• Aleš Kaczur

    Ahoj všichni, přišel jsem si pro pro radu s výběrem na bezduše.

    Před měsícem jsem koupil nové endurko a s mojím štěstím na trny a podobné krasavce jsem se rozhodl pro bezdušový systém.

    Teď první otázka : jaký tubless kit by jste doporučily. Nemám tušení který vybrat, jestli se výplatí jít po mucoff nebo peaty's system nebo můžu trošku ušetřit kartu.

    A druhá když už jsem se dokopal k bezduším tak bych rád použil i vložky do plášťů.

    Nejezdím sice žádné brutální enduro ale pořád se učím takže ráfky dostávají dost na prdel…

    Zaujmul mě hlavně cush core nebo rival inserts co si o nich myslíte, nebo co by jste doporučily. Vyplatí se pro to jít nebo je to zbytečné,

    zaujala mě hlavně lepší opora a možnost dojet když by to ani mlíko nezachránílo.

    Díky za všechny odpovědi a návrhy.

    A prosím všechny komentáře že mliko nepotřebuji nebo že mám někde hrubku si nechte pro sebe. Díky.

    0 0
    • rb  

      Tak holky do toho!

      :o)

      Sorry,nemohl jsem si pomoct.

      0 0
    • Kouba_2005  

      O bezduších je tady toho mraky, nastudovals něco?

      0 0
      • Aleš Kaczur  

        Studoval studoval ale nic extra jsem z toho nepochitil

        Ve většině diskuzí každý zastupuje svoje ať je to co je to.

        Spíš mě zajímá takový souhrn. Třeba jestli je poznat když dam do kol sealant od mucoff nebo jenom nějaký random co najdu na netu.

        Nebo jestli se mi fakt vyplatí kupovat inserty?

        0 0
        • Kouba_2005  

          Každej má svůj oblíbenej tmel, se kterým je spokojen, proto ho používá. Třeba já nemám žádný problém se Stans Notubes, za tu dobu, co ho tam leju, nevím co je defekt. Hodně záleží co kdo jezdí. O insertech nevím nic, ale i to se tu jistě probíralo.

          0 0
          • Aleš Kaczur  

            Po tématu s inserty jsem tu taky koukal

            Pár jsem jich I našel ale je to pořád to stejné přesně jak říkáš s tmely, každý zastupuje to co má.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Takže si jeden vyber a uvidíš, jestli ti bude vyhovovat. Fungují tak nějak asi všechny, jinak by to neprodali, něco vyhovuje jednomu a pro druhého je to neakceptovatelné. Zkušenost je nepřenositelná.

              0 0
              • Aleš Kaczur  

                Dík zatím je to nejužitečnější odpověď co jsem dostal.

                Teď se ještě budu muset rozhodnout, nevím asi cush core nebo rivaly.

                0 0
              • LM  

                Fungují tak nějak asi všechny, jinak by to neprodali

                Pokud jedou stylem hyper reklamní kampaň + po nás potopa, tak prodali (byť jen jednou a krátce, než se objeví zkušenosti uživatelů:-)).

                Třeba Finish Line a MucOff patří do této kategorie. Já už budu zkoušet jen tmely s obsahem latexu, které narozdíl od tmelů na bázi drobného bordelu bez latexu, fungovaly.

                0 0
    • az8  

      Počkaj chvíľu, keď príde Milan, ten ti určite poradí.

      0 0
      • MartyM  

        toho klepne pepka okamžitě: „co my pomůže“, „nic extra jsem z toho nepochitil“. To je do nebe volající, na ZŠ se taky asi tazatel nechytal koukám. :-)

        0 0
    • LM  

      Mohli by naimplementovat novou funkci, aby se rámeček Podobné diskuse vpravo nahoře zobrazoval a doplňoval obsah rovnou při psaní názvu „nového“ tématu :-).

      0 0
      • Aleš Kaczur  

        Z toho co jsem se díval tady na fóru je velká část neaktuální. Nebo se tam všichni hádají o tom že cush core je to stejný jako pěna z karimatky. 

        0 0
        • lopatka  

          Cushcore neni stejny jako karimatka!!! :)

          0 0
          • Kouba_2005  

            Určitě je, psali to tady :-)))

            0 0
            • Aleš Kaczur  

              Tak. Nějak skoro v každé skupině jsem našel někoho kdo tvrdí že si vyrobily vlastní inserty z něčeho jako butex nebo butol nebo jak tomu říkaly. A že všechny ty vložky jsou k ničemu…

              0 0
    • Smazaný účet  

      Kdybys chtěl mám novou pásku 25mm. Nevím jak široký mas ráfky. A tmelem jsem nahodil jedno kolo, takže toho mám také dost. Já už nevyužijí.

      0 0
    • ptrmurlik  

      Přechod chvalim. Co se tyče kitu, úplně bych to nehrotil. Ono pokud chceš iserty (o tech budu psát později) dostaneš k tomu ventuly. Ty máš, pásku bych dal dt nebo stans a tmel používám stans ověřena kvalita ale funguje tak nějak vše mucoff conti i schwalbe. Nemáš co pokazit a koupil bych jen tu pásku a mliko když ventilky dostaneš. Inserty rozhodne doporucuju. Bez nich bys dojebal při ostrejsim sjezdu rafek úplně na total. Rovněž bych Koukal po ceně ale pozor. Cush cory jsou drahy ale funkční. Jen já osobne jsem se jich zbavil protože proste sundat a nasadit s nima plast někde na parkovišti je za trest. Osobne vozím ptn revolution. Levnějším (rokk a race line) bych se vyhnul nevydrzi nic. Tolik k bezdušim. Pokud mas ráfky a pláště. Stačí paska do 4 kil, mliko do 4 kil a k tomu třeba ty ptn revolution fungujou krasne a za 2,5 to mas komplet lehce přes 3000. Vše funguje podobne udělat chybu je těžký když vis ze inserty davas

      0 0
      • Aleš Kaczur  

        Díky moc za odpověď a vážím práce kterou jsi do toho dal.

        Konečně po 4 hodinách hledání u kompu jsem se dostal na sestavování nákupního košíku.

        Zatím mě nejvíc zaujali vložky od rival mtb takže jim dam asi šanci teď ještě kouknout na sealant a pásku.

        0 0
        • ptrmurlik  

          Slyšel jsem o tom, bohužel když jsem sháněl já měli dovolenou či co a vyplynulo by z toho, že bych je měl až za tři týdny. Vozí třeba Rasťo Baranek z kellys factory teamu a když to stačí mu, tak proč by nám ne.

          Vložka je pro ty bezduše zásadní, jako ochrana ráfku, ale i jako ochrana pláště. Nevím co vozíš, ale ze zkušenosti. Dokud nekupujes pláště jako je Magic Mary super dh nebo třeba maxxis dh, který jsou 1600 a vis. Tak základnější schwalbe a maxxis okolo 1000kc, proste riznes o rafek.

          Pásku bych moc neřešil. Fungujou všechny podobně. Jen prostě stans nebo dt je ozkousena klasika. Mám doma dva zbytky pásky od stans, tuším 30mm, jedna má za sebou 3 kola. Jedna jen dvě tedy ještě tak 5 metru (na 2 kola bohaté stačí) bych měl, kdyby jsi chtěl něco ušetřit.

          Tmel už je zásadnější. Tam bych bral něco s latexem. Tedy mucoff ne. Absolutně mě nezajímá ekologie když jde o defekty. Zase stans je vyzkoušenej. Jen se nedá koupit v menším baleni jen na 2 kola. Dobrou zkušenost mám taky s tmelem finishline. Funguje jak má.

          Jen poslední přidaveček k bezdusim. Záleží teda urcize na tom, jaký vozíš pláště, a kde jezdíš. Ale pro mě byl pro bezduše kouskem k dokonalosti kit na opravdu (thc knoty) vozím force pikado, tuším za něco málo pod 3 stovky, mám ho jednoduše přílepeny elektrikarskoi páskou v riditkach, zakryty gripem. A pokud jezdíš kameny a rychlý tratě bikeparku. A nemáš na pláštích vyloženě supergravity nebo dh casing. Tohle se vyplatí. Přece jen. I mě se stalo. Defekt o kamen, který prostě tmel nemohl zalepit. Ale nechtělo se mi tam davas dusi. Být od toho zasranej. Taky s tou vložkou to není jen tak. S Knotem máš jistotu. Vrazis to tak a dojezdis plášt. Takže knoty bych pro jistotua tímhle máš vyřešeno vše.

          Hlavně zbytečně nasetrit. Já za ty roky vyzkoušel spoustu řešení včetně elektrikarske pásky do rafku (proste v 14 ti prachy nebyly) levnější sealant. Horší pláště a až rok dva zpatky jsem teda udělal ten dokonalej systém kdy teda vložky stojí 3ku, mliko paska litr, k tomu knoty a funguje.

          0 0
          • Velomiwookie  

            jak se prilepi jednoduse to pikado paskou do riditek by me celkem zajimalo :)

            0 0
            • ptrmurlik  

              Je to tenké tudíž se vejde do riditek. Stačí kousek Paky a tu prelepit tak ať jde na vnější stranu. Lockon grip to pojme bez problemu

              0 0
              • Velomiwookie  

                to moc nechapu, jakoze to mas oblepene paskou a nacpane do riditek? Prave ze je to tenke, tak to tam musi drncat jinak ne?

                0 0
                • ptrmurlik  

                  Omlouvám se, měl jsem zmínit vychytávky. Proti vodě která se tam teoreticky muže dostat jako vlhkost je tedy cely postupy takový že to dám do dealeraku (takový ten zapínací sáček), tím, ze ti obalím v něm, a ten chytnu páskou, a dal jak jsem psal. Je to krásně utěsněné, tak že to nedrncá nelítá apod. Je to něco co chci mít furt u sebe, na druhou stranu na to nechci vždy myslet. Mám gripy bez vymenitelné koncovky, tedy jiný a pro mě předražený věci pro mě nedávají smysl. V tom sáčku, od roku 2019 a funguje perfetkně, zatím 3× použito.

                  0 0
    • Aleš Kaczur  

      Tady ještě odkaz na ty inserty kdyby se na ně taky někdo chtěl podívat, protože je celkem loterie na ně narazit jen při normálním hledání.

      https://mtbrival.com/

      0 0
    • Puamik  

      Když jezdím rychlé lesní cesty a asfalt, má smysl také použít bezduše? Nebo se jejich vlastnosti projeví jen na kořenech, kamenech, prostě v hrubším terénu?

      0 0
      • jIrI___  

        Bez duší můžeš vozit nižší tlaky bez rizika cvaknutí, sníží se valivý odpor, zvýší se pohodlí. Takže ano, i v tvém případě by bezduše smysl měly. Jen si sám musíš odpovědět na to, zda ti případné komplikace spojené s bezdušemi stojí za lehké zlepšení v těch vypsaných vlastnostech.

        0 0
        • Puamik  

          Myslel jsem si, že když mám nižší tlak, že právě valivý odpor bude větší, protože pneumatika se více „rozplácne“. A tudíž bych si myslel, že na rychlých úsecích pojede pomaleji. Ale to jsou jen mé domněnky, zkušenosti s tím nemám žádné.

          0 0
          • LM  

            Na hladkém asfaltu to pojede pomaleji, hrubší cesty tak nastejno, v terénu rychleji (plášť se lépe přizpůsobí nerovnostem).

            0 0
            • TK75  

              Na asfaltu to pojede taky lépe

              0 0
              • LM  

                Na hrubém ano. Na hladké silnici můj Shorty+DHRII říká něco jiného. Když s tím musím přejet dlouhý úsek po hladkém asfaltu, tak přifouknu, přejedu a v terénu ufouknu.

                0 0
                • TK75  

                  No a co by sis pomohl s duší?

                  Ten tlak jo, ten je třeba si najít, ale já bych teda už s dušema jezdit nechtěl :-)

                  0 0
                  • LM  

                    S duší bych tam měl vyšší tlak pořád. Pokud se bavíme o stejném tlaku s duší/bez duše (což je v reálu blbost) – tak bez duše by to mělo jet lépe :-).

                    0 0
          • TK75  

            Ty ale nepojedeš po hladký dálnici… normální cesty mají nerovnosti a s klesající kvalitou asfaltu optimální tlak v plášt klesá, potom ti to teprve letí jak peříčko :-)

            Najdi na BF je tu toho spousta o bezduších na silnici, v terénu a všude možně.

            0 0
        • TK75  

          Taky se s nižším tlakem méně pneumatika opotřebovává, protože zabírá větší plochou.Díky tomu je i lepší trakce a pak třeba stačí nižší vzorek (což zase sníží valivej odpor)

          Ten rozdíl je sakra znát a to všude

          0 0
      • TK75  

        Hele ty chceš kupovat xc karbonovej hardtail, tam bych to opravdu vůbec neřešil a stoprocentně dal bezduše

        0 0
      • grafik  

        Má to smysl. Jízda na bezduších je úplně jinej level.

        0 0
      • Mr.Duck  

        I na svuj commuter co jezdim vice mene na tom samem jsem dal bezduse hned. Na nejaky 20 let stary sjety gume (kolo je komplet z odpadku) a 17mm sirokym rafku to funguje super, vzduch to dokonce drzi lip nez novej Assegai a na jizde je to znat i kdyz tam vetsinou vozim nesmyslny tlaky. Hlavne to proste neresis, duse bych opravoval kazdou chvili, tuhle gumu mam nasazenou obracene s tim ze tam dam jinou tak to nechci resit tak cekam na problem, a ono to porad funguje, drzi nejakejch 50psi v naprosty slupce papirovy..

        0 0
    • grafik  

      Zjisti si nejdřív jestli máš vhodný profil ráfků.

      Vyzkoušej a uvidíš co se ti vyplatí nebo co ti sedne. Třeba i ty ventilky trefíš na první dobrou.

      0 0
    • Puamik  

      U bezduší se fouká na menší tlak než pláště s duší. Co se stane, když si dám stejný tlak, jako jsem zvyklý o dušového provedení, z důvodu dosažení vyšší rychlosti.

      0 0
      • jIrI___  

        Nestane se nic, kolo pojede jako s duší. Možná valivý odpor bude nepatrně nižší, protože se eliminují ztráty ve styku mezi duší a pláštěm.

        0 0
      • grafik  

        A na jaký tlak foukáš s duší?

        0 0
    • Puamik  

      jo, tak to z hlavy nevím, ale aby byla tvrdá :-) jezdím hlavně rychlé lesní cesty, asfalt

      0 0
      • grafik  

        Když víc nafoukáš jak si zvyklý, neznamená, že pojedeš rychleji. Držel bych se nižších tlaků. Tady na fóru si najdi elaboráty od Mloka. Najdeš toho mraky.

        0 0
    • Boracir  

      Zdravím, nevíte někdo průměr složené opravné sady FORCE PIKADO? Našel jsem pouze délku, díky. force .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.