Výběr pružiny zadního tlumiče pro DH – Fox DHX.
Jak vybrat tu sprvánou…podle liber…
průměru pružiny…
vinutí…
použitého materiálu…
Výběr pružiny zadního tlumiče pro DH – Fox DHX.
Jak vybrat tu sprvánou…podle liber…
průměru pružiny…
vinutí…
použitého materiálu…
:-)
Proc myslis ze potrebujes jinou pruzinu. To by me fakt zajimalo. Nastudovat si jak to tvoje kolo nastavit dokazes, ale najit si takovou stupiditu jak sou znacene pruziny a podle ceho se vybiraji uz ne?
Hele, já to třeba taky nevim, a jinak sem si už snad tlumení celkem nastavil(pro začátek,,) ;P Tak sem doufal že to tu najdu,a já snad budu muset použít google O_o
Staci se mrknout do historie ;o)
No ta beztak využívá Google žejo,to máš skoro synonymum tady :) Ale beztak zatím vím prd co to má dělat,tak nejdřív pořešim vidli ať má pořádnej zdvih než se budu šolíchat s tlumičem..:)
Tlumic a vidle musi trochu spolupracovat, jinak zbytecne zabijis potencial kola…
Jak vypadá spolupráce tlumiče a vidle? Oboje prostě pruží, ne? Nevim, fulla nemam.
šťastný to člověk, s takovými nároky :-))
To víš, hlavně že to jezdí.
Treba tak, ze kdzy ti bude vidle chodit 20cm zdvihu a kvuli spatne nastavenemu tlumici ti bude zadek chodit 5cm, bude kolo neklidna mrcha, protoze jak se zapichne vidle, tak se hodne zmeni hlavovy uhel…
Nebo naopak, kdyz bude chodit tlumak po celem zdvihu a tlumak ne, tak pri plnem stlacni tlumaku bude docela dost namahany ram u hlavove trubky. Kdyz onobi chodi jak ma, tak se uhel hlavove trubky nemeni tak moc a kolo si zachovava lepsi jizdni vlastnosti. O celkovem pohodli ani nemluvim:)))
To zní logicky:)
Jinak abych nebyl za úplnýho blbce:)
Jenom mě zarazilo to slovo spolupráce, sem si to vyložil tak, že se vidle a tlumák navzájem přímo ovlivňujou, což je spíš moje blbá interpretace než cokoli jinýho. To, že obojí má chodit tak, aby to uživateli vyhovovalo, a to že většinou znamená, že využívaj zdvih stejně, mi tak nějak napověděl selskej rozum.
Nevím, jestli se mi to s něčím neplete, ale tuším nějaký Spešl měl tlumič s vidlici hydraulicky propojený právě proto, aby spolu „spolupracovaly“.
Nemyslíš brain pro zamykání tlumiče na rovině?
Nějak si nedovedu představit, jak by ta spolupráce probíhala.
Snažil jsem se to najít, ale nejspíš to byl jen výplod mé fantazie :-D. Takže to neber v úvahu a omlouvám se za zmatení. Ale stále mám za to, že propojený tlumič s vidlicí jsem už někde viděl a Brain to nebyl…
Sa može se i ovlivňují.
U každého fullu to je jak pasivně změnou úhlu při zasunutí , tedy změní se vektory sil, které na to působý.
Pak byly a jsou systény které použí valy aktivní komunikaci. Ať společné mechanické ovládání , přes hydraulické, nebo pneumatické, konče třeba elektronickým řizením. ( první pamatuju Proflex K2 okolo přelomu století )
Většina systémů se moc nechytla , cenově dost drahé a přínos sporný.
Dyk jó, ale ono bych řek, že to tak nějak uspokojivě chodí, pochhopitelně to bude chtít eště ladit, ale předek i zadek berou pěkně. Takže v tuhle chvíli je muj nejvěčí problém to, že ten Totem nemá 180mm jak má mít, a já se bojim aby se mě do konce sezóny nesnížil eště víc ;)
Ale je pravda, že třeba mi přijde zadek mnohem progresivnější jak předek, takže možná bude chtít měkčí pružinu, ale nevim jestli neplácám blbosti, když mám fulla tejden, jenom mi to tak přijde když jedu přes nějakou rozbitou pasíž, že mi vidle jde níž jak zadek…ale na to asi přijdu sám docela brzo ;)
11 z 10 lidi na dolekop.com ti reknou, ze jedinna spravna cesta je titanova fedra!
lol ty seš případ. Nejřív se bojíš něco dělat s DH40kou teď řešíš tlumič :-D LOL
Než tu na foru uděláš 100vlaken o svým kolu nebo kolu který se snažíš koupit a poskládat nechceš to napsat všechno rovnou?
Jinak ano nečekaně třeba podkle průměru. Pokud bude mít menší průměr tak se tam dost blbě dává, ano i podle liber… …to o bych asi řešil jako poslední je materiál a natočení.
podal si klasickou odpoved… nevypovidajici o nicem…ptam se abych se dozvedel ne abych byl za machra ze si koupim DH kolo a tim uz jsem vlastne expert…diskuzi tady udelam mozna jeste hodne…od toho preci jsou. kdyz se na kocpi zeptam nejakeho (expetra) nejaky detail ohledne kola …neco jak to nebo ono ma doopravdy byt a proc… jsem pripraveny na odpoved typu te tvoji proste skoro zadnou …myslim ze moje (idiotske topy) budou prinosem pro nejednoho experta protoze se konecne nepokrytecky dozvi jak ma neco skutecne byt. zajma me jak veci fungujou… pravda je ze na kopci v konecnem dusledku neni zasadni jakou mas pruzinu nebo na jake znacce jezdis ale jaky si biker a jak se dozes BAVIT…ale kola poskytujou variabilitu nastaveni a mely by k tomu pomoct…tak proc se nezeptat? jinak kubad mozna mam tu spravnou mozna ne… na kopci podkavam lidi s ruznymi pruzinami …zpusobem vinuti atd…ty tlumice maji tak rozdilne vlastnosti ze jsem se chtel dozvedet neco vic o jejich vyberu.
Pripominam ze se na kolo vracim po 10 letech takze jsme vlastne uplny laik.
NIC PROTI NIKOMU experti.)
LOL ale bacha ad neztratíš výměnnou pružiny zárukou
:-D .
Ne tak stím ti žádný tabulky nepomůže. Ani lidí tady nejsou schopny vestit jak ti teď kolo chodí teď. Těžko pak radit kam to přitáhnout , nebo jak to naladit. Prostě něco najet naladit odjet naladit atd… více či méně to je pokus omil zkušenostem pak už se to vylepšuje.
Mimo na tohle ses neptal ! Novou budeš kupovat podle průměru, délky a tvrdosti . Ale jakou si tu těžko z prstů vycucame.
Napadané že tu ještě budeš brzo ladit brzdy a
nebo vodítka.;)
Ja Ti opet dekuju ze sis nasel chvilku a vlozil jsi svuj prinosny komentar xD Tomcat ty jsi muj oblibenec :))
podivej na odkaz dole… jeden odkaz a dotaz vyresen… stejne jako pro FOX rc2 40 si vybiras pruzinu podle vahy tak bys to mozna nerek ale i pro zadni tlumice jsou tabulky…ale ty jsi jeste asi nevidel:)
mel by jsi zapremyslet taky si zalozit nejakou diskuzi pro doplneni vzdelani tomcat xD
Schválně kde v té tabulce vyčteš vliv přepákování, tvojí hmotnosti, jízdního stylu a profilu tratě, případně lineárně, nebo progresivně vinuté pružiny.
Není nad to když člověka hřeje pocit, že jede na tabulkově správně naladěném kole. Často to přebije i pocit , že to až tak dobře nechodí.
:)
pravdu má
spravne…hmotnost tam je(vynech)…trat neovlivnis a na kazdou si prece nebudes brat jinou pruzinu(takze taky vynech) a dotaz na vinuti pruziny jsem vznesl uz na pocatku(a neodpovedel jsi)…opet velmi prinosne.
Řekl bych že nejdůležitější je právě ten vliv přepákování a chování zadní stavby.Každá stavba se chová trošku jinak a je to tedy trošku komplikovanější než vybrat pružinu do vidlice.
Tvá váha tedy nestačí,potřebuješ někoho kdo jezdí stejný typ kola jako Ty a váží podobně.A i tak se vaše nároky na pružení mohou lišit,každý může jezdit/vyhledávat jiné tratě.
Hale podle me to zas tak komplikovany nebude, vzhedem k tomu ze progresivne vinuty pruziny se na kola nedavaj a je limitovanej prumerem a delkou pruziny tak bude mit na vyber max 4–5 origo pruzin podle tvrdosti a jednu na kole uz ma tak z ty odvodi jakou potrebuje.
Samozrejme pokud by si nechaval namotat vlastni tak tam muze zohlednit prumer dratu, stoupani a progresivitu, ale do takovejch akci se asi poustet nebude.
Tomcat, sem rád, že aspoň někdo ví, o čem mluví! :) Pravdu máš!
Diwisku: Tabulky sou, ale doporučují jen, jak nafouknout tlumič na váhu jezdce, ale to jen orientačně, jinak se všechno odvíjí podle již Tomcatem vypsanejch eventualit :-P
Když pojedeš trať čistě DH, kořeny, šutry, popř dropíky, dáš si měkčí pružení, rychlej odskok a když se nebude lítat moc velká vejška, kompreci omezíš, ať to chodí co nejvíc, když pojedeš nějakej trail s cestičkama s 10 metrovejma lavicema, dvojákama atd, uděláš to přesně naopak :)
ma pruzinovej tlumak…
jj
ale to nic nemění na tom že tabulka slouží max k tomu +/- určit vhodnou pružinu, zbytek je o ladění a zkušenostech a stejně z toho může vylézt úplně jiná ve finále :-)
To je fakt…proste do manualu se ma nahlizet, az kdyz je clovek uplne bezradnej…
Pruzinu dle tabulky vybirat nelze.
A at je Tomcat jakkoli sveraznej pri odpovedich na tvoje priblbly otazky, tak aspon neni uplne mimo a nesnazi se thred zvratit na roman sracek. Bylo by nejlepsi kdybys to tady smazal/zamknul at si podle tech „tabulek“ a zavadejich dotazu nedejboze nekdo nenastavi kolo, to bys mu taky moh trochu zkazit zazitky z jezdeni…
dej se dokupy… vsak muzes zalozit vlastni diskuzi kde vsechno vysvetlis spravne…nemusis se ucastnit tohodle tematu…podle nazvu tematu bylo jasne ze se diskuze bude tykat elementarnich veci…
Všechno je zde už dávno vysvětlené a jak jsem se díval, tak ty zakládáš jeden thread za druhým stále s jedním námětem.
Kdybys potřeboval velejednoduchou radu, tak je to tahle.
Když poznáš, že je pružina příliš tvrdá, tak se podíváš do značení výrobce a objednáš měkčí. Pokud budeš potřebovat tvrdší, uděláš opak.
Když nepoznáš, zda je pružina tvrdá, nebo měkká při jízdě, nikdo ti neporadí a nezachrání tě tabulkama.
Když se chceš zabývat tabukovými hodnotami pružin a podle toho rozhodovat. Jak je vidět, tohle je přesně co chceš, tak musíš nejdřív rozumět tomu, co dělá konkrétní přepákování a kdyby tě to zajímalo, tak souběžně probíhá téma, které bys neměl vynechat, má název Fox RP2.
Lidi se ti tady snaží opravdu radit ale ty to stejně nepoznáš Tomcat a ostatní ti neubližují ale vedou správným směrem.
Zcela zbytečně se do nich pouštíš, proč, protože máš vlastní představy a nic ses zde stejně nenaučil.
vratil bych se k tematu a prestal se hadat a posmivat…nez z toho bude zase xchat .)
Co chces vlastne vedet? Na tvuj dotaz ti Tomcat uz odovedel. Pokud chces dal resit tunig tlumaku a pruziny tak zkus konkretnejsi dotazy!
nejvic prinosny by byl odkaz na odborny clanek… komplet vysvetleni …pokut mozno s konkretnimi cisly… sam potrebuju zjistit ceho si pri vyberu vsimat
Tak abys nebyl na BF moc nastvany.
Novou fedru musis volit tak, abys mel spravny SAG. Nezbude nez do hry zapojit trochu stesti a tipnout si pro svoji vahu vhodnou pruzinu, nebo najit nekoho kdo ma stejny kolo aby ti rekl jak je na tom s poverem tuhost pruziny/vaha on.
Kdyby sis chtel napociatat potrebnou tuhost, musis najit nekoho se stejnym kolem ktery uz ma pozadovany SAG a z toho dopocitat tuhost pro tvoji vahu. Pocitat tuhost primo podle sagu nepujde, protze prubeh stavby neni linerni.
Nova prizina ti musi sedet rozmerove-delka, vnitrni prumer. V manualu FOX se navic dovis, ze pruzinu bys nemel na tlumici utahovat o vode nez dve/tri otacky..
dik lukine…
Tohle s chtel vedet?
Priste skus historii a pred tim si procti manual k tlumici. Volne ke stazeni na strankach vyrobce :-)
neapsal jsem nic noveho, vsechno bys nasel, kdybys hledal na foru..takze priste tu magickou fci pouzij…
Tady máš vše co potřebuješ
http://www.tftunedshox.com/…culator.aspx
pokud budes na hrane vem obe a zkus ktera ti bude vic vyhovovat.
Takze, Kup si pruzinu na dylku tlumice jakou mas at je tvrda tak ze pri vypnitejch kompresich propedalech a tak mas sag cca 30% (bez predpeti, max 2otacky) a pak nalad tlumic at to chodi co nejlepe (at ti to co nejvic vyhovuje) Nebo to lad podle pocitu, ale to mi prijde ze u tebe asi moc nepujde :-D
Tip na zaver : Manitou pruzina je o dost levnejsi a poslouzi uplne stejne
…A jesli neresis prachy tak PO TOM, CO VYZKOUSIS VIC VARIANT a najdes si svoji tvrdost, zakup titan.
Jeste jeden specialni tip : Mozna bych se nebal i vetsiho sagu nez 30%, ale musis jezdit ciste :-)
jestli neresi prachy, muze zkusit i vice titanovych per:))
jo a potom nám je může za pár kaček odprodávat:)
Stejne mas vzduch, tak ti to muze byt jedno ;o)
vzadu zatím jo ale příští rok už asi nebude.
le… Zeby nakonec?
Tak ta zadní stavba i na vzduchu chodí velmi dobře,už jsem six na pružině jezdil a citlivost mi přijde skoro stejná ale neměl jsem to možnost vyzkoušet pořádně a tak mě to trošku láka.Ještě to musím promyslet,nerad bych zbytečně vyhodil peníze.
Každopádně Lucie dostane pružinu skoro určitě,tam ten vzducháč tak dobře nefachčí a bude to přínos určitě.
chudak lucka to bude myt zase oneco tezsi :). Ale nic mene zpetne davam za pravdu ze pruzina (minymalne v predu )chodi orpavdu o fous lepe nez vzduch i kdyz nejsme schopen rict cim to je :) Ted se jeste uvidi jaky bude vzadu ten tlumic Marzocchi Roco R na vaze ale udelal hodne :-/.
Jasně,bude to o trochu více vážit ale když to bude ve prospěch funkce tak s tím problém nemáme.
Navíc jsem to nevymyslel já ale sama mi říká že není s chodem zadní stavby plně spokojena(ja o tom vím ale myslel jsem že ji to bude stačit protože zase až tak hrozné to není)
Víš,mě příjde docela úsměvné jak plno lidí řeší váhu svého kola a stejně natom houby jezdí.Chápu ty co jezdí na nějaké výsledky,závodníci a podobně ale u obyčejných víkenďáků jako je většina to nechápu.Samozřejmě že kolo by mělo být váhově nějak rozumně ve své kategorii ale řešit jestli to má 13.5 nebo o kilo více mi nepříjde důležité a hlavně často přeceňované.
Tohle je jen můj názor, který jsem si vytvořil během doby co na biku jezdím a chápu, že plno lidí s tím prostě souhlasit nemůže:)
btw, už jezdíš na novém kole?
Hele vis co ja ted ale resim zda z 15.2 kg bajku prejdu na 17.5 nebo nekde usetrim ono 17.5 me uz totiz prijde fakt moc :-/
Ten tvůj Reign bude mít 17 kilo???
po novu Reign X :-) a pokud vemu ty kola co byli puvodne na Reignu X2 2010 tak asi jo, ale budu se snazit udelat vse proto abych ty kola nejak odhlecil pripadne vyresil jinak. Uvidime jak to vse dopadne. vaha zatim nevyzniva dobre vim no :-/
Foto foto foto :0)
mam to tu rozlozene do posledniho sroubku a ted resim redukci s traped vidlice na kalsickou 1 1/8 krk takze moc neni co fotit. :)
Aha no.. A co ten VAN? Ještě nemá vakl? Už se zajel?
provokatere :o)
Vakl neni ale odtrh je porad 7kg a to je horsi nez jsem cekal takze jak bude prilezitost pujde k milanovi, stejne bych chtel trosku pohejbat s tlumenim.
Máš RC2 nebo jen R? S čím chceš hýbat?
R a chci trosku snizit brzdeni comprese.
Aha :-) Já pořád váhám co na IQ.. Van 36/Float 36/RVL.. Ale na to času dost, zatím musí vydržet pepikon :0(
Rvl je fajn ale ma uzoucke nohy, Float 36 chodi na hovno (2011 mozna bude lepsi ale moc tomu neverim on vsechen vzduch u foxu na 36 chodi naprd ) a van 36 s ocelovou pruzinou vazi kotel. Takze to si proste nevyberes ja si myslim ze po tuningu bude ten muj Van snad chodit tak abych snim byl plne spokojen. Mozna by si mohl zvazit totema ;) to neni marna vidlice :)
Zvažoval jsem Lyrika, jenže na rám se 150mm nemůžu nacpat Lyrika Soloair/Coil se 170mm natož Totema… Lyrik se 160 je jen U-Turn a 2-step, první je těžkej a druhej se sere :0( RVL má úzký nohy – bude vypadat křehce, 36 Van je těžkej, 36 Float je necitlivej. Ach jo :0( To bude příští rok těžkej výběr…
totem se da tusim snizit … pokud se nepletu internim zasahem. foto
Nešel by tedy Lyrik ze 170 taky snížit??
Proc nezavolas Milanovi nebo nenapises asi tezko najdes nekoho z vetsim prehledem :)
Protože teď to nemá smysl nějak obšírněji řešit.. Jen vybírám postupně kandidáty.
Například toto je smysluplná varianta
jo a ta hmotnost bude nejspíš bez osy. Můj u-turn (nějaká hejblátka navíc) má 2550g komplet
Kdyby to porad nebylo v te hnusne bile :-/
Tak tak, nejlepší by bylo sehnat vidlu v černé lesklé s červenýma nálepkama!
P.S. Zamiloval jsem se do novýho 160mm Bose Deville!! Krásná vidle!!
Jo tahle se mi taky libi… Moc pekna :o)
Jak to funguje je věc druhá.. A cena věc třetí :0(
mě se zdá, že 36foxky jsou o chlup vyšší než Lyrik. Jinak Lyrik by měl být i na 160mm
Totem 2-Step se sníží sám a máš to vyřešený ;P Nebo koupit novej, a já za to dám svuj co je na 160 ;)
Hehe :-D Na to zapomeň :0)
Jinak já z toho nechci dělat DH zbraň, jezdím XC, takže koukám i na váhu!
RVL s 20mm Maxle bude na IQ asi nejlepsi volba
Jo vypadá to zatím na něj.. Krom toho bude jasně nejlevnější, takže by zbylo i na parádní kola :0) Ale je to pořád otevřené..
7kg v originálním stavu si myslím, že je hodně dobré.
asi jsem moc zhyckanej takze mi to vylozene vadi starej durolux byl proste citlivejsi. Doufam, ze jak bude klid najdu cas to poslat milanovi aby si pohral a s pruzinou by to mohlo jit nekam k 4kg a to by bylo uplne super.
36tkového Talase v originálním stavu na Tebe :-)
to snad radeji pevnou :)
Pokud nemáš to kolo jen na dolekopcom,ale stejně jako i já na ježdění po horách,tak je třeba váhu řešit v tom s pitosem teda nesouhlasím a dvě kila navíc jsou za celý den znát.Druhá věc je ta že jak jednou začneš gramařit tak je možné že tě to donutí odlehčovat opravdu po troškách a do důsledku což už někteří psichicky moc nedávaj a zdá se jim to jako úchylárna.
Divil by ses jak je to znat i na dolekopcom (myslim, ze to vis, ale neda mi to to nenapsat). Dal jsem ted na RB Timberwolfa, kterej je o 350g lehci na jedno kolo a to byl rozdil neskutecnej. To najednou jede, zataci, za pedalem leti uplne jinak a to je pouhych 700g z 18kg kola.
…ale na miste, kde to poznas nejvic.
Souhlas,jen jsem to nechtěl psát až tak naplno,aby mě tu s tím hned neposlali do řiti:-)
:-D
Svez se na opravdu lehkym enduru s lehkejma kolama na bezdusich a nebudes chtit jinak. Maly nerovnosti pobere UST a u velkejch je jedno jestli mas pruzinu nebo vzduch (u vzduchu muzes progresivitu ovlivnit i jinak nez tlumenim). Jediny v cem bude mit pruzina vyhodu bude lepsi chlazeni, ale jak rikas pro nas vikendaky to nebude ten rozhodujici parametr a 200+g na tlumici a dalsich 200+g na vidli poznas bud pri prvnim prudsim vyjezdu nebo minimalne pri nakladani na lano:-)
Proč UST pobere více malých nerovností než klasika?
Ze by moznost nizsich tlaku?
Jelikož vozím tlaky kolem 1.5bar tak by mě zajímalo, zda by ještě nižší tlaky byli u toho ust něčím přínosné.
To vozis na dusi a necvakas?
Jasně že prorážím…letos zatím 2× zadek a 1× předek.Loni 2× předek a jednou zadek.
Jinak mistr v nízkých tlacích je Maynard,ten tam vozí tak 1.1bar a co vím tak proráží úplně minimálně…tak 1× za rok?
No prorazeni beru, pokud prorazis ob vyjizdku :-). 3× za rok je pohoda.
Já vozil na HT pod 1..dá se to ;)
Určitě, ale také bude záležet kde/co jezdíš,kolik vážíš, jak jezdíš a co máš za gumy.
a hlavně za ráfky…
No je pravda že rockgardeny sem jezdil dost pomalu, když to nebylo něco co na HT prostě přeletim… A sice neumim jezdit,ale mám ňákejch 65, a gumy bych řek že sou na proražení celkem odolný. Každopádně je to fakt podle toho kde sem, v bikeparcích sem jezdil tlaky že sem jezdil pomalu po ráfcích, ale to kolo mi tak přišlo daleko ovladatelnější a klidnější..
letos nula průrazů:)…ale zato dva ráfky na hraní dětem:-D…
Tak to máme stejnou bilanci, jenom ty ráfky mám naštěstí na hraní akorát tak pro sebe ;)
DS28? :0)
podle mého je ust na stejnym tlaku pohodlenjsi nez klasika.rekl bych ze je to tim ze se tam nezvejka ta duse
Bez duse plast lip kopiruje teren, ohyba se na prekazce jenom plast a netre se o dusi.
no nevim, jen aby to nebyla další BF fáma.
Je to asi jediný Bike-forum standard, který na kole nemám (kola Fulcrum + Epicon záměrně vynechávám)
Rozhodně není. Na fullu se to nedá až tak moc objektivně posoudit pohodlí, tam je spousta dalších vlivů, trakce ale dobře.
Jezdil jsem bez duší pláště na celopevňáku i fullu a to myslím takový případ, kdy jsem jezdil stejný typ plášťů na tom stejném kole i s duší.
A pak jsem teď chvilku jezdil UST i na silničce. A na silničce jsem to přitom jezdil i na stejném tlaku co s dušemi (na silničce šlo ale o jiný typ pláště).
A hodnotím to bez duší jak lepší trakce (trakci hlavně na biku, na silničce jsem nikdy nejezdil na hraně pádu, takže tam tohle moc hodnotit nemůžu), tak lepší pohodlí (to je lepší všude, na silničce je to ale znát obzvlášť).
Takhle by si nemel vybocovat z rady:-) (je to z jedna veci ktwra se da poznat, narozdil treba od novy prehazovacky apod.)
No ono u toho Luccineho tlumice muze byt par faktoru najednou. Prvni a zasadni bude asi Compresion tune. Druhy mozna absence expanzky? Nevim co ji prsne vadi, ale pokud se tam nejaky pruzinak vleze, tak proc ne. Se mi zdalo, ze tam nejde dat nic s expanzkou si rikal.
Nejde tam dát dhx air kvůli ventilku s dhx coil by neměl být problém.
Jinak compresion tune je na středu.Zbytek bych raději probral někdy osobně,tady se stejně výsledku těžko dopátráme,sám nevím co by to přesně chtělo…
Chce to vzdycky to samy, dhx coil nebo adekvatni alternativu (coil vivid atd…) vzduchac nefunguje, max na lehkym xc kole…
Na mojem kole ale vzducháč funguje výborně,kdybych nebyl spokojen tak už tam mám coila dávno.Při porovnávání sixe na pružině jsem si nějakého rozdílu prostě nevšimnul ale neměl jsem možnost to odskoušet v pořádném sjezdu.Právě se obáván že pokud tam tu pružinu nakonec pořídím, tak si ničím nepomůžu a půjdu jen s váhou zbytečně nahoru.
Dulezity je bejt spokojenej :-) tak jesli ti to prijde ok tak tam hlavne nezkousej dat ten dhx coil :-)
jj také tak přemýšlím…uvidíme:)
zkusil bych snížit ten compression tune na minimum, jestli je to to, co vadí. Já to v zimě taky zkusim.
Jo takhle… No asi bude treba nekdy zajit na pivko. Na kolo asi az najare :-) Nebo pokud bude zase mizerna zima
Pokud ma compresion tune na stred tak bych zkusil v bike life domluvit na uprave bud na mene jak minymum coz je pak opravdu nebrzdene pri kompresi( to ma sandra) a nebo na minimum. Mozna jeste by se dalo pohybat s progresi bud smerem dolu nebo nahoru podle potreby. Byt tebou tak bych ale urcite zkusil tomu typkovy z BikeLife zavolat a probrat to snim po telefonu a on sam ti rekne co je mozne a co ne a telefonat te zase tolik stat nebude :) a domluva snim je celkem pohodova. Pripadne se muze Lucka pobavit ze Sandrou jaka to byla zmena po tuningu tlumice :).
díky všem…uvidíme co s tím.
Tak to bych si jednu 550 na 215 tlumic pak zarezervoval :-)
V tom pripade nezbyva nez doporucit i ruzne dylky pruzin :-D :-D
mozna blby dotaz: ale jak merit sag na pruzinovem tlumici? nevim jak si to poradne ozncit, abych si ho spravne nastavil…
Změř délku oko-oko, nasedni, někdo jiný ti změří délku oko-oko a pak ty dvě čísla od sebe odečti.
nemas gumu na pistnici?
:D na pruzinovem gumu ais nenajde :o)
prdlacky je tam…
Myslis doraz a nebo ten hlinikovou platformu pro pruzinu ?
Ani jedno bych merkou sagu nenazyval.
Dorazova. A je tam vzdy (manitou tam teda ma elastomer, ale poslouzi stejne)
no tak pokud oba myslite dorazovou no tak OK. Ja jen, ze si nedokazu predstavyt jak ji pod pruzinou taham po pistnici nahoru. Jednak jde dost tezko a jednak se mi ani malicek mezi zavyty pruziny nevejde, ale je mozne ze to je specifikum marzocchi.
Nebo máš tlustej malíček :-D
Zkousis z toho vybruslit a nejde ti to:-P
Gumu hybnes treba sroubovakem..mozna to ale bude tema zavytama:)
A nebo titanovy pero :-) tam to pujde i palcem
Ale ne proste pokud jste mysleli doraz tak OK nic proti tomu jak jsme psal me by to nenapadlo ho k tomu pouzivat a ani ted bych to nepouzil. nez ho ta mslozite dostrkavat sroubovakem atd to je jednodusi metoda oko-oko.
Ale na metodu oko-oko potřebuješ ještě někoho, na metodu s gumou můžeš být sám…
Nepotřebuješ dělal jsem to izolepou nalepil jsem jí na šrouby ok tlumáku,pak se na kolo postavil a přelepil jí při stlačeném tlumiči na horním oku tak aby byla zas napnutá.Nakonec tu izolepu strhneš a změříš rozdíl mezi obtisky,které na izolepě nechaj šrouby,musíš při přilepení kapku přitlačit,aby se tam nějaké udělaly že ano.Kurde hoši přemýšlejte trochu u té roboty,to jsou tak stupidní finesy.
Aneb proč to dělat složitě, když to jde jednoduše – koupit vzduchovej tlumič a zase trochu Horse odlehčit :0)
DHX air jsem jezdil asi tři roky na nomadovi, oproti pružině je to dle mě velký rozdíl,i když takové snížení hmotnosti je hodně hodně lákavé;-)
No a co Vivid Air? Ten by taky stál za hřích.
Nevim teda co na to gazman, ale pro mne vypada strasne hnusne :o)
Je i těžší než DHX 5 :-) Nevim jak šlape,ale měl jsem manitou svinger tuším že 6way a bylo to podle fox dosti nuzné,pro pedal skoro nefungoval a citlivost foxe taky neměl.
Když jsme u toho DHX 5, jak je to se sundáním kolečka bottom outu? Někde jsem zahlédl, že se má sundavat buď uplně zašroubovaný (žádný proužek není vidět) nebo vyšroubovaný (3 proužky jsou vidět) a teď to nemůžu najít :0( A další dotaz je k eloxu – ten nápis Bottom Out ± tam po eloxu zůstane nebo se musí nechat znovu dělat (laserovat nebo kdoví co)?
Děkuji předem za trpělivost :0)
Nápis ti udělají znova,pokud budeš chtít.Po tom starém nezůstane skoro nic a to v jaké poloze to rozebíráš je dle mého názoru jedno.
Děkuji ti :0)
Pro mě taky, je to odporné stejně tak jako ta jejich nová sedlovka.
Ale navrhnul jsem to jako další alternativu k DHX Air. Mě se taky líbí DHX více :0)
DHX hlavně výborně šlape a nekazí se,teda aspoň ten co mám.Toho vivida bych z výskumných důvodů prubnul,ale jak říkám je těžší takže by musel být lepší než DHX funkcí i spolehlivostí abych měnil.
Dej tam toho DHX Air, chtěl bych vidět jak moc klesne hmotnost :0) Pak by jsi atakoval moje IQ ne? :-D
To ne, šlo by to dolů asi o 350g a včil má koník 15,1 kg v XC setupu takže by byl na nějakých 14,75 kg.Ještě by se dalo 70g na přehazce ale to co chcou za X-0 se stydím zaplati,i když X-7 je po sezoně vyvaklená jak hrom,70g na horní korunce za 6tis je to ale úchylárna a ta HOPE je i nepěkná,a pak tuším že skoro 100g na kotoučích,ale floating nedám z kola za nic.
Ještě mě napadá koupit řazení XX a přehazku RED :0) Ale to je úchylárna už.
A taky na klikách bys mohl asi tak 70g – výměna Atlasů za Descendant :0)
Co to je za zhovadilost ty kliky,pošli odkaz
Truvativ Descendatn 2011 (vozil je Peat tenhle rok pod logem Blackbox)
Váha dobrá. Atlasy ale zatím slouží bezchybně a bez skřípání.
Sakra.. Jak si vemu, ze mam kliky dvakrat tezsi :-D
Jinak ta korunka hope jsem počítal by vyšla váhově dokonce líp než boxxer korunka + Point One Split Second LE. A v červené je naprosto nádherná!
Je hnusná,s tím potiskem je to pro mě hnus. Oproti sériovce+ten sunline představec to je tuším jen 50,nebo 70g ne?
Takže nízká korunka váží 159g + 171/160g podle délky (50/42) a máš to 330/319g. Hope má vážit 265g, takže úspora je 65/54g, ale záleží na tom jaká bude realita.
Tak podle stránek Hope má ta korunka 272g pro BoXXer a 300g pro 40tku. Jinde jsem našel že bude 308 pro 4Otku, takže jestli jim to takhle lítá, tak reálná úspora bude ještě menší.
No právě taky jsem to kdysi googlil a vyšlo mi to za ty peníze dosti nuzné odlehčení a ještě k tomu se mi nelíbí.
A do řiti, ten bude lehký! Pěkný rám a vůbec,paráda.
Já teda myslím, že lehký moc nebude…
Krásný Wilson… škoda,že to tak překopali,aby mohli prodávat v USA..
sorry za narazku na „zavyty“..
sorry panove …posledni dobou jsem necetl celou diskuzi a mozna mi neco uteklo…ve vyberu pruzinu uz mam jasno…akorat bych se vas jeste preptal na vyber vyrobce Ti pruziny. Asi Ti pruziny moc lidi nejezdi ale co kdyz preci… jaky je v tehle oblasti kvalitni vyrobce?
Nukeproof
Koupis na www.chainreactioncycles.com
jj tu mam v planu koupit…i cena je ok…doprava zdarma
narazil jsme na par testu v anglictine… kupodivu souhlasili s tim ze rozdil mezi oceli a Ti pruzinou u zadniho tlumice poznas… zkusim se k tem testum znovu dopatrat a vlozim odkaz… chvalili si ze je vic hravejsi…ze dokaze dat vice informaci co se deje na zadnim kole… cituju MORE FUN …uvidime
vice informaci co se deje se zadnim kolem – to bych si prelozil ze to vic drnca
Dobře ty :D
vice informaci co se deje na zadnim kole znamena komunikativni rizeni…je to terminologie ktera se pouziva i u zavodnich aut.citis limity… nekomunikativni- mercedes S classe(izoluje te od vozovky)…komunikativni- Formule F1( citis kazdou nerovnost, kazdou zmenu povrchu… ale nestracis trakci ) :)
coz sou vetsinou kecy lidi co vi o podvozkach a technice obcene kulovy a pisi o tom casopisy… vsadim se ze schovat tu pruzinu do obalu tak nepoznaj jednu od druhy.
pruzina proste jen do sebe akumuluje energii.. pokud by ji akumulovala se ztratama prbira cast funkce tlumice, pokud beze ztrat pujde to tlumicem kompenzovat, v tom materialu neni nic co by mohlo zpusobovat jakekoliv magicke vlastnosti.. ala „vedet co se deje mezi pneu a povrchem a neztracet trakci“
cert vi…jenom tlumocim vysledek testu… pojedu uvidim
Kidy,hrozné píčoviny:-)
Když už jsme u pruřin nemáte někdo pružinu 300 popř 350×2.75? Na 222mm tlumič?Díky
a nevyměnil by někdo pružinu fox na 240mm tlumáktuhosti 450lbs za 400?
jedná se o 450 na 3.25
WHAT STANDS OUT? Here’s a list of things that stand out with the DSP titanium shock spring.
(1) Feel. A titanium shock spring is more responsive than a steel spring. It has a deader feel on compression and a livelier feel on rebound. Every test rider believed that this translated into improved traction—especially in braking bumps.
(2) Unsprung weight. Saving one pound of unsprung weight is an enormous technical coup (getting a pound off the wheels, swingarm or linkage is very expensive). The reduction in unsprung weight reduces the mass and inertia generated by movement of the suspension system. A lighter suspension system is easier to control without having to rely on overly stiff damping. Unfortunately, only half of the weight of a shock spring is considered unsprung. Thus the one-pound savings in weight only translates into a half-pound savings in unsprung weight.
(3) Spring rate. There are two issues with the spring rates of titanium shock springs: (1) You can’t trust the spring rate written on most titanium shock springs. In many cases, a 5.4 will test out as a 5.2. The good news is that when we tested the 5.3 Honda CRF450 spring from DSP, it tested as a 5.3 (it was confusing that the spring had 5.4 printed on it, but DSP tests every spring and hand writes the actual rate on it in pen).
(4) Typically, you can drop one spring rate when you switch from steel to titanium coils. This is because of the extra springiness of the metal alloy (thus a 5.2 Ti spring can be as stiff as a 5.4 steel spring).
WHAT’S THE SQUAWK? The price is out of this world.
For an AMA Pro, millionaire or hardcore wannabe, this is a five-star shock spring. However, most of us aren’t that fast, rich or full of ourselves. For the average guy, a Ti shock spring is a luxury—a very expensive one.
Proste si to titanovy pero kup, pak opevuj jak ma zadni stavba o 5,567% lepsi citlivost a kdyz se ti vysype orech, budes pul roku setrit na novy, protoze se na ty pruzine vycinkas.
setrit na pero pul roku :)?
to jsem nepsal…
spatne jsem to precet
Nekoupils to kolo teprv nedávno? Projel ses na něm už aspoň, že tu vymejšlíš titanový péra?:)
koupil…:D po vecerech se nudim a delam si radost nakupovanim na internetu xD
vrchni odkaz je zajmavy… na Ti pruzinu staci mala sila aby zacla reagovat …ocel na male sily moc nereaguje …az pri vetsich…kde je progresivni
Zkus si sundat pruzinu z tlumice zmacni ji, zjistis ze na malej pohyb nepotrebujes moc sily, dalo by se rict, ze i kdyz na ni zatlacis silou 1N tak se kapinku pohne. Normalni ocelova pruzina neni v zadnym pripade progresivni.
Zeptam se te jako fundovaneho clove. Kazdej koho na kole potkam mi rika, ze titanova pruzina je „citlivejsi“. Moc to nechapu, jelikoz material funguje pouze na zatizeni, nejsou tam zadne odpory nic co by mohlo ovlivnovat jeji stlaceni. Jak je tedy mozne, ze by tuto vlastnost mele. Z fyzikalniho hlediska to moc nechapu (ne ze bych byl fyzik:-)
to máš to samé, jako když ti někdo tady povídá, že pozná zhubnutí kola o 100 gramů… :-)
Jasny … jenom me to zajima. Jelikoz dost casto to neni ani vyrazna vahova uspora a vysolit za pruzinu 4 litry je docela drahej spas pokud jde pouze o placebo.
osobně si myslím, že v tom nic jiného není
150g je 150g to se nedá nic dělat kemo:-)
Sem se te chtel zeptat, co ten tlumak z USA co sis kupoval … nebylo to na urovni DHX?
Hnije mi tu v krabici, ani jsem na něm nejel,stačilo se jen doma na kole pohoupat a letěl s kola ven.
Teoreticky jedinny duvod, proc by to tak melo byt je nizsi hmotnost a z toho vyplyvajici mensi neodpruzena hmota. Ale otazkou zustava, jestli to pujde poznat, nebo jestli je to jenom placebo…
Edit: a to samozrejme pujde poznat jen pri velmi rychlych dejich, pri tom klasickem statickem zmacknuti je to jenom pruzina, nic vic…
z ciste teoretickeho hlediska tam rozdil je, jde o krut kruhoveho prurezu… a prumer pruziny a dratu a uhel navinuti urcuje geometricke pomery toho zatezovani, kdyz si nakreslis tu pruzinu v rezu a vyznacis moment kterej ten prurez namaha na krut tak se v prubehu zdvihu trochu meni (meni se rameno sily) pro stejnou tuhost bude Ti pruzina mit jinej prumer dratu/pocet zavitu, takze urcitej malej rozdil tam bude, ale podle me zanedbatelnej , rozhodne to nebude mit vliv na citlivost a podobny kecy. Jinak z tohodle ciste teoretickeho pohledu by ta Ti pruzina mela byt „progresivnejsi“(miva min zavitu)
Dikes. Myslel jsem si to, ale nejsem takto moc znalej, tak ze male overeni me teze je ku prospechu.
Budu si muset najit nejakej starej dred, kde se resilo jakej je rozdil ve vinuti pruzin. Nektere TI pruziny maji malo zavitou a vetsi tloustku steny a jiny maji zavitu hodne a jsou slabsi. To mi je jasne, ale jake to ma realne dopady na chod zatim netusim. Logicky mi z toho plyne, pri stejnem stlaceni (zdvih mm) vyssi tuhost. Ale pokud bych srovnal identicke tuhosti pruzin s ruznym vinutim rozdil je v cem? nizsi vaha? jina resp. mozna progrese?
Když je mín závitů tak se musí drát se kterého je pružina vyrobena při stejném stlačení na stejné délce více zkroutit.
To mi je celkem jasny, ale jaky to ma vliv, dopad? Je to jina charakteristika krivky prubehu pruziny? Kdyz se odivam na svetak v DH vetsina lidi vozi pruziny s mene zavity nez je bezne u hobby jezdcu (pominuli vahu, ktera urcite bude mit silne urcujici faktor).
no u te pruziny jsi omezen dylkou a v podstate i vnejsim a vnitrnim prumerem.. to ti potom titanova proste vyjde „ridsi“ nez ocelova, tzn to ridsi navinuti tam neni ucel ale dusledek.
dopad to ma jedine ten ze tam muze vzniknout jakasi odchylka od te linearity…
obecne vetsi prumer pruziny = mensi tuhost,
vetsi prumer dratu = vetsi tuhost,
vic zavitu = mensi tuhost.
evidentne jde pruzinu se stejnou tuhosti nakombinovat ruzne co se tyka konstrukcniho reseni… na kole budes mit ruzny omezeni.. prumer tela tlumice, misto v ramu…
ta „progresivita“ vychazi z toho jak hodne ten „drat“ kroutis.. tzn tam kde je min zavitu na urcitej zdvih tam bude torticky patrnejsi ta progrese.. ale jak rikam je to procentuelne tak malo ze bych rekl ze to pilot nema sanci poznat, myslim ze vetsine lidi kdyz zatocis knoflikama na tlumici kdyz nebudou koukat tak to nepoznaj a kdyby tlumice cilene testovali tak budou rikat jak na nastaveni poznaj kazdej klik, zmenu pruziny atd… ono ve skutecnosti je malo pilotu co poznaji podle jizdniho projevu co podvozek dela.. teda aspon takovou mam ja zkusenost od motorek, kola me zajimaji „okrajove“
Myslim si to same, ale teorie me proste zajima. Schvalne to nekdy vyzkousim a otocim kamosovi knofliky na vidli a tlumaku jestli neco pozna :-D
u motorek se to pozna az kdyz se zacnou merit casy, navic u pilota kterej je schopnej neco zajet.. taky podle opotrebeni pneu… na bezny silnici se tyhle zmeny v nastaveni moc nepoznaj, to musi bejt uz uplne spatne, nebo spis naka vada…
Pokud ocelova pruzina neni navinuta progresivne, tak je linearni. Zda se mi, ze jen sosas nejake infa, ale bez znalosti zakladnich veci. takze si ji kup a budes treba spokojenej.
ja bych se vystal nad polemizovanim co a kdyby… tady jsou same spekulace… nad tim jestli a jake vyhody Ti pruzina prinasi… na googlu je hodne testu jezdcu v anglickem jazyce… jezdcu co maji s titanem a oceli letite zkusenosti jak zavodni tak rekreaci… zadne spekulace ale realne zkusenosti proverene casem. myslel jsme ze se tady najde vice lidi kteri jezdili dlouhodobe jak ocel tak titan a ne jenom spekulovali o nejakych magickych vlastnostech nebo co taky nekteri pisou… pro vsechny kteri se doopravdy zajmaji o tenhle material a jeho vyhody a chteji odpovedi a ne jenom spekulace…doporucuju vyhledat na googlu testy… to jim pomuze v otazce pripadne koupe
Ale ty delas, jako by si se v tech testech orientoval:)
co je na tom sloziteho si to vyguglovat?
Nic, vygoglovat to umi skoro kazdej, ale porozumnet tomu o cem se pise, uz je neco jineho. Dalsi vec je objektivita recenzentu. Proto jsem ti psal uz vyse, kup si ji a neres to, proste po ni touzis, tak ji vem.
Nepisou tam zadne odborne vyrazy kterým by jsi neporozumel jestli neni problem v anglictine…zajmavy je taky ten odkaz jak se chova ocel a titan pod zatezi ktery jsem dal vys…nekdo tady vycetl z grafu rozdil 5,541% nebo neco takoveho :D zajmave x) Jedna se o dost rozlisne charakteristiky… Otazka jak muze mit titan a ocel rozdilne vlastnosti pri pruzeni me taky dostava… jedna se o rozdilne materialy s rozdilnymi vlastnostmi…stejne jako zlato ma rozdilne vlastnosti ve vedeni elektriny nez hlinik tak titan ma rozdilne vlastnosti pod zatezi nez ocel… lidi maji tendenci pricitat nadprirozene magicke schopnosti vecem kterym nerozumi uz dlouho. Kdyz jsem volal do svece a ptal se na moznost ze mi ve vidlici praskla pruzina (titanova) rekli mi ze praskaji a ze mam moznost ji vymenit za ocelouvou …ale za cenu ze uz nebude mit tak linearni chod…vlastnost linearity Ti pruziny je lidem co s timhle maji jiz nejake zkusenosti znama.
:D
Treba v tom odkazu vyse neni nijak specifikovano o jakou ocelovou pruzinu se jednalo. U motorek se prevazne pouzivaji progresivni pruziny, coz by zpusobovalo ten rozdil v grafu. Charakteristika pruziny, ktera ma stejnomerne stoupani je proste linearni. Kdyz nekdo neco napise, bez dalsi psecifikace a toho co vubec meril a jak to meril, nema proste zadnou vypovidaci hodnotu.
Edit: Tady mas tu pruzinu co merily na fotce, je progresivni, takze tvoje interpretace toho odkazu je zcela spatna.
Sorry za tu hrubku v editu, ale to treba to merily holky:)
:D a odkaz taky nejde
Me jde:) Ale kdyby nahodou…
A jak poznáš že je progresivně navinutá? Já vidím pružinu jako každou jinou (jsem lama). :0)
V te horni casti je mensi stoupani pruziny.
akorat progresivni pruzina funguje tak ze si ty zavity co jsou bliz u sebe na sebe sednou a tak se snizi pocet aktivnich zavitu.. u pruziny na fotce si myslim nehrozi ze by si v prubehu zdvihu ty zavity sedly na sebe…
Neni to videt uplne dokonale, ale myslim, ze progresivni je. Dohadovat se o tom vsak nehodlam. Co si o tom myslim, jsem mu psal vyse, pokud neni presne popsano a jak porovnavali a dalsi podminky mereni, tak to proste nema zadnou vahu. Dalsi vec ej ta, jak si to citatel interpretuje.
ono v tom testu co je v odkazu narusta progresivita od 40mm zdvihu a v poznamce tam pise ze „bind“ nastane az v 70… bind je kdyz si nakej zavit lehne na sousedni… proc ma ta ocel pruzina tuhle chrakteristiku nedokazu rict, ani nevime jak k tomu prisli, nejsem zadnej materialovej inzenyr takze me nenapada co by se v tom materialu melo dit aby takhle zmenil vlastnosti, ale kazdopadne jde o specificke urceni-okruhova motorka, kde se na linearitu chodu hodne hraje.. seriove progresivni pruziny se meni za linearni na vahu jezdce atd.. ale to uz je podle me daleko od jezdeni v terenu na kole… tam je spis ta progresivita na konci zadana, ostatne vsechny tlumice dhx maji ten konec chodu schvalne pritvrzenej..
rozdílné mezery ve vynutí?
(HTTP 403) Access denied
mě to píše, ale to je fuk
a jak vis kdo ty kecy co si vygooglil na ten net nalepil? klido to mohl byt nekdo kdo o tom nema paru, ale protoze to je na internetu a je to anglicky uz to beres jako pravdivou vec? u tech vlastnosti je to jednoduchy, je presnej znamej ten jev o kterej u pruziny je – pruzna deformace pri krouceni tyce kruhoveho prurezu, je pomerne jednoduche vse spocitat a zmerit.. ja sem studoval konstrukci letadel na strojni fakulte, u letadel se titan pouziva pomerne dost, ale co se tyka elastickejch deformaci nema zas nic zasadne odlisneho od oceli co by vinutou pruzinu z titanu delalo linearnejsi ci neco podobneho. spis sme o kus vyse dosli k tomu ze pruzina stejnych vnejsich rozmeru a tuhosti jako ocelova bude z titanu navinuta s vetsim stoupanim.. tak jestli neco tak progresivnejsi…
protoze to je na internetu a je to anglicky je to pravda?
nam muzete verit, my jsme Rychle sipy…
s tím švecem… to ti řekl karfík?
jo … neco v tom smyslu ze uz nebude mit tak linearni chod… doufam ze se nepletu a nepreslechl jsem se…tohle ber s rezervou…jestli co tenhle dotaz muzes smerovat primo na nej…nerad bych se pletl
můžu, ale potkám ho jednou za uherský rok :-) nicméně on sám by to měl asi z doslechu… posledních asi 6 let jezdí výhradně na vzduchovym foxu, co měl dřív, to ale nevím
je to mozne
Tak kdyz je mas pohledany, tak to se mnahazej at to nemusime slozite hledat.
JJ jsme v praci…az se dostanu domu…hodim je sem pro tebe odkazy…jsou psane ve srozumitelne anglictine… ja to zacal googlovat par dni zpet…byl jsem prekvapen kolik toho tam je…
Ty voe, tak si ji uz kup ! :-D
Vyzkouseno na dvou identickych ramech ocel X Titan : Rozdil v chodu jsem nezaznamenal
Vyzkouseno ve vidlici-stridal sem ocel/titan pero kdyz sem jezdil fox 40rc2 : Rozdil v chodu sem nezaznamenal
A myslim ze poznam na kole fakt hodne, co se tyce nastaveni pruzeni…
Kde si vycet ze hledam odpoved jesli koupit nebo nekoupit?:D
Nikde, jenom te podporuju. Prijde mi ze si hledas opodstatneni investice, tak sem te chtel podporit. Pac jiny opodstatneni nez vaha a to ze to lip vypada (subjektivni) proste neni.
no a co bys jako ještě chtěl víc:DD
No ja nic. I na vahu bych sral, hlavne ze to vypada jak to vypada :-)
Tak já jezdil sezonu ocel a teď dve sezony titan,u mě rozdíl nula,taky při nákupu mi šlo jen o váhu,nečekal jsem že by to jinak chodilo
hmm nevidim nic o magickejch shopnostech.. v podstate pisou jen o nizsi hmotnosti..
predevsím jak oni pisou naturalni frekvence je to tendence materialu se po deformaci vracet do puvodniho stavu…Ti ji ma o polovinu vetsi…tady ale na jednom foru na mtbr.com rozebirali ze je to plus akorat u lidi kteri preferujou velky odskok…jinak se ta frekvence nevyuzije…s tím je spojena i vlastnost si behem dlouhe doby ponechat puvodni vlastnosti …ktere ocel casem straci…
ale notak…
to pisou ale na podobnem foru jako my tady, s tim ze je jen anglicky.. klidne to tam pise nekdo kdo o tom nema ani paru..
kdyby ocel mela nakou nizsi tendecni se po propruzeni min vracet do puvodniho stavu tak bys mel pred prejetim obrubniku zdvih 200 a po 190:)
nene, mel bys zpatky 200, ale az po tydnu :)
No diwisek by si mel doplnit vzdelani, protoze ani z anglickych for se moc nedozvi. A pak z nej padaji perly…
proste petihvezdickova pruzina pro zavodaky nebo lidi co si radi doprejou to nejlepsi co jde:)
Hele, když už tu to téma je..nekupuju sice žádnej Titán, ale vymejšlim měkčí pružinu na muj SeXy Tail. Vážim kolem 65kg, mám tam 400lbs, a to je moc, tak sem hledal, nýbrž s fullama mám zkušeností málo, a našel sem tohle
Podle toho mi vychází, že na DH bych měl vozit ideálně tuhost 295, na FR 313.
Řek bych že neni co řešit, ale ne a ne sehnat pružinu 300×2.8 na DHX – všude na e-shopech vidim 250 a pak 350, a bojim se aby ta 350 nebyla furt moc tvrdá. Tak se ptám, jestli vůbec existuje, a případně kde by se dala sehnat?
Pocitově, jako absolutně nezkušenýmu mi přijde, že když vlítnu do rozbitý pasáže, tak mi to žere podstatně míň než Totem vepředu, kterej vozim dost naměkko. A třeba na dopadu dropu do něčeho rozbitýho se mě taky zdá že zadek oproti předku moc do zdvihu nechce, a tak se třeba sklopim moc dopředu tak si teď 3 tejdny nezajezdim a můžu nad tim přemejšlet ;( SAG s tou mojí 400kou teď bohužel nezměřim, nýbrž nemám vidlici, ale zajímalo by mě jestli aspoň uvažuju zhruba správně?
Pruzinu si kup Manitou, je stejna ale stoji cca 450czk :-) na 350ku se poptej v Progressu, maj vetsinou vsechny.
Vozim Manitou pruziny na foxech uz nekolik let a rozdil proti foxu zadnej mimo ceny.
Díky za tip, koukám na ně, ale taky ne a ne tam najít 300lbs v žádný dýlce ;( Nebo myslíš, že by ta 350 mohla bejt ok?
Koukal sem i na X-Fusion, ale tam sem 300lbs nenašel taky vůbec ;(
U foxu koukám, že je jenom 300×3,250..podle nějaký diskuze na pinkbiku by to nemělo vadit, že má větší zdvih, ale má taky větší vnitřní průměr o 0,58mm – je to problém?
Vnitrni prumer bych neresil a tvrdost nevim kde si objevil- ja nikde zadnej katalog nenasel. Vzdycky jdu do progressu a tam jim reknu co chci a oni to vyndaj ze skladu :-) Jedinej katalog kterej maj je ten do kteryho maj pristup velkoodberatele-takze se do nej nedostanes.
Myslim že sem to odhalil – http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx… )
Poslední blbej dotaz, na tlumič se zdvihem 2.75" můžu dát pružinu 2.75", je to tak? Vim že Fox dává pružiny s o chlup většim udávanym zdvihem, ale manitou to udává podle zdvihu tlumiče, je to tak? Nebo radši vzít 3"?
vzal bych podle dylky tlumice. Vzdycky mi to tak sedlo.
jinak samozrejme mas pravdu
Ok, díky za rady, už sem to vnutil kámošce do objednávky z CRC tak snad to brzo ozkoušim )
Nevím, kam bych to přesně lípnul, tak jsem vzal náhodně tohle vlákno ;-).
Potřebuji zjistit, kdy se mi potká zadní kolo se sedlem (určit jeho minimální výšku). U vzduchového tlumiče vypustím vzduch, nechám kolo sednout na MAX a vidím. U pružinového tlumiče to samé nasimuluji tak, že pružinu z těla sundám a zajedu na max, co tlumič dovolí? Nebo to u pružiny funguje jinak? Díky.
Jo. Vymontovat pružinu a zmáčknout na doraz.
OK, díky
Rozumím, je to pružný, takže při nárazu si to může trochu kecnout, beru v potaz :).
ideal je si udelat nejakou tycku s dirama, ktery jsou od sebe presne na vzdalenost stlaceneho tlumice, mas to pak na jistotu, ale u commencalu Mi to vychazi v pohode, sice 650B, ale melo by to byt podobny, Ja si vyrobil takovou nahradu tlumice, neb ho jeste nemam.