Problémy se SRAM Force eTap AXS D1 2x1 (na novém kole)

78 nepřečtených
  • ANTONIO187

    Zdravím všechny zdejší mechaniky a nadšence a rovnou prosím o radu či vaše zkušenosti.

    Plánuju koupit Canyon Endurace a láká mě sada SRAM Force eTap AXS D1 2×12, především z několika důvodů:

    1. Technologie a konektivita (dostupná bezdrátová hazka s ucházející aplikací)
    2. Převody (2×12 + střed kazety plynule odstupňován po 1 zubu)
    3. Ergonomie pák + design (větší pádla pro lepší manipulaci + flat top řetěz…)

    Většina dosavadních recenzí na YouTube a známých cyklowebech je OK. Když jsem se o Force AXS ale začal zajímat podrobně, objevil jsem docela dost nespokojených uživatelů, potažmo nešvarů této sady:

    1. Hlučný chod kazety & řetězu (vibrace od ořechu do rámu)
    2. Časté padání řetězu z převodníků (na obě strany)
    3. Hlučné a méně efektivní hydr. brzdy (+ pístky velmi blízko kotouči, tudíž o sebe často škrtají…)

    Studoval jsem pochopitelně i doporučená řešení zmiňovaných problémů od uživatelů i oficiální rady od SRAMu.

    Doporučuje se zejména přesné nastavení hazky a přesmykače (celá sada je na veškeré odchylky velmi citlivá), přidání těsnících kroužků do spodní části kazety (stealth rings) či dokonce výměna Force kazety za kazetu RED (cca 7 tis. CZK), testování nejvhodnějšího maziva (wet / wax lubes), nechat řetěz s kazetou pořádně zajet (300 km+), troufalejší uživatelé dokonce zkracují náboje, apod…

    Často se jedná o dosti zdlouhavý, nákladný a mnohdy neřešitelný proces nápravy či alespoň částečného zlepšení (zejména u hlučnosti). Tohle u nového kola za 100K+ přeci řešit nechcete, že ne? Jasně, nový kolo si vždycky perfektně seřídím, případně doladím po prvních 100km vše potřebné, ale tohle mi přijde trochu jiný kafe.

    Zajímá mě tedy, jestli jsou zmiňované problémy vyčtené z netu pouze naprostá minorita případů (zejména od uživatelů, kteří si nedokážou sadu perfektně seřídit, apod.) a většina uživatelů Force AXS je naprosto spokojená?

    Nebo zda se jedná o závažné konstrukční vady všech vyrobených exemplářů, kvůli kterým byste silniční sadu SRAM spíše nedoporučili (protože je s ní víc problémů než radosti) a koupili byste radši Shimano Di2?

    Díky moc, že jste dočetli až sem. Těším se na vaše zkušenosti, rady a komentáře.

    • ANTONIO187  

      Hlučný chod řetězu a kazety je slyšet třeba v tomhle videu na YouTube.

      Hlučnost a všechny další zmiňované problémy Force AXS (a jejich řešení) podrobně probírají ve FB skupině SRAM AXS owners.

      • fakoffnakof  

        Ahoj. Nedávno mi dorazil grail na této sadě a za mě super. Kolo přišlo perfektně seřízené hluk ani vibrace nepozoruji. Chaindrop jsem ještě samozřejmě nezažil ale velké plus je, že canyon přidává i FD tool, se kterým by měla být hračka přesmykač případně seřídit. Do těch skupin píšou více lidé, kteří problém mají a to může dojem zkreslovat (občas se nestačím divit co řeší). Taky jsem je pročítal a děsil se toho co mě čeká, ale zatím spokojenost. Brzdy těžko říci, já osobně nemám moc rád projev shimano a sram mi vyhovuje, není to on/off to je však věc individuální. Nakonec když budou problémy můžeš kolo do měsíce vrátit. Jediný co mi vlastně vadí je, že force při řazení tak hezky nebzučí jako eagle axs :)

        • ANTONIO187  

          Skvělý! Šlo mi přesně o ten aspekt, který zmiňuješ: je mi totiž jasný, že někteří lidi radši dřív natočí video a napíšou zavádějící recenzi, než aby si sadu pořádně nastavili. A spokojení uživatelé nějaká fóra víceméně neřeší. Další věc je, že průběhem času se zmiňované nedostatky ve SRAMu očividně nějakým způsobem řešily. Okamžitě natočili videa, jak správně hazky nastavit, nově se dodávají kazety se stealth rings už v základu, proběhla aktualizace firmware, nástroje pro seřízení jsou součástí balení, apod. O 30ti denní lhůtě na vrácení vím, ale zároveň bych to tímhle způsobem nerad řešil. Beru to jako nouzovku. Každopádně díky moc za reakci. Osobní zkušenost je pro mě v tuhle chvíli k nezaplacení.)

          • BTom1  

            Aktualiuzace firmware proběhla již 2×.Poprvé se přidalo zobrazení a pozice pastorku a v další nekomunikace s blipsama nebo multiklicama..

        • BTom1  

          A není to force wide?

          • fakoffnakof  

            Ano v zadu wide ve předu klasika. Jen jsem předpokládal, že postupem času inovují a opravují u všech sad, proto jsem reagoval.

    • BTom1  

      Bohužel sram chod těch sad testoval na jejich test.zařízeních­.Nedomysleli ale to že výrobci budou mít křivý rámy,nesouososti a další nedodržení přippjovacích předesaných rozměrů.

      Psal jsem si s Alexem Ho nebo jak se jmenuje vývojář ze sramu.

      Taky jsem chtěl přidat,vznýst návrh na podpoře sramu co mají v axs aplikaci-bohužel se jim to asi nelíbilo tak to radši nezveřdjnili.I když se tam přidává kde co.

      • ANTONIO187  

        Rozumím. Pochopil jsem to i z těch diskuzí, že hodně záleží na těch malých odchylkách rámu / ořechu, apod., přesně jak píšeš. Když jsem to řešil přímo s Canyonem a bavili jsme se o Endurace SLX, tak se dušovali, že zpětnou vazbu na výše zmiňovaný problémy vůbec nemaj (logicky – chápu, že mi to kolo chtěl prodat…) Když jsem se ale nedal a trochu to z nich páčil a zmínil i nějaký recenze přímo pod konkrétním kolem na jejich webu, tak přiznali, že chod Force AXS může být (pro někoho) trochu hlasitější, ale že je to „v normě“ a při použití venku to člověk nějak výrazně nevnímá. S tím zřejmě koresponduje i zkušenost @fakoffnakof. Obecně ale prý platí, že elektrika je hlasitější než mechanika. Tvá zkušenost s podporou SRAMu mě ale taky netěší. Už jen z principu.

        • BTom1  

          Jinak já jsem po odladění s chodem sady red velmi spokojen.Přesmyk když je vše správně tak řadí stejně rychle jako di2 možná jistěji.Hazka má nějakpu prodlevu když to srovnáváš s di2-to je proto že jednotka "přemýšlí"zda jsi zmáčkl P nabo L tlačítko nebo obě.Prý to nejde zrychlit.

          Jedinej kiks v aplikaci je teď že třeba vyměníš baterku v pákách a je zobrazeno že je vybitá,podíváš se druhej den a je nabitá,podíváš se znovu a je vybitá.

          Občas se hazka uspí a žádným tlačítkem ji neprobudíš.Stačí vycvaknput baterku znovu zacvaknput a už funguje.S poslední verzí firmware se už ti ani nevymaže přednastavení haz­ky.

    • novas752  

      Jako největší průšvih vidím tu hlučnost, ševelí to opravdu dost a nejde s tim nic moc dělat. Cvičenému uchu to přijde jako kdyby jel na neseřízenym kole, byť je seřízený jak nejlíp to jde. Leda řetěz namazat nějakym lepkavym mazivem do mokra, ale pak to bude zase hrozně zasviněný. Shimano je mnohem tišší.

      Brzdy jsou takový specifický, někomu sedí, někomu ne. Jsou dobře dávkovatelný, ale když po nich chceš aby brzdily silně, musí za ně brát dost silou, necítíš tam takové to pevné zakousnutí jako na Shimanu.

      • BTom1  

        Za ty brzdy rozhodně brát silou nemusíš- s tím nesouhlasím.

      • ANTONIO187  

        Toho ševelení se právě nejvíc bojim. :D Věřim, že všechno ostatní jde v rámci možností nějak seřídit. Ale patřim právě mezi ty lidi, který si vyjížďku nejvíc užijou na perfektně seřízenym kole, který cvaká jenom „příjemně“ a jenom když chci…) No a čistej řetěz a kazeta je hned na druhym místě…)))

        • novas752  

          Tak si někde kolo na Force AXS nejprve půjč a vyzkoušej. Cvaká to furt a mě to rozhodně příjemný neni.

    • nooski  

      Moc to řešíš. Když budeš hledat, najdeš problémy na všem.

      Di2? Problémy s bateriemi, duté kliky Shimano se rozlepují, kazety Dura-Ace vykazují vůli na unašeči, sendičové kotouče po nějaké době se taky rozpadají…

      Prostě u všeho najdeš hromadu problémů, když se budeš snažit. Řešil bych to, až budeš mít sám problém.

      • ANTONIO187  

        To máš asi pravdu. Ale koukni se na to z druhý strany. Kola zatim nejsou skladem (budou údajně koncem dubna), tak jsem si do tý doby chtěl udělat poctivou rešerši komponentů, který bych na novym kole chtěl mít. Vzhledem k tomu, že SRAM neznám (a zároveň mě láká), mě poznatky některejch uživatelů, přiznávám, trochu vyplašily…) Tak jsem se chtěl poradit. Přecijen nekupuju kolo za stopade, abych se měsíc trápil laděním a pak ho poslal zpět a Di2 už třeba mezi tím zase nebyla skladem…)))

        • kubad  

          Kola zatím nejsou skladem (budou údajně koncem dubna)

          pokud rychle neobjednáš tak na tebe s velkou pravděpodobností nezbude :( osobně bych moc nečekal

          • ANTONIO187  

            Čekám na něj už několik měsíců. Objednám hned, jak bude ta možnost na webu (Nebo existuje ještě nějaký jiný způsob?). Tady jen řeším na čem ho objednám…)

            • kubad  

              zeptej se prodejce jestli jde závazně předobjednat jinak můžeš mít problém, u Canyonu napiš na podporu nevím jak tam to funguje

            • fakoffnakof  

              Pravidelně kontroluj stránky, občas se objeví kola skladem a hned jsou pryč. Vůbec bych se nespoléhal na upozornění mailem. Já měl termín dodání přelom května června a nakonec se objevilo kolo v mé velikosti s okamžitým dodáním tak jsem neváhal a objednal znova.

    • Pikaču  

      Nejlepší věc byla když jsem kolo po 230km vrátil a koupil di2 duru. Viz:

      https://www.bike-forum.cz/…kazeta-retez

      Jinak force je sracka tezka. Obzvlast ten maly prevodnik z papíru. Tady mas par fotek z endurace od dvou chudaku.

      Navic údajně ty srouby se dost povoluji, hlučný řetěz je něčo extra na moje cholericke nervy a padajici řetěz je fakt lahudka.

      Koukni se na sram axs users na facebooku a snad od šrámu utečeš jako já.

      Kdybych neměl vlastní zkušenost tak bych řekl idiot hejtuje ale ta zoufalost a frustrace se sramem je se shimanem pryč.

    • ANTONIO187  

      Ta SRAM AXS owners FB skupina byla vlastně havním důvodem, proč jsem tohle vlákno zakládal. Zajímalo mě, jestli se tady na BF foru najde víc spokojenejch nebo nespokojenejch uživatelů SRAM Force AXS D1 2×12. Hlučnost a padání řetězu se řeší na netu všude. Kvalita jednotlivých komponentů je teda podle těch fotek další problematická věc. Achjo. Tolik jsem se těšil, že nový technologie zase o kousek posunou možnosti mojí cyklistiky (bezdrát, 2×12 a plynulý odstupňování převodů…)

      Ta Dura Di2 je samozřejmě skvělá, ale když počítám s tím, že bych chtěl vozit 34z kazetu, tak jsme hned na 200K CZK (50K přes plánovanej budget). A Ultegru Di2 zase nedávaj na tu rámovku SLX, pouze na SL. Jako hlavní rozdíly mezi SLX a SL uváděj typ použitýho karbonu (zřejmě to budou vlákna high modulus), hmotnost a tuhost. Mě by ale taky zajímalo, jestli náhodou těžší SL (s pravděpodobně větším množstvím materiálu) není taky odolnější, netuší někdo?

      • Pikaču  

        „Tolik jsem se těšil, že nový technologie zase o kousek posunou možnosti mojí cyklistiky (bezdrát, 2×12 a plynulý odstupňování převodů…)“

        • tak tohle jsem nějak nezaznamenal. nové je jedině že to je bezdrátové. ale je to takový opruz 4 baterky, 4× probuzení. pokaždé nereaguje při probuzení. napsal jsem toho dost v mém vlákně a sram 2×12 ETAP AXS je bohužel pro mě shitka. jiný název nehodlám hledat. gumové páčky s prodlouženo odezvou (cca 2–3 vteříny než přeřadí), hlučná kazeta (a je jedno zda RED nebo Force), padající řetez, špatná kvalita malého převodníku a jeho uchycení, nemohl jsem si zvyknout ani na ty převody. Furt jsem plaval kdy zařadit malou a kdy velkou. Ty obrovksé páčky jsou fajn do velkých pracek ale na di2 si člověk zvykne. Obzvlášť tlačítka u shimana. To je teprve jedna báseň.

        Drát u shimana a jedna centrální baterka s daleko delší výdrží a jednodušším nabíjením je pro mě spíš plus. A 2×11 je nakonec pro mě lepší jelikož to znám dobře a stále dobře funguje.

        Jinak Dura Ace kazeta se s 34z nedělá, max 30z.

        To že dávají Force na SLX rám u Enduraceu je zvláštní. Aeroad to měl na SL rámu. Ten jsem i měl na Force sadě těch 230 km. Jinak jsem jezdil Endurace ma SL rámu, Ultimate na SL rámu, Aeroad SLX nyní a asi bych to neřešil. Obzvlášť u Endurace a Ultimatea SL byla tuhost suprová. Na Aeroadu SL jsem už pocítil rozdil oproti SLX v tuhosti.

        Zvolil bych ten SL rám na di2 Ultegře a byl spokojený. Od koupě kola jsem nic neseřizval na di2 a vždy a vše funguje.

        Ano člověk na netu vidí upadlé kliky od shimána jak psal noosky. Sendvičové kotouče stojí za ho*no s výdrží a časem se začínají vlnit- Ale Campa kotouč to vyřeší do dokonalosti.

        Samozřejmně spousta lidí jezdi SRAM Etap a jsou spokojený ale pro mě to byla frustrace a jsem rád že jsem kolo na Sram Etapu mohl vrátit.

        (jinak kolovalo po netu dřív informace že proficí jezdili SL rámy označené jako SLX).

        • McBlacky  

          tech failed klik je minimum od shimana. Myšleno na počet kolik jich jezdí. Vůbec bych to neřel jako faktor. Narozdím od padání řetězu na force, což se děje snad každému.

          Sendvič kotouče se vozí v klidu i na enduru a něco to vydrží. Tady je chyba u uživatelů, protože nesendvičový drtí i pod výrobcem stanovenou tlouštku, tzn jim vydrží déle. Sendvičový icetech prostě jakmile probrzdíš pod určitou hranici, začne se ti dělat díra ve vnějším materiálu a musíš to vyměnit. To už ale je právě dávno jetý nad limit opotřebení udaný výrobcem :)

        • jonti  

          Dřív se prodával i SLX Ultimate s mechanickou ultegrou. Teď není na SLX ani CFR už žádné levnější kolo.

          S tím endurace bych si to taky dobře promyslel, Canyon má geometrii u Ultimate docela pohodlnou a Endurace je už extrémně krátký a vysoký ve větších velikostech. (vozím L a musel jsem vyměnit kokpit za představec –17st 130mm). Taková skoro gravel geometrie.

          • ANTONIO187  

            Tohle jsem taky docela dlouho řešil. Rozhodl jsem se ale, že zkusím vzít na svých 182/87 Endurace v Mku a případně budu řešit o trochu delší kokpit. Nejsem žádnej závodník, spíš si užiju delší vyjížďku a než se vymotám z města + ty naše tragicky rozbořený okresky, tak mi přijde, že se bude ta pružná sedlovka a 30mm bezduše v kombinaci s malinko vzpřímenějším posedem docela hodit. No a taky se nechci vyhejbajt lesním stezkám – naopak. Asi mi nezbyne nic jinýho než vyzkoušet Endurace SL na tý Ultegře Di2. A česem se třeba posunout do Ultimate.

            • jonti  

              Pružná sedlovka a široké pláště jsou super. Rám samotný je ale tvrdý. Já měřím 187cm, inseam 91cm, proto L. Lesní cesty s rozbitým asfaltem v pohodě, tam je to hlavně o pláštích. Původní GP5000 nejsou moc odolné. Teď jsem nasadil na zadek 28mm GP4000, na Reynolds ráfku má 31,5 mm a tvrdší směs. co s teď na jaře do bordelu a kamínků hodí.

              • ANTONIO187  

                To zní přesně tak, jak jsem si to představoval. ,–) Ty širší ráfky předpokládám snesou i trochu „hrubšího zacházení“ (čti gravel), takže jsem měl v plánu nahodit hned ty bezduše – třeba Vittoria Rubino Pro a hned mít z Endurace o mnoho všestranější kolo než jen čistokrevnou silnici jako je Ultimate. Zároveň když si to člověk trochu víc nahustí, tak s tím tuhým rámem do kopce po silnici, doufám, taky docela poletí.

                • McBlacky  

                  můžeš tam dát rovnou 30mm CX pláště a vyřešeno.

                  • ANTONIO187  

                    No jasně. Na to už mám zase připravenou další variantu. Když bude v plánu vážně jen nějaká polňačka (nebo v zimě na sněhu), tak tady mám připravenou druhou sadu kol (který můžou dostat klidně pořádně za uši) a který jsou vyloženě CX tudíž na 33mm pláštích s Rocket Ron vzorkem od Schwalbe, to už si ale nejsem jistej, jestli u Edurace projde. I když ty Fulcrum ráfky jsou o dost užší než ty Reynolds. Holt budu muset vyzkoušet. Případně ty druhý kola přezout.

                    • Pikaču  

                      měl jsem 34–35mm realnou šířku na Schwalbe G-One.

                      Ideal bude těch 33mm bych řekl. Moc jsem si to ale neužil jelikož conti GP4000/5000 28–30 jedou lépe.

                    • jonti  

                      U Endurace jde oficiálně 32, ale reálných 35 mm je ještě ok. Jen ať těch udávaných 35mm není 39mm. Taky doporučuji oblepit zadní stavbu kvůli blátu a kamínkům, dole u středu toho místa zas tolik není.

        • ANTONIO187  

          Jasně. Nový pro mě osobně měl bejt hlavně ten bezdrát a 12s kazeta a konektivita. Mám rád technologie a progres, ale pouze za předpokladu, že spolehlivě fungujou. Jezdím celej život Shimano a, pravda, jsem spojenej a vždy jsem si dokázal vše seřídit sám. Přijde mi, že japonec jde přesně opačnou cestou než SRAM. Technologii nejdřív dotáhne „k dokonalosti“, pustí na testy profíkům a pak teprve ven. SRAM ten bezdrát naopak chtěl pustit ven co nejdřív, což (i z business hlediska) chápu a na Eaglu se jim to očividně asi podařilo. Bohužel na rozdíl od Force AXS…

          Pro kazetu bych samozřejmě musel sáhnout do Ultegry, ani mě nenapadlo, že by komponenty nebyly kompatibilní.

          Tohle je pro mě hodně důležité info a zaměřim se teď hlavně na rozdíl mezi SL a SLX. Protože Di2 už je pro mě teď jasná volba. A směřovat to budu asi k tý Ultegře. Samotná sada je oproti Dura-ace novější (standardně se teď přidává i ten bluetooth konektor). Upřímně jsem čekal, že letos ke 100výročí představí Shimano novou wireless Duru s 12s, ale bohužel.

          Díky za zkušenosti s rámama SL. Pokud je tuhost ok, tak asi není co řešit. Naopak se trochu obávám, že ta neustálá honba za gramama u SLX může negativně dopadnout na elementární vlastnosti rámu (tuhost a hlavně odolnost). Vždycky si vzpomenu na TDF 2019, kde tušim Gianni Moscon při relativně lehkym pádu v mírnym sjezdu suverénně zlomil svoje Dogma vejpůl. Na takovýhle srandy nemám peníze…)

          • milan.v  

            Nové Di2 sady 12sp budou představeny dle všeho v létě, začnou na tom jezdit profíci na TdF…

          • Pikaču  

            Eagle oddelení je Německé. Proto i funguje narozdíl od amíků :)

          • jonti  

            Jim se to nepovedlo spíš mechanicky než elektronicky. 11 rychlostní bezdrátový Red funguje dobře. Ono se i bikový Eagle nechová mechanicky úplně ideálně, ale na biku se to tolik neřeší. S tim porovnáním lepšího a horšího karbonu by mě to taky zajímalo, jestli tam je cítit nějaký větší rozdíl.

        • BTom1  

          Zas nepřeháněj 2–3 vteřiny určitě ne.AXS jednotka musí vyhodnotit jestli si zmáčkl levý,pravý nabo obě+bezdrát přenos.

          • Pikaču  

            tak změřeno to nemám. lidově bych tam ty čísla dal. rozhodně pomalejší než di2. zmáčknéě páčku která je navíc gumová (takže si v ten okamžik říkaš zmáčknul jsem to nebo ne) a čekáš.

          • novas752  

            No značná prodleva tam je a je to akorát k nasrání, na mechanických sadách má člivěk rad právě tu rychlost že to střílí převody jak kulomet. Tady prostě zmáčkneš a čekáš co se bude dít.

            • Tydlii  

              To se týká jen force/red nebo i bajkových sad?

              • BTom1  

                Jen silničních kde je dvouplacka.Jednotce chvíli trvá než vyhodnotí cos mačkal.

      • BTom1  

        Axsko v žádným případě neposune jízdní vlastnosti.Aby bylo kolo připraveno na každodení ježdění tak je s tím rozhodně víc starostí s připravou než s lankama.

    • Micey  

      Já na tom jezdim asi měsíc (na gravelu) a neni to špatný, ale odvařenej taky nejsem. Hlučnější to je, furt mám dojem, že mám blbě namazáno, ale nemám:)

      Padání řetězu ani problémy s brzdama nepozoruju.

      Občas se mi stane, že vyjedu a vzadu to neřadí.. tak zastavim, cvaknu baterku na přehazce tam a zpátky a je to. Možná ale něco dělám blbě, co já vim.

      Vybíral jsem mezi timdle a elektrickym GRX.. tohle vyhrálo, protože 12 vs 11 vzadu a přeci jen bezdrát.. příští rok bude bezdrátový i Shimano a mě se nechtělo dávat víceméně stejný prachy za výběhovou technologii.

    • ANTONIO187  

      Díky všem za hlasy a komentáře. Nevydržel jsem to a ze zvědavosti nahodil ještě obdobnou anketu do zmiňované FB skupiny SRAM AXS owners a po 8 hodinách ve skupině se 7000 členy vypdají výsledky takhle (viz printscreen).

      Taky jsem dnes mluvil s několika profi mechanikama, kteří proti Force AXS neměli žádné zásadní výhrady ani vyloženě negativní zkušenosti, mnohdy spíš naopak. Bude to vážně těžké rozhodování a hodně bude taky záležet na tom, co se dozvím o rozdílech rámovek SLX a SL.

      • Pikaču  

        Nebude to tím že jaou tam pouze Sram AXS owners. Já odtamtud utekl co me nohy stačili. Další členové co přispěli v mém vláknu taky a to jezdili déle na tom než já.

        • milan.v  

          Myslím si, že je rozhodnutý a spíše hledá zdůvodnění, proč je to tak správně… Já to vnímám tak, že to je ta nejhorší cesta, člověk nevidí, neslyší na protiargumenty, racionalita při výběru jde stranou… Ale neodsuzuji to, každý jsme to někdy zažil, jen někdo častěji než ten druhý…

          Je to tu hodně často u výběru kol, někdo sem hodí kola, která si vybral, jsou o dost horší, než doporučovaná, ale nakonec si stejně koupí některé z těch svých s tím, že na něj dostal tisícovku slevu… A nebo raději vůbec nenapíše, aby nedostal čočku…

      • BTom1  

        Prosímtě s jakýmsi profi mechanika si mluvil?Z nějakýho tÿmu nebo z obchodů?

        • jonti  

          Pro mechanika je to super sada, netaháš lanka ani kabely, řadí to dobře. Jen při šlapání je ten pocit takový divný, a to už mechanika netrápí.

          • milan.v  

            Jo, z hlediska instalace to být lepší nemůže, s tím souhlasím…

          • BTom1  

            Myslel jsem jestli nemluvil s někým z sagafreda nebo movistaru.Divný šlapání a mech.problémy se jezdcům nemusí líbit a když jezdec přijde k mechanikovi jestli by to nemohl odstarnit- tak se u axs redu bude asi drbat dosti na hlavě.Nebo jak to řeší by mě zajímalo..

            U mechaniků v obchodech je to jinak.Většina bude ráda za jednoduchou montáž a že obchod prodal kolo.Ale když tam bude potom chodit zákazník na další servisy redu/force-a nebudou schopni to doladit ke spokojenosti zákazníka-no to by mě taky zajímalo jak to řešej..

            • ANTONIO187  

              Mluvil jsem asi s 10ti ruznejma prodejcema a jejich mechanikama. Sorry, jestli jsem te zmatl tema „profikama“ – bral jsem to tak, ze se ti kluci stavenim kol zivi, tudiz jsou pro me profesionalove… Bavili jsme se spis o nove stavbe (nikoliv kolech na sklade – prave proto, aby mi treba nenutili nejaky skladovy zasoby) a nechce se mi verit, ze by mi uplne nutili Force treba jen kvuli tomu, ze maj na nem vetsi marzi. Uvazoval jsem podobne, ze by asi nemeli radost, kdybych jim tam porad se SRAMem chodil, ze mi to rachta, pada retez apod., zvlast kdyz vsude nabizej garancni servis zdarma.

              • BTom1  

                Jasně.Mě by zajímalo jak to řešijou v movistaru..Všiml jsem si u některých jezdců ,že vozej k red sadě tu novou force kazetu s chromovaním.U té možná bude něco jinak.Rozteč museli zachovat,to chromování bude lepší,asi jiný tvar a tloušťka pastorků+kazeta force 10–36 bude zároveň i pro red 36 hazku-jiná nebude=opuštění konceptu duté kazety? Uvidíme.

                Za mě je většina mechaniků z obchodu strojařský spíš mimo a to jim chybí občas k tomu , aby uměli problém analyzovat.Už jen vzájemný uložení dvou součástí je pro některý španělská vesnice.

                • ANTONIO187  

                  To by mě taky zajímalo.) Souhlasim, tak ono dneska postavit kolo v době internetovejch návodů a YouTube neni zas tak složitý. Cenim spíš ty starý mazáky, kteří maj prostě mraky zkušeností s řešenim různejch nekonvenčních problémů apod. A tolik zkušeností s wireless SRAMem z podstaty věci u nás moc lidí nemá. Dokonce jsem slyšel od mechaniků i názory typu, joo, tohle je sada pro fajnšmekry, tohle moc neprodáváme (čti neznáme) atd. Ale jak jsem četl tvoje příspěvky (i v jinejch vláknech) tak ty máš k tý strojařině blízko, viď…)

                  • McBlacky  

                    Starej mazak ti doporuci ocel ram a rafkovy brzdy a carbon vyplety s primhourenim oka

    • MilanT  

      Přikláním se k názoru milan.v

      Zdá se mi že si zdůvodňuješ pořízení něčeho o čem asi víš že s tím budou problémy,ale prostě to CHCEŠ.

      Nic proti tomu,nejednou v životě jsem si takovouhle situací prošel,ale pokaždé mě nevhodný kauf utvrdil v tom že příště už nikdy.

      No,trvalo to spoustu let a hodně peněz než jsem se konečně skálopevně zatvrdil a již nikdy nekupuju nic o čem mám dopředu jenom trochu pochybnosti.

      Hodně štěstí při koupi vymazleného systému.

      • ANTONIO187  

        Děkuji oběma Milanům za analýzu.) Vždyť od začátku otevřeně píšu, že se mi ten SRAM celkově líbí. Ale experimentovat jsem ochotnej jen do určitý míry. Pokud lze většinu problémů vyřešit správným nastavením, přestože by to měl být několika týdenní proces, tak bych to asi zvládnul. Pokud jsou tam ale vážný konstrukční problémy a nekvalitní komponenty, tak není co řešit…

        Když jsme u tý psychologie a sociálního chování, tak bych s dovolením znovu zmínil ten aspekt, že svý zkušenosti na net píšou převážně nespokojení uživatelé, kteří řeší především problémy se svojí sadou. Spokojení uživatelé si vesele jezdí a nepotřebujou pročítat vlákna o nešvarech, který neznaj. Proto jsem schválně nahazoval ten poll na FB users group, kde mě výsledky docela překvapily. Samozřejmě taky beru v potaz, že majitelé principiálně nechtějí házet špínu na produkt, který vlastní. To je klasickej mindfuck.

        Osobně se přikláním spíš ke kritickýmu myšlení, proto už 14 dní hledám všechny argumenty pro a proti, abych se nakonec mohl samozřejmě sám rozhodnout. Rád napíšu, jak jsem se nakonec rozhodl a jaký mám zkušenosti. Teď je ve hře dokonce i novej Rival (pokud Canyon bude mít v nabídce), o kterým si v duchu říkám, že by klidně mohl mít zmiňovaný problémy už vyřešený, pokud ve SRAMu akcentujou zpětnou vazbu.

        • McBlacky  

          Rival je technicky 1:1 s force/red. Jediny rozdilmuze byt kazeta. Nytovana misto frezovane, coz muze byt tizsi.

        • BTom1  

          U rivala určitě nic nepozměnili.Protože ty problémy u silničních sad přineslo vzadu 12 pastorků.

          U mtb sad s 12 pastorkama jim ty problémy nenastaly ,protože mají pastorky jinou rozteč-viz i řetěz o tlouštće 5,22mm(asi 5,20mm)který není použitelný pro sil.sady tam je o tlouštce 5,06mm(měřeno)-ve výrobě je asi 5,05mm.Mtb eagle kazety mohou mít 12 pastorků a být namontovány na kratší XD ořech ,protože velké pastorky „vybíhají“ nad přírubu náboje.

          Kdežto silniční kazeta má i největší pastroky malého průměru a tudíž nemohli s němi „vyjet“ nad přírubu.Tam by jim vadili i dráty.

          Tudíž museli při konstrukci kazety prodloužit ořech o 1,8mm a vyjet s tím směrem k hazce(proto jsou i náboje s xdr ořechem delší) když nemohli směrem k náboji.Taky když nad tím přemýšleli byli si vědomi zanechání systému vyměnitelnosti ořechů.Taky nemohli chtít po výrobcích kol/nábojů aby posunuli přírubu a mohli tak zachovat délku náboje.

          Problém hlučnosti je tedy v tom ,že je kazeta moc ven a jakmile na některých pastorcích dojde ke křížení tak řetěz chroupá o konce zubů pastorku.Řetěz flattop se taky moc nepřizpůsobí.

          Atd.atd.je toho víc ale kdo to má ťukat..

    • racer xc  

      Já jsem majitelem sram Force axs a dlouho jsem byl z toho taky nešťastný ( koupil jsem starší kolo takhle vybaveno) a dost jsem na to nadával.. pak jsem si to vzal do práce.. všechno sundal vyčistil a hlavně správně naladil a ejhle funguje to skvěle..

      Teď už jezdím delší dobu na správně seřízenem kole a bez problémů..

      Myslím si že většina majitelů co nadávají by si to nejdřív měli seřídit a pak dělat závěry ( můj případ)

      • Pikaču  

        ja na shimano di2 nesahal a vse funguje dokonale. S Etapem axs jsem byl 2× u ruznych servisáků a 2× řetez spadnout a zakousnout se do laku mě stačilo.

        Ať se tu staví Antionio po prvních 1000km a poreferuje. Ja mu přeju ať je spokojený.

      • Micey  

        Tim spravnym naladenim myslis prosimte co presne? Taky bych to zkusil..

        • Doyle  

          Hlavně správně nastavený přesmykač (v ose s velkým převodníkem rysky na vodítku), dál dorazy na přesmykači, i 1/8 otáčky má velký vliv.

          • Micey  

            OK dik. S prehazkou jsi nic nedelal?

            • kubad  

              zase totéž, základ je rovná patka, seřízené dorazy a doladit mikroposuvem

              • Doyle  

                Přesně a ještě správný odstup kladky ke kazetě.

                • Jirim27  

                  To neni az tak moc dulezity, menil jsem kazetu z 10–33 na 10–28 a pri spravne vzdalenosti kladky od kazety retez drel na malem pastorku o retezovou vzperu. Sram v navodu rika, ze muze byt vetsi mezera az o 4 mm.

    • DaD  

      Já na AXS stavím kola a také jsem to rok jezdil. Už to na kole nechci nikdy vidět. Tedy alespoň na Treku. Řetěz si na převodníku dělal co chtěl. Někdy týden bez problému a někdy spadl třikrát za švih přes velkou placku na kliku. A u nového kola chceš mít odřenou kliku od řetězu:( Laděno několikrát a stejně bez úspěchu. Potom začali dávat ty svoje měrky a tak jsem to zkusil s ní a zjistil jsem, že to tam mám naprosto přesně. Takhle to totiž fungovalo nejlépe. Stejně s tím byl občas problém a na závody bych si to nevzal ani omylem. Smotat balík kvůli debilnímu přesmyku? Zadek je proti Di2 znatelně pomalejší a i tam se občas událo něco velmi divného. Díky, ne!

      Pokud plánuješ dlouhé švihy, tak sebou doporučuji olej na řetěz. Jednici mažu pouze suchým olejem a ten na Sramu dá stěží kilo a už je z toho zase flašinet. Člověk se nestačí divit, jak to může být hlučné. Já na tom jel ve velkém vedru přes 300km a ke konci jsem myslel, že s tím šlehnu o strom jak mě ten krám začal srát!

      V této revizi, 2020, bych už to na kole mít nemohl. Teď je trochu inovovaná, sada je lesklá a tak možná zamakali i na funkčnosti. Ale jen možná, že?

      Naopak s Di2 je dost práce při instalaci, ale pak to chodí jak víno. Na silnici jedině Di2. Takhle to vidím já.

      • ANTONIO187  

        Díky moc, tyhle reference od reálnejch a dlouhodobejch uživatelů jsou pro mě strašně cenný.

      • milan.v  

        Teď jezdím ve skupině s člověkem, co má na kole Red AXS, jediné problematické řazení, nikdo další problém nemá, střílení, zpoždění, zkrátka k ideálnímu chování Di2 sad to má daleko… Hlučnost řetězu nehodnotím, hraje tam roli více faktorů a ty jdou těžko srovnat do roviny, ale…

      • BTom1  

        Uvidíme jak si shimano taky poradilo s 12 pastorkama na nových sil.sadách.Sram narazil na technické možnosti/nemožnosti pro prostor jaký nabízí délka ořechu.

        • McBlacky  

          Udelaji microspline road ;)

        • ANTONIO187  

          Taky jsem zvedavej. Trosku me ale mrzi, ze si clovek dneska koupi novy kolo s 11s kdyz uz se „kazdou chvili“ ceka na Di2 12s (a mozna dokonce taky bezdrat). Osobne jsem tu novou Duru ace cekal uz pri tech nedavnejch 100 letech Shimana. A dalsi vec, co me docela zaujala je, ze na 12s Super record od Campy jsem zatim cetl jen samou chvalu.

          • milan.v  

            Nové Shimano dle patentů bezdrátové nebude…

            • ANTONIO187  

              Docela jsem po tom pátral, ale pořád to neni zcela jasný. Mohlo by to bejt ale i tak napůl (semi-wireless), tzn. bezdrát signál od pák do hazky a přesmykače a odtud drát k baterce a řídící jednotce (pokud teda nebude integrovaná třeba v šaltru). Dva týdny starý video od Cycling Weekly.

              • milan.v  

                Já vím, dokonce sem přímo odkaz na toto video dával do vlákna k novinkám… ;o)

      • ANTONIO187  

        Viděl jsem ve fotkách tu Caledonia 5. Moc se mi líbí a už dřív jsem na ní jako na all-roundera silnici koukal. Bohužel jsem ji zatím nenašel nikde v ČR skladem, abych si ji mohl prohlídnout nebo projet. Jel si na ní? Jakej na tebe, plz, udělala dojem? Vlastnosti, zpracování, interní vedení lanek, apod. Geo je oproti tomu Endurace kterýho mám teď v merku trochu agresivnější, ale to bych asi zvládnul. Byla by případně možnost postavit další? Díky.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.