Brzdova kapalina shimano, magura, tektro

27 nepřečtených
  • HonzaLeitgeb

    Dobrý den, budu pořizovat odvzdušňovací sadu na magura, tektro, shimano brzdy, chci se zeptat, jestli když koupím minerální olej na shimano, jestli ho můžu použít i na tektro a magura? Všude je totiž napsaný minerální olej, ale každej výrobce má svůj tak jestli můžu použít jeden, diky.

    • kubad  

      magura má svůj olej a pokud ho nepoužiješ ztrácíš záruku

      • Romancero  

        uffff..

        až takto? To je jako nějaká alchymie nebo co? To spíše zavání komercí…Kvůli brzdové kapalině ztratit záruku? Jak by to asi vypadalo u aut? Což nemá kapalina nějaké parametry? Bod varu, viskozitu, dynamickou viskozitu, hustotu…?

        evidentně výrobci už neví, jak by „kohosi oblbli“-vidím to na „doživotní“ záruce na rám u Spezialized! Všechny „servisní“ úkony si mohu udělat sám, ale prostě kvůli „záruce“ potřebuji štempl za 700,– Kč! Jednou za rok…

        • novas752  

          Dot brzdové kapaliny takto specifikovámy jsou, minerální olej v některých cyklobrzdách ne. Že ztrácíš záruku… No tak se v případě problému praštíš do čela, brzdy naplníš znovu tou modrou a reklamovat budeš až potom. :)

          Vklidu bych tam dal i ten Shimano, ono to funguje i s dětskym olejem což je taky minerál, ovoněnej bez barvy.

        • kubad  

          a ona existuje nějaká norma na ten olej?

          u DOT je to jednodušší tam je to normované

    • Jáchym 1  

      Na Tektro bez problémů.Magura je taky minerál,ale výrobce doporučuje tu jejich ,,Modrou krev" Při použití neorigo minerálu neuznávají reklamaci.

      • Romancero  

        já osobně bych takovou „maegeru“ poslal do zádele! dělá z uživatelů hlupáky a hraje si na vyjímečnou!

        I člověk s minimálním, technickým vzděláním jako já, asi chápe, že?

        • Jáchym 1  

          Nemám páru o chemii a tak nemůžu dělat závěry proč to tak je.Jestli používají těsnění na které ta jejich,,modrá"nemá destrukční vliv zatím co Sh.minerál ano.Nevím.

          Minerál kontra DOT je jasný.

        • rb  

          Nevím,jak teď,ale před několika (mnoha) lety jsem reklamoval netěsnou páku u magury cca měsíc před koncem pětileté záruky a byla mi bez řečí vyměněna.Jenom na papíře co jsem k nim dostal byla poznámka,že nebyla použita originální náplń.

          Ale to už v dnešní době nejpíš neplatí a dovozce je 100% jiný.

        • Zdyn  

          Hele vždyť je to úplně normální přístup. Výrobce má otestovánu svojí kapalinu a s ní garantuje správnou funkci brzdy. Když si dáš jiný minerální olej, tak neznamená to, že se poškodí těsnění, ale brzda se může chovat jinak (vyšší / nižší viskozita kapaliny, jiné teploty tuhnutí a varu a pod.) Proč by měl výrobce ověřovat, že zrovna kapalina konkurenta Shimano funguje spolehlivě v jeho brzdách? Také nemůže zaručit, že jeho olej bude mísitelný s jiným minerálním olejem.

          Minerální oleje na rozdíl od brzdových kapalin DOT nemají přesné normou stanovené specifiace. Proto také u DOT výrobce stanovuje pouze třídu a je mu jedno od kterého výrobce si kapalinu pořídíš.

          Jinak řada výrobců automobilů také přesně specifikuje, jakou kapalinu máš používat do chladiče, klimy atd. Někdy i konkrétní olej do motoru.

          Ale k původnímu dotazu:

          brzda Magura bude s olejem Shimano normálně fungovat, stejně tak Shimano bude fungovat s olejem Magura blood. Ovšem není dobré kapaliny mísit.

          Ani jedna firma ti ovšem nemusí uznat reklamaci, pokud zjistí, že v brzdě není originální olej.

          • Romancero  

            vcelku logické…ale jistě uznáš, že to není z pohledu uživatele-zákazníka výhodné.

            Asi neplatí-náš zákazník -náš pán! Pokud by tomu tak bylo, pak by bylo jistě příhodné, pokud by výrobci uváděli kompatabilní brzdové kapaliny , které lze užívat v jejich systémech! Opět budu odkazovat na průmysl automobilní a třeba na motorový olej či brzdovou kapalinu! Chce mi snad někdo zde tvrdit, že u bicyklů jsou větší nároky na tyto kapaliny než u aut?! a co brání specifikovat konkrétněji technické požadavky na ně?

            --ale uznávám tvůj náhled..mísit nikoliv :-)

            • kubad  

              pokud na minerální olej není norma, tak nemá výrobce kompatibilitu jak specifikovat

              • Romancero  

                tak tos trefil hřebíček..!

                jen upřesním..státem nebo EU protlačovaná-vymáhaná norma! :-)

            • pepek  

              Myslíš, že výrobce má testovat ten výrobek s každou sračkou, kterou uživatelé někde na netu seženou?

              • Romancero  

                no právě , aby nemusel :-)

                upřesním: nejsem Eurohujer, ale když si půjdu koupit rum, pak vím, že to bude skutečně kvalitní rum a ne nějaký „přibarvený tuzemák s plachetnicí“-stejně tak máslo…V tomhle díky za direktiva z EU.

                a to samé snad má platit i o technických kapalinách-když si chci pořídit olej do brzd, měl by splňovat jasně stanovené-deklarované parametry!

                Takové to „nemůžete používat do našich brzd tuhle kapalinu“? Pak ale proč je problém specifikovat parametry kapaliny,určené pro konkrétní typ brzd (těsnění)? Asi nějaké tajemné !„know-how“ ?! :-)

                • Zdyn  

                  Proč je to problém?

                  Protože těch kapalin je velké množství a specifikovat je tak, aby v tom běžný uživatel neudělal chybu je pro výrobce moc práce a zbytečná.

                  Navíc proč by na sebe měl brát riziko, že si nějaký jouda kapalinou znefunkční brzdu a nabije si pak.

                  Stačí, že mnoho lidí naleje místo minerálu DOT a obráceně, ikdyž to je obvykle na brzdě napsané.

                  • novas752  

                    Hlavně proč by měli podporovat konkurenci.

                    To je jak kdyby Sram psal že k Eagle přehazce nepotřebuješ Eagle řazení, že může být i Shimano.

            • Zdyn  

              Z pohledu uživatele je to výhodné v tom, že výrobce ti „nepovoluje“ použít neznámý olej, se kterým ti brzda nebude fungovat a ty si následně ublížíš.

              Jak jsem psal a jak píší ostatní. Minerální olej do brzd není pod normou na rozdíl od DOT brzdovky. Výrobce nemůže testovat „tisíce“ kapalin a dát ti seznam, co je použitelné.

              • Romancero  

                pokud dá seznam-pak není problém:-)

                • Zdyn  

                  Nevím, jestli to úmyslně nechceš pochopit, ale jak by jsi si představoval vytvoření takového seznamu?

                  Ty děláš, jako by ta kapalina měla cenu zlata a byla nesehnatelná.

                • Breakpain  

                  Naopak – výrobce definuje, používej „tuhle“… nevidím v tom problém.

                  Taky kupuju „drahou“ Shimano, ale litr vydrží tak na 1–2 roky, tak to není tak strašné ;) …

                  • novas752  

                    Průměrnému uživateli bycyklu vydrží litr celej život. Hordy lidí bezproblému provozují Shimano víc než 5 let na stejné náplni, v jedné brzdě je zhruba 20ml.

                    • Breakpain  

                      tak jasný, dělám více kol a dělám to preventivně u sjezdového kola x krát za sezónu ;) …

                • kubad  

                  seznam je jasně daný, originál Magura a fakt není problém

    • Thomasek  

      Používám už delší dobu „Total LHM Plus je minerální hydraulická kapalina určená pro hydraulický systém vozidel Citroen XM, XANTIA, BX, CX, SM, GS, pro hydraulické systémy vozidel Citroen ID a DS vyrobených od září 1966“ a bez problémů. Výrobci ten olej jen jinak „nabarví“ ;-)

      • Kouba_2005  

        Taky tak :-) Hlavně ho mám doma několik litrů.

      • Zdyn  

        LHM také někdy používám, ale stejný s Magurou není. Má myslím trochu vyšší viskozitu. Pokud si dobře pamatuji, tak olej magura by měl být shodný s nějakým olejem, který používá husqwarna tuším.

    • notobi  

      na svoje magury používám minerální olej do serva pro koncern VW a v pohodě jen je místo modrý zelenej

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse