• kadett

    Zdravím,

    mám brzdy Shimano Saint a chtěl bych vyměnit kapalinu.Patří tam minerální olej.Lze použít jakýkoli minerální hydraulický?Třeba FEBI 6162?

    http://www.eshop-rychle.cz/…EBI-06162-1L

    nebo je lepší a jsitější si připlatit a dát jednou tolik za shimano?

    • Vilém  

      Driv se casto jako nahrada casto pouzival LHM olej do citroenu.

      Pri dnesni cene original oleje a tom kolik ho potrebujes, to nema moc smysl.

      Navic ma o trosku vetsi viskozitu nez original a nove shimano brzdy se s LHM pomaleji vraci, na starsich shimano brzdach jsem toto nepozoroval.

    • Erknold  

      brzdy Saint, množství kapaliny na jednu brzdu tak 30 ml a ty budeš řešit, za kolik koupíš olej. Kup Shimano a máš to na věky. Nebo si někde nech odlít 100 ml. Co pak budeš dělat se zbytkem 950 ml, chytat na něj vlhkost?

      • Vilém  

        Chytat vlhkost do oleje? No tak to asi ne.

        • Mr.Duck  

          Ano. Je to teda spis problem DOTky, ale je to bezna „praxe“. Nicmene nic, co bych resil..

          • obda  

            DOTka je ale hygroskopická, zatímco olej je hydrofóbní …

            • Mr.Duck  

              A skalni fanousci DOTky argumentuji, ze v brzde s min. olejem se Ti tudiz voda usadi ve trmenu protoze je tezsi nez olej a hned pri 100°C zacne varit. Podle me je to paranoia. Ja kupuju min. olej dycky po litru, a nikdy sem s tim problem nemel.

              • obda  

                Mají pravdu, toto je opravdu jediná zásadnější výhrada k minerálnímu oleji jako brzdovému médiu. Ale neslyšel jsem, že by s tím na bajku měl někdo problém :) Nicméně původní dotaz byl na „chytání vlhkosti do oleje“, což opravdu nejde :)

                • Erknold  

                  z pohledu elektroizolačních vlastností chytá olej vlhkost docela snadno. Ale z pohledu brzd je asi pár ppm vody v oleji zcela neznatelné :)

                  Profesní postižení :)

    • Lister  

      V nejbližším servisu ti odlejou 100 ml a to máš tak na 5 let.

    • Lister  

      Když už jsme u oleje.

      Rychlý dotaz, jak měníte kompletní náplň – současné modely Shimano.

      1. protlačit zespoda dostatečné množství, aby se vytlačil všechen starý olej
      2. nechat protéct zvrchu – stejné množství jako v bodu 1
      3. kompletně vypustit a pak znovu napustit.
      • Vilém  

        Tlacim to odspoda.

      • Concorde  

        Odspodu.

      • RomanH  

        Vyzkoušel jsem všechny možnosti, nejlepší mi přišla ta první, protlačit odspoda

        • Bokec  

          Tektro, Shimano jsem zatím vždy dělal naplnění od spoda, poté jsem vždy poklepal třmen a hadičku, zapumpoval z pákou stáhl páku ke gripu a na 1s povolit ovzdušňovák do hadičky vždy vybublali bublinky.

          Utáhl vše otřel a nikdy se mi nestalo že by se něco zavzdušnilo, nebrzdilo atd.

          Samozřejmě jsem hnidopich takže vždy než stříkačku natlačím na ovdušňovák tak ji pořádně proklepu abych zní dostal všechny bublinky .-)

          Kapalinu pro minerál používám LHM+ od Bosche :-)

      • MirosPikos  

        Jak jinak, nahoru menstruační kalíšek za 70,– a tlačíme.

      • kycerjaska  

        Jak ten olej protlačujete zespoda? Pravé teď stojím před dilema jaký minerální olej koupit, nejspíš to bude LHM+(1/3 ceny), bud mne tady někdo Prážky přemluví na origo Shamáno, s tím ze mne prodá 200ml.

    • kycerjaska  

      Jsem z Prany 10, Malešice

      • albertcz  

        Praha 10 Vršovice, můžu ti dát kolik potřebuješ.. Kdyžtak do SZ

    • Johny_r  

      Oživím vlákno :)

      Když chci odvzdušnit brzdy a nechci v nich komplet měnit olej, mám použít ten, co tam je nebo můžu jakýkoli jiný minerální cyklo-brzdový olej?

      Díky

      • tomo_111  

        idealne sa doporucuje pretrepat a nemiesat :)

        ak to tam nejaky rok uz mas tak je aj tak asi lepsie to pretlacit cele a ten stary (casto docela zakaleny a spinavy) olej odtial dostat.

    • Johny_r  

      To je jasný, ale jde o nový brzdy, který nejspíš potřebujou odvzdušnit, takže se mi nechce v nich rovnou měnit olej, když to není potřeba.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.