• Marsve

    Ahoj, přemýšlím jak zlepšit účinek přední kotoučovky BR-M486. Koupil jsem Gianta s Avid Juicy 3, ale dělaly tak příšerné vibrace v zadní stavbě, že mi je po řadě marných pokusů a reklamací vyměnili za BR-M486. Vibrace se tím (téměř) zlikvidovaly a brzdy jsou mnohem příjemnější na dávkování, ale zase mi trochu chybí ostřejší nástup a účinek Juicyny na přední brzdě. Hlavně v rozbitých sjezdech v terénu, kde zadní kolo při brždění už moc nedrží na zemi.

    Prolezl jsem fóra a uvažuju o těhle možnostech:

    1. dát dopředu jiné organiky (Fastop?)
    2. dát dopředu sintry (Goldfren)
    3. vyměnit 160mm kotouč za 180mm?
    4. koupit lepší brzdy?

    Co byste mi doporučili? Zatím se přikláním k těm sintrům od Goldfrenu, ale pokud by třeba organiky od Fastopu byly znatelně lepší než originál Shimano, tak proč ne. Nejezdím žádnou výraznou „divočinu“ ani závody, takže jiné brzdy se mi zatím kupovat nechce, stačila by opravdu jen vyšší účinnost na přední. Kotouče mám původní od Avidu.

    Díky

    0 0
    • jonti  

      Kombinace vetsi kotouc a sintry.

      0 0
    • BigKarel2  

      Když jsem je měl tak sem dal do předu 180XT kotouč a bylo to lepší ale pak sem je střelil a koupil M595…být tebou udělám to taky tak…nejsou tak drahý a ještě když tyhle nacpeš třeba na aukro tak se ti dost z ceny vrátí…

      0 0
      • Chrchla  

        přesně toto doporučuju.. jezdil jsem 485(to samé co 486 jen o rok starší) 180/160kotouče.. pak jsem koupil 595 s 180/160 XT kotoučema a rozdíl jak nebe a dudy takže doporučuju.. a ještě uvažuju že na ty 595 hodím sintry a bude hotové a vyřešené :)

        0 0
        • Marsve  

          Díky za názory, M595 jsem taky viděl jako favorita na případný upgrade. Mám akorát obavy z další výměny brzd, asi mám smůlu na rám citlivej na vibrace a to co jsem zažil s Juicynama bych nikomu nepřál. Chci konečně v klidu jezdit a neřešit zase nějaký pazvuky ;-) I ta M486 si vzadu semtam trochu zarezonuje, hlavně za studena, ale naštěstí je to jen v malým rozsahu těsne před zablokováním kola.

          Asi napřed zkusím dopředu sintry abych viděl nakolik to pomůže, a pak se uvidí.

          0 0
    • miche  

      Jejda, úplně stejně jako já a můj 29er Giant s těma podělanejma Avid juicy 3 … ty vibrace a hluk … pochybuju, že na tom kole někdo před výrobou seděl (nebo to Giant dostal od Avidu zadara ty brzdy), zvažuju taky ty Deore 595. Jinak můj zoufalej pokus ty brzdy zachránit mě stál už 1500,– … nový desky a kotouče, předek se zlepšil, ale vzadu to není ono a vubruje to pořád a škrtá a kvílí … je ale jasný že v tom je určitě na vině i ten rám (i když co čtu, tak prostě juicy 3 je ******* … na nějakým rámu ale můžou sedět).

      0 0
      • Marsve  

        O škrtání mi ani nemluv ;-) Seřídit ty Juicy 3 tak aby hned po příští zatáčce znova necinkaly a neškrtaly bylo prakticky nemožný. M486 mám 2 měsíce, jednou jsem je pořádně seřídil a od té doby jsou naprosto v pořádku (i na původních Avid kotoučích). A to už jsem několikrát sundával obě kola, a ani potom se nerozhodily.

        Fakt nechápu proč řada výrobců cpe i na relativně dražší kola ty příšerný low-end Avidy. Možná že někomu fungují, ale těch stížností po netu je už tolik že to nemůže být náhoda.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Fakt nechapu, proc vsichni hledaji pricinu cinkajicich brzd v zatackach v konstrukci samotnych brzd…

          0 0
          • Marsve  

            Kotoučovky samozřejmě v zatáčkách můžou dělat ledacos, boční síly co působí na kolo jsou velký a každej materiál má svou pružnost. Šlo mi o to, že Juicyny se po několika bržděních v zatáčkách „rozštelovaly“ a pak už škrtaly natrvalo, dokud jsem je znova nepovolil a neseřídil. Přední na to byla náchylná trochu míň, ale zadní často stačilo doslova několik zatáček. Nakonec už jsem to vzdal a nechal je škrtat, protože to byl boj s větrnými mlýny… Je mi jedno čím to bylo, faktem je že M486 mi na stejném kole i kotoučích toto nedělají. Juicy 3 jsem vozil skoro rok a zlobily od začátku, i když byly vyčištěný nebo seřízený ze servisu.

            0 0
            • GaGy  

              Já mám Juicy Five a krom pitomých pazvuku sem s nimi docela spokojený… Ale to je problém zasraných desek a kotoučů. Jinak brzdný učinek mi připadá docela silný.

              0 0
            • miche  

              Nejsme sami, neboj, na USA webech nebyl nikdo s mým kolem, kterej by nemusel měnit brzdy (za cokoli! hlavně né 3ky od avidu :-) Kámoš dopadl stejně s Juisy 5 … kdybych nepotřeboval na zimáka místo dalšího průseru (hayes sole) menší *******, tak bych se taky namáhal s reklamací :-)))

              0 0
    • Marsve  

      Tak jsem nakonec dospěl k tomu, že to fakt bude chtít dopředu 180mm kotouč. Asi vezmu SM-RT76, je tady na B-F hodně populární. Jen mě napadlo – nemáte někdo fotky toho kotouče ze strany a zezadu? Zajímalo by mě jak je tlustej ten unašeč, připadá mi z obrázků po netu že má u nýtů aspoň 5mm. Hádám že kolem šroubů musí být zezadu ztenčený o dost víc než zepředu, jinak by šrouby už drhnuly o vidlici ;-)

      0 0
      • BigKarel2  

        Můžu ti změřit a nafotit SM-RT79

        0 0
        • Marsve  

          Dík, ale SM-RT79 jsem mezitím měl v ruce v jednom obchodě, takže o tloušťce unašeče už mám představu. Jenže s centerlockem ten střed vypadá úplně jinak, takže z toho stejně nepoznám o kolik se přiblíží šrouby na 76ce k vidli. Borec v obchodě mě ujišťoval že to mají určitě vymyšlený tak aby kotouč šel na libovolný kolo i vidlici, tak asi budu doufat že ano, ale rád si podobný detaily ověřuju než něco objednám… Bohužel po celým netu není jediná fotka té 76ky zezadu ;-)

          0 0
      • Martin  

        pokud nezapomenu tak to odpoledne/večer zkusím vyfotit

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.