Hlučná SRAM Force kazeta/řetěz

89 nepřečtených
  • Pikaču

    Ahoj. Zrovna řeším na svém novém aeroadu na sadě SRAM Force ETAP AXS hlučnost kazety/řetězu viz video ( není moje video ale hluk je stejný).

    https://m.youtube.com/watch?…

    U mě je ta hlučnost stejna když mám velkou/ a vzadu 5/6/7 převod ( takže střed kazety cca.

    Je tohle stadard u Sramu nebo to nekdo zkušený umí odladit. Docela me ta hlučnost se*e. Jako traktor.

    Diky za zkušenosti

    0 0
    • BTom1  

      Přidej se na fcb do skupiny uživatelů sram axs komponentů a vše tam najdeš na většinu problémů těchto sad.Skupinu založil Nate Neeting že sramu.

      0 0
      • Pikaču  

        No neměl jsem to číst. Mám chuť vrátit kolo a zapomenout že SRAM existuje :)). Řešení je prý podle SRAMu mazat mazat. A to namazane pritim mám.

        0 0
        • BTom1  

          Tak co má ted´sram jako říct když nabouchal x-sad s takovýma průserama(pokud jsi stránku uživatelů axs prošel už víš že to není jen chrastící řetěz u red,force).

          Nechci tady vypisovat co lze z těch jejich průserů a jak odstarnit abych tady s někým nezabředl do rozhovoru o x-příspěvcích ,že to tak není a podobně na to nemám čas.

          1.máš na kazetě gumový kroužky?To trochu zmírní roznesení zvuku do kazety.

          2.musíš přemazávat hustým mazivem.

          0 0
        • BTom1  

          3.jakou máš verzi firmweru ted´nahrátou v dílech?Poslední?

          4.podívej se pořádně na montážní video té sady-udělal jsi vše přesně jak je na videu?

          5.máš všechny připojovací rozměry pro hazku,smyk dle sram norem?

          6.jak máš dlouhý zadní náboj?

          0 0
          • Pikaču  

            Diky. Teď z hlavy ti neodpovím na vsechny body. Firmware je poslední ( ihned nahrano pri prvnim spuštěním).

            Dale jsem krome nejakeho micro tuningu nesehala na nic akorat jsem trochu posteloval presmykac jelikoz jsem myslel ze to skrta retez o smyk ( puvodni domněnka) :))

            Dnes jsem dotahnul malej prevodnik ty 4 srouby abych nedopadl jako někteří. Jinak ten prevodnik je jako z papíru.

            Dnes jsem odvezl kolo do kolofixu.

            Jinak je to nový canyon aeroad a nemá najeto ani 200 km, takze SRAM jsem ja nemontoval ale ve fabrice.

            0 0
            • BTom1  

              Do kolofixu na seřízení té hazky?

              0 0
              • Pikaču  

                Jj. Co mam delat kdyz jinde ted nemaji cas. Za tyden to zminim ve spešlu na fittingu.

                0 0
                • BTom1  

                  Uvidíš že ten hluk v sestavě řetěz/kazeta zůstane..

                  0 0
                  • Pikaču  

                    Je to lepší po servisu. Ale stále mě to se*e jak to vyřešit k úplné spokojenosti.

                    Hele a tem zvuk dělá jenom Force kazeta nebo i RED?

                    Bude fungovat Red kazeta a Force řetěz a obráceně ( Red řetěz a force kazeta).

                    0 0
                    • BTom1  

                      Zvuk dělá red i force.

                      Ano kazety a řetězy jde zaměňovat akorát nejde použít kazeta z wider force sady to ti hazka asi nepobere.

                      Vozím kazetu red a force řetězy.

                      Ci ti s tím v kolofixu dělali?Řekli ti vlastně čím to je co vydává ten zvuk?

                      0 0
                    • BTom1  

                      Zají má mě totiž co prémiovej servis jako kolofix vymyslel?

                      0 0
                      • Pikaču  

                        Co je wider force? Ted jsem koupil 10–33 a mam 10–28 ( asi blbost. Mel jsem vzit stejné když budu přehazovat z kola na trenazer).

                        Premiovy kolofix :) Maringotka v bronxu. Hele byl tam postarší pán a poladil prehazovacku a presmykac byl křivě.

                        Tak to je skoda ze to i RED kazeta dela.

                        0 0
                        • BTom1  

                          Gravel force sada kazeta má 11–36 a jiný díly.

                          Snad pán ví co dělá ten smyk je mimořádně náchylnej na správnou montáž.Nenastavuje se tak jak byli lidi zvyklý.Viz. manuál.Proto i sram dodatečně vyrobil přípravek pro směrování vodítka vůči převodníkům.

                          0 0
                        • BTom1  

                          Zpočátku jsem vyzkoušel všechny rady z fcb axs o mazání atd.Nebyl jsem s tím ale pořád spokojen.

                          Všiml jsem si,že chrastění způsobuje dotek řetězu o některé zuby horního pastorku i při jen mírném křížení.Chtělo by to prostě ještě užší řetěz-kde ho ale vzít.

                          XDR(+1,8mm navíc oproti XD) ořechy dt swiss které jsou výměným systémem možné dát na jakýkoliv dt 142 náboj proodlouží náboj na cca 143,1mm.A to té sadě vadí ona hodně náchylná na přesnou pozici všeho.Takže když ten náboj má 143,1mm a má mít dle sram norem 141,5–142,5mm.A vložíš delší náboj do rámu což ti připadne na jednu stranu víc jak 0,5mm navíc u ořechu tak s tím ten konstruktér asi nepočítal.

                          Zkrátil jsem tedy svůj 240s náboj s XDR ořechem na 141,8mm.

                          Viz fotky.Zástavbový prostor pro těsnění jsem použil pro vsunutí ořechu do těla náby.

                          Nemám tam tedy těsnění(otvor pro něj pr.36mm) udělal jsem přípravek na obroušení ořechu na 35,95mm(měl jsem trochu obavy že –0,05mm bude málo při namáhání náboje silami při šlapání ale stačilo to,taky jsem nemohl odebrat víc aby se měla kazeta o co opírat).

                          Odebral jsem na ořechu výstupek pro kontakt s těsněním.

                          Použil jsem otevřené EXP rohatky a zkrátil rozpěrný kroužek.

                          S nábojem o délce 141,8mm mi ted´ red šlape fantasticky.

                          0 0
                          • DaD  

                            Kvůli takové nedodělané sračce dělat takové vylomeniny a mrvit si ořech, nerozumím tomu. Tady by měla přijít normální reklamace. Navíc když v prospektech píšou, že je to velmi tichá sada… Jinak velmi dobrá práce!

                            0 0
                            • BTom1  

                              Myslím že to není vylomenina.Nešáhl jsem na tělo náboje takže po výměně upravených dílů je náboj jako nový.navíc bez těsnění to ted´jede samo:-)Rohatky občas zkontroluji ale jak je to přesazený nic se tam nedostává.

                              Hele ted´mi ale red opravdu šlape výborně.

                              0 0
                            • BTom1  

                              Jako reklamace čeho red sady která funguje(se správnou délkou náby,správnou montáží,bez toho nefunguje),nebo reklamace toho že DT a výrobci rámů nedodržují rozměry?

                              0 0
                          • HKou  

                            >> Chtělo by to prostě ještě užší řetěz-kde ho ale vzít.

                            SRAM retez ma vnejsi sirku 5.25mm, Campa C12 5.15mm. Ta jedna desetina by mohla stacit. Vnitrni sirka je stejna.

                            0 0
                            • BTom1  

                              Nad tou 12tkovou campou jsem taky přemýšlel.

                              Měřil jsem ale svůj force řetěz a naměřil jsem mám dojem 5,05mm..

                              0 0
                            • jecnak  

                              Zkousel jsem flattop retezy na bajku a byly o neco hlucnejsi proti normalnim XX1 nebo X01. Mozna by bylo resenim pouzit MTB retezy.

                              0 0
    • DaD  

      Vítej do klubu. Mě to taky sere. Řešením je jezdit kudlu,abys alespoň trochu, tomu zvuku ujel:) Po ujetí cca. 4.000km na řetězu Force se to ještě o poznání zhoršilo. Mazáno Muc Off – Dry Lube. Po výměně řetězu za Red a stržením hran na kladkách je to o mnoho lepší. Tak uvidím, jak si to povede do budoucna. Mezi námi ona i poslední DI2 Ultegra není žádný tichošlápek, ale silniční AXS je v tomto fakt na hovno:(

      0 0
      • BTom1  

        Tak pokud jsi už vyměnil řetěz tak ten zvuk od kazety přehlučí hrčící zvuk z malé pily:-)takže je to vzadu vpohodě:-D

        0 0
        • DaD  

          Já malou nejezdím, takže ta mi nevadí:)

          0 0
          • BTom1  

            Tak radši malou s novým řetězem ani neřad´ jinak tě z toho zvuku jebne:-)

            0 0
      • Pikaču  

        Zrovna si rikam k cenu je mi nejtiši trenazer Tavx Neo kdyz ta kazeta bude dělat větší ramus nez vysavač.

        Venku to nejak zkousnu. Di2 uz nebyla skladem a tam me zase sraly ty titerne páčky a tlačítka na moje lopaty.

        0 0
      • Doyle  

        Já mám Campagnolo Record EPS a je to božský klid, jen jemné šustění.

        0 0
    • DaD  

      Mě tedy více jak hlučnost soustavy sere přesmyk. Ať to poladím jakkoliv, tak mi to jednou za čas spadne přes velkou na kliku. Podle manuálu od Sramu, podle plků na forech a i podle osobních zkušeností s nastavením, to prostě občas spadne. Když doraz jen trochu utáhnu, tak to už to dře o přesmyk na nejtěžší převod. Také rozsah vodítka na velké placce je tristkní. Velký převodník, přes nepatrnou osovou nesouměrnost, nejde vyladit mezi nejtěžším a nejlehčím převodem. Přesmyk nekrokuje jako DI2, ale je pevně nastaven na jedné poloze a to bohužel s tak malým rozsahem, že to prostě nejde rozumně vyladit. Za mě je to polotovar a hodně lituji, že jsem nešel do Ultegry DI2 a nebo ještě lépe do Dury. Silniční SRAM AXS je nedodělaná sračka a nesahá DI2 ani po kotníky!

      ps: divné je, že když zařadím na velkou placku vzadu z malé vpředu, tak si přesmyk cukne a doladí se. Na velké placce na to sere:(

      0 0
      • BTom1  

        S tím smykem jsem taky dlouho bojoval.Ale je to opravdu o poloze ořechu na náboji.

        0 0
      • BTom1  

        Nejdřív jsem byl taky nasranej ,ale je to dosti o připojovacích rozměrech rámu a nastavení té sadě opravdu vadí třeba 0,2mm.Pokud máš třeba šířku středovýho pouzdra trochu jinou než zamýšlel konstruktér ve sramu a k tomu špatno pozici ořechu tak je to nevyladitelný.

        0 0
      • BTom1  

        Jo ještě k tomu padání na kliku-to je o držku.Krom odladění pozice smyku je ještě důležitý jak se kliky rychlo otáčejí:-D

        Vrtá mi hlavou jak na těch sadách může jezdit milram a trek-musej mět mega šikovný mechaniky:-)

        0 0
        • Pikaču  

          Jdu zjišťovat za kolik seženu di2 sadu a co s tímhle kramem :)))

          Tvl. A kolo drazsi na sramu nez shimano. Kazeta dražší. Hlavně ze se mi páčky drží dobře. :(

          0 0
          • milan.v  

            Když bude štěstí a dobře vychytáš, nákup z DE asi, tak okolo 35tis. bys to mohl zvládnout s Ultegrou Di2, rozdíl oproti Dura-ace mimo váhy žádný…

            0 0
    • Pikaču  

      Ale jinak to přece není normální ze tu pouze 3 lidi maji tento problem. Na netu je zároveň spousta lidi spokojených s AXS 2×12.

      0 0
      • BTom1  

        Nevím.Myslím že někdo to ani nepozná že mu to vzadu rachtá.Tak na fcb axs je těch lidí dost.

        0 0
    • Pikaču  

      Tak kluci, dnes se sklenička přelila u mě. Jedu si dnes že udělám nějaký nájezd a analyzuji behem jizdy ten hluk. Rikam si hele je to lepsi. Hluk neni vubec krom 7 a 8/12 ( na velké). To je jako mlejnek na kafe. Ale jenom když dupu do toho. Jine prevody úplně v pohodě. Rikam si tak tohle nejak zkousnu a koupim si RED kazetu treba to bude lepší ( obzvlášť pak doma v bytě na trenažéru).

      No a pak prvni kopec a rikam hodim to na malou čeká me spousta km dnes a bum spadne řetěz na rám. Tohle je už po druhé. Poprve bylo ještě pred servisem. ( takže zastavit a ručně zvednout než se zakousne do toho krasneho laku). Servisak rikal nemůže spadnout je to zajištěné-neni tam žádné místo.

      Ja na tohle se*u. Nejedu na kolo abych se vracel vic nasr*** a frustrovanej. To se radši vratim na mechanickou ultegru.

      V práci neustale řeším zákaznické reklamace ( automobilka) na hluky, spáry, normy a abych pak jezdil na tomhle SRAM SHITu.

      Kolo vrátím do 30ti dnů a počkám si až bude di2 Aeroad.

      Ať Vám SRAM Etap funguje a nezlobí Vás.

      0 0
      • JFtryall  

        No, je to skoda. Je videt, ze dobra mechanika by mela mit na trhu svoje pevne misto. :-)

        0 0
      • BTom1  

        Tak tys to vozil bez chainspotteru?Holej nerozum.Mě nespadl řetěz nikdy dolů..

        0 0
        • Pikaču  

          Nepredpokladal jsem ze je to na silnicce treba. Nejezdim stim Malevil :)).

          Jako jedu pohodu pres krizovatkou-tuk do pacek a spadne to. Poprvé taky tak.

          Ja proste na tohle nemam nervy. Fakt radsi mechaniku nebo skousnu ti titerne di2 packy a nahuhlana tlačítka.

          0 0
          • pavelmisar  

            Zrovna přemýšlím o kole na příští rok s Force sadou. Takže radši mechanickou Ultegru jo? :-)

            0 0
            • Pikaču  

              Di2 proc ne. Hlavně ne SRAM.

              Ale at si klidne obrazek udela každý sam. Nahore je odkaz na fcb skupinu a to je k breku.

              0 0
              • pavelmisar  

                V té skupině to sleduju. Mám právě AXS Eagle a ten je luxusní. Proto jsem to chtěl mít v jednom ekosystému všechno, ale jak vidím tak radši mechanickou Ultegru, případně Di2 :-)

                0 0
                • Pikaču  

                  Ja mam xx1 eagla a funguje super. Na silnici však uvítám vic pohodli jelikoz tam stravim vic času takže di2. Sram me zklamal a spadl mi kamen ze srdce ze se toho šrotu zbavim. Skoda ze to nikdo nezminuje v testech. Jako opatření 3 gumicky na kazete a mazat je fakt amaterske.

                  0 0
                  • pavelmisar  

                    Je to fakt zajímavé, že Sram vydá super AXS Orla a potom Force sadu která takto “funguje”. U Sramu se mi líbí rozsahy a 2×12, ale jak to vidím tak Di2 je asi jediné řešení.

                    0 0
                    • vik  

                      Di2 je prima (mam teda zkusenost jen s Ultegrou), ale tichoslapek to tedy taky uplne neni… Shimano proste s prichodem shadow na silnici pridalo na decibelech:-) Starsi modely saltru byly naprosto tichounky i v hodne prasackym rozsahu.

                      0 0
    • madbiker  

      Mám 3 kola na elektrickém SRAMu, jeden bajk na XX1 eagle a 2 silničky na RED eTap, celý problém těchto sad je v seřízení, všechny kola byly z výroby/obchodu špatně seřízené. Ve výrobě na to kašlou a v obchodech to neumí. Ke každé sadě je ke stažení manuál, je potřeba to celé znovu krok za krokem projít, pak to funguje. Ovšem obecně je sram hlučnější a může za to hlavně kazeta z jednoho kusu…

      0 0
      • BTom1  

        A píšeš o etap 11 nebo axs 12?

        0 0
        • Pikaču  

          podle profilu má 2×11. prý cely problem je v serizeni a jezdi stare REDko ktere je OK.

          a poradit ze se sram musi spravne seridit a ze to v servisech neumi :)

          takze si mam po vecerech zdokonalovat v serizovani a shimano seridi kazdy pobl co ma naradi z mountfieldu.

          ja svoje udelal.

          0 0
          • pavelmisar  

            Mně by se strašně líbilo mít vše v jednom systému, ale už vidím fakt dost stížností na to i na převodníky, že je to skoro kus “plastu”. Tak to opravdu vypadá na Di2. Tohle se Sramu fakt nepovedlo.

            0 0
        • madbiker  

          eTap 11, AXS 1×12 je tichošlápek

          0 0
          • BTom1  

            Aha máš tedy 11speed etap.O té se tady nebavíme ta funguje z krabice výborně.

            0 0
    • Pikaču  

      Profi peloton jede asi lepší matroš

      0 0
    • Pikaču  

      Zlatej canyon. Po 266 km a na 2 mistech poskozeny lak dostanu plnou castku zpět a novy s Dura Ace di2 je na ceste a ve slevě :)))))

      0 0
      • milan.v  

        Tak tomu říkám přístup k zákazníkovi. ;o)

        Budeš spokojený, uvidíš… :o)

        0 0
      • TK75  

        Cokoliv jsem reklamoval, tak problém dělaj vždy jen obchody tady u nás.Německo atd. bez problémů

        0 0
      • Radovan84  

        Počkej…

        To jako že si napsal do Canyonu že máš hlučnou a neseříditelnou sadu a oni posílají nové kolo na Di2 ?

        0 0
        • Pikaču  

          NE.

          Za a) co je neseriditelna. proste hlucna ( vlastnost) a padající řetěz ( taky vlastnost). Nevedel jsem o tom dřív.

          Prostě jsem kolo vrátil do 30-ti dnu ( bezna nabídka canyonu). Dnes byla akce a objdnal jsem vyssi model. Penize mi posílají zpět v plne vyšší.

          Kámoš takhle jezdil exceeda skoro mesic a taky mu vratili celou castku a objednal Luxe.

          0 0
    • Čipera  

      Zdravím, využiji toto vlákno.

      Řešil už někdo kompatibilitu sram axs Red, nebo force s jinými převodniky než ty od nich?

      Mám kliky holowgram a rád bych je zachoval, ale samoszrejme nedělají spiderring 48/35. Nejbližší možný je 50/34, ale i tak to bude dost do těžka a navíc se presmykac force na 50z nevleze.

      0 0
      • kubad  

        :D

        svět je malý

        0 0
        • Cavendish  

          A o náhody tu není nouze

          0 0
        • kubad  

          Force AXS existují ve verzi 48/35

          takže by to těch 50/34 chtělo zkusit jak se bude chovat

          0 0
          • Čipera  

            A to právě nejde i když mám presmykac co nejvíc nahoru tak na padesátce skrta. Potřeboval bych ještě tak 3mm.

            0 0
            • BTom1  

              Force přesmyk natvarováním pobere 50z placku.Protože má stejný tvar vodítka jako red a ten je pro 50z.Pravděpodobně máš pevný úchyt na rámu a ten bohužel není v pozici aby to šlo nastavit.Zvažuješ 50/34 ale nevím axs je dělamý pro rozdíl 13z.

              0 0
              • Čipera  

                Jo je to jak píšeš. Žel bohu se budu muset s holowgramy a spiderringem rozloučit a zařadit se komplet do ekosystému sram.

                0 0
                • BTom1  

                  Nevím jak vypadá tvůj úchyt pro přesmyk třeba je tam dost materiálu.Mohl bys to propilovat abys ho dostal výš.Akorát by byl pak ******* kdyby přesmyku vadil takveljej rozdíl mezi počtama zubů na plackách jak plánuješ.

                  0 0
                • BTom1  

                  Zlatý objímkový uchycení..

                  0 0
    • Kedarr  

      Ahojte silničáři, jsem docela puntičkář, celou dobu jsem jezdil na Campě, vím , že i se Shimanem není problém, ale mám ted možnost přejít na Sram eTap AXS Force, mám do toho jít nebo budu nasranej, že jsem to koupil? Jedná se o kolo Trek Emonda na Force? Díky za názory…nechci se unáhlit, je to poměřně dost peněz…

      0 0
      • Doyle  

        Ještě v loňském roce jsem jezdil na Campě EPS 2×11, letos jsem přešel s jiným kolem na Sram Red AXS 2×12. Chtělo si to pohrát s nastavením přesmykače a šlape to suprově, řekl bych že líp jak Campa. Navíc bez drátů. Force tady kde kdo odsuzuje kvůli hlučnosti, to sám nedokážu posoudit, ale Red mi přijde jako Campa a tu jsem skoro neslyšel. Za mě naprostá spokojenost.

        0 0
      • milan.v  

        V jiném vlákně k SRAMu AXS jsme to tu řešili, teď ho nenajdu…

        Nic tichého to není, dokonce bych řekl, že to úplně kazí celkový dojem z kola…

        0 0
    • Kedarr  

      Potřebuji jasný argument, jestli to funguje a dá se to vyladit tak, abych byl spokojen? S tou hlučností, to znamená co?Každá mechanická sada je hlučná…nebo toto je nějaký extrém?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.