• luk747

    Dobrý den,

    měl bych dotaz ohledně brzd Shimano SLX BR-M675, model 2013, osobně jsem studentem, ale nemám studentskou kartu. Zajímalo by mě pokud má někdo danou slevu, jaká by byla sleva, kdybych chtěl koupit tyto brzd momentálně ve slevě za 1252Kč/Ks. A jak mohu danou slevu získat. Nebo je lepší si připlatit a koupit XT BR-M785, i když mi nové SLX připadají úplně stejné.

    Děkuji.

    0 0
    • jIrI___  

      Sleva může být 0% i 15%, záleží kde je chceš kupovat. A dost často se studentské slevy nevztahují na již zlevněné zboží.

      0 0
      • luk747  

        Omlouvám se zapomněl jsem dopsat, že se jedná o obchod: www.koloshop.cz, kde píšou, že mají studentskou slevu, ale nevím jakou :-). Tak jestli tu slevu náhodou někdo nemá a neví jak je vysoká.

        0 0
        • jIrI___  

          S tou slevou mi to ukazuje 1176 Kč.

          0 0
          • luk747  

            A nevíte co všechno potřebuji aby mi uvěřili, že jsem student, když nemám studentskou kartu?

            0 0
            • jIrI___  

              Bez ISICa to nepůjde. Potřebují tuším číselný kód, co je na té kartičce.

              0 0
          • Azmir  

            Můžu mít dotaz, kde vidíš tuhle cenu, mám tam na koloshopu zaregistrovaný ISIC, taky potvrzený, ale ceny vidím furt ty samé, musím na něco kliknout nebo jak se k tomu dostat?

            0 0
            • jIrI___  

              stačí se přihlást (mail, heslo), ceny se pak automaticky upraví.

              0 0
              • Azmir  

                Jsem přihlášeny a u té SLX brzdy vidím furt cenu 1252, tak nevím co dělám špatně.

                0 0
                • jIrI___  

                  Tak to taky nevím, mi to cenu změní.

                  0 0
                  • luk747  

                    Ještě by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi brzdami SLX 2013 a XT 2012, žádný rozdíl tam nevidím. No nevím jak to udělat abych měl studentskou slevu. Vozí někdo z Vás ty SLX 2013 jak jsou na tom s chodem páky? Sám vozím avid elixir 5, ale začínají blbnout, proto chci SLX, nebo XT.

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Nic jako model 2012 a 2013 u Shimana neexistuje, kdy už to všichni pochopí?

                      Jsou to brzdy M675 a hotovo. Před tím byly M666 a před tím M665.

                      Jinak co na elixiru může blbnout? Navíc je to za pár kaček opravitelná brzda…

                      0 0
                      • luk747  

                        Vozím avid elixir 5, jsou jeté 1 sezónu, u zadní brzdy mám zaseklý pístek, ale brzdí dobře a přední brzda brzdí špatně, nevím čím to je.

                        0 0
                        • Hnoj  

                          Takže vytlačit ven písty, promazat, případně vyměnit těsnění a pořádně naplnit. Oprava za 5–6 stovek a ty radši vyhodíš 3K za jiný?

                          0 0
                          • fousek  

                            Akorat ze se vetsinou vys… pumpa a ta je kapku drazsi nez povidas

                            0 0
                            • Vilém  

                              No tak mluvil o zaseklem pistku, proto asi hnojova reakce. Servisni kit paky je za cca 700,–.

                              0 0
                    • jIrI___  

                      SLX 2013 se od SLX 2012 liší jen designem a SLX 2012 se od XT 2012 liší pákou – XT mají navíc nastavení délky mrtvého chodu (Free Stroke), třmeny jsou kromě barvy laku naprosto totožné. Já přecházel na SLX 2012 z Elixirů R a toho přechodu nelituju.

                      0 0
                      • luk747  

                        No stojí 2 504 Kč, potom u avidů asi rozhýbu pístek a mohu to třeba za 1 500 Kč prodat, takže mě vyjdou tak na 1 000 Kč.

                        0 0
                    • Kamikaze 591  

                      Vozil jsem 666 a teď mám 785. Zdají se mi 785 malinko ostřejší. Hmotnostně od 666 asi celkem o 30g.

                      Uvažoval jsem i o 675 ale byli dražší než 785.

                      0 0
    • koudak_11  

      Ahoj nemá náhodou někdo, prosím, zbytečný „bleeding spacer“ na obrázku díl č.22.

      Používá se při odvzdušňování brzd.

      Byl jsem v servisu a tam mi řekli, že to vyhazujou a že teď nic nemají.

      0 0
      • Bafoon  

        na odvzdušňování brzd používám kotouč :-)

        hoď mi do mailu adresu, pošlu ti ho – potřebuju si vylepšit karmu :-D

        0 0
        • koudak_11  

          2 Bafoon:

          To ale při odvzdušňování necháváš ve třmenu desky, pokud používáš kotouč, ne? No ale já bych chtěl při odvzdušnění vyhodit desky, abych je nesašpinil olejem. No a proto bych potřeboval něco širšího než kotouč. Ten 10 mm špalek by byl ideální.

          Nicméně dík za nabídku.

          0 0
      • my_dudesty  

        A nebo pokud bys měl ty kostičky na uchycení hadičky (díl č. 4 z toho obrázku), můžeš použít je. Šířku mají stejnou, 10mm.

        0 0
      • metr-x  

        Na servisu v Ostravě toho máme dost .

        0 0
        • koudak_11  

          To měla být nabídka? To by bylo super!

          0 0
          • Trey  

            Případně mi jeden leží ladem v Brně, když bys to měl blíž.

            0 0
            • koudak_11  

              Bohužel to mám do Brna daleko. Ale že bych ti poslal poštou obálku s obálkou, známkou a nadepsanou adresou? šlo by to?

              0 0
              • Trey  

                Ta nabídka z Ostravy nevyšla? Mno a odkud jsi? Budu teď výhledově trochu cestovat, když by to jinak nešlo tak můžeme obálkovat.

                0 0
                • koudak_11  

                  Bydlím v Praglu a občas se vyskytnu v Č. Budějovicích .

                  Popravdě jsem na mail Metr-xovi nepsal, neb nevím, jestrli to byla či nebyla nabídka.

                  0 0
                  • Trey  

                    Ok, mrknu doma kam jsem ten spacer zašil. Mail mám v profilu, když bys mezitím nepořídil jinde.

                    0 0
                    • koudak_11  

                      super dík moc. BTW tvou adresu jsem v profilu neobjevil (možná jsem slepejš). Matrexovi jsme napsat, ale zatím nereagoval. Tak uvidíme…

                      0 0
    • JakubCh  

      Zeptám se i tady – budu nejspíše měnit brzdové třmeny, podle Alinceba mohu k mým pákám Deore 525 jakékoli třmeny od Shimana. Zvažuji buď M675 za 494– Kč (jeden třmen), nebo M596 za 437– Kč. Které mám spíše vzít? Myslím poměr cena výkon. M675 by měly být lepší, ne? A jak to bude s hadicemi, ty také mohu použít stávající?

      0 0
      • Vilém  

        Pri tom minimalnim rozdilu ceny, bych vzal radsi SLX. Treba jen kvuli mozne montazi desek s chladici.

        Ale zas to komplikuje to, ze budes potrebovat jinou hadici.

        0 0
        • JakubCh  

          Díky, takže hadice na SLX musí být jiné, jo? Na ty M596 můžu použít stávající z 525tek? Jinak Viléme, leží mi doma 2 páry kevlarových Superstarů a 2 páry sintrů pro 525, pokud 525 půjdou pryč, neměl bys o destičky zájem? Nepoužité…

          0 0
          • Vilém  

            Ty deore by mely sedet na stavajici 525 hadice. U SLX je treba hadici s banjem.

            Diky za nabidku, ale tu bzdu mam na kole, ktere se pouziva minimalne a nemam jej ani ve svem soucasnem bydlisti, kde nemam na vic kol misto. Takze, nez bude potrebovat desky, tak to bude chvili trvat:)

            0 0
            • JakubCh  

              Ok, tak díky za radu. Vezmu ty Deorka asi, i když to bude možná vypadat nesmyslně. Destičky s chladičem nehrozí, spíše tam hodím ty kevlarové Superstary. Brzdný účinek bude u M596 asi prakticky stejný, jako u M675, ne? A když uvážím, cenu hadic navíc… Stejně musím koupit ještě adaptéry. Co budu dělat s destičkami nevím, po těch už asi moc poptávka nebude :( Mimochodem na ty 525 jsem měl dotaz přímo na tebe jako na fundovaného odborníka přes 525 :)

              0 0
              • JakubCh  

                Hm, tak na 596 je ale jiná hadice, než na 525 – aspoň v nabídce Kupkola. Hadice pro 596 , hadice pro 525 jak to tedy je, co musím koupit kromě třmenů?

                0 0
                • Dag  

                  Nemáš lepší vzít celé brzdy, než to kombinovat a lepit?

                  http://www.kupkolo.cz/…erna_z90265/

                  Jinak bych asi počkal a koupil ty SLXka i s pákama jako komplet. Myslím že to bude stát za to.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    ale on chtěl deore ne alivio:-))

                    jinak použít hadici bh-59 na deore třmeny br-m596 není žádný problém, stejně ani jako do páky. bh-90 je stejná jako u vyšších sad ale nepotřebuje nalisované banjo. jinak je ta 90ka mnohem lepší, méně pruží. každopádně nerozumím tomu proč dávat na m525 br-m596. to podle mě nic moc nepřinese, asi trochu lepší chlazení, ale ne že by to stálo za litr a práci s tím. lepší varianta je prodat 525, koupit nové 596, mají servo-wave páku, lepší hadici a nebude tě to stát o moc více než měnit třmeny.

                    0 0
                    • JakubCh  

                      Třmeny odešly, těsnění v pekle. A dát za třmeny 900– nebo za celé brzdy 2300– na Kupkole je rozdíl. Proto jsme se ptal, jestli chod brzd nějak ovlivní, když k 596 dám páčky z 525…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nebo taky celá nová brzda a to nové Deore M615, které je už hodně podobné SLX (akorát je pouze přímé uchycení hadice).

                        http://www.koloshop.cz/…ni-akce.html

                        Takhle v akci ale pouze zatím přední.

                        Nové M615 budou ale vůbec za super cenu, to bude jednozčně nejlepší volba pro levné brzdy.

                        0 0
                        • JakubCh  

                          Ty jo, to je krásná cena. Asi jdu hledat. Je to zase neplánovaná díra do rozpočtu jako blázen :( Tohle by bylo super a tak by to nebolelo. Ty M596 bych měl tady za 2000-, co už jsem rozhodil sítě.

                          0 0
                          • JakubCh  

                            Ale napadá mě, nejsou dnes brzdy „uni“? Že přední/zadní záleží jen na adaptéru? To by se pak vyplatilo, ne? Koupit dvě tyhle, případně dát na zadní novou dlouhou hadičku…

                            0 0
                            • Vilém  

                              tak v pripade, ze si das obe paky na stejnou stranu, tak by to, po vymene hadicky, slo:)

                              0 0
    • koudak_11  

      Ještě jsem neodvdzušňoval, ale chystáám se na to. Čili možná se zeptám jak gogo. Mohu na BR-M675 použít toto?

      0 0
    • ScottAspect  

      Zdravím, nechci zakládat nové vlákno. Konečně mám na kole vysněné brzdy SLX 675 :D Takový vánoční dárek pro sebe samotného.

      Měl bych takovou technickou: Sám jsem si lisoval hadice a plnil – od spoda protáhl kapalinou, dokud se nenaplnil kalich našroubovaný v páce a nešla kapalina bez bublinek. Nyní vše nové. Kotouče nové, desky nové, brzdy odvzdušněné.

      1. Moucha: páka přední brzdy má delší chod. Dá se s tím něco dělat nebo je to konstrukcí? Nemyslím vzdálenost páky.
      2. Moucha: pravý pístek zadní brzdy je více vysunutý a třmen je nadoraz k jedné straně a i tak se kotouč trochu ohýbá. Chod pístku něčím ovlivním?

      Možná blbé otázky, ale tak raději se zeptám. Třeba je na to nějaký fígl. Možná by stálo za to, nejdříve je zajet, než dělat závěry.

      Každopádně všem hezké svátky!

      0 0
      • Nutribird  

        Tak hlavně správně seštelovat třmen. Povolit imbusy co drží třmen a seřídit tak aby kotouč neškrtal. Odvzdušneni, naplnit jak jsi psal, ale pak uzavřít doplňovací šroub na třmenu a mačkat brzdovou páku. Páka ztvrdne a až přestanou vycházet bublinky je hotovo. Jinak najdeš návody na YouTube.

        0 0
        • ScottAspect  

          To jsem dělal. Nechal jsem kalich na páce a mačkal a u toho kolo nakláněl, aby bublinky odcestovaly z útrob hadice.

          0 0
          • Nutribird  

            Na tu přední zkus dát zase ten kalíšek a nalej trochu oleje a znova promačkat páku, jestli se neobjeví vzduch. Zadní seřídit ten třmen, pokud nemáš pevnou osu nemusí sednout kolo pokaždé na stejné místo. Buď doseřídíš nasazení kola nebo třmen u pevné osy toto odpadá.

            0 0
            • ScottAspect  

              Jasan, to je v pohodě, jenže jeden pístek je trochu více vylezlý, než druhý, tak seřízení není optimální. Potřeboval bych je trochu „přenastavit“, aby třmen nebyl na doraz k jedné straně a i tak kotouč škrtal.

              0 0
              • plzakj  

                Ty pistky se daj opatrne zamcknout zpatky, ne? Myslim, ze s otevrenym odvzdusnovakem a kaliskem. Pripadne se dj vybdat a namazat. GMBN ma na to video. Ale bacha, jsou krehky, tak nejakym plastem nebo drivkem.

                0 0
              • Nutribird  

                Počítám s tím, že jsou brzdy nové, jako vše ostatní, takže čistit netřeba. Povol třmen, zmáčkni brzdu, opatrně přitáhni šroub. Zkus otočit tu rozpěrnou pružinu. Nemělo by to mít vliv, ale může to pomoct.

                0 0
              • MatS  

                Odsroubuj trmen z ramu, vyndej desticky a opatrne zatlac pistky zpet prstem nebo drivkem. Pokud se jim nebude chtit, otevri odvzdusnovak na pace a dej tam kalisek s trochou oleje. Pote to pujde.

                Zkontroluj, zda pistky vyjizdeji rovnomerne. Muze se stat, i kdyz u nove brzdy by nemelo, ze se jednomu nechce. Takze vycistit a rozpohybovat pistek.

                Pak uz trmen pujde seridit normalne.

                Ja radeji serizuju trmen rucne a okometricky na stejnou mezeru.

                0 0
                • Nutribird  

                  No pokud to nesedne při stisklé brzdě, nic jiného nezbývá. Většinou to bývá dobrý výchozí bod. Pokud budeš zatlačovat pístky, samozřejmě bez destiček, namazal bych je. Potom dobře očistit aby se nezamastili desky. Na čištění používám starý zubní kartáček a nějaký čistič na kolo.

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    V jasny vetsine pripadu se zadny sednuti po povoleni trmene nekona. Ten pstek, ktery je vic povylezly ma totiz mensi odpor a vude vylezat dal na ukor toho zalezlyho.

                    Spravny reseni je to, co pise MatS – nechat trmen presne ve stredu a nejak rozhybat ten linejsi pistek, ktery se nechce hybat.

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Ono si to sedne. Všechno je nové a dlouho to někde leželo. Zkusím to s tím otevřeným odvzdušňovákem a kalichem, aby kapalina po zatlačení pístku mohla ven, případně je tedy namažu. Stačí trochou minerálního oleje?

                      0 0
                      • Hrabex1  

                        odvzdusnenim ten problem nevyresis Ten zalezlej pistek vytlac vic ven, ale bach, at to neprezenes. Poradne ocisti, namazat muses tou tim brzdovym olejem, nebo treba silikonovym a zatlac ho zpatky.

                        To rozbybavani delam tak, ze ten druhy pistek necim zablokuji a opatrne opakovane mackam na brzdu.

                        0 0
                        • plzakj  

                          Zatlacovat pistek s nasroubovanym kalichem neni o tom, aby odvzdusnil, ale aby ten prebytecnej tlak mel kam utect a neznicil membranu v pace.

                          0 0
                        • ScottAspect  

                          Čím vyblokovat ten pístek? Nechci to nejak blastit. Zkusím ho trochu povysunout namazat a procvičit namačkáváním páky.

                          Nemám zatím olej a když jsem pístky roztáhl s uzavřeným systémem, tak to asi nemělo efekt. Snad jsem tomu něco neudělal, ale takhle se to běžně dělá i při výměně desek, ne?

                          Raději počkám a udělám to pořádně.

                          0 0
      • Baba-Ji  

        Si myslim, ze brzdy mas sice naplnene mineralnim olejem, ale odvzdusnene uplne nebudou ;).

        0 0
        • ScottAspect  

          No tu přední jsem asi uspěchal, zajedu desky a pak tam ještě jednou hodím kalich a budu pumpovat.

          Ale dal jsem si záležet. Celou stříkačku jsem napral přes třmen do systému, pak trochu odsál a tohle asi 3×, abych případně vytáhl nějaké zbylé bubliny. Samozřejmě jsem kontroloval kalich, abych si nenatáhl vzduch. Ale tak mohla se stát chybka.

          0 0
          • figur  

            Dobrý je dělat to v teple. V řidším oleji ty bubliny pochodují líp. A případě zadní brzdy umístit kolo se zdvihnutým předkem.

            0 0
            • plzakj  

              Jo a kroutit pakou na objimce. Bublinky jsou ruzne zachytany v systemu. GMBN ma pekny videa.

              0 0
              • ScottAspect  

                To mi tak nějak logicky došlo. Vždycky s tím dělám psí kusy, aby ty bubliny vycestovaly. Ve finále je stejně nejlepší, protáhnout to spodem přes třmen.

                Jednou jsem zkusil pístky roztáhnout bez kalichu s uzavřeným systémem. Předpokládám, že jsem tomu nijak neublížil. Zopakuji to, až budu mít olej a ono se to rozhýbe.

                0 0
                • Nutribird  

                  Je to OK, nesmíš mít odvzdušněné brzdy na kotouč, ale na ten Shimano bazmek. Olej použij ten brzdový. Bacha ať ty pístky nevypadnou.

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    Teď abychom si rozuměli. Dělal jsem to tak, že jsem mezi desky nacpal takový ten červený klip. To je ten bazmek?

                    Pak je ještě žlutý, který nahradí desk, ale ten jsem tam nedával.

                    Pístky nevyjdou, tolik to pokoušet nebudu ;)

                    0 0
                    • plzakj  

                      Desky ven a misto nich jen shimano bleed block https://www.google.com/search?…

                      Ma vhodnou velikost pro danej typ trmenu. Nic vic.

                      Jinak se ti muze stat, ze tam oleje das moc a bude to delat problem, nebo to po namontovani novejch desek poskodi membranu v pace.

                      0 0
                    • Nutribird  

                      Ne, to je na zajištění při sundání kola, právě aby si nezmáčkl brzdu a nevytlačil ty písty. Odvzdušnuje se to na ten žlutý, má i díru na závlačku. Koukni na YouTube na videa.

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        Jj, vím.

                        Tedy po pravdě, nikdy jsem při odvzdušňování nesundaval ani třmeny z kola a jen vypumpoval přes expanzku vzduch a šlo to, ale tady to musím rozhýbat, tak to udělám správně ;)

                        0 0
                        • Nutribird  

                          No sundávat třmeny není třeba, ale většinou je třeba je povolit. Jinak tam nemusí jít ten bazmek.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Obzvlast na zadni brzde je casto trmen umisten tak, ze ho bez sundani proste poradne neodvzdusnis.

                            0 0
                          • ScottAspect  

                            Tak provedeno, ale i s bazmekem měla přední delší chod. Bubliny už z toho nesly. Že by blbě nalisovaná hadice, že třeba není v páce na doraz?

                            Jinak hoši, mrkněte mi ještě na tohle: https://youtu.be/mNX2bygPaeM

                            Bubliny z toho nelezou, ale vypadá to jako by SH olej v systému měl jinou hustotu, než ten v kalichu… Nebo je normální to viditelné mísení? Kdyžtak pardon za hloupý dotaz, oba byly Shimano, ale tohle mi přijde zvláštní.

                            0 0
                            • MatS  

                              Kdybys mel blbe nalisovanou hadici, tak ti potece olej. Predni brzda byva spis tvrdsi, diky kratsi hadici. Takze mas asi neco spatne.

                              Ja je odvzdusnuju nejdriv ze necham pretect olej z kalisku do trmenu a pak protlacim olej strikackou od trmenu do paky. Nakonec vypumpuju bublinky z paky dle toho jak pose Shimano v navodu. To jest opakovanym povolovanim a utahovanim odvzdusnovaku na trmenu a je potreba to opakovat s pakou naklonenou dopredu a pak dozadu. Jedine tak vyzenes schovane bublinky.

                              0 0
                              • ScottAspect  

                                Mám stejnou zkušenost, také jsem měl vždycky přední tvrdší. Myslel jsem, když bych býval tu hadici v páce nenasadil až na doraz, ale o to jsem se při lisování snažil.

                                Dělal jsem to stejně, až na to naklánění, tam asi úplně nechápu, v čem ten postup spočívá – povolování a utahování odvzdušňováku.

                                0 0
                                • MatS  

                                  Pri povoleni a utazeni odvzdusnovaku na trmenu dojde k mirnemu pohybu oleje v systemu a tim utrzeni bublinky. Naklopenim paky se opet bublinky dostanou z odlehlych mist v pace. Ke kalisku si papirovy navod nemel? Tam je to pekne bod za bodem i s obrazky. Na Youtube mnoho ruznych videi, ale dost casto ne uplne spravne. A pokud nevis jak to funguje, ta se ti to nemusi podarit udelat dobre. A to Shimano se odvzdusnuje velmi snadno oproti jinym :-D

                                  0 0
                                  • ScottAspect  

                                    Tak to můžu nasimulovat tak, že jednoduše do systému spodem natlačím pár ml kapaliny, ne? S tou pákou vím, že je psáno v manuálu naklánění nahoru a dolů o 30°.

                                    Obě brzdy jsem protlacoval spodem (asi 25 ml), de facto jsem tu kapalinu nahradil. Když do kalichu nevyvěraly bubliny, tak jsem to dole uzavřel.

                                    Chápu správně, že otevřeš dole odvzdušňovák, párkrát s ním zacvičíš, uzavřeš a pak nandáš kalich a vypumpuješ s pákou nahoře a dole?

                                    Poslední věc. Při lisování hadice do páky samozřejmě hadice nedrží na dorar v páce. Když by teoreticky hadice úplně neopírala trnem o páku, není to tedy problém? U té přední mě to napadá, jako jedna možnost. Zadní jsem dělal já a dal jsem si s tím práci, že jsem pořád hadici tlačil směrem do páky.

                                    0 0
                                    • MatS  

                                      Hlavne do systemu nic jineho nez olej pro to urceny nedavej.

                                      Kalisek s trochou oleje nech nasroubovany na pace. Parkrat otevri a zavri rychle za sebou odvzdusnovak a pak hned pomackej paku.

                                      Kdyz lisuju hadici do paky, tak jednou rukou tlacim hadici do paky a druhou utahuju sroub. Ale pokud ti to tam nerosi, tak je to v cajku.

                                      0 0
                            • ScottAspect  

                              Jinak co to mísení kapalin v kalichu? Je to normální? Snad je to tam vidět, já to v tom videu vidím. V reálu to vypadá jako dvě různé kpaliny v sobě, což by měla být blbost, když jde o SH olej. Tuším, že je jen jeden.

                              0 0
                              • MatS  

                                To je v pohode. To jen jak proudi tou malou dirkou, tak to dela to co vidis.

                                Shimano ma ruzovou barvu oleje a starim zesvetla az uplne. Podle toho poznas kdyz vytlacujes novym olejem stary.

                                0 0
                                • ScottAspect  

                                  Ok, pod zářivkou v dílně jsem to neviděl, tak jsem to neřešil.

                                  S tím zesvětlení jsem to nevěděl. Mám doma jeden starý pár brzd, schválně na to dám pozor, až je budu otevírat.

                                  0 0
                                  • Nutribird  

                                    Nebo vem a párkrát to protáhni od třmenu ( několik stříkaček) a klasicky odvzdušni jako do teď. U starších brzd je olej jiné barvy z důvodu přepálení a špinavý.

                                    0 0
                                    • Hrabex1  

                                      Svetly olej byva i u nove koupenycch brzd Shimano. Nevim, jestli tak zesvetlil nekde ve skladu, nebo takovy olej do novych brzd davaji.

                                      0 0
                                    • ScottAspect  

                                      To jsem udělal, ale asi blbě nebo málo, nevím. Provedu znova a věřím, že to bude ok. Někdy je ten vzduch bestie :)

                                      0 0
                            • Hrabex1  

                              jeste si davej bacha na jednu vec, hadicka musi jit od trmenu k pace po cele delce nahoru – aby se bublinky nikde nezasekly.

                              Dale muzes necim klepat do trmenu, hadicky i paky.

                              0 0
                              • MatS  

                                Presne. Ja do toho poklepavam rukoveti sroubovaku.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Jak to tady tak čtu, tak v životě nemám šanci dokonale odvzdušnit :)

                                  0 0
                                  • MatS  

                                    Nemas sroubovak? :-D

                                    Jinak samozrejme na tom nic neni, jen kdyz se to nedari jako v jeho pripade, tak je potreba techto babskych rad.

                                    0 0
                                  • Petr78  

                                    Z toho si nic nedělej.

                                    Brzdy Shimano se odvzdušňují docela blbě.

                                    Avidy se mi dařilo odvzdušnit mnohem lépe a rychleji.

                                    Ale vždy se tady objeví někdo, kdo bude tvrdit, že je to nesmysl.

                                    Bez ohledu na moje zkušenosti.

                                    0 0
      • ScottAspect  

        Ještě jedna technická. Můžu dát dozadu pod adaptér podložky, aby se přiblížil ke kotouči? Zkrátka ta brzda kvůli konstrukcí nejde seřídit. Pístky jdou jako vino, v tom to není. Nebo nějaký jiný nápad, třeba adaptér?

        0 0
        • MatS  

          Muzes to vyfotit jak to mas ted? A pokud se povede i pohled do trmenu, at je videt pozice kotouce.

          0 0
          • ScottAspect  

            Jojo, vyfotím. Zkoušel jsem ještě jiný třmen (stejný také nový) a to samé.

            0 0
          • ScottAspect  

            Pozice kotouče je jak jsem psal, viz foto.

            Takhle je třmen na doraz, ještě by to chtělo tak 1mm, v čemž by mohly pomoci podložky pod adaptér.

            0 0
            • Vilém  

              je tam videt vcelku prd, ale stejne se mi zda, ze trmen bych chtel spis dal od vypletu, ne bliz.

              adapter tedy mas is-pm? pokud ano, mas adapter zadni?

              0 0
              • ScottAspect  

                Adaptér je IS-PM, zadní 160mm a byl na kole od koupi. Původně Tektro Draco, pak Acery, SLX M7000 a teď tyhle 675.

                0 0
            • Petr78  

              Podle fotky by chtěl třmen opravdu o kousek blíž výpletu – aby byl kotouč proti středové spáře na brzdiči.

              Máš teda na rámu uchycení PM (díry na šrouby z boku)?

              0 0
            • MatS  

              No lepsi foto by neslo? I s mobilem se zaplym prisvetlenim led bleskem musi byt vic videt.

              Optimalne foto od zadu kola shora na trmen. Fotak v ose s kotoucem, at je videt pozice trmenu vuci kotouci. Jo a desticky dej pryc, at vidime pozici kotouce uvnitr trmenu a vyjeti pistku.

              Diky :-D

              0 0
            • ScottAspect  

              Já jsem to právě schválně podsvítil.

              Tady lepší. První s deskami, mezera mezi deskou ze strany výpletu vlastně není. Druhá bez desek, podle čáry – dělení třmenu, jde vidět, že by chtěl ještě více k výpletu.

              Jinak s přední jsem udělal všechny ty brykule, jak bylo psáno výše:

              0. Přelisování hadice v páce

              1. Místo desek žlutý blok
              2. Cca 50 ml (2 stříkačky) protažený systém spodem – dva plné kalichy. Poslední stříkačku jsem pak zase z půlky natáhl, abych eliminoval nějaké bublinky ve třmenu.
              3. Ve finále pumpování páky s kalichem 30° nahoru, dolů a do stran.
              4. Výsledek skvělý, páka je tuhá brzda seřízena
              0 0
              • MatS  

                A jeste ty fotky :-)

                Jinak gratulace ke kvalitnimu odvzusneni! Myslim, ze nakonec i u te zadni se dopatrame jadru pudla.

                Ja mam taky brzdy 675 a jsou paradni. Obcas vycistit pistky aby chodily hladce a pak uz jen menit desticky. Odvzdusnil jsem jen kdyz jsem je namontoval a od te doby zatim nebyl duvod.

                0 0
                • ScottAspect  

                  Já vím, že je máš, už jsi se mi s nimi chlubil :D

                  Fotky už by měly být…

                  0 0
                • ScottAspect  

                  Myslím, že tady už není o čem…

                  Asi tam prostě narvu aspoň 1mm podložky mezi adaptér a rám. To by snad mělo sedět rovně vzhledem k tomu, že ty plochy jsou zafrezované.

                  0 0
                  • MatS  

                    Noo to je fakt divny, ze s jinymy trmeny to bylo ok. Adapter je origo Shimano?

                    Jak daleko je trmen od vypletu? Kotouc je centerlock?

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Shimano to asi nebude. S Tektrama jsem také vždycky bojoval, zvlášť nové desky, to bylo peklo.

                      Od výpletu je mrtě daleko, ještě by se tam půlka třmene vlezla :) Kotouč je na šrouby SM-RT76, náboj XT 756 v původním stavu, takže nechybí podložky atd.

                      0 0
                  • Petr78  

                    Ano, 1 mm podložky pod adaptér tvůj problém vyřeší.

                    Anebo jiný adaptér.

                    0 0
        • ScottAspect  

          Všem děkuji za tipy, rady, rychlou pomoc. Mám dokonale odvzdušněno a obě mají stejný chod. Dozadu přijdou podložky.

          Jinak taková, asi hloupá otázka, ale nejen v Shimano návodu se píše, že brzdy nefungují kopytama vzhůru. To je logické, ale jak je to se vzduchem? Zavzdušní se i když nehamtnu za páku? Vypadá to, jako bych nikdy hydrauliky neměl, ale moc jsem to nikdy neřešil a jezdil se vzduchem. V praxi se každé brzdy chovaly jinak. Tektro relativně ok, Acery byly plné vzduchu a M7000 v podstatě bez problémů. Tady ale chci, aby to také vydrželo, když jsem si s tím dal takovou práci.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.