Brzdy XTR BR-M987 vs XT BR-M785 vs Hope Tech 3 X2

80 nepřečtených
  • riven

    Zdravim,

    rád bych na svém Treku vyměnil stávající Avidy Elixer 5 za lepší brzdy. Avidy zatím brzdí jakž takž, ale jsou dost hlučné a když se do nich člověk opře ve větším krpálu, rády se rozvibrují…

    Treka mam novýho, najeto zhruba 200km, destičky sintrovaný.

    Jsem XC hobík, ne sjezdař.

    Vybírám z následujících:

    Brzdy XTR BR-M987 + ICE kotouče

    http://www.kupkolo.cz/…adni_z96467/

    XT BR-M785 + ICE kotouče

    http://www.kupkolo.cz/…70cm_z97081/

    Hope Tech 3 X2 + kotouč Hope Floating

    http://www.bikeart.cz/…pe-Tech-3-X2

    Jaké máte zkušenosti? Cenu neřešim, rád bych účinné a tiché brzdy…

    0 0
    • kubad  

      987 bude asi nejhorší varianta z těchto tří pokud XTR

      XT sázka na jistotu a o polovinu levnější

      Hope jsou fajn ale drahé – funkčně srovnatelné s XT

      0 0
    • blackboy007  

      1 XT

      2 XTR

      3 Hope

      0 0
      • kubad  

        988

        Hope

        785

        pak dlouho nic a pak teprve 987

        tak bych to viděl i podle naměřených výsledků v testech

        0 0
    • mr.antik  

      Bral bych Saint nebo XTR trail páky (je to prakticky to samý) a XT brzdy.

      0 0
      • tonik666  

        Je to XC hobík:)

        za mě XT.

        0 0
        • mr.antik  

          i hobík si může dopřát hezké brzdy…

          Nevim za kolik jsou teď XT ale o tolik dražší to nebude, Saint páky měly na cyklovb okolo tisícovky

          0 0
          • jonti  

            XT komplet neco pres 3. Drazsi to bude o dost.

            0 0
            • mr.antik  

              No pokud je to někde v akci tak je pask asi lepší koupt třeba SLX nebo XT a zkusil prodat páky – ale to nevim jestli se kupci najdou…

              0 0
    • jonti  

      Sintry jsou vždy hlučné, i ty od Shimana. A vibrace je taky možné že způsobuje něco jiné – rám, a výměnou brzd si možná nepomůžeš.

      A z těch brzd asi XT, na kolo kde dávají Elixir 5 nemá cenu dávat dražší brzdy. Kotoučům od hope bych se vyhnul, můžou škrtat o třmen brzd.

      0 0
      • riven  

        To kolo není žádnej šrot, abych na něj nemohl dát lepší brzdy než avidy… :) karbon rám, komplet X9 výbava a naposledy karbon sedlovka a řidítka Enve…

        0 0
        • Krejca  

          Pravda je taková že kdo jednou přeleze z Avidů na SH tím spíš XT už se nevrátí,Xtčkama rozhodně nešlápneš vedle a ještě k tomu pořád za rozumný peníze, k tomu Ice tech kotouče a nemáš co řešit

          0 0
    • Mysee  

      Mám taky Elixir 5 na kole v profilu a hlučnost odstranily Superstar plovoucí kotouče a kevlar desky. Elixir mají super páku a brzdná síla jak u XT, dokud se nepodělají nehodlám měnit.

      0 0
      • riven  

        Popřemýšlím i nad těma kotoučema. Jaký používáš destičky?

        0 0
        • Mysee  

          Superstar kevlar desky. Jsou za slušnou cenu v 4packu. Zatím nepozoruju nějakou výrazně nižší životnost.

          0 0
    • Kubiczech  

      Rozum velí XTčka. Kdybych bych si chtěl udělat jó radost, tak starší XTRka. Na Hope bych se čistě z praktických důvodů z vysoka vyflákl.

      0 0
    • riven  

      Tak jsem se přepsal, jsou tam Avid Elixir 7… :)

      0 0
    • raptorak  

      Mně při výměně brzd taky začaly vibrovat brzdy (i díky absenci pevných os)a když jsem koupil xtr ice kotouče ve slevě a už je klid.

      0 0
    • tomxxx  

      Na ty XTR rovnou zapomeň, jsou to sračky, vozim je a proti SLX/XT nikdy nebrzdili tak dobře. (a tim, že je mám třeba blbě odvzdušněný to fakt neni).

      0 0
      • tomxxx  

        Pak je ještě jedna možnost, sestavit si brzdu sám – xt třmen, sant páky, nezízkáš s tim skoro nic, jen o dost hezčí páku, proti xtéčkám :D a bude to stát o tisícovku víc, než XT.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Ehm, to hodne rika.

        Jaky mas presn typ brzdy? Vis o tom, ze XTR brzdy jsou 2 typu – trail a XC?

        XC celkem shit, ale Trail hodne dobre?

        0 0
        • tomxxx  

          Tak já nevim, nechci být zlej, ale on sem postnul 987, tak sem napsal, že je jezdim a že jsou na hovno. Co je na tom neříkající? Jestli to chceš rozvést, tak 985 je asi lepší a 9000 trochu taky. Zvlášť 9000 už nemaj čistě magnéziové tělo, ale uvnitř hliníkovou vložku (pokud sem to dobře pochopil), takže váhově jsou už zase skoro jako XT, ale asi budou brzdit lépe. O trailech nemluvim, to je v podstatě úplně jiná brzda – materíálově, jinej třmen, jiný páky, ale zároveň nezajímavá brzda, protože váhově to proti XT neni terno, výkonem taky ne, ale cenově skoro 3× jinde.

          Dnes bych šel rozhodně do brzdy se servowave, váha neváha.

          0 0
          • mr.nikdo  

            To je prave to. Uz nahore mu Kubad psal, ze spis 988 nez 987, takze kdyz pak napises jen XTR, moc to nenapovi.

            Ony 985 maji treba navic i kovane trmeny, ty nove sady maji delene. Coz taky neco udela.

            0 0
      • Tina  

        Asi máš tie brzdy XTR špatne nastavené. Resp. s akými rotormi alebo platničkami ich jazdíš? Mám M987 a M985. V porovnaní s Hope Mini X2 sú o poznanie silnejšie a lepšie.

        Avšak XTR Race brzdy sú naschvál nastavené tak aby neboli tak ostré ako modely Trail. Je to proste brzda s inými vlastnosťami určená na XC. Hovoriť preto, že je to sračka je hodne mimo.

        0 0
        • tomxxx  

          Ice-tech XT kotouče. Nwm co bych měl na brzdě nastavovat, krom odvzdušnění a vzdálenosti páky od řidítek. Prostě když vezmu stejné desky, stejné kotouče a SLX brzdy, brzdí to, když vezmu XTRka, brzdí to o řád méně. I na obyč kootučích brzděj SLX daleko lépe. Nevážim ani 60. Stěžuju si na to já, stěžuje si na to kámoš, co má stejný model + hope kotouče, važí asi 75. Sračka to je, za tim si stojim. Navíc celá ta jejich karbonová páka začne po čase vrzat, což se stalo mně i kamarádovi. Oba máme brzdy z jiného obchodu, neservisujeme spolu. U dvou brzd to neni náhoda. Takže asi tak.

          S tim, že ostrá brzda na XC neni žádná výhoda, s tim souhlasim, ale brzdit by to mohlo krapet lépe.

          0 0
        • Rubi  

          XTR 985 + kotouce XTR ice tech a oproti XT brzdi vyrazne hur… mam rad ostre brzdy, vykon novych XTR bych prirovnal asi ke starym XT

          meli jsme v tymu 3 kola (epic sworka 2013), kde byly tyhle brzdy a vsude to same, kdybych si mel kupovat nove, sahnu jednoznacne po XT, ktere jsem vozil predtim…

          0 0
    • riven  

      Takže pokud to shrnu, tak doporučujete XT brzdy s ICE kotoučema… Takže tohhle?

      Brzdy Shimano XT BR-M785

      http://www.kupkolo.cz/…70cm_z97081/

      kotouč Shimano XT SM-RT86

      http://www.kupkolo.cz/…oubu_z90827/

      A jaký destičky? Kovové nebo polymer? Vyplatí se s chlazením?

      0 0
      • Sistematicx  

        Přesně tohle se tu řešilo/ i já se na to ptal cca mesíc zpet.

        Nakonec jsem zvolil stejnou kombinaci co tu máš XT brzdy, Ice kotouče 180/180.

        Mrkni na koloshop (lepší cena ;)) tuší. Bral jsem zatím brzdy komplet a 3069 tuším doprava zdarma.

        0 0
        • vp2  

          jj, za cenu z kupkola je máš na kološopu aji s destičkama s chlazením.

          0 0
      • tomfree  

        Na ice kotouče bych se vykašlal a pořídil Hope i za cenu broušení třmenu.

        0 0
        • ememem1  

          mal som oba a ice je ad a) o triedu lepsi a ad b) hope okrem toho ze mal vakel sa zachvilu zbrusil na vajce. akurat pekne vyzera.

          0 0
          • Vilém  

            Taky mam v soucasnosti radsi Ice jako Hope. Jen z te zivotnosti mam trosku strach, kdyz kouknu, jak tenka je ta ocelova vrstva kotouce, tak tipuju, ze vymena kotouce nastane o dost driv jak u Hope.

            0 0
          • tomfree  

            Vidíš, já mám taky oba a hope nevibruje, nevydává zvuky a hlavně je rovný i když se přehřeje, což se o shimanu říci nedá.

            0 0
            • ememem1  

              ja netvrdim ze vydavali zvuky alebo sa krivili ale ze pomerne rychlo chytili vakel a zvajcovateli.

              0 0
          • mr.antik  

            Mám hope, už pár let, ničím takovým netrpí. Ale mám strach je koupit znovu, když čtu ty recenze.

            0 0
    • FELTracing  

      Riesim tu istu otazku. Nakoniec asi tiez idem do verzie, ktora tu bola spomenuta: SAINT paky / XT prasata

      0 0
      • MirosPikos  

        Jak jsou na tom vlastně třmeny Saint? Jsou příliš drahé a nebo nefungují tak, jak by měly?

        0 0
        • Vilém  

          Tak predevsim jsou tezsi. Funguji normalne, tak jak maji.

          Mam na jednom kole kombinaci XT paky + Saint/XT trmeny, na druhem Saint paky + Saint/XT trmeny. Ty Saint paky jsou proste krasny, oproti XT takovy decentni, maly.

          0 0
          • MirosPikos  

            Má tedy smysl uvažovat o Saint třmenech, když neřeším hmotnost? Mají lepší dávkovatelnost, vyšší brzdný účinek, lépe se uchladí a nebo nejsou o moc jiné než třmeny XT?

            Chtěl bych měnit výhledově moje Elixir 5, co jsem koupil spolu s kolem. Mám přes 90 kg a nechci se dožít toho, že je někde promáčknu když budu potřebovat zabrzdit. Na jiném kole, jiný ročník funguje bez problémů, ale ročník 2014 je mimořádně nepovedený. Když člověk brzdí, ulehčí na páce a hned zase máčkne, tak se zkracuje chod. Takže brzda zabírá v technických pasážích pokaždé trochu jinde. Dost nepříjemný. Na místních trailech to moc nepociťuju, ale v Saalbachu to bylo hodně otravný až nebezpečný.

            Pak ještě otázka, kde sehnat objímku k Reverb stealth. Mám ovládání „integrované“ do brzdové páky Avid. Ale to je na jiné téma.

            0 0
            • kubad  

              objímka Reverbu je součástí sedlovky, takže prostě jen vyndáš brzdu a ideálně vložíš místo ní mezikus, ale klidně to jde i bez něj

              potřebuješ pak objímku k brzdě,

              http://www.bikesport.cz/…9-cerna_2646

              když tak nějaké doma mám klidně písni

              0 0
              • MirosPikos  

                Dík za nabídku Davide, určitě se ozvu. Teď už jen rozmyslet jaký páky/třmeny :) Kotouče dám smrťáky 86.

                0 0
                • kubad  

                  4 pístek je těžší, má míň ostrý nástup, ale líp brzdí a míň se přehřívá

                  osobně bych dal dopředu saint a dozadu kombinaci saint páky a SLX brzdiče

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Tahle varianta se mi líbí. Třmen SLX se od XT liší si jen cenou a designem, pokud se nepletu. Tak teď už jen sledovat nějakou akci a udělat si radost :)

                    Jdu kalkulovat, jak udělat výměnu. Jestli koupit 2 x kompletní Saint a třmen XT/SLX, třmeny vyměnit a saint prodat nebo koupit jen kompletní předek a zadek složit.

                    0 0
                    • kubad  

                      cyklovb tam to jde skladat tuším

                      0 0
                    • mr.antik  

                      Ty SLX maj uchycení destičky na takovou divnou sponku, XT na šroubek.

                      Jestli je to v reálu nějaký rozdíl ti zatim neřeknu.

                      U skládaných brzd se dost zbytčeně monoho platí za hadice, ideálnější by bylo koupit jeden komplet, páky prodat. Ale nevim jestli to má kupce a za kolik.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Tak skládaný čistě XT stojej 3900 z kupkola, hotový na kupkole 3600 nebo 3700. Páky budeš muset prodat levněji než z kupkola + ****** s posíláním a ve výsledku ušetříš stovku, nebo neušetříš. Leda to sehnat levněji, ale pak na tom krámě asi zase seženeš levněji jednotlivé části…

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Přesně tak, když na koloshopu stály XT 3000tis, byla to situace jiná.

                          0 0
                        • Vilém  

                          Problem je ten, ze Saint paky jsou samostatne host drahe a kdyz jsem je nekdy na podzim shanel, tak byly temer nedostupne.

                          0 0
                          • tomxxx  

                            XT třmeny a sanit páky, komplet o tisícovku víc než xt brzdy… Nepřijde mi to tak strašný

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tak potom sly ceny asi krapet dolu. Jak jsem kupoval tu paku, tak byla cca za 1600,– jedna samotna paka.

                              EDIT: Tak na to ted koukam a fakt to slo dolu, v soucasnosti XT paka cca 670,–, Saint cca 1020,–.

                              0 0
                      • jIrI___  

                        U SLX je klasická závlačka. Ale ve třmenu je řízlý závit pro šroubek, takže pokud se člověku závlačka nelíbí nebo v ní nemá důvěru, tak mu nic nebrání v tom, aby ji vyměnil za šroubek jako mají XT :)

                        0 0
            • jonti  

              Co popisuješ zní spíš jako zavzdušněná brzda, která se napumpuje, nebo nefunkční expanzka. Je to opravdu vlastnost té brzdy, nebo závada konkrétního kusu?

              0 0
              • MirosPikos  

                Brzda má v normálním provozu správný chod. To znamená – zabrzdím a zabírá tam, kde jsem si jí naladil (vzdálenost páky od řidítek).

                Když ale jedu nějakou techniku, kde pořádně zamáčknu popustím a RYCHLE znovu zabrzdím, páka zabírá mnohem dříve.

                Když brzdím a popustím pomaleji a zase zabrzdím, tak je všechno ok. Jakoby se pístek pomalu vracel a když člověk provede tyhle kroky rychle, tak se nestihne vrátit a zabírá dřív.

                Kdyby byly zavzdušněné, tak by se páka spíš propadla ale s tím problém nemám. Problém je jen s tím zkracujícím se krokem/chodem. Promazal jsem pístky DOTkou, vyčistil, prohýbal a stále stejný. Brácha měl podobný problém plus jednu páku zavzdušněnou – ale jsem vyřešil. Jsou to stejná kola, tedy pravděpodobně stejná série brzd. Mám starší Elixir 5 na HT a s těmi byl jediný problém – šoupání destiček, ale časem jsem se to naučil řešit a mohu se na ně naprosto spolehnout.

                0 0
            • Vilém  

              Kazdopadne je to lip davkovatelny a o kousek lip brzdi. Diky vetsi plose desek se to musi i lip chladit, ale to jsou limity, kterych jsem zatim nedosahl ani u XT, kde jsem mel pro jistotu na predku desky s chladicema.

              Presto, ze ty XT brzdi slusne, tak me s mojema 100kg 180/160 kotoucema, na 29ce prislo, ze by to mohlo byt lepsi. Tak jsem udelal tu kombinaci predek Saint trmen, zadek XT a uz jsem temer na 100% spokojen.

              0 0
            • figur  

              Přesnej popis toho, jak fungovaly Elixiry 5 na novém kole u mě vloni.Při „zapumpování“ páčkou se zkracoval krok. Pak se to zase srovná. Stále dokola.

              0 0
            • Dav...1  

              Pak je tady ještě možnost koupit třmen zee, pokud nechceš saint pro cool efekt (jsou levnější).

              A jinak 4 pístkové třmeny shimano jsou daleko lepší jak 2 pístkové. Jediná nevýhada je pouze hmotnost.

              0 0
              • Smazaný účet  

                o týhle možnosti uvažuju, taková lowcost varianta..

                0 0
              • MirosPikos  

                Nakonec to dopadne tak, že koupím 2 komplety Saint a objímku od Davida a víc řešit nebudu :) Když si spočítám ten čas, který strávím vymýšlením co kde jak koupit a kde prodat případně třmen Saint. Tak mě to vyjde řízni jako píchni co se financí týká.

                Gramy neřeším, rozhodně ne na takových věcech, kde to poznám jen zavěšením bajku na váhu.

                0 0
                • Vilém  

                  Gramy bych v tomto pripade taky neresil Rozdil je prekvapive maly. Kombinace Saint/XT by vychazela asi lip.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    ten třmen musí být teda lehoučkej… páčk je myslim lehčí u saintu jen o pár gramů.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Samotnej trmen.

                      Detailiste at si odectou vahu te plastove rozperky mezi pistky. Prevazenou zvlast ji nemam:)

                      0 0
                  • Pajas04  

                    Není tady na fotse Saint přední a XT zadní?

                    0 0
    • hovanec  

      Šel bych bez váhání do XT. Za tu cenu to bude brzdit parádně.

      Zkoušel jsem je u kamaráda na sjezdovém kole se 160mm kotoučem a brzdí o dost lépe než moje stávající XT.

      0 0
    • riven  

      A kdybych šel přímo do Saintu kompletu?

      http://www.kupkolo.cz/…ouce_z92681/

      Saint je čistě na sjezd, nebo ho lze v pohodě použít na XC?

      Proč kompinovat Saint páky a XT písty?

      Mám 195cm/100kg váhy… :)

      0 0
      • tomxxx  

        Protože saint je na XC zbytečný, dvoupístovej třmen stačí. Použít ho ale můžeš, proč ne… Kombinace je z funkčního hlediska skoro zbytečná, jen saint páky jsou prostě hezčí a kombinací získáš v podstatě XTR trail brzdy za cenu pod 5000. Takže proti saintům ušetříš cca 2000. Je to pro lidi, kterejm se XT páky nelíběj a chtěj brzdy ještě za snesitelný peníze. Nic víc v tom neni.

        0 0
        • riven  

          Takže při 195cm/100 kg pro cross country lze v pohodě použít XT brzdy s Ice kotouči a kdybych si chtěl udělat radost tak Saint komplet s Ice kotouči… :)

          0 0
          • Bafoon  

            tak tak

            0 0
          • Dav...1  

            A pokud ti ty XT-čka nebudou stačit (ale na čistě XC ježdění stačit budou), tak stačí vyměnit pouze přední třmen za 4-pístkový.

            0 0
            • Bafoon  

              a pohlídat aby třmen byl s tím kratším připojovacím šroubem pro 4pístkový třmen, případně dokoupit zvlášt ke třmenu… :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.