• pavlix

    V neděli při dlouhém brždění v závěru kopce s klesáním cca 15 % se z ničeho nic páčka zadní brzdy propadla až na řídítka (jako když uřízneš hadičku), brzda přestala brzdit a při zmáčknutí vůbec nekladla odpor, přední naštěstí byla OK. Na rovince cca za 1 min asi po 5 zmáčknutí páčky zase začala brzdit ve stejné poloze jako dřív. Venkovní teplota 35 °C, kotouč 160, 90 kg živé váhy.

    Měl někdo podobný problém ?

    0 0
    • tomek  

      nic nemusíš odvzdušňovat, brzdy jsou O.K.

      jen si kup větší kotouče…

      0 0
      • Vilém  

        Nevim, ale pri pripadnem prehrati by se paka nemela propadnout, ale naopak zkratit chod, diky roztahujici se DOTce.

        0 0
        • kubad  

          to je ta první fáze :D

          pokud jedeš dál tak vyžhavíš desky – ty změknou jak houba  páka jde až na doraz desky

          stratí totálně účinnost většinou to končí že je semeleš až na plech.

          to platí pro organiky, sintr se chová trochu jinak

          0 0
          • Vilém  

            Mas pravdu, ze organiky se mi podarilo take jedny komplet spalit, proste se rozpadly a zustal plech. Pak by se to propadlo na riditka, to je pravda. Ale kdyz mu to potom zase brzdilo, tak to asi na plech neojel.

            0 0
            • kubad  

              já takhle vyžhavil :D přední naprach zadní gumové.

              kamošovy se to podařilo před týdnem a popisoval mě to přesně jak tady, po schladnutí a napumpování pákou mu to zase trochu brzdilo.

              0 0
              • pavlix  

                Du se podivat zda tam nějaké obležení zbylo, ale když to zase začalo brzdit, tak to brzdilo jako před tím, neřekl bych, že, desky odešly až na kov

                0 0
                • kubad  

                  no mrkni :-)

                  0 0
                  • pavlix  

                    Nóó, moc tam toho nezbylo, sice to není až na kov, nicméně k blížící se cyklodovolené bude asi výměna nezbytná :-)

                    0 0
        • camillio  

          Řekl bych, že to zkrácení chodu by mělo být skoro nepozorovatelné, spíš se taví desky než pálí kapalina. S tím propadnutím páky souhlasím, nejsem znalec, ale na to aby se propadla by nejdříve musela ta kapalina někam zmizet a pak se zase vrátit, když ten jev byl reverzibilní. Taky bych to viděl spíš na ten vzduch, někde se uvolnila bublina, dostala se do místa kde mohlo dojít k její kompresi, takže výsledkem byl mrtvý chod páky, následně stoupala vlivem rozdílné specifické hmotnosti někam nahoru, zřejmě se dostala do míst kde tolik nevadila (expanzka či buh ví kam) a brzda zase začala brzdit. Podobně se mi chovala J5 když měla vzduch v systému. Stačilo kolo postavit tak, aby bublina mohla stoupat, párkrát zmačknout brzdu (pro urychlení jejího pohybu vlivem zmenšení objemu při kompresi) a brzda začla zázračně „fungovat“.

          Při přehřátí se mi kotouče většinou chovají tak, že vadnou vadnou vadnou až přestanou brzdit, ale páka se chová furt stejně.

          0 0
      • pavlix  

        Na Epica kvůli brainu nejde dat vetsi jak 160 :-(

        0 0
        • kali222  

          ja myslel ze tyhle ramy si kupuji pravzne spagety okolo 165cm a 50 kg : ). v tom pripade musis zkusit jine desky. j7 nejsou spatne brzdy.

          0 0
          • onik  

            akorat to je teple,když ti to pak zase brzdilo tak uvažuj ;) taky se mi to stalo včera 2×

            0 0
        • Featherbed  

          Klidně toho Epica koupím a můžeš si koupit normální rám s velkýma kotoučema :)

          0 0
    • assassin  

      rekl bych ze pri uvareni brzd jde spis o to ze se zacne varit kapalina , jakmile se premeni na plyn tak zabira vetsi objem.. po odlehceni packy vytlaci kapalinu do nadobky a pri dlasim zmacknuti uz mackas „plyn“ kterej je stalcitelnej, packa se propadne a nebrdi, jak brzdy vyhcladnou, kapalinu namackas do okruhu a vse brzdi jako predtim…

      reseni je vetsi kotouc, desky ktery se lip chladi, kapalina s vyssim bodem varu…

      0 0
      • mr.antik  

        ještě předtím to ale musí přestat brzdit (což snad jde poznatk i na zadku) a k tomu podle popisu nedošlo. já se přiklánim ke vzduchu, jen je divný, že se to stalo tak náhle. Mě se to stávalo spíš při delším skladování kola.

        0 0
    • -honza_7  

      Zdravím…to se mi už taky stalo..jel jsem z kopce a ještě k tomu na takovem blbem mistě, kde jsem ji zrovna potřeboval..brzdim, na chvili pustim pačku a za chvilku zmačknu a pačka šla až na doraz…pak jsem tak 2× zmačkl a zase brzdila jako před tím..zkus kolo otočit a postavit na sedatko..počkej tak 5 minut a pak zkus pačku..jestli pujde až k řiditkam tak maš malo kapaliny, jestli bude zabirat pořad stejně tak to je OK..

      0 0
    • -honza_7  

      Jo a mohl by mi někdo poradit jake desky jsou lepší? jestli organické a nebo sintrovane…pop­řipadě nějake jine… jde mi o to at to hlavně s myma 75kg brzdi jakž takž…abych nemusel při ostřejším brždění brzdit dvěma prsty…díky,,,

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.