• BURDYSAK97

    Ahoj mam dotaz jaký je rozdíl mezi brzdami Shimano XT BR-M8000 a SLX BR-M7000, krom vzhledu, jelikož mi přijde ze jsou úplně stejné nebo jaký je v nich rozdil.

    Díky

    • Drobeczech  

      XT by měly mít navíc free stroke. Takže píčovina na nic.

      • J.Cappy  

        jsem neznalej,ale co je to free stroke?

        • pulDag  

          Jedná se o šroubek na brzdové páce (XT, XTR, Saint), kterým se nastavuje mrtvý chod brzdové páky. Úplně zašroubovaný šroubek značí nejkratší možný chod páky do dotyku brzdových destiček s kotoučem. Rozhodně to má vliv a dá se tím i sladit chod přední / zadní brzdy.

          Mezi br-m8000 a br-m7000 bude rozdíl při přímém srovnání jen pocitový, jenž bude záviset i na kvalitě odvzdušnění atd.

    • Idas  

      Mezi XT a SLX je rozdil i ve vaze

      XT predni brzda a 1m Bremsleitung 259 gramu

      SLX predni brzda a 1m Bremsleitung 280 gramu

    • joska  

      Za boha nemuzu najit vlakno kde se resi problem s pumpovanim u brzd m8000! Nenajdu a nenajdu :-(

      Potrebuju najit jestli se tam neresi zda novy m7000 taky trpi timhle problemem

      • marek_K2  

        trpia tym uplne vsetky brzdy poslednej generacie xtr xt slx a som si isty ze budu aj deore m6000

        • Lanzinho  

          Je zajimavy ze mi chodej uplne bez problemu

          • figur  

            Mně XT8000 taky.

            • Lachtis  

              mám taky nově XT m8000 a zatím bez problémů. Jediné na co si zvykám, že oproti Avidům nejsou tak jedovaté, ale mám tam zatím origo desky a změna by jistě přispěla ke zlepšení.

          • scret  

            tak to muze mit pouze 2 priciny, bud jsi to zatim nepoznal anebo jsi jeden z mala vyvolenych, kteri maj dobrej kus:)))

        • joska  

          zajimavy. co si ma teda clovek vybrat. jedno vlakno pise o tom jak jsou vsehcny spatny a tady spokejeni uzivatele.

          rozhoduju se mezi slx 675 a m7000

          • allrose  

            :D

            dle stěžovacího vlákna jsem koupil starší 675 a dělalo to samé co 7000,tak si vyber..

            brzdy po této zkušenosti jsem „propláchl“,od­vzdušnil.pros­tříkl páky silikonem a zatím dobrý,ale mezi tím se změnila teplota a nemám „ojeté“ desky na zkoušku jak se budou chovat na konci životnosti,tak je ještě brzy,nebo potřebovaly jen „zajet“

            mimochodem i nové 505/447 to zkraje také dělaly,pak jen vyjímečně…jeden z důvodů výměny

            • joska  

              ja mel prave na kole 2 roky 615 a naprosta spokojenost. ted mam Guide RS a premyslim o zmene na SLX kvuli spolehlivost a jednoduchosti servisu. A ten brzdej vykon mi oproti 615 zas tak brutalni neprijde. navic na SH mam vse a ma je i manzelka. Na Guidy bych musel casem koupi novy vnitrnossti na paky, odvzdusnovaci sadu, dotku a srat se s tim vsim.

              • allrose  

                tak jednoduchá volba..675..sázka na jistotu :)

                • kadlec  

                  A je normalni, ze u 675 zmacknunpaku az na riditka? Sice uz to vypada, jako by pruzila,ale brzdi dost. Zena ma asi alicio no neco podobnyho, ale ty paky dostanu tak do pulky kroku k riditku a pak uz nic.

                  • jaspy24  

                    Normalni to neni. Bud to mas zavzdusnene a nebo neserizenej ten sroub na pacce…

                    • allrose  

                      jj,páky mám nejblíže co jde..1,5cm od gripu a z toho 0,5 silou „propružim hadici“(zadní více)

                      ps když docházejí desky,tak se občas páka propadne,pumpneš a normálně brzdí

                      • danielh  

                        To ja mam ty paky zase co nejdal to jde, pak je projev takovy tvrdsi nez kdyz je packa blizko. a taky pri pace blizko by mi prekazely pri uchopu coz nesnasim. Brzdy slx 675, bez problemu a nikdy nepumpovaly.

          • pavelxy  

            Já mám od čtvrtka m7000 a zatím dobrý.

            • scret  

              vlozim se s dovolenim i do tohoto vlakna:)Co jsem mozna zatim nenapsal, tak ty moje vyreklamovane XT se tvarily ze zacatku taky v pohode. Rozhodne byly lepsi, nez ty prvni kusy. Bohuzel, jak se sjely zas desky, stejne problemy se znovu objevily, ikdyz teda v mensi mire, nez predtim…

              Po vlozeni novych desek tam je ale hodne mala mezera mezi deskama:(( No zkratka voser…

              Jako, abych resil po vymene desek mnozstvi kapaliny v okruhu se mi teda u jinych brzd jeste nestalo:((

    • p@X  

      Lama dotaz, je nutný červený díl? Na rodlech to sedí normálně bych řek.

      • Rubi  

        Podle me by tam mel byt, jinak by ho nedodavali z vyroby, kdyz totiz davas ispec II, tak ten cervene namalovany vyhodis a das tam ten co je primontovany na razeni. Ale jestli to sedi normalne tak by to asi nemelo nicemu vadit.

      • Vilém  

        Pokud nepouzijes ispec packy, tak ano.

      • otecius  

        je lepší když tam je, objímka lépe a hlavně rovnoměrně objímá rodla.

        • kadlec  

          A kdyz mam razeni M8000 na objimku, jde predelat na i spec2? Brzdovy paky maji i spec2, tak ze bych na ne dal razeni, ale bud blbe hledam ten mezikus nebo to nelze.

    • joska  

      Dotaz na „pumpovani“ brzd shimano. Taky me potakl podobnej problem a premyslim zda je to zavzdusnenim nebo necim jinym. SNazil jsme se zadni brzdu naplnit a odvzdusnit co nejlip to slo. Mam SLX 675

      A ted popis chovani. Prvni zmacknuti brzdy = delsi chod. opetovne mackani brzdy v krtakem casovem intervalu 1–2sec chod paky zkracuje az do stavu nez je uplne tuha. ALe porad brzdy dobre. Kdyz necham delsi dobu brzdy byt, tak je zase chod paky dlouhej. Po prostudovani chovani pistku to dela to, ze se pistky proste vraci pomalu zpatky. Pistky sem castecne vypumpoval ocistil polypropylalkoholem a pak maznul mineralnim olejem, pak parkrat vypumpvoal ven a zatlacil.

      Je tento jev ono casto popisovane „pumpovani“ shiman a je to tim ze je to spatne odvzdusnene a mam proste jen levy ruce? Nejake zarucenej psotup jak provest plneny brzdy?

      • p@X  

        Je to naprd, nejhorší je to v mrazu, před sjezdem vlastně netuším, jak zrovna bude páka chodit :/

        • joska  

          no ok, ale cim to je?

          • satch  

            Prej průměrem díry z páky do hadice a olej se nestíhá vracet…

            • joska  

              neni nejuzsi misto trn?

              • satch  

                Nevím. Já se těm brzdám vyhnul. :) Myslím, že to za chvíli někdo uvede na pravou míru. A bylo tady k tomu i vlákno.

                • joska  

                  hledal jsem a bohuzel nenasel. vsichni jen nadavali na pumpovani a nikde zadny reseni

                  • p@X  

                    Buď nějaký starší nebo naopak úplně nový typ.

                  • pepek  

                    Když mně to takto dělalo v zimě a při sjetějších deskách, pomohlo doplnit olej.

            • Kouba_2005  

              Když má páka na první zmáčknutí dlouhej chod, kterej se při opakovaném mačkání zkracuje, tak je tam vzduch, ne?

              • satch  

                Může byt, ale nezkrati se do nuly. Zkrátil by se na normální chod

      • Chlebovnik  

        Když protlačuješ olej zespodu od třmenu nahoru do páky a do trychtýře, jde to snadno nebo to klade odpor?

      • Milan  

        Takhle je to u XT 8000. Klasika. čím sjetější desky, tím větší to napumpování je.

      • Cemik  

        Popis průběh chování během užívání, mám 615 deore , jakože z kopce dolů tě to nezastaví nebo ten chod páky je „divný“ a musíš namackat… Za ty roky jsem se naučil to pořádně odvzdušňit, poladit kombinaci kotoučXdesticky. V zimě to je jasné, ale ještě se mi nestalo že by mě ty brzdy pojebaly třeba v technickém sjezdu kdy mých 105kg živé váhy plus batoh a celé kolo to dávají a nechodí to ke gripum. Je tam hodně proměnných které nutně neznamenají chybu produktu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse