• Coca

    Chtěl bych se zeptat na rozdíl mezi těmito tlumiči: Fox Vanila R coil piggy back, 8.75×2.5 180 (bez té nádobky nahoře) a X-Fusion Vector PVA 190–200mm. K čemu je ta malá nádobka nad tlumičem? Když není venku tak jí tlumič nemá vůbec? Děkuju za odpověď.

    0 0
    • assassin  

      kdyz se tlumic zmackne tak pistice zaleze dovnitr… tzn jej jasny ze je ted vevnitr stale stejny objem oleje plus objem casti pistnice navic… olej je nestalcitelnej takze by to nefungovalo – musi tam byt nejaky rezervoar kam se ten vytlaceny olej schova (pripadne se tim kompenzuje teplotni roztaznost ohrateho oleje) a je to reseno tak ze je tam v komore dalsi pist kterej stlacuje bud pruzina/tlak plynu atd… takze jeden ma tuhle komuru primo v tele tlumice – druhej mimo… ten co ma mimo umoznuje kratsi stavebni delku, nebo pri stejne stavebni delce vetsi zdvih.....

      ale byl jsem tu oznacen za nekoho kdo tomuhle vubec nerozumi uz jen ze zpusobu jak o tom pisu tak mozna ze to bude vyvraceno a objasneno lepe nekym zkusenejsim…

      0 0
      • Coca  

        Díky moc,ted to spoň chápu,ale je lepší když je venku,nebo vevnitř???

        0 0
        • assassin  

          venku..vyhody pri stejne dylce vetsi zdvih, lepsi chlazeni … muze v ramu prekazet (RB monster treba) nevyhody – asi tezsi .. narocnejsi na vyrobu-drazsi

          no a u toho co nadobku nema tak naopak…

          vetsinou se drazsi modely delaj s nadobkou .....

          0 0
          • Coca  

            A konkrétně mezi těma dvěma co sem psal?

            0 0
            • assassin  

              tak to ti budou muset povedet jini co je jezdili…ja mam kolo pul roku takze s konkretnimi vyrobky nemam zkusenost…

              0 0
            • Páník  

              mam X-fusion Vector PVA,pri delce 200mm ma zdvih 56mm…ma nastaveni tlumeni v celkem velkym rozsahu a lock out,kterej 5 poloh – pri zavrenym se tlumic ani nehne,ostatnima se da celkem dobre nastavit aktivita tlumice (omezeni pohupovani pri slapani).Nemam ho dlouho,ale zatim spokojenost i kdyz par lidi uz tu psalo,ze s nim obcas muzou byt problemy

              0 0
              • Coca  

                To trochu nechápu? délka 200mm a zdvih je 56mm? Takže jako vidlice má zdvich třeba 150mm tak ten tlumič má 56mm? Takže tenhle popis „X-Fusion Vector PVA 190–200mm“ znamená že zdvih je 190–200mm,nebo 56mm ??? To nějak vubec nechápu.

                0 0
                • jaski  

                  zalezi na prepakovani stavby. tech 56 ti udela treba 120 mm zdvihu apod.

                  0 0
                • assassin  

                  prvni je montazni delka…kazdej ram muze mit jinou… no a to druhy je zdvih..... ale ten je na ruznejch ramech ruzne prepakovanej…takze z tech 56mm na tlumici muzes mit treba 200 na kole.....

                  0 0
                  • Coca  

                    No,nějak to pořád nechápu,ale děkuju. Chtěl bych se zeptat konkrétně Mám Specialized Big Hit 1 (možná 2 jestli přijde,potom by nebylo co řešit) a tam je tlumič takovýto Fox Vanila R coil piggy back, 8.75×2.5 180 a má cenu ho měnit za ten X-Fusion Vector PVA 190–200mm?? Děkuju.

                    0 0
                    • hanz  

                      ne protože tam ani nepasuje

                      0 0
                      • Coca  

                        Talže každej DH tlumič nepasuje do každýho DH kola??? Není někde o tlumičích nějakej článek,nebo něco takového? Hledal sem ale nenašel.

                        0 0
                        • Manas  

                          Presne. Musis si dat bacha co kam cpes.

                          0 0
                          • Coca  

                            A jak to poznáš?? To je podle zdvihu,nebo šrouby??

                            0 0
                            • hanz  

                              8,75 je montážní délka v palcích takže je to 222mm…a ty tam chceš nacpat nějakej 190–200mm takže tak..zdvihy tech tlumičů budou taky jiný

                              je to asi takle …vidle má taky třeba 75cm od konce ke konci a přitom má zdvih jen 13cm..u tlumáku je to stejný..musí sedět jak velikost tak zdvih

                              0 0
                              • Coca  

                                Aha,už to chápu.Tak dík moc. Takže zdvih je 222mm?. A k čemu je to druhé číslo?

                                0 0
                                • hanz  

                                  zdvih je 2,5 palce....­.8,75 palce=222mm=mon­tážní dýlka

                                  0 0
                                • wroum  

                                  to je delka tlumice – vzdalenost os cepu. to druhe cislo byva prumer pruziny.

                                  0 0
                                • kOmE  

                                  nechces nekreslit obrázek :-)

                                  0 0
                            • assassin  

                              no mezi sroubama na ktery sroubujes konce tlumice je vzdalenost 180mm takze tlumic kterej je dluhej 190mm tam nenacpes… je o 10mm delsi..jasne? dalsi vec je jestli nebude o ram nekde skrtat ta nadobka…

                              kdyz se podivas na web nejakeho vyrobce vetsinou ma napsano u konkretniho modelu v jakych dylkach ho vyrabi…

                              kdyz tam bude pasovat tak pak jsou 2veci ktery urcej zdvih zadniho kola… geometrie zadni stavby… bude treba v dorazu a jeste nevycerpa zdvih tlumice… nebo zdvih v tlumice…tlumic uz je celej ‚zmacklej‘ ale kolo by slo jeste kousek… chapes????

                              0 0
                              • Coca  

                                jo jo,už to chápu. Dík moc.

                                0 0
                              • assassin  

                                jo jak pise hanz…ja si spatne precetl cislicka… mensi do vetsiho a ne vesti do mensiho:)))))

                                0 0
                                • Coca  

                                  Jo ale vidím,že do toho radši vrtat nebudu. :))

                                  0 0
    • romachain  

      Nechce se mi kvůli tomu zakládat nové vlákno, tak to zkusím tady. Na DH kole Trek Session 8 (viz profil kdyžtak) jsem si všimnul, že když jde zadní kolo do zdvihu, tak prvních pár milimetrů zdvihu pracuje pouze tlumič a až potom se začíná stlačovat i pružina. Nikde jinak nevnímám žádnou vůli, pružina se zdá být předepjatá… Je tím pádem kolem toho počátku zdvihu ten chod takovej divnej… Nevím jestli mi to dělá odjakživa, všimnul jsem si toho až letos. Asi se nevyhnu tomu abych minimálně tlumič vytáhnul z rámu a zkusil to na volno. Chyba je asi v tlumiči si myslím, nebo napadá někoho něco zajímavýho k tomu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.