• kníže-Ignor

    Ahoj,

    už si pár měsíců pročítám toto fórum a jelikož mě rozčiluje jedna věc co nevím co znamená, tak jsem se rozhodl zaregistrovat a zeptat se.

    Fórum je fajn a přehledné, ale hrozně mě štve, že v sekci fotogalerie nevím, co znamená KOLA A KOMP. Může mi to prosím někdo říct? Je to kolo a komponenty, nebo kolo a kompletace nebo co????

    A když už jsem u těch otázek, proč je tady na fóru slovo Merida sprosté slovo a např. značka Specialized je tu brána skoro jako božská?

    Asi jsem UB (úplně blbej), ale budu rád za vysvětlení.

    Díky

    • Sgt Pepper  

      první a zásadní pravidlo: to, co si tu přečteš, neber moc vážně ;-)

    • BLACK1E  

      Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, ale řekl bych, že kola a komponenty.

      Vyskytují se tu všechny možné variace lidí (záměrně nepíšu cyklistů) od aktivních sportovců, které by si kdekdo mohl splést s profíkama, až k těm, kteří se za výkonem neženou, ale kola je baví. Někomu dělá kolo radost, když na něm jezdí, jinému, když ho staví a sveze se na něm pětkrát do roka. A samozřejmě tu nechybí ani mírně sociopatický kousky, kterým bylo někdy ublíženo a moc je baví se hádat. Prostě fórum. Někomu praskl rám od Spešlu a někomu od Meridy.

      edit: Každopádně, když potřebuješ poradit a nad svojí otázkou se napřed zamyslíš, téměř vždy ti někdo celkem slušně pomůže.

    • Rockodendronus  

      BF znamená boyfriend a pokud jezdíš v uplé lycře, určitě jednoho máš.

    • Lister  

      Merida i Socialized je stejný odpad, na kterém nikdo normální nejezdí!

      • LiboD  

        To je jako kdybys napsal, že třeba s fordem a opelem nikdo normální nejezdí. Je hodně lidí, kteří jsou s těma autama nadmíru spokojený a nejsou nenormální. A stejně je to i meridou a speslem.

        • Lister  

          Tos trefil. Mám dva Fordy a brácha dva Opely a ani jeden z nás není normální :-P

        • Bubaaak  

          Spíš bych řekl jak Tesla

          Ford a Opel si tohle přirovnání nezaslouží a to nejsem příznivec ani jedné automobilky :))

          • Lister  

            Ale houby – víš co se říká: Fordem tam, vlakem zpátky ( i když já to měl většinou naopak – vlakem do servisu, pak opraveným autem zpátky). A Opel se v podstatě vyrábí jen proto, aby Ford nebyl nejhorší.

            • -b-n-x-  

              No a co Fiat a Renault? To byly vzdy takove etalony.

            • Petr L2  

              Přirovnat Spešl k Fordu a Opelu je pro Spešl dost nespravedlivé, tak špatně na tom ve Spešlu nejsou

            • Japhy  

              Auto se nevybírá podle seminářů hospodské strojní a dopravní univerzity Na růžku, auto se vybírá podle povedenosti motoru. Vše ostatní je obvykle řešitelné, nepovedený motor je konečná. Kdo si koupil Focuse s 1.6 TDCi bude mít poněkud jiné zkušenosti než ten kdo si koupil toho samýho Focuse s 1.6 benzínem. Nebo diesely u předposlední Mazdy 6, to byl normální požírač vaček :-) Nemám předsudky, i u aut do kterých bych v životě nesedl si většinou umím představit spokojenou cílovku.

        • jIrI___  

          To máš spíš jako srovnávat VW a Bentley. Stejný majitel fabriky, ale jedno odpad a druhé špička.

          • NikolasCZ  

            Kolik VW si sedlal, kecko. Já několik a ve spolehlivosti dál než třeba Audi.

            • Libores  

              A kolik WV a Bentley jsi porovnával?:)

            • Bubaaak  

              Je to jen tím, že Audi používá o generaci novši komponenty, s prvním faceliftem se to srovnává… Ale první příčky spolehlivosti neobsazuje ani jedna vw koncern kára, teda pokud není z Německa, adac a podobně nezávislé instituce

    • milan.v  

      Zrovna u Specialized jsi to moc netrefil..

    • Tencovozikmin  

      Hele a neni specialized a merida jedna firma?

      • Libores  

        neasi:D

        • Jaarque  

          Bejvávalo, ale to už je tak 5 –10 let zpátky. Aktuálně ne.

          • Singlespeed  

            Ale někdo Spešlu ta kola dělat musí, nemá žádnou vlastní fabriku ani montovnu. Odebírá jen hotová zabalená kola od dodavatele (bývala to právě Merida).

          • Libores  

            mno, ale podle toho co se dá dohledat na netu by Merida měla od roku 2001 vlastnit 49%. Zbytek vlastní dál zakldatel Mike Sinyard. Nic dalšího se mi najít nedaří, ale to samozřejmě neznamená, že to nemůže být jinak.

            • Jaarque  

              Tak. Sinyard má nadpoloviční většinu, s Meridou se sdílí výrobní kapacity na Taiwanu. Vývoj, technologie, design, patenty, všechno jinak…

              • TeryPV  

                A proč rámy Meridy vypadají jak dva roky staré rámy S ? :D

                • cioran-m  

                  Jen tak na okraj, jedna Merida Scultura nedávno, pokud se nepletu, vyhrála jakejsi testík v německým Tour. Snad i v konkorenci domácích tak trochu vždy v jakési symbioze s časopisem fungujících značek.

            • cioran-m  

              Také jsem zatím nečetl, že by v tomhle měla nastat nějaká změna…

    • -b-n-x-  

      Tak zrovna Socializet tady myslim uplne „Bozske“ kolo neni :-)

    • kníže-Ignor  

      Tak ví tedy někdo, co znamená KOLO A KOMP????Zas diskuze o

      • Libores  

        Nemáš to zodpovězené hned ve druhém příspěvku?

      • kotew CZE JIHLAVA  

        Co to asi může znamenat:-D, si to rozklikni a dozvíš se to:-)

        To můžu napsat s klidem, zase vlákno o hovn*

      • PENE  

        Myslim, ze to bude kolo a kompjutr (pocitac), takze sekce pro programatory elektromotokol.

      • l-e-t-o  

        jsem tady nějakých 11 let a nikdy jsem si nevšiml, že tam je napsáno pouze KOLO a KOMP :-D

        • Lister  

          Kde je napsáno kolo a komp – vůbec nevím na co se ptá :-)

          • kotew CZE JIHLAVA  

            Sekce FOTO, je tam u toho i taká ikonka, nevím co v tom tazatel hledal za vědu.

          • jIrI___  

            Je tam napsáno „Kola a komp“ a snad i lehce podprůměrně inteligentní většině obsah kategorie docvakne :). JEstli se nepletu, dříve to bylo vypsáno celým slovem.

            • kníže-Ignor  

              Jenže já tady dřív nebyl a tak se ptám – je to komponenty, kompletace, komplikace nebo co?

              Všichni jste chytrý jak rádio, ale nikdo neporadí.....

              • Bubaaak  

                Však již to tu je… Komponenty

              • oberleutnant Weiss  

                https://www.bike-forum.cz/…o-to-znamena#… – máš to tam hned 20 minut po založení vlákna, tak nedělej hysterku…

              • Lister  

                Žes tady dřív nebyl je hlavně tvoje minus.

                Zažil bys dobu kdy se ti fakt diskutovalo a tazatel nebyl hned poslán doprdele… Ehm do historie.....

                • Vilém  

                  Nj tehda ta historie jeste nebyla k dispozici :)

                • blue.sun  

                  Ted se taky diskutuje. Akorat o hovne. :-)

                • mr.nikdo  

                  A uzivatele meli zkusenosti a chut zkouset nove veci. Tak vznikly zkusenosti.

                  Ted, kdyz se zeptas na neco trochu mimo zajety ramec, tak neodpovi ani nikdo…

                  • Bubaaak  

                    v neděli mi přišla sada na odvzdušnění kotoučových brzd na minerální olej :)

                    Můžu zkoušet nové věci :)))

                    • mr.nikdo  

                      Tak to zrovna moc nova vec neni. Pokud nemas nejakou specialni – treba s podtlakem :D

                      • Bubaaak  

                        Jako že hydraulický brzdy nejsou nová věc? :(

                        Sakra ja budu fakt dinosaurus :)

                        Podtlakovou má kámoš, ale používá jí na auta :)

                        Něco na způsob tomuhle

                        https://www.alza.cz/…d5268617.htm?…

                        • mr.nikdo  

                          Stary mo nejsi. Na B-F taky nejsou dlouho registrovany.

                          Spis budes takovy pubertak :-D. Divne odvzdusnovani bylo snad naposledy pri prichodu BR975 u Shimana. Ale celkove taky zadny velky novy objev. Jen se vic zase sirila ne uplne pristupna expanzka.

                          No, takze ani odvzdusnovaci sadu nemas :-D. A pokud mas Shimana, tak staci Bleeding kit (kalisek) + hadicka na vzduch do akvarka :-D.

                          • Bubaaak  

                            Já jsem všude lankový, kolega má na kole hydry… Sadu jsem svým způsobem dostal od něj, protože přes „kalíšek“ (budeme tomu bastlu tak říkat) to vypadalo „amatérsky“, ačkoliv chod chválí.

                            Takže teď má dvě stříkačky, kalíšek se špuntem, nádobu na starý olej, nějaký plastový destičky, páky, hromadu mosazi… a „vůbec nevim k čemu to je“ :)

                            Spíš jsem jen troll zakonzervovaný, který nadlehčuje situaci i když to není moc vhodné :) prostě debil :)

                            • mr.nikdo  

                              V pohode.

                              Ja to mam presne na 1/2 – 2 kola s lanky a 2 hydry. Kotouce vs. rafky uz je horsi podil pro rafky :-D.

                              Ja to normalne jedu pres kalisek a klid :). Dokonce vetsinou olej necham tect na prase do hadry a tu pak vyhodim :-D.

                              Ale ruku na srdce – delas to tak malo, ze kalisek staci :-D.

                            • -b-n-x-  

                              Hlavne se s tim nesrat. Roky jsem „odvzdusnoval“ hydry pomoci strikacky s hadickou + hadrou, do ktere tekla brzdovka. Dle nekterych zde, uz bych mel mit davno tou brzdofkou sezranee ruce, kus ramu, atd…

                              Nerikam, ze to byl elegantni postup, ale rychle to bylo dost, a funkcne taky ok.

            • Lister  

              Jo bylo to celým, nové verze jsem si vůbec nevšiml, já už na ty kolonky neklikam, tak nějak pro mne pozbyla funkci.

      • Sgt Pepper  

        kolonoskopie a komplement

    • krabica  

      Mám důkaz a ani to nebylo složité, stačí mrknout do adresního řádku. ;-)

      • lukas aka mitro  

        Vzpominas na doby, kdy jmeno souboru mpuselo mit do osmi pismen…to byla nadhera…:¨)

        • -b-n-x-  

          8.3 :-)

        • krabica  

          :-D To mi ani nepřipomínej, člověk už musel být hodně kreativní při vymýšlení názvů souborů.

        • Japhy  

          Si pamatuju jako dneska cviceni z inzenyrske geodezie. Tak vazeni, soubory s vysledky z mereni prostorove delky mi prosim neukladejte na disketu pod prvnim nazvem co vas napadne.

    • Pajasob  

      Já zase třeba nechápu, proč někdo používá více otazníků než jeden. Jako kdyby jeden otazník nebyl otazníkem :D.

    • Iron Maiden Man  

      Já bych právě naopak řekl, že Spešly tu nikdo nemá rád (taky bych chtěl vědět proč – asi cena/výkon, nebo „tuctovka“ :-D, ale třeba Sworksy mi přijdou jako super tuctovka :-) ).

      • krabica  

        Já to chápu, má blbou auru kvůli části klientely. Sám pár takových lidí znám, mají dost peněz, kolům nerozumí, ani na nich moc nejezí, ale koupí si Sworkse a pak jsou další, kteří na něj naškrábou a pak machrují a cítí se na úrovni té předchozí skupiny. To hodně lidí dráždí.

        • cioran-m  

          Spešl je jakože „prestižní“ značka? To by mě teda dnes naprosto nenapadlo. Snad na počátku devadesátych let, s jejich XC karbonovým Epicem do titanových mufen… Dnes prostě velkovýrobce, který dělá (alespoň z toho, co mohu posoudit, tedy dnes už jen silnici) funkčně velmi dobrá a dosti škaredá kola a také podle mého názoru většinou dost kvalitní vybavení na ně (přilby, tretry, rukavice atd. ). A pokud se jaksi sesterské Meridy týče – nejvyšší Scultura Evo vždycky byla a je velmi dobré a (na rozdíl od Tarmaca třeba) v daném segmentu taky docela pěkné kolo.

          • Sgt Pepper  

            Podle prodeju tvuj nazor moc lidi nesdili :-)

            • cioran-m  

              Jakože měřítkem „prestižních“ kol je to, že se jich lidu prodá nejvíc tak, abys ta kola pak viděl jak v obchodech tak na cestách úplně na každém rohu? Vidíš, tohle mě teda nikdy nenapadlo. :) Bych se teda měl asi podívat, kolik toho prodal za poslední rok, co fungoval, Dario Pegoretti a dnes třeba Alberto Masi, Doriano de Rosa s dcerou, Nick Crumpton, Rob English, Koichi Yamaguchi, J.P. Weigle nebo Richard Sachs… :)

              • Kouba_2005  

                Na co si tady pořád hraješ? Že znáš jména a příběhy dle tvého názoru „ikon“ cyklistiky a výrobců? Myslíš že Spešl vyrábí kola jako nějakou kultovku nebo je to fabrika a peníze? Prober se.

                • Goob  

                  Tak.

                  Tyhle diskuse se táhnou napříč celým světem o čemkoliv.

                  Sto milionů lidí hraje spokojeně na Gibsony, ale vždycky se najde někdo, kdo by tak maximálně byl ochoten brnknout Dajánu na LesPaula z šedesátého osmého, ale jinak by pod Parkera nešel.

                  Je prestiž a prestiž.

                  • DoomHammer  

                    Kdo není snob s námi, je snob proti nám :)

                  • Japhy  

                    Zajímavý, že skutečně výkonný muzikanti si opečovávají své mazliky leda tak do studia a na běžný štace berou první obstojně použitelnou a hratelnou Asii. Nedivil bych se, kdyby to profíci měli s najížděním objemů podobně.

                    • mr.nikdo  

                      Asii bych to asi nenazval. U tech kytar berou to, co je nejvice podobne zvukem, tvarem apod.

                      Treba Slash hraval dlouho na svou tezce modifikovanou hlavu. Az od doby, co vysla edice jeho Marshallu, tak vozi ty.

                      I kdyz Angusova kytara – ta „hlavni“ – byla nekolikrat predelana a vozi ji porad.

                      • Sgt Pepper  

                        McCartney taky hraje furt na tu starou „houslovou“

                        Tedy, ne jenom, ale hraje…

                        • mr.nikdo  

                          Ty se porad vyrabi…

                          Tady to spis myslel tak, ze maji 1 nastroj a ten nevozi na turne. U McCartneyho nevim, kolik jich mel.

                          Jestli znas Foo Fighters, tak se podivej, ze Dave Grohl ve studiu pouziva cervenou Gibson ES 335. Na koncerty nakupuje modre (tak se strikaji pry jen nepovedene kousky :) ). Pak ma jeste jednu cervenou, ale vsechno je nahrane jen na tu 1 jedinou.

                          Ale zase Slash ty stare Gibsny vozi porad.

                          Taky se stava, ze ty hlavni kytary cestuji vzdy a vsude s hracem – v letadle. Ty dvojkove kytary litaji ruzne po svete.

                    • Goob  

                      Třeba můj milášek Joe Bonamassa hraje i na turné na opravdové exkluzivky. Jenže Joe je totální gearwhore, jak říkají anglosasští přátelé :D.

                      • mr.nikdo  

                        Jo a taky ma kamose Normana, ktery ho zasobuje. Dokonce otevira „kontejnery“, ktere chce otevrit az za 20 let, protoze Joe potrebuje/chce nejake Flying-V :-D

                        • Goob  

                          Já úplně nutně potřebuju Explorer Korina – tak kolem roku 1958 (Allen Collins), bohužel nemám žádného Harrise kolem :D. No, v červnu jednoho takového expa uvidím naživo.

                          • mr.nikdo  

                            Hmmm, Korina :-).

                            Neni z toho zakazano uz delat kytary a dela se to z jineho dreva ted? Jsem nekde neco takoveho cetl/slysel.

                            Tak nevim, jestli bys u Normana vydrzel normalni a pricetny dost dlouho. Kdyz tam muzes potkat Stallone, Bonamassu, Grohla a dalsi :-D.

                            Ja zase nutne potrebuji cas, misto a pily hrat. Jo a pak samozrejme mozna neco od Musicmana by nevadilo a k tomu by stacil asi Fender Bassbraker :D. At netroskarim.

                            I kdyz celkem ulitavam na modelech pro Jima Roota – jednoduche, hezke…

                            • cioran-m  

                              Takže – až bude zase potřeba někde vysvětlit termín “ exkluzivní”… :)

                              • mr.nikdo  

                                Tak nevim, k cemu by mi doma byla takova Plexi anebo Friedman ;). Vybiram si neco, co se mi libi a ma to nejaky duvod.

                                Z kytar se toho da vybrat hodne a nakonec to bude stejne jen o tom, jak se Ti na to hraje, jak to zni… Takze exkluzivni je pro kazdeho neco jineho.

                                Ale ze vseho nejradeji bych si udelal neco sam :-P.

                            • Goob  

                              Nevím, jestli přímo zakázáno, ale neviděl jsem jiné kytary z toho než staré nebo custom shopy.

                              Vlastně jeden tady od nás má Korina Explorer od Epiphone (oni dělali nějakou limitku V a Expa, s kopiemi PAF atp.) a teda hraje to božsky. I když on má ruce, no.

                              Taky necvičím. Občas si řeknu, že bych třeba mohl mít k SG a LP ještě strata nebo tele… a místo JCM2000 třeba Orange nebo Engl, ale náš bubeník ma vyhozenou plotýnku, basák je workoholik, zpěvák je divnej a já… „jak bych ti to tak řekl, Listere: nebudeš hvězda, protože umíš hovno“ :D. Ale takhle jak o tom píšu, mám chuť si teda zahrát.

                              • mr.nikdo  

                                Korinu dela i treba Epiphone – Explorer a Flying V. Nekde jsem slysel, ze to sice Korina je, ale nejaka jina.

                                Tady mas zrovna Joe sig: https://www.music-city.cz/…-122901.html?…

                                No, ja hraju jen detem. LP se mi doma pod detskou postylkou taky vali. Sny o skupine jsou presunute az na duchod :D.

                                Na lampu jsem nikdy nemel poradne prostor a kdyz jsem kupoval, vysel mi nejlepe pololampovy VOX. Za 3 roky prisly male lampy (proto i klidne maly Bassbraker).

                                Veci, co by se mi libily, je moc. Ale uzitek ma uz neprinasi ani ten LP, byl taky 2 krat v nabidce :-D. Ale vzdycky si rikam, co kdyz budou hrat deti…

                • cioran-m  

                  Pochopil jsem seržantovo psaní v tom smyslu, že Specialized je v důsledku prodeje považován alespoň částí lidu za “prestižní” kolo – a polemicky jsem na to reagoval. Ač Spešl pokládám za funkčně velmi dobrá kola. A napsal jsem (na vysvětlenou) co třeba považuji za opravdu přestižní značky naopak já. Moc nechápu co tě tak pobouřilo a z čeho se mám já vzpamatovat? Nevím, na co bych si měl “hrát” a proč. A pokud ti nějak vadí, že člověk nemá s koly spojené jen značky jako Trek, Specialized, Merida a Canyon, (o kterých snad víš ty?) to je čistě tvoje věc.

                  • Kouba_2005  

                    Spousta lidí si asi zvolí Spešla ve srovnání s jinou značkou už jen kvůli tomu nápisu, že má jako něco víc, to souhlasím. Stejně tak jsou ty ceny neúměrně přestřelený třeba u Festky a podobných, dovolím si tvrdit, že i u těch tvých model, aby to vypadalo jako něco top. Jediný, co za tím je, jsou prachy, ať si říká kdo chce co chce. Napálíme cenu, běžná populace na to nebude mít, tak to v jejích očích bude podle všeho asi nějaká pecka, když je to tak drahý.

                    • cioran-m  

                      Nejsem si (teda bez ironie) jist, jestli něco víš o značkách, které jsem zmínil – píšeš-li o nich jako o “neúměrně” drahých, “modlách” a o nečem co “vypadá jako top”. Myslím ostatně, že žádný zmíněný rám (snad kromě některých Robových kreací) nebude stát víc, než v Číně na lince slepený S-Works.

                      A opravdu teda nevím, proč tě tohle tak vzrušuje – koneckonců, jedno právě takto vyrobené čínské bakelitové kolo taky mám a nikterak se za ně nestydím. A nebude mi také ani v nejmenším vadit, když třeba ty budeš preferovat, co já vím, nějakou běznou a nudnou německou mainstreamovou značku… To je přece každého věc. :)

                  • Tom-T45  

                    Zcela vážně, co by mělo být u kol měřítkem exkluzivity? Třeba u sportovních aut to mohou být výkon a jízdní vlastnosti, u luxusních aut zase pohodlí a oddělení posádky od okolí. U kol je výkon dán výkonem jezdce, jízdní vlastnosti geometrií rámu a díky unifikaci se dá kolo poskládat prakticky z nekonečné kombinace dílů. Pokud se použijí nějaké exkluzivní materiály nebo neobvyklá technická řešení, bez další přidané hodnoty, tak mi to taky připadá spíš jako bezúčelný snobismus.

                    • cioran-m  

                      Začnu odzadu. Jistý snobismus nemusí být vždy – bezúčelný. Notoricky známý je příklad jednoho položidovského ultra-snoba, jehož jediným skutečným zájmem dlouhá léta bylo vlichotit se do šlechtických salónů na Germain-des-Prés. A dodnes – skoro sto let po jeho smrti – je stále považován za jednoho z největších romanopisců všech dob.

                      A jinak, musím říct, že odpověď na tvou otázku mi nepřijde nějak složitá – exkluzivita nějaké věci je vlastnost, která vyplyne jak z použitých materiálů, jejich kvality, ale zejména ze schopnosti vytvořit z nich jakýsi svým způsobem jedinečný celek. Je k tomu kromě zvládnutí řemesla třeba vyjímečné invence, originality a také bezpečného vkusu. A lidí, kteří tohle v jakémkoli oboru dovedou, není zas tak mnoho. A není nikterak nutné, aby exkluzivni věc musela být hned nějak neúměrně drahá. Tou se může stát až časem, až na to, že věc je vlastně vyjímečná, lidi přijdou. Např. původní malou Alpinu A110 už člověk, pokud není opravdu dost bohatej, nesežene. Pamatuju doby, kdy ojetá stála defakto pár franků. A civilní Lancii Stratos (muselo být pro homologaci vyrobeno nějaké množství cestovních verzí) zkraje nikdo nechtěl – pár let byla skoro neprodejná.

                      Vždyť je to ale přece jedno – pokud někoho zcela uspokojuje běžná, dobře fungujíci konfekce, která je všude k dostání, je to naprosto v pořádku – třeba jej zas baví astronomie, učí se nazpamět italsky Leopardiho básně nebo má chovnou stanici papoušků Žako, co já vím… :)

                    • Lister  

                      Sranda jak se u těchto úvah vždycky zapomíná na to nejdůležitější – a to je lidská práce, její hodnota, kde a za jakých podmínek daný produkt vzinkl

                    • Iron Maiden Man  

                      Přijde mi, když to trochu přeženu, že zde je měřítkem exkluzivity co nejméně vyrobených a prodaných kol :-D . Ideálně, aby ho neměl nikdo další. (Což tak nějak i chápu). Takže jsou v popředí, řekněme garážovky, které před lety vymyslely nějaký systém a drží se ho pořád. Ale myslím, že zas těmto firmám musej chybět prachy na seriozní vývoj, testy, časté inovace. Ale to je jen můj osobní názor a nevím, jestli „mainstreemové“ firmy jako Spešl do toho vývoje zpětně vrážej významější částky.

                      • Lister  

                        „je měřítkem exkluzivity co nejméně vyrobených a prodaných…“

                        Samozřejmě. Fotografové taky neprodávají fotky jak na běžícím pásu a grafici dělají omezené série tisků, automobilky dělají limitované série opravdu limitované atd.

                        To přece je exkluzivita. Kdyby to měl nebo si to mohl dovolit každý tak na tom nic moc exkluzivního nebude

                        Měl jsem už docela dost kol, některé jsou mainstream, některé jsou řekněme lehce výjimečně – tráva v dnešní době ocel, některé byly od firem které jsou vnímány jako vcelku kultovní.

                        Výsledek – na všech se musí šlapat, ale prostě na některé se mi dívalo a měl jsem z nich prostě lepší pocit. Ale ve výsledku jsou to prostě jen kola a já jsem jen snob.

                        • Iron Maiden Man  

                          Souhlasím s těmi limitkami a s tím, že si to nemůže každý dovolit. Ale limitky a top modely mohou dělat i mainstreem značky a často jsou ještě nedostupnější než od „kultovních“ značek (finančně, né, že fabrika nemá kapacitu postavit a dodat kolo ve smysluplném termínu). Ale jak píšeš, jsou to jen kola, některá výjimečnější a hezčí :-)

          • krabica  

            Jasně, pro běžný lid, který se o cyklistiku moc nezajímá, určitě. Takoví, kteří chcou sypnout do kola víc peněz, dřív se o kola nijak zvlášť nezajímali, jdou první do prodejny Spešlu.

          • DoomHammer  

            Jako jo, Spešl rozhodně není značka kategorie Snob-End, ale spoustu věcí mají velmi dobrých a ve spoustě věcech byli inovativní.

            Pro snoby je to samozřejmě irelevantní, ale třeba spešlí TL pásky do ráfku, spešlí pláště, spešlí sedla…

            • cioran-m  

              Vlastně cokoli z přislušenství mám od Spešlu – třeba prilbu, rukavice a tak – všechno je v pořádku a dobrý. A všechna jejich silniční kola, která jsem vyzkoušel, se chovala opravdu velmi dobře. Akorát jsou teda dost škaredý, no. :)

            • p@X  

              Volnou pásku jseš asi jediný kdo vozí :) Sedla se zhoršují, jsou čím dál kratší, ohýbají se ližiny.

              • DoomHammer  

                Volnou pásku asi jo, já mám pásku akorát, možná to souvisí s šarží nebo čistotou ruk montéra. Sedlo jsem nedávno kupoval, Phenoma, a je stejně dlouhý jako Arione CX :)

            • oretone  

              Spesl tl paska je bozi :) a asi to bude jedina vec kterou od nich budu mit. Teda chvili jsem jezdil big hita, ale ten nebyl muj a jeste byl 26 ,24 :D

          • jIrI___  

            Adi záleží i na místě bydliště. Tady v Ostravě pozoruju situaci stejnou jako popisuje krabica, je to tu takový jednodušší kraj.

    • oretone  

      Jeste ze se tu vzdycky objevi nejake vlakno, ktere uz na zacatku je z podstaty trosku demence a offtopic muze ficet na plne obratky a nikomu to nevadi :D

    • Renda69  

      No já kupoval kolo aby bylo funkční, dle mých představ. MTB bylo dle požadavků a i když jsem do toho dost nasypal, za snoba si nepřipadám. A starou silničku mi dělal Štšrba přímo na zakázku, jen proto, že mi sériovka prostě nevyhovovala. Nový stroj sice nebudu úplně zakázkový, ale stejně je to jiné, než sériovka, zase jen a pouze kvůli mým požadavkům.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.