Avid Elixir R odvzdušnění - doporučení

21 nepřečtených
  • jardadrk

    Chci se podělit o čerstvou zkušenost s pro mě revolučním přístupem jak odvzdušnit tyto problematické brzdy. Revoluční je tedy nadnesené po vzoru internetových prodejců výživových doplňků – jedná se o jednoduchost a snadnou dostupnost pomůcek co jsou k tomu potřeba.

    Nuže, mě k dostatečnému odvzdušnění stačilo:

    1. „šlahounek“ ke staré pumpičce [cca 20Kč] (ta co byla u favorita

    nebo esky :-))

    1. jedna injekční stříkačka z lékárny [8Kč]
    2. brzdová kapalina dot4, 1/2 litru [70Kč]
    3. výčko od nějaké sklenice [prd]

    Základem mého domácího odvzdušnění bylo zjištění že závit šlahounku k pumpičce má rozměry M5 šroubku, který je k odvzdužnění potřeba mít dutý. Rady typu „provrtáš M5 šroub a pak už jen upravíš na soustruhu a opatříš těsněním“ nejsou pro každého a pro mě už vůbec.

    Postup mojí „lůzrovské“ varianty odvzdušnění:

    1. odšroubovat „odvzdušňovací“ šroubek na brzdiči (dole u kola)
    2. místo šroubku našroubovat „šlahounek“ (s ustřiženou ventilkovou

    hlavou) s napojenou sříkačkou naplněnou brzdovkou

    1. vyšroubovat „odvzdušňovací“ šroubek na páčce
    2. pod otvor na páčce umístit prázdné výčko (mističku)
    3. protlačit brzdovku ze stříkačky, tak aby vytékala nahoře

    do výčka

    TO BYL ZÁKLAD další body zkvalitní provedení odvzdušnění

    6. postup viz výše opakovat několikrát

    7. zmáčknout páčku a dotlačit kapalinu, poté zopakovat postup výše

    8. blbnout s podtlakem, tak jak na instruktážním videu od Avid

    9. další blbosti (rozuměj, když venku prší) podle Avidu

    10. nakonec zašroubovat šroubek na páčce a pak vyšroubovat stříkačku dole na brzdiči a během pár pikosekund tam vrazit šroubek :-)

    POZOR BRZDOVKA LEPTÁ LAK – je nutné opláchnout vodou vše potřísněné !!!!

    Postup je možné vylepšit o variantu se dvěma šlahounky a dvěma stříkačkami, tak jako profíci od Avidu.

    Jinak mě to zatím drží a až to brzdit přestane, nebo po příští katastrofické výměně destiček, si dokážu poradit sám :)

    • jd-
    0 0
    • pepek  

      Dobrý, super. Akorát nevím, co je Výčko a taky šlahounek mi zavání spíš nějakým S-M, než udržbou kola.

      0 0
    • MirosPikos  

      Jsem zvědavej, kdy přijdeš s tím, že se ti propadla páka :) Ale pokud nepřijdeš, tak gratuluju k úspěchu.

      P.S. Zkus kolo postavit na zadní a promačkat brzdu…

      0 0
      • mr.antik  

        no je to možná náhoda, ale asi nejlepšího odvzdušňovacího výsledku u avidu jsem dosáhl pomocí bodů 3,4,5.

        0 0
      • jardadrk  

        To jsem jednou udělal v radotínském servisu po údajném odvzdušnění, když jsem tam byl reklamovat předešlé odvzdušnění, po kterém se mi páka propadla při prvním sjezdíku (kolem psa do Břežanského údolí).

        Po pár zmáčknutích, propad k řidítkám. Servisák mi začal vysvětlovat, že do nějakých poloh bych kolo prostě dávat neměl. Kouknul jsem mu přes rameno na všechny ty servisovaný kola zavěšený za přední kolo. Začal mluvit o nedostatku místa a tak.

        Při přebírání jsem se snažil zdůraznit, že nemám morál na to jezdit z Cukráku bez brzd, a ani náladu to vozit furt do Radotína do servisu. Tak mi vysvětlil, že když za to platim 160Kč (nebo podobně) tak se tomu prostě nemůžou věnovat hodinu a že dokonalé to prostě nebude.

        Nejlépe mi to odvzdušnili vždy v KrabCycles, ale tam to berou poctivě, takže to klidně vezmou i s výměnou destiček a jsem v tom za 600Kč :-(

        Už jsem si to dělal i párkrát sám (kdo ne, že :-)) se dvěma stříkačkama a výsledek byl taky perfektní. Jen ty šrouby má kamarád co taky není pořád doma.

        drk

        0 0
        • MirosPikos  

          Jj vím o čem mluvím. Zatím jsem to odvzdušňoval vždycky sám. Je to pro mě pohodlnější než to tahat do servisu s nejistým výsledkem. A jednou když jsem tohle udělal, tak se mi páka propadla. Ale byl jsem v terénu, tak jsem to napumpoval a modlil se, že dojedu.

          Každopádně bych jim za to v Radotíně nedal ani korunu a ještě by mi cukala ruka za ty kecy. Stačí složit kolo do kufru a často se páka propadne, když je špatně odvzdušníno. Kupoval sis službu, kterou ti neudělali. Tak buďto znovu a lépe za domluvenou cenu a nebo díky názhle :)

          Já jsem si kupoval ty šrouby přímo u výrobce MPjet, byla to modelářská tryska výfuku M5. Není to ideální, ale dá se. Pak záleží na kvalitní stříkačce a hadičce (stříkačku mi dodala místní uživatelka, tímto bych rád znovu poděkoval, slouží dobře). K tomu všemu trochu šikovný ruce, ne moc, ale stačí. Honím tam tu kapalinu sem a tam, dokud se nepřestanou objevovat bubliny. Pak si nakloním kolo ve stojanu tak, aby byl třmen nebo páka (podle toho, kde budu vyndavat stříkačku a vracet šroubovou zátku) a vyndám stříkačky. Pak stavím kolo do různých poloh a promačkávám.

          0 0
    • Ralan  

      Nevím jak to výčko, ale takový dotaz…co když ti do hadičky uteče bublinka? Znova, když do ní nevidíš?

      0 0
    • ghostik  

      No, tak chtěl jsem tuto novou metodu vyzkoušet. Akorát teda nevím jaké jsi ty koupil hadičky, ale ty co mám já sice mají závit M5 ale je lehce odlišný od šroubku v brzdách- je „masivnější“ a zdá se mi jestli nemá malinkou větší stoupání, takže zašroubovat nejde, jen částečně, takže stejně musím použít teflonovou pásku :/. Efekt nakonec stejný jako provartaný šroub omotaný teflonovou páskou a akvarisitckou hadičkou, akorát o něco pohodlnější.

      0 0
      • MirosPikos  

        Jo ty šrouby jsou jiný, to jsem tu také zapomněl zmínit. Už jsem se o tom kdysi bavili v téma AVID BLEED KIT.

        0 0
        • Concorde  

          Mám samodomo sadu s tlakovací tryskou MPjet M5 (+okroužek) a do Juicy 7 ta tryska seděla naprosto parádně. Tedka mám Elixíry R, je možné že by změnili u odvzdušňováku stoupání a ta sada mi tedy teď nebyla k ničemu? Nechci se do toho teďka vrtat – zítra chci na kolo, ale budu muset krátit hadičku (příští týden), tak by mě zajímalo jestli musím řešit novou odvzdušňovací sadu?

          0 0
          • MirosPikos  

            Já mám Elixir 5 (předposlední modelovou řadu, řekl bych. 3 roky starou). A tam ta tryska sedí naprosto v pořádku. Nepředpokládám, že by se výrobce zabýval něčím takovým, jako je změna závitu odvzdušňovacího šroubu. Leda by mu nejvíc vynášel prodej odvzdušňovacích sad :)

            0 0
            • Concorde  

              Ok. Dík. Stejně to zas bude porod odvzdušnit. A někdo právě psal, že mu ta tryska do avidů nepasovala, tak jsem si říkal vocogo…

              0 0
              • MirosPikos  

                No jednou někomu nepasovala, protože mu prodali něco menšího než M5 tuším, ale možná máš na mysli něco jiného. Mě tam pasuje, tak to neřeším :) Ale taky se nikdy netěšim až se v tom budu hrabat, možná mě to co nevidět čeká, protože se mi tuhle po převozu kola páka trochu propadla.

                0 0
                • pepek  

                  Co s tím furt děláte? Teď jsem kolo rozdělával asi 10× do auta a zase zpět, vždy jsem tam strčil kousek kartonu, nic se nepohlo. Mám to rok a půl a měním jen desky, žádný odvzdušnění, propadání a podobně se nekoná. (Jednou jsem upustil trochu kapaliny.)

                  Žeby měli tak proměnlivou kvalitu, nebo je to rukama?

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Kdyby se mi vracely pístky jak měli, tak bych s tím asi taky nemusel nic dělat. Ale už jsem měl přední třmen 2× komplet rozebranej. Pak to bylo skutečně rukama, že se mi to nepodařilo 100% odvzdušnit.

                    0 0
                    • malamala  

                      Ani u mě se pístky nevrací a to je vyčištěno, máznuto … po cca 100 km opět mi to brzdí do kopce a tady máme kopce dlouhé. Takže asi CR opustí moje kolo a půjdou do šrotu :-(

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Hmm..gazman tady nedavno psal jaka je blbost mazat pistky, ze cely jejich pohym ma obstaravat pruzna deformace tesneni kolem pistku a jejich posun v tesneni je nezadouci, protze pak uz se nemusi toliko vracet:)

                        0 0
                      • Ruprt2  

                        já už s tím u třetích Avidů a po několika letech konečně přestal mít problém.

                        Pokud potřebuju lézt do brzd, tak už komplet a origo sadou.

                        Komplet = rozlousknout třmen, všechno vymýt, vytáhnout pístky a ty přeleštit, celý třmen a pístky vykoupat v brzdovce(aby tam nezůstaly žádné zbytky vody), a znovu naplnit. A je na dlouho pokoj. Sice to zní, jako hodně práce, ale ve výsledku je to měně práce, než se s tím furt dokola *****.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.