• Alexio

    Prosím o názory jaké brzdy pořídit na DH kolo. Vážím cca 85 kg. Pročetl jsem mnoho diskuzí, ale většinou jsou staršího data. Váhám mezi Avid Elixir R a Avid Code 5. Mezi dvoupístky a čtyřpístky. Cena jedné brzdy by se měla pohybovat do 3500 Kč. Prosím o růzé zkušenosti a doporučení.

    • kesu  

      ja bych dal code,nejel jsem je sice delší dobu,ale přišlo mi že brzdí lépe než elixiry a tím,že jsou těžší se budou lépe chladit..

      • Alexio  

        Díky za reakci. Ještě prosím Tě jestli můžeš více rozvést tu souvislost mezi větší váhou a lepším chlazením?

        • kesu  

          4pístkové brzdy se dělají především pro lepší dávkování,Jde o to,že pístky mají jinej průměr.Dávkování ale prý není silná stránka Codu,me to ale nevadilo.

          Co se týká váhy,čím vyšší,tím větší hmota se zahřívá a tím delší dobu trvá než brzda přestane brzdit

          Jak už jsem psal vybíral bych mezi

          Magurou Gustav M- Fakt kotva,ale těžá a drahá

          Avid Code

          Shimano Saint

          Formula The One

          a vyhráli by asi cody kvůli poměru cena/výkon.Magury bych sice asi radši ale cena už je moc.Sainty nevim,nezaujaly mě ale zkoušel jsem je jen na sjezďáku v mizernejch podmínkách

          • Kubas.1  

            brzdám nerozumím, ale nepsalo se ve vedlejším vláknu (taky něco o DH brzdách, název už přesně nevím), že Avid Code mají celkem problémy se zavzdušňováním a tak?

          • Alexio  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • Alexio  

            Díky, taky stále váhám právě mezi poměrem ceny a výkonu. Nebude ze mě profi sjezďák :-) Takže stále váhám Mezi těma Codama 5 a Saintama.

          • Radek Broz  

            Mně teda nový Sainty dost překvapily, brzděj až zbytečně moc.

            • vojtechposmourny  

              Protože vážíš dvacet kilo i s postelí :-)

            • Vegan  

              Vykon maj super o tom zadna jen ten krok mi prijde na DH brzdu takovej divnej.

              • goofy  

                Rozved to

                • Vegan  

                  Mel jsem je moznost zkouset asi 20 minut a jen jeden par takze to beru sam z velkou rezervou. Dojem tedy s tohoto pseudo testovani na me udelaly takovy, ze chod byl jeste malicko gumovejsi jak u XT 08. Brzdny ucinek byl zase na druhou stranu lepsi jak u Elixiru i, kdyz nevim jak presne to popsat. Neco ve stylu, ze bylo vice nez u Elixiru poznat, ze se desticky byt jen lehce dotykaji kotouce tzn… v tomto smeru brzdili opravdu az moc clovek musel pocitat, ze ten prvotni nastup brzdneho ucinku nebude relativne pozvolny, ale je vyc okamzity. To co me, ale vadi je prave ten gumovy chod proste od prvotniho dotyku desticek jde paka jeste dost zmacknout nez se jakoby dostane na max vykon, ale to je o osobnich preferencich nekomu to vyhovuje ( dodava lepsi pocit davkovatelnosti ) nekomu naopak nevyhovuje. Tomu kdo nejezdil nikdy XT 08 Nebo SLX 09 bych doporucil si nejdriv chod paky nekde vyzkouset.

              • Maynard  

                víc informací prosím. mám je v hledáčku takže mě zajímají hlavně negativní zkušenosti.

          • mais  

            na chlazení má vliv především plocha kotouče a plocha destiček – čím menší kotouč a čím menší destičky, tím horší je chlazení, protože celá kinetická energie přeměněná na teplo musí projít menší plochou – je tam tedy větší teplotní maximum , spíš než hmotnost tam má vliv tepelná vodivost a teplotní vlastnosti materiálu + způsob odvětrání kotouče – ono každý materiál nejenom, že blbě brzdí uvařenej, ale taky dosahuje horších deceleračních hodnot při podchlazení

            • kesu  

              jenže když se bavíme o DH brzdách,tak jsem ocekával použití standartních kotoučů a vzhledem k tomu,že zadavatel píše omezenou cenu nepředpokládám,že by vyhazoval peníze za kotouče s unašečema.Tzn řešit materiál a plochu kotouče je skoro zbytečný,jelikož bude téměř stejná.Plocha destiček hraje roli ale ani tam bych nečekal větší rozdíly.Nicméně opravdu nemám spočteno kolik enerie se uchladí z třmenu,kotouče a destiček:)))

      • Concorde  

        +1

      • gazman  

        Protože jsou těžší, tak se budou lépe chladit? To určitě ne, jedině déle zahřívat a tomu adekvátně taky déle chladit. Lepší chlazení má souvislost s větší plochou, rozhodně né s větší hmotností.

    • Luk02  

      Taky bych bral něco s větším třmenem…Podívej se ještě na Sainty, Stroker Ace třeba…

      • Alexio  

        Taky díky za radu. Sainty asi ne, musela by tuším bejt nába od Shimana a Ty Hayes Stroker Ace by byly famozní. Dost jsem o nich uvažoval, ale musím se vejít finančně. Nejde mi ani tak o vzhled a různý vyfikundace s nastavováním na páčce, ale hlavně o zvladatelný výkon. Kolo i já jsme docela těžký, ale zároveň aby chod brzd nebyl nezvladatelně jedovatý.

        • Luk02  

          Tam nemusí být nába od Shimana nutně…Jen pokud máš kola na s klasickou přírubou, tak by si tam musel dát jiné kotouče. Sainty se ale stejně většinou prodávaj bez kotoučů…Případně slušnej prodejce Ti ti ty kotouče vymnění za ty co potřebuješ. Jinak si myslím, že z těch brzd co jsou dneska v nabídce Ti poslouží skoro všechno, z těch levnějších klidně můžeš vzít i SLX, nebo se daj levně sehnat Juicy 3 nebo 5. Ale ty avidy jsou na tom trochu hůř co se týče přehřívání.

          • Alexio  

            Sakra, tak jsi mě s těma Saintama nahlodal. Vůbec nevypadaj špatně:-) Tak si je přidávám na startovní čáru v mém rozhodování. Avid Elixir R (dvoupíst) Avid Code 5 (čtyřpíst) a Saint (čtyřpíst).

            • Luk02  

              Vem ty shimana, Code nejsou špatný, ale další + pro shimano je snadný servis a dostupnost náhradních dílů…:-D

              • Alexio  

                Ok, posouvám je na první místo, vypadaj i bytelněji a viděl jsem je, že je dávaj i třeba na Glory :-) Takže díky Ti.

              • kesu  

                no to je fakt,to jsou snad jediny brzdy na ktery vsude v evrope koupis do 20eur cokoli:DDD

            • Stingray  

              za mě saint, jsou to jedny z nejjedovatějších brzd co jsem zkoušel, perfektní dávkování a brzdná síla

        • Hnoj  

          Se stroker ACE se dá vejít do 3.5K bez kotouče docela v pohodě…

    • Wentura  

      Někdo z tohoto fóra mi poslal tento odkaz:

      http://www.mtbr.com/…1507crx.aspx

    • goofy  

      Kdyz poradne brzdy na DH, tak Formula The One…

      Pokud do 3500 za kus, tak ja bych sel asi do Saintu. Code me nejak nenadchly a Sainty mi zatim jeste nikdo nevymluvil :-)

      • Alexio  

        Taky díky za názor. Formule by byly určitě luxus, ale pro mě bohužel drahý. Takže beru v potaz od Tebe ty Sainty :-)

      • hanz  

        lonská ANDORA, u shimana fronta 15m mechaniků a jezdců a všichni měli v ruce saint brzdy. Udajně při fakt velkým zatížení najednou zhoubovatěla páka, promačkla se až na grip a nebrzdila. Nově nafasovaný brzdy dělali to samé. Podle mě prostě uvařená. Všechno bude mít své limity. já se svýma skoro 100kg na Supermorzine musím v pulce zastavovat a dát brzdám chvilku oraz protože už spíš přibrždujou než brzdí. Mam formule the One

    • Manas  

      Saint. Jedine.

      • Alexio  

        Prosím Tě rozvedl by jsi svůj důvod? Klady a zápory proč Saint ANO a Cody NE?

        • Manas  

          Skvele brzdej, nahradni dily sezenes vsude a to myslim i desticky a jsou v podstate zadarmo.

          Treba loni ve Schladmingu jsem s Formula The One mel velkej problem kde ani 3 kramy desticky proste nemeli.

    • JMT  

      shimano xt nebo sainty jesli te nezajma vyssi vaha

      • Alexio  

        O Váhu mi až tolik nejde, spíš ten kompromis cena/výkon. Avid Code 5 seženu za 6 400Kč i s 203 kotoučema a Sainty jsem někde na netu viděl za 6 000Kč bez adaptérů a kotoučů čímž se pak dostanu nad 7 000Kč. Což už je pro mě dost a musel by bejt mezi těma brzdama opravdu značný výkonostní rozdíl.

        • JMT  

          jesli nechces investovat do saintu-ber XT

          • Alexio  

            Spíš potřebuju silný argument proč do Saintů investovat a nebrat ty Cody – aby se přetlouk ten finanční rozdíl. XT pak nejsou čtyřpíst což bych přeci jen radši. Díky za názor.

            • jimiAJ7  

              mrkni sem myslim ze ti to urcite pomuze … http://www.bike-forum.cz/…vs-code.html

              • Alexio  

                Díky moc, na tohle vlákno jsem vůbec nenarazil. Skvělý :-)

            • Vilém  

              A co dat Saint dopredu a vzadu XT? Nevyslo by to levneji?

              • jimiAJ7  

                no, ja ted reknu nazor sam za sebe, mozna jsem ho uz rikal v tom prispevku, ja jsem pro avidy pro to protoze jezdim jen je. mam je otestovane vyzkousene vim kde mam na co sahnout kdyz se neco pokazi. A taky mi vic sedi DOT nez mineralni olej…ale brzdna sila saint a codu bude naprosto identicka…a to nemluvim o nekterych pripadech kdy xt tuhne v mrazu..takze xt radsi neee

                • Vilém  

                  jj, XT a mraz, nevim jestli to jeste plati, ale semtam s tim byl problem. Jinak ohledne media brzd to mam presne naopak, pokud to jde, tak se snazim DOTce vyhnout, je to pekne agresivni svinstvo.

                  • jimiAJ7  

                    agresevni urco je to mas pravdu, na par zasad pri odvzdusneni dbat musis aby sis neznicil lak na brzdach nepokapal desky ani kotouce…to s tebou souhlasim..jinak je to velmi pritulna kapalina :)

                • goofy  

                  neni nad radu nad zlato… Vem Avidy. Sice nemam vubec srovnani, cili vlastne nevim jak na tom poradne jsou, ale ber Avidy…

                  • jimiAJ7  

                    pockej, schvalne jsem napsal jako prvni radek vetu : ,,ja ted reknu nazor sam za sebe´´ … NAZOR , jen NAZOR

                • Radek Broz  

                  V čem vidíš výhodu DOT? Rozleptá to skoro všechno, co se ti tim podaří pokapat a je to neekologický svinstvo. Na plnění brzdy někde u auta na závodech ideální.

                  • jimiAJ7  

                    no ja uz nerikam radsi vubec nic…

                    • Radek Broz  

                      Mě by jen fakt zajímalo, v čem je podle tebe DOT lepší – já pro bike žádnou výhodu nevidím.

                      • kubad  

                        funkčně lepší bude, ale má spoustu záporů které popsals,

                      • jimiAJ7  

                        trebas v tuhnuti, dot pri mrazu netuhne mineral ano,pak bod varu je u 5.1 vyssi nez u mineralu…

                        • goofy  

                          Ano… Tuhnuti v mrazu… nad tim se vzdycky pekne pousmeju… :-) Proto treba Citroeny v zime jsou neprozovatelne

                          • jIrI___  

                            Nad tuhnutím v mrazu jsem se taky pousmíval a pak mi zmrznul úsměv na rtech a XT jsem prodal, i když v létě to byly parádní brzdy. Ale určitě netuhly díky použitému oleji.

                            • goofy  

                              Presne tak.. netuhly diky oleji, ale vadnemu tesneni.. Sam jezdim XT uz par zim a vklidu

                              • -ONDRA-1  

                                Pochopitelně, každá kapalina má nějakou viskozitu, která se teplotou mění. Je možné, že v teplotních extrémech min.olej zhoustne a brzda bude mít pomalejší odezvu na zmáčkutí a povolení. Což platí i u brzd. kapaliny, ale v menším měřítku, proto je pro provoz v severských zemích doporučená dot 5.1, která má vysoký viskozní index.

                                U Citroenu to funguje jinak, než u konvenčních brzd.

                                Výhoda oleje, je ta, že je hydrofobní a neleptá barvu.

              • Alexio  

                Díky i za tuto radu. Také jsem uvažoval o nějaké kombinaci.

                • Radek Broz  

                  Dřív jsem třeba vozil i kombinace „co dům dal“, ale schválně bych do toho nešel – Chce to alespoň stejný páky a nakoupit to po dílech a sestavit tě vyjde dráž. A už jen to, že třeba nový Sainty a XT maj jiný destičky, mi přijde jako značná nevýhoda – já kvůli tomu sjednotil i brzdy na obou kolech. Nemusím mít takovou zásobu a v případě nutnosti se dá rychle všechno přehodit.

              • Alexio  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • jimiAJ7  

          code 5 sezenes i do 5 700…

    • Debustrol  

      A co třeba Hope M4? Máte s nima někdo zkušenosti? Na sjezďákách jsem teda viděl hlavně M6-ky, ale řikam že ty už budou mít asi síly až až…

      • kubad  

        M4 nejsou DH brzdy, a cena není vůbec lidová. poslední modely brzdí dobře.

        Jinak Hope má model V2 to sou slušné kotvy

      • Wolfford  

        Já mám vepředu M6 a brzdí pořád stejně jak v zimě tak v létě. Mám jí už skoro rok a půl a nesjel se snad ani kousíček materiálu. Kámoš má půl roku Code 5 a počítáme že tak za 3 měsíce bude muset koupit nový desky i kotouč.

        Co se týče účinku brždění, tak s mojí M6 mě nikdy nebolel prst (dvouma je zbytečný brzdit i ve všenorech). Kámoš s Code 5 říkal že ty prsty po celym dnu začal docela cítit.

        Vzádu sem za tu dobu co mám M6 vyměnil snad 3 brzdy. Nejdýl mám teď tu úplně nejlevnější od shimana. V obchodech se dá sehnat snad za 1000. Koupil sem k ní kotouč od Aligatora 180 a brzdí to neskutečně (na takhle levnou brzdu).

        • hanz  

          jestli si spokojenej s výkonem M6 tak budeš spokojenej s většinou brzd. M6 má slabej výkon ale luxusní dávkování, vzadu jsem měl trocha problem s přehříváním. M6 už v dh skoro nikdo nevozí. M4 mají v dh velkej problem s přehříváním. Od HOPE na dh jedině V2. Jinak všenory nejsou moc dh, to je spíš bikroska v lese.

    • Alexio  

      Díky moc všem za ochotu a rady. Bohužel to jak už to tak bývá vychází 50/50 Saint/Avid :-) Ještě se zeptám na poměr průměrů kotoučů. Asi je nejčastější osazení předek 203mm zadek 185mm??? Jak jste na tom názorově v tomto?

      • jimiAJ7  

        ja souhlasim 203–185

      • fousek  

        Dej oboje 203, usetris si pozdejsi prehazovani za vetsi, teda pokud se ti doma nevali nahodou 180mm, ale stejne casem dokoupis 203mm

        • JMT  

          Z jakeho duvodu ? na DH kole jsem nahodil 180 dozadu misto 203 a jsem spokojen

        • Radek Broz  

          Já stejně jak JMT;)

          • fousek  

            V LesGets sem vzadu jezdil 160mm a zaboha sem to nedostal do smyku. Vysledek po tejdnu jezdeni 1 a 1/2 desticek v hajzlu a kotouc mrtvej.

            Pritom v cechach mi to prislo jako OK.

            Minulej rok jsme byli v alpach znova a tentokrat sem mel 203/203 a pohoda. Kamos co mel 180 vzadu si stezoval ze to brzdi naprd.

            Ja mam porad tu samou brzdu.

            V bikeparkach se brzda vic zahrejva a 203 se lip chladi a lip brzdi, takze nepotrebujes tak dlouho stat na brzde a rychlejs se ochladi. Ovsem v cechach se to moc neprojevi.

            • JMT  

              Cim min brzdis tim mensi kotouc potrebujes, Bikeparky jsou vetsinou staveny aby se daly jezdit bez brzdeni-Maly kotouc tedy staci. Na bozaku a treba ve schladmingu neni trat „budovana“ ale pouze oznacena (rikal bych tomu DH) a tam brzdis daleko vic. Ale i tady mi pride 180 v kombinaci s XT prasatkem jako dostacujici

              • hanz  

                taky to bude dost daný tím kolik vážíš, mě rozhodně 180tka nevyhovuje ani v bike parku. ubrzdit bych to ubrzdil, ale proč tam němít 200 která se líp chladí, líp brzdí. V dh bych to se 180tkou už nedával, už se 200 vím o místech kde mám zadek přehřátej. Mam 95kg.

                Nadruhou stranu čert se svýma 70ti kg byl vždycky spokojenej s jakýmakoliv brzdama. Stejně tak Gergel.

                • Radek Broz  

                  Souhlas, dodávám, že aktuálně mám 71kg;)

                  • pitos  

                    Také musím souhlasit, váhu mám stejnou jako ty a moje staré 525ky se mi ještě nepodařilo uvařit.

                    DH brzdy tedy nepotřebuji a kdybych bral nové tak třeba takové elixiry by mi určitě stačili.

                    • Maynard  

                      já mám v trenkách 67kg a juicyny sem teda uvařil; ale to bude spíš tím, že sem sračka a moc brzdím:-/…

                      • goofy  

                        Jsem zjistil, ze svatky jsou peklo… Momentalne vazim pres 10kg nez vy.. Ale zase XT drzi :-)

                      • kafac  

                        Ty jo, a kolik vážíš celej, když máš v trenkách 67kg? :)

    • Blackbiker  

      jsem pro Saint brzdy-je to to nejlepší co Shimano za poslední dobu vyplodilo pro DH:-)Taky jsem je chtěl-ale jedinej aspekt proti byla váha,takže pak Formule the one, ale Saint je třída!

    • Blackbiker  

      a kotouče 200(203)-200(203) jsou v pohode. Ale 180 dozadu stačí.Mi sedí 200–200 tedy.ALe je to na nátuře-Když brzdit moc nepotřebuješ tak 180 je bohatě,já potřebuju-hehe

      • fousek  

        V bikeparkach je 203 vzadu k nezaplaceni

        • JMT  

          V bikeparku 180 vzadu naprosto staci, velky kotouc potrebujes pouze na trate kde je potreba hodne brzdit (coz vetsina bikeparku nevyzaduje)

          • fousek  

            Temer vsechny trate co jsou okolo Lesgets, svetakova obvzlast.

            A v okoli Vertieb je to nemlich to samy ne li jeste horsi.

            V Morzine jsme jednou jeli s nejakejma anglanama nejakej secret trail (u vjezdu na nej zakaz bajku) a to byla jedna vracecka za druhou (ale klopenky to nebyli) v ukrutnym svahu a sirka stopy tak na 3–4 pneumatiky. Tam zazili brzdy a prsty ocistec.

            • JMT  

              Kolem les gets to mam docela najety a nevidim tam problem s malym kotoucem.

        • Radek Broz  

          V parku stačí i 180/180.

    • hanz  

      nemáš v profilu mail tak ti to napíšu s omluvou ostatním sem.

      Prodavam pul roku jetý folmulla The one, 2stovky kotouče, custom páčky. Vše naprostej cajk, záruka. cena 6t kč, pořídil jsem na the One 2010, maj jinou páku a sou lehčí.

      • Alexio  

        Už jsem si mail v profilu nastavil. Díky za nabídku, ale přeci jen bych asi zkusil nějaké ty čtyřpístky ikdyž Tvá cena je velmi slušná. Možná se těch čtyřpístků držím zbytečně zvlášť pokud jde o Tebou nabízené Formula The One, nevím.

        • Manas  

          ano, zbytecne :-)

          v podstate i dvoupistek, coz ty formule sou, brzdej fakt dobre.

        • hanz  

          bez ohledu na to jak se rozhodneš, tak pozor na hodně rozšířené dogma že 4 pístek brzdí víc než 2 pístek.

          Větší počet pístků pouze upravuje dávkovatelnost, 4 pístkové brzdy bývaj z pravidla citlivější. Velmi často ale čím víc pístků tím lepší dávkovatelnost a horší max výkon. Nejlepší brzdy co sem kdy vozil a byl jich fakt nespočet byli vždy 2 pístky. Hope V2, The One. Když jsem vozil třeba MONO 6ti tak ty se krásně dávkovali, fakt užasně, ale nebrzdily ani s 225mm kotoučem.

          • Alexio  

            Prosím Tě, můžeš mi poslat na mail nějaké bližší info o těch Tvých Formula The One? Fotky? Čekám ještě na nabídky dvou prodejců a pak se definitivně rozhodnu.

    • Alexio  

      Opět díky všem za Vaše návrhy a názory, které jsou pro mě velmi podmětný. Díky!

    • Alexio  

      Ještě se zkusím zeptat. Určitě musí mít vliv minimálně na lepší dávkovetelnost pokud má brzda nádržku s kapalinou umístěnu radiálně? Tedy ve směru komprese brzdové páčky. Je to tak? Čímž by pak takové brzdy měly další výhodu. Opět prosím o názory.

      • Alexio  

        Respektive jedná se o radiálně umístěný píst.

        • hanz  

          vozil jsem louise s takle umístněným pístkem a ted budu montovat one 2010 který to maj už taky. Moje teorie je že při takovýmdle umístnění pístku dosáhneš delšího posunu právě na tom pístku a asi aj větší pákovej poměr na páčce. potom mužeš změnit poměr plochy pístků-lepší dávkovatelnost a větší výkon.

          • Alexio  

            Taky mi to tak přijde. Thanks

          • -ONDRA-1  

            Pákové poměry jsou stejně závislé, jako u konvenční pumpy, na průměrech pístů. Radiální pumpa je pro lepší cit a odezvu při brždění +se to dá udělat i lehčí, než konveční pumpa.

            Přehazoval jsem na VTR pumpu brembo z konvenční na novou radiální (stejné průměry pístů a pákový poměr) ta nová byla tužší(tvrdší), tělo válce očividně tolik nepružilo.

            btw. na 2010 F. „The One“ si taky brousím zuby.

            • Vilém  

              Nj, ale tady nejde o pomery pistku, ale o pakovy prevod paky.

              • -ONDRA-1  

                S poměry pístků jsou spojeny poměry pák, jiank to nejde, to je fyzika. Všechno souvisí se vším.

                • Vilém  

                  jasny, ale myslim, ze bude rozdil v tom, kdyz bude packa udelana klasicky, tj do tvaru L a kdyz bude packa, pusobit primo na radialni pistek. Vse samo pri stejnem pomeru pistku. Ta radialni by mela mit prevod stisku paky na pistek linearnejsi.

                  • -ONDRA-1  

                    To máš chybnou úvahu. Ta páka nepůsobí přímo na píst, ale přes otočný čep, úplně stejně jako u axiální pumpy.

                    • Vilém  

                      No nic, kazdy to myslime asi jinak. Ze je tam cep, to je mi jasny. Jeste muze byt puvodcem rozdilu vetsi tuhost paky, ktera u radialni pumpy bude.

                      • -ONDRA-1  

                        Vždyť to píšu nahoře :o)

                        Jde o to, kam směřují síly při stlačení páky. Zatímco u radiální jde část do řidítek a část do „lomu“, tak u axiální jde veškerá sílu do lomu.

                        • Alexio  

                          Díky za další postřehy. Rozhodně chápu radiální řešení jako výhodnější oproti konvečnímu což mě dále utvrzuje při výběru a upřednostnění těch Saintů oproti Code.

                          • Tidli  

                            Z mojej uvahy by mala byt sila na piest rovnaka pokial je zachovane rameno R.. a samozrejme uhol medzi ramenom R a piestom, na obrazku to nie je uplne rovnaky uhol ale mal by byt ;)

                            • gazman  

                              Je to tak a dávám 1 za skvělý technický výkres :-))

                              • lukas aka mitro  

                                Jedine v cem by se to mohlo lisit, je cast kruznice, kterou bude opisovat cep tahla jdouci od pistku k pace. Protze vzdalenost cep-osa paky je konstantni a koncovy bod tahla se pohybuje v jinem smeru, je treba tam zapocitat i to, ze pusobici sila na pistek(pri konstantni sile pusobici v tecnem smeru na paku) se meni v zavislosti na aktualni poloze(treba paky).

                                Je to to same, jako progresivita pruzeni zadni stavby. To jenom tak pro primer.

                                Vyslednou „houbovitost“ brzd bych prave pridal na vrub stavu, kdy pri tahlo netlaci na pistek paky v jeho ose a to vse v momentu, kdy desticky prichazeji do kontaktu s kotouce. Protoze kdyz tomu tak neni, sila se rozklada na sipu pusobici na piset ve smeru jeho osy a na silu, ktera pistek tlaci stranou-a ta vule tam vzdy nejaka bude, protze je to vse ulozene na gumovych tesnenich.

                                Tot kratka uvaha na vecer.

                            • kubad  

                              Podle me je to taky fuk jak je to resene. Ten prinos je spis v tom ze je to nove a dobre vyreseno :-)

                              • Alexio  

                                Nesouhlasím, z logiky fyziky tomu tak být nemůže. Radiální má rozhodně lepší a přesnější přenos. Jak se popisuje níže. Ale díky za názor.

                                • kubad  

                                  vozil sem martu s radiálem 6 let nemyslím si

                                  je to jen o tom jak dobře se udělá uložení

                                  • Alexio  

                                    Trochu jsem se po tom pídil na netu a našel poměrně dost diskuzí a jeden takový závěr si tu dovolím ocitovat:

                                    Kinematika pohybu pístu v radiální pumpě je výhodnější.

                                    Je to v konstrukci převodu síly od řidiče na píst, síla se v bodu působení na píst pumpy rozkládá na axiální a radiální složku, radiální složka je větší než axiální. Takže pokud je F2 = S2 / S1 x F1 , kde S1 a S2 jsou konstantní a chci mít větší F2 tak musím zvětšit F1. A to udělám tak, že přestanu využívat menší axiální složku a začnu používat větší radiální složku síly.

                                    Rameno mezi bodem otáčení a bodem styku není rovnoběžné ani kolmé s osou pístu pumpy a proto v tomto bodě působí síla obecná, která je tečná na kružnici opisovanou ( tedy kolmá na rameno) a rozkládá se na složku rovnoběžnou s osou řidítka ( axiální ) a složku kolmou na osu řidítka (radiální). Pro pohyb pístku lze použít jen složku rovnoběžnou s osou pístku, u axiální pumpy složku axiální a u radiální složku radiální.

                                    Když platí, že M1 = M2, kde M = F x L, tak na kratším rameni k vyvození stejného momentu potřebuju větší sílu. Z kinematiky radiální pumpy vychází kratší rameno než u pumpy axiální, tudíž je tam větší síla F1. A odtud se dostáváme k hydraulice. F2 = S2 / S1 x F1, kde F2 je síla v třmenu, F1 síla na píst pumpy, S1/2 jsou příslušné plochy. Jestliže potřebuju větší F2 a S1/2 jsou konstantní tak musím zvětšit F1.

                                    Takže se dostáváme k tomu, že: „jinak to jakým směrem je na tý pumpě umístěnej válec/píst nemá na nic vliv“ není tak úplně správně, a že radiální pumpa brzdí víc a má to své opodstatnění a není to jen módní výstřelek nebo rozmar!

                                    • gazman  

                                      Tak bez obrázku je to pro mě jen shluk písmen.

                                    • DaSnail  

                                      niečo podobné riešili motorkári tu

                                      nejaký jednoznačný záver, že radiálna pumpa je lepšia, to imho nemalo.

                                      • Alexio  

                                        Kdyby jsi to četl, tak by jsi věděl, že jsem to citoval právě odtamtud. A právě onen citovaný autor mě velmi přesvědčivě utvrdil v tom, že právě radiální systém má oproti axiálnímu zmiňované přednosti. Tedy alespoň pro mě tam ten jednoznačný závěr rozhodně je. A když už imho tak jsem se nikde nedočetl o žádném záporu řešení radiálním systémem páky, nádržky a pístu.

                                        • DaSnail  

                                          četl jsem to. ;o)

                                          len mi prišlo logickejšie a dôveryhodnejšie to, čo písali páni assassin, Dawe02 a ďalší, jak to čo písal pán JenDAG.

                                          ale moc tam nechodím, neviem kto tomu rozumie a kto len tak mele, takže možno sa mýlim.

                                          keby bol radiál jednoznačne lepší, tak by boli všetky brzdy tohoto typu, aspoň na DH a podobné disciplíny.

                                          imho…

                                          • -ONDRA-1  

                                            „keby bol radiál jednoznačne lepší, tak by boli všetky brzdy tohoto typu, aspoň na DH a podobné disciplíny. imho…“

                                            Zapomeň na to, že by si nějaká firma vystřílela nápady na „inovace“. To, co se nabízí jako odpružené vidlice, je k smíchu a sto let za opicema, ale proč dělat hned přetlakovou USD, když k ní můžeme dojít za deset let po ročních „inovacích“ a každý rok prodáme hafo „inovovaných“ vidlic.

                                            Za vším jsou prachy a marketingová masáž.

                                            Z pět k brzdám. Řekl bych to tak: Dobře udělaný radiál bude mít víc výhod, jak dobře udělaný axiál…

                                            • DaSnail  

                                              s prvým odstavcom súhlas, tak je to vo všetkých oboroch.

                                              k brzdám- asi ano. ale…8o)

                                    • jIrI___  

                                      A myslíš, že ty nepatrné rozdíly v provozu poznáš? :) I když na B-F se už nedivím ničemu, tady lidi poznají 50 g rozdíl na šaltru.

                                      • Alexio  

                                        Nepatrné rozdíly? Princip vývoje, jinak bychom svítili stále loučema:-) Ale vážně, není důvod vědomě pořizovat horší výrobek. Snažil jsem se srovnávat po všech možných stránkách dva produkty: Shimano Saint a Avid Code 5. Dva čisté papíry na počátku a ke každému produktu pomyslně připisuješ pluska a minuska. Jediný klad u Avidu zůstala nižší cena a jako další zápor jim musím připsat právě i ten konvenční systém :-) Tak to prostě je a ani já s tím mnoho nenadělám. Na počátku jsem také chtěl raději levnější Avidy a přišlo mi, že ty rozdíly mezi nimi jsou nepatrné. Ale to bych si tam rovnou mohl dát i staré a kdysi dobré „véčka“ a říkat si, že to jsou také nepatrné rozdíly :-)

                                        • MlokCZ  

                                          Nejzásadnější rozdíl bude stejně chod páky, který je u každé brzdy jiný a nedá se říct, že u nějaké lepší. Každému sedne něco jiného.

                                          Takže to chce vždy vyzkoušet, jak daná brzda sedí/nesedí.

                                          • Alexio  

                                            S tím souhlasím.

                                            • hanz  

                                              jezdil jsem dvě sezony formule ONE s klasickou pákou, na stole mám už 2010 s novou pákou. Třmen a hadice zůstal stejný takže až to porovnám, budu mít přímé srovnání těch pák za stejných ostatních podmínek :-))

                                              • Alexio  

                                                Ok, v tu dobu už budu mít doufám namontovaný ty Sainty. Určitě ale nějaké důvody být musí, proč mnozí doporučují dát přednost jim před těmi Cody 5 ikdyž právě kvůli ceně jsem nejdřív chtěl ty Avidy. Na svim druhém kole (XC Specialized) mám Hayes Ryde a ty už jsou radiální. Nemůžu si na ně stěžovat ikdyž mnozí je kritizují. Je třeba si uvědomit k čemu jsou určené a za jakou cenu. Takže díky a když si vzpomeneš, budu rád když sem pak hodíš svůj závěr :-) Díky

                                              • mar_tin1  

                                                hanzi, ako je to na nových pákach s otvorom na vyrovnávanie tlaku v expanzke? ostal na nešťastnom pôvodnom mieste vo vnútri objímky, alebo sa už taliani poučili a otvor umiestnili inde?

                                                • hanz  

                                                  yustal na stejném místě. Já jsem s ním nikdy ale žádný problem nepozoroval, maš nějaké postřehy?

                                                  Jinak brzdy nasazeny, první pocity sou že je páta tužší, víc zatím říct nedokážu :-)

                                                  • mar_tin1  

                                                    no keď roztláčam piesty pri výmene doštičiek, tak cez ten otvor vytečie pár kvapiek brzdovky, takže farbu z vnútornej strany objímky už mám odleptanú a poznám viac podobne postihnutých vlastníkov formule (oro aj the one)… niekto tu tiež dával foto rozleptanej povrchovky pod pákou na karbonových riadítkach (tuším pebe). takže táto informácia ma neteší :-/

                                                  • gazman  

                                                    Jestli ti tam tudy teče brzdovka,tak není v pořádku membrána.Jinač The One můžeš nechat v brzdovce leže i měsíc a nic se jim nestane,je to elox.

                                                  • vifon  

                                                    The One rozhodne eloxovane nie su. Je to obyc. praskova farba. Mozno nove 2010 uz su, ale na starych mam tiez rozleptanu zospodu farbu.

                                                  • gazman  

                                                    Tak ty moje jsou,je to elox na 100%,musel jsem do nich lehce pilníkem kvůli kotoučů takže vím co je to za matroš.Jak jsem je rozmontoval,tak jsem je hodil total zasrané od brzdovky do sáčku a byly tam měsíc a půl než mi přišly věci z eloxovny.Nic se jim nestalo ani nápisy nepřišly k újmě,tak nevím co to máš za máslo:-)

                                                  • vifon  

                                                    som materialista/techno­log, takze elox od praskovej farby rozoznam. Telo paky a objimka u mojich r.2008 su osetrene praskovou farbou. A bol som dobre nasraty ked som zistil, ze sa mi od brzdovky rozleptala farba. Teraz budem odvzdusnovat a rozmyslam to streknut ciernym e-mailom.

                                                  • kubad  

                                                    bacha aby ti černý e-mail nenaleptal tu práškovou barvu.

                                                  • vifon  

                                                    dik. Najprv samozrejme pokusne vyskusam zospodu tela paky, kde je to uz jedno. Clovek kupi spickove brzdy a neocakava takyto problem :-(

                                                    Teraz som si vsimol, ze som pisal: e-mail a nie email.

                                                  • kubad  

                                                    to nebyla ironie na ten e-mail :-) to sem omylem opsal podle tebe, prášková barva snese jen syntetiku, pokud by barva kterou to stříkneš byla na bázi nitro tak by asi nastal problém

                                                  • vifon  

                                                    viem, ze to nebola ironia. Ale az po precitani tvojho prispevku, som si to vsimol :-)

                                                    Dik za radu. Mam doma jeden sprej na karoserie aut v pololesklom ciernom odtieni. Ten som chcel pouzit. Pozriem na akej baze je.

                                                  • gazman  

                                                    Ta moje páka je černá i vevnitř i pracovní plochy pístu,a ty velejemné závity pro víčko a membránu jsou černé,vrstva je neznatelná,takže to opravdu začli 2010 eloxovat­.Nápisy jsou vypálené laserem jak jsem se teď díval.Pokud to budeš lakovat a tu barvu pak přestříkneš akrylátovým trojsložkovým bezbarvým lakem tak to brzdovku v poho vydrží.Stříkal jsem tak i motory pro motocykly,ben­zín,olej,brzdov­ka ani kyselina z baterky se nechytá.Vytvrdne to na šutr a basta.Ale tak ty jsi materiálový technolog,takže co ti budu vykládat.To že ale udělaj na przdách povrchovku,která nevydrží odolávat DOT je průser.Stejný maras jsou i AVID.

                                                  • gazman  

                                                    przdy:-) ou jéééé!

                                                  • vifon  

                                                    vdaka za radu. Som strojar, nie chemik takze kazda rada dobra :-)

                                                    Taliani, uz sa poucili..

                                    • lukas aka mitro  

                                      Je srovnatelny pohyb pistku(delka drahy) v radialni a axialni pumpe? Je srovnatelna geometrie (prumer) obou pistku?

                                    • kubad  

                                      dá se udělat dobře radiální páka, dá se udělat blbě, na tomhle bych určitě výběr nestavěl, ale pokud teda pořád chceš ty Sainty tak proč ne :D

                                      • Alexio  

                                        Kdepak, na tomhle svůj výběr jistě nestavím. Vše jsem už psal. Tohle už jsou poslední třešničky proč Sainty ANO a Cody nikoliv pokud vybírám mezi nimi. Jedině že by jsi věděl o výhodách Code 5, které tu nebyly zmiňované a trumfly by to Sainty .-)

                                        • kubad  

                                          já jezdám lehčí brzdy takže v tomhle nepomůžu :-)

                                          • Alexio  

                                            Ok, jasný. Díky za diskuzi a názory. Jsem rád, že jsou lidé ještě ochotni nezištně přispívat radami, mají snahu a nejsou sobecky lhostejní:-)

                                    • -ONDRA-1  

                                      Jestli to chápu správně, tak to kučina myslí taky špatně :o)

                                      jen to zabalil do pekelně technické hatýrky.

                                      Pořád v tom hledáte nějakou kosmickou vědu.

                                      Zapomeňte na česká fóra a na info v českém jazyce. Je to jen spousta dezinformací a málo kdy se dá najít opravdu reálná a užitečná informace. Nabaluje se na to spousta mlhy.

                                      • DaSnail  

                                        keď to správne chápem, tak rozdiel je v tom jak pruží telo pumpy voči riaditkám.

                                        je to tak rozoznatelné? nekompenzuje to výrobca nejakým pevnejším uchytením k objímke? nestrácajú sa tie rozdiely v pružnosti hadice, prípadne samotnej páky?

                                        teda rozdiel si všimne aj bežný jazdec, alebo len fajnšmeker?

                                        • -ONDRA-1  

                                          Chápeš to správně. Kompenzovat to může, ale za cenu vyšší hmotnosti atd.

                                          „nestrácajú sa tie rozdiely v pružnosti hadice, prípadne samotnej páky“

                                          Ne, ale můžou se sčítat.

                                          „teda rozdiel si všimne aj bežný jazdec, alebo len fajnšmeker?“

                                          Já jsem si toho všiml… no, možná jsem fajnšmeker :o)))

                                      • lukas aka mitro  

                                        ja vyhodu radialni paky chapu v tom, ze muze byt delsi rameno sily putobici na ojnicku a pak na samotny pist. Pist je pak mensiho prurezu a chodi po delsi draze. Ale diky mensim silam v ceme systemu se mene projevi vule v pruznosti v pace. Druha vec je, ze polomer kruznice, ktery opisuje bod paky spojeny s ojnickou, je vetsi. Takze behem pohybu paky se tolik nemeni smer pusobici sily a tim i jeji velikost(neb se rozklada na slozku tlacici na pist v ose a na slozku kolmou, ktera bude pro veti rameno mensi).

                                        Ale jestli je to skutecne takhle, nevim. Nestudoval jsem mechanicke a hydralicke pomery v brzdach.

                                        • Tidli  

                                          tymto ale ziskas na ploche piestu v packe ale stratis na ramene, ktorym je piest stlacany.. takze vysledok je imho nulovy.

                                          naozaj to je len v tom, ako material brzdy pracuje. axialna pumpa sa moze malinko ohnut v casti od riaditok ku capu packy a tento ohyb je neziaduci. Za to radialna pumpa vlastne pretransformuje velku cast tohto ohybu materialu do brzdnej sily resp sily p[osobiacej na piest. aspon tak si to predstavujem a myslim, ze mam pravdu ;)

                                          • lukas aka mitro  

                                            S tou pusobici silou mas pravdu, ale obavam se, zes mne zcela nepochopil. Vysledna odvedena prace bude stejna, brzdy ucinek taktez, ale tim, ze u delsiho ramene je vychylka od kolmeho pusobeni sily mensi, nez u kratsiho, bude ten prenos sily efektivnejsi. Ano, ta znema je mala, protze sila pusobici na pistek je umerna kocinu uhlu, o ktery se odchyli tahlo pistku od kolme pohohy. To jsem myslel.

                                            • Tidli  

                                              pravdu mas ;) idealne by bolo aby packa bola v bode zaberu kolmo orientovana na piest ale toho sa dosiahne asi tazko kedze sa moze nastavovat napr vzdialenost packy od gripov a taktiez system s kvapalinou sa roztahuje (napr hadica :) )

                                      • Alexio  

                                        Neboj, já v tom vědu nehledám. Jen jsem chtěl laické srovnání výhod Radiální a Axiální. Pokud by se jen napsalo, že Radiální jsou výhodnější, chtělo by se rozebírat proč tomu tak je :-) Mě většinou stačí prosté ujištění, že tomu tak je, ale mnozí rádi diskutují a jiní dokonce bádají :-) Já už mám jasno a díky .-)

                            • -ONDRA-1  

                              Tidli

                              Perfektní, díky. Jeden obrázek za milion slov :o)

                              Teď si ještě domyslete, jak je namáhaný uchyt pumpy na řidítkách a zjistíte v čem je kouzlo radiálního pístu.

                              • Tidli  

                                tak toto mi mozes vysvetlit ty ;) lebo mi to nie je uplne jasne.

                                predstavme si, ze obe packy su uz v takej polohe kde brzda brzdi (v idealnom pripade uz jednu pohnut viac ku gripom). Na packy posobim momentom sily M ktory je dany silou F a ramenom R, pricom R = odmocnina( dlzka packy2 + vzdialenost packy a gripu2)… v pripade, ze su packy tak isto daleko od gripu a rovnako dlhe, je moment sily prenasany na rajdy rovnaky? podla mna hej…

                                jedinu vyhodu radialneho piestu vidim iba v jednoduchsej konstrukcii, pricom sluzi uchytenie packy k rajdom aj ako miesto pre piest a expanzku ;)

                                • Tidli  

                                  jednu = nejdu .. sorry ;)

                                  • -ONDRA-1  

                                    Kucí, já vám to asi nevysvětlím, protože bych vám to musel názorně ukazovat. Vzhledem k tomu, že i na wiki o tom píšou bludy, tak si nedělám iluze, že bych to zvládl. Ale zkusím :o)

                                    Vemte si ty páky jako celek, jejich uchycení na ródla a páku, kterou namáhante to uchycení v případě zmáčknutí brzd. páčky.

                                    U radiáního pístu je toto uchycení na řidítkách a vlastně i celé těleso pumpy, namáháno na ohyb míň, jako u pumpy konvenční, u které je toto uchycení a tělo namáhano mnohem větší pákou. Z čehož vyplívá, že radiální pumpa přenese lépe a přesněji sílu z páčky na píst, protože má menší ztráty způsobené pružením tělesa a úchytem.

                                    Nic víc v tom není.

                                    • Tidli  

                                      rozumiem ;) diky!

                                    • Alexio  

                                      Díky moc, dokonale jsi to vysvětlil a pomohl mi si utvrdit můj názor a taky si odůvodnit vyšší investici do Saint a ne Codů :-)

                            • Alexio  

                              Dík za grafické schéma.

                              • jIrI___  

                                Tak tohle se mi líbí, díky za ten link. Ještě někde sehnat třmen v takovém provedení a byla by to lahoda :)

                              • Alexio  

                                Skvělý, takhle má člověk hned jasnou představu o principu. Díky!

                                • -ONDRA-1  

                                  Obrázek hezký, ale být výrobcem, tak se tím vůbec nechlubím.

                                  S tím o-kroužkem na VT okruh to nemůžou myslet vážně!

                                  Tímto u mě Avid skončil.

                                  • jIrI___  

                                    Co to může způsobit?

                                  • Tidli  

                                    to je nova Elixira? pretoze Juicy 3,5,7 vypadaju zvnutra uplne inac.. nie je ta expanzka v tele packy trochu malicka?

                                    • Wentura  

                                      Fotku jsem našel tady:

                                      http://www.bikeradar.com/…ir-cr-17928/

                                    • -ONDRA-1  

                                      To jsem si zase početl… Namluvíme lidím, že potřebují takovou pičovinu jako je „délka kroku“ páky(prej „vzdálenost desek“ :o))… Má to několik výhod… Nowá featura se bude prodávat, knoflík navíc vypadá fakt kůl a vyrobíme to o 80% laciněji …Bože, kam ten svět spěje?

                                      Ty ostatní páky (tuším Code?) na stránce vypadají OK.

                                      U těch elixír mi jde hlavně o ten o-kroužek, který musí být tlakový, tzn. že čím větší tlak, tím víc se roztahuje a těsní(kuželová manžetka). U okroužku je to naopak.

                                      • kafac  

                                        Ono je to na te fotce dost blbe videt, ale myslim ze to urcite nebude normalni o krouzek

                                        • lukas aka mitro  

                                          No, ja jsem zvedav kolik toho vydrzi ta gumova manzeta, ktera tvori expanzni cast expanzky. Pokd jsme to pochopil dobre, tak se pohybuje s pistkem. No, uvidim…

                                          • kafac  

                                            To asi jo, vypada to ze je to jeden kus zaroven s tesnenim.

            • gazman  

              Jezdil jsem ty 2010 půlku loňské sezony,je to maso.Teď je mám s kotoučema hope.Ještě nejsou zahořené a už flekujou kurevsky.Momentálně nevidím lepší běžné brzdy(váha/výkon)a další velké plus je naprosto bezproblémové a rychlé udvzdušňování.

              • Manas  

                ja mam s 2009 problem, predni brzda je strasne mekka a to by mela byt odvzdusnena, i sem si s tim hral, ale nedokazu ji udelat jako zadni. Napady?

              • mar_tin1  

                ako je na tých radiálnych pákach umiestnený otvor na vyrovnávanie tlaku nad membránou? stále na vnútornej strane objímky?

    • ravag3r  

      Zkus Shimano SLX s velkejma kotoučema, možná se nezdaj, ale pro mě osobně sou to nejlepší brzdy co sem kdy měl:) Bezproblémový, výkonný a nepřehřívaj se. A stojej taky málo.

      • Alexio  

        Dik za tip, ale už jsem z 90% rozhodnut pro Sainty. Chci to hodit na DH Rock Machine.

        • warps  

          Vybral jsi moc dobre , mam o 15 kg vic nez ty a dost tezke kolo a SAINT jsou jak britva … Zkousel jsem i HOPE M4 a jsou gumovejsi ( ale zpracovani mnohem lepsi) , kazdopadne saint je moc dobrej v pomeru ceny vykon. Jen doporucuji nahradit hadice opredenejma ( ALIGATOR SUPER SUPREME) pak to brzdi jeste o kapku lepe hlavne po delsi dobe brzdeni kdy se lepe chladi kapalina …

          SLX take nejsou spatne ale jsou mene ucine nez SAINT , kdo si jednou na SAINT sahne a zkusi pozna co je brzda jako britva :))) A ubrzdit moji vahu neni snadne SLX to nezvladlo ani s 203 koutocema

          • kubad  

            který typ Hope M4 prosím?

            Hope sou brzdy s tvrdou pákou není na nich nic gumového pokud nejsou zadvzdušněné tak krok mají hodně krátký.

            aktuálně 2× M4 a 1× Mono Mini Pro

            • warps  

              Mluvim o HOPE MONO M4 , zkousel jsem je misto SAINTU a zkus si po desli dobe brzdeni jak zgumovati ( ovsem na AM nebo EN asi stacit budou ) zalezu jak co komu vyhovuje. Slo o nove brzdy ( nekupuji nikdy nic z druhe ruky na cem zavisi muj zivot)

          • Alexio  

            Chlape díky moc. Přesně tohle jsem potřeboval slyšet. Jestli to stihnu tak ještě tenhle tejden je tam nechám hodit a konečně budu mít DHáčko complet.

    • quak  

      Možna pozdě, ale v bazaru prodavam předni Code 5ky, kdyby si chtěl…

    • Alexio  

      Tak jsem pořídil ty Shimana Saint. Jel jsem s tím jen chvíli a první dojem je spokojenost. Ta dávkovatelnost je opravdu skvělá. Bál jsem se, aby to nebylo jen dotek prstem páky a tvrdá kotva a nic mezi tím. Bzdy se dají velmi citlivě dávkovat. Jen je musím ještě zajet, ale kilometrů na zajetí by údajně mělo být mnohem méně než např. u Codů. Ještě se zeptám. Žlutým kolečkem na páce se šteluje vzdálenost páky d řídítek. Pak je tam ještě křížový šroubek s červeným nápisem :„Free Stroke“ – volný chod? Jde o štelování kroku brzdy? Prosím o vysvětlení zda někod ví či tuší.

      • gazman  

        Seřídíš tím volný chod páky,kdy žačne zabírat.Myslím že je to na hovno věc.Nastavil bych na co nejmenší volný chod ať zabírá hned a radši bych si přiblížil páku k řídítku.Aspoň na ní když nebrzdíš nemusíš mít natažený palec.Úchop mi přijde přirozenější i jistější.

        • goofy  

          No u XT to stejne prej nefunguje, tak kdo vi jak to bude u tech Saintu :-)

      • gazman  

        Si vyzkoušej co to dělá.

    • Atilla  

      Poraďte, co je lepší starší formula the one, nebo saint? Na váhu nekoukám. O saintech jsem párkrát slyšel, že mají někdy až zbytečně velký výkon a někdy brzdí až zbytečně moc(bahno). U jakého roku saint jsou nové páky ? díky

      • cat  

        Taky by me tohle srovnani zajimalo..

        • logoman  

          Ja bych sel asi do formuli. Kdyz se kouknu na web tak nejlevnejsi saint bez kotoucu stoji 5990 a nejlevnejsi formule i s kotouci stoji 6990 zde funkcne asi budou hodne podobny tak proc si neusetrit trochu vahy …

          • cat  

            Za sedmicku je to dobry, uz se to posouva dolu:)

            • Radek Broz  

              To je ale FR.

              • mr.antik  

                to nevadí, gravity jako gravity :-) Spíš ta barva…

                • Radek Broz  

                  Ale vadí, je to úplně jiná brzda.

                  • mr.antik  

                    no nevim, vypadaj uplně stejně, tam bude jen nějaká ojebávka na hmotnosti…

                    RX páka, the One zbytek :-)

                    • mpIII  

                      Jak píšeš, vypadá to na RX páku a One třmen. Kdežto u „pravých One“ je R1 páka a One třmen. Pokud nejsou nějak rozdílné velikosti pístů u RX a R1 pák tak nevím v čem by to měla být uplně jiná brzda..

                      • mr.antik  

                        právě že jsou. Takže by to mohlo brzdit ještě víc…

                        • logoman  

                          Co sem nasel tak FR je pouze tezsi jinak ve vsem srovnatelny s dh.

                        • mpIII  

                          Jo? Jak to víš?

                          • mr.antik  

                            R1 a RX mají pístek 22mm a The One FR i DH maj 24mm

                            • mpIII  

                              Ale v třmenu :0)

                              • cat  

                                ano, zakladni rovnice tlak /plocha:)

                                • mpIII  

                                  Což nic nemění na tom, že srovnáváme The One FR a The One… já jen říkám, že FR verze má páku komplet převzatou z RX..

                                  • mr.antik  

                                    což ovšem je k prdu, protože nevíme, jakej rozdíl je v páce mezi The One (případně R1, jestli jsou stejný).

                                    Každopádně je to divný, podezřelý, hmonost/cena pak taky nic moc. Jedině vyzkoušet.

                                    • cat  

                                      o kolik sla ta hmotnost vlastne nahoru? Jestli se to vubec vyplati resit, par gramu.

                                      • mr.antik  

                                        40 g na brzdě, to je v pohodě, teda pokud by byl výkon v pohodě

                            • gazman  

                              Je to tak ve třmeni je rozdíl v průměru pístů, ten 22mm třmen od R1 bude tedy brzdit se stejnou pumpou méně než 24mm třmen, ale páka bude mít kratší krok.

                        • mpIII  

                          Tak vzhledem k dílu Piston Kit, který má u RX kód FD40131–20 a u The One FR kód FD40131–20, tak jsou to opravdu stejné páky..Liší se až díly těl pák, ale to tipnu že je kvůli nápisu.

                        • MlokCZ  

                          Tak ať se tu nemusíte předhánět, kdo to lépe odhadne :-)

                          Teoreticky je to jak už napsal mpIII, tedy třmen The One a páka RX.

                          A prakticky je to jednoduché. Brzdí úplně stejně jako plnohodnotné The One. Pocitově na páce taky ± to samé (větší pocitový rozdíl na páce pozoruju mezi dvěma různými páry plnohodnotnch The One).

                          Kromě vyšší váhy (která mi nevadí) mám jednu výtku k FR. Alespoň pro mě horší společná objímka. Vychází mi X9 řazení do jiné horší polohy než u společné objímky u plnohodnotných The One.

                          Pokud je cena výrazně nižší, tak klidně FR verzi.

                  • cat  

                    sem si rikal..

          • lukas aka mitro  

            hmmm:)

          • logoman  

            na KK je ted maji za dobrou cenu … http://www.kupkolo.cz/…ru_4456.html

      • kesu  

        páku nevím, ani nevím, že se měnila

        pokud mohu srovnat s the one brzdí to velmi podobně, rozdíl je v hmotnosti třmenu, sainty by se měly přehřejvat méně. Ale v českejch bikeparcích jsem je nepřehřál nikdy, v zahraničí jsem sainty dostal do stavu modrýho kotouče a třmenu ze kterýho se kouřilo:/

        lépe je na tom gustav M

        jinak mám na saintech opletený hadice (magury) a i přes velmi krátkej tvrdej chod se mi dávkují dobře.

        • Atilla  

          jsem fakt na vážkách. Budu muset ty sainty projet dýl, abych poznal jestli mě ta páka nebude vadit. Na parkáči toho moc nepoznám. Nebo je koupit a když nebudou sedět, tak je střelit. pro saint je to, že mám hazku a kliky, takže až zničím řazení a koupim brzdy byl by komplet

          • kesu  

            problém saintu je, že páka je hnusnej ingot

            to že jsou těžký mi neva, jsou to brzdy na dh a kdyby byly lehký tak se hřejou

            • Atilla  

              A dávkovní na mokrých šutrech v malé rychlosti? To teď jezdím asi tak nejvíc

              • kesu  

                hele já s tím nemám problém, vážím ale s kolem možná 110kg a navíc mi ten tvrdej chod vyhovuje.

                Ale je fakt, že ostrý jsou, třeba ty gustavM se dávkují asi lépe

                • Atilla  

                  Mě zas tak tvrdý nepřišli oproti code. Ale třeba je to těma hadicema. Jsem teda lehčí mám 83kg, ale jezdím s batohem atd, takže na konec mám kolem 90ti spíš víc+ kolo 19kg

                  • kesu  

                    je to tak, ty hadice s tím dělají divy, zvlášť na zadní, ale znát je to i na přední.

                    jo bod pro saint, naplníš to na koleni a nezavzdušňujou se

                    • Atilla  

                      Hm asi do nich půjdu. Měl jsem problémy se šlachama, tak mi to na DH asi hodně pomůže. Na kolik tě prosím tě vyšli ty oplet hadice?

                      • kesu  

                        docela na dost myslím, že stála jedna kolem 6–7kil ale určitě se najdou levnější než magury..

                        • Atilla  

                          koukal jsem na tyhle http://superstar.tibolts.co.uk/index.php… a ještě bych tam objednal kevlar desky 4 páry za 700kč

                          • goofy  

                            Na kevlar desky bych se vykaslal. Ty sintrovane od shimana jsou podle me fajn…

                            A co jsem mel moznost vyzkouset, tak brzdny vykon paradni i se studenou brzdou, davkovani prakvapive taky vklidu (zda se mi lepsi nez u The One a Code), a docela velka mezera mezi deskama oproti The One. Minus je asi jenom ta vaha, a mozna packa, ktera nesedne vsem, ikdyz u Saintu uz je podle me docela vpohode

                          • lukas aka mitro  

                            Kevlary jsem mel na elixirech a sly pryc. Jsem zpet u sintrovanych avidu. Brzdily dobre, mozna trochu mene jedovate nez zahraty sintr. Bohuzel vydrz nic moc a tak sly pryc (uz mnohokrat zminovany sjezd z Lyse po zlute jenom na zadni brzdu..kolem trmenu byl prach u obrousenych desek.). Pak jeste asi 3 vylety po beskydech a z oblozeni nezustalo skoro nic.

                            Proste zbytecna starost navic. Sintry mi vydrzi urcite rok a nemusim se bat ze nebudu brzdit protze jsem zapomel zkontrolovat desky..

                      • kubad  

                        co Hope V2 ?

                        sily mají dost a davkovatelnost super, opletené hadice mají v základu, cena je vcelku rozumná

                        • mpIII  

                          A navíc jsou krásné a nechutně těžké :0) Ale když psal, že váha mu nevadí… Zkoušel jsi i Vented kotouče? To musí být vážně MOTO feeling :0)

                          • kubad  

                            ona ta váha zase tak šílená není

                            • Atilla  

                              Našel jsem půl roku jeté hope V2 bez kotoučů za 5tis, + kotouče to je zase 2tis. Líbí se mi páčka(má je kámoš), ale zase ND atd. To se mi u shimana líbí, že seženeš každou blbost. Náhradní páka na saint 1000kč. pohoda. U těch V2 bych přemýšlel kdyby měly o něco tvrdší páku.

                              • kubad  

                                na Hope jsou všechny díly skladem a těsnění za pár kaček :d

                              • Tomínos  

                                Můžeš je klidně ještě vyzkoušet pořádně, ten chod se dá taky poměrně pěkně nastavit :-) Jinak na ND se můžeš mrknout na chainu, je toho tam taky docela dost.

                                • Atilla  

                                  koukám. Pravda, že maj všechno. Ale zase kupovat něco jetého. Nevím A nové vycházejí s kotoučema o 3tis dřáž než saint( kotouče mám nové XT)

                                  • Atilla  

                                    Srovnání

                                    Saint bez kotouču 6000tis

                                    staré one bez kotoučů 6000 tis

                                    nové one FR s kotouči 7000tis

                                    hope jeté+ nové kotouče 7500tis

                                    Jak našel logoman ty nové one za 7tis to je docela zajímavé( jsou nejlehčí, kotouče bych prodal). Jak je to u té formule s náhradnímy díly?

                                    • Atilla  

                                      Tak bartoníček asi s díly funguje dobře.

                                      Sakra to je zase rozhodování. Pro bez poruchovost( co jsem prolez net) za mě nejvíc saint. Zase páka a chod by mě asi nejvíc vyhovovaly formule( kámoš má mega). Hope se mi zas tak úplně nelíbí a hlavně by mě štvalo že tam nemůžu dát normální kotouč( těch mám doma dost a když nějaký ohnu, tak je to otázka 10min). Nebo si nechám elixír 5 a bude:)

                                      • Tomínos  

                                        Asi nejlepčí řešení ne? A ty peníze propijem!!!! :-)

                                        • Atilla  

                                          Ty mě dáváš. Ty sainty za 6tis jsou model 2011. Jak jsem totiž dal na ty elixiry sintry desky, tak brzdí líp, ale ten řev!! Ví o mě celý les.

                                          • Tomínos  

                                            Tak je mázni vazelínou, budou tišší! A ty rychlejší :-) Sainty budou dobrý, elixíry si schovej až budeš stavět něco jezdivějšího :-)

                                            • Atilla  

                                              Rychlejší budu s lepšíma brzdama, páč budu brzdit až na hraně:)

                                              Jinak ze 3 pokusů 2× před skalku:) A mám místo na čéře, kde se dá trénovat rovnováha. Už jsem se tam na 2 hod kousnul.

                                              • Tomínos  

                                                Včera tam byl Ivan, dal to, ale dvakrát si šlápl :-) Kdyby si aspoň nešlápl, tak by mě naštval :-) Takhle jenom trošku. Trénuj, trénuj, pak mě tam někdy vemeš :-) Jdi jíst a pak jezdit, asi s vacanem zkusíme novej trail. To co jsme stačili postavit.

                                                • Atilla  

                                                  Tak když si 2× šlápnu, tak to dám taky. Beru jen bez ztrátyx kytičky

                                      • mpIII  

                                        Mě se moc líbí ta samomluva :-D

                                  • Tomínos  

                                    To už je na tobě :-) Já za sebe můžu říct, že maximální spokojenost a zrovna hope design se mi moc líbí :-) Můj názor je, že obě budou hodně slušný, já se vlastně rozhodoval uplně stejně jako ty a víc se mi líbily ty hope, takže u mě rozhodl jen design. Ty si můžeš připočítat cenu za ty hadice+ koncovky a už to taky nebude tak hrozný rozdíl.

                    • Luk02  

                      +1

            • gazman  

              Ale taky rychle chladnou.Na to nikdo nemyslí a to je chyba. Má to význam samozřejmě ale jen tehdy, pokud to nedržíš celou cestu z kopce dolů.

    • Concorde  

      200.

    • Atilla  

      Tak vymyslel někdo něco?

      Ve výběru zůstaly Formula THE ONE FR 2011 a Saint.

      Kvůli levným náhradním dílům a všeobecné bezporuchovosti vede Saint, jenom Hanz mě varoval, že na svěťáku mají problém s utavením. Jinak co jsem četl, tak jenom chválu. No já nikdy svěťák nepojedu, takže se asi utavení bát nemusím.

      Má někdo něco proti saintům?

      díky

      • Mr.Duck  

        No ono stačí jezdit tužku na těch jejich tratích :-) Já v Leogangu zkoušel moje SLX a X0, a ani jedny se mi nepovedlo neuvařit :-( I když to bylo spíš o deskách.. Právě po Saintech pokukuju jako po řešení tohohle problému, ale nejsem si jistej, jestli to pomůže :-(

      • kesu  

        sainty jsem fakt přehřál fest až ke stavu, kdy brzdily sporadicky asi jako obyč véčka, kotouč modrej a z třmenu se kouřilo. Jo a smrad spálenejch desek cejtil i ten co jel za mnou. Nicméně chod se nějak výrazně nezměnil (trošku se to propadalo)a po vychladnutí to brzdilo zas normálně. Příští rok vyzkoušim kovový desky a koupím ventidisc i dozadu.

      • jimiAJ7  

        Ja treba jezdim avidy code mam 112kg, a uvarit se mi je taky nepodarilo, hodne zalezi na stylu jezdeni, a deskach, za dva roky jen menim desky a dvakrat jsem odvzdusnil. Moje zkusenost je s Saint takova ze v mrazu (-5 … –10 ) jde paka ztuha az pomalu nejde zmacknout.

      • HKou  

        Jedinej problém Saintu je, že třmen je celkem nepřístupný a místo 2 pístů je třeba čistit 4 :)

        • Atilla  

          Tak včera přišli Sainty 2011, brzdy to jsou pěkný, maj jinou páčku než ty co jsem zkoušel(lepší). Bohužel přišly obě přední, takže je zas posílám zpět. A to jsem se tak těšil na to až je vyzkouším.

          • jimiAJ7  

            muzu se zeptat odkud jsi objednaval a zakolko ?

          • Atilla  

            Tak teprve včera došly brzdy a jel jsem je hned projet. Chod je tada úplně jiný než u avidu a asi si budu ještě chvilku zvykat.

            Nemá někdo nějaký postřeh jak zkrátit délku kroku? Problém je v tom, že jak jsou od sebe daleko destičky, tak chod páky než na desky dosedne je hrozně dlouhý a když dám zase páku blíže, tak začne brzdit až u gripu. Mám krátké prsty a vlastně pořád musím prsty tisknout páčku( a ta má odpor) i když vůbec nebrzdím. díky

            • kubad  

              bohužel s chodem nic neuděláš

              • Atilla  

                To jsem nechtěl slyšet:( Tak si hold budu zvykat

              • Pumsc  

                ale jo,moje m595 měly taky hafo dlouhej krok,tak jsem vyhodil kolo,zmáčkl lehce páku-asi tak do poloviny,aby pístky trochu vyjely a vrátily se kousek míň než byly,a krok mám krásně krátkej

                • kubad  

                  otázka je na jak dlouho, ono se to brzo srovná na konstrukčně daný krok

            • Vegan  

              Pokud nemas problem jeste trosku zainvestovat, tak jsem nedavno mel moznost ochmatat Sainty s dvojte opletenymi hadicemi a paradoxne to trosicku pocitove i zkratilo delku chodu a hlavne gumovost je uplne nekde jinde… velmi pozityvne me to prekvapilo, ale nechat si predelat ty hadice neni zrovna zadna lace :-/. Jinak se mi podarilo sandriny Xtcka odvzdusnit tak, ze jsou taky pomerne min gumovejsi nez Xtcka byvaj klasicky, ale je to laborovani jako prase aby v pace nezustal vubec zadny vzduch… delal jsem to tak na 5× u kazde brzdy a stejne se vzdycky nekde nejaka malinka bublinka obevila… tak jeste muzes zkusit.

            • mr.antik  

              no a pokud je tam dostatečná mezera, nešel by tam nějak upravit doraz té páky aby byla blíž (a zároveň aby nedrhla)?

              • Atilla  

                To mě napadlo jako první, ale nevím jak. Místa tam moc není.

            • kesu  

              a zkoušel jsi takovej ten křížáček na páce, ten to malinko mění..

              jinak jak psal vegan-opletený hadice, mě saint zabírá skoro hned…

              • Atilla  

                Nemám problém s houbovitostí, jakmile dosednou desky na kotouč, tak je páka tvrdá a krok parádní. Prostě mě štve dlouhý chod páky než dosedme na desky. Krřižák je v poloze nejkratšího freestrokeru.

            • Baba-Ji  

              a neslouzi tam k tehle veci ten STROKE sroubek?

              • Atilla  

                slouží, ale ten mám na nejkratší možný chod.

                • Baba-Ji  

                  zkoušels, jo?

                • lukas aka mitro  

                  Muzes zkusit jeste nednu vec-na Hayesech 9 to fungovalo. Sroubek vytocit na nejdelsi chod, doplnit kapalinu a trochu promackat paku naprazdno aby zustaly pistky vyjete.

                  • Atilla  

                    To je dobrý nápad. Díky

                  • gazman  

                    Nebude pak problém s volným místem pro kapalinu, pokud brzdy zahřeješ? Měl bych s toho docela obavu.

                    • lukas aka mitro  

                      Trochu mista se udela tim, ze pistky budou trochu vylezle. Naplneni brzd bych udelal pri plne vtlacenych pistcich ale naplno vyroubovanem sroubku. Proste preventivne esi neco nezanedbali…

                      Ale jinak souhlas, neplnit az po okraj bo by se mohly blokovat…idkyz ona by ta kapalina protekla pod vickem…

                      olej…

            • gazman  

              Tak koukám že sice desky o kotouč neškrtaj, ale něco za něco. Myslel jsem že je to pořešené tím jejich servo wave systémem či jak se to jmenuje a ono hovno.

              • lukas aka mitro  

                taky jsme myslel…ze zacatku ryhcle pritlaci desky a pak zvysuje pomer prepakovani pro vyssi grzdnou silu..ale asi neni vsechno cernobile…

              • goofy  

                Co jsem zkousel Sainty, tak jsem s tim problem prave nemel, tak celkem ziram. Mozna to je tim ze mam dlouhe prsty treba, ale me docela sedely…

              • Mr.Duck  

                To asi bude celkem individuální, já mám celkem malý ruce, ale SLX maj chod delší jak Saint a nemám s tim problém..

                • Atilla  

                  To určitě. Tomovi to vyhovovalo, já jak jsem několik let brzdil s avidama, tak je to prostě rozdíl, ale je to spíš o zvyku.

              • Maynard  

                mi právě ten dlouhý gumový chod vyhovuje, dobře se to dávkuje. na druhou stranu, moja má na kole formulky RX a ty jsou teda z jiného těsta(krátký chod). docela na tom kole jezdím na výlety kolem komína(tajně, když je ve škole:-D) a vyhovuje mi to taky:)..myslim si, že je jedno jestli musíš páčku mačkat 5 nebo 25mm, když to brzdí.

                • mr.antik  

                  to nevim, já třeba mám rád tyhle věci dobře seřízené – aby se dalo rozumně brzdit, kdy máš prsty v optimální poloze (jak na brzdách, tak zbývající co drží grip), třeba při dlouhým sjezdu už to může být dost nepohodlný.

                  asi začínám Mlokovatět…

                  • lukas aka mitro  

                    Pro mne je dulezite mit nastaveny dobre bod, kdy brzda zacne zabirat. Jeslti predtim musim paku 2cm promacknout, nevadi. Paku drzim stejne porad. Bohuzel posledne jsme hrabal do brzd a nejak si rozhasil polohu paky a ted to nemuzu trefit. Chvili jsem mel paku docela blizko gripu a o paku se opiral druhym clankem prstu (pocitaje od nehtu). bylo to fajn bo sem mel doclea pevny uchop, ale zase mne po nejake dobe zacal prst bolet…tak nevim…asi mam taky Mlokozu (nic ve zlym:))

                    • mr.antik  

                      když máš dlouhý prsty, tak to je asi jedno, já na ně potřebuju i pohodlně dosáhnout.

                      • lukas aka mitro  

                        ¨prsty nejak moc dlouhy nemam…aspon co rikala prituka:))

                        • jIrI___  

                          To je něco jako

                          „Dědo, proč se kolem vás pořád motá taková spousta mladých koček?“ Děda odpověděl „Já ti synku ani nevím.“ a hbitě si oblízl obočí.

                          • lukas aka mitro  

                            tak nejak…no znas to, valis ve vrazednym tempu a na brylych se ti rozprskne mucha, tka sliznu a valim dal:)

                  • Maynard  

                    v dlouhém sjezdu mám prst na brzdě stále, chod může mít krátký jak chce. ale na úchop jsem taky háklivý, všechno musí být na správném místě pod správným úhlem, jinak je to špaténka:)..

                    • mr.antik  

                      jj na brzdě ano, ale tak nějak ve „správné poloze“. Ale třeba na některé skoky schválně musím bez brzd a pak se na dopadu blbě hledá.

                      • Maynard  

                        proto mám 685 klacky, na širších by se mi taky blbě hledala;)..

                        • goofy  

                          a nerikal jsi nahodou ze uz se tesis na sirsi? :o)

                          • Maynard  

                            jo těšim, ale mám po hafo letech napnánovanou návštěvu očaře, tak ty brzdy pak snad najdu:-D

    • kali222  

      300 :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.