Bezduse na enduro kole hned od startu ?

68 nepřečtených
  • silent.cry

    Ahoj bikeri. Za chvili si vyzvedavam sve prvni enduro kolo. Ze chci jezdit bezduse v tom mam jasno. Jen nevim ma li je cenu mit hned od startu. Nez se vyjezdim na opravdu enduro teren + dropy ,skoky atd. Zda na start dusi ci hned bezdusi. Jake mate zkusenosti?

    Diky

    • THORX  

      Bezduše ;-)

      • slavekRM  

        Poprosil bych o vysvětlení proč…

        • Bubaaak  

          Necvakne duši :)

          A píše že je jezdit chce, tak ať začne rovnou na nich…

          Záložní duši může hodit do baťohu. Pokud se bojí podfouknuti…

      • va-bo  

        +1 . Časem možná i vložky.

    • JakeF  

      Smrt duším!

      • silent.cry  

        Jak koukam tak koukam, kdo z vas opravdu jezdi enduro teren. I nejake ty skoky a dropy ?

        • JakeF  

          Přijde ti to dost enduro?

          • PENE  

            Pri tomhle je prece jedno, jestli mas duse nebo mliko, pokud mas rozumne nafoukano. Enduro to uz taky moc nebude, nebo se nekde, od EWS az po lokalni enduro zavody, neco takoveho jezdi?

            • JakeF  

              Ptal se, jestli jezdím opravdu enduro terén i nějaký skoky a dropy :)).

              Jinak souhlas, na takovejhle skok je to jedno… Ale abys sem dojel, tak musíš dát celou X-lajnu a tam bych duše mít nechtěl.

              • PENE  

                Nez se dostane k takovemu dropu, tak uz asi bude vedet, co chce v plastich jezdit. :). Myslim, ze dnes spousta lidi povazuje za enduro, jezdeni po trailech s dropy tak do 1m, sem tam sutr, zbytek hladka pesina ci lesni cesta.

                • JakeF  

                  Co popisuješ není ani XC…

                  • Kubiczech  

                    Tak, to je krasobruslení.

                  • novas752  

                    To je úplně jedno, i tam mají bezduše smysl, o to jde.

                  • PENE  

                    To ne no, to je tak pro gravel :), jen pisu jak to, podle me, spousta lidi vnima, ze si koupi EN kolo a hned si mysli, jak jezdi enduro. Ale asi uznas, ze treba ceska enduro serie je spis xc vyjizdka s kamosema. Jediny co pripomina enduro, v jeho puvodnim smyslu, je enduro v susici, pokud teda porovnam domaci zavody.

                    • JakeF  

                      Nepřijde mi Sušice nijak výjimečná, v kontextu ostatních českejch závodů je to náročností tak průměr.

                      Jinak přesně jak píše novas, tohle už je úplně jedno, bezduše jsou jasná volba jak na EN, tak na XC ježdění.

                      • PENE  

                        Osobne to muzu porovnat jen s endurem v koutech a v moravce, mozna proto mi to prijde vic enduro, protoze to bikeparkovy me moc nebavi. Co je treba nejtezsi enduro v CR? Abych vedel, na co se letos zamerit. Trutnov uz asi nedam, ten je plnej a rychleby asi zase nebudou.

                        • JakeF  

                          Hardcore Blinduro a Trilogy.

                          V Morávce už jsem pár let nebyl, takže nevím. Kouty mi loni nepřišly nijak zásadně lehčí proti Sušici. Jasně, je to víc bikeparkovej styl, zatímco Sušice je víc anti-flow, ale náročnost je srovnatelná.

                          • PENE  

                            To blinduro vypada dobre, ale asi tam bude naval, tak snad se stihnu zapsat. Na trilogy uz jsem se taky dival a vypada to fakt dobre. Uz by to chtelo jen vhodnejsi kolo :D.

          • silent.cry  

          • silent.cry  

            Ja se dival na tve kola . To je slesh nebo remedy?

            • JakeF  

              Lonskej Slash… Do profilu uz kola dlouho nepridavam…

              • silent.cry  

                A spokojenost? Ja si pristi tyden jedu pro Slash 8 2020 .

                Jake ma na nem plaste?

                • JakeF  

                  Menil jsem vidli a brzdy, pak uz spokojenost. Geometrie me hodne bavila, na 29 je to porad hezky obratny.

                  Gumy jsm vozil DHF 3C a DHR 2C ve WT EXO verzich, vzadu s huck norris vlozkou.

          • silent.cry  

            Resil jsi nejak chranic retezu? Je opravdu tak kratky jak pisou?

            https://enduro-mtb.com/…8-29-review/

            • JakeF  

              Je kratky, mel jsem tam trochu omlacenej lak, ale je tam akorat usti bowdenu, takze na funkci to pocitam nema zadnej vliv.

        • MichaelSimek  

          to musis na jiny forum, tady je to jenom samej gravel

          P.S. bezduse hned, a pokud jezdis krutoprisny enduro teren, tak tam rovnou dej cushcore :)

    • novas752  

      Nevím proč bys tam bezduše nemohl dát hned, bezduše nejsou určené jen pro nějaký enduro terén. Dneska se to běžně vozí v xc kolech, gravelbicích nebo i v silničkách. Píchnout o nějaký trn apod. duši můžeš na jakémkoliv kole, vlastnosti kola (menší valivej odpor, lepší přilnavost, lepší ohebnost pláště = větší pohodlí) to zlepší při jakémkoliv stylu/úrovni jízdy. Na enduro kola tam bude i nějaká ta úspora hmotnosti, jesti jsou tam nějaké tlustší duše, jedna může mít i přes 200g, bezdušové řešení = pár gramů ventilek a cca 100 gramů tmel.

    • PENE  

      Asi nevidim duvod, proc nejezdit bez duse hned, pokud mas vhodne plaste i rafky. Jezdil jsem hodne dlouho na dusich, prave kvuli nevhodnym rafkum, nedavno jsem presel na bezduse a jedina vyhoda, kterou vnimam je mensi valivy odpor u plastu, ktere moc nejedou. Foukam totiz porad stejne, protoze mene uz je mi neprijemne (cca 1,4bar vpredu a 1,5bar vzadu, ale vazim jen 65kg). Vzdy kdyz jsem musel lepit nebo menit dusi, tak to bylo, kvuli prorazeni duse o rafek, takze vetsinou jezdecka chyba.

      • MichaelSimek  

        " jedina vyhoda, kterou vnimam je mensi valivy odpor u plastu"

        • to máš z toho ze jezdis jenom trajly s dropama do 1m :)
        • PENE  

          Mozna jo, ale nenazyvam to endurem, protoze to enduro neni. Enduro jezdim, jen pokud si zajedu nejaky enduro zavod, jinak jezdim proste po lese pro radost ;). Ale nevim jaky jiny vyhody bych mel vnimat, kdyz foukam porad stejne a trny v okoli nemam, takze jedine defekty, ktere znam, jsou prurazy duse o rafek.

          • MichaelSimek  

            ja myslel ze kdyz jedes enduro zavod, tak jedes „xc vyjizdku s kamosema“ :)

            • PENE  

              Tak vzhledem k tomu, ze nemam na to se dobre umistit, tak to beru jako vyjizdku, ale kdyz jedu rz tak se snazim jet naplno. Ale, jaky dalsi vyhody bych mel vnimat u bezdusi, kdyz trny v okoli nemam a prorazeni o rafek je vzdy chyba jezdce?

              • JakeF  

                Ti nevím, já s dušema musím foukat cca o 0,5 atm výš, abych necvakal. To už je na trakci dost poznat.

                • PENE  

                  Tak to je jasne, ale kdyz foukam porad stejne, proto ze mi pak prijde, ze to vzadu plave a vpredu se to v zatackach zvyka, tak ty dalsi vyhody nevidim. Ale asi jezdim tuzku nebo v lehkym terenu, kdyz jsem mohl jezdit s 1,4/1,5 bar s dusema a max jednim cvaknutim vzadu za rok. Pro upresneni vozim DHF/DHR II v EXO.

              • mr.antik  

                to jsou takový ty hospodský řeči že defekt je chyba jezdce…

                Takových chyb uděláš na trejlu několik.....a než se s tim lepit, tak prostě je jednoduší koupit adekvátní gumu, vozit bezduš a případně nějakou vložku.

                • JakeF  

                  +1

                • PENE  

                  A neni lepsi se naucit jezdit s takovym tlakem a tak abych necvakal a vyresit tim pricinu, nez resit vlozkama do rafku nasledek? Kdyz uz je to o bezdusich, je rozdil v patce TR plastu od maxxisu? Konkretne v DHF EXO ST 26/2.5 a DHF EXO TR DC 26/2.3, to DHF ST mi slo nahodit celkem blbe.

                  • JakeF  

                    Není lepší naučit se jezdit na pevňáku a vyřešit příčinu, než si pomáhat fullem?

                    • PENE  

                      Je, protoze kdyz se jen vezes, nepomuze ti ani sjezdak na bezdusich s vlozkou v rafku. A nejlip na full pevnaku.

                      • JakeF  

                        Nemáš pravdu, ale diskutovat se mi o tom nechce…

                        • MichaelSimek  

                          Kubo, az zacnes jezdit to opravdovy enduro a naucis se konecne na kole tak abys necvakal, tak pochopis :)

                          • JakeF  

                            Heleď, řekni mi radši, jestli letos přiletíte na Trilogy… Já už zaplatil startovný :).

                            • MichaelSimek  

                              Urcite priletime, ale Trilogy zase nezvladneme. Letenky jsou 15 Džulája do 15 Augusta. Ale i bez trilogy musime dat nejaky pojezdeni, doufam ze nebudes nekde v nemecku bo kde!

                              • JakeF  

                                Paráda, tak aspoň že tak :). Už jsem zpátky v Praze, ale tak počítám plánuješ i nějaký větší kopce než Točnou, ne? Třeba nějaký Rakousko nebo Chatel, já jsem pro každou špatnost :).

                                • MichaelSimek  

                                  Jeste plan nemame, uvidime co zvladneme do tech 4 tydnu nacpat, zase tak dlouha doba to neni. Az budeme mit predbeznou prestavu, tak urcite dam vedet.

                  • MichaelSimek  

                    Pokud jezdis to „enduro“, tak tu „pricinu“ nevyresis (jedine bys vozil 3+ bary), jezdit muzes jako buh a cvakat proste budes. Jak psal antik, tak proste tech velicin na trejlu je prilis na to abys neudelal zadnou „chybu“, obcas ta chyba znamena cvaknuti…bezduse tomu pomuzou, vlozky jeste o dost vic

                    • PENE  

                      Jak uz jsem psal, tak „enduro“ jezdim jen pri zavodech a to jen obcas (tak 2–3 rocne) jinak jezdim na trailech, vzhledem k tomu ze ilegaly mohou byt i narocnejsi, nez oficialni enduro traily (aspon v cr), tak mi ta debata prijde mimo, protoze se kazdy bavi o tom terenu, co zna. Proc bych mel foukat 3+, kdyz foukam stejne s dusi i bez? Pokud bych se chtel vyhnout tomu jednomu cvaknuti za rok, tak bych si mohl pridat 0.1 bar a budu v klidu. A antik nic takoveho nepsal a ty ted pises, ze cvaknuti je chyba. Tak ceho je to chyba? Snad toho co na tom kole jede (jezdce) a jeho spatneho vyhodnoceni situace, nebo ne?

                      • MichaelSimek  

                        Ty: „A neni lepsi se naucit jezdit s takovym tlakem a tak abych necvakal a vyresit tim pricinu“

                        Ma odpoved byla, ze pokud jezdis enduro (nebo trajly ktere by si ten enduro privlastek zaslouzili, kdybychom ten termit rozsirili nejen na zavody), tak cvakani se nevyhnes at se naucis jezdit jak se naucis jezdit pokud tomu trochu davas. Pokud ty necvakas, tak dobre pro tebe a zustan u setupu co mas, ale nenamlouval bych si ze to je tim ze ses proste naucil tak dobre jezdit.

                        Antik psal ze proste tyhle chyby se stanou at delas co delas a jezdis jako buh, ja dodal ze je to tim ze tech velicin pri jizde je tolik, ze se tomu vyhnout neda (dodal bych, pokud jedes v palbe, zvlast kdyz tu trat nemas dusledne najetou).

                        • PENE  

                          Vsak jsem psal, ze jezdim tuzku a urcite si nenamlouvam, ze jezdim tak dobre.

                          Edit: Porad jsem se stejne nedozvedel ty dalsi vyhody :).

                  • Honza03  

                    Cílem je dosáhnout maximální možné trakce, což se ti s vyšším tlakem nepovede proto bezduše a vložky (ty navíc drží tvar pláště takže se i při nižších tlacích nesundá z ráfku a nežvíká se v zatáčce). Navíc bezduše řeší spoustu defeků.

                    Pokud máš 1 defekt ročně s dušema a příjde ti to ok, tak není důvod o bezduších vůbec uvažovat a ušetříš si spoustu starostí s nandáváním a údržbou.

                    • PENE  

                      Na bezduse uz jsem presel ale prave ne kvuli defektum. Ale vypada to tak, ze bych mel koupit cushcore a jezdit na prazdne gume, aspon usetrim za vzduch.

                      • JakeF  

                        Měl bys hlavně přestat teoretizovat.

                        • PENE  

                          Spis byste mely ty debaty o bezdusich prestat tak prozivat.

                          • MichaelSimek  

                            to vis, kdyz zacnes rikat ze cesky endura jsou xc vyjizdky a ze lidi cvakaji protoze nemaji skill a blbej tlak, tak se reakce dockas :)

                    • silent.cry  

                      Dik za nazor

                  • mr.antik  

                    Ale primární účel gumy není jen udržení vzduchu, ale to aby tě podržela, přitom neměla moc velký valivý odpor, hmotnost a nebortila vse v každý zatáčce, případně přidala nějaký to pohodlí atd…

                    Už tak jdou často ty požadavky dost proti sobě – a s tou duší tyhle věci věci prostě jdou zajistit hůř než bez ní.

                    Ty Maxxis nevim, já používám jen TR a ty jdou vždycky nahodit obyč pumpou.

                    • PENE  

                      Tak ja chapu co je ucelem gumy, ale kdyz porovnas gumu s mekkou a tvrdou smesi, tak ta mekka bude mit pri stejnem tlaku lepsi grip a u te tvrde to prece snizenim tlaku nedozenes. Ale nevim ceho jste se tady chytli, psal jsem, ze foukam s dusi i bez stejne a jedine rozdily jsou ve valivem odporu a v tom cvaknuti, coz je chyba, protoze kdyz neco projedu 100× se stejnym tlakem a jedniu cvaknu,tak cim to je? Nahoda?

                      • MichaelSimek  

                        Mekka smes s 3 barama bude mit mensi grip nez trvda s 1.3 :)

                        • PENE  

                          To uz ale zachazis celkem do extremu. Kdo by proboha foukal do terenu 3 bar?

                          • MichaelSimek  

                            no jenom rikam ze snizenim tlaku muzes dohnat grip mekkeho plaste, o kolik ho musis minimalne snizit ti nereknu, ale tlak dela hodne

                      • mr.antik  

                        když něco projedeš 100× tak znáš každej kámen na zpaměť. Na domácích trailech taky vim jaký tlaky si můžu dovolit, ale když jedu pak někam mimo, tak ráfky zvoní furt a většinou hned dofukuju.

    • kubad  

      když to neuděláš hned, můžeš ty pneu dojebat tak že už to nepujde a budeš se s tím trápit

      takže pokud o tom přemýšlíš tak hned

      • mr.antik  

        přesně, jestli ty pneu jsou na tubeles a ráfky taky, možná už i s nalepenou páskou a ventilkama v krabici, tak konverze je otázka investice mlíka a chvilka drbání s tím.

        • Mr.Duck  

          Versions rozumných kol už přece přijde tubeless, nebo přijde v krabici s mlikem a ventilky. Nad dušema bych ani nepřemýšlel, samozřejmě.

          Myslím že enduro jezdím občas, snad to splňuje zdejší požadavky :)

    • McBlacky  

      Duše dneska nemá smysl, leda by byla v DH specifikaci, ale to už je lepší dát nějakou vložku do ráfku.

      Nemá smysl to rozebírat, prostě to tak je, asi jako už se nikdo neptá jestli si má koupit enduro na véčkách nebo kotoučích.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.