 100× víc jen za nápis na kole. Když se ti to nelíbí, tak nakup jinde.

                0 0
                • kadlec  

                  chapat nemusis, kolo jsem si u nich koupil kdyz meli rozumnou politiku a cenou krabice dohaneli krapet zisku

                  ale pri nynejsich cenach bych usetril za krabici, kolo koupil v krame

                  a davat 100× vic jen za napis, hm

                  0 0
                  • wilda81  

                    to jako pár měsíců nazpět? :D

                    0 0
                    • kadlec  

                      Jj v zari

                      0 0
                      • wilda81  

                        Tak to se ovsem vse „strasne zmenilo“! Poplatek za krabici a dopravu maji stejny uz dost let – tam zmenu nevidim. Kdyz srovnam +/- podobne vybaveny Nerve/neuron z pred tri let, tak je rozdil nejakych 160EUR, coz mi jako nejaka vyrazne zdrazeni neprijde. To ze do vysledne ceny zasahuji jeste vnejsi vlivy (kurz CNB, fixni CZ kurz canyonu, krabice …) beru jako veci co neovlivnim (vetsinou) a soucast vysledne ceny kola.

                        0 0
                        • kadlec  

                          Ja nerikam,ze zdrazili krabici

                          Ale u GC vyssi cena a horsi vybava plus jeste krabice a doprava, ted uz bych koupil kolo tady

                          0 0
                        •  

                          Ten fixní CZ kurz Canyonu je ovšem scheiße!

                          0 0
                          • wilda81  

                            Je to normální obchodní praxe. Navic nic ti nebrání v nákupu v eurech, že.

                            0 0
                            •  

                              Brání, musel by sis pro to přijet do Německa.

                              0 0
                              • wilda81  

                                Zřízení poštovní adresy v Německu, s následným přeposláním do CR, je otázka jedné minuty.

                                0 0
                                •  

                                  A na kolik vyjde to přeposlání?

                                  0 0
                                    • fortus  

                                      A nepride ti to tak trochu postaveny na hlavu?Nebylo by fer aby kurz odpovidal korune?Driv se ceny měnili ze dne na den podle aktualniho kurzu.

                                      0 0
                                      • wilda81  

                                        Nepřijde – naopak tento krok Canyonu celkem chápu. Už jsem se s fixním měnovým kurzem na určité období potkal dostkrát.

                                        0 0
                                        • fortus  

                                          Soucasnej kurz je cca 27kc/eur canyon kurz je cca 28kc/eur…

                                          0 0
                                          • wilda81  

                                            asi tak

                                            0 0
                                            • fortus  

                                              no právě.

                                              0 0
                                              • wilda81  

                                                Když nechceš pochopit, že je fixní kurz normální obchodní praxe, tak je pak těžké se o něčem bavit. Zatím jsem od tebe slyšel jen, že je to postavené na hlavu a že je kurz XXkč. Nejsem ekonom, takže ti neřeknu všechny výhody a nevýhody přínosu fixního kurzu z hlediska fungování firmy. Je ale logické, že si při jeho stanovování nechají nějaký prostor na případný pohyb měn. Jak už jsem psal, tak jsem se v pracovním životě potkal se stejnou praxí v několika výrobních podnicích a bylo jedno jestli dělali malé plastové filtry nebo svařovali obrovské jeřáby, takže mě toto rozhodnutí Canyonu nijak nepřekvapuje.

                                                Samozřejmě chápu, že zákazníka může štvát, že je kolo „dražší“ než jinde ve světě, ale na druhou stranu víš, že kolo bude stát stejně i po příští výplatě. A jak už jsem psal výš, pořád se dá koupit za Eura…

                                                0 0
                                                • fortus  

                                                  No jasně,to je velká výhoda že víš že to kolo bude stát i po příští výplatě o stejně víc kč než by muselo.Ano,je to jejich obchodní politika na kterou samozřejmě mají právo a je na každém jestli to akceptuje nebo nakoupí jinde.Já si jen myslím že by bylo fér kdyby i čecha nechali zaplatit v eurech,nedává smysl aby sis kolo kvůli tomu že chceš zaplatit v eurech a tím ušetřit musel nechat posílat někam jinam než potřebuješ.Je to asi jako kdybys měl hospodu a místním prodával pivo za 27kč a přespolním za 28kč.Chápu že se to dělá i jinde a rozdíly jsou i větší ale spíš mi jde o ten princip.Moje příští kolo už bude nejen kvůli tomuhle mít na rámu jinej nápis.

                                                  0 0
                                                  • wilda81  

                                                    Jasné volba v čem chceš platit by dávala smysl. Po dohodě s CZ zastoupením už to nejde? Dřív ano, ale to bylo před nasazením SAPu. Aktuální stav netuším. Ona sama ruka trhu ukáže jestli už byly některé kroky na zákazníky moc nebo ne. A pak i třeba Canyon pochopí, že je třeba nějaké změny…

                                                    Ruku na srdce, je to opravdu u jiných značek výrazně jiné? V pevných krámech tyhle náklady jen nevidíš. Taky jsem na další sezónu sáhl jinam, ale ne proto že na kole za 75.000 „připlatím“ 3 tisíce.

                                                    0 0
                                                  • fortus  

                                                    Dřív se to tady už řešilo,prý to už nejde,v eur jen na adresu do zemí v nichž je euro platidlem.

                                                    Nevím jak je to jinde,ale tady asi platí že co oči nevidí to srdce nebolí.

                                                    Přesně jak píšeš,všechno je to jen o nabídce/pop­távce,oni můžou postupně zdražovat tak jak jim to zákazníci budou akceptovat.Ale to jak říkají že jsou levnější protože s jejich modelem prodeje obejdeš dovozce a prodejce už skoro vůbec neplatí,leda že by tyhle mezičlánky pracovali za hezký slovo:)

                                                    0 0
                                                  • MirosPikos  

                                                    Levnější jsou jen v porovnání s MOC doporučenými cenami. Když si člověk vyjedná u prodejce značek typu Giant slevu cca 15 %, pak už se rozdíl smazává. Pak už jsou to jen samé jistoty a prosperita :)

                                                    Já jsem rozhodně nekupoval kvůli ceně, ale mě se tehdy Spectral líbil a tou dobou se nedělal nový Reign, kterého jsem vždycky chtěl a nebo, pokud jsem chtěl být věrný značně a nebyl důvod, proč bych neměl být, tak RB tenkrát ještě neměly pevné osy a tapered hlavu, což byla má podmínka. A nebo se ne a ne objevit Bandit.

                                                    0 0
                                                  • nomecz  

                                                    No akorat canyon ma ty slevy taky, sice to clovek musi hlidat ale jsou celkem casto i v prubehu roku

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Kolik sezón ti vydrží průměrně kolo?

                                                    0 0
                                                  • wilda81  

                                                    Jednu. I když netuším jak to souvisí s tématem.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    To je dost málo. A má to nějakou souvislost se značkou, resp. vydržela by jiná značka déle?

                                                    0 0
                                                  • wilda81  

                                                    Měním jen z rozmaru.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Když na to máš, proč ne.

                                                    0 0
                                                  • wilda81  

                                                    Tak ty máš tuším též třetí kolo za poslední dvě sezóny, ne? ;)

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Jo. ;-) První byla špatná velikost, druhé již ok, ale třetí též rozmar. Takže mám na příštích 10 sezón šlus.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    No, možná na 8 ;-))

                                                    0 0
                                                  • wilda81  

                                                    Neboj, za dva roky kupuješ fula :))

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    A to bude LV. ;-)

                                                    (Anebo možná taky motorka, jestli ta noha nepřestane zlobit.) :-(

                                                    0 0
                                                • jeffino  

                                                  pokud máš ale „šajze“ banku, která má na hovno kurz např. mbank, tak je ti i nákup v eurech k ničemu

                                                  0 0
                                                  • MirosPikos  

                                                    Tak si založí účet třeba u AB. I kdyby to mělo být jen na jeden nákup :)

                                                    0 0
                                      • MirosPikos  

                                        Přitom by bohatě stačilo, aby Canyon respektoval intervenci ČNB. Kurz CZK vs. EMU je celý rok prakticky stejný a ČNB v tom hodlá pokračovat.

                                        Fakt je, že když jsem kupoval 2014 kolo já, tak jsem se rozhodoval i podle kurzu. Jakmile koruna posílala (resp. euro oslabilo), tak jsem objednával.

                                        0 0
    • Jan H  

      Canyon přidal na stránky toto kolo: https://www.canyon.com/…-sl-7-9.html. Má prakticky vše, co jsem´u hardtailu hledal, hlavně co se týká té geometrie. Mám do něj jít, i když ho ještě nikdo nezrecenzoval? Neriskuju, že bude v něčem špatné?

      0 0
      • MatS  

        A přitom Canyon GC AL SL 6.9 je ve všech ohledech lépe vybavený! A stojí o 3000 míň. Jen má pohon 3×10 a ne 2×10, ale to je snadno řešitelné. Mám AL SL 6.9 od léta a super, ale ten downgrade u AL SL 7.9 nechápu. Jen je tam REBA 2016 ale ta krom černé barvy vnitřních nohou je stejná s 2015.

        Takže bych to na tvém místě trochu přehodnotil a zvážil :-)

        EDIT: dobře, geometrie je trošku jiná. 7.9 má víc položenou hlavu a o cenťák kratší zadní stavbu. Ale přijdou mi trubky trochu subtilnější a i hlava.

        0 0
        • Jan H  

          Za tu geometrii si klidně připlatím (lepší než minulý rok, kdy slx 7.9 stál o deset tisíc víc než 6.9). V čem je ale jinak 6.9 lepší, kromě SLX přesmyku?

          0 0
          • MatS  

            SLX kliky, SLX řazení, SLX smyk, gripy Ergon, hlavové složení FSA, středové složení SLX, nižší hmotnost o 200g (Mko)

            De facto je AL SL 6.9 postavený na čisté SLX sadě krom brzd a XT hazky. Já si brzdy a kotouče vyměnil za SLX (investice 900Kč, původní brzdy jsem prodal) a teď dostanu pod stromek XT kazetu a budu happy. Už jsem ho letos provětral v Alpách a obstál na jedničku, teda až na ty brzdy, proto ten upgrade na SLX.

            Jak se ta nová geometrie podepíše na jízdních vlastnostech dokáže posoudit pouze ten, kdo vyzkouší oboje kola, což se jen tak někomu moc nepovede. Já to na závody nemám, pouze pro radost.

            0 0
            • kadlec  

              jeste, ze jsem koupil 7.9 SLX letos koncem leta ve sleve

              ted je 8.9 hur vybavena a drazsi

              0 0
            • Jan H  

              Jak moc ale poznám rozdíl toho SLX na klikách, řazení atd., nemluvě o hmotnosti 200g, která pravděpodobně není vyšší u kol, ale někde na těch komponentech na rámu? Jde mi o to, jestli spíš poznám rozdíl v geometrii, nebo v komponentech.

              Jezdím spíš dlouhé „výlety“ cestou necestou, závod bych si v budoucnu možná taky rád zkusil, ale prioritou je pro mě spíše zábavnost a možnost sjet a vyjet co největší množství kopců v terénu :), ne jestli budu o 5 sekund rychlejší.

              0 0
              • MatS  

                Rozdíl hmotnosti je právě v těch komponentech. Já taky jezdím dlouhé výlety (80–100km). Myslím, že pokud nejezdíš závody, ten rozdíl v geometrii nepoznáš. Ale 200g poznáš na tom dlouhým výletu :-)

                Ale pokud nemáš možnost se na obou projet, tak těžko něco poznáš. Jinak rám a vidle je základ, vše ostatní je spotřebák, takže pokud to budeš brát z tohoto pohledu, klidně ber SL 7.9.

                Jinak jsem viděl někoho prodávat rám Canyon SLX 7.9 2016. Na to dát dobré komponenty a máš super bajk, pokud ti je velikostně lko

                http://www.bike-forum.cz/…-slx-29-l-19

                0 0
                • Jan H  

                  Na zlevněný SLX 7.9 jsem tak nějak víceméně čekal, bohužel na mě jedině XL, Lko je mi malý :(. Každopádně díky za rady, ještě to promyslím.

                  BTW mě napadlo – ta hmotnost by mohla být daná nejen komponenty, ale i tou jinou geometrií – delší horní trubka – větší rám – vyšší hmotnost rámu, na druhou stranu vypadá, že ty trubky jsou na 7.9 o dost tenčí než na 6.9.

                  0 0
                  • novas752  

                    Ano může to být tim.

                    Ale taky ty trubky nemusej mít stejnou tloušťku stěny, můžou být víckrát zeslabované a z jiné slitiny.

                    0 0
    • hannawald  

      uz je tu info o novych diskovych silnickach? jsou paradni.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Až na ty ceny.

        0 0
        • hannawald  

          Je tam rada sl na discich na 105 pod 60tis, to mi prijde adekvatni..SL ram je o 100g tezsi nez SLX, jinak je to to samy, vidli to ma stejnou. i 920g (vel M) u SL je proti konkurenci vynikajici hodnota.

          SLX pak jsou drazsi, ale vysperkovany, maji i karbonova kola v cene. Ceny mi teda neprijdou tak strasny (chodim do kramu, kde jim visi na stene Bianchi ram za vice nez 100tis, tak tady za to mam spickove kolo bez slabin na zadnem komponentu), Canyon uz ukazal, ze umi. Otazkou spis je, jestli nedam radeji o malinko vic se zazemim kamenny prodejny, kde se ke mne umi adekvatne chovat.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Je to moc. Namátkou třeba Giant TCR nebo Defyna jsou oba v karbonu na 105 za 44/53k katalogová cena, takže reálně třeba 40/48. Plus zázemí kamenné prodejny. Canyon za 60 je prostě úlet. Ale barvičky mají Němci pěkné, to se jim musí nechat.

            0 0
            • hannawald  

              asi jo. Nemci davaji lepsi vidli, ale to na Giant nestaci. V te top specifikaci s kombo predstavcem-riditky jsou to ale nadherny kola. I podle testu Endurace SLX disc se mimoradne povedly a jsou na samotne spicce, chvaleny stejne jako treba nova BMC.

              0 0
          • jeffino  

            jasně origo ital rám těžko srovnávat s čínským canyonem:-)

            0 0
            • wilda81  

              Řekni to Quintanovi a spol. :)

              0 0
              • fortus  

                Koho chleba jíš,toho píseň zpívej.

                0 0
                • wilda81  

                  A souvislost, že na „čínských Canyonech“ dokáží jezdci Movistaru, Katushe atd. zajet výsledky, je přesně kde?

                  0 0
                  • fortus  

                    Nemám nic proti canyonu,sám mám od nich 4 kola,ale nechápu tvojí otázku......

                    0 0
                  • jeffino  

                    mezi nama ti dotyční zajedou stejné výsledky i na jiných číňanech napříč výrobním spektrem ostatních brandů:-)

                    0 0
                    • wilda81  

                      takže v čem je lepší origo ital ?

                      0 0
                      • jeffino  

                        v čem ? použítí kvalitního materiálu a kvalitního výrobního procesu a to něco stojí. Lepší/horší…jak pro koho, někdo si koupí daciu a někdo golfa, takže si na tu otázku musíš odpovědět sám:-)

                        0 0
                        • wilda81  

                          Když to shrnu, tak top jezdci Grand Tour jezdí v Dacii a Golfy visí na krámech. Jen jestli z toho tak trochu nevychází, že Taiwanská produkce min. dorovnala Italy. Skoro bych řekl, že to je jako s krabičkou sirek v Pelíšcích ;-)

                          0 0
                        • MirosPikos  

                          Mluvit zrovna u Italů o kvalitním výrobním procesu a materiálu je hodně troufalé. Stejně tak si může Canyon nebo kdokoliv jiný kvalitní materiály a kvalitní výrobní proces v Čině.

                          0 0
                          • fortus  

                            hlavne bych nehazel vsechny itali a vsechny cinany do jednoho pytle.

                            0 0
                      • fortus  

                        Otázka nezní ani tak v čem je lepší,ale v čem je jiný…Design (individuální věc),tradice,znač­ka,historie…

                        0 0
                        • wilda81  

                          Design, tradice, značka, historie. Tohle všechno měli třeba SAAB a Volvo. A kde jsou teď…

                          0 0
                          • fortus  

                            A co třeba Ferrari,to je přímo ukázka toho co jsem psal výše…

                            A jestli to v Saabu dovedli cugrunt,tak to je zase jinej příběh,o tom tady debata nebyla.

                            0 0
                            • wilda81  

                              Ale jo. Přirovnání k Ferrari beru, i když ho nemám zařazené jako auto, ale spíš módní doplněk celebrit.

                              Jen aby slavní Italové za chvíli nedopadl stejně. Historie je plná takových příběhů ;)

                              0 0
                          • motacek  

                            Saab je asi v riti, ale volvu se daří nejvíc za celou historii. Ti číňané tu značku vcelku oživili.

                            0 0
    • Kutys  

      Ahoj, chtěl bych Vás požádat o radu, chystám se na koupi svého prvního fullu. Doteď jsem jezdil HT 29R, rozhoduju se mezi Neuron AL 8.0 a Spectral 5.0 EX. Jezdím převážně trasy kolem 50km, lesní/polní cesty, z kopce přes kořeny :D, asfalt a párkrát do roka Šumavu, Krkonoše po cestách, žádné extra sjezdy. Myslím, že by pro mě byl lepší Nerve, ale u Spectralu se mi líbí větší brzdy, teleskop a když by mě to časem chytlo, tak větší zdvih, z kterého mam ale zároveň obavu, že v 75% ho zbytečně budu tahat a zbytečně se budu dřít. Ale nerad bych po půl roce byl v obou případech nas..nej, že jsem utratil 60tis za to či to..

      0 0
      • novas752  

        Bych si to být tebou radši nejdřív pořádně zkusil (testovací akce na jaře, můžeš zkusit i jiná dostupnější kola s podobnou geometrií a dalíma parametrama a porovnat).

        Ale z toho co píšeš by ti asi měl stačit úplně v pohodě Nerve, Spectral je už přeci jen určen víc do terénu mimo rovný cesty – výhodou Nerva je dvojpřevodník a větší rozsah a lepší odstupňování převodů, má taky geometrii o něco lepší do stoupání a pro menší rychlosti. Teleskop je výborná vymoženost, za ten cenovej rozdíl by měl jít nějakej sehnat. Pokud bys časem přeci jen spadl víc do terénu, dalo by se to mírně poladit – lepší brzdy, lepší pláště, o 1–2cm zvednout vidli…

        0 0
      • allrose  

        Na chrcení po lese a větší nájezdy vem nerva,nějaká technika se s ním dá sjet také,i lehce skákat …a teleskop si dokoupíš,bez něj to není ono

        Pokud chces jezdit více techniky,„více“ skákat a nikam nespěchat vem spektral

        0 0
      • nomecz  

        No u neurona bych spis uvazoval o 29" na to co popisujes by to bylo idealni

        0 0
        • Míra226  

          29 jsem mel ted, je to pohodlny, rychly, clovek s tim rychle splhal do kopcu, ale bylo to neobratny, kdyz jsem se chtel necemu vyhnout, tak jsem to spis prejel, uplne mi to nevyhavovalo. Proto 27,5

          0 0
      • Kutys  

        Tak jsem objednal Neurona, doufam, ze to prijde do konce roku 

        0 0
    • RomanKa  

      Zdar, může mi někdo jednoduše a srozumitelně vysvětlit, jaké jsou rozdíly mezi Luxem, Neuronem, Nervem, Strivem a Spectralem? Přemýšlím o změně stařičkého HTčka za něco odpruženého a nevím, některý typ by měl být na enduro, jiný XC, třetí kompromis, ale prd se v tom vyznám. Co je nejvhodnější na nenáročné nezávodní ježdění po lese a poli? Dík.

      0 0
      • nomecz  

        Je velkej problem precist si popis na strankach canyonu kde je to napsano ?

        Lux – XC raketa

        Neuron=Nerve – kolo na maratony a lehci trailovani (i tezsi:)) takze optimalni univerzal

        Spectral – trail Bike

        Strive – enduro

        0 0
      • Chlebovnik  

        Lux = závodní XC

        Nerve/Neuron = XC/Trail

        Spectral = Trail

        Strive = Enduro

        Takže pro tebe ten Neuron.

        0 0
      • novas752  

        Neuron.

        Ale doporučuju si několik fullů z různých kategorií (včetně jiných značek) nejprve vyzkoušet (jarní testovací akce), ať víš do čeho jdeš a co chceš. Taky je možné, že tě lepší „terénnější“ kolo posune víc do terénu.

        0 0
        • allrose  

          +1

          0 0
        • Pain  

          Přesně,jak říkáš.Nerve me akorat ujistil o tom ze to měl být Spectral :-))

          0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, potřeboval bych informaci ohledně výměny převodníku u kola Exceed CF SL 6.9 Pro Race 2017.

      V sérii je tam 32T na klikách SRAM GX 1200, 11s ( https://www.canyon.com/…ro-race.html ).

      Možná blbá otázka, ale na netu jsem odpověď, respektive jiný převodník nenašel → Lze převodník vyměnit za 30T? Můžete mi, prosím, hodit odkaz na nějaký e-shop, kde nabízejí 30T převodník pro tento typ klik?

      Děkuji

      0 0
      • Fredos  

        Tak tam snad bude pasovat SRAM direct mount":http://www.koloshop.cz/…et-30z..html#… převodník ne? Pak jenom teda zjistit zda potřebuješ s offsetem nebo bez.

        0 0
        • Lachtis  

          Super, díky, to by asi mělo pasovat (kolo nemám), ale mám jej ve výběru a tohle mě zajímalo a neuměl jsem najít náhradní (vhodný) převodník…

          Díky moc :-)

          0 0
          • Fredos  

            Jinak ty převodníky dělají různí výrobci, jenom potřebuješ tento typ uchycení.

            0 0
      • nomecz  

        no na tohle kolo bych se díval spíš po 34z než po 30z :-)

        0 0
        • Lachtis  

          Tak samozřejmě, že to chce (pokud to člověk koupí) nejprve vyzkoušet a podle toho se rozhodnout… Nicméně já jezdím spíše kopce a obecně mám radši výjezdy a strašně nerad z kola „slejzám“ a nemám nohy jako Bouda. 32/42 u 29 mi v porovnání s aktuálním 24/36 u 26 vychází o dost těžší nejlehčí převod!

          O maximální rychlost mi až tolik nejde, 30/10 u 29 jsem zkoušel a naprosto dostačující.

          0 0
    • meris  

      Z Canyon FB

      Plánujete cyklotrénink na Malorce? Určitě se zastavte v naší Canyon.Base v ROBINSON Club Cala Serena a vyzkoušejte jedno z kol Canyon!

      https://www.facebook.com/….calaserena/

      0 0
    • siskin  

      Zdar,

      jak se řeší reklamace? Klasicky se mi podělal Reverb, po nasednutí zajíždí cca 5–7mm

      V mrazu přestává fungovat úplně..

      0 0
      • wilda81  

        Domluv se s CZ zastoupením. Já po dohodě s CZ zastoupením posílal vidlici přímo k Zitnemu s informací, že jde o vidlici z kola Canyon. Zitny mi ji pretesnil, poškrábal a pak poslal jinam. Tolik mě zkušenosti. Teď už si dělám servis raději sám.

        0 0
      • LM  

        Napiš pak jak si dopadl. Mám tu velice podobné symptomy :-/

        • po nasednutí zajíždí cca 5 mm
        • letos v –4°C jsem si připadal že sleduji zpomalené záběry – nahoru jí to trvalo několik desítek sekund – ale zatím vždy vylezla
        • minulou zimu když byla nová to fungovalo mnohem lépe i ve větším mrazu (cca –12 °C se silným větrem – to byl nápad jet na kolo:-))
        0 0
        • Fredos  

          Odvzdušni remote..

          edit: teda až po servisu:)

          0 0
        •  

          Jezdit na jednostopých vozidlech při venkovní teplotě pod nulou (nebo pokud na cestách existuje led) je hazard se životem. To se dětem vysvětluje už v Rychlých Šípech.

          0 0
          • LM  

            No pokud je led jen ojediněle, tak je to při vhodně zvolené trase a rychlosti parádní trénink postřehu a rovnováhy :-) Navíc do takových podmínek beru chrániče na kolena i lokty, takže případná chyba ani moc nebolí. Ale když je led skoro všude, tak to bez hřebů na plášti fakt nemá cenu…

            0 0
        • meris  

          Odvzdušnil jsem a pak přifounknul, protože měla nízký tlak a už funguje jako nová. Jiný servis nepotřebovala.

          0 0
          • LM  

            Při návratu z včerejší vyjíždky mi po sjetí Hrázotrailu sedlovka po 2 hodinách v mrazu už nevylezla vůbec :-(

            Takže jsem dneska sundal sedlo + zámek a bylo tam místo 250 PSI pouze 170 PSI. Dofouknuto a jsem zvědav jak to teď bude fungovat. Odvzdušnění ovládání bude případně následovat (sadu na to mam ale moc se mi do toho zatím nechce :-).

            0 0
            • wilda81  

              Kup bikeyoke konverzi na lanko a budeš mít klid. Mě ovládání hydraulikou blblo pořád.

              0 0
    • huld4  

      Za kolik se tak da prodat origunal sedlovka a sedlo z Nerve 7.0 2016?

      0 0
      • huld4  

        oboje pouzivane asi 4 mesice

        0 0
      • dopi  

        Jaký má průměr?

        0 0
    • hannawald  

      kam davate bike guard krabice, kdyz bydlite v byte? :)

      0 0
      • hodny soused  

        Já do nočního stolku u postele ;-)

        0 0
      •  

        Do sklepní kóje. A do krabice se dá dát enormní množství věcí, které sice k ničemu nejsou, ale které je škoda vyhodit. Jako např. minulé ročníky Vela.

        0 0
      • MatS  

        Dá se vrazit pod postel do ložnice, pod skříň, na skříň, nebo já ji mám ve vedlejším pokoji, kde mám zatím skladiště.

        0 0
        • hannawald  

          mne uz se to snad nikam nevejde..vyhodit se mi to nechce, kdyby byly nejake problemy, i kdyz krabici by clovek snad vyzebral v nejakem cyklo obchodu… mate krabici slozenou nebo rozlozenou?:)

          0 0
          • nomecz  

            jako nezlob se na me, ale zvladas si ve svem veku uz sam utirat zadek nebo vzdycky volas mamce aby te prijela utrit ? Jakej je smysl techle dotazu ?? proste mas misto nekam ju dej, nemas hod to do popelnice a kdyz bude problem tak shanej jinou skatuli …

            0 0
            • hodny soused  

              podle mě by nám měl nafotit celý byt a pak vytvořit anketu, kde by se hlasovalo, kam to má dát.

              0 0
              • hannawald  

                hele, ja uznavam, ze to neni nijak zasadni problem. Proste me zajimalo, jestli si to lidi pro jistotu nechavaj nebo to vyhazujou nebo to rozlozi..ale pokud to ma tradicne sklouznout k tomu, ze se hleda nekdo, po kom se povozit, tak si posluzte, ja se do toho zapojovat nebudu:)

                0 0
            • hannawald  

              urcite si poradim i bez Tebe, neboj. Proste me zajima, jak to maj ostatni. Mam loznici 12m2, ve ktere jsou krome postele a 2 skrini jeste 2 kola a jedna velka Canyon krabice. Sklep nemam. Treba me nekdo inspiruje, treba ne. Kdyz Te tema nezaujalo, nemusis odpovidat. Me tu takhle nezajima 99 procent temat.

              0 0
              • nomecz  

                ok tak ti teda poradím, rozložit a strčit pod postel nebo za skříň …

                0 0
              • hodny soused  

                jestli nemáš v plánu v dohledné době ji využít, tak vyhodit. Taky jsem ji vyhodil, jestli ji třeba budu potřebovat za 5 let, tak ji raději koupím někde, než aby mi celou dobu vadila v bytě.

                0 0
                • hannawald  

                  diky. myslim, ze se pak na krabici clovek domluvi i v nejakym cykloobchode.­.necetl jsem Canyoni podminky, predpokladam, ze by u pripadne reklamace vyzadovali poslani kola v jejich bikeguardu, jinak neruci za dopravu, ale tenhle risk asi vezmu.

                  0 0
                  • novas752  

                    A nebo to hodit nekam pryc – k rodicum nebo ke kamosovi na pudu, na chatu apod.

                    0 0
                    • LM  

                      Já jsem do toho nacpal další věci (převážně dalsí krabice:-)) a pak to strčil do rohu společné kolárny, kde je krom kol i různej bordel, takže to nikomu nevadí. Kolo mám samozřejmně nahoře v bytě, to bych tam nedal.

                      0 0
              • Peslezedirou  

                Mam ji stále v pokoji který slouží jako habakuk, ale casem ji dam do sklepa rozlozenou,, nebo ji zastrcim zase rozlozenou za skrin kdyby bylo něco s ramem nebo tak, pro sichr.

                0 0
      • Pain  

        ja ji mam na balkone

        0 0
    • huld4  

      Doporucil by me nekdo prosim sedlovku k Nerve 7.0 2016 k sedlu Specialized Phenom Comp?

      Ma vubec smysl kupovat jinou pokud nechci teleskop?

      Jediny duvod proc chci menit je ten, ze me desne vrze a uz sem vyzkousel vsechno mozne. Otazka je, jesti jina pomuze.

      0 0
      • huld4  

        nikdo nic nedoporuci?

        0 0
        • novas752  

          A kde vrže? Uchycení sedla nebo v rámu?

          Zkoušel jsi napatlat trochu vazelíny do rámu (až pod úroveň objímky aby nezajížděla) a trochu i mezi rám a objímku nebo lehce máznout upínací mechanismus sedla?

          Já bych tam asi dal nějakou uhlíkovou (lehčí, pružnější…) když už, nebo ten teleskop. :)

          0 0
          • huld4  

            zkusil sem uz vse…vrze to asi v ramu spis…protoze to vrze, kdyz ji vytahnu vys…kdyz je niz, tak se vse zda byt ok…

            je to o nervy, kdyz ma clovek novy kolo a vrze, tak ze se za nim vsichni otaci :D

            0 0
            • wilda81  

              Nejsou to kolena? :)

              0 0
              • huld4  

                snad ne…ale jedno zacinam mit nejak spatny ze SNB.:)

                0 0
                • huld4  

                  tady dostane clovek vic odpovedi na to kam si ma dat krabici od kola nez, kdyz chce koupit nejakou soucastku :D

                  0 0
                  •  

                    Když chce koupit nějakou součástku, musí 1. vědět jakou (katalogové číslo) dle rozkresu staženého z webu Canyonu, a 2.) zavolat na číslo 226 259 001 a objednat ji. A pokud nepřijde ve slíbeném čase objednávka a proforma faktura, volat tam zas atd., až přijde. Pak zaplatit smluveným způsobem a pokračovat jako u každého jiného nákupu u Canyonu.

                    0 0
                    • huld4  

                      skoro to bylo vtipny ;-)

                      0 0
                      •  

                        Tím jsem chtěl říct, že typově a značkově specifické součástky, které nejsou v běžné nabídce (zejména koncovky vyústění vnitřně vedených lanek, zadní osičky, patky nových typů rámů, šrouby k nim atd) objednat LZE, ale musí se to z nich ždímat jako z jalové krávy tele.

                        (Ovšem každému doporučuji, ať to ve vlastním zájmu udělá. Zejména ty koncovky vyústění lanek jsou komponenty existenční důležitosti, v případě jejich ztráty je bajk nepoužitelný. Každý Canyoňák by měl mít v zásobě aspoň 2 ks od každého druhu.)

                        0 0
                        • Fredos  

                          A proč mu to píšeš když chce poradit sedlovku?

                          0 0
                          •  

                            Aby to věděl. (Aby to všichni věděli.)

                            0 0
                        • huld4  

                          Prosimte co vse bych si teda mel koupit?

                          Je neco co kdybych rozbil nebo ztratil tak muze zpusobit fakt velky problem?

                          Mam Nerve 7.0 2016.

                          0 0
                          •  

                            Minimálně alespoň

                            • 2 ks A1052645 (E237–15)
                            • 2 ks A1052068 (E287–15)
                            • 2 ks A1042777 (E24–14)
                             

                            To je univerzální pro všechna kola. Jsou to věcičky, které když ztratíš, tak je řazení zcela nepoužitelné.

                            Pokud máš teleskopickou sedlovku, tak ještě

                            • 2 ks A1059328 (E494–16)
                             

                            A potom náhradní patku k rámu (podle toho, který máš).

                            0 0
                            • huld4  

                              Na kolik tak vyjdou veci nize? A jsou normal v eshopu a nebo musim resit nejak pres email.

                              2 ks A1052645 (E237–15)

                              2 ks A1052068 (E287–15)

                              2 ks A1042777 (E24–14)

                              0 0
                              • doubleingram  

                                Taky by me zajimalo, musim taky objednat, snad me neposlou kamsi.

                                0 0
                              • MirosPikos  

                                CO je to, patky?

                                0 0
                                •  

                                  Ne. Jsou to koncovky vyústění řadících lanek (která má Canyon vedena vnitřkem rámu).

                                  E24–14 je vyústění 1 nebo 2 lanek pro přehazovačku a příp. down swing přesmykač. Je umístěn na konci dolní rámové trubky u středového domečku. Tato součástka je životně důležitá pro každé kolo Canyon – bez ní nelze zprovoznit přehazovačku, protože prostě není jak k ní dostat lanko.

                                  0 0
                                •  

                                  E287–15 je vyústění jednoho lanka pro top side-swing přesmykač. Je umístěn na dolní rámové trubce asi 10 cm nad středem, vede z něho ten krátký bowden do přesmyku. Stejně jako v minulém případě, bez téhle součástky není možné přesmyk zprovoznit.

                                  0 0
                                •  

                                  E494–16 je vyústění hadice teleskopické sedlovky. Umístěno na sedlové trubce asi 10 cm nad středovým domečkem. Platí to co v předchozích případech.

                                  0 0
                                  • Tecka  

                                    Napsal jsi správně „hadice“, která je v jednom kuse od sedlovky až na řídítka. Takže narozdíl od koncovek bowdenů, tohle je jen průchodka – jezdit se dá, jenom kolem hadice může padat bordel do rámu.

                                    0 0
                                •  

                                  No a to poslední (E237–15) je záslepka otvorů pro vyústění lanka přesmykače nebo hadice sedlovky, pokud nejsou používány. Bez ní se jezdit dá, pokud vám nevadí, že vám dovnitř rámu půjde voda a bordel.

                                  0 0
                                  • doubleingram  

                                    Az tak jsem to nezkoumal ale ty soucastky tam bovdeny jen fixuji a zaslepuji pruchod ne? Slo byt to i bez nich, bych rek, ale byla by tam dira a hur by se to protahovalo.

                                    0 0
                                    •  

                                      NE!!! Tyhle součástky tvoří přechod mezi napnutým lankem (v rámu) a bowdenem (venku). Uvnitř rámu žádný bowden není a ani tam nejde vložit. Tys to asi neměl nikdy rozebrané, že?

                                      0 0
                                      • tonik666  

                                        to zni fakt lakave. takze se patlas ne s provlecenim bowdenu, ale lanka. zaplt panbuh vedeni vnejsk.

                                        0 0
                                        •  

                                          Přesně tak. Nahoře jsou navařené zdířky, do kterých zapadne jen koneček bowdenu od řadících páček, a dále pokračují samotná lanka šikmo dolů vnitřkem ránu (kde jsou napnutá jako u favorita). No a druhý konec tohohle systému na konci dolní rámové trubky je obdélníkový výřez, kam zapadá právě součástka E24–14. Bez ní není cesta jak napnuté lanko vyvést ven a pokračovat s ním do bowdenu k přehazovačce.

                                          0 0
                                        • wilda81  

                                          S ničím se nepatláš. Na lanko natáhneš „bužírku“, kterou provlečeš přes rám. Pak vytáhneš staré lanko, dáš nové a hotovo. Práce na dvě minuty.

                                          Jak by řekl luboš-lakatoš: „Když si největší blbec na zeměkouli, možná tři minuty“ :)

                                          0 0
                                          •  

                                            Já bužírku neměl. Lanko přehazovačky jsem ještě celkem snadno skrz ten obdélníkový výřez vytáhl pinzetou, ale vytáhnout lanko přesmyku skrz ten otvor pro side-swing, no, to byla jiná piplačka. Udělal jsem si drátěné očko a dobrou půlhodinu hrál „rybičky rybičky, rybáři jedou“. :-D

                                            0 0
                                            • figur  

                                              Já dostal v krabici s GC svitek tenkýho brčka, který je právě na to.

                                              0 0
                                              • MatS  

                                                Á tak teď konečně vím, k čemu tam ta bužírka je. Škoda, že nedávaj ještě náhradní koncovky taky. Stojí to prd, ale když to potřebuješ, tak to neseženeš.

                                                0 0
                                                • figur  

                                                  Taky jsem to chtěl nejdřív vyhodit. A dnes jsem do toho navlíknul lanko k véčkům, aby se srovnaly ty zlomeniny a šlo to líp…

                                                  0 0
                                          • MlokCZ  

                                            A podrží to bužírka pořádně? Já jsem při prvních pokusech kdysi pro podobné vedení rámem použil i podobné řešení. 2× to vyšlo ok a potřetí se to uvnitř rámu rozpojilo a mohl jsem začít protahovat od znovu (což je porod a trvalo mi to také zhruba 30 minut podobnou metodou jako použil Bucci).

                                            Aktuálně používám nit + vteřiňák, to je 100% spolehlivé a funguje všude kde je malá díra, kterou sotva prolezou dvě lanka vedle sebe.

                                            Dám konec starého lanka přes konec nového, pár centimetrů překriv. Omotám halabala nití (tak 30s, více tomu nevěnuju) a pak na to kápnu vteřiňák. Jak je tam navíc ta niť, tak se to slepí vše dohromady a udrželo to i test po protažení, když jsem to cíleně chtěl urvat. Bez niti to tak použít nejde, to ty bowdeny slepené pořádně nedrží.

                                            Takže poměrně jednoduché řešení i bez bužírek. Pokud bužírka drží dobře, tak to s ní bude o malinko rychlejší. Riskovat rozpojení uvnitř rámu bych ale určitě nechtěl.

                                            0 0
                                            • figur  

                                              Ono se nemá co rozpojit. Na stávající (staré) lanko navlíkneš vcelku to brčko, tak, aby koukalo z obou konců rámu ven třeba 10 cm. Vytáhneš starý lanko a natáhneš tam nový. Tím, že to kouká ven to můžeš napnout a musí to jít v pohodě.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Tak pokud je to takhle dlouhé, tak se to nemá jak rozpojit (samozřejmě pokud si to vždy dostatečně podržíš na obou stranách). Já si představil pod bužirkou jen něco daleko kratšího co by sloužilo ke spojení obou lanek.

                                                0 0
                                            • wilda81  

                                              Napsal jsem bužírka, ale je to spíš tenká relativně pevná hadička. O rozpojení nemám strach. Už jsem to dělal dostkrát a zatím vždy v pohodě. Na rámech co jsem měl ale nikdy nebyl nějaký ostrý lom apod. Těžko říct co by se stalo v takovém místě…

                                              0 0
                                              •  

                                                Spíš bych se bál, jak to půjde, pokud bylo staré lanko zkráceno a nemá tedy koneček zatavený. Jak na něj budu soukat bužírku, když ostré dráty ční v protisměru?

                                                0 0
                                                • wilda81  

                                                  zkus to a nemudruj od klábosnice ;)

                                                  0 0
                                      • doubleingram  

                                        Rozebrany jsem to nemel, pac mam Spetrala 2016 a jeste nebylo treba toto menit.

                                        0 0
                              •  

                                Asi tak 130 – 150 Kč/kus.

                                A musíš přes mail, viz. http://www.bike-forum.cz/…club-vol-iii#…

                                0 0
                                • doubleingram  

                                  Nemá někdo ponětí co všechno vzít na Spectrala AL 6 2016? Teď jsem rozebral jednu část zadní stavby a v ložisku jsou vloženy vymezujíci plastové vložky označené v rozkesu jakoby číslo 6, „pivot spacer“.

                                  To je součást ložisek nebo to taky musím objednat? Takových dílů tam je hafo. To by bylo tak za 4k na celý kolo. Jak to dělají lidi, co to nemají doma a nejde už to objednat? Máte někdo představu o celé situaci?

                                  Díky

                                  0 0
                                • huld4  

                                  A je to fakt takova nutnost? To je 900,– jen za ty zaslepky + 600,– za patku.

                                  Prijde me, ze si to neobjednava nikdo a tim padem by bylo 90% Canyonaku v haji.

                                  Nestaci to objednat az pokud by se to pripadne ztratilo? S dostanim by nemel byt problem pokud to je na vsechny modely stejne ne?

                                  0 0
                                  • wilda81  

                                    Já už čekal na nějaký díl i rok. Naštěstí nic kritického bez čeho by se nedalo jezdit, ale patku apod. raději doma mám pořád ;-)

                                    0 0
                                  •  

                                    Oni nejsou v háji … dokud o to nepřijdou.

                                    Hlavně to dolní vyústění lanka přehazovačky je důležité. Pokud ztratíš to od přesmykače, můžeš ještě vozit down-swing nebo přejít na jednoplacku (tfuj tfuj) ale aspoň jezdíš. Ale pokud přijdeš o to E24–14, tak jsi vážně dojezdil.

                                    Tak je nekupuj po dvou, ale po jedné, když se ti to zdá moc.

                                    0 0
                                    • huld4  

                                      Tak je to o neco levnejsi nez jsi rikal…

                                      A1052645 (E237–15) 27Kč/ks

                                      A1052068 (E287–15) 40Kč/ks

                                      A1042777 (E24–14) 137Kč/ks

                                      Patka no.27 549Kč

                                      0 0
                            • TheJD  

                              Ty jsi hrozny hrotic. :D

                              Osobne si nedokazu predstavit, jak bych mohl ztratit kousek plastu, ktery jednak drzi v ramu a druhak drzi na bowdenu. A zaslepky? Na co? Kdyz jsem oddelal presmykac, tak jsem vznikle otvory prelepil cirou paskou a nemam s tim sebemensi problem.

                              0 0
                              •  

                                No při servisu, až tu bude rozebrané … malý kousek plastu někam zapadne a rám za desítky tisíc bude vyřazený z provozu a alternativa neexistuje. Je prostě dobré to mít v zásobě.

                                0 0
                                • TheJD  

                                  Pokud clovek vi, ze pri servisu dily odklada na nahodna mista a pak pulku z nich nenajde, tak urcite, ale spis bych rekl, ze by to chtelo recit pricinu a ne dusledek.

                                  0 0
                                  •  

                                    Jak k tomu dojde, je irelevantní. Důležité je, že POKUD k tomu náhodou dojde, tak má člověk kvůli tomu mizernýmu kousku plastu nepojízdný kolo a pomoci se nedovolá! Kdyby Canyon byl co k čemu, dával by tyhle důležité drobnosti ke každému kolu zdarma (třeba místo dvoukilové bichle v 10 jazycích, která je stejně na DVD). Výrobní náklady jsou eurocent za kus.

                                    0 0
                            • hodny soused  

                              díky prostuduju, patku jsem měl v plánu, projdu ty koncovky. Se asi budou divit kolik toho do ČR budou muset posílat po tom tvým strašení :-D

                              0 0
                    • doubleingram  

                      Kde plz sosas ty rozkresy? Hledal jsem here https://www.canyon.com/…ategory.html?… ale nic.

                      0 0
      •  
        1. Pokud vrže, jen když je výš vysunutá, zkusil bych koupit sedlovku delší, aby při stejné vnější výšce sedla bylo více sedlovky v rámu (tím pádem větší opora).
        2. Dále bych koupil kvalitní sedlovou objímku bez rychloupínáku, například tuhle.
        3. A nakonec bych tu objímku pořádně utáhl. Klidně na 8 Nm, bez mrknutí oka. Toho se fakt nemusíš bát, nezničíš to.
        0 0
        • huld4  

          objimku uz jsem zkousel…ale to nepomohlo…

          No delsi sedlovku koupit planuji, ale prave proto se ptam jakou a jestli to ma smysl.:)

          0 0