• Bucci

    Další pokračování vlákna pro majitele kol Canyon a další příznivce této značky, ke sdílení informací, zkušeností a názorů.

    Základní info pro nově příchozí:

    Firma Canyon má ojedinělý obchodní model, který spočívá v tom, že výrobce odesílá hotová kola z továrny přímo koncovým zákazníkům. Tím pádem zcela odpadá marže velkoobchodu i maloobchodu, takže ceny kol Canyon jsou (v některých případech stále ještě) nižší než u srovnatelné konkurence.

    Kola Canyon tedy není oficiálně možné koupit jinde než v e-shopu firmy. Platí se kartou online nebo převodem na český bankovní účet.

    Prohlédnout a vyzkoušet se tato kola dají v ČR na několika akcích do roka (k doptání zde), popř. v sídle firmy v německém Koblenz.

    Přesto má firma české zastoupení, které vyřizuje objednávky, řeší reklamace a poskytuje zákaznický servis.

    Starší vlákna:

    • Chlebovnik  

      Tím pádem zcela odpadá marže velkoobchodu i maloobchodu, takže ceny kol Canyon jsou (v některých případech stále ještě) nižší než u srovnatelné konkurence.

      He he. =D

      • nomecz  

        jj doba se mění a bude hůř :-)

      • Bucci  

        Dlouho jsem přemýšlel, jak to naformulovat, aby z toho byla patrná moje deziluze nad zvýšením cen i snížením osazovaných řad ročníku 2017, ale abych zas nekřivdil. Tohle je myslím trefné a pravdivé.

        A aspoň si už nikdo nebude myslet, že pro ně pracuji. :-)

        • doubleingram  

          Jj, zkazili to zle, GC jen v hline, Exceed CF SL pomer cena vykon bida, do ceho jit misto Canyonu? Radon? Dalsi tipy?

          • Bucci  

            Já mám na hodně dlouho vystaráno. Ten GC 2016 byl bajk, jaký se objeví málokdy. Není umění mít to, co chceš, ale chtít to, co máš.

            • doubleingram  

              Nehodlam delat extra kompromisy, viz tvuj komentar, resp. me jejich soucasna nabidka zdaleka neoslovuje, oproti letosni. Takze hledam alternativy.

            • kadlec  

              zlate, ze jsem se nechal ovlivnit a koupil v zari ve sleve

    • Frýbik  

      Já chtěl spectrala 5. Bohužel cena mě moc nepotěšila a jen verze ex.

    • Prokop Tunel  

      Dají se začátkem roku očekávat slevy?

      Jde mi především o modely Neuron..

      • novas752  

        Teď v rámci vánoc budou nějaké slevy.

        Nejsem si jistý, jestli něco bývá hned po Novém roce. Určitě bude něco kolem Velikonoc a velkých cyklistických akcí (jako Tour de France, mistrovství světa apod.)

      • wilda81  

        Ne

      • MirosPikos  

        Leda by ČNB přestala intervenovat a cpát stovky miliard do oslabování koruny a znehodnocování vašich úspor. Pak by nutně přišlo zlevňování.

        • jopny  

          Ona to ještě stále dělá? A já měl za to, že už jsem v televizi zaslechl, že je tomu konec.

          • Chlebovnik  

            Nejdřív příští rok. Možná.

          • MirosPikos  

            V televizi zaslechneš hromadu kravin. Oni hovořili o tom, že v nejbližší době přestane. Co se už ovšem nedozvíš, že se stále všechno (včetně fixace kurzu) připravuje na přechod na euro.

            Jinak co se Canyonu týká. Mě se stále ty jejich kola děsně líbí. Bohužel zkušenosti, nejen mé hovoří, jasně.

            • novas752  

              Tak pro přechod na Euro je potřeba referendum, ne? Těžko říct jak by uspělo.

            • jopny  

              S tím naprosto souhlasím, bohužel je to pravda. Nechal jsem se unést malou euforií.

            • doubleingram  

              Jasne pro co?

            • Celaskon  

              Souhlasím, v televizi se spoustu věcí nedozvíš, naopak nepodstatné kraviny ano. Příklad mediální masáže je téma „mírumilovných“ uprchlíků potřebující naši pomoc :-) Skutečnost je úplně jiná, ale to v TV neukáží – doporučuji shlédnout https://www.youtube.com/watch?…

              PS: omlouvám se za OT, ale prostě jsem musel…

            • JK_Cookie  

              Jak to myslíš s těmi zkušenostmi?? Jako že šla dolů i kvalita??

        • wilda81  

          Proč sem taháš tyhle sr*čky? Prosím, táhněte s tím do jiného vlákna (všichni).

        • jeffino  

          jako je to na hovno, ale výhodný pro zahraniční investory, takže víc pracovních míst možná že i za trochu víc peněz, ale zase ti spekulanti co to šroubujou nahoru, protože z toho cítí profit…no jestli ty intervence přestanou v od půlky příštího roku, jak inzerujou, tak to může být slušnej mazec, něco podobnýho jak ve švajcu a pak teda rychle šup nakupvat v koblenci, ale já nekoupím asi ani tak :-)

          • tonik666  

            Mazec to bude kazdopadne vzhledem k tomu ze to snizi zahranicni konkurenceschop­nost, a to bud trochu nebo hodne

    • Míra226  

      Zdravim, potřeboval bych radu, celou dobu jsem rozhodlý, že koupim Neurona AL 8.0 2017, teď se mi naskytla možnost koupě Striva AL 6.0 2016 za 50tisíc. Nejezdím žádné extra terény, spíše lesní/polní cesty, většinou do 40km. Mám této šance využít nebo raději ne?

      • novas752  

        Ne, vem Neurona.

        Strive by pro tebe byl akorát přítěž.

        • nomecz  

          +1 na tohle strive fakt není, bylo by to trápení pro oba

          • Míra226  

            Vůbec mi neděláte radost :/ myslel jsem, že je to super kup za ty peníze a SS s XC modem by mi dal to co chci a zbytek by mi pomohl ochutnat trošku víc z toho endura

            • novas752  

              Tak jestli se na to cítíš, proč ne.

              Ale věz, že určení toho kola (tedy drsnější enduro až bikepark) je na míle vzdálené tomu, co (podle tvého popisu takové mírnější XC) jezdíš aktuálně – asi jako koupit speciál na Dakar pro ježdění na rozbitých silnicích.

              Předpokládám, že teď máš nějaký hardtail a Neuron zvládne dolekopcem oproti XC HT fakt hodně. Zároveň má Neuron větší rozsah a víc převodů než Strive (= můžeš zároveň stoupat pomalu do prudkého kopce i třeba přišlapávat v nějakém mírném asfaltovém sjezdu + pro každou rychlost vhodněji najdeš převod), lepší geometrii pro lehčí terén a je o dost lehčí. A nepodělá se shapeshifter, když tam neni. :)

              Akorát teleskopická sedlovka mi na Neuronu chybí, ale nevim jestli bys ji vůbec využil, protože jinak je to jen další díl, co rád zlobí.

              • Míra226  

                Super, děkuju za názory. :)

              • nomecz  

                Teleskop naopak vyuzijes dost, protoze jak ho zkusis nechces jinak :) a dnes uz se da koupit relativne spolehliva sedlovka za rozumne penize. A kdyz se o ni rozume staras tak vydrzi docela dlouho bez nutnosti servisu.

                • wilda81  

                  O jaké sedlovce je řeč? Tmars?

                  • nomecz  

                    Beru to obecne, treba ja nemam problem ani s mistnim etalonem poruchovosti (reverb), proste kdyz vidim jedince jak za teleskop vesi kolo na lanovku a podobne tak se pak neni cemu divit ze ju muzou po pul roce repasovat. Jinak se mi dostal na chvilku do ruk predprodukcni vzorek jednoho mistniho clena :) a tam to vypada velice nadejne z pihledu funkce/spoleh­livosti

                    • wilda81  

                      Tak někteří na tom kole jezdí, že. Jenže když pak pripoctes ceny za servis, tak mi teleskop jako levná věc teda nepřijde. Předpokládám, že myslíš TS. U ní se nemá asi moc co podelat, ale rozhodně bych si ji nechtěl dát třeba na karbonový rám.

                      • nomecz  

                        Jezdit a chovat se k necemu tak aby to vydrzelo jsou trosku jine veci, a pokud mas karbonove enduro nebo sjezdaka tak asi neni problem pustit trosku zilou a koupit treba 9point8.

                        Proste mi prijde ze se ta poruchovost sedlovek trosku demonizuje, kor kdyz na tom chce jezdit v podstate XC.

                        • wilda81  

                          Tak hele, toho slavného Reverba jsem čistil po každé vyjizdce, netahal za nej a stejně šel po dvou sezónách AM ježdění do háje. A to ano nezmiňuji, že v mrazech nefungoval pořádně ani jako nový.

                          U přítelkyně, která jezdí víceméně jen XC a za sucha, to samé.

                          Víc péče mu můžu dát už jen tak, že jej sundam z kola, hodím na poličku a budu z něj jednou za týden utirat prach…

                          • Carloss  

                            jezdit Marsku a reverba nasazovat jen na focení :)

                          • nomecz  

                            no vidis a ja znam cloveka co ho ma uz asi ctvrtou sezonu na S enduru, najeto skoro 15 K a ještě nebyl na repasu pouze 2× měněnej olej nebo co v tom je. Ale to bude zas opacnej extrem.

                            • tonik666  

                              to je velka nahoda. doma jsem mel reverby 2 najednou a proste obcas usel, typicky po delsim pobytu v zasunutem stavu nebo v chladnu

            • Lachtis  

              Ahoj rozhodne vem toho Neurona. Ten Strive neni urcen pro tve jezdeni… Ale jako u vetsiny kupu, je vhodne alespon vyzkouset kolo obdobne geometrie nebo alespon zdvihu, at mas predstavu…

    • 01carbon  

      Minulý týden jsem objednával cosi u superstarcom­ponents – přihodil jsem patku Canyon č.12

      https://www.canyon.com/cs/accessories/#…

      Na dotaz ze superstaru zda je jejich patka c.126 shodná neopověděli tak jsem to zkusil – vnějším porovnáním s rozlomenou jsou shodné.

      http://www.superstarcomponents.com/…l-gh-126.htm

    • michael808  

      Čau,

      plánuji pořídit svého prvního fulla. Na výběr padla řada Neuron. Co mě však zarazilo, je u 27,5 maximální velikost L. Znamená to pro mě, že při svých 195 cm budu muset do kola vrazit nejméně 50k za NEURON AL 6.9 ?

      Díky

      • novas752  

        No. 27,5" letos v XL nejsou. Ale stejně jsou pro tvou výšku 29" kola asi vhodnější.

        A stejně: full pod cca 40–45 se moc nevyplatí kupovat – výbava většinou nic moc.

        A důrazně doporučuji si to kolo před koupí aspoň trochu projet (Asi budou na nějaké testovací akci na jaře, nebo se poptat majitelů). 50k neni málo a každý full má trochu jiný projev, i v rámci jedné kategorie, a každému vyhovuje něco jiného.

        Minimálně aspoň pročíst co nejvíc testů/recenzí.

      • big byk  

        Mezi 26" a 27,5" není podstatný rozdíl. Při tvé výšce bych ani o 27,5 neuvažoval.

    • meris  

      Canyon FACTORY OUTLET%

      Všechny modely a zboží v Outletu poskytují vynikající výkony za sníženou cenu a budou doručeny přímo k vám domů. Jednoduše vyberte kategorii, o kterou máte zájem a vybírejte. Neustále doplňujeme naši nabídku, tak nezmeškejte vhodný okamžik!

      https://www.canyon.com/…tory-outlet/

    • pitrs78  

      Canyon zveřejnil nové GC AL SL 7.9 a 8.9. Připadá mi to nic moc, za ty peníze, co myslíte?

      • MatS  

        Tak to mi hlava nebere v čem je lepší GC AL SL 7.9 oproti 6.9, když 6.9 je ve všem lepší. Pouze je to 3×10 a 7.9 má 2×10. Ale komponentově je 6.9 o level výš.

        • figur  

          Ono těch nesrovnalostí je na jejich stránkách víc. Canyon AL SLX 9.9 SL vel. M za 56 000,–Kč váží dle nich 11,3 kg. A AL SL 6.9 vel. M za 31 000,–Kč váží 11,4 Kg. Pokud je to tak, pak za +cenový rozdíl 25000,–Kč mám sice líp vybavený, ale stejně těžký kolo. Nějak to nechápu.

        • novas752  

          SLka maj jinej (lehčí) rám.

      • AlesM  

        Al SL 6.9 vypada z cele rady jako nejrozumejsi volba…

        • Bucci  

          To byla už loni. Jenže loni stála 29 tisíc i s dopravou.

          • AlesM  

            Tak preci jenom neco zustalo pri starem ;-) ze vypada nejvyhodneji :-)

        • kadlec  

          me prijde jako nejrozumnejsi volba koupit jiny kolo

          kdyz jeste pripocitam tu nehoraznou prirazku za obycejnou levnou krabici, kterou tak honosne nazvaj guard box nebo jak

          • novas752  

            Tak to neni jen krabice, ze. Pumpa, momentak, extratlustej navod, nekdy i nejakej odvzdusnovaci kit a dalsi drobnosti.

            • kadlec  

              to je vse v cene kola a nic z toho neni nijak drahy, momentak za 3.50 a pumpa za 8

              plati se za krabici a dopravu a petikilo za krabici je zlodejina

              • wilda81  

                Nechápu tohle řešení pětikila. Jinde dáš 10 i 100× víc jen za nápis na kole. Když se ti to nelíbí, tak nakup jinde.

                • kadlec  

                  chapat nemusis, kolo jsem si u nich koupil kdyz meli rozumnou politiku a cenou krabice dohaneli krapet zisku

                  ale pri nynejsich cenach bych usetril za krabici, kolo koupil v krame

                  a davat 100× vic jen za napis, hm

                  • wilda81  

                    to jako pár měsíců nazpět? :D

                    • kadlec  

                      Jj v zari

                      • wilda81  

                        Tak to se ovsem vse „strasne zmenilo“! Poplatek za krabici a dopravu maji stejny uz dost let – tam zmenu nevidim. Kdyz srovnam +/- podobne vybaveny Nerve/neuron z pred tri let, tak je rozdil nejakych 160EUR, coz mi jako nejaka vyrazne zdrazeni neprijde. To ze do vysledne ceny zasahuji jeste vnejsi vlivy (kurz CNB, fixni CZ kurz canyonu, krabice …) beru jako veci co neovlivnim (vetsinou) a soucast vysledne ceny kola.

                        • kadlec  

                          Ja nerikam,ze zdrazili krabici

                          Ale u GC vyssi cena a horsi vybava plus jeste krabice a doprava, ted uz bych koupil kolo tady

                        • Bucci  

                          Ten fixní CZ kurz Canyonu je ovšem scheiße!

                          • wilda81  

                            Je to normální obchodní praxe. Navic nic ti nebrání v nákupu v eurech, že.

                            • Bucci  

                              Brání, musel by sis pro to přijet do Německa.

                              • wilda81  

                                Zřízení poštovní adresy v Německu, s následným přeposláním do CR, je otázka jedné minuty.

                                • Bucci  

                                  A na kolik vyjde to přeposlání?

                                    • fortus  

                                      A nepride ti to tak trochu postaveny na hlavu?Nebylo by fer aby kurz odpovidal korune?Driv se ceny měnili ze dne na den podle aktualniho kurzu.

                                      • wilda81  

                                        Nepřijde – naopak tento krok Canyonu celkem chápu. Už jsem se s fixním měnovým kurzem na určité období potkal dostkrát.

                                        • fortus  

                                          Soucasnej kurz je cca 27kc/eur canyon kurz je cca 28kc/eur…

                                          • wilda81  

                                            asi tak

                                            • fortus  

                                              no právě.

                                              • wilda81  

                                                Když nechceš pochopit, že je fixní kurz normální obchodní praxe, tak je pak těžké se o něčem bavit. Zatím jsem od tebe slyšel jen, že je to postavené na hlavu a že je kurz XXkč. Nejsem ekonom, takže ti neřeknu všechny výhody a nevýhody přínosu fixního kurzu z hlediska fungování firmy. Je ale logické, že si při jeho stanovování nechají nějaký prostor na případný pohyb měn. Jak už jsem psal, tak jsem se v pracovním životě potkal se stejnou praxí v několika výrobních podnicích a bylo jedno jestli dělali malé plastové filtry nebo svařovali obrovské jeřáby, takže mě toto rozhodnutí Canyonu nijak nepřekvapuje.

                                                Samozřejmě chápu, že zákazníka může štvát, že je kolo „dražší“ než jinde ve světě, ale na druhou stranu víš, že kolo bude stát stejně i po příští výplatě. A jak už jsem psal výš, pořád se dá koupit za Eura…

                                                • fortus  

                                                  No jasně,to je velká výhoda že víš že to kolo bude stát i po příští výplatě o stejně víc kč než by muselo.Ano,je to jejich obchodní politika na kterou samozřejmě mají právo a je na každém jestli to akceptuje nebo nakoupí jinde.Já si jen myslím že by bylo fér kdyby i čecha nechali zaplatit v eurech,nedává smysl aby sis kolo kvůli tomu že chceš zaplatit v eurech a tím ušetřit musel nechat posílat někam jinam než potřebuješ.Je to asi jako kdybys měl hospodu a místním prodával pivo za 27kč a přespolním za 28kč.Chápu že se to dělá i jinde a rozdíly jsou i větší ale spíš mi jde o ten princip.Moje příští kolo už bude nejen kvůli tomuhle mít na rámu jinej nápis.

                                                  • wilda81  

                                                    Jasné volba v čem chceš platit by dávala smysl. Po dohodě s CZ zastoupením už to nejde? Dřív ano, ale to bylo před nasazením SAPu. Aktuální stav netuším. Ona sama ruka trhu ukáže jestli už byly některé kroky na zákazníky moc nebo ne. A pak i třeba Canyon pochopí, že je třeba nějaké změny…

                                                    Ruku na srdce, je to opravdu u jiných značek výrazně jiné? V pevných krámech tyhle náklady jen nevidíš. Taky jsem na další sezónu sáhl jinam, ale ne proto že na kole za 75.000 „připlatím“ 3 tisíce.

                                                  • fortus  

                                                    Dřív se to tady už řešilo,prý to už nejde,v eur jen na adresu do zemí v nichž je euro platidlem.

                                                    Nevím jak je to jinde,ale tady asi platí že co oči nevidí to srdce nebolí.

                                                    Přesně jak píšeš,všechno je to jen o nabídce/pop­távce,oni můžou postupně zdražovat tak jak jim to zákazníci budou akceptovat.Ale to jak říkají že jsou levnější protože s jejich modelem prodeje obejdeš dovozce a prodejce už skoro vůbec neplatí,leda že by tyhle mezičlánky pracovali za hezký slovo:)

                                                  • MirosPikos  

                                                    Levnější jsou jen v porovnání s MOC doporučenými cenami. Když si člověk vyjedná u prodejce značek typu Giant slevu cca 15 %, pak už se rozdíl smazává. Pak už jsou to jen samé jistoty a prosperita :)

                                                    Já jsem rozhodně nekupoval kvůli ceně, ale mě se tehdy Spectral líbil a tou dobou se nedělal nový Reign, kterého jsem vždycky chtěl a nebo, pokud jsem chtěl být věrný značně a nebyl důvod, proč bych neměl být, tak RB tenkrát ještě neměly pevné osy a tapered hlavu, což byla má podmínka. A nebo se ne a ne objevit Bandit.

                                                  • nomecz  

                                                    No akorat canyon ma ty slevy taky, sice to clovek musi hlidat ale jsou celkem casto i v prubehu roku

                                                  • Bucci  

                                                    Kolik sezón ti vydrží průměrně kolo?

                                                  • wilda81  

                                                    Jednu. I když netuším jak to souvisí s tématem.

                                                  • Bucci  

                                                    To je dost málo. A má to nějakou souvislost se značkou, resp. vydržela by jiná značka déle?

                                                  • wilda81  

                                                    Měním jen z rozmaru.

                                                  • Bucci  

                                                    Když na to máš, proč ne.

                                                  • wilda81  

                                                    Tak ty máš tuším též třetí kolo za poslední dvě sezóny, ne? ;)

                                                  • Bucci  

                                                    Jo. ;-) První byla špatná velikost, druhé již ok, ale třetí též rozmar. Takže mám na příštích 10 sezón šlus.

                                                  • Bucci  

                                                    No, možná na 8 ;-))

                                                  • wilda81  

                                                    Neboj, za dva roky kupuješ fula :))

                                                  • Bucci  

                                                    A to bude LV. ;-)

                                                    (Anebo možná taky motorka, jestli ta noha nepřestane zlobit.) :-(

                                                • jeffino  

                                                  pokud máš ale „šajze“ banku, která má na hovno kurz např. mbank, tak je ti i nákup v eurech k ničemu

                                                  • MirosPikos  

                                                    Tak si založí účet třeba u AB. I kdyby to mělo být jen na jeden nákup :)

                                      • MirosPikos  

                                        Přitom by bohatě stačilo, aby Canyon respektoval intervenci ČNB. Kurz CZK vs. EMU je celý rok prakticky stejný a ČNB v tom hodlá pokračovat.

                                        Fakt je, že když jsem kupoval 2014 kolo já, tak jsem se rozhodoval i podle kurzu. Jakmile koruna posílala (resp. euro oslabilo), tak jsem objednával.

    • Jan H  

      Canyon přidal na stránky toto kolo: https://www.canyon.com/…-sl-7-9.html. Má prakticky vše, co jsem´u hardtailu hledal, hlavně co se týká té geometrie. Mám do něj jít, i když ho ještě nikdo nezrecenzoval? Neriskuju, že bude v něčem špatné?

      • MatS  

        A přitom Canyon GC AL SL 6.9 je ve všech ohledech lépe vybavený! A stojí o 3000 míň. Jen má pohon 3×10 a ne 2×10, ale to je snadno řešitelné. Mám AL SL 6.9 od léta a super, ale ten downgrade u AL SL 7.9 nechápu. Jen je tam REBA 2016 ale ta krom černé barvy vnitřních nohou je stejná s 2015.

        Takže bych to na tvém místě trochu přehodnotil a zvážil :-)

        EDIT: dobře, geometrie je trošku jiná. 7.9 má víc položenou hlavu a o cenťák kratší zadní stavbu. Ale přijdou mi trubky trochu subtilnější a i hlava.

        • Jan H  

          Za tu geometrii si klidně připlatím (lepší než minulý rok, kdy slx 7.9 stál o deset tisíc víc než 6.9). V čem je ale jinak 6.9 lepší, kromě SLX přesmyku?

          • MatS  

            SLX kliky, SLX řazení, SLX smyk, gripy Ergon, hlavové složení FSA, středové složení SLX, nižší hmotnost o 200g (Mko)

            De facto je AL SL 6.9 postavený na čisté SLX sadě krom brzd a XT hazky. Já si brzdy a kotouče vyměnil za SLX (investice 900Kč, původní brzdy jsem prodal) a teď dostanu pod stromek XT kazetu a budu happy. Už jsem ho letos provětral v Alpách a obstál na jedničku, teda až na ty brzdy, proto ten upgrade na SLX.

            Jak se ta nová geometrie podepíše na jízdních vlastnostech dokáže posoudit pouze ten, kdo vyzkouší oboje kola, což se jen tak někomu moc nepovede. Já to na závody nemám, pouze pro radost.

            • kadlec  

              jeste, ze jsem koupil 7.9 SLX letos koncem leta ve sleve

              ted je 8.9 hur vybavena a drazsi

            • Jan H  

              Jak moc ale poznám rozdíl toho SLX na klikách, řazení atd., nemluvě o hmotnosti 200g, která pravděpodobně není vyšší u kol, ale někde na těch komponentech na rámu? Jde mi o to, jestli spíš poznám rozdíl v geometrii, nebo v komponentech.

              Jezdím spíš dlouhé „výlety“ cestou necestou, závod bych si v budoucnu možná taky rád zkusil, ale prioritou je pro mě spíše zábavnost a možnost sjet a vyjet co největší množství kopců v terénu :), ne jestli budu o 5 sekund rychlejší.

              • MatS  

                Rozdíl hmotnosti je právě v těch komponentech. Já taky jezdím dlouhé výlety (80–100km). Myslím, že pokud nejezdíš závody, ten rozdíl v geometrii nepoznáš. Ale 200g poznáš na tom dlouhým výletu :-)

                Ale pokud nemáš možnost se na obou projet, tak těžko něco poznáš. Jinak rám a vidle je základ, vše ostatní je spotřebák, takže pokud to budeš brát z tohoto pohledu, klidně ber SL 7.9.

                Jinak jsem viděl někoho prodávat rám Canyon SLX 7.9 2016. Na to dát dobré komponenty a máš super bajk, pokud ti je velikostně lko

                http://www.bike-forum.cz/…-slx-29-l-19

                • Jan H  

                  Na zlevněný SLX 7.9 jsem tak nějak víceméně čekal, bohužel na mě jedině XL, Lko je mi malý :(. Každopádně díky za rady, ještě to promyslím.

                  BTW mě napadlo – ta hmotnost by mohla být daná nejen komponenty, ale i tou jinou geometrií – delší horní trubka – větší rám – vyšší hmotnost rámu, na druhou stranu vypadá, že ty trubky jsou na 7.9 o dost tenčí než na 6.9.

                  • novas752  

                    Ano může to být tim.

                    Ale taky ty trubky nemusej mít stejnou tloušťku stěny, můžou být víckrát zeslabované a z jiné slitiny.

    • hannawald  

      uz je tu info o novych diskovych silnickach? jsou paradni.

      • Chlebovnik  

        Až na ty ceny.

        • hannawald  

          Je tam rada sl na discich na 105 pod 60tis, to mi prijde adekvatni..SL ram je o 100g tezsi nez SLX, jinak je to to samy, vidli to ma stejnou. i 920g (vel M) u SL je proti konkurenci vynikajici hodnota.

          SLX pak jsou drazsi, ale vysperkovany, maji i karbonova kola v cene. Ceny mi teda neprijdou tak strasny (chodim do kramu, kde jim visi na stene Bianchi ram za vice nez 100tis, tak tady za to mam spickove kolo bez slabin na zadnem komponentu), Canyon uz ukazal, ze umi. Otazkou spis je, jestli nedam radeji o malinko vic se zazemim kamenny prodejny, kde se ke mne umi adekvatne chovat.

          • Chlebovnik  

            Je to moc. Namátkou třeba Giant TCR nebo Defyna jsou oba v karbonu na 105 za 44/53k katalogová cena, takže reálně třeba 40/48. Plus zázemí kamenné prodejny. Canyon za 60 je prostě úlet. Ale barvičky mají Němci pěkné, to se jim musí nechat.

            • hannawald  

              asi jo. Nemci davaji lepsi vidli, ale to na Giant nestaci. V te top specifikaci s kombo predstavcem-riditky jsou to ale nadherny kola. I podle testu Endurace SLX disc se mimoradne povedly a jsou na samotne spicce, chvaleny stejne jako treba nova BMC.

          • jeffino  

            jasně origo ital rám těžko srovnávat s čínským canyonem:-)

            • wilda81  

              Řekni to Quintanovi a spol. :)

              • fortus  

                Koho chleba jíš,toho píseň zpívej.

                • wilda81  

                  A souvislost, že na „čínských Canyonech“ dokáží jezdci Movistaru, Katushe atd. zajet výsledky, je přesně kde?

                  • fortus  

                    Nemám nic proti canyonu,sám mám od nich 4 kola,ale nechápu tvojí otázku......

                  • jeffino  

                    mezi nama ti dotyční zajedou stejné výsledky i na jiných číňanech napříč výrobním spektrem ostatních brandů:-)

                    • wilda81  

                      takže v čem je lepší origo ital ?

                      • jeffino  

                        v čem ? použítí kvalitního materiálu a kvalitního výrobního procesu a to něco stojí. Lepší/horší…jak pro koho, někdo si koupí daciu a někdo golfa, takže si na tu otázku musíš odpovědět sám:-)

                        • wilda81  

                          Když to shrnu, tak top jezdci Grand Tour jezdí v Dacii a Golfy visí na krámech. Jen jestli z toho tak trochu nevychází, že Taiwanská produkce min. dorovnala Italy. Skoro bych řekl, že to je jako s krabičkou sirek v Pelíšcích ;-)

                        • MirosPikos  

                          Mluvit zrovna u Italů o kvalitním výrobním procesu a materiálu je hodně troufalé. Stejně tak si může Canyon nebo kdokoliv jiný kvalitní materiály a kvalitní výrobní proces v Čině.

                      • fortus  

                        Otázka nezní ani tak v čem je lepší,ale v čem je jiný…Design (individuální věc),tradice,znač­ka,historie…

                        • wilda81  

                          Design, tradice, značka, historie. Tohle všechno měli třeba SAAB a Volvo. A kde jsou teď…

                          • fortus  

                            A co třeba Ferrari,to je přímo ukázka toho co jsem psal výše…

                            A jestli to v Saabu dovedli cugrunt,tak to je zase jinej příběh,o tom tady debata nebyla.

                            • wilda81  

                              Ale jo. Přirovnání k Ferrari beru, i když ho nemám zařazené jako auto, ale spíš módní doplněk celebrit.

                              Jen aby slavní Italové za chvíli nedopadl stejně. Historie je plná takových příběhů ;)

                          • motacek  

                            Saab je asi v riti, ale volvu se daří nejvíc za celou historii. Ti číňané tu značku vcelku oživili.

    • Kutys  

      Ahoj, chtěl bych Vás požádat o radu, chystám se na koupi svého prvního fullu. Doteď jsem jezdil HT 29R, rozhoduju se mezi Neuron AL 8.0 a Spectral 5.0 EX. Jezdím převážně trasy kolem 50km, lesní/polní cesty, z kopce přes kořeny :D, asfalt a párkrát do roka Šumavu, Krkonoše po cestách, žádné extra sjezdy. Myslím, že by pro mě byl lepší Nerve, ale u Spectralu se mi líbí větší brzdy, teleskop a když by mě to časem chytlo, tak větší zdvih, z kterého mam ale zároveň obavu, že v 75% ho zbytečně budu tahat a zbytečně se budu dřít. Ale nerad bych po půl roce byl v obou případech nas..nej, že jsem utratil 60tis za to či to..

      • novas752  

        Bych si to být tebou radši nejdřív pořádně zkusil (testovací akce na jaře, můžeš zkusit i jiná dostupnější kola s podobnou geometrií a dalíma parametrama a porovnat).

        Ale z toho co píšeš by ti asi měl stačit úplně v pohodě Nerve, Spectral je už přeci jen určen víc do terénu mimo rovný cesty – výhodou Nerva je dvojpřevodník a větší rozsah a lepší odstupňování převodů, má taky geometrii o něco lepší do stoupání a pro menší rychlosti. Teleskop je výborná vymoženost, za ten cenovej rozdíl by měl jít nějakej sehnat. Pokud bys časem přeci jen spadl víc do terénu, dalo by se to mírně poladit – lepší brzdy, lepší pláště, o 1–2cm zvednout vidli…

      • allrose  

        Na chrcení po lese a větší nájezdy vem nerva,nějaká technika se s ním dá sjet také,i lehce skákat …a teleskop si dokoupíš,bez něj to není ono

        Pokud chces jezdit více techniky,„více“ skákat a nikam nespěchat vem spektral

      • nomecz  

        No u neurona bych spis uvazoval o 29" na to co popisujes by to bylo idealni

        • Míra226  

          29 jsem mel ted, je to pohodlny, rychly, clovek s tim rychle splhal do kopcu, ale bylo to neobratny, kdyz jsem se chtel necemu vyhnout, tak jsem to spis prejel, uplne mi to nevyhavovalo. Proto 27,5

      • Kutys  

        Tak jsem objednal Neurona, doufam, ze to prijde do konce roku 

    • RomanKa  

      Zdar, může mi někdo jednoduše a srozumitelně vysvětlit, jaké jsou rozdíly mezi Luxem, Neuronem, Nervem, Strivem a Spectralem? Přemýšlím o změně stařičkého HTčka za něco odpruženého a nevím, některý typ by měl být na enduro, jiný XC, třetí kompromis, ale prd se v tom vyznám. Co je nejvhodnější na nenáročné nezávodní ježdění po lese a poli? Dík.

      • nomecz  

        Je velkej problem precist si popis na strankach canyonu kde je to napsano ?

        Lux – XC raketa

        Neuron=Nerve – kolo na maratony a lehci trailovani (i tezsi:)) takze optimalni univerzal

        Spectral – trail Bike

        Strive – enduro

      • Chlebovnik  

        Lux = závodní XC

        Nerve/Neuron = XC/Trail

        Spectral = Trail

        Strive = Enduro

        Takže pro tebe ten Neuron.

      • novas752  

        Neuron.

        Ale doporučuju si několik fullů z různých kategorií (včetně jiných značek) nejprve vyzkoušet (jarní testovací akce), ať víš do čeho jdeš a co chceš. Taky je možné, že tě lepší „terénnější“ kolo posune víc do terénu.

    • Lachtis  

      Ahoj, potřeboval bych informaci ohledně výměny převodníku u kola Exceed CF SL 6.9 Pro Race 2017.

      V sérii je tam 32T na klikách SRAM GX 1200, 11s ( https://www.canyon.com/…ro-race.html ).

      Možná blbá otázka, ale na netu jsem odpověď, respektive jiný převodník nenašel → Lze převodník vyměnit za 30T? Můžete mi, prosím, hodit odkaz na nějaký e-shop, kde nabízejí 30T převodník pro tento typ klik?

      Děkuji

      • Fredos  

        Tak tam snad bude pasovat SRAM direct mount":http://www.koloshop.cz/…et-30z..html#… převodník ne? Pak jenom teda zjistit zda potřebuješ s offsetem nebo bez.

        • Lachtis  

          Super, díky, to by asi mělo pasovat (kolo nemám), ale mám jej ve výběru a tohle mě zajímalo a neuměl jsem najít náhradní (vhodný) převodník…

          Díky moc :-)

          • Fredos  

            Jinak ty převodníky dělají různí výrobci, jenom potřebuješ tento typ uchycení.

      • nomecz  

        no na tohle kolo bych se díval spíš po 34z než po 30z :-)

        • Lachtis  

          Tak samozřejmě, že to chce (pokud to člověk koupí) nejprve vyzkoušet a podle toho se rozhodnout… Nicméně já jezdím spíše kopce a obecně mám radši výjezdy a strašně nerad z kola „slejzám“ a nemám nohy jako Bouda. 32/42 u 29 mi v porovnání s aktuálním 24/36 u 26 vychází o dost těžší nejlehčí převod!

          O maximální rychlost mi až tolik nejde, 30/10 u 29 jsem zkoušel a naprosto dostačující.

    • meris  

      Z Canyon FB

      Plánujete cyklotrénink na Malorce? Určitě se zastavte v naší Canyon.Base v ROBINSON Club Cala Serena a vyzkoušejte jedno z kol Canyon!

      https://www.facebook.com/….calaserena/

    • siskin  

      Zdar,

      jak se řeší reklamace? Klasicky se mi podělal Reverb, po nasednutí zajíždí cca 5–7mm

      V mrazu přestává fungovat úplně..

      • wilda81  

        Domluv se s CZ zastoupením. Já po dohodě s CZ zastoupením posílal vidlici přímo k Zitnemu s informací, že jde o vidlici z kola Canyon. Zitny mi ji pretesnil, poškrábal a pak poslal jinam. Tolik mě zkušenosti. Teď už si dělám servis raději sám.

      • LM  

        Napiš pak jak si dopadl. Mám tu velice podobné symptomy :-/

        • po nasednutí zajíždí cca 5 mm
        • letos v –4°C jsem si připadal že sleduji zpomalené záběry – nahoru jí to trvalo několik desítek sekund – ale zatím vždy vylezla
        • minulou zimu když byla nová to fungovalo mnohem lépe i ve větším mrazu (cca –12 °C se silným větrem – to byl nápad jet na kolo:-))
        • Fredos  

          Odvzdušni remote..

          edit: teda až po servisu:)

        • Bucci  

          Jezdit na jednostopých vozidlech při venkovní teplotě pod nulou (nebo pokud na cestách existuje led) je hazard se životem. To se dětem vysvětluje už v Rychlých Šípech.

          • LM  

            No pokud je led jen ojediněle, tak je to při vhodně zvolené trase a rychlosti parádní trénink postřehu a rovnováhy :-) Navíc do takových podmínek beru chrániče na kolena i lokty, takže případná chyba ani moc nebolí. Ale když je led skoro všude, tak to bez hřebů na plášti fakt nemá cenu…

        • meris  

          Odvzdušnil jsem a pak přifounknul, protože měla nízký tlak a už funguje jako nová. Jiný servis nepotřebovala.

          • LM  

            Při návratu z včerejší vyjíždky mi po sjetí Hrázotrailu sedlovka po 2 hodinách v mrazu už nevylezla vůbec :-(

            Takže jsem dneska sundal sedlo + zámek a bylo tam místo 250 PSI pouze 170 PSI. Dofouknuto a jsem zvědav jak to teď bude fungovat. Odvzdušnění ovládání bude případně následovat (sadu na to mam ale moc se mi do toho zatím nechce :-).

            • wilda81  

              Kup bikeyoke konverzi na lanko a budeš mít klid. Mě ovládání hydraulikou blblo pořád.

    • huld4  

      Za kolik se tak da prodat origunal sedlovka a sedlo z Nerve 7.0 2016?

    • hannawald  

      kam davate bike guard krabice, kdyz bydlite v byte? :)

      • hodny soused  

        Já do nočního stolku u postele ;-)

      • Bucci  

        Do sklepní kóje. A do krabice se dá dát enormní množství věcí, které sice k ničemu nejsou, ale které je škoda vyhodit. Jako např. minulé ročníky Vela.

      • MatS  

        Dá se vrazit pod postel do ložnice, pod skříň, na skříň, nebo já ji mám ve vedlejším pokoji, kde mám zatím skladiště.

        • hannawald  

          mne uz se to snad nikam nevejde..vyhodit se mi to nechce, kdyby byly nejake problemy, i kdyz krabici by clovek snad vyzebral v nejakem cyklo obchodu… mate krabici slozenou nebo rozlozenou?:)

          • nomecz  

            jako nezlob se na me, ale zvladas si ve svem veku uz sam utirat zadek nebo vzdycky volas mamce aby te prijela utrit ? Jakej je smysl techle dotazu ?? proste mas misto nekam ju dej, nemas hod to do popelnice a kdyz bude problem tak shanej jinou skatuli …

            • hodny soused  

              podle mě by nám měl nafotit celý byt a pak vytvořit anketu, kde by se hlasovalo, kam to má dát.

              • hannawald  

                hele, ja uznavam, ze to neni nijak zasadni problem. Proste me zajimalo, jestli si to lidi pro jistotu nechavaj nebo to vyhazujou nebo to rozlozi..ale pokud to ma tradicne sklouznout k tomu, ze se hleda nekdo, po kom se povozit, tak si posluzte, ja se do toho zapojovat nebudu:)

            • hannawald  

              urcite si poradim i bez Tebe, neboj. Proste me zajima, jak to maj ostatni. Mam loznici 12m2, ve ktere jsou krome postele a 2 skrini jeste 2 kola a jedna velka Canyon krabice. Sklep nemam. Treba me nekdo inspiruje, treba ne. Kdyz Te tema nezaujalo, nemusis odpovidat. Me tu takhle nezajima 99 procent temat.

              • nomecz  

                ok tak ti teda poradím, rozložit a strčit pod postel nebo za skříň …

              • hodny soused  

                jestli nemáš v plánu v dohledné době ji využít, tak vyhodit. Taky jsem ji vyhodil, jestli ji třeba budu potřebovat za 5 let, tak ji raději koupím někde, než aby mi celou dobu vadila v bytě.

                • hannawald  

                  diky. myslim, ze se pak na krabici clovek domluvi i v nejakym cykloobchode.­.necetl jsem Canyoni podminky, predpokladam, ze by u pripadne reklamace vyzadovali poslani kola v jejich bikeguardu, jinak neruci za dopravu, ale tenhle risk asi vezmu.

                  • novas752  

                    A nebo to hodit nekam pryc – k rodicum nebo ke kamosovi na pudu, na chatu apod.

                    • LM  

                      Já jsem do toho nacpal další věci (převážně dalsí krabice:-)) a pak to strčil do rohu společné kolárny, kde je krom kol i různej bordel, takže to nikomu nevadí. Kolo mám samozřejmně nahoře v bytě, to bych tam nedal.

              • Peslezedirou  

                Mam ji stále v pokoji který slouží jako habakuk, ale casem ji dam do sklepa rozlozenou,, nebo ji zastrcim zase rozlozenou za skrin kdyby bylo něco s ramem nebo tak, pro sichr.

      • Pain  

        ja ji mam na balkone

    • huld4  

      Doporucil by me nekdo prosim sedlovku k Nerve 7.0 2016 k sedlu Specialized Phenom Comp?

      Ma vubec smysl kupovat jinou pokud nechci teleskop?

      Jediny duvod proc chci menit je ten, ze me desne vrze a uz sem vyzkousel vsechno mozne. Otazka je, jesti jina pomuze.

      • huld4  

        nikdo nic nedoporuci?

        • novas752  

          A kde vrže? Uchycení sedla nebo v rámu?

          Zkoušel jsi napatlat trochu vazelíny do rámu (až pod úroveň objímky aby nezajížděla) a trochu i mezi rám a objímku nebo lehce máznout upínací mechanismus sedla?

          Já bych tam asi dal nějakou uhlíkovou (lehčí, pružnější…) když už, nebo ten teleskop. :)

          • huld4  

            zkusil sem uz vse…vrze to asi v ramu spis…protoze to vrze, kdyz ji vytahnu vys…kdyz je niz, tak se vse zda byt ok…

            je to o nervy, kdyz ma clovek novy kolo a vrze, tak ze se za nim vsichni otaci :D

            • wilda81  

              Nejsou to kolena? :)

              • huld4  

                snad ne…ale jedno zacinam mit nejak spatny ze SNB.:)

                • huld4  

                  tady dostane clovek vic odpovedi na to kam si ma dat krabici od kola nez, kdyz chce koupit nejakou soucastku :D

                  • Bucci  

                    Když chce koupit nějakou součástku, musí 1. vědět jakou (katalogové číslo) dle rozkresu staženého z webu Canyonu, a 2.) zavolat na číslo 226 259 001 a objednat ji. A pokud nepřijde ve slíbeném čase objednávka a proforma faktura, volat tam zas atd., až přijde. Pak zaplatit smluveným způsobem a pokračovat jako u každého jiného nákupu u Canyonu.

                    • huld4  

                      skoro to bylo vtipny ;-)

                      • Bucci  

                        Tím jsem chtěl říct, že typově a značkově specifické součástky, které nejsou v běžné nabídce (zejména koncovky vyústění vnitřně vedených lanek, zadní osičky, patky nových typů rámů, šrouby k nim atd) objednat LZE, ale musí se to z nich ždímat jako z jalové krávy tele.

                        (Ovšem každému doporučuji, ať to ve vlastním zájmu udělá. Zejména ty koncovky vyústění lanek jsou komponenty existenční důležitosti, v případě jejich ztráty je bajk nepoužitelný. Každý Canyoňák by měl mít v zásobě aspoň 2 ks od každého druhu.)

                        • Fredos  

                          A proč mu to píšeš když chce poradit sedlovku?

                        • huld4  

                          Prosimte co vse bych si teda mel koupit?

                          Je neco co kdybych rozbil nebo ztratil tak muze zpusobit fakt velky problem?

                          Mam Nerve 7.0 2016.

                          • Bucci  

                            Minimálně alespoň

                            • 2 ks A1052645 (E237–15)
                            • 2 ks A1052068 (E287–15)
                            • 2 ks A1042777 (E24–14)
                             

                            To je univerzální pro všechna kola. Jsou to věcičky, které když ztratíš, tak je řazení zcela nepoužitelné.

                            Pokud máš teleskopickou sedlovku, tak ještě

                            • 2 ks A1059328 (E494–16)
                             

                            A potom náhradní patku k rámu (podle toho, který máš).

                            • huld4  

                              Na kolik tak vyjdou veci nize? A jsou normal v eshopu a nebo musim resit nejak pres email.

                              2 ks A1052645 (E237–15)

                              2 ks A1052068 (E287–15)

                              2 ks A1042777 (E24–14)

                              • doubleingram  

                                Taky by me zajimalo, musim taky objednat, snad me neposlou kamsi.

                              • MirosPikos  

                                CO je to, patky?

                                • Bucci  

                                  Ne. Jsou to koncovky vyústění řadících lanek (která má Canyon vedena vnitřkem rámu).

                                  E24–14 je vyústění 1 nebo 2 lanek pro přehazovačku a příp. down swing přesmykač. Je umístěn na konci dolní rámové trubky u středového domečku. Tato součástka je životně důležitá pro každé kolo Canyon – bez ní nelze zprovoznit přehazovačku, protože prostě není jak k ní dostat lanko.

                                • Bucci  

                                  E287–15 je vyústění jednoho lanka pro top side-swing přesmykač. Je umístěn na dolní rámové trubce asi 10 cm nad středem, vede z něho ten krátký bowden do přesmyku. Stejně jako v minulém případě, bez téhle součástky není možné přesmyk zprovoznit.

                                • Bucci  

                                  E494–16 je vyústění hadice teleskopické sedlovky. Umístěno na sedlové trubce asi 10 cm nad středovým domečkem. Platí to co v předchozích případech.

                                  • Tecka  

                                    Napsal jsi správně „hadice“, která je v jednom kuse od sedlovky až na řídítka. Takže narozdíl od koncovek bowdenů, tohle je jen průchodka – jezdit se dá, jenom kolem hadice může padat bordel do rámu.

                                • Bucci  

                                  No a to poslední (E237–15) je záslepka otvorů pro vyústění lanka přesmykače nebo hadice sedlovky, pokud nejsou používány. Bez ní se jezdit dá, pokud vám nevadí, že vám dovnitř rámu půjde voda a bordel.

                                  • doubleingram  

                                    Az tak jsem to nezkoumal ale ty soucastky tam bovdeny jen fixuji a zaslepuji pruchod ne? Slo byt to i bez nich, bych rek, ale byla by tam dira a hur by se to protahovalo.

                                    • Bucci  

                                      NE!!! Tyhle součástky tvoří přechod mezi napnutým lankem (v rámu) a bowdenem (venku). Uvnitř rámu žádný bowden není a ani tam nejde vložit. Tys to asi neměl nikdy rozebrané, že?

                                      • tonik666  

                                        to zni fakt lakave. takze se patlas ne s provlecenim bowdenu, ale lanka. zaplt panbuh vedeni vnejsk.

                                        • Bucci  

                                          Přesně tak. Nahoře jsou navařené zdířky, do kterých zapadne jen koneček bowdenu od řadících páček, a dále pokračují samotná lanka šikmo dolů vnitřkem ránu (kde jsou napnutá jako u favorita). No a druhý konec tohohle systému na konci dolní rámové trubky je obdélníkový výřez, kam zapadá právě součástka E24–14. Bez ní není cesta jak napnuté lanko vyvést ven a pokračovat s ním do bowdenu k přehazovačce.

                                        • wilda81  

                                          S ničím se nepatláš. Na lanko natáhneš „bužírku“, kterou provlečeš přes rám. Pak vytáhneš staré lanko, dáš nové a hotovo. Práce na dvě minuty.

                                          Jak by řekl luboš-lakatoš: „Když si největší blbec na zeměkouli, možná tři minuty“ :)

                                          • Bucci  

                                            Já bužírku neměl. Lanko přehazovačky jsem ještě celkem snadno skrz ten obdélníkový výřez vytáhl pinzetou, ale vytáhnout lanko přesmyku skrz ten otvor pro side-swing, no, to byla jiná piplačka. Udělal jsem si drátěné očko a dobrou půlhodinu hrál „rybičky rybičky, rybáři jedou“. :-D

                                            • figur  

                                              Já dostal v krabici s GC svitek tenkýho brčka, který je právě na to.

                                              • MatS  

                                                Á tak teď konečně vím, k čemu tam ta bužírka je. Škoda, že nedávaj ještě náhradní koncovky taky. Stojí to prd, ale když to potřebuješ, tak to neseženeš.

                                                • figur  

                                                  Taky jsem to chtěl nejdřív vyhodit. A dnes jsem do toho navlíknul lanko k véčkům, aby se srovnaly ty zlomeniny a šlo to líp…

                                          • MlokCZ  

                                            A podrží to bužírka pořádně? Já jsem při prvních pokusech kdysi pro podobné vedení rámem použil i podobné řešení. 2× to vyšlo ok a potřetí se to uvnitř rámu rozpojilo a mohl jsem začít protahovat od znovu (což je porod a trvalo mi to také zhruba 30 minut podobnou metodou jako použil Bucci).

                                            Aktuálně používám nit + vteřiňák, to je 100% spolehlivé a funguje všude kde je malá díra, kterou sotva prolezou dvě lanka vedle sebe.

                                            Dám konec starého lanka přes konec nového, pár centimetrů překriv. Omotám halabala nití (tak 30s, více tomu nevěnuju) a pak na to kápnu vteřiňák. Jak je tam navíc ta niť, tak se to slepí vše dohromady a udrželo to i test po protažení, když jsem to cíleně chtěl urvat. Bez niti to tak použít nejde, to ty bowdeny slepené pořádně nedrží.

                                            Takže poměrně jednoduché řešení i bez bužírek. Pokud bužírka drží dobře, tak to s ní bude o malinko rychlejší. Riskovat rozpojení uvnitř rámu bych ale určitě nechtěl.

                                            • figur  

                                              Ono se nemá co rozpojit. Na stávající (staré) lanko navlíkneš vcelku to brčko, tak, aby koukalo z obou konců rámu ven třeba 10 cm. Vytáhneš starý lanko a natáhneš tam nový. Tím, že to kouká ven to můžeš napnout a musí to jít v pohodě.

                                              • MlokCZ  

                                                Tak pokud je to takhle dlouhé, tak se to nemá jak rozpojit (samozřejmě pokud si to vždy dostatečně podržíš na obou stranách). Já si představil pod bužirkou jen něco daleko kratšího co by sloužilo ke spojení obou lanek.

                                            • wilda81  

                                              Napsal jsem bužírka, ale je to spíš tenká relativně pevná hadička. O rozpojení nemám strach. Už jsem to dělal dostkrát a zatím vždy v pohodě. Na rámech co jsem měl ale nikdy nebyl nějaký ostrý lom apod. Těžko říct co by se stalo v takovém místě…

                                              • Bucci  

                                                Spíš bych se bál, jak to půjde, pokud bylo staré lanko zkráceno a nemá tedy koneček zatavený. Jak na něj budu soukat bužírku, když ostré dráty ční v protisměru?

                                      • doubleingram  

                                        Rozebrany jsem to nemel, pac mam Spetrala 2016 a jeste nebylo treba toto menit.

                              • Bucci  

                                Asi tak 130 – 150 Kč/kus.

                                A musíš přes mail, viz. http://www.bike-forum.cz/…club-vol-iii#…

                                • doubleingram  

                                  Nemá někdo ponětí co všechno vzít na Spectrala AL 6 2016? Teď jsem rozebral jednu část zadní stavby a v ložisku jsou vloženy vymezujíci plastové vložky označené v rozkesu jakoby číslo 6, „pivot spacer“.

                                  To je součást ložisek nebo to taky musím objednat? Takových dílů tam je hafo. To by bylo tak za 4k na celý kolo. Jak to dělají lidi, co to nemají doma a nejde už to objednat? Máte někdo představu o celé situaci?

                                  Díky

                                • huld4  

                                  A je to fakt takova nutnost? To je 900,– jen za ty zaslepky + 600,– za patku.

                                  Prijde me, ze si to neobjednava nikdo a tim padem by bylo 90% Canyonaku v haji.

                                  Nestaci to objednat az pokud by se to pripadne ztratilo? S dostanim by nemel byt problem pokud to je na vsechny modely stejne ne?

                                  • wilda81  

                                    Já už čekal na nějaký díl i rok. Naštěstí nic kritického bez čeho by se nedalo jezdit, ale patku apod. raději doma mám pořád ;-)

                                  • Bucci  

                                    Oni nejsou v háji … dokud o to nepřijdou.

                                    Hlavně to dolní vyústění lanka přehazovačky je důležité. Pokud ztratíš to od přesmykače, můžeš ještě vozit down-swing nebo přejít na jednoplacku (tfuj tfuj) ale aspoň jezdíš. Ale pokud přijdeš o to E24–14, tak jsi vážně dojezdil.

                                    Tak je nekupuj po dvou, ale po jedné, když se ti to zdá moc.

                            • TheJD  

                              Ty jsi hrozny hrotic. :D

                              Osobne si nedokazu predstavit, jak bych mohl ztratit kousek plastu, ktery jednak drzi v ramu a druhak drzi na bowdenu. A zaslepky? Na co? Kdyz jsem oddelal presmykac, tak jsem vznikle otvory prelepil cirou paskou a nemam s tim sebemensi problem.

                              • Bucci  

                                No při servisu, až tu bude rozebrané … malý kousek plastu někam zapadne a rám za desítky tisíc bude vyřazený z provozu a alternativa neexistuje. Je prostě dobré to mít v zásobě.

                                • TheJD  

                                  Pokud clovek vi, ze pri servisu dily odklada na nahodna mista a pak pulku z nich nenajde, tak urcite, ale spis bych rekl, ze by to chtelo recit pricinu a ne dusledek.

                                  • Bucci  

                                    Jak k tomu dojde, je irelevantní. Důležité je, že POKUD k tomu náhodou dojde, tak má člověk kvůli tomu mizernýmu kousku plastu nepojízdný kolo a pomoci se nedovolá! Kdyby Canyon byl co k čemu, dával by tyhle důležité drobnosti ke každému kolu zdarma (třeba místo dvoukilové bichle v 10 jazycích, která je stejně na DVD). Výrobní náklady jsou eurocent za kus.

                            • hodny soused  

                              díky prostuduju, patku jsem měl v plánu, projdu ty koncovky. Se asi budou divit kolik toho do ČR budou muset posílat po tom tvým strašení :-D

                    • doubleingram  

                      Kde plz sosas ty rozkresy? Hledal jsem here https://www.canyon.com/…ategory.html?… ale nic.

      • Bucci  
        1. Pokud vrže, jen když je výš vysunutá, zkusil bych koupit sedlovku delší, aby při stejné vnější výšce sedla bylo více sedlovky v rámu (tím pádem větší opora).
        2. Dále bych koupil kvalitní sedlovou objímku bez rychloupínáku, například tuhle.
        3. A nakonec bych tu objímku pořádně utáhl. Klidně na 8 Nm, bez mrknutí oka. Toho se fakt nemusíš bát, nezničíš to.
        • huld4  

          objimku uz jsem zkousel…ale to nepomohlo…

          No delsi sedlovku koupit planuji, ale prave proto se ptam jakou a jestli to ma smysl.:)

          • tonik666  

            takze kdyz tu sedlovku vyndas z ramu, tak to ani nevrzne?

            prozkoumeh vnitrek sedlove trubky, jestli neni poskozeny.

            jinak jakakoliv delsi sedlovka

            utahovat na 8nm nema smysl, staci 5nm a montazni pasta aby to neujizdelo

            • huld4  

              nemusim tu sedlovku ani vyndavat..staci kdyz slapu ve stoje :)

              • huld4  

                jakou tak muze mit cenu ta iridium sedlovka od co dava Canyon? 300–400? Ja jen abych si aspon nepohorsil a koupil neco minimalne na stejne urovni…

                • hannawald  

                  takhle to prece nemuzes brat..cena zavisi na znacce, pouzitem materialu. Mas fulla, tak pokud Ti nejde o vahu, muzes se divat po hliniku. No a pak zalezi, z jaky je to slitiny. 6061, 2014, 7075…s pouzitou slitinou bude klesat vaha a stoupat cena. Ale na funkci to mit vliv nebude. Ze by Ti drazsi mela min vrzat, to asi ne..samo kdybys kupoval na aliexpressu nejakou noname, tak muzeme spekulovat, ze se vyrobci nemusi podarit udelat presny vnejsi prumer, ale to bych u znackove neresil..tak pak muzes koupit takovou, co se Ti libi, ma dostatecnou delku a vhodny offset, aby ses vesel do posedu.

                  ja bych to na tvem miste vzal a donesl do servisu. At Ti zjisti, jestli tam nemas praskliknu, nejaky otrep, necistotu apod. Nemusel ses pri tom cisteni treba dostat dost hluboko, nevim..Muzou vyzkouset jinou sedlovku, kdyz nebude vrzat, tak ji koupis:)

                  • huld4  

                    tohle vsechno ja chapu…spis zase nechci prehnane setrit abych na kolo za 55k kupoval sedlovku za 150 Kc…to byl ten duvod…a take spojene s tim, ze pocitam kdyz si priplatim, tak prave ty rozmery atd..budu perfektni..

                    • hannawald  

                      ja bych sel prave do servisu a zadnou sedlovku nekupoval. Takhle to mas pekne sladeny do jedne znacky. Jestli tam mas rovnou 30,9 a 400mm, tak o moc delsi nekoupis. Sedlovku bych menil, kdybys potreboval posunout sedlo dozadu a byl nutny vyssi offset. Nebo kdybys chtel zacit odlehcovat, ale to zas neni zalezitost peti stovek. Nebo muzes jit do kramu a tam at si s tim poradi, pripadne budes mit zaruceno, ze to, co koupis, uz nebude vrzat. Muzes jit naslepo na cyklobazar a neco koupit, ale proc by to melo byt jine, kdyz koupis stejne dlouhou, stejny prumer…

                      • huld4  

                        otazka je, jestli v servisu neco zjisti…ja kdyz ji vytahnu vycistim a poradne utahnu, tak to prestane, ale po nekolika km zase zacne..jim to bude pripadat ok..ja vysolim prachy..a zacne to zas

              • tonik666  

                Mno je lepsi ji vyndat, aby sis byl opravdu jist. Me totiz krupala sedlovka i pri jizde ve stoje (vim, zni to hodne divne, ale je to tak;)

                • huld4  

                  to moc nechapu…tak kdyz to nevrze, kdyz stojim..tak na co ji vyndavat? Co tim otestuju?

                • Peslezedirou  

                  Yes, tím jsem si taky prosel, když jsem mel zbytecne dlouhou sedlovku 410mm ve 20" rámu, kde mi bohate stacila s. 350mm.

            • huld4  

              no s tou delsi nevim…ted mam 400mm a moc delsich se teda neprodava co sem tak zbecne koukal..

              http://www.spoke.cz/…il-seatpost/?…

              tady je aji slusna sleva, ale porad 400mm

              • allrose  

                když si sedlovku nemáš od koho půjčit,tak ji kup ,tolik peněz to není..destičky stojí podobně a pak je zahodíš a co teprve řetěz :)

                sedlovku můžeš zase prodat

                když jsem prodával nerva a sundaval teleskop po 2 letech,tak měl patu pěkně odřenou do hladka

          • Bucci  

            A máš objímku Miche s tím vložným páskem? Ten dělá imho strašně moc. Zajistí zcela rovnoměrné rozložení sil a znemožní deformaci sedlovky nebo rámu (je ocelový), čímž umožňuje ty vysoké utahovací momenty. Fakt se toho neboj, pokud máš opravdu tuhle objímku, utahuj! Je na to stavěná a ručím za to, že se nic nepoškodí.

            • huld4  

              mam jen nejakou obyc force, ale zkousel sem i objimku na dva srouby a taky to nepomohlo..

              • Bucci  

                Aha. Tak kup přesně přesně tu, co jsem ti na ni dával ten odkaz. A přísahám, že jestli to nepomůže, koupím ji od tebe za 100% původní ceny.

                • huld4  

                  ale ja mam sedlovku 30,9…bude tam pasovat 31,6–32mm?

                  • novas752  

                    Ne

                    • huld4  

                      Tak to Bucci zrovna usetril 300 Kc :D

                      • Bucci  

                        Ach jo.

                        U té objímky se neřeší průměr sedlovky, ale průměr sedlové trubky rámu, protože NA TU se objímka nasazuje. Když si rozklikneš obrázek, uvidíš na ní nápis 34,6 – 35 což je přesně ono. Mám tu samou, taky na Canyonu, taky na sedlovce o průměru 30,9 a drží jak helvétská víra.

    • Chlebovnik  

      Canyon konečně odtajnil důvod meziročního zdražení:

      Fabien Barel potvrdil – Canyon jde do Světového poháru ve sjezdu

    • Martyp  

      Zdarec všem,

      měl bych prosbu, jako spousta tady přispívajících mám v plánu přídit fulla, po dlouhym bádání všeho možnýho bych rád ideálně Nerva..Nicméně mám dilema s výběrem velikosti, klasicky..PPS samozřejmě proběhlo, na Mku s 29" jsem seděl, ale rád bych vyzkoušel ještě kombinaci Lka s 27,5"..

      Nebyl by někdo odtud ochotný mě v Praze na bike v této kombinaci nechat sednout?

      Díky moc! M.

    • hansel1987  

      Ahoj prodam Strive, pokud ma někdo zájem.

      http://www.bike-forum.cz/…-race-2016-m

      Díky.

    • volyn  

      zdar, kola od Canyonu se mi hodne libi. Nevite jestli na akcich jako je FOR BIKES (nikdy jsem tam nebyl) se krom otestovani daji kola i koupit s nejakou slevou? Je v prubehu roku jeste nejaka jina podobna akce, kde CANYON nabizi sve kousky?

      Popr. nevite o nejake podobne akci v Nemecku/Rakousku kde by se dalo zajet a koupit se slevou primo po otestovani (za EURa jeste lepe samozrejme).

      Nebo koupe je fakt jenom mozna zasilkovou spolecnosti v krabici?

      Diky

      • novas752  

        Na (dvou poslednich) Forbikes byly jen vystaveny, posadit se na ne nedalo. Testovacky maj na specialnich testovacich akcich typu Velo Test Fest apod., maj / budou to mit nekde na webu, kde vsude budou.

        Na nejakou slevu spojenou s Forbikes si nevzpominam, ale oni maj z uz tak dobrych cen slev docela dost behem zavodu (TdF, mistraky, olympiada) a pak na podzim „zbytky“.

        Nejsem si jisty, ale kolo obednat primo na akci asi nejde, objednava se pres net. Platba v Eurech je mozna myslim jen s dodanim do zemi kde Euro maj, nebo pri vyzvednuti v Koblenzi.

        Cilize ano – kolo bud v krabici, nebo vyzvednout v centrale v Koblenzi. Prepravuji se tak vsechna kola (k prodejcum) a neni s tim problem. Montaz = nasazeni riditek, sedlovky a predniho kola (a odstraneni gramofonovy desky za kazetou).

    • wego1991  

      Zdar pánové, můžete mi někdo prosím vysvětlit zásadní rozdíly u Neuron 8.9 vs. Neuron 9.9?

      https://www.canyon.com/…-al-8-9.html

      https://www.canyon.com/…-al-9-9.html

      • Bucci  
        • (údajně) lepší vidlice,
        • (objektivně) lepší kola,
        • (objektivně) lepší sedlo,
        • brzdy a kazeta z vyšší řady, rozdíl u těchto věcí prakticky nepoznáš.
        • wego1991  

          Díky za názor.

          Vidím, že Neuron 8.9 i 9.9 mají oboje kola s 28 dráty, což by neměl být problém, protože na loňském Nerve 8.9 mám taky ,,jenom'' 28 drátů (viz. příloha a konfigurace mého loňského Nerve 8.9) a neměl sem s koly za loňskou sezónu sebemenší problém s mými 105 kg. Neuron 9.9 má vidlici i tlumič ,,elite'' – sám jak píšeš údajně asi lepší. Kazetu apod a sedlo neřeším to si dám stejně svoje. Brzdy zas na druhou stranu SLX vs. XT bych si něco málo polepšil, což s mojí váhou ocením.

          Sem téměř rozhodnut pro 9.9, ale rád si nechám poradit. Pokud tam někomu něco nehraje, tak budu rád když napíše…

          • Bucci  

            Ty elite jsou letos nové typy, nikdo s tím ještě nemá zkušenosti. Až to bude jezdit min. 1 sezónu, budeme vědět víc.

            Ad brzdy: Měl jsem SLX BR-M675 a XT M8000 a musím říct, že jsou naprosto stejně účinné.

          • nomecz  

            má cenu si po roce kupovat znovu skoro to stejné kolo ? zajímalo by mě co tě k tomu vede ?

            • wego1991  

              To, že jsem předchozí 8.9 praskl a reklamoval od začátku srpna a s canyonem sem se dohodl, že se omlouvaji a dostanu novou 8.9. A nebo si priplatim za 9.9.

              Pokukoval sem i po spectral, ale není v 29, což je pro mě nevýhoda, takže sem skončil zas u nerve (neuron)…

              • wilda81  

                Skoda. Spectral ve 29 se mi moc líbil jak vzhledově, tak projevem.

                • wego1991  

                  Jojo, kdyby se ještě dělal ve 29, tak bych měl nekonečné dilema co zvolit, takto mám poměrně jasno.. na druhou stranu na to moje beskydské xcčko a občasné skoky o velikosti patníku je Neuron rozumná volba :)

              • nomecz  

                ajo tak to je jasne, no osobne bych si kvuli tem kolum asi priplatil ty 1501 cky sou fakt pecka.

                Rozdíl v tlumení nevím jestli bude vůbec nějakej a ostatní je nepodstatná bižuterie

                • doubleingram  

                  Jj, 1501 mame na dvou XC, jsou dokonaly.

                  • wego1991  

                    Super. Takže samá pozitiva? A jak jste na tom váhově?

                    • nomecz  

                      https://www.dtswiss.com/…pline-ONE-25

                      No nic moc :))) koukam letos uz osazujou sirku 25mm mam lonskej model a tam byli 22,5

                      • tonik666  

                        Všechno je to superlehký a pěkně to drží :) Dokonce to má i 36z zubatky, který stojí 2 litry když si je chce člověk koupit extra

                        • doubleingram  

                          Ta je optional, tak netroll :), ta „obyc“ stoji pulku. Kdyz mas na opicku, musis mit i na banany.

                          • tonik666  

                            Nějak nerozumím, co jsi chtěl říct.

                            Na dražších továrních kolech (např. XM1501) je rovnou 36z zubatka, zatímco když si koupíš i dražší samotné náboje (DT240), tak tam máš jen 18z. To jsem chtěl říct.

                      • MatS  

                        Dělá se ve verzi s 22,5mm, 25mm i 30mm ráfkem.

                        • nomecz  

                          ano, ale moje zdělení bylo, že na neurona se dává 25mm a na loňském nervu byla 22,5 :-)

                          • MatS  

                            Sorry, ještě napůl spím :-) Včera jsem celý den seděl za volantem a to byl na silnicích mazec. Asi bych zavedl v autoškole povinnou jízdu v zimě na horách ve sněhu. Spousta řidičů netuší jak se ve sněhu jeho auto chová, natož jak se má chovat on a pak jsou všude havárky. Takže jsem včera objížděl a objížděl :-( Domů jsem přijel úplně vorvanej.

                            • volyn  

                              A jeste k tomu te urcite poboliva v krku a celou noc si kojil dite. Clovece mel bys vic relaxovat

                              • MatS  

                                Ne to naštěstí ne. Relaxuju dost neboj a ježdění v autě mne baví. Ale včera to byla síla ne kvůli počasí, ale kvůli neschopnosti některých řidičů. Já jezdím hory často a nemám problém jezdit i v hlubokým sněhu.

                • wego1991  

                  Jo nejvíc mě právě lákají ty kola. Přechod z obyč kol na ty na stávajícím Nerve byl nebe a dudy a teď by to mělo být ještě o kus dál, což mě dost láká :)

    • Saatan  

      Zdravim.Mam vidlici Fox Performance 32 Float 29 120 Fit 15QR 1,5T a v poloze climb mi zajizdi asi 0,5cm a vzdy si jakoby odfoukne.Resit reklamaci nebo je to normal?Dik.

      • Bucci  

        To „odfouknutí“ je normál, zajíždění 5 mm je docela dost (mně zajíždí tak 1 mm). Asi bych to řešil na jaře před sezónou v rámci pravidelného servisu vidlice.

        • Saatan  

          Kolo je stary trictvrte roku,takze zkusim reklamaci. :)

          • Bucci  

            Tak hodně štěstí. Jediný servis Fox u nás je CykloŠvec, že?

            • Saatan  

              Ano presne tak.Bud uznaji,nebo udelaji servis. :) Stejne mam v planu cely kolo rozebrat,vycitit a namazat.Po sezone(ktera u me nikdy nekonci) si to zaslouzi. :)

    • Fredos  

      Lidi nepraskl někomu na spectralovi svár mezi horní trubkou a vzpěrou sedlové trubky?

    • vili  

      Ahoj všem, zvažuji pro kamarádku Neuron AL 7.0 a řeším teď rozdíly mezi dámskou a standardní verzí:

      https://www.canyon.com/…-comparison/#…

      1. vidím tam rozdíl v tlumiči (zřejmě bude laděný pro lehčí váhy)
      2. vidím rozdíl v pláštích – překvapivě dámská verze má širší pláště, což mi nedává uplně smysl…?
      3. geometrie i délky představce a řidítek jsou shodné. Je tam ještě nějaký rozdíl který nevidím?
      4. má tedy extra smysl řešit dámskou verzi?
      5. Dát si na něco pozor?

      Díky za pomoc

      • MatS  

        Když pomineme jinou barvu, tak dámský rám postrádá tu vzpěru u sedlové trubky, teda jestli dobře koukám na fotky.

        • Picino  

          Ta vzpera neni pouze na rámu velikosti S

          • MatS  

            Tak to potom sorry, to jsem si nevšiml. V tom případě nemá smysl řešit WMN nebo normál, je to nejspíš jedno a poladit tlumák půjde stejně podle konkrétního jezdce i tak.

            • vili  

              Vidím to podobně, zvlášť když ženská není žádnej totální kolibřík

              • MatS  

                Ta moje má taky panského Cube Ltd pro a vůbec si nestěžuje a taky teda není kolibřík. Jen sedlo si koupila jiné :-)

      • TheJD  

        Vidim 4 rozdily: barva ramu, light tune tlumice (na mensi vahu jezdkyne), damske sedlo, sirsi predni plast

        • motacek  

          Ještě je se dávají na damske verze kratsi predstavce a kratší kliky, ale to jen u některých kol

    • Chlebovnik  

      ENDURACE AL DISC.

      Mně se ty barvičky u Canyonu 2017 prostě líbí.

      • madik  

        Jj taky se mi líbí. Canyon má momentálně velmi eleganitní design a volbu barev. Jediné o čem ještě nejsem uplně přesvědčen je vrchní část horní rámové trubky. Dávají tam do jiné barvy než je hlavní barva rámu název kola a celkově mi to uplně neladí.

        Hlavně v tém kombinaci s krásnou červenou.

    • pitrs78  

      Tak mi včera dorazil GC AL SL 6.9 ve velikosti M a jsem z toho tak nějak v rozpacích. Moje míry jsou 179/83, ramena 47, trup 67 a paže 61. Posed mi přijde poněkud divný, jako bych měl řidítka těsně před stehny. Výška rámové trubky je ok. Teď nevím jakým směrem se ubrat, jestli laborovat s délkou představce a otočit ho do negativu + sedlovka s offsetem, nebo ho vrátit a hledat něco delšího? Měl jste někdo podobné zkušenosti?

      • motacek  

        Gc al 6.9 v Mku jsem prodával v září. Jezdila na něm manželka 169cm vysoká. Prodal jsem to borcovi i se 100mm predstavcem, sedlo si posunul do zadu a byl spokojen

      • kadlec  

        u vaclava na rovnaci stolici prodlouzime :)

      • MatS  

        Já ho mám v L, ale mám větší míry. Je pravda, že jsem měl zpočátku taky pocit, že je to menší než moje původní kolo, jenže to byl Scott Scale s chrtí geometrií. Nakonec jsem zjistil, že to je mnohem lepší.

        Podle kalkulátoru Canyon to dle tvých rozměrů vychází na M. A to jsem zkoušel i u hodnot dávat větší čísla, zda nejsi na rozmezí, ale ne. Leda by ses blbě změřil. Hodně se chybuje u měření výšky rozkroku. Chlapi se asi bojí o mužství :-)

        Jestli ho máš složený, sedni na něj, nech se vyfotit, ať vidíme, co je špatně.

        • kadlec  

          on mel predtim jezevcika s ramem 19 na 26 kolech s predstavcem aspon 100mm a ted mu to na dylku schazi

        • pitrs78  

          Složený ho mám, zítra provedu foto, mám ho v kanceláři. Jde možná o zvyk ze starého kola (15–16 let starý rock machine landslide se 110 krkem a posunutým sedlem dozadu).

          Jinak kolo je nádherný, model 2017 má černý nohy na vidlici i černý polep, opravdový Batmobil :-)

          • MatS  

            Tak to bude asi tím :-) To já měl přesně tak, 110mm představec, Lko rám, sedlo vzadu a 26" kola.

            Já mám konečně pocit, že jedu na kole pro dospělé. U 26tky jsem měl pocit jak na splašené koze. 29tka je tank.

        • Bucci  

          Kalkulátor Canyonu vždycky byl (a zdá se, že dosud je) slušně řečeno, na psí díru. Většině lidí totiž určí menší velikost, než by potřebovali. Mně se stalo před rokem totéž co tobě (měřím 178 cm, ale výšku rozkroku mám 89 cm a délku rukou 65 cm) a ten zmetek mi tehdy taky určil M. Zkoušel jsem na tom chvíli jezdit, řešil představce a offsety sedlovek, ale marná práce, připadal jsem si jako na dětském kole. Po půl roce jsem ho prodal. Teď mám L a naprostá spokojenost.

          Takže jestli ještě můžeš, vrať ho.

          • pitrs78  

            Přišlo včera, takže to ještě jde. Jak se to řeší a kdo platí dopravu? Určitě bude ale škrábnutá sedlovka v rámu, jak se na to dívají v Canyonu?

            Já jsem právě toto kolo zvažoval už v září, těsně po zdražení, dokonce jsem se zde dotazoval na velikost rámu podle mých rozměrů a ty jsi mi tehdá odpověděl „jasné Mko“ :-)

            • Bucci  

              No protože máš malou výšku rozkroku (83 cm skutečně M-ku odpovídá). Pokud bys koupil L, pravděpodobně bys nedosáhl na pedály nebo měl dysproporci mezi výškou sedla a řídítek. Poměřuji teď podle svého bajku, i kdybys vyházel všechny distanční podložky a otočil představec do negativu, měl bys řídítka cca 98 cm nad zemí. Sedlo bys musel mít minimálně stejně nebo výš. Ušlapal bys to?

          • MlokCZ  

            Jenže on má 83cm nohy + 61cm ruce. Tedy pro teboje míry bych i rovnou Lko bral. Pro něj je dle proporcí Mko akorát.

            Tedy ani ty ruce nemá moc dlouhé.

            • Bucci  

              No vidíš, a stejně se na tom cítí divně. Sedlo má tak vysoko, že je to u M-ka skoro horní limit (viz. poslední příspěvek.)

              • MlokCZ  

                Pokud správně změřil délku nohou, tak na výšku nemůže být problém určitě.

                Mám o 1,5cm delší nohy než on + kratší stehna (tzn. sedlo více vepředu a o to výše) + o 0,5cm nižší rám než on a vyjde mi to s 367mm sedlovkou ještě s 1,5cm rezervou. A pořád se dá dát i 400–420mm sedlovka.

                To, že se cítí divně je normální, protože přechází na naprosto odlišný posed než měl. Takže to musí být každopádně nezvyk.

                A hned je to vidět na fotkách, že při focení je v úplně divné pozici – zcela natažené ruce. Až je pokrčí tak jak se to reálně jezdí na širších řídítkách, tak to bude hned jiné než na fotkách.

                A nezvyk to bude každopoádně. Jen dát o hodně širší řídítka je ze začátku velký nezvyk a může dělat divný pocit.

        • pitrs78  

          Tady jsou ty fotky

          • pitrs78  

            ještě doplním, bratr mi přeměřil výšku rozkroku a naměřil 84 cm

          • MatS  

            Zas tak špatný mi to nepřijde. Dej si představec do negativu a možná to bude pro tebe lepší. Jinak zde najdeš sáhodlouhé povídání jak nastavit správně posed: http://www.sunbike.cz/…du_eBook.pdf

          • allrose  

            širší rodla 760–780 / rovný a vono to pude

            pravda na chrta bych to chtěl delší…

            • pitrs78  

              tady ještě jedna focená bratrem

              • MatS  

                Máš na tom tzv. „turistický“ posed. Rám v Lku je jen o 2cm delší, ale i celkem vyšší, což už by ti mohlo vadit. Fakt zkus dát představec do negativu. Tím se trochu předkloníš a zmenší se úhel těla s vodorovnou rovinou a taktéž se změní úhel rukou k trupu. Nic tě to stát nebude, pouze povolení a utažení pár šroubů na představci.

                • kadlec  

                  To mu rikam od uterka

                  A.rovny rodla a je to o5cm delsi kolo, kdyz chce jezevcika

          • MlokCZ  

            Statický fotky děsně klamou (velmi často rám vypadá kratší než je, jak na statickém focení hodně lidí napíná ruce, narovnává záda a pak v reálu za jízdy mají velmi odlišnou pozici), chtělo by to z jízdy.

            Už ty napnuté ruce jsou špatně. Při širších řídítkách rozhodně nebudeš jezdit v poloze zcela napnuté ruce. A stačí je trochu pokrčit jak budou za jízdy a vše bude úplně jinak.

            A zvlášť pokud dáš mírně širší řídítka.

          • MlokCZ  

            Na té poslední fotce to už ani nevypadá nijak krátké. K tomu když pokrčíš ruce, tak to bude klidně ok i bez jakékoliv výměny. Ani ta širší řídítka možná nebudou potřeba.

            • pitrs78  

              už otáčím krk, vyhodil jsem silnější podložku, ale někam se mi zakutálel jeden šroubek, mrcha :-)

              • MatS  

                Až to pošteluješ tak, že budeš spokojený a kolo si necháš, tak vyhoď tu „gramodesku“ za kazetou, jinak si tě tady na B-F budou dobírat :-) Ale je fakt, že to je bez ní hezčí a nemusíš mít strach, že by ti řetěz zapadl za kazetu.

                • pitrs78  

                  Krk otočen, silná podložka nahoře. Sedlo ale asi víc dozadu posunout nepůjde, jsem na rysce STOP (pokud STOP na sedle platí pro spodní kolejnici offsetu). Kdyby pro vrchní kolejnici, šlo by ještě o 1 cm cuknout dozadu (což by asi pomohlo pro nastavení s provázkem).

                  • MlokCZ  

                    Pokud změříš, že sedlo potřebuješ opravdu více dozadu, tak je potřeba případně vyměnit sedlovku za nějakou s offsetem.

          • MlokCZ  

            A ještě je možné, že máš úplně blbě předozadně sedlo.

            Fotka není vodorovně, tak se to blbě na fotce měří. Fotka vypadá trochu do kopce. A už i tak když si na fotce udělám svislici z kolene se zdá sedlo dost dopředu. Pokud bych točil fotkou, aby kolo bylo vodorovně, tak půjde koleno ještě hodně dopředu.

            To si změř správně v reálu a případně polaď.

            Je taky klidně možné, že sedlo bude potřeba o 2cm dozadu a hned se to tím i ještě natáhne.

            Dokonce si dovedu představit, že kdybys opravdu potřeboval sedlo dost dozadu, pak skrčil ruce a ještě dal širší řídítka, že se klidně dostaneš i do stavu, že to bude moc dlouhé.

          • MlokCZ  

            Tedy v každém případě jako první nastav správnou předozadní polohu sedla dle správné pozice proti středu (tedy dle svislice z kolene k ose pedálu).

            Pak to projeď jak to máš, abys to projel se správnou pozicí za jízdy (především rukou). A pak teprve dělej nějaké závěry a případně zkoušej třeba širší řídítka.

            • allrose  

              podle futra nebo co to je..asi pozice sedla ok

              ale s rukama máš pravdu,více pokrčit a bude to třeba dobré

              na svých fotkách ala turista v kalhotech taky nic moc.. v terénu lepší :)

              • MlokCZ  

                Asi není. Donutil jsi mi to zkusit z fotky co nejlépe. Otočený obrázek dle spojnice středů, aby kolo bylo vodorovně. A pak doplněna svislice.

                Ale jak píšu, musí přeměřit v reálu. Na fotce možná nejsou ani přesně vodorovně kliky. A fotka také vše trochu zkresluje. Teď nesedí přesně zase svislice s futry, ale kolo je ještě šikmo ke stěně, což zkreslí perspektivu fotky.

                • allrose  

                  asi ano,vzal jsem to „od oka“

                  musím říct,že těm kaňourúm by offset sedlovky slušely..na nerva jsem dával 2cm offset teleskop a byl jsem spokojen

                  na spektrala bych dal také,nebýt tam reverb (který pod 0Cmoc nejezdí,–10C se zastaví) ,který bych prodal s velkou ztrátou

                  a moc sedlovek s offsetem 2 cm/150 není

                  • pitrs78  

                    chlapi dík za všechno, ještě to poladím a půjdu to prubnout ven. Snad to bude ok.

            • pitrs78  

              Kolo poladěný (představec otočen, sedlovka s offsetem 25 mm) a po 30i km projížďce lesem na sněhu paráda. Kolo super, byl to prostě zvyk ze starého dlouhého jezevčíka 26".

          • motacek  

            Platí taková poučka jak poznat, ze je kolo malé.

            Když jsi v normální jízdní pozici a podíváš se dolu na osu předního kola, tak ji vidíš už za řídítkama (z pohledu jezdce)

            To samozřejmě neplatí pro sjezdové kola atd.

            • MlokCZ  

              To je dnes naprosty nesmysl. Staci si vzit dva biky s totoznou geometrii. Jednou budou pozita riditka s vyssim zdvihem a zadne podlozky predstavcem a jednou rovna a podlozky pod predstavcem. Posed zcela totozny a uvedene pravidlo vyjde pokazde uplne jinak.

              Me neplati pravidlo ani naznakem ani na jednom XC biku, posed perfektni.

          • roman II  

            řekl bych nevhodně zvolená velikost

      • Peslezedirou  

        Mám Nerve 27,5 a trvalo fakt dlouho než jsem nastavil posed, tak abych se necítil jak na dětským kole. Měřím 182–3, tak je pro mě ideální velikost L, ale geo Nerve je fakt divná. Představec jsem hned otočil do negativu, dal sedlovku s ofsetem, ale i tak to nebylo ono, prostě krátký a tomu vysoký kolo. Ve finále jsem dal jiná řídítka s menším prohnutím (hned po vyndání z krabice jsem namontoval rovná ritchey 9st) teď mám opět ritchey, ale s prohnutím směrem k jezdci 5st, to pomohlo hodně, ale popravdě říkám, že jsem udělal chybu a kolo nevrátil :-(

    • pitrs78  

      Já jsem tím nechtěl nijak narážet, jen jsem to teď zmínil s tou velikostí M.

      Teď jen přemýšlím, co s tím Mkem dělat, jestli to prostě není jen zvyk ze starého 26" kola, kterého bych se po x kilometrech zbavil, nebo jestli je to všechno špatně. Myslíš, že mám prubnout otočit ten představec a vyhodit podložky, případně pak delší krk?

      • Bucci  

        Psal jsi, že výška rámu je OK. Podložky bych tedy nevyhazoval. Zkus ale každopádně změřit, v jaké výšce máš TEĎ sedlo nad zemí.

        • pitrs78  

          Sedlo nad zemí 101 cm (měřeno v místě zámku)

          • Bucci  

            Jestli jo, tak bys snad možná vážně uvezl to L-ko. Změřil sis tu výšku rozkroku opravdu dobře??

            • kadlec  

              Ted pro nej z toho staryho jezevcika bude vse kratky. Predstavec mel dlouhej jak tejden a rovny riditka. Uz jen kdyby ted dal rovny riditka, tak ziska tak 5cm do dalky.

            • pitrs78  

              už jsem to psal výše, nevšiml jsem si tvého dotazu. Bratr mě přeměřil a rozkrok 84 cm. Výška sedla od středu 73 cm

    • Kondorius  

      Ahojte,

      váhám mezi velikostí L a XL… Prosím, nemá někdo zkušenost s velikostí u GC AL SLX?

      Děkuji.

      výška postavy: 188

      výška rozkroku: 90

      hmotnost: 84

      Výška trupu: 70

      Šířka ramen: 48

      Délka paží: 70

      • motacek  

        Záleží jaký styl jízdy preferuješ. Mam 189cm a měl jsem to kolo v XL a v pohodě. Bohužel se u mě vyskytl syndrom karpalniho tunelu a zkrátil představec ze 100mm na 70mm, abych částečně ušetřil rukam.

        Takže pokud nemáš takové problémy, tak ano, klidně XL

        • Kondorius  

          Díky za názor – u XL mám trošku strach ze střední výšky horní trubky, která je uváděná 875 mm, u Lka je to 830 mm.

          Rozdíl je 4,5 cm…

          Aktuálně jezdím na 26", velikost rámu 21,5" a taky v pohodě, ale výška trubky je cca 840 mm.

          U GC AL SLX ve velikosti XL mám obavy, že střední výška trubky (875 mm) při délce nohou 90 cm je příliš.

          Ale souhlas s tím, že je to asi na vyzkoušení…

          • motacek  

            No je pravda, že když jsem si stoupl nad ramovou trubku, tak jsem se o ni perem opiral. Nicméně pokud na ni nespadnes, tak ti nic nehrozí

            • Kondorius  

              Ahoj, díky za tento vstup – myslím, že mám rozhodnuto – potvrdil jsi mé obavy…

              Jsou jisté partie těla, o které má chlap přeci jenom větší strach :-)

              Objednám Lko a případně poladím komponenty.

              Díky a ať to jezdí!

              • AlesM  

                Mam (plus minus centimetr) stejne miry jako ty a L mi sedi dobre…akorat co planuju na tuto sezonu jsou riditka s offsetem…ale to uz na kazdem zvazeni…diskutoval jsem to i s canyonem a ti mi jednoznacne doporucili velikost L.

                Jinak co se tyce sedla tak ho mam posunute dozadu temer na maximu…cca milimeter od maxima..

          • MatS  

            Tak podle Canyon PPS kalkulátoru to ukazuje Lko, ale budeš mít asi pocit, že je ti to krátký. Domluv se s někým odsud, koho máš poblíž, jestli by ti nenechal se na svůj bajk posadit, abys měl představu o rozdílu L a XL.

            Druhá možnost je objednat oba a do 30ti dnů ten nevhodný vrátit :-)

            • Kondorius  

              Ano, PPS mi říká Lko, ale mám zkušenosti z minulého roku, kdy jsem kupoval GC AL SLX pro ženo, PPS řekl Sko a kolo bylo malé – proběhla výměna za Mko a vše je v pohodě, žena je maximálně spokojená.

              Nutno dodat, že výměna kola za větší byla naprosto bezproblémová – po domluvě s HOTline v ČR mi poslali kurýra, předal jsem kolo a za týden mi kurýr doručil větší. To vše bez jakéhokoliv poplatku.

              Jediným problémem bylo poskládat složené kolo zpět do krabice :-)

              • Bucci  

                Jestli jsi až dosud jezdil na 26", tak ti cokoli jiného než XL bude určitě připadat krátké. Přečti si, přímo tady ve vlákně, diskusi s pitrs78. Řešil ten samý problém … podle konfigurátoru i podle rad zkušenějších mu vycházelo jednoznačně M, a stejně to není podle jeho představ.