Brzdy SIMANO XT s chlazením nebo bez???

70 nepřečtených
  • milan.zales

    Ahoj všem, prosím o radu, mám celopéro Treka Superfly 8 na 29" a chtěl bych pořídit nové brzdy.

    Do teď jsem měl SLX, ale o víkendu při závodě jsem přední rozsekal o strom, a tak bych to rád obnovil o nové XTčka.

    Jen si lámu hlavu na dím, jestli vzít s** chladičem nebo bez**? Jde o zásadně jiný třmen, nebo to je jen jiná destička???

    Jezdím i lehký sjezdy, jen nevím, jestli to využiju, nebo ne?

    Někdo mi říkal, že by k tomu měl být i jiný kotouč? Poradíte mi prosím?

    Díky Milan Z

    posílám níže odkazy..

    bez chlazení

    http://www.vseprokolo.cz/…cerne-178031

    schlazením

    http://www.vseprokolo.cz/…dicem-160531

    0 0
    • novas752  

      Je to jen jiná destička.

      Pokud si neměl problém s přehříváním u SLX, nebudeš ho mít ani u XT (navíc desky s chladičem můžeš kdykoliv dokoupit).

      Kotouč s chladičem (Shimano Ice Tech) pro provoz brzd (desek s chladičem) nutný neni, ale funguje to pak zas o něco lépe. Jediný co – některé kotouče nejsou dělané na obě dvě směsi desek (organika/sintr) a s tou opačnou směsí to může dělat problémy.

      0 0
      • milan.zales  

        jasně, takže jesti to chápu správně, když se koupí nebo přidaji desky s chladičem, tak kotouč být nemusí, ale funguje to líp, pokud tam je..

        Na druhou stranu, mít jen kotouč s chadičem na normální desky je asi horší varianta..

        0 0
        • novas752  

          To nevim, nikdy jsem nesrovnával, ale asi to bude mít podobnej účinek.

          0 0
        • oo.viper.oo  

          Chladič má jen XTR kotouč a ten je kua drahej. XT IceTech kotouč je sendvičovej, ale bez chladiče. Teoreticky sendvič by měl rovnoměrně rozvádět teplo do celého kotouče a umožnit tak jeho účinnější vyzařování z celé plochy kotouče. Nějaké testy dostupné na internetu dokonce ukazovaly, že teplota sendvičového kotouče byla nepatrně nižší, než u klasického. Ale selský rozum říká, že ten princip rychlého rozvedení tepla do celé plochy kotouče může mít smysl jedině tehdy, když brzdím krátkými impulzy, které jsou kratší, než otáčka kola (=otáčka kotouče). Pak se od kontaktu s destičkami zahřeje jen část kotouče a má smysl teplo rychle odvést do zbytku kotouče a vyzářit. Takové brždění krátkými impulzy se v nějaké technické pasáži může stát. Naopak při táhlejším brzdění trvajícím déle než jedna otáčka kola se stejně celý kotouč zahřeje rovnoměrně, takže sendvič tam nepřináší žádnou výhodu stran tepelného managementu.

          XTR kotouč má z toho prostředního plátu sendviče vyvedená navíc chladící žebra, takže tam se opravdu zvyšuje celková vyzařovací a ofukovaná plocha, to může výrazně větší smysl, než sendvič bez žeber.

          Závěrem: pokud si nevařil brzdy s SLX kotoučem, tak nemá smysl řešit XT kotouč. SLX je lehčí, levnější a protože je z jednoho kusu oceli, tak i odolnější.

          0 0
    • Rubi  

      hlavne s timto modelem XT, jdou dost problemy, takze bych sel bud do starych XT (785), nebo zase do SLX (675), coz je uplne stejna brzda joko XT, ale nema nastaveni mrtveho chodu, ktere stejne nijak nefunguje… jen tam nebude ten napis

      popripade jen paku, pokud tam mas SLX 675, ta vychazi jen na 600…

      0 0
      • milan.zales  

        Jak s tím jsou problémy? jako že nebrzdí? tolik jako ta stará? Což bych viděl jako zásadní problém, nebo je poruchová?

        0 0
        • Rubi  

          u nekterych (a jejich dost) se objevuje problem z vyroby s propadajici se pakou a nutnosti brzdu „pumpovat“, zatim se tady nikomu nepodarilo zjistit jestli to delaji jiste serie, ani co to zpusobuje, reklamace ale shimano uznava, takze o necem asi vi…

          vykon maji jinak vsechny 3 uplne stejny (SLX 675, XT 785 i XT8000)

          0 0
    • Chlebovnik  

      M8000 (zatím) nebrat

      0 0
      • milan.zales  

        Máš špatnou zkušenos?

        0 0
      • fantozzi  

        Doufam, ze to budu moci co nejdrive vyvratit. Mam je momentalne na reklamaci/vymenu a doufam ze nova serie bude jiz OK (podle zahranicnich webu jsou nove serie jiz bez problemu).

        0 0
        • milan.zales  

          A co se podělalo??

          0 0
          • fantozzi  

            Presne jak popisuje „oo.viper.oo“ nize. aby to brzdilo, musela se paka „napumpovat“. Pri prvnim zabrzdeni sla paka az skoro k riditkum. Je tady na to samostatne/rozsahle vlakno.

            http://www.bike-forum.cz/…rzdama-m8000

            0 0
            • scret  

              ja uz je mam po reklamaci nove… Tak jsem zvedav…

              0 0
              • fantozzi  

                Jaky kod?

                0 0
                • scret  

                  jeste jsem je nevybalil, tak snad zitra…

                  0 0
                • scret  

                  tak mam 2016 leden a kveten, tak jsem zvedavej…

                  0 0
                  • DaD  

                    Tak to já taky.Potom dej info.

                    Já jsem taková lemra a ještě jsem je neposlal.Mám je tady sice připravené,ale nějak se k tomu nemohu dokopat.Jen doufám,že to stihnu než jim propadne záruka:(

                    0 0
            • oo.viper.oo  

              Já to z popisu na mtbr.com pochopil tak, že to dělá naopak. Při rychlém pumpování se vzdaluje engagement point od řidítek, protože přebytečná kapalina z okruhu nestíhá odtékat do expanzky, až v extrémním případě dojde ke kousnutí čelistí a letu přes řidítka.

              0 0
              • fantozzi  

                Ja jsem mel problem ten, ze kdyz jsem zacal brzdit, sla paka az k riditkum. Teprve po serii brzdeni zabirala paka tak jak mela (napr. 3 cm od riditek). Tzn. kazde prvni zmacknuti brzdy po nejake dobe znamenalo propadnuti paky az k riditkam.

                0 0
                • scret  

                  ja mel bohuzel zrejme kombinaci obou:)

                  Jsem fakt zvedavej na ty novy, prtze jestli to budeou delat i ty vyreklamovany, definitivne to japkam otriskam o hlavu a nasazuju naposled hayesy, od kterych vim aspon co mam cekat…

                  0 0
        • pierogross  

          Kdybych nečuměl přes 12 let na BF bez registrace, mohl jsem mít tvůj nick…

          0 0
    • rs.bike.samuel  

      Mám s chlazením a jsou fakt super, nemůžu si stěžovat.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Nebo prubni tyhle nové slx budeš mezi prvníma v republice a pak poreferuješ

      http://www.spoke.cz/hledat/m7000/

      0 0
    • oo.viper.oo  

      První série M8000 brzd po uvedení v roce 2015 trpěly na vadu pák, které dělaly následující věc:

      Při sjetější destičce při rychle se opakujícím mačkání a povolování brzdové páky se začal posouvat bod, ve kterém brzda zabrala (engagement point) směrem od řidítka, teda že stačilo stisknout páku méně a už zabrala a pustit a stisknout ještě méně a zabrala, atd. Problém je, že se to asi fakt projevovalo až od destičky sjeté cca na půlku, takže proto to mnoho testerů a recenzentů na počátku nepodchytilo a nereportovalo.

      Shimano všechny páky s tímto problémem mění v rámci záruky a podle zpráv s internetových fór na to pozdější série už netrpí. Na mtbr.com všichni, co kupovali brzdy v roce 2016, nebo co jim byly měněny v rámci záruky, reportovali, že jsou už ok.

      Příslušné vlákno v angličtině i se sériovými čísly pák zde: http://forums.mtbr.com/…92878-4.html

      Na základě pročtení hafo diskuzí jsem nabyl dojmu, že je to vyřešené a brzdy včera objednal.

      0 0
      • Rubi  

        prodejci si napsal ze si prejes kus ze serie 2016? podle me bude te predesle serie jeste dost v obehu, kdyz shimano nemelo zadnou svolavacku…

        0 0
        • oo.viper.oo  

          To je mi jedno. Mám dost dlouhou záruku na to, abych zjistil jestli tím problémem trpí nebo ne a vyreklamoval je.

          0 0
          • Rubi  

            pokud je chces sundavat a posilat z5 tak urcite ano… :D

            0 0
            • oo.viper.oo  

              No ale ono to dost dobře jinak nejde. Taky bych mohl koupit Guidy, který jsou o kus dražší a trpí na nevracející se píst v páce, když na ni svítí slunko. Což je problém, který se bude dost blbě prokazovat a testovat. Na rozdíl od známého problému s XT pákou, ke kterému se Shimano, zdá se, postavilo čelem a jsou známy série, které už to mají opravené.

              0 0
      • marek_K2  

        To nieje celkom pravda co pises, poblem so vzdialovanim bodu zaberu maju aj s novymi platnickami na ktorych je 2,5mm. Zaber sa posuva tak cca o 1cm. S tym ako sa postupne deru platnicky vsak prichadza dalsi problem. Tie brzdy nevedia zrovnat krok paky , prichadza to postupne a zrazu ked je na platnickach tak 1/2 zmesi tak uz ide zadna brzda az ku gripu na prve stlacenie, takze je to na zabitie. A po par stlaceniach je tuha cca 3cm od gripu. Presne takto sa spravaju moje ktore idem reklamovat , mam tiez este z 2015.

        0 0
    • Spider_29  

      Zatím jsi nenapsal to nejpodstatnější: jestli ti SLX svým brzdným účinkem vyhovovaly? Jestli se ti stávalo, žes je upekl? Jestli hledáš větší brzdnej účinek než SLX?

      Zodpovězením těhle otázek bys měl začít. Pak teprv bude možný poradit, po čem by ses měl dívat.

      Stručně: jestli jsi SLX neupekl a stačil ti jejich brzdnej účinek, kup zas SLX. Jestli jsi je pravidelně upejkal, ale stačil ti brzdnej účinek, kup XT s chladičema, příp. sintrama. A jestli ti nestačil jejich brzdnej účinek, kup Zee.

      0 0
      • milan.zales  

        Při obyč jízdě, nebo závodu KoloPro, nebo obyč výlet to neupeču.. (Ikdyž posledně tam bylo taky dost slušných sjezdů…) ale když jsme sjížděli Kleť s bráchou, nebo vetší kopce s kámošem, tak se mi stávalo, že po následném brždění mi to vrzalo. V servise mi řekli, že jsou to upečený desky, tak se jsme je vždy vyměnili a než jsem jel zase nějaký sjezd, tak to bylo ok…

        Je fakt, že poslední dobou, se mi to stávalo málo.. mám to kolo 3. rok a za tu dobu jsem si na něj i víc zvykl, a i se naučil možná víc odhadovat situaci a možná brzdit mín, nebo spíše víc učiněji v daném momentě.

        Pocit, že by mi brzdná síla nestačila jsem měl jen párkát, kdy to bylo fakt z kopce :))) Spíš se snažím přemýšlet dopředu a třeba dát o něco málo penez víc a pořídit něco o kus lepšího, ale i spolehlivého. XTR mi každej vymlouvá, takže o tom ani nepřemýšlím.. Spíš to myslím tak, dát to koplet do jedné sady. Na zadním kole mám XT (10 koleček) na přesmykači je SLX s dvěma tácama. Brzdy a řadiče SLX. Vše je to tak nějak spatlaný už z výroby.

        Mohl jsem tenkrát jít do Superfaly 9, byl komplet na XT, a kola DT SWISS, ale nebyl na FOX tlumičích, jako je moje 8mička.

        Takže jsem si říkal, že bych chtěl vše postupně dát do jedné sady, jak se začne něco rozbíjet atd… (mám v plánu koncem roku koupit 2×11) viz řadiče a přesmykač, protože co jsem si měl možnost zkusit, tak přesmykač SLX s XT je sakra znát… A co jsem se dočetl, tak údajně se řadiče montujou rovnou na brzy, když je to od jedné sady, nebo se pletu?

        0 0
        • oo.viper.oo  

          Hm, to může být taky špatnou technikou brzdění. Při delších kopcích se nemá brzdit menší silou stále (čili mít přivřený brzdy a kontrolovat rychlost), ale větší silou krátce a mezi tím pauzy (třeba 5 sekund brzdit, 3 nebrzdit), aby si mohly kotouče a desky oddechnout. To platí i pro auta. Odpočívadla pod Grossglocknerem by mohla vyprávět, kolik zkroucených kotoučů na autech už viděla. Každopádně nechal bych stávající kotouče, koupil brzdy s organickýma deskama bez chladiče, a pokud je budeš stále připíkat, tak koupit metalický desky s chladičem. Protože ta sada brzd s deskama s chladičem má organický desky s chladičem. Pokud bys organiky zapíkal, tak chladič může pomoct trochu. Jistota je ale metalická deska, která má vyšší teplotní odolnost. Metalická deska žere víc kotouč, ale to ti s levnýma SLX kotoučema nebude vadit.

          Na ladění celého bajku do jedné sady peč. To je iluze. Podstatný je co a jak funguje.

          0 0
          • Lamer  

            Heh, 5s brzdit a 3s nebrzdit, to v ČR možná tak někde na polňačce. Pokud jedeš nějakej víc techničtější trail víc z kopce, tak brzdíš co to de abys neskončil někde buh ví kde. Proto brzdy jsou, abys je mačkal, ne pouštel :)

            0 0
            • Spider_29  

              Nesmíš to brát tak dogmaticky. Smyslem sdělení je, že se dá brzdit různými způsoby – míň šetrně a víc šetrně k brzdám.

              0 0
        • scret  

          byt tebou, tak necham ty SLXka… Pokud ti nebude stacit na XC kolo sila, tak to nechapu… Pokud obcas varis, tak se naucit brzdit, pripadne koupit deskys chladicema (dle myho na organikach nicmoc ucinek) anebo sintr desky…

          0 0
        • oo.viper.oo  

          Nebo pokud nejsi šetřič každého gramu tak adaptér a větší kotouč. Myslím že se zde neřešila tvoje hmotnost a velikosti kotoučů co tam máš. Za mě, pokud máš 80kg a víc, tak 200stovka vepředu to jistí…

          0 0
          • Spider_29  

            Zbytečnej overkill. Já vážím 95 kg a na AM kole mám s pohodě vepředu 180 a vzadu 160 kotouče. Brzdy XT se sintrama bez chladičů. Brždění je bez problémů.

            Na sjezďáku pak mám Sainty a 203/180 mm.

            0 0
            • scret  

              souhlas… Nevbidim duvod davat na XC kolo 200ku kotouc…

              0 0
              • oo.viper.oo  

                Tak pokud na menším peče pakny, tak je to možnost. A na 29" kole vypadá 200 kotouč mazácky :-) . Dal jsem to jen jako další možnost. Preferovaná je nejspíš přechod na sintrovaný pakny, klidně i bez chladiče, nebo kdyby bylo nejhůř tak s chladičem.

                0 0
                • Sindy  

                  Snad žádná XC vidle není dělána na 200 kotouč…

                  0 0
            • vpa007  

              taky souhlas… jak s kilama, tak s průměrama, tak s bržděním bez problémů… ;-)

              0 0
    • Cryzyy  

      Je to sice trochu mimo, ale na XTR vozím destičky od SS konkrétně tyto http://www.superstarcomponents.com/…-pad-kit.htm a zatím se nestalo, abych je upekl a cejtil jak smrděj. Vozím je jenom vepředu na 160mm XT obyčejném kotouči a jel jsem s nima třeba MTB Trilogy, kde jsem rok předtím občas smrděl s předchozí verzí SS kevlarů a 180mm kotoučem. A to brzdím hodně, protože se bojím :-D

      0 0
    • vpa007  

      Ok, využiju tohle téma… na RB IQ mám XT8000 s kotoučema SM-RT71, vpředu ø180mm, vzadu ø160mm… originál desky (polymery) jsem teď po 500km slítal, tak mi tam kámoš nahodil kovový… jezdím, spíš se toulám po krajině (vyjížďky 50–70km), k tomu semotamo (málo) Rychleby… máte nějaký doporučení a dobrý zkušenosti co koupit dál do zásoby… zatím jsem koukal na tohle:

      1. Shimano BR-M8000, 785, 985 s chladičem polymer
      2. Force s chladičem pro Shimano XT/XTR – 4234926
      3. A2Z Shimano, AZ-635 (organické)
      4. Force, New SH XTR/XT/SLX – sinter – 423698
      5. jiné…

      PS: zkoušel někdo Force s chladičem vs. Shimano s chladičem?

      0 0
      • Cryzyy  

        Modre Force mam vyzkousene, moc to nebrzdi, ale dozadu to na moje jezdeni staci, prijde mi, ze se moc nesjizdej a mokre nervou, takze dobry. Vepredu vozim SS kevlar.

        0 0
      • nomecz  

        Nechapu jak si mohl po 500 km toulani krajinou sjet desky ? Kolik vazis? pokud nemas 120 kg tak mi to hlava nebere

        0 0
        • Rubi  

          kdyz se toulas ve srackach, tak se da organiky probrzdit i za 50km…:D

          0 0
        • vpa007  

          taky to nechápu.. střední hodnota mé váhy je 95kilo, takže od 70kg stejně daleko jak do 120 ;-)… pravda je, že jsem kolo celkem trápil v různejch srajdách… takže asi proto..

          no a pak byla trochu chyba, že kámoš mechoš mi přehazoval kotouče ve stavu, kdy byl totál vyblikanej, chtěl jsem ze 180/180 uděla 180/160 a on mi nasadil 160dopředu… když jsem to viděl, tak sem mu našampónoval hlavu, tak přehodil 180 zpět dopředu a 160vzad… blbý bylo, že to dělal v neděli v 10 večer, vynervovanej… takže prohodil podložky… tímpádem mi přední desky brzdily asi na 2/3 plochy… čím míň brzdila přední, tím víc sem to řešil zadní, načež jsem obě prostě slítal… naštěstí sme na to po etapě přišli, dostal kartáč, nahodil mi kovový desky a bylo.. pocit bezpečí, sucha a jistoty byl zpět ;-)

          0 0
          • Lada,s  

            kandidát na vaše/naše servisní kiksy :-D

            0 0
            • vpa007  

              jo, to asi jo… kámoš se dost omlouval a já su zase o něco chytřejší, bo ještě 1/2r nazpět sem vozil Véčka ;-)

              0 0
        • Smazaný účet  

          Mě vydržely tak 2000km, i když já moc nebrzdím :D

          0 0
    • Breakpain  

      Včera jsem se dozvěděl zajímavou informaci – nějaký výrobce dělá desky s chladičem, které jsou určeny pro Saint / Zee. Nicméně chladič a deska jsou oddělitelné – tedy lze kupovat originální Shimano destičky (jsem s nimi spokojený) a „nacvaknout“ je do toho chladiče.

      Ví někdo o které desky s chladičem se jedná? Rád bych šel na jistotu ;-), díky

      0 0
      • Breakpain  

        Hmmm nejsou to Force? Tyto?

        Zajímalo by mě, jestli to má někdo ozkoušený s origo Shimano Sintrama – jestli se to vejde do třmenu a nedrhne to (šířka …).

        0 0
      • xtonda  

        Tohle dělá Force http://www.force.cz/…cem/d-83464/ ale destička musí být speciální, tenčí aby se mezi ni a píst vešel ten chladič.

        0 0
      • MnemonicJ  

        nikdy jsem nezkoušel, ale řekl bych, že ten odvod tepla nebude kdovíjak dobrý, pokud tam vznikne přechod mezi chladičem a deskama…

        0 0
        • Breakpain  

          no, taky mě to napadlo, tak jsem to zkusil, zda to někdo testoval :)… úspora ceny by byla více než slušná, ale…

          0 0
          • xtonda  

            Taky mě to napadlo kvůli úspoře, ona ta destička pro chladič je totiž levnější i než normální tlustá destička bez chladiče. Ale ve verzi pro chladič dělají jen polymerovou směs. Přenos tepla je taky otázka, když jak chladič tak destička mají povrchovou úpravu. Jediný přínos by asi bylo míň tepla do třmenu. A překvapilo mě, že na Aliexpressu sem nic podobného nenašel.

            0 0
            • Breakpain  

              Ja chtel origo Shimano smes… ne tu od Force.

              No nic, budu jezdit bez chladice a s chladicem setrit na parky :)

              0 0
        • pepek  

          Mám ty superstary a odvod tepla rozhodně není kdovíjaký – po sjezdu z něho teplo sálá jak z kamen. I když je po zkoušce kotouč modrý, tak brzda nevadne.

          0 0
          • Breakpain  

            Hmm a používaš sintr směs? Máš srovnání s Shimano sintr? Protože ta cena není vůbec špatná… pokud to funguje lépe a nemizí to 2× rychleji :)

            0 0
      • KoudakT  

        To nevím. Já když nahodím nové desky do ,675, tak tam místa na separé chladič moc není. Aby se to do toho třmenu všechno vešlo. Na obrázku vypadal docela hrubý

        Navíc, jak je řešený prostup tepla? To budeš pokaždé matlat nějakou pastu? Na procesoru to neva, tam to přehodíš jednou za čas. Al tady si to moc neumím představit-

        0 0
        • Breakpain  

          Vím já, zjišťuju možnosti, ale matlání se s teplovodivou pastou mi přijde jako to nejmenší ;)… Podle mě se to nematlá ničím, jen to tam vložíš a ono to o pár procent líp funguje …

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.