• mastihuba

    Pájovi navzdory :)

    • kankrlicek  

      To je sice hezké, ale kde mohu vyjádřit své pobavení nad tím, že Maňas zase nestihl?

    • babicak  

      A co takhle prosinec, ten bys založit nechtěl? Sice teoreticky času dost, ale Jaroslávek, Pája a Kankrlíček nespí

    • Jaroslávek  

      Tak pome zase aspoň na tisícovku.

    • mastihuba  

      Technická :-)

      neznáte někdo někoho kdo by uměl nakrmit Excel nebo neco podobnýho vzorcama na výpočet nejistoty? navod dodám v normě.

    • p@X  

      Je to dobrá investice? :)

      https://auto.bazos.cz/…ra-603-1.php

      https://auto.bazos.cz/…13-4T700.php

      Asi nebude jednoduché stanovit skutečnou cenu…

      • RomanH  

        Budes to mit v obyvaku ? ;-)

        Ja tomu teda nerozumim, ale ta 613 mi prijde nejak napadena kutilem (ale treba to tak neni). Navic to neni zase tak stare auto (moje Laguna je r.v. 1997 :-)), a byt bylo vyrobeno jen 72 kusu, tak mi ta cena prijde mimo.

        Ta 603 by se mi teda libila vice.

        • p@X  

          Si představuju zabydlenou industriální větší cimru ve staré továrně, v jednom rohu T, v druhým stojan s hajtrou, ve třetím KK, uprostřed sedačkobetla, naproti plátno, dobrý repráky… :)

    • mastihuba  

      vypadá to že je zase rok v prdeli, tak lesu zdar :-)

    • p@X  

      Hledám nové páteční kamarády… Zn. můžou být i kamarádky.

    • Jaroslávek  

      Jestli budeš chtít takhle podrazácky založit i prosinec, tak tě varuju.

      • Paja  

        Ano, uz se smi jen od 0.01 prvniho v mesici :)

        • Jaroslávek  

          Na prosinec jsem si povolil výjimku.

          • Paja  

            Jako Mikulasska=pro­sinec?

            • Jaroslávek  

              Loni bylo taky vlákno Mikuláška a vlákno prosinec.

              • Paja  

                Vlastne letos je Mikulasska uz v listopadu, resp. na prelomu.

                Takze chces rict, ze prosinec si zalozis uz 20. listopadu?-)

                • Jaroslávek  

                  30. odpoledne.

                  • mastihuba  

                    beru na vědomí :-)

                  • Paja  

                    Tak, ze bych 30. dopoledne­.......:D

                    • Jaroslávek  

                      To bych s váma všema nadobro skončil, jako Pepek.

                      • les  

                        Pepek neskončil. On akorát jezdí ve FoFo kolem domu a hledá volnej modrej foch.

                        • pepek  

                          Tady je teď volných fochů, že si můžeš vybírat. Většina občanů si ještě nezaplatila poplatek, asi podlehli propagandě s. Vaňkové & Co.

                          • novcze  

                            poplatek zatím není, ale registrovat se musíš tak jako tak, ne?

                            ty modrý zóny jsou zlo, když pominu, že nerezidenti nemají kde parkovat, tak to teď odsírají sousedící oblasti … jestli teď bude moje parkování vypadat jako ve čtvrtek 1.11., tak si pořídím jako příslušenství do auta koloběžku

                            • pepek  

                              Zaregistrovat se musíš osobně (termíny jsou ovšem obsazený daleko dopředu). Peníze, pokud jsi už zaplatil, ti prý vrátí.

                              Hodina parkování je zadarmo, ale i když jdeš jen pro rohlíky, tak si musíš cvaknout, jinak tě „mnohooký Yaris“ nabonzuje a zaplatíš pokutu.

                              • RomanH  

                                Mohu ted v modre zone (mimo vylozeny stred mesta) zaparkovat v modre zone treba na 3 hodiny, kdyz si v automatu koupim listek ?

                                • pepek  

                                  Jo. A první hodinu zadarmo.

                                • p@X  

                                  Návštěvníci se nemusí bát modrých pruhů, ty jsou tady pro všechny. Ve všech ulicích z druhé etapy je totiž návštěvnický režim. První hodina je zdarma, druhá za 10 Kč a každá další 20 Kč (zadat se musí i do automatu či mobilu …

                                  • Karaya  

                                    A víkend je celý zdarma. Vlastně je to o dost levnější než předtím.

                                    • p@X  

                                      Aha, to je na těch dodatkovkách. Pro bytnou je to teda snad horší než to bylo, jelikož nemá vyřízený vjezd do vnitrobloku.

                                    • obda  

                                      Jo, včera u divadla jsem stál zadarmo, příjemná změna :)

                                • p@X  

                                  A na dodatkové tabulce musíš mít oranžový proužek…

                                  • RomanH  

                                    Co ? To nestaci namackat v automatu cas, zaplatit, a dat listek za okno ?

                                    • pepek  

                                      Stačí, pokud nejedeš do toho vnitřního Zakázaného města. značku tam musíš namačkat taky, jinak to yaris nepozná

                            • String  

                              +1

                              Přesně, jsme sousední zóna a už to sem jezdí. Takže krom nejzaneřáděnější oblastí (KrPole) Brna vysokýma školama (parkující studenti, bordel po nocích – veterina, právnická, obrany, stavební, informatika a koleje) to začínáme odnášet parkujícími všemi auty vytlačenými z modré zóny. A to podotýkám, že je u nás zatím zákaz vjezdu kvůli opravě ulice, to ale samozřejmě půlku lidí vůbec netankuje, že to je jen na povolení. Takže už slyším od plno sousedů, že je potřeba tlačit na zastupitelstvo, aby u nás byla modrá zóna taky. Rozleze se to jak rakovina.

                              • mastihuba  

                                to popisujes jako kdybys bydlel na Chodské nebo na Staňkové. :-) tak nejak mi přijde že vyjimku dostal kazdej.

                                • String  

                                  Trefa. Chodská. Nechápu, jak tam může někdo něco opravovat, když je tam provoz jak bez zákazu. Zelení studentíci (koleje Univerzity obrany) si tím hlavu nelámou a matky jezdící pro dětičky do školky taky ne. Každej je asi najednou zákazník Dipra, ti jediní s bydlícími by tam měli mít povolenej vjezd, když jsem se na to původně ptal na vyšších místech a žádal jsem o povolení vjezdu – podle situace to byla zbytečná aktivita, když to nikdo nekontroluje :-)

                              • novcze  

                                tak jak jednou s modrou zónou mimo úplný střed začali, tak není jiné řešení než to rozšířit i dál … já to teda považuju za nesystémové řešení, ale po rozšíření i za Kotlářskou to mě osobně určitě pomůže, protože na těch místech aspoň nebudou parkovat studentíci a lidi bez trvalého pobytu co dojedou autem do Brna a pak to nechají přes pracovní týden stát na jednom místě.

                                • scoty  

                                  Za mně je to total nesmysl a zlodějna. V krátkém čase si všichni cenu parkovného připočtou k celkovým nákladům na auto, zvyknou si na to a zas bude všude plno. Vidím to na 1 – 1,5 roku max…

                                  • Macik  

                                    jj. Někde jsem četl, že v Hong Kongu stojí parkovací místo miliony. Pořizovací cena auta je proti tomu prkotina. Je jen otázkou času, kdy k tomu dospějeme.

                                    • scoty  

                                      Pokud by občané města měli před svou nemovitostí zajištěno byť za peníze alespoň jedno místo, tak by se dalo mluvit o alespoň částečné regulaci ve prospěch rezidentů. Takto je to jen „dejte všichni prachy a nečekejte nic…“

                                      • JSt  

                                        nove stavene domy musi mit parkovaci misto k bytu, jestli se nepletu. ve stare zastavbe neni moc realne to resit.

                                        aktualni stav par dnu po zavedeni rezidentniho parkovani je, ze v tech modrych zonach maji lidi problem zaparkovat – nemuzou se rozhodnout, do keryho volnyho mista to auto dat. ;-) 600,– rocne je pri cene a provozu vpodstate jakehokoliv auta uplne zanedbatelna castka, bych rekl.

                                        ono to funguje, vcelku dobre. jen se ten problem parkovani presouva a koncentruje za hranici rezidentni zony. ja jsem tesne mimo, pres den do zhruba 15:00, nez se zacli lidi vracet z prace, se dalo driv zaparkovat relativne vpohode. vecer v prdeli. ted se ten zaparkovatelny cas zkratil na zhruba 5:00–6:30 rano. ;-) predpokladam, ze az dodelaji udolni a bude zas dobre pristupna masarykova ctvrt, budou mit mistni radost. ;-)

                                        • scoty  

                                          Rádoby efekt „volného místa“ brzy zmizí. Lidi to zaplatí, jinak by přišli o investici do auta…

                                          • RomanH  

                                            Zmizi uz jen z toho duvodu, ze ten pocet mist je dany (respektive nalajnovanim jeste par mist ubylo).

                                            • pepek  

                                              Zatím se prý registrovalo jen asi 30% lidí. Současný stav nepotrvá dlouho.

                                            • JSt  

                                              uplne bych nerekl ubylo. jen vysrafovali mista, kde se stejne podle vyhlasky parkovat nesmelo. akorat dokavad nebylo na zemi nic nakreslenyho, bylo tak nejak psychologicky jednodussi tam to auto nechat. takze ted treba vidis do krizovatky, jestli mas davat prednost, protoze tam nestoji boxer rakosky z vecerky. ;-)

                                              • RomanH  

                                                jj, to nerozporuju, ale tim prakticky tech par mist ubylo.

                                                • pepek  

                                                  Najde se toho víc: např. u nás přesunuli parkování ze strany, kde nebyly vjezdy na druhou stranu, kde vjezdy jsou. Tak to máš hned 4 místy pryč.

                                                  • p@X  

                                                    To parkování už začíná být vděčné téma jak gumy :) Pro bytnou se nezměnilo vůbec nic, dokud se neplatí. Hoknu má za rohem a po víkendovém večerním óbrnákupu několikrát projedem Čápkovu až skončí na Žižkové.

                                                  • Excel  

                                                    Změnu strany parkování si na Botanické, prý, vyžádal HZS-JMK, aby to mohli při zásahu vzít i přes cyklostezku.

                                                  • scoty  

                                                    Ta hajvej na Botanické má taky svoje kouzlo:) jsem tudy nedávno jel z firemní pařby na Kolišti a večer se světlem a kromě cyklistů jsem tam potkal mezi pruhy ptakticky všechno, snad i babku s nůší… :)

                                                    Jo a všichni se tvářili, že tam jako nemám co dělat…

                                                  • String  

                                                    To je testovací polygon za jak dlouho se dá vyvolat nevraživost mezi skupinami cyklisté – chodci – maminky s kočárky – pejskaři – řidiči (ty přechody každých 20 metrů) a další fenomény soužití lidí ve městě. Za pár let bydlení na Chodské bych o tom mohl vyprávět hodinový přednášky z pohledů všech těchto skupin. Úsek Antonínská – Dobrovského je maximálně směšná parodie na cyklostezku, obzvlášť po poslední opravě, kdy rozložili tu dlažbu s pruhy, a už nikdo nedodělal nový, tam člověk na kole působí jak idiot jedoucí po chodníku. On vlastně po chodníku jede, jen ho někdo nazval smíšenou cyklostezkou.

                                                  • JSt  

                                                    pro me ta zminovana stezka plni svuj ucel bezezbytku. pravidelne tama prevazim dite v sedacce na mtb a smyslem je motat se mezi autama co nejmin. konflikt jsem zatim zadny nezaznamenal, naopak jen sama vstricna gesta. ;-) ale projizdim stezkou rychlosti v ramci jejich moznosti. samozrejme to tam jde rozkulit a byt pro kazdyho za curaka. ;-) ale to je stejny jako rychlostni limity na silnici v aute, jen to nikde neni napsany.

                                                    pro presun trosku sviznejsiho cyklisty je stezka uplne na hovno po vsech strankach, zamkovou dlazbou pocinaje. ale ten sviznejsi cyklista to jednou zkusi a priste voli jinou cestu, ze. ;-)

                                                  • Excel  

                                                    Se šropálem za zadkem se dá aj dobře seznámit. Půjde to dát na karbonovýho Genesisa? Strejda vod vedle by mohl povozit… .

                                                  • Paja  

                                                    ;)

                                                  • p@X  

                                                    Zájemci se mohou hlásit, mě už to asi nechytne.

                                            • scoty  

                                              Tak nemusel by zmizet, kdyby to parkování bylo skutečně rezidentní…, ale to by pak mělo smysl, zavánělo by to vylepšením pozice obyvatel a majitelů nemovitostí, což si na městě nikdo nepřeje…

                                          • JSt  

                                            projdi si ten vozovy park, co tam stava. povetsinou voslehany stary kombiky s trzni cenou s prehledem do 100k. za takovy auta nikdo nebude davat dvacias, aby mohl teoreticky zaparkovat prede dverma a radej to mrskne dal vod baraku gratis, kdyz neni ten prezident za vyse zmineny baksis. ale cas ukaze, samozrejme…

                                            • scoty  

                                              To je fakt, čas ukáže:) Jen mně tak napadá, že když nemáš auto po ruce někde u baráku/bloku, tak tím vlastně přicházíš o téměř všechny výhody automobilismu…

                                              • JSt  

                                                jake ty vyhody jsou? ;-)

                                                • scoty  

                                                  Člověk ušetří to nejcennější co má…čas.

                                                  Taky z toho nejsem nadšený a ve švajcu bych dojel vlakem pod kopec, nasadil pásy na lyže a vyrazil, ale 1,5 hod denně v mhd navíc prostě nedám…

                                                  Ostatní výhody jako pohodlí atd jsou pro mne podružné…

                                                  • JSt  

                                                    to zalezi, proc auto beres. kdyz otocim klickem kvuli 150+ km ceste, ctvrthodinka chuze me vubec nerozhodi. pro pravidelne parkilometrove posunovani po meste by me to asi otravovalo, s tim zkusenost nemam.

                                                  • RomanH  

                                                    1/4 hodka treba ne, ale resis vicemene sebe.

                                                    Ja bych i to pohodli nezavrhoval. Pockej, az si treba budete chtit jet 2+2 zalyzovat. Svisti mali, tezko budou cupitat s lyzema brzo rano na salinu, aby mohli nastoupit do busu s Trcalou a sednout si do ulicky na plastove zidle :-)

                                                  • JSt  

                                                    dovedu si predstavit, ze si na trcaluv bus, se slzou v oku vzpomenu zapichlej cumakem v zaveji. nejsem tak dobry ridic, abych si dovolil jet s klidem v zime na hory. O;-)

                                                  • mastihuba  

                                                    takovejch je evidentně víc a přesto jedou :D

                                    • String  

                                      Srovnávat Brno a Hong Kong, to už chce dost odvahy :-)

                                      • Macik  

                                        To byl jen příklad, kam to až nevyhnutelně povede. Že by to nastalo příští rok je krajně nepravděpodobné ;-)

    • mastihuba  

      tak páteční kamarady dlouho hledat nebudu. vsechny podotykam znova vsechny kameny těsně pod serpentinou jsem spocital zebrama :-)

      proc nekdo musi vytahovat zkurvenej řijen v listopadu.

    • p@X  

      Soudruzi, jak se pozná ten pán....... Alzheimer? Začínám pozorovat takové nemilé věci: ráno jsem schopen několikrát se vracet, jestli jsem zhasnul, začínám mít problém s plánováním trasy bez mapy, i když chci jít kousek pěšky, tápu s oblečením, kontrola drobných při vrácení je čím dál těžší…

      • Motyll  

        Je rozdíl stařecká demence a Alzeimer ;-)

      • Polka  
        • porid svetla na cidla
        • planovani s mapou je v tvym veku normalni
        • chod ven v tom jak ses, usetris cas za prevlikani
        • plat kartou

        Co tam mas dal Arnoste? :-)

        • pepek  

          plať kartou – zapomeneš pin

          s mapou? kolikrát si nemůžu vybavit, jak ta cesta v reálu vypadá

      • pepek  

        To bude nějaká místní anomálie: např. i radar tvrdí, že vůbec neprší.

        • obda  

          Ani ne, tady je vysvětlení

          Cituju:

          Celkové chyby určování intenzit srážek pomocí radaru jsou řádu desítek až stovek procent, částečně mohou být sníženy vhodným zpracováním dat. Radarová měření tedy nekonkurují klasickým srážkoměrným sítím, ale poskytují okamžitý přehled o rozložení intenzit srážek na velké ploše.

          Odhad přízemních intenzit srážek na základě měření rlk. odrazivosti Z ve výšce přináší mnohé nepřesnosti, rostoucí se vzdáleností od radaru :

          Se vzrůstající vzdáleností se radarový paprsek vlivem zakřivení Země vzdaluje od povrchu (horizontální paprsek ve vzdálenosti 130 km je 1 km, ve vzd. 185 km 2 km a 225 km již 3 km nad povrchem). Radiolokační odrazivost většiny meteorologických cílů přitom obvykle rychle klesá s výškou.

          Svazek paprsků se s rostoucí vzdáleností rozšiřuje, zvyšuje se práh zachycení echa (citlivost radaru se vzdáleností klesá), zároveň radarový svazek již nebývá homogenně zaplněn srážkovými částicemi.

          Se vzdáleností se také zvyšuje pravděpodobnost výskytu útlumu ve srážkách, ležících na dráze svazku.

          Dalším zdrojem nepřesností je proměnlivost spektra velikostí srážkových částic, která znesnadňuje určení vztahu mezi odrazivostí Z a intenzitou srážek I. Navíc ve vrstvě tání srážek pod nulovou izotermou (bright band) může docházet k přechodnému zvýšení odrazivosti (až o 15 dBZ). Určování intenzit srážek je nepříznivě ovlivněno také terénními předměty v dráze radarového paprsku, které působí jednak rušivé odrazy (pozemní cíle), jednak zastínění vzdálenějších meteorologických cí­lů.

          Celkově obvykle dochází poblíž radaru ke slabému nadhodnocení intenzit srážek, které s rostoucí vzdáleností od radaru přechází ve stále výraznější podcenění odhadu srážek. Hlavní roli přitom hraje zakřivení země spolu s vertikálními profily radiolokační odrazivosti. Okamžité odhady intenzit srážek se tak mohou lišit o faktor 3 (t.j. v rozsahu 1/3 až 3-násobek), v nepříznivých případech faktorem 5 a více.

        • obda  

          A ještě jeden citát, který sedí na dnešek:

          radar zobrazuje oblačnost od určité vertikální mohutnosti, které jsou zdrojem intenzivnějších přeháněk, dešťů, či bouřek. Jsou oblačnosti typu stratus, nebo nimbostratus, které se na radaru sice nezobrazí, ale mohou z nich vypadávat drobné a husté srážky, trvalého charakteru.

          Zdroj: https://www.poradte.cz/…-neprsi.html

          • LM  

            Díky. Já zrovna před chvílí koukal na radar a začal vymýšlet kam pojedu když podle radaru „už neprší a vypadá to, že už ani nebude“ :-)

            • nomecz  

              Prave sem projel z Ivanovic prez cely Brno az do olympie a necekane cmrda uplne vsude, sice malo ale furt :)

              • pepek  

                Počasí, že bys ani pséčkaře nevyhnal. Mokrý listí a kořeny obzvláštní i profláklé trasy a navíc: žádní sveřepí bikeři v lese.

      • Excel  

        Bezna vec, hlavne u stereotypnich cinnosti typu napr. ranni davky leku. Rano si je v praci dam a za pet minut nevim jestli jsem si je vubec dal.

      • Motyll  

        .

    • p@X  

      Tech. okénko (tady sice šalinou skoro nikdo nejezdí), zajímavá celonízkopodlažní šalcna z Vídně:

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://technet.idnes.cz/…portaze.aspx?…

      Trochu něco jiného než Škodovka s Porschedesign čely, s pevnými podvozky, které brousí oblouky, při vjezdu do nich mrdne do boku, na svoji délku mi připadá, že pojme málo lidí, kteří se hromadí u dveří…

      Jsem zvědav, co bude totok: http://www.cs-dopravak.cz/…o-za-1-mld-k

      Konec šalinového zpravodajství.

    • Hammond  

      Dnes je Karla ,to zase bude Padavka padat…No,pomalu jedu ke kulatýmu stolu…

      • Hammond  

        Dobrý to bylo,snad mi vyjde ještě Zamykačka tuto sobotu..........

        • p@X  

          Zábavný večer v DpS? :)

          • babicak  

            Večer, při nástupu nedělní večerní směny jsme přemýšleli, jak vytěsnit cyklokydy ze středečních večerních besed a vymysleli jsme jazykové koutky, tj. budeme se bavit cizími jazyky, NJ, AJ, RJ a zvolíme si lektory. Já jsem se dobrovolně vybral z našeho středu jako lektor RJ, Polka se mnou NJ a chybí AJ. Slovenčina je myslím jasná :-)

            • Paja  

              :D

            • mastihuba  

              super hlasim se na albanstinu. doufam že ještě neco budu umět namalovat. :-)

            • Paja  

              ;)

            • p@X  

              Ono by stačilo začít se věnovat životu, pak by mi cyklokydy jednou týdně nevadily, ale přejíždění mezi Nesvou a Konečňákem bez cíle, kdy jediný čas, ve kterém nerefreshuji BF, je ranní jízda vlakem bez wifi, vede pouze a jen k nakopávacím lentilkám.

              • RomanH  

                Vyraz obcas nekam do hor, peso, s plnou polni vcetne jidla. To Te privede na jine myslenky – koukni treba na ty lovecke chaty v Jesenikach, zkus je hledat.

                • p@X  

                  Víš moc dobře, že já nic nezměním, jen pluju, mě může zachránit jen vnější faktor.

                  • RomanH  

                    No vsak o nem pisu – pritoda. Treba by Ti pomohla povinnost o nekoho se starat (a nemyslim hned dite). Jenze to je trosku problem, pac pokud by nefungovala domluva treba se spolubydlou, tak takovyho psa samotnyho cely den v byte nechat nemuzes.

                    A ver, ze ta zodpovednost docela funguje, minimalne na nas hypoteckare se zavazky. Jak nad sebou nemas tlak, dopadnes jak Jonys :-)

                    • Paja  

                      Tak treba kocicku;)

                    • Excel  

                      Kdo to je?

                    • mastihuba  

                      ja nemyslim ze jonys nejak dopadl. onehda jsem s nim byl na obědě a vypadal v pohodě. brblani na pomery beru jako standart. :-)

                      • Paja  

                        Vsak ted, ted tu byl…ve vlakne o CX ME, 3. lidi, co mu odpovedeli vyfakoval (tedy jen v nasem rijnovym vlakne) a zas zmizel :D

                        • Polka  

                          :-D

                        • mastihuba  

                          na tom nevidim nic divnyho, asi měl důvod byt spravedlivej. :-)

                          • p@X  

                            Min. teda já jsem nepochopil, co vlastně chce, jestli nějaký bulvární zpravodajství z týmových kamionů…

                          • Paja  

                            Vsak ja nerikam, ze na tom bylo neco divnyho ;)

                          • jonys  

                            Arnošte, ty si jediný normální. Já ti zaplatím nos! :-)

                            Nicméně krom brblání na poměry jsem Ti radil uvolnit tlak na plynový pedál…tak doufám, žes o tom aspoň přemýšlel :-)

                            • mastihuba  

                              jo dostal jsem se do stavu slibem nezarmoutíš, ten tlak lidí co staví a potřebují dokumentaci tady je a když se potkáváš s lidma ve stresu, tak se nevyhneš tomu aby jej nepřenášeli na tebe. Ale jo, co jezdím na Buk jednou za rok je to výrazně lepší. :)

                        • jonys  

                          Byl i v tomhle vlákně, přátelé. Zeptal jsem se, jak se máte, zcela bez odezvy…Takže tak.

                          V CX vlákně jsem očekával nějaký info směrem k závodu, které by mohlo pomoct oškubat Fortunu, že. Nikoho jsem nevyfakoval, jen jsem konstatoval, že jsem se tam dozvěděl zcela kulový, formou nadsázky mně vlastní. Zkusím to znovu před SP v Táboře, třeba budu úspěšnější :-)

                          • Paja  

                            Jo, sorry, nebylo to v rijnovym, ale v tomhle ;)

                            Dopadlo to podle ocekavani, snad az na 3. flek, takze bys stejne nikoho neoskubal.

                            • jonys  

                              Ocekaval jsem kiks nekoho z trojce Vanthor,Aerts,V A­ert,kteri si 3 dny pred davali strsnou sodu v tezkym zavode. Odnesl to Toon…Bohuzel,Swe­ecka jako nejnevyzpytatel­nejsiho jezdce pro me nesazim. Ale cx i xc jsou jinak sazkarsky vdecne sporty,treba v xc mi pripada,ze hodi Schurtera na top a zbytek podle short tracku,tzn napr proti Poelovi se hraje pekne. Silnici maj,potvory,zmaklou lip,asi pozorne opisuji ze zahranici…

                    • jonys  

                      Romane, nezlob se, asi to myslíš dobře (nevím přesně sice, co se tu Depkovi snažíš pomoct vyřešit, ale je to fuk), ale sorry…

                      Jak dopadl Jonys? Nepamatuju se, že by ses mě na něco někdy ptal, že bych Ti něco říkal…asi něco „četls v novinách“…?

                      Vím, že seš slušnej člověk a určitě nic nemyslíš zle, ale mýlíš se. Hypotéčky a závazky nejsou absolutně žádnou zárukou nějakého klídečku, pohody a slunce v duši. Pokud si to tedy mohu dovolit soudit z pohledu „insidera“.

                      Víc tady pitvat nebudu.

                      • RomanH  

                        Ja to myslim tak, ze pod mirnym tlakem, smerem, s vedomim, ze musis, nemas cas resit cypoviny. Je jedno, jestli to najdes v rodine, v koniccich, v praci, vire. Uplna volnost je podle me narocnejsi na psychiku. Patrik sam tu kdysi psal, ze mu docela sedla vojna – mel to nalajnovane, dostal jidlo, vyprali mu, stalej kolektiv. To zase nesedelo mne, bo neuznavam neprirozene autority.

                        Toz treba na Mikulasske, nebo na jare u Palce ;-)

                        • jonys  

                          Vidíš. A moje zkušenost (a třeba i kamarádova) je přesně opačná – ze sraček jsem se nejvíc zvedl díky možnosti absolutního vypnutí se, bez jakýchkoliv starostí a nutnosti řešit to, že na mým fungování cokoliv závisí…zjednodušeně řečeno. Kdybych si tehdy nemohl dovolit neschopenku, protože z ní neutáhnu složenky nebo jít se projít teď, protože musím pro dítě do školky, nevím, kolik promile bych musel udržovat, abych to dával.

                          Určitě jsou tyhle věci individuální, určitě to, co popisuju nejde dělat pořád (nějaký povinnosti jsou neodbouratelný, musíš si nakoupit, uklidit, vyřídit si občanku když propadne, mám rodiče atp.), ale domnívám se, že vydávat se na sílu cestou překonávání, protože musím, je spíš cesta k Chocholouškovi, neboť jak ten závit strhneš, je to teprve tanec.

              • Jaroslávek  

                Što éto takóje DpS ?

            • Motyll  

              Alkohol stírá hranice! Viz Franta níže. Takže zezačátku to možná budou separatistické skupinky se snahou o konverzaci na téma počasí (zbytek jsou cyklokydy) a po třetí borovičce se to stejně zvrhne :)

              • mastihuba  

                určitě to myslíš tak že lada rozdá pastelky a papír na malování :D

                • Motyll  

                  Jednou tak určitě dopadnem :)

                  Jen nevím, zda pastelky bude rozdávat Laďa…

            • Jaroslávek  

              Já panimáju.

    • p@X  

      Už to nebudu dělat, blbec starej.

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      • Polka  

        Z toho bych měl depresi taky.

        • p@X  

          Je otázka, zda je obliba metalu příčina nebo následek :)

          Každopádně je to provázané.

    • Excel  

      Kareta Holedná

      • p@X  

        Peprle si to dělá exotické, dál má nachystané mamby…

        • JSt  

          prave kdyz exikovi jedna utekla z nohavice, spatril inkriminovanou­ zelvu…

      • RomanH  

        Ja se dneska motal mezi Libochovkou a Nihovem. Zeleznicary pod mostem za Bizonem roztahli pavouka s vysokozdviznou plosinou, projet se nedalo. Asi 15 konaku se pokouselo vzit to pres potok (kolme brehy, na kole bez sance), tak jsem si rikal, jestli nemam zlomyslne cekat, kdo tam zahuci :-)

        • pepek  

          Já jsem se teď vrátil přes Drahany a když na Nově furt melou o pirátech, tak dnes jsem jich zažil plnou silnicu. Dušičkoví jezdci, normálně se tě snaží zabít.

          • RomanH  

            Ani mi nemluv, ja mel takto strach v patek rano, borec si to sinul prostredkem silnice od Tisnova stabilne 60–70, predjet nesel – provoz. Pak dojel v Kurimskym kopci kamion, a rozhodnul se ho v te stejne rychlosti predjet, prestoze v protismeru jela auta. Normalne jsem pribrzdil na 20 a dal blikacky, bo jsem cekal, ze uvidim havarku v primym prenosu. Vyslo mu to tak o pul vteriny, v aute v protismeru se snad museli posrat.

            • String  

              Dneska byla vůbec asi divná konstelace hvězd. U Glóbusu (spíš u Bauhausu) mě taky málem sestřelil dement. Prostě nedal přednost z protisměru od Glóbusu a začal odobočovat na přivaděč. Naštěstí jezdím s rukama na brzdách, zadní smykem a zahamplá přední to začla stavět na přední, vyšlo to o pár cm. Nebýt ve střehu, vlítl jsem do něj z boku a mohl jsem kupovat nový kolo a zuby.

              • obda  

                Já minulý týden nedostal přednost na Vážného – řidiči jedoucí od konečné jedničky někdy mají neurčitý pocit, že jsou na hlavní :(

    • LM  

      Červená TZ z Jinačovic mezi poli směrem k Babě začíná být zase pěkná past.

      • před dvěma lety? tam navezli šutry, takže se tudy dalo jet i za mokra
      • teď jsou šutry spláchnutý a přikrytý vrstvou hlíny z polí, takže to zase začíná pěkně lepit
      • dole u Jinačovic to vypadalo ještě celkem v pohodě ale posledních 20 metrů před lesem už jsem kolo raději nesl abych tam nezablokoval kola jako kdysi :-/

      Přístě radši zkusím tu gravel dálnici co tam vybudovali na žluté TZ…

      • String  

        Dneska to lepilo skoro všude, snad i na asfaltkách :-) I modrá od Šmelcovny směrem k Braníškovu byla jak tankodrom a brody jsem málem neprojel kvůli výšce hladiny. Přitom mi nepřišlo, že by tak moc pršelo.

        • RomanH  

          Ty mi jezdis v reviru, grrr :-)

          Malem jsme se potkali, ale nakonec jsem to z Katova bral neznacenyma cestama rovnou na Deblin (a i tak jsem se asi na 50ti metrech zasral jak jetel).

          • String  

            Já jezdím všem v revíru, ale nikdo to neví. Mám rozptyl kde mě napadne kolem Brna k Vilémovicím, Kalečníku, Bobravu ke Střelicím, Loučky atd. :-)

            Dneska se to hodně měnilo podle povrchu. Jak bylo víc šutrů a písku, celkem to šlo, ale někde jsem zapadl jak s traktorem. Naštěstí ještě nemám přezuto hrubší vzorek, tak stačilo Scylly prohnat po asfaltu a lítalo bláto dolů samo.

            Na P@xovu radu jsem nakonec vzal Vittorie Barzo a to bude asi bláto držet dost víc. Od těch Forekasterů jsem upustil, to je asi pro mě trochu kanón na vrabce a dost jezdím po asfaltu, tam bych asi s takovým vzorkem trpěl.

            • p@X  

              I Forekastry udrží jižní hlínu i na asfaltu, naposled mně to odpadalo až v hokně, dostal jsem sprdunk.

          • scoty  

            To na Čeřínku a Křemešníku žádné blato nebylo..;-)

          • novcze  

            že se vám chce po dešti do sraček, já jsem nabouchal RaceKingy a jel si hrát na jih na silničáře, pěkně svítilo slunko a bylo teplo …

            • RomanH  

              Obcas to neni spatne, pokavad nejde voda shora.

            • String  

              Stezku Přehrada – Olympia – Blučina – Akátová věž a zpět si nechávám až bude ještě hůř. Na to je času dost.

              • LM  

                Asi tak. Radši dojedu trochu od bahna než abych se na fullu se zubatejma pláštěma trápil na silnici :-)

      • Jaroslávek  

        Ta ČTZ bývala po louce, ne ?

      • Jaroslávek  

        P.S. Gravel dálnice by mě zajímala po tom dešti, v pá byla v poho.

        • obda  

          Pokud už je hotová, bude v poho.

        • nomecz  

          včera byla ok

          • Twitko  

            +1 … „dalnice“ vcera naprosto OK

            … i ta zde kritizovana ČTZ byla bez vetsich problemu .. sice tesne u toho lesa je to rozjezdeny od nakladaku a vypadalo to, ze bude zle -blato, ale vse OK – nelepilo se a projel jsem bez vetsich obtizi a vztekani (i kdyz ja mel v sobe 2 Policky z Jinacovic, tak jsem byl obecne v prijemne a smirlive nalade) :-)

            • nomecz  

              tak nejvetsi blativa pecka je cesta přes pole od medlaneckeho rybasu nahoru k te asfaltce u policajtu.

              Ale mudwrestlery nezavahaly a znacne obteskan bahnem sem prakticky bez podklouznuti vyletel nahoru. Asi nejlepší CX pláště do blata co jsem kdy jel (a jedou krásně i na asfaltu)

              • obda  

                U Medlánek jsou i (na stupnici blátivosti) hodnotnější úseky: https://mapy.cz/s/3bLxp ;)

                • LM  

                  Tudy jsem jel taky a bylo to celkem v pohodě, protože tam chvíli předemnou projel offroad a vytlačil pevnější stopu. Ale ten offroad zůstal zaparkovanej v bodě Start a dál podél lesa už to moc pěkný nebylo. Příště jedu oklikou po modré TZ :-)

    • p@X  

      Artur zapracoval: https://mtbs.cz/…ike-technika?…

      Boost, takže bude větší průchodnost, sedlová trubka předsazená rovná, hlavový úhel o moc položenější nevypadá, ale vývod lanka k hazce je pro Sram ještě horší než byl…

    • pepek  

      Ti němci jsou už fakt na palicu. Nejen že už budou šrotovat i kultovní benzíny ale třeba bicyglovej tachometr Sigma dnes už nekoupíš bez této zelenofašistické funkce: Funkce úspory paliva vám řekne, kolik litrů paliva by jste spotřebovali/u­šetřili, pokud by jste stejnou trasu jeli svým vozem

      • p@X  

        Koupil jsem si omylem Svět Motorů speciál, je to celý o novým měření emisí, jak přibývá vyfikundací a filtrů kolem motorů, které paradoxně zvyšují spotřebu. Jediná Mazda prý zatím neměla průser, tak maj atmosféru bez filtru pevných částic…

        • RomanH  

          Mazda je muj tajnej kun, kdyz by se Laguna vysrala. Jenze cenove dostupna CX3 je na podvozku Mazdy 2, CX5 pak na Mazde 3.

          • pepek  

            Líbí se ti tlustý baby, že?

            • RomanH  

              ?

              • pepek  

                Tlustý auta – to je jak tlustý baby. Normálně si člověk, který nemá úchylku, koupí sedan, kombík, nebo hatchback. Případně offroad.

                • Paja  

                  Predpokladam, ze chce neco s nahonem na 4 kola, aby se v zime dostal domu, i kdyz to Karel zrovna neprojede traktorem.

                • RomanH  

                  Normalni clovek chce atmosferu, alespon dvoulitr, a protoze nejsme nejmladsi, nechce se pri nastupovani hrbit.

                  A v teto kategorii mi vychazi Subaru XV, nebo ta Mazda CX

                  • Paja  

                    To jo, kdyz ted lezu do nejake firemni oktavky, pripadam si jak kdybych si sedal na zem, a to s tim jeste nemam problem.

                    • pepek  

                      Tak určitě. . . : – ) Já furt lezu z Transporteru do FoFo a naopak. Jediný co je rozdílný, je poloha zpátečky. To se mi někdy plete :-)

                  • pepek  

                    Tvl já su penzista, ale abych si kvůli „hrbení“ kazil vkus? 4×4 můžeš mít i v kombíku. Zase takovou divočinu tam nemáte. Dříve se všude lidi dostali v pohodě se Š120, nyní každý chatař a chalupář potřebuje málem Géčko, aby dojel na víkend k chatě.

                    • Paja  

                      120 vyjela vsechno i na letnich ;)

                      • String  

                        Žádný letní nebyly. Byly prostě jedny univerzál a nebo protektory. Nějaký rozlišování letní zimní začalo až za kapitalisty po 89., až kapitalista chtěl prodávat 2× ročně nový gumy. Že vyjela skoro všechno souhlasím. :-)

                        • Paja  

                          Ony 120 padem rezimu jezdit neprestaly…

                          • String  

                            To neříkám. Sám jsem 2 měl a řidičák mám až od dob kapitalismu. Jen že letní gumy začali lidem cpát až později, jezdilo se na tomto, nebo aspoň jiný gumy na 120 nepamatuju. Později už samozřejmě byly v nabídce i letní. Já myslel ještě dřívější dobu.

                            • Paja  

                              Tak at je po tvym, 120 vyjela vsude i bez zimnich ;)

                              • String  

                                Já chápu jak to myslíš a máš pravdu.

                                • babicak  

                                  Barum OR 6, nebo OR 36?

                                  • String  

                                    Podle netu OR 34

                                    • les  

                                      Tohle je OR 34. Barum ji uváděl jako letní.. Před ní, byla OR 36 (Zesílená ramenní část běhounu, oproti původní OR6). Ty Barum uváděl jako univerzální. Jo a zimní vzorek byl za komárů samozřejmě taky. Akorát ten luxus přezouvat na zimu, moc nefrčel :)

                                      • String  

                                        Já je teda pamatuju jako univerzální a tak je i všichni okolo na autě měli. I přepis testu ze Světa motorů SM 87/50 o nich mluví jako o univerzálech: „OR 34 – Univerzální desén vhodný především pro letní provoz na suchých i mokrých vozovkách.“

                • p@X  

                  Co znamená klustý? Prý hodně placu zabírá vyfukový pletenec…

                  • pepek  

                    Tlustý auta – SUVíčka a henten crosscosik. Slouží zejména k dopravě šklebáků do školy. Prostě vysoká, instantní, škaredá auta, která nepřinášejí technicky žádná pozitiva.

                    • babicak  

                      Šklebáky už nemám, zato mám 4×4 stálý převod s automatem a světe div se, neměnil bych

                      • pepek  

                        No a kdybys to měl v kombíku, tak bys byl rozhodně spokojenější. Odkaz na TopGear, kde s X5 zapadli hned na obyčejné rovné louce asi nemusím dávat :-)

                    • Paja  

                      Nejses ty Clarksonuv starsi bracha?-)))

                      • pepek  

                        Neříkej, že se ti líbí třeba škodlifka Kardiak, nebo VW Leguán.

                        • p@X  

                          Mi se líbí zlatý Arteon…

                        • Paja  

                          Nijak zvlast, ale Mazdy se mi designem libi obecne vc. CX.

                        • Motyll  

                          Mně je auto fuk, potrebuju do něj naskládat rodinu a dojet z A do B. Logo mne netrápí (Renault už je z domu). Design je sekundární a při dnešním provozu i výkon. Více si cením blbosti jako dobrá světla (už hůř vidím při dlouhé cestě), kvalitní klima atp.

                          • mastihuba  

                            jediná smysluplná vlastnost auta je to že je firemní, ostatní se dá lehce přežít

                            • Paja  

                              To ostatne rikal i Clarkson, nejrychlejsi a nejlepsi auto je z pujcovny ;)

                              • mastihuba  

                                to nemusí řikat Clarkson, to vidim každej den po cestě do práce. Někdy mi přijde že ti lidi jedou ke štípačkám. :)

                            • RomanH  

                              To rikal i svagr, ze nejlepsi tereni auto je sluzebni :-)

                            • Motyll  

                              Jasně. Na druhou stranu si tu srážku 1 % ze SHM chceš tak nějak ospravedlnit a užít.

                              • mastihuba  

                                to rikam furt že zaměstnanci sou kurvy. nekdy větší nekdy menší, ale bez vyjimky jsou. jen premejsli jak co vomrdat. :-)

                                • p@X  

                                  Přece nebudu srat doma zadarmo :)

                                • Motyll  

                                  Špatně jsem to napsal nebo ty pochopil. Z tvého komentáře jsem pochopil, že je jedno co to je za auto (a jaká výbava), hlavně že je služební.

                                  A já jsem to myslel tak, že když už mi něco strhávají, tak si chci vybrat za co…

                                  BTW já osobně se k služebáku chovám jak vlastnímu :)

                                  • mastihuba  

                                    jtos pochopil dobre. to moje povzdechnuti byl jen koment k realite. jako bezna praxe je služební auto huntovat. :-)

                    • JSt  

                      tref neco takovyho se svym fokusem a na ta technicka pozitiva rychle dojdes. ;-)

            • Paja  

              ?

    • p@X  

      Asi jsem vadnej, nebo je zde hafo pokrytců, ale jak o tomhle někdo může napsat, že je to pěkné, i když je to dobře nafocené?

      https://www.bike-forum.cz/…968-monstrum

      • nomecz  

        neznáš rčení „je to tak hnusný až je to krásný“ ? :-)

      • Motyll  

        Tak je to 3XL. Tam bych mohl jezdit pod horní rámovkou jako děcko.

      • Jaroslávek  

        Nejsi vadnej. S nadsázkou to kolo je větší na výšku než na délku :-)

      • team_daddy  

        Napsat to lze celkem snadno. Pri potrebe velikosti 3XL je to velmi hezke. Trosku brat do uvahy okolnosti.

        • p@X  

          Mně se ten rám nelíbí ani v norm. vel, no a ty rodla s forbecem tomu dávají korunu, i když jsou pohodlné. Sám mám rád modernu a designové výstřelky, ale ty gravely mi připadá, že schválně začínají být čím dál hnusnější, beranová elegance je tatam.

          • Motyll  

            Však gravel etapu života už máš za sebou, ne?

            • p@X  

              Chci se ale vrátit, nechcou se mi kupovat nové rifle. Navíc bude rok výluka (zpáteční cesta busem přes Komec o ničom), hlavňák bude asi celý zavřený, honosili se tím, jak budou vlaky jezdit ze Židenic a teď tam mají končit…

          • Macik  

            Myslím, že aby to při jeho výšce vypadalo slušně, musel by mít ráfky 36". Pak by na tom šel udělat i normálně vypadající rám.

    • Paja  

      Kdo dnes? Jonys?-)

    • Motyll  

      Trochu nerozumím plnému kuláťáku. Asi v Adamově nepobrali význam slova “reserve”. Navíc všichni na e-bike, to už mi vůbec hlava nebere…

      • babicak  

        Také jsem dnes jen koukal jak bylo plno u kulaťáku a my museli sedět separé

        • mastihuba  

          je mi těžko si přiznat že ti borci na ekolech jsou tam momentálně častější zákazníci než kdokoli z nás. Kulaťák je zlo, protože se k němu vleze víc než jedna parta a dokud tam byl normální ctveratej stůl tak to mělo ještě limit. Pak ta banda idiotů začla sedat i ve druhé řadě a dnes tam sedí každej kdo přijede. Že se to začne srat i do noční směny mne teda udivuje, ale delat s tim asi nic nejde. :-)