Předchozí vlákno obsahuje už dost příspěvků a postupně se objevují novinky pro rok 2021 tak jsem si dovolil založit nové.
Předchozí vlákno obsahuje už dost příspěvků a postupně se objevují novinky pro rok 2021 tak jsem si dovolil založit nové.
Anketa: Co říkáte na nový Exceed?
Docela mě zklamalo, že na nový rok vůbec neupravili Lux. Čekal jsem něco podobného jako u Exceedu – nový CFR carbon a malinko poupravit geometrii, ale změnili jen barvičky. Model Lux CF SLX 9 Team se mi celkem líbí, ale zase se mi nechce investovat do kola, které příští rok bude pravděpodobně upravené a dostane lepší karbon…
Že trochu podkopnou vidlici jsem si taky myslel. Za mě by barvy mohly být trochu originálnějši.
Zajímavě řešená teleskopka od DT Swiss
369 g a 60 mm…
Aha, tak D 232 one je jen na 2 nejdražších modelech. Ale i ta „obyčejná“ má pěkných 416 g.
Nejezdí někdo v brně luxe M,kdo by byl ochoten mě nechat vyzkoušet velikost? Díkec.
Ahoj, jsem také z Brna, tak pokud by to bylo možné tak bych se také přidal.
Tak to rozšířím i okolo brna.-)
Zdravím všechny. Prosím o radu s výběrem velikosti kola. Spectral AL 6.0 2018. Mám 177 a 86 mezinoží. Prý pro mě Mko. Jaké máte zkušenosti?Diky.
Mám to podobně a Mko sedí jak ulite…
Furt tu otravuju co? ;) Jak to vidíš? Al 5.0 a časem to udělat lepší. Nebo 6.0?
6.0, je to celé SLX. Porovnání Fox Rhythm vs. Pike Select nemám. Ale jestli koukám dobře, není to dostupné, ne?
Snad to bude ne?Nebo myslíš, že ne? A šel bys do čeho? Díky
Už se pomalu představují modely pro rok 2021, staré už těžko budou, max v outletu nějaký zapomenutý kus.
Sakra. Konečně se rozhodnu pro nový kolo a toto :))))
Ty kola jsou vyprodaný už nějaký pátek, musíš počkat na modely 2021, počítej s tím, že cena půjde nahoru.
Napiš dotaz na podporu, kdy budou nové modely a budeš mít jasno ;)
nepovi, taky jsem se ptal.. cekam na Strive
Budu mít na prodej Strive CF6 2019 v M…
Neuron/Spectral v priebehu zari
..to jsem teda zvedav :)
Volal jsem tam a nikde žádný nejsou. Ty 2020 co zbyly jdou do outletu a podzim budou nový rakety. Ceny prej podobný. Tak šetřim ;)
S 86 cm mezinoží bys měl XXX filmy natáčet.
:)))))))
Pravda :))))))))Pak bych mohl koupit místo AL CF :))))
A do nicku dopsat ris. Dnes jsi me pobavil :)))
Bylo bylo ;)))Uz jsem rozumný …
Ok. Jestli ještě můžu ;)) spectral Al 5.0 vs 6.0 názor. Osobně dycky Fox. Rozdíl Ok doma řekneme 10. Mám rad brzdy od Shimana. Sundám moje Zeečka. Ale desert Eagle se taky líbí. Díky chlapy za názor. Jo max mám 70–72 :)))
Jsem Furt 2020 kurvaaa. Bajkeři co mám delaaat :))))
6.0
Na webu jsou už modely Neuron a Spectral pro rok 2021.
Co na to říkáte?
Bohužel dle očekávání u Neurona, na XT sadě maj jenom „nízkej“ model s naprd pružením a koly :((
Vypadá to že se fakt budu muset „snížit“ ke SRAMu a pak dělat dodatečný změny podle obrazu. Model 9 SL je vzhledem ke kolům a pružení za celkem sympatickou cenu.
Máte někdo zkušenost zda jsou tohle nějaký zaváděcí ceny, nebo kdy se můžou měnit?
A musím teda říct že ten skok mezi 9 SL přes LTD (která má podle mě naprosto nesmyslný AXS a k tomu 140mm DT vidli, takže je ve výsledku o 200g těžší než 9SL) až k SLX 9 je celkem velkej – škoda že není ještě něco jiného než LTD mezi. Třeba na XT :D
A ještě jedno zklamání, oni už šetří i na tom že kombinují pružení dvou řad – to 9SL má vidli Elite, ale tlumič jen Performance. To je velké zklamání, za první že to vůbec Canyon dělá a za druhé že není možné sehnat Neurona s Perf. Elilte (leda model 2020).
Podle jejich spec šel taky 9 SL meziročně o 280g nahoru :(
Aha, tak moje chyba – tlumič DPS se dělá obecně jen Performance nebo Factory. Performance Elite je jen varianta u vidlí (s jinou patronou).
Porovnávám 9 a 9 SL a není mi jasné kde se bere ten váhový rozdíl. Na kolech je to podle DT nějakých 180g. Kromě toho je tam horší sedlo, vidle má jinou patronu, a XT místo GX. Na klikách něco málo bude, ale že by dělalo přes půl kila??
Mám vidli i tlumič elite. Mělo by to být factory bez kashimy.
Ano. DPS tlumič je jen factory nebo Performance.
Mám CF9 SL 2020, u nového modelu vidím upgrade v karbonových klikách místo hlíny a downgrade v páčkách řazení GX místo X01, vyšší hmotnost. Změna v ráfcích DT SWISS misto Reynolds, sedlovka Iridium misto Fox a pár drobností (sedlo, plaště, …)
Ale ta taková nijaká šeda barva misto krásné modré by byl pro mne deal brake.
Jjj kdyby byl slko modrý tak bych teda neměl klidný spaní. Takhle sem v klidu ja i rodinný rozpočet…
Jj 9sl je v pořádku dokonce i cenově. Ale cf9 13.75 kilo???? Někde je chyba ne?
Celkově mi přijde, že se zase muselo trochu více šetřit. Třeba model CF9 už nemá kola DT Swiss XM1501, ale XM1700, jiné pláště, sedlo a váha šla o 3/4kg nahoru.. Na druhou stranu oproti loňsku má brzdy XT (loni měl SLX myslím). Ale i tak mi ten váhový rozdíl moc nesedí.
Zvláštní je pro mě také to, že některé modely mají zdvih vidlice 130, jiné 140, a přitom jim úhly vychází stejně. Nemělo by se to také někde projevit?
Mělo, ale jsou líný celou geometrii uvádět přesně pro různé konfigurace. Kdyby to důsledně řešili, tak nevyjde úplně stejně ani pro stejný zdvih při použití různých vidlic (třeba RS vs Fox).
Muset teď kupovat nového Spectrala, tak šáhnu po CF8 (XT, FOX36 s Gripem) ale s AL zadní stavbout. Zvláštní je, že top Spectral CFR (který má jediný carbon zadní stavbu) má 36 s FIT4 – to vypadá spíše jako neprodané letošní kusy :-)
FIT4 se považuje za „vyšší“ variantu s větší možností regulace (nastavení nízkorychlostní komprese) – tu Grip nemá. Je to mimochodem právě rozdíl mezi verzí „Performance“ a dražší „Performance Elite“.
Podle fotek (detailní popis u vidle není) by tam měl být GRIP2, který má HSC/LSC zvlášť. FIT4 má jen jedno nastavení komprese pro open mod (mám FIT4, vyhovuje mi to mít hodně otevřené, ale trochu se to noří pod brzdou).
Jinak jsem si všiml, že jako nové jsou označeny jen „CF“ spectraly, ty CRF jsou opravdu asi letošní modely.
Noření pod brzdou stejně opravdu výrazně omezit kompresí nemůžeš, pokud nechceš zcela zabít chod vidlice. Na to je lepší trochu přitvrdit mezi sagem a středem zdvihu. Tzn. přifoukat a současně ubrat token (v druhé polovině tak vyjde využití zdvihu pořád ± stejné). Podmínkou je EVOL negativka (bez ní by to už mohlo moc snižovat sag a zabíjet citlivost), což bys neměl, jen kdybys měl už více let starý model.
Mám 34 2016, Evol byla až 2018?
ano
To ne. Pro 36tku je nejlepší varianta Grip2. A ani FIT4 není vůbec tak jasné ve srovnání s Grip.
Třeba já mám cíleně doma 34 Foxku Grip a cíleně jsem nechtěl FIT4.
A nově i pro 34 Foxky je i varianta Grip2.
Z 2021 vidlic bych volil Grip2 pro cílení především jen do terénu. A Grip při více kombinovaném ježdění s více neteréních jezdivějších úseků.
přesně to jsem si také říkal – vybírat teď Spectrala, tak CF8 je jasný favorit.
Zdravím, máte někdo zkušenost, jak objednat šrouby do čepů do zadní stavby v mém případě do Neurona 2017. Na e-shopu jsem je nenašel. Díky
Napsat jim treba?
Objednával jsem podle rozkresu přes české zastoupení, ale stejně mi to dorazilo z NDR
Tak to je normální.
A odkud by to mělo jako dorazit?
Podle konverzace se zdálo, že mají něco málo cajků v ČR
Zdravíčko, váhám s koupí neurona 7 ale jsem na vážkách, co se výběru velikosti tyče. Mám 182cm a po rozkrok 84cm, podle kalkulatoru na webu canyonu vychází velikost M a po poptání se na podpoře canyonu my bylo jen sděleno, že kalkulátor vyhodnotí velikost M, protože jsem na rozmezí velikostí M a L a mohl bych mít problém u L, že nebudu moci dostatečně snížit sedlovku, když bude potřeba, tak teda vůbec nevím, co by bylo pro mě nejvýhodnější. Neřešil jste někdo podobný problém a jak jste případně nakonec pochodili? Kolo bych měl spíše na každodenní výlety po normálních cestách 70/30 asfalt polňačky, žádný těžký terén. A co se tyče rámu, tak dá se na to spolehnout? Nebo to umí praskat jak jsem se dočetl tady na fóru? Už by to mohlo být zbaveno těchto neduh. Děkuji za radu
mám stejný problém, mě dokonce u 182/83 ukazuje dokonce S:(((, taky by mě zajímalo, jakou velikost při mých čísel kdo volil.
U loňského modelu by 84cm na L stačilo, ale letos jsou tam ty hodnoty nějaké jiné, ačkoliv sedlovka a její zdvih by měl být stejný. Bohužel, v tuto chvíli těžko říct. Podle mě tam mají chybu, nevím..
A 182cm je na M opravdu dost.
Neuron na asfalt a polňačky, není to zbytečně moc bytelné kolo, nestačí Lux?
Poměřil bych si stávající kolo a porovnával hodnoty s kolem novým. Osobně mi taky připadá M málo.
No to už je hodně nad limit
Míry mám v podstatě stejné (181/84cm) a bral jsem na jaře po doporučení Lko a sedí parádně. Kalkulátor mi tehdy ale taky nabízel M. Sedlovku mám na tom Lku ještě přes 2,5cm z rámu, takže pohoda. Mám sice CF, ale ta geo by měla být stejná ne?
Za mě určitě L.
Jinak Neuron je sice hodně jezdivé kolo, ale jen na asfalt a polňačky bych taky asi fulla nekupoval
Děkuji za odpověď. No byl jsem prvně rozhodnut pro Grand canyon 8 ale potom jsem si říkal, abych po roce nechtel zkusit tase něco jiného, což by ten neuron měl zažehnat. Doteď mám kolo co mám na profilu s drobnýma úpravama ale už bych ho chtěl vyměnit za něco lepšího
V podstatě jim teď chybí něco jako Lux v hliníku na SLX s Fox Rhytm za rozumnou cenu. Když je teď neuron víc do těžkého terénu, nemají lehké jezdivé levné kolo.
Mám 180/84 a jezdím CF8 2020 ve velikosti L. Nikterak mi nepřijde, že by na mě to kolo bylo velký. Ale taky bych řekl, že u modelů 2021 mají ve specifikaci buď chybu, nebo jsou dělaný pro dlouhonohý lidi. Kamarád si chce koupit AL6 a při jeho 178/81 mu kalkulátor nabízí velikost S.
Ty rámy jsou stejné jako 2020, jen měnili barvy ne? Pořád mají stejné označení m062 pro CF a m061 pro hliník.
Ten kalkulátor mi doporučoval taky Mko. Podpora Lko. Nakonec s dopomocí rady od jednoho místního člena jsem vzal L a velké mi rozhodně není.
Takže bych ten kalkulátor bral hodně s rezervou.
jj, rámy stejné, jen se měnily barvy…
Nedávali tam loni nižší vidlice jen 130mm? To taky trochu změní geometrii.
Dávali a dávají stále, 140 je jen na vybraných modelech. Zdá se, že v tabulce nechali geo jednotnou podle těch loňských.
Nejde o to že by to kolo bylo velký, všechny rozměry kromě délky sedlové trubky jsou tak nějak normální. Problém je právě ta dlouhá sedlová trubka. Hrozí, že pokud máš kratší nohy tak prostě budeš muset dát menší zdvih teleskopu.
Já nad tím taky váhal (v květnu 2019), jsem zvědavý jak to rozlouskneš a jak budeš spokojený. Já mám 181cm a zkoušel jsem Lkového neurona 7.0 v roce 2019 a ten byl na mě velký, ale každý centimetr rozkroku dělá hodně.
Canyon slevy dnes!
Era Sparbuchů a TdF akcí a slušných cen je pryč :(
Proč. Jsou tam slevy pěkné.
to jo, ale byly třeba na všechny kola až 50% a v červenci. Tady to řada lidí z BF před léty koupila
Kdo nekoupil loni, tak letos má smůlu. A příští rok, jak to vypadá, bude ještě hůř. A platí to globálně přes všechny značky, ne jen pro Canyon. Já chci loňské slevy a ceny :-/
A co teda kupovat ? Trosku se bojim, ze kola dopadnou jako auta. Draha, hnusna a nekvalitní, hlavne ze se jich vyrobi miliarda za dve minuty a pak to nikdo nechce. Nejak nechapu Canyon, na to ze to jsou nemci, tak jdou se vsim pekne dolu, bohuzel…
Co? Co ti prijde ze jde dolu. Ceny jdou vsude nahoru. Canyon ma stale bezkonkurenční ceny v urcitych segmentech.
Místo nářků si kup kolo, které se ti líbí, vyhovuje ti a máš na něj. Canyon je stále relativně levný a vyvážený, přestože poměr cena/výkon býval lepší. Stále je o hodně levnější než „renomované“ značky. Firmy jako Canyon mají budoucnost. Nebo si můžeš koupit komponenty dle libosti na českých či zahraničních eshopech a stavět kolo. Klidně můžeš bezhlavě podporovat i komunistickou Čínu nákupem ultra levných komponentů na jejich eshopech.
A o to me jde, pomer cena/vykon, byval lepsi. A jak to bude dal, jak to bude pristi rok, za 5 let ? Jestli si bude drzet svoji latku, nebo se to bude zhorsovat postupne…Stale je to byznys ze jo.
Nabidka poptavka, kdyz se kola prodavaj za ty ceny jak housky na krame, tak se zlevnovat nebude. Kdyz nekdy prijde nejaka krize a nebudou se prodavat, tak se zlevnej nebo budou vyprodeje. Ted ani vyprodeje nemaj z ceho bejt..... To je zivot, ceny vylitly dost vysoko.
Ano, tak nějak.
Proč by se měl Canyon ***** s českým trhem a nějak řešit cenovou politiku, když to kupujeme jak housky na krámu a furt si stěžujeme, že něco není skladem.
Prostě zvýší ceny a zabije dvě mouchy jednou ranou, :-).
Kouknul jsem na Neurony (mají jen modely 2021) a žádné slevy nevidím :)
Beru zpět, jsou tam dva 2020.
ak sa nemylim, tak su to slevy na Outlet, pripadne kola 2020
ano. exceed 2020, Lux 2020 (coz je ok), aeroad 2020 (bude novy uplne-konec ledna dostupnost), ultimate 2020 (novy nebude-resp jenom barvy), speedmax a dalsi…
Grail AL asi nic nebo spatne čumím…
Grail 2020 byl podle me vyprodanej. A na 2021 nejsou slevy. Leda jindy. Ted jsou slevy na zbytkace a 2020.
tech. dotaz. Spetral 6.0 2021 ma vpredu 203kotouc a vzadu 180kotouc ak sa nepletu
Mělo by to tak být. Letošní model 2020 to tak má. To bude stejný i 2021 si myslím......předek 203mm a vzadu 180mm.
a este sa spytam na zapletene kola Race Face AR30 (viz prilozena foto). Ake mate na ne nazory? Pripadne oplati sa vymena za DT Swiss E1700? Pripadne cena kompletu tych Race Face? dikes
má min. od roku 2016.
Ahoj, mam dotaz na zkusenosti s dodaci lhutou. Mam objednaneho luxe s terminem odeslani mezi 12–16 rijnem. Je sance ze to poslou drive? Den pred objednanim byl jeste termin odeslani kolem 21. zari. Diky
nezbyva nic ine nez cekat. ja mam na Spectrala listo/prosi. Obcas sa stane, ze naskladnia viac ramov/komponentov pripadne niekto zrusi objednavku a termin posunu dolu. Proste zadana znacka, no
Diky
Tak lux mi odeslali dnes misto 12.10.
Jaký jsi bral model?
Cf sl 7
Ten nějak v nabídce nevidím. Není to CF 7?
Ano cf 7 ram je cf sl myslim ze to bylo i tak pochopitelne
Oni to snad loni značili CF SL a letos jen CF, jestli to dobře chápu.
Bereš modrý?
Beru cerneho, modra neni muj salek kavy. Nemam to moc nactene jak se to znacilo zpetne. Jezdil jsem sparka ktereho chci ted na chvilku nahradit necim pohodlnejsim a levnejsim na provoz ;)
Ja prave uvazuju nad Sparkem, muzes trochu rozvest to „pohodlnejsi a levnejsi na provoz“? Ja myslel, ze Spark by mel mit to pohodli poresene lepe (3 polohy tlumice) a lepsi geometrie (asi subjektivni). A levnejsi provoz? To by me zajimalo jeste vic…kazi se? Je nutno casteji servisovat tlumic kvuli twin locku?
Spark je skvele kolo a vubec jsem neresil za 3 sezony zadny technicky problem. Mam 192cm, ram vzdy xl. Spark je cisty zavodak, sportovni posed velmi nizko riditka, sedlo vytazene 83cm od stredu. Stack u sparka 605,5, lux ma 632. Zacinam vic jezdit se synem, ktery ma 5 let, hledal jsem neco trosku pohodlnejsiho a proto lux. Urcite bude na provoz s rodinou levnejsi sada xt nez x01. Kazdy rok jsem menil kazetu atd. Takze kolo si vyber podle svych preferenci.
Pozn: twinlock je dokonalost, ten mi bude asi chybet nejvic
Lux má taky zamykání tlumiče i vidle jednou páčkou, ne?
Z pohledu provoz dává smysl Sram VS Shimano (což zřejmě poznáš hlavně na kazetě a možná na ceně brzdových destiček), jinak v tom imho není rozdíl.
a ještě urvaná přehazovačka zabolí u shimana méně.
Twinlock je tripolohove zamykani tlumice a vidlice open lock a stredni poloha na cca 70%
Jasně, to mají vybrané modely vidlic a tlumičů defaultně (např. Fox), takže Scott to jen zapojí do jedné páčky, jako Canyon. Tak jak to dělají ostatní (zamykání tlumiče i vidle jednou páčkou mají téměř všechny XC fully).
Pouze ve výjimečných případech Scott jde dál (třeba Genius) kde omezuje v prostřední poloze i velikost zdvihu.
A pak můžou být případy, kdy výrobce vidlice/tlumiče tři režimy nenabízí, a díky spolupráci se Scottem dochází ke customizaci části produkce.
Diky za odpoved, moc me potesila. Spark se mi hodne libi, jen uvazuju, jestli nepockat na „novy model“ pristi rok, kdy by mel byt prepracovany a tlumic by mel byt schovany jako u Boltu.
O luxu jsem taky premyslel, ale jelikoz na pristi rok zase neupravili geometrii, tak jsem to vicemene vzdal. Taky me trochu Canyon zklamal s reklamaci (i kdyz to neni uplne jejich vina, ale mohli by se taky trochu snazit…). Od kvetna mi na rok starem kole (exceed) prestal fungovat lockout na vidlici a zaroven mi praskla karbonova korunka te vidlice (rockshox sid). Vidlice byla za ten rok 2× radne servisovana v Canyonu. Kolo meli z duvodu reklamace dele nez mesic v Canyonu. Po mesici a pul mi rekli, ze reklamace je uznana, ale nahradni dily budou k dispozici az za dalsi mesic, tak mi vratili kolo s prasklou korunkou a nefunkcnim lockoutem, at muzu jezdit. Po mesici jsem jim po predchozi telefonicke dohode kolo znovu dovezl. Po cca 14 dnech mi bylo sdeleno, ze nahradni dily porad nemaji, tak mi zase vratili kolo bez opravy s tim, ze mi daji vedet, az ty dily prijdou. Porad nic a je to vice nez dalsi mesic, co mam kolo doma. Jezdit se na tom sice da, ale po kazde jizde musim kontrolovat tu praskinu a behem jizdy se musim modlit, aby to nekde ve sjezdu neprasklo uplne…
Ja ty moderni geometrie neberu jako prioritu, za ty roky jezdeni uz vim co chci a na xc kole je pro me 69.5 plne dostacujici. Spark ani modernizaci za me moc nepotrebuje ;) netusim co chystaji necham se prekvapit
Tak uz dorazil ;)
A počasí na hovno. Ať slouží.
Ahoj můžeš sem hodit foto. Zvažuji 8 a nebo už 9 ale ta je cenově jinde. Díky moc
Koukni mi do profilu
Fotky na stránkách canyonu jsou ještě detailnější.
Na detail se neptal ;)
Mě to takhle stačí. Díky ;o)
stastny to clovek
Jako fakt? Není fér, mě včera psali, že místo 19.10. odesílaj 23.11.
.
Tak potvrzuji podivnou kvalitu montáže u Canyonu. Neuron CF 9.0 SL 2020 po cca 1200 km křupání ve středu pri záběru. Kliky nešly sundat ani s momentem 65 Nm a přitom mají byt utaženy na 54 Nm. Musela se použít velká gola s dlouhou pákou. Žádný bordel tam nebyl. Misky byly naopak hodně povolené. Ty předepsaný moment 54 Nm neviděly ani náhodou. Jinak by se asi samy nepovolily.
Na Luxu jsem chtěl před čtrnácti dny po propršeném závodě taky sundat kliky (poprvé). Ale ani půlmetrovou trubkou nasazenou na imbus jsem to nedokázal. Napadlo mě sundat z kliky pedál, nasadit trubku a druhou nasazenou na imbus to zkusit povolit. Ale ještě jsem se k tomu nedostal. Nemůže se něco pod tak velkými tlaky něco ****** ve středu? Nedej bože s rámem?
Utažení součástky na předepsaný moment neznamená, že to lze povolit zpět stejným momentem. Pro povolení bývá moment vždy větší, čím delší je doma užívání. Velice přibližný utahovací moment lze zjistit tím, že před povolením uděláš rysku, povolíš a dotáhneš zpět na rysku.
Nebo bez rysky – třeba půl otáčky povolit a totéž utáhnout. Ale jak mi psal Mlok, nemusí to platit, pokud je tam šroub neočištěný od lepidla.
Ano, když není šroub namazaný nebo je tam dlouho, tak se to zjistit nedá a nelze z toho nic usuzovat.
Tím neříkám, že Canyon servis je ideální. Mně přišlo kolo také v trochu horším stavu, ale počítal jsem předem s tím, že většinu věcí nechám udělat, složit, namazat znovu. Nejvíc mne však nasraly zkřivené kotouče.
Tak u mého Neurona další problém v montáži. Po 60 km XC výletu úplně povolil šroub čepu na pravé straně dole u zadní stavby. Nemá žádné jištění, jen Loctite, což je z obou stran napsáno. Nedávno kontrolován na povolení, byl OK. Uvolněný šroub mi odrbal zvenku lak.
Když jsem oba šrouby uvolnil, zjistil jsem, že tam žádný Loctite z výroby nebyl, drželo jen na dotažení cca 5Nm.
Tak bacha, u novějších strojů si raději zkontrolujte, ať pod vámi nepovolí zadní stavba někde ve sjezdu.
Asi už to někdo řešil, ale dá se bezproblémově do této sedlovky Canyon S13 VCLS CF Seatpost, upnout sedlo s oválnými lyžinami 7×9mm ?
Díky
Je stejna jako kazda jina tak nevidim duvod proc ne :)
Zdarec, nevíte jestli se dá někde sehnat 3D model pro tisk záslepky (32) do rámu?
Nebo jestli doma někdo nemá? Objednávat se mě to moc nechce.
Chci natáhnout brzdy dovnitř. Samozřejmě můžu odvrtat stávající, ale origo je origo.
Neuron 7 Al – 2019
Jsem po něm pátral na Spectrala a nesehnal. Chtěl jsem to naopak zaslepit.
čau, mám navíc
klidně vyměním za tu záslepku :D
dík za nabídku, vyměnit se mě to moc nechce, co kdyby se mě to nepodařilo protáhnout a musel bych zase zaslepovat :o) zkusím zaúkolovat kamoša aby udělal model 3D
Nemáte někdo prosím „zbytečnej“ slevovej kód? Díky
Jeden bych měl
Můžeš poslat do zprávy?
Pánové, nemáte někdo tip jak si vyzkoušet sterkolet od canyonu? Bez toho aniž bych musel na druhou stranu Německa.
normalne sa tu ve vlaknu spytaj, kto ma kolo co chces, ci by si si mohol osedlat na skusku
A byl by tady nějaký dobrovolník, který by byl ochoten mě půjčit na krátké svezení svůj grail ideálně velikosti L?
Objednal jsem top Granda Canyona a čekám na dodání.. leč jsem z toho celého trošku rozpačitý. Psal jsem do Canyonu , ale nodpověděli, třeba budu mít víc štěstí tady. Neví někdo proč jsou aktuální modely o tolik těžší než loňské? Vypadá to, že navýšená hmotnost je v rámu, komponenty totiž zůstávají stejné. Tipuju, že jde prostě o snížení nákladů na výrobu, což je tedy přístup, jaký by mi kola Canyon asi navždy znechutil. Zatím, možná naivně, věřím, že jde naopak o optimalizaci trailových modelů směrem k větší odolnosti.
Granda jsem objednal M , ale pro mých 182 je to hodně na hraně…mám radši živější kola, tal snad to nebude už příliš. Budu to mít jak náhradu za Spectrala, už mě nebaví ty zvuky a údržba…
Vypadá hodně dobře včetně rovnoměrné výbavy. To bude parádní svezení.
Hned bych neodsuzoval Canyon za navýšení váhy. Jde to napříč všemi modely. Navíc i cena se zvyšuje. Prostě firma roste a stává se z toho masovka, což nese přirozeně tyto neduhy.
Jsem zvědavý, kam se bude Canyon vyvíjet další roky, protože mi připadá, že už to nemůže být ten dřívější Canyon, když roste tak masivně prodej a cena firmy.
Zveda se jim nosanek a snazi se jit cestou jako Spesl a Trek. Chteji se stat top znackou a s tim souvisi vysoke ceny pri horsim osazeni :(
Nebyly tam loni kola od dt swiss x1900?
navyseni udavane vahy nebude zmenou osazeni ani ramu, jen priblizeni realite.
asi si moc zakazniku stezovalo, tak misto 800g nizsi nez je realne, udavaji o 300g nizsi vahu.
Rozdíl mi přijde dost velký na to aby šlo o korekci officiálního údaje. Navíc jsem moc nedohledal zmínky o výrazných odchylkách v hmotnosti. Jestli to tak ale je, přijde mi zvlášť nekorektní poskytovat takhle nepravdivé údaje. Canyon má výhody jako direct sales, ale s tím by měl mít taky větší odpovědnost vůči zákazníkům a poskytovat podrobnější a přesnější informace než konkurence. Narozdíl od ní nemají žádné distributory, kteří se starají o tuhle navazující prezentaci produktu a lidi si vybírají hlavně na základě těchto informací. Až kolo přijde, zvážím ho a uvidíme, ale už jen pomyšlení, že bych měl posílat zpátky kolo na který čekám víc jak dva měsíce mi přijde nereálný :)
Na udávané hmotnosti bych se vůbec nedíval, mám Endurace CF SL Disc Aero, má vážit 7,64 a reálně má bez pedálů dost přes 8kg.
HT jako náhrada za Spectrala, hmmm asi slušný oddíl :-)
Mně to dává smysl. Jinejm asi ne. To není moje starost. :)
A nebude ti to M maly? Ja mam Grand canyona 4 roky a mam taky M a merim 176cm a mensi bych to urcite nechtel. Ale nevim jakou ted maji geometrii.
Kdybych věděl, že mi bude malý, tak ho nekupuju :D Canyon velikosti trochu posunul, teď je Mko pro výšku až 183 a na délku nohou bych radši větší rezervu. Nechci vysokej rám a L by zase bylo moc velký a neohrabaný. Nic jinýho než zkusit Mko tedy nezbývá. Jsem celkem optimista, menší kolo bude zábavnější.
Mám 183cm a nohy 83cm od letoška jezdím Luxe vel. M a jsem maximálně spokojený. Určitě mi to není malé. Také jsem měl dilema, než jsem objednal.
Mám 181m a exceeda ve velikosti M. Podle mě to malé nebude.
Posunuli velikosti. Ono je lepší koukat na čísla, než na od boku střelená písmena, nejen že je má každý výrobce jinak, ale nedá se na to spolehnout ani mezi modelovými roky. Mám 173, u loňského modelu GC jsem ještě tak tak vylezl na M. Letošní mám S a nemůžu si ho vynachválit.
Jinak z pohledu Canyonu jsem si všiml podrazu, který mě hodně naštval. Kolega od jara okukuje můj GC AL SL 8.0. Projel si ho, pak chvíli váhal, jestli za něj dá tolik peněz a pak už nebyl dostupný. Po několika měsících se zase objevil k objednání. Model na oko stejný se (skoro) stejným značením, modelový rok stejný, na první pohled stejné osazení. Změnila se jen barva na bílou, tak mi kolega hned psal, jestli do něj má jít. Skoro jsem mu napsal, že jo, ale pak mě trkly do očí dvě věci: 1. hmotnost psaná 13,58 místo 13,00 – proč? a 2. označení „GC 8.0“ místo „GC AL SL 8.0“. Začal jsem zkoumat, kde je zakopaný pes a oni prodávají za stejné peníze identicky vypadající kolo, ale s kazetou Deore místo SLX, kliky to má M610 místo SLX, MT410 místo MT510 zadního náboje.
to mne kalkulator tiez dava na Neuronu pri mojich rozmerech 172/82 velikost S. Ale kedze manzelka ma danu velikost, tak proste viem ze mi to je male
Teraz vaham ci mi Spectral objednany v M-ku nebude maly
Kolik měří manželka? Uvažuju, ze bych ženě pořídil Neurona, ale má jen 158cm, tak nevím, jestli radši případně rovnou nevzít XS. Podle tabulek Canyonu by mohla jezdit snad i dětskou Young Hero variantu
162 ±
az mas cestu kolem Humpolce tak sa zastav nech si pride sednout na kolo
Velikosti se fakt lehce změnili u nových modelů.....letošní Spectral mám při mé výšce 181/84 tak tak na L, u nových modelů 2021 mě kalkulátor jasně cpe do M-ka, na L-ku bych asi nedosáhnul na pedály.......
Zdravím,
chtěl bych požádat o radu, kdo jezdí Luxe. Aktuálně bych si chtěl objednat Lux CF 7
https://www.canyon.com/…-7/2646.html?…
Ale pořád tápu ve velikosti. Doteď jsem jezdil jen HT ve velikosti L (19) a na stránkách Canyonu mi při mírách 182/ 84 ukazuje M. Má někdo prosím podobné míry a přesto bral L?
Díky moc za odpověď
Mam 183/84 a mam L a jsem spokojen ;)
a proč jsi bral L? Pokud se nepletu, tak ti to asi také ukazalo velikost M ne?
Ptal jsem se na chatu canyounu a bylo mi doporuceno L, i na ytb recenzich luxu rikaji, ze pokud jsi na rozmezi mas brat vetsi velikost. Pokud jsi z Prahy ci Prahy vychod muzem se domluvit a muzu te nechat projet na tom Lku.
183/89 a mám L.
Sice mam uplně jiný kolo, ale identický míry a řešil jsem to samý. Nakonec po konzultaci s českým supportem vyhrálo L. Kolo je mi pohodlný a sedí, ale v těžším terénu bych si dokázal představit něco kompaktnějšího. V zásadě chybu s Lkem neuděláš pokud jezdíš sportovně a rychle. Budeš mít víc položenej posez, takže se do kopce a na rovině bude líp zabírat, kolo bude stabilnější a jistější. Na technickou jízdu ale moc nebude. Na to ostatně není Lux určenej. Délka by tedy mohla být ok, horší je to s výškou. Mně na 29 vždycky vadilo jaký jsou to kozy s vysoko posazenou sedlovkou. Doporučuju tedy mrknout na specifikace a určit v jaké výšce bys měl rozkrok vůči horní trubce. Pokud bys neměl rezervu aspoň 5 cm, bude to dost vysoký kolo, neohrabaný v terénu.
Zdravím pánové, po přečtení všeho (ne)možného jsem víceméně rozhodnutý pro Luxe, ale jelikož nejde nikde vyzkoušet, tak ve mě stále hlodá myšlenka, co když mi nebude sedět – tedy se přidám s obvyklým a trochu nudným dotazem – někdo ze střední moravy co má Luxe ve velikosti M a nechal by mě za láhev dobrého vína sednout?
Ahoj, chtěla bych se zeptat, zda někdo nemá slevový kód na nákup kola Canyon, pro který nemá uplatnění?
díky
Nejsem žiletkář a seděl jsem na tom jen 1×. Chtěů bych si svoji první na stará kolena pořídit.
Sedí kalkulátor velikostí na Endurace AL 7.0? Vychází mi M, což mě celkem překvapilo, protože jsem ještě nikdy bika v M neměl. Zkusil jsem si přidat pár cm na onou výškách a pořád jsem M, L mi tam skočí až když přidám 4 cm v rozkroku a na výšku.
Canyon to má trochu jinak, jak ostatní. Nepíšeš výšku, tak těžko soudit. Každopádně napiš na podporu – chat na stránkách canyonu, poradí ti.
180 cm a cca 86. Takže asi M bude cajk.
Jako majitel Endurace CF chci upozornit, ze Canyon ma ty velikosti opravdu posunute, se 187/91 inseam mi je na vysku L spis velky nez maly.
Taky je to ale velmi kratke, vic nez jine endurace geometrie, Ultimate je na zavodni silnicku velmi pohodlny posed, nizsi je az Aeroad.
bez urazky ale podle me placas trochu.
jestli mas 187/91 tak je L akorat na tebe.
to ze se ti zda podle inseamu L velky tak se koukni na M geometrii= rekneme ze mas sedlo od stredu 81 cm tak si se sedlovkou presne na limitu. a to 81 cm odhaduju podle obecného pravidla inseam minus 10 cm. jestli jsi na 82 cm v realite tak se na kolo neslozis bez toho ze tam nedas delsi sedlovku. navic by ti Mko bylo fakt kratke pokud nejsi atyp (dlouhe nohy, kratky trup a ruce= T-Rex).
jinak ke kolu endurace- to kolo je obecne vyssi a pusobi vetsi. je to kolo pro zacatecniky, pro lidi ktery nemaji ohebna zada a nechtejí se moc natahovat.
takze canyon kalkulator je ok, a da se presne urcit vyska sedla od do, jaky bude drop a pod. pokud je nekdo na rozmezi tak musi volit mezi pohodlim a sportovnejsim posedem.
jj, je to hodne subjektivni. Moc ohebny nejsem, konecky prstu dosahnu na zem, proto jsem taky bral endurace.
Nerikam, ze mi je L velky, ale u vetsiny jinych kol v L (nebo 56cm u specialized roubaix a cannondale super six) jsem mel sedlovku skoro na limitu vysunuti a u Endurace je jeste hodne velka rezerva.
To je vlastnost canyonu ze ma většinou sedlovou trubku dlouhou. Ja se treba neslozil na epica XL byl jsem centak nad ryskou. Lux XL ma o 2 cm delsi.
To same silnicky. Bud musim zvolit vetsi velikost ( nebo uz vetsi neni jako u epicu) coz mi zase stack pak nehyhovuje.
Ahoj,
jezdíte někdo Grand Canyon? Uvažuju o modelu 8 2021. Chci trail kolo schopné i na silnici. Trochu mě mrzí ta váha. Jezdíte ho někdo? Zkušenosti?
Díky
Ahoj, v listopadu očekávám GC 9, tak pak hodím fotky do galerie + přidám dojmy. Slibuju si velkýho univerzála, co zvládne téměr všechno. Uvidíme.
Ahoj, nemá někdo k dispozici slevový kód, který nepotřebuje? předem díky
Ahoj Canyonáci, nenašel by se někdo z okolí Ostravy kdo by mě nechal svést na Strivu 2019/2020 velikosti XL? Můžu mít Striva L ale chtěl bych to pocitově porovnat s XL. Jsem na hraně velikosti. Moje míry: 188 výška 88 nohy. Odměna jistá!!!
Už jsem se rozhodl definitivně pro silničního Canyona.
Teď řeším dilema zda Endurace AL 7.0 nebo Endurace CF 7.0
Alu nebo Carbon rám, za příplatek 8000,– úspora 250g. Hmotnost mě netrápí, takže se mi to kvůli váze nevyplatí. Barevně se mi líbí více červenočerná AL verze jak červenobílá CF. Takže pro mě 2:0 pro Al.
Definintivně by to mohlo otočit pohodlí CF rámu. Ikdyž i tady jsem skeptik. Cena navíc mě netrápí, ale nějak si nedokážu zdůvodnit proč jít do karbonu.
Tak jestli tě netrápí cena tak karbon ,je hezčí :)
Al až prosinec ,karbon 26.říjen tak se ještě letos svezeš .
Hliník je mrtvý. Karbonovy ram je proste jinde.
Mám karbon i hliník silničku tak můžu porovnat a určitě ber karbon…pokud teda sneseš vyšší cenu.
Reaguji sám na sebe, ale našel jsem hezké porovnání Al vs. CF a dá se říci, že to hliník vyhrál. Pro mne už to je jen vybrat mezi hezčí barvou nebo teoretickým větším pohodlím.
Ahoj, i já bych požádal, zda nemá někdo volný slevový kód. Díky D.
Ultimate 2021 je venku: https://www.canyon.com/…es/ultimate/
Co říkáte na barvičky?
U některých jsou recenze už z jara. To jsou namíchané modely 2021 se staršími?
Z barev bych si asi vybral. :-)
Určitě, u těch bez recenzí je nápis NOVÉ, takže asi 21
Letos jsem nákup nového kola neplánoval, ale zjistil jsem, že už to beze mně děti doma nějakou tu hodinu přežijí a chci si objednat Endurance.
Tam už jsou modely 2021? Na té ultimě mě dostal nápis skladem, to bych se letos ještě svezl.
Jak je velký rozdíl v jízdě na Ultimě a Endurance. Myslím, že bych spíše ocenil uvolněnější geometrii Endurance a Ultima nebude model pro mne.
Endurace má geometii víc do pohodlna a myslím že mají pořád jen letošní modely, pro rok 21 ještě Endurace nevytasili
konečně bych si i vybral z barev. Také se mi zdá dobrý poměr cena/komponenty/váha po delší době.
Nicméně jediné mínus je nulová(dobře, stále poloviční) integrace kabelů do rámu oproti jiným značkám, které na 2021 ukazují úplnou integraci.
Jo to mi taky vadí. Nicméně na TdF už Barguil nebo i Valverde jezdili na „Aeroad“ s plně integrovanými bowdeny. Jde to vidět na některých fotkách (např. zde: https://www.instagram.com/p/CFP2G2oBr58/ ). Tedy předpokládám, že modely Aeroad 2021 to již budou mít a Ultimate a Endurance to bude mít až 2022.
No aby to neměly jen ty nejdražší modely. Stejně jako u Cannondale SuperSix EVO. Chápu, že na servis je to horší, ale vypadá to mnohem lépe.
Prakticky to moc nejde udelat pro mechanicke razeni, levne modely to mit nebudou. Navic nevim proc to resit i pro lehky univerzal jako Ultimate, za me staci to mit u Aeroroadu.
Jo jo, to je pravda. Nebýt na počátku stavby baráku, tak už si objednávám nový ultimate i nazvdory těm kabelům.
Udělej to hned, až začneš zjišťovat, že tě barák začíná stát o mega víc, než si doufal, nic si nekoupíš :)
jj, takhle jsem to resil pred svatbou, koupil jsem si rychle docela drahe kolo s tim, ze to pozdeji uz nepujde :D
preco by to neslo?
Jsem to měl stejně jen s motorkou. Říkal jsem si, že pokud si motorku nekoupím do svatby, tak už nikdy (už jsem měl půl ročního syna). Měl jsem vyhlédlou jednu za 220 tis a o svatební hostině jsem kamarádům říkal, že teď už si motorku nekoupím, že jsem měl jednu vyhlédlou, ale byla drahá a kamarád na mě až ji ukážu. Našel jsem ji v telefonu a koukám, že ji slevili na 200 a lehce podnapilý jsem říkal, že pro ní pojedu. Zbytek svatební noci jsem myslel na tu motorku, v pondělí tam hned zavolal a další sobotu pro ni jel. Manželka to nějak rozdýchala.
Ve svatební noci myslet na motorku :))))))
Tak s manželkou jsem byl asi 10 let, takže jsme byli jako staří manželé už dávno.
my sme sa brali po 8 rokoch spoluzitia a taketo problemy, ze si nemozem (e) kupit co nas tesi, nejak neriesime. Vzdy je to o vzajomnej domluve. Zarabama prachy obaja, tak preco by si ona nemohla kupit to co ju tesi a opacne?
U nás to bylo v době, kdy jsme začli opravovat barák a hypotéku dostali jen na polovinu, jelikož jsme na podkroví neměli projekt. Navíc jsem půl roku před tím kupoval auto.
Každopádně je to podle peněz. Dříve pro mne byla otázka dobrého kola na rok šetření a s hypotékou na krku pro to neměla moc pochopení. O pár let později, kdy se nám daří dobře, tak se mi už neptá kolik ty moje hračky stojí a já naopak hecuju jí ať si koupí také něco nové.
tak objednáno a zaplaceno, ultimace CF SL 7 disc…a doma docela dusno :)
jestli mě to bude stát rodinu, tak si tě najdu :D
ale oproti mé 7 let staré alu silničce to bude určo mega rozdíl a hodně se těším!
Zkoušeli jste někdo nahradit na silničce integrovaný představec a řidítka normálním představcem a řídítky? Co všechno budu potřebovat kromě představce na 1 1/4 a řidítek a podložek? Krytku hlavového složení?
Proc by to nekdo delal? Maji nehezci aero kokpit.
Jinak predstavec od caňyonu nebo giantu. Podlozky a krytka. Objednáš prez CZ podporu-neni vse na webu.
Kvůli variabilitě. Asi mu aero kokpit nesedí (délka, sklon..).
Jinak netušíte kolik roků se tento tvar rámu už vyrábí (Ultimate i Endurance)?
Já se přiznám, že jsem čekal už změny (aero, integrace kabelů…).
Delku resp. Cely kokpit lzebu nového kola vyměnit bezplatně.
Integrovaný kabel bude teprve a pouze u aeroadu 2021, ultimate a endurace az dalsi rok. Ultimate je dle canyonu poměrně nový ram. Aeroad bude v říjnu představen.
Ultimate má stejný rám (tvar) od roku 2013 včetně, takže už něco pamatuje. Tím nechci říct, že je špatný, ale čas a vývoj nezastavíš…
Taky jsem čekal něco jako sl7 tarmac ale vypadá že aeroad cfr 2021 bude vážit 6.8 kg takze bude i srovnavan přímo s tarmacem sl7. Bude i velke srovnani v magazinu tour uz tento měsíc. Jak bude ultimate 2021 vypadat je ve hvezdach ale asi ho nechaji jako allround-vrcharske kolo i kdyz nevim proc když valverde uz jezdi aeroad CFR.
A integrovany kokpit aeroadu 2021 je viz fotky- ten bych pri prvnim spurtu asi vyrval jestli je to jenom takhle uchycene :))
Taky se asi dobre prodava, pro progresivnejsi jezdce je Aeroad.
Za me by bylo fajn z toho udelat neco jako Tarmac SL6, teda snizene vzpery bez plne integrace.
Taky je ale riziko, ze se ten ram tolik nepovede, to se stava i vetsim znackam.
Ultimate Cf SLX se do dnešní podoby a geometrie dostal myslím v roce 2016 a Ultimate Cf Sl asi o rok později.
V roce 2013 byly už také „hranaté“ profily trubek, ale geo byla trochu odlišná.
Taky nerozumím důvodu totok provádět…
Chci jiny (delsi a nizsi) kokpit a nechce se mi platit za novy aerokokpit od Canyonu, kdyz stejne nevim, jestli to bude dobre a nebudu se chtit vratit k tomu co mam. Jednodussi je koupit jen predstavec za 1000 Kc, kdyz riditka uz doma mam.
To chápu. Kup od giantu za 500–600 maji stejny atyp rozměr. Jen potrebujes jejich krytku jelikoz je ten šroub do ořechů tenčí. A podložky.
Ještě by mne zajímalo jak je to u Canyonu s přechodem na nové modelové ročníky?
Ví se kdy bude nová řada Endurance? Teď mi vychází dostupnost zvoleného modelu na vánoce. Jakmile se objeví nové modely, tak staré lze, nebo nelze objednat (samozřejmě pokud se nevyprodají)? Jde mi o barvu. Aktuálně se mi červené barvy na karbonovém rámu nelíbí a šel bych do hliníku. Pokud nové modely budou mít na karbonu hezčí barvy, tak bych raději karbon. Ale zase se nechcí dočkat toho, že se mi nebude líbit ani alu ani karbon a model 2020 už nebude:-)
stare modely (po predstaveni novych) idu do outletu
Ahoj, trochu jsem se posunul jinam (přestavba svého HT) a najednou tu koukám na Lux 6. Je tu někdo z Prahy, kdo má L? Bylo by možné si sednout aspoň v ulici. Nejsem závoďák, ale chci se nejdřív podívat a zkusit než koupím zajíce v pytli. Mimochodem ještě proti tomu zvažuji koupit MMR, co je v TS Bohemia. Vzít základ a přeskládat. Cíl u obou kol je brzdy a řazení SLX/XT (prodat stávající a koupit nové), z obojího prodat kola a dát něco lehkého okolo 1500g – asi Pancha od bikepark a u Luxu kvůli ceně zkusit prodat co nejlépe DT Swiss sedlovou a nahradit jí oneupem, čímž bych stáhl trochu cenu dolu.
A dotaz ke Canyon – umí prodat z Českého DIČ kvůli odpočtu DPH? Děkuji moc
K DPH – prodávají Z D DIČ v ceně bez DPH
omyl
Koupit kolo rovnou na takovou rozsáhlou přestavbu je ekonomicky prodělečné. Kup si rovnou vyšší model, ve finále ušetříš peníze.
Ta dtswiss sedlova je skvela, kup lux 7, preplet stavajici kola na nextie, kup karbonovy kokpit a mas strelu ;)
ale to můžu vzít rovnou Lux 8 :D a cockpit nebo 9 s cp08 :D :D a tak dále a tak dále :D
Mám 7ku. Výměnil jsem řídítka a sedlo. Až budu mít chuť utratit, prepletu rafky. :-)
Cos dával za řídítka. Já jsme kvůli barvě u výběru mezi 6 (a změnit kola a pak co bude odcházet) nebo 8 a tam přemýšlím prodat kola a za půlku dát lehké ALU, ale všichni říkaj, že když koupit Lux 8, tak to co tam chci nechat jsou primárně kola :)
Každopádně teď mám nabídku na Kross Earth TE za cenu LUX 7, tak uvidím jak to dopadne. Lux je hezčí a nový, ale tohle by byla bomba
Sice to není na mne, ale dával jsem karbonová RF a povedlo se mi ještě sehnat s červeným potiskem (k červenému rámu).
To musí být moc hezké na pohled. Palec na horu