• hawrda

    Vzhledem k přívalům sněhu na Moravě vyhlásila pražská cyklistická organizace Auto*Mat akci na na záchranu moravských bikerů,kteří z výše uvedeného nemají kde jezdit.Jde o to,aby každý příznivec cyklistiky v Praze a okolí nabídl ubytování minimálně do konce června potřebným bikerům z východu země,protože zhruba v té době by mohly být Moravské země již bez sněhové pokrývky a místní stezky opět sjízdné.Podrobnosti by se měly dnes večer objevit na webových stránkách auto*matu.Přeji krásné jaro.

    0 0
    • couffy  

      Do Práglu néé,já bych raději na jih.

      0 0
      • Pavel  

        Na jihu je pohoda, snihu skorem něni.

        0 0
    • antt  

      není potřeba, nás to tu baví :)

      edit: ale sbírku uspořádat klidně můžete, číslo účtu pošlu na mail

      0 0
    • karliner  

      Ale tak aspoň nějakej pokus :-)

      0 0
    • Martin  

      pozdě, ale přece :D

      0 0
    • cagalam  

      ty seš *****!

      0 0
    • cabbage  

      Blbost, kolo je přeci rovnocenný dopravní prostředek;o)

      Ale námět na apríl dobrej.

      0 0
    • Pavel  

      uf, naštěstí to bylo na aprília…

      Radši sa budu hrabat pokokot sněhom, než valit do Práglu a k avtomatčíkovi k temu… ;-)

      0 0
    • strtom  

      moc dekuju a slibuju ze se nenecham jen tak vydrzovat a budu se za tu pohostinost revanzovat v podobe udrzby travniku nejake pani v praze.

      0 0
    • Martin  

      auto*mat chce vaše názory, sdělte jim je ;)

      http://www.auto-mat.cz/…01/dotaznik/

      0 0
    • Jamin  

      Máloco se snaží vmísit mezi lidi tolik nenávisti jako tenhle spolek netáhel.

      0 0
      • Mamut  

        Este som si nevsimol, ze by auto-lobby zo svojej vsezaberajucej snahy o vlastny komfort nieco obetovala v prospech ostatnych ludi v meste dobrovolne.

        0 0
        • cabbage  

          A proč by něco měli obětovávat, když to není potřeba?

          Naopak bych byl rád kdyby asfalt co teče krajinou pod záminkou cyklistiky tekl do děr na silnicích.

          0 0
          • Mamut  

            „Naopak bych byl rád kdyby asfalt co teče krajinou pod záminkou cyklistiky tekl do děr na silnicích.“

            (Skoro) nic proti, ale ako to suvisi s PRAZSKYM Auto-matom?

            0 0
            • cabbage  

              Porotže i tady se asfaltují nesmyslně pěšinky?

              A taky proto že se ti hajzlové snaží zacpávat silnice.

              0 0
              • Mamut  

                Porotže i tady se asfaltují nesmyslně pěšinky?

                Na zaklade vyzvy Auto-matu? Nemal by si nejaky link?

                A taky proto že se ti hajzlové snaží zacpávat silnice.

                K tomu uz len moje oblubene: neblokujeme dopravu, sme doprava. Ak je to z asfaltu, tak neznamena, ze podmienkou pouzitia musi byt vlastnictvo motoru.

                0 0
                • cabbage  

                  Zyklojízdy jsou doprava?

                  Což je škoda, protože já bych silnice motoristům klidně přenechal, stačí mi chodníky;)

                  0 0
                  • Mamut  

                    Zyklojízdy jsou doprava?

                    O nic menej ako kadejake „spanile jazdy“ cohokolvek s motorom. Aj ked uznavam, ze tie zvacsa nemaju taku pravidelnost ako CJ. Ale taktiez ich ucastnici vo zvysne dni nebyvaju ohrozovani na zivote pri jazde, takze je asi celkom pochopitelne, ze necitia potrebu na svoje prava upozornovat tak casto.

                    CJ nie su o nic menej dopravou ako sa dohodnut so znamymi, ze nastartujete par aut a pojdete sa povozit 2h do centra. Ze CJ o tom dopredu upovedomuju policiu a hlasia trasu by som videl ako dobru volu. Tiez by to slo robit fakt guerilla sposobom a stale by to bolo v ramci zakonov a vyhlasok. Ale nevidim na to dovod.

                    0 0
                • mr.ricardo  

                  Ja teda nevim, jezdim prakticky uz jen silnicku, ale necitim potrebu se vuci autum vymezovat stylem nejakych cyklojizd skrz Prahu. Dodrzuju predpisy, stejne jako kdyz sedim za volantem a nemam pocit, ze bych na silnici nejak nepatril.

                  0 0
                  • Mamut  

                    OK, tebe aktualny stav vyhovuje, inym nie.

                    Dodrzuju predpisy, stejne jako kdyz sedim za volantem a nemam pocit, ze bych na silnici nejak nepatril.

                    Toto mi totiz nepride v Prahe ako rozsireny nazor/chovanie. Keby bol, tak CJ nemaju vyznam.

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Ideologické zpracování a zapálení ti nechybí, prostě jako správný bolševik :)

                      0 0
                    • RomanH  

                      Spousta veci mi nevyhovuje, ale nebudu si brat ostatni jako rukojmi. Je to stejne jako blokady Temelina, zemedelcu, prepravcu a podobne.

                      0 0
                    • šimlos  

                      Praha jiná nebude a ani to nejde, na rozdíl od mnoha německých měst,které se dávají jako vzor cyklistický infrastruktury,ne­byla ve válce vybombardovaná,u­lice jsou úzký,je tady spoustu kopců,žádné pruhy pro cyklisty se do centra a přilehlých čtvrtí nevejdou..Neza­pomeň,že se sem navíc sjíždí spousta aut z venkova za prací nebo na úřady,nákupy a zhoršují už tak hustý provoz a řidiči jsou logicky víc ve stresu než v jiných městech.Nátlakový akce nic nezmění,akorát všechny kromě aktérů serou..Ale to oni podle mne moc dobře vědí a prostě si párkrát do roka jízdu po prázdný magistrále neodpustí..:-)

                      0 0
                      • Mamut  

                        Auto-mat robi o hodne viac, nez 2 velke CJ rocne + 10 malych. A robit sa da dost.

                        V USA uz minimalne pred 30 rokmi mali odstupnovane myto na velkych mestskych mostoch podla poctu ludi v aute. Som rozhodne za myto za kazdy jeden vstup do Prahy (bez moznosti predplatenia casovych pausalov) podla obsadenosti auta. Auto, kde su 4 osoby (mozno uz 3 by stacili) nemusi kludne platit nic, odlahcuje MHD. A rozhodne je v zaujme vodicov aut, presviedcat ostatnych vodicov, aby jazdil radsej MHD. Do Prahy nikdy skutocne individualnu autodopravu nezmestis. Ale ked chodim po Prahe, tak priemerna obsadenost je niekde okolo 1.2–1.4. Takze vacsina aut zabera cca 8–10m2, kvoli odstupom medzi sebou potrebujes este daleko viac priestoru, smrad, draha infrastruktura atd. pricom je v nich 1 clovek rovnakopravny, ako chodec/cyklis­ta/inlinista/co­kolvek vedla. Nech svoj komfort ziskany na ukor ostatnych nejak kompenzuje.

                        Parkovanie: Ak by si vytiahol gaucovku na chodnik, tam ju cele leto pouzival a zaberal s nou miesto, tak ta bude nahanat policia. Ak by si chcel postavit stanok o 10m2, tak platis magistratu slusne poplatky za zaber verejneho priestoru. Ak mas auto, tak v plno castiach Prahy neplatis vobec nic, ale za tyzden na tom prestojis nech 110h zo 168h. A to sa este dozadujes pristupovych ciest atd.

                        Rozhodne neagitujem za navrat do praveku, vsetci pesi, alebo po stromoch. Pouzivajme techniku a civilizaciu, ale ten kto ma vyrazne vacsie dopady na ukor ostatnych, nech im to kompenzuje. Z tych kompenzacii sa samozrejme da sprijemnit zivot a cestovanie tych ostatnych tak, ze to zacne byt lakave aj pre tych ktori samotnych platicov.

                        A plno dalsich, napadov je aj na strankach AM dost.

                        0 0
                        • Seky  

                          Jo, demagog jseš perfektní.

                          0 0
                          • drbo  

                            To je od tebe ale velice chytrá a argumentacne bohatá odpověď.

                            0 0
                          • Roman  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                        • Martin  

                          a jak jsou na tom s emisemi autobusy? co tramvaje a metro? tam přece musí být někde nějaká elektrárna, která taky není zrovna dvakrát ekologická – jaderná energetika bohužel není tak rozšířená, abychom mohli odstavit uhelné elektrárny. takže ten smrad z hromadné dopravy bohužel taky existuje, akorát není tak moc pranýřovaný.

                          proč by někdo měl stavět gauč na parkovací místo, jaký z toho má benefit? auto slouží k dopravě. znám jenom málo lidí, co si koupili auto, aby jim stálo na chodníku.

                          a co se týká stánku – stánek slouží k podnikání a ke generování zisku. auta jsou taky zpoplatněna – na PHM je uvalena spotřební daň a DPH, auta určená k podnikání zas podléhají silniční dani. takže je naprosto v pořádku, když se nějaký stánek taky zpoplatní, ne?

                          0 0
                          • Mamut  

                            Budem predpokladat, ze si si nepomylil vlakno a skutocne reagujes na to, o co ide Auto-Matu v Prahe, a ze o tom nieco aj tusis a nie, ze si siel len tak okolo a nieco z teba odpadlo.

                            Ide o to rozumne a udrzatelne prezit v meste, do ktoreho sa zostahovalo uz vyse miliona ludi, pretoze historicky ludi laka zit pokope a nie rovnomerne rozprestreti v priestore. A je sakra rozdiel na osobne zdravie tychto ludi, ci maju 20 000 vyfukov pod oknom za den alebo 300 autobusov a nejake elektrarne za mestom. Dost zalezi, kde „ten smrad“ vznika a kde sa rozptyluje. Ak v tom nevidis rozdiel, tak prid niekedy v lete do Prahy, vezmi si hokerlik a sadni si na pol dna k magistrale a citaj si.

                            proč by někdo měl stavět gauč na parkovací místo, jaký z toho má benefit? auto slouží k dopravě. znám jenom málo lidí, co si koupili auto, aby jim stálo na chodníku.

                            Aky je v tom rozdiel? Niekto si kupi vec, ktora sluzi LEN JEMU a odklada si ju zadarmo na verejnom priestranstve. Nie je na tebe rozhodovat, kto z nich ma „bohulibejsi“ dovod. Gauc na kolieskach alebo gauc na kolieskach s motorom.

                            a co se týká stánku – stánek slouží k podnikání a ke generování zisku

                            Preco by musel? Vlastnici auta by radi, aby bolo vseobecne tolerovane ich prava na zaberani uzemia na odstavenie sukromneho auta, ale v pripade susedovho stanku (na muskaty a opalovanie) uz musi ist o podnikanie a generovanie zisku? Proste 10m2 ako 10m2. Ak by jeden z nich mal mat vacsi narok, tak ten, ktory s tym navyse neznecistuje vzduch.

                            Pre priklad, nech je kapacita parkoviska 1/3 panelaku. Tretine ludi venujeme miesto na postavenie veci z plechu+gumy+plas­tu. 2/3, ktore by si radsej tam postavili nieco z dreva aby im to prinasalo uzitok ineho druhu povieme, ze nesmu, pretoze toto je parkovisko, tu mozu byt iba veci z plechu+gumy+plas­tu.

                            Auto, rovnako ako stanok nemusi sluzit k podnikaniu (a vacsina ani nesluzi) a nikto ti nepredpisuje, kolko s nim mas na benzinke natocit, aby si ospravedlnil jeho existenciu.

                            Najviac ma dojima argumentacia parkujucich na preplnenych sidliskach, ktori si auto postavia aj tam, kde to fakt nema robit a obhajuju sa, ze predsa niekde parkovat musia. NEMUSIA! Kupou auta sa neziskava pravo na parkovacie miesto! A cenou auta sa neda ospravedlnit obsadzovanie verejnych ploch pod vlastnym oknom s argumentnaciou, ze o kilometer dalej na volnom priestranstve by mi ho ukradli. Ked si kupim jachtu, tiez mi nevznika narok si ju postavit pred panelak, aby bola po ruke.

                            0 0
                            • Fran-tic  

                              +1

                              0 0
                            • Internaut  

                              Horsi nez auta je socialni inzenyring. Potreba nekterych lidi kecat do svobod druhych. A pripada mi, ze nejvetsi potreba prichazi od ruznych netahel a organizaci a jednotlivcu, kteri ziji primarne ci sekundarne z penez druhych.

                              0 0
                              • Fran-tic  

                                potřeba některých lidí kecat do svobod druhých, to je tak úsměvné :) každopádně reakce na ten příspěvěk je nula nula nic. Fungování organizací z peněz druhých, v tom bych problém moc neviděl.

                                0 0
                                • Internaut  

                                  Co je usmevne. Ze mi nejaka parta netahel bude rozkazovat, kdy mam jezdit na kole a kdy autem ci busem? To je ma svoboda pokud dodrzuji zakony. Nikdo krome me nevi, proc potrebuji/nepo­trebuji auto. Jestli kvuli zabave, prekonavani telesneho handicapu, nakupum, doprave sebe i clenu rodiny nebo k podnikani/za­mestnani.

                                  Ja ve financovani podobnych demagogickych organizaci z verejnych penez/penez mesta/EU penez problem vidim.

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    +1

                                    0 0
                                  • Fran-tic  

                                    Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Nevidím působení těchto organizací jako značně omezující jakékoliv skupině obyvatel. To, že se dělají cyklopruhy a podobné věci…můžu říct, že omezovala auta mne v pohybu městem a nyní je to konečně rovnoměrnější? Nevím, jak tomu je u automatu, ale nakoleon v brně není financován městem ani nemá dotace z eu.

                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      Jak tě omezují ostatní účastníci provozu?

                                      Cyklo pruh opravdu omezuje – je jen pro ckylisty.

                                      Cyklojízdy také omezují – zastaví se pro ně ostatní doprava a přitom účastníci se ani nechtějí dopravovat – oni protestují a vědomě blokují ostatní.

                                      0 0
                                      • Fran-tic  

                                        pokud jsou třeba piktogramy na cestě, nemusí být ani cyklopruh, mám aspoň větší jistotu, že semnou řidiči, jako s cyklistou, počítají. Ví, že mě tam mohou očekávat nějakého cyklistu.. Sám si říkal že to je o kompromisu. Aby kompromis udělali chodci, to ti neva, ale řidiči, to ne. Potom kde hledat problém :). Když je uzavírka kvůli cyklo závodům, různým průvodům a kdejaké kravině, to nikomu nevadí a jde se podívat. Jedna dvě cykloprojížky a půlka lidí z toho ustříkává do výšky.

                                        0 0
                                        • cabbage  

                                          Závody – o víkendu, zyklojízda na hlavní tepně v městě v odpolední špičce. navíc závodníci chtějí závodit, zato účastníci cyklojízdy chtějí jen škodit ostatním.

                                          A popravdě řečeno si myslím že hlavní tahy by neměly být omezovány – tzn. zákaz uzavírek pro pořádání různých akcí.

                                          Cyklista chodce na cohdníku nezdrží, že?

                                          A piktogramy jsou ti k čemu? Co třeba použít blikačku/reflexní prvky, či neosvětleným cyklistům/pěším vysvětlit, že jsou sebevrazi?

                                          Nevím jestli máš řidičák, ale jako cyklistovi mi zkušenost zpoza volantu pomáhá ke slušnému chování k řidičům – a pak se i oni chovají lépe ke mně než ke šlapálistům.

                                          0 0
                                          • Mamut  

                                            navíc závodníci chtějí závodit, zato účastníci cyklojízdy chtějí jen škodit ostatním.

                                            Fakt nie je tvojim pravom rozhodovat o ludoch, ci maju dostatocny dovod sediet na biku a jazdit na nom. Opacne by som ja rozhodoval, ze sediet v aute je opravnene len pri ohrozeni/zachrane zivota.

                                            Nemas najmensie pravo hodnotit, ze idealisticky cyklista, ktory este totalne nezblbol z „volno-trhoveho sveta“ a v nedelu poobede rozhodne pre kulturnu „projizdku“ mestom, tak nema pravo v tom meste byt. A naopak, ze jeho sused, ktory ide autom na navstevu znamych na druhom konci mesta to pravo ma. A odovodnovat to vnutornym presvedcenim „skodit“, versus uslachtilym presvedcenim „dopravit sa“ sa je doslovne na psychiatra.

                                            0 0
                                  • cabbage  

                                    +1

                                    0 0
                              • Martin  

                                +1

                                0 0
                              • tonik666  

                                Parkoviště zadarmo je taky sociální inženýring, ač už je to tradice. Když to dovedu do extrému, tak bych k tomu mohl přistupovat takhle: Máš auto? Kup si svoje stání.

                                0 0
                                • cabbage  

                                  Není zadarmo, je bohatě předplaceno z daní odváděných z provozu vozidla.

                                  0 0
                                  • Mamut  

                                    Bohate?!?! Ved tie dane su proti cene zabrateho miesta uplne smiesne.

                                    Nie si hlupy, tak si jednoducho porovnaj ceny pozemkov v meste a nejake smiesne nizke dane z auta. A to si majitel toho auta vyzaduje este DALEKO viac ako len miesto na parkovanie.

                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      Auto stojí na vozovce postavené zase z daní motoristů.

                                      Navíc parkovací místo nemá vyhrazené výlučně pro sebe jeden motorista, ale je k dispozici všem.

                                      A teď spočítej kolik bys měl platit za to, že jdeš po chodníku, jedeš na kole či si tvé děti hrají na hřišti.

                                      Nebo to už máš předplacené z daní?

                                      0 0
                                      • Mamut  

                                        Auto stojí na vozovce postavené zase z daní motoristů.

                                        To ne je pravda, pozri si za ako dlho za vyzbiera na daniach len tych posratych 40 miliard, co bude stat tunel Blanka. A nezaratavaj do toho dane, ktore su len kompenzaciou za dalsie skody sposobene autom/motorom. Nikdy sa to nezaplati z autodani. Je to platene zo vseobecnych dani „na rozvoj“. Az na to, ze to vyuziva iba 1/3 ludi, ale platia vsetci.

                                        Navíc parkovací místo nemá vyhrazené výlučně pro sebe jeden motorista, ale je k dispozici všem.

                                        Auto pocas dna nemizne ani nevznika. Vsetky auta, ktore prave neparkuju, tak zaberaju miesto na inom kuse afaltu (ci uz v pohybe alebo stoja). Auto vzdy zabera miesto, 24h denne, 365 dni v roku.

                                        …jdeš po chodníku…tvé děti hrají na hřišti…

                                        Vlastnici aut sa nimi vozia az do vane? Nemaju deti? Co je to za argument?

                                        Kazim vzduch, robim obrovsky hluk a vyzadujem od mesta obrovske investicie kvoli svojmu pohybu po chodniku? Alebo kvoli svojim detom? Porovnaj si aspon pocty cifier tych sum, ktore tu vytahujes ako porovnatelne.

                                        0 0
                                        • cabbage  

                                          No vybere se na něj za rok protože 40 mld. je ta část spotřební daně z paliv, která nejde do rozpočtu ŘSD.

                                          0 0
                                          • tonik666  

                                            Jak jsem psal, motoristi neplatí spotřební daň, aby se z ní stavely silnice, ale aby kompenzovali nemotoristy.

                                            0 0
                                            • cabbage  

                                              Jo a účel zadě dpfo pochopili jen cikáni..

                                              Ano, je veliká škoda že daně jsou neadresné a nenárokové.

                                              0 0
                                      • tonik666  

                                        Trochu bych ti to upravil:

                                        Auto stojí na vozovce postavené z daní VSECH.

                                        Navíc parkovací místo nemá vyhrazené výlučně pro sebe jeden motorista, ale je k dispozici všem MOTORISTUM.

                                        Daně co platí motoristi nejsou určené jen na opravu silnic, jak by si někteří krátkozrací motoristé mohli myslet, ale jako kompenzace za znečištění životního prostředí.

                                        0 0
                              • RomanH  

                                1*

                                0 0
                                • karliner  

                                  Já bych tam jedničku nedal. Z peněz druhých žije každý z nás a můžeme se dohadovat tak maximálně o tom, kdo za ty peníze odvádí kvalitní službu a kdo spíš parazituje.

                                  0 0
                          • Fran-tic  

                            i autobusy, tramvaje atd produkují ve výsledku dost emisí. Na druhou stranu je to mnohem menší číslo v přepočtu na pasažéra než na jednoho borce, co si to valí do práce autem. Od toho se to jmenuje městská hromadná doprava…

                            0 0
                        • Smazaný účet  

                          a Čechy chcete věšet všichni, nebo jen někdo?

                          0 0
                          • pepek  

                            Pamatuju, s jakým nadšením se bratia odtrhli od zlých čehůnov. Kňažko tehdy dramaticky hřímal v parlamentu ani v klasickom dramatu.

                            Za 20 let jsou tady snad všichni nazpátek (a jak je vidět, už by to tu chtěli i řídit)

                            0 0
                        • Člověk a jeho svět  

                          Omezování svobody jedné skupiny lidí na úkor někoho jiného – copak to asi tak je? Máš velké auto? Odevzdej! Znárodníme! Tebe zavřeme! Na uran! Nebo rovnou špagát?

                          Tyto snahy jsou ubohé, zeleným a podobné pakáži odzvonilo, tak se s tím smiř.

                          0 0
                        • pepek  

                          nech im to kompenzuje – nenapadá mi žádná jiná skupina občanů, která cáluje do státní kasy více, než majitelé mot. vozidel.

                          0 0
                          • li-borg  

                            Alkoholici a kuřáci…možná

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Zcela určitě, výška tabákové daně je nesmyslná.

                              0 0
                              • pepek  

                                Jo, snížil bych vám daň, pokud budeš vyfukovat přes katalyzátor a DPF.

                                0 0
                                • Martin  

                                  a bude si chodit k benzínce pro AdBlue? :)

                                  0 0
                      • karliner  

                        Nemyslím, že by základní podmínkou pro vybudování městské cyklistické infrastruktury byla nutnost mít za války vybombardované město. Spíš by to chtělo používat rozum (na všech stranách). A přestože můj názor na Automat je negativní, nelze popřít, že bez něj by v Praze pro cyklisty nebylo ani to málo, co je dnes.

                        0 0
                        • li-borg  

                          Pravda, nemusí být vybombardováno za války :-) (ne, fakt sranda, proti Praze-ani jejím obyvatelům-nic nemám).

                          0 0
                        • cabbage  

                          A od kdy cyklistiky potřebuje infrastrukturu?!

                          Kolo je přeci skvelé v tom že jede po silnici stejně jako po chodníku nebo v parku.

                          Takže kdyby legalizovali (resp. k tomu pomohli) ježdění po chodníku, tak prosím, ale k čemu potřebuji cyklopruh?!

                          0 0
                          • Martin  

                            protože kdyby tam nebyl, tak by tam chyběl?

                            0 0
                          • oddie  

                            Plošná legalizace ježdění po chodníku je pěkná kravina. V místě, kde je větší hustota chodců se rozumně jezdit nedá, a tam, kde je dostatečně široký chodník je spíš namístě to oddělit, když už.

                            0 0
                            • cabbage  

                              Když je šířka dostatečná, tak není potřeba oddělovat a kde jezdit nelze pro přílišný výskyt pěších, tak přeci se tam jezdit nebude.

                              Stejně jako auto nezaparkuje v plné ulici.

                              SAMOREGULACE bez buzerace.

                              0 0
                              • oddie  

                                SAMOREGULACE především NEFUNGUJE, což dokazuje nejen neustále zasekané centrum, ale i neustálé výkřiky o tom, jak má někdo „právo“ jezdit jak a kam se mu zachce, aniž by byl schopen pochopit, že tím někomu může škodit a že ostatní mají také nějaká práva.

                                0 0
                                • Internaut  

                                  Samoregulace predevsim funguje. Co nefunguje je regulace vyvolana genialnimi napady socialnich inzenyru nebo ekologickych aktivistu. Stoji me to totiz penize, ktere jsem mohl vyuzit jinak.

                                  0 0
                                  • oddie  

                                    A nějaký příklad, kde samoregulace údajně „funguje“? Já že vidím akorát mraky příkladů schopných si ničit okolí a chovat se stylem po nás potopa, ať už je to v dopravě, nebo třeba ve vytápění, kdy jeden debil pálící odpadky zamoří celou vesnici, nebo dokonce „vydělávající“ dovozem odpadu a zakládáním skládek u nás. Pohádky o tom, jak když se zruší nesmyslné cyklopruhy, řidiči se začnou chovat ohleduplně nežeru, chovali se ještě hovadštěji i předtím, než vůbec nějaké pruhy či dokonce cyklojízdy vznikly. Nejen k cyklistům, klasika je i (ne)pouštění chodců na přechodech, taky úžasný příklad „fungující samoregulace“, že?

                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      Samoregulace – třeba tam kde modré zóny nejsou – tam jsou vždy parkovací plochy využity efektivně.

                                      Naopak třeba v Holešovicích je přes den prázdno, ale večer se tam místní stejně horko těžko poskládávají.

                                      0 0
                                      • oddie  

                                        Nějak nechápu, co na tomhle má být ona samoregulace. Jako že kdyby tam nebyly zóny, ti místní by se tam večer poskládávali líp??? To asi dost těžko, že? Když si vzpomenu, jak to tam vypadalo dřív, a když to srovnám s oblastmi, kde zóny ještě nejsou, namátkou třeba Dejvice. Tohle je naopak krásný příklad nefungující samoregulace – jakékoliv zvýšení počtu parkovacích míst jen a pouze přitáhne další a místa se stejně zacpou. Jinak sám v zónách nebydlím, ale z ohlasů známých, co ano, jejich zavedení většinou spíš uvítali, protože pro ně to znamenalo zlepšení (sám nemohu posoudit – jen reprodukuji).

                                        0 0
                                        • cabbage  

                                          Ne, poskládali by se tam stejně.

                                          A navíc by to regulovalo auta místních – nejsou to právě obyvatelé center, kterí auto potřebují méně než ti, co dojíždějí či se dopravují?

                                          0 0
                                          • oddie  

                                            Čím přesně by zrušení zón regulovalo auta místních, když je to neregulovalo ani předtím, a nyní se tam podle tebe skládají či neskládají úplně stejně? A z jakého přesně důvodu by měli dojíždějící v narvaném centru či širším centru parkovat zdarma?

                                            0 0
                                            • cabbage  

                                              Čím? No přeci stávajícím počtem míst. A tím že nebudou omezováni podnájemnci/přechod­ně bydlící atd.

                                              Proto že jde o veřejnou komunikaci.

                                              0 0
                                              • oddie  

                                                Čím přesně by ten stávající počet něco reguloval, když to nereguloval ani před tím zavedením zón?

                                                0 0
                                                • Tomcat  

                                                  Co to je slint? Regulovat co? Rekulovat kdo?

                                                  Parkovací zóny rozhodně neregulují počet aut, které tam jezdí. Neregulují totiž nic. Stejně jako boj proti CO2 to jen záminka pro výběr daně.

                                                  Počet aut, které tam jezdí je konstantní. To by tam totiž musel být všude zákaz zastavení a zákaz vjezdu.

                                                  Rozhodně by bylo zajímavé v některých zónách zavést povolení pro možnost parkování nejen pro rezidenty, ale třeba jen v době od 5:00 do 19:00. Tedy po dobu cca pracovní času.

                                                  0 0
                                                  • oddie  

                                                    Slinty tady předvádíš pouze ty. Zcela příznačné pro někoho neschopného nejen napsat sebemenší argument, ale ani si přečíst celé vlákno pro souvislost.

                                                    Výše ve vlákně Cabbage tvrdí, že kdyby nebyly zóny, fungovala by samoregulace. Přitom sám v dalším příspěvku tvrdí, že se zavedením zón pro místní nic nezměnilo, protože se tam nevešli ani předtím, ani teď – takže ona slavná „samoregulace“ tam nefungovala ani tehdy, když tam ty zóny nebyly. Strašně těžké na pochopení, že?

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Zóny tam byly od momentu kdy tam s tím byl problém. Vznikly v momentě kdy to pro někoho začalo být finančně atraktivní. Nikoliv jako přímá reakce na akutní problém.

                                                    K samotné samoregulaci nebyla příležitost.

                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    Ano, měl jsem tu čest sledovat hodně let kolegu bydlícího na Letné, jak to „nebyla“ reakce na akutní problém a jak „nebyla“ příležitost k samoregulaci. Trvalo to asi 10, ta „neexistující“ příležitost, kdy to tam bylo naprosto šílené, a přesně vím, jaké změna k lepšímu to pro ně byla, když je tam zavedli.

                                                    0 0
                                                • cabbage  

                                                  Počet míst je daný, tím pádem už tam nemůže zastavit více vozů.

                                                  To je samoregulace.

                                                  Co přesně na tom nechápeš?

                                                  0 0
                                            • Tomcat  

                                              Pravděpodobně ti nedošlo že…

                                              • platíš za možnost zaparkovat. Tedy i když nemáš kde.
                                              • možnost povolení parkovat v některých zónách, je jen promístní.

                                              Nejde o to zdarma. Jako, že samotná regulace nepřináší obyvatelům nic. Jen tomu kdo vybírá ten „desátek“.

                                              Přes den je to prázdné protože „cizý“ tam parkovat nesmějí , večer je to plné protože místní se tam ani nevejdou. ale i tak za to že nenajde místo kde zaparkovat platěj. To je genitální regulace.

                                              0 0
                                              • cabbage  

                                                Ámen

                                                0 0
                                              • oddie  

                                                Tobě spíš pravděpodobně nedošlo, že koupí auta nekupuješ právo pohodit jej kdekoliv se ti zlíbí, ale že jeho koupí máš za něj také nějakou zodpovědnost. Je úplně k popukání, jak máte sice plnou hubu pravicovosti a keců o odpovědnosti každého sám za sebe, ale jak máte před sebou tak triviální úkol odpovídat za to, kam strčíte svoji pixlu, kvičíte jak postřelené podsvinče, jak to má za vás zajistit stát nebo někdo jiný.

                                                Z postřehu známých, co v zónách bydlí, vyplývá, že se situace pro ně zlepšila podstatně. Pokud někde v jiných zónách ne, znamená to jen a pouze to, že se za to platí příliš málo. Každopádně to znamená jen a pouze to, o čem je toto vlákno od začátku – že samoregulace NEFUNGUJE, a každým svým postem to jen dokazujete čím dál víc.

                                                0 0
                                                • Tomcat  

                                                  A kde je v tom logika ?

                                                  Na Praze XY máte 1000 parkovacích míst. To je 100% Rezidentních Aut ta máte o 10% víc než parkovacích. Co s tím cena povolení zaparkovat pro rezidenty udělá? Stejně těch 10% ikdyž zaplatí nezaparkuje.

                                                  Správný komunista ( ultra levice Automat) chápu by chtěl aby ty auta prodali.

                                                  Přes den rezidenti jezdí pryč. Takže 50–75% parkovacích míst je prázdných . Omezené povolení pro potencionální nerezidenty neexistuje. Takže stát přichází v dané Praze XY od 50-až 75% přes den financí navíc.

                                                  Takže ikdy se tam vybere 110% situace se pro presidenti za ty peníze, ale nezlepší. I kdyby pro rezidenty to zvýšili o 200 , 300 atd… Jediné k čemu to povede je k poklesu cen nemovitostí a snížení atraktivity lokality.

                                                  Samotný provoz to, ale nereguluje proto transit a zásobování zůstane na 100% .

                                                  0 0
                                                  • oddie  

                                                    Děkuji za další důkaz, že SAMOREGULACE NEFUNGUJE. Jinak nevím, jestli by Automat chtěl, aby těch 10% lidí prodalo auta, to je mi celkem šumák, já bych celkem logicky očekával, že se ti lidé, co chtějí parkovat, budou aspoň trochu starat SAMI a nejen kvičet, že mají „právo“ parkovat div ne pod oknem. Pokud je v dané lokalitě podstatně víc aut než parkovacích míst, je nasnadě, že tam prostě někdo parkovat NEBUDE, a nejjednodušší způsob, jak to rozlišit, je finančně. Zopakuji takové to otřepané – kdo má opici, musí mít i na banány, a pokud chce někde parkovat, musím mít na to, abych to zaplatil. Easy. Pokud na to nemám nebo se mi to nevyplatí, holt budu muset nechávat pixlu třeba několik km od bydliště, naopak pokud chci mít jistotu zaparkování vždy na svém místě, je zcela logické, že si dané místo koupím nebo aspoň pronajmu, ale ZA SVÉ. Pouze o tom to, o ničem jiném.

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Možná bez emotivních velkých písmen šlo by to převést na čísla? Tedy pokud máte aspoň znalost matematiky pro SŠ.

                                                    Zajímalo by mě jak by jste to vyjádřil z číslech tu nefunkčnost seberegulace? Podle mně tu žádný logický příklad nepadnul.

                                                    Pokud mám 1000 (100%) parkovacích míst, můžu jich obsadit zase jen maximálně 1000. Bez ohledu jestli budu, nebo nebudu platit je to furt 1000. Množina je omezena shora bez ohledu za jakých podmínek ji mohu naplnit.

                                                    Podaří se Vám snad zaparkovat o 10% procent aut víc?

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Možná bez emotivních velkých písmen šlo by to převést na čísla? Tedy pokud máte abspoň znalost matematiky pro SŠ.

                                                    Zajímalo by mě jak by jste to vyjádřil z číslech tu nefunkčnost seberegulace? Podaří se Vám snad zaparkovat o 10% procent aut víc?

                                                    Pokud mám 1000 (100%) parkovacích míst, můžu jich obsadit zase jen maximálně 1000. Bez ohledu jestli budu, nebo nebudu platit je to furt 1000. Množina je omezena shora bez ohledu za jakých podmínek ji mohu naplnit.

                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    O 10% aut navíc jste tu začali plácat vy, ne já. A přímo výše doslovně uvádím, že těch 10% navíc – nebo kdokoliv navíc – tak prostě parkovat NEBUDE a svoje auto prostě bude muset nechat někdo jinde, třeba několik km daleko. A že nejjednodušší způsob, jak toho docílit, je to rozlišit ekonomicky – ať si zaplatí ten, komu se to vyplatí, a kdo ne, ať parkuje jinde. Zcela analogicky jako s bydlením.

                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    O 10% aut navíc jste tu začali plácat vy, ne já. A přímo výše doslovně uvádím, že těch 10% navíc – nebo kdokoliv navíc – tam prostě parkovat NEBUDE a svoje auto prostě bude muset nechat někdo jinde, třeba několik km daleko. A že nejjednodušší způsob, jak toho docílit, je to rozlišit ekonomicky – ať si zaplatí ten, komu se to vyplatí, a kdo ne, ať parkuje jinde. Zcela analogicky jako s bydlením.

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    To, ale není regulace nebo důkaz nefungující seberegulace. Takové povolení aby se ukázalo, že se to někomu vyplatí by se muselo dražit.

                                                    Pokud se člověk, ale vrátí k myšlence čistšího města s méně parkujícími auty a méně projíždějícími auty . Tak se to míjí účinkem.

                                                    Protože bez ohledu na výši reálné sumy

                                                    • aut tam bude parkovat za se 100%
                                                    • aut tam bude jezdit zase 100%
                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    Tomcat: to přeci není pravda. To je jen otázkou počtu těch parkovacích míst – v poměru k zeleni – a ceny za to parkování. Nadto při nutnosti plateb už jen za prosté pohození auta na ulici se stane podstatně atraktivnější stavba parkovacích domů či podzemních garáží, které se dnes téměř nevyplatí, protože jde auto nechat zadarmo či téměř zadarmo na ulici.

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    Je rozdíl jestli musím mít na banány a když někdo přikáže kupovat jen banány od společnosti XY na místě XZ..

                                                    A právě proti části „někdo přikáže kupovat jen banány od společnosti XY na místě XZ“ brojím.

                                                    Prostěp proto, že se nemyslím, že by rezidenti(či jiná preferované skupina) měli mít oproti ostatním nějaké výhody.

                                                    0 0
                                                  • tonik666  

                                                    Tak hlavní špatný předpoklad je, že rezidenti jezdí přes den pryč. Problém rezidentů je, že když potřebují autem odjet a chtějí opět zaparkovat u svého domu dříve než v 6 večer, tak nemají bez zóny nárok, protože dojíždějící za prací všechno zaberou.

                                                    Vlastní zkušenost z Budějovické, kam je ideální spojení MHD, přesto tam každý den ráno byla zacpaná všechna parkoviště a autem nešlo odjet pokud se měl člověk vrátit dřív než ve 4, protože už prostě nezaparkoval. Navíc jsem i několikrát neodjel, protože mě zablokoval nějaký parkování chtivý idiot, který parkoval mimo vyznačené místo.

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    Ale to je přeci v pořádku.

                                                    Pokud jsi rezident nějaké MHD dobře obsloužené čtvrti, to že nebudeš preferován před „přespolními“ tě donutí omezit používání auta a využívat to, co máš u nosu (MHD).

                                                    Naopak to umožní přespolním či těm, kteří auto používají přes den, zaparkovat v dosahu MHD.

                                                    A ti z místních, kteří autem jezdí jinam zas přespolní neškodí, protože večer zmizí.

                                                    A parkoviště jsou využivá po celý den, naopak dnes je v modrých zónách přes den volno a večer je stejně přeplněno.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    o kus dál pankrác to samé, můžeme tomu říkat samoregulace. Lidi co dojíždí zaparkují na sídlišti (je to min od metra) a pak lidi (říkejme jim rezidenti) nemají šanci pokud odjedou mezi 8–17 hodinou rozumně zaparkovat. Pokud by se tu zavedla zóna (což se plánuje) a důsledně by se to hlídalo (což moc nefunguje ani v centru), tak by situace vypadala jako v 8 večer, kdy není takový problém zaparkovat. Lidi ze satelitu jsou doma… Díky samoregulaci se akorát parkuje kde se dá, včetně naprosto nesmyslných míst a zákazů. Na druhou stranu, je dost velký nedostatek P+R parkovišť a tak i chápu vesničany, že do tý prahy jezděj a takle parkujou.

                                                    0 0
                                                  • šimlos  

                                                    Bydlím na Žižkově a do roku 2008,co je tady modrá zóna,to byl s parkováním děs,od osmi ráno do čtyřech a po šesté hodině víceméně nechytačka – Žižkov totiž sloužil jako záchytné parkoviště pro návštěvníky Prahy 1 a lidi co tam bydleli ale neměli rezidenční parkovací kartu – každý zaparkoval a šel potom na devítku do centra.Řekl bych,že podobná situace je na Praze 6 – veřejné parkoviště pro kladeňáky a středočechy..Po zavedení zón nastala doba,kdy se tady na dolním Žižkově dal hrát fotbal na ulici,městská policie kontrolovala rezidenční karty velmi často a tak nás tady parkovalo jenom pár rezidentů.To se ale změnilo a byly rozumně vyhrazeny ulice,kde se dá parkovat přes den na hodinách a přes noc a o víkendech zadarmo.Občas mám auto v opravě,mám pak půjčené jiné,které je samozřejmě bez parkovací karty a tak na těch místech parkuju,takže vím,že se tady dá.Když je zaváděli,tak jsem nevěřil,že to bude fungovat ale funguje..

                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    Přesně to samé říkají i známí z Letné a Vinohrad – ten samý poznatek.

                                                    0 0
                                                  • karliner  

                                                    O tom, že parkovací zóny nefungují spekulují jen mimopražští (jestli berou své přesvědčení z toho, že nemůžou zaparkovat při své návštěvě v centru Prahy, ale na okraji a zbytek absolvovat MHD nebo jinde nevím) a trolluje cabbage. Zbytek ví, že to je nejlepší možné řešení, které se navíc pořád vyvíjí…

                                                    0 0
                          • Fran-tic  

                            nechápu styl vašeho uvažování. na co potřebují auta pruhy? mohly by vlastně jezdit po chodníku (i když ten je primárně pro chodce??). Je vozovka primárně pro auta? Pochybuju. Takže nevidím důvod, proč by neměl být pruh navíc pro cyklisty, pokud to zvýší bezpečnost na cestách. už vidím, jak cyklisti kličkují mezi chodci po chodnících. To by zas bylo keců, proč nechodí chodci po trávě? Idiocie toto

                            0 0
                        • šimlos  

                          Myslel jsem to tak,že se místo úzkých ulic a mnoha objektů postavily po válce už širší ulice a silnice vzhledem ke stoupajícímu počtu aut a celkově jinému životnímu stylu poválečných let, třeba jako v Hamburku,Mnichově nebo Norimberku a cyklostezky se tam potom lépe vešly než třeba na Žižkov nebo do Nuslí,kde máš úzký silnice většinou pavé a hned chodník..

                          0 0
                          • karliner  

                            No, já zase narážel na to, že třeba Amsterdam nevybombardovali a přesto tam cyklopruhy a vůbec dopravní infrastruktura pro cykisty funguje. Prostě si myslím, že je třeba při jejím plánování užívat rozum, bombardovat města za účelem rozšíření ulic netřeba.

                            0 0
                        • šimlos  

                          Jestli tady budeš obhajovat Automat,tak Ti někde seženu singlespeed F1 a v placatý čepici,úzkých džínách,světlém sáčku,brašnou přes plece a s fousama ala Světlá stezka budeš jezdit na pivo do Bajkazylu. A ne že budeš za náma chodit místo toho do Lípy..:-)

                          0 0
                          • karliner  

                            Ale ta parta v placatejch čepicích na singlech má s reálnou cyklistikou a cyklodopravou společné asi tolik jako Damiens s heavy metalem…

                            0 0
                  • šimlos  

                    Mám to úplně stejně,jezdit po Praze mi vůbec nevadí.Semtam se vyskytne idiot za volantem,ale to statisticky prostě musí :-)

                    0 0
                    • mr.ricardo  

                      Presne, obcas narazis na blbce, ale to i v aute. Spis by se v auto-matu meli zamyslet nad tim, jak svym oveckam nalejt do hlavy alespon zaklady dopravnich predpisu, protoze co obcas clovek vidi na silnicich za exoty na kolech, to je neuveritelny. A vetsinou jsou to presne ty lidi, co nemaj kolo jako konicek, ale jako alternativni dopravu.

                      0 0
                      • Fran-tic  

                        stokrát dokolo omýlat to samé… blbci jsou na obou stranách, někdy narazíš na dementního cyklistu, co si myslí, že je king of the road a jede si jak chce. Na druhou stranu, jak kdyby takoví nebyli i mezi řidiči.

                        0 0
                        • mr.ricardo  

                          Vzdyt to rikam, ze na blbce narazis na jak v aute, tak na kole. Jenze jak se mestska cyklistika posledni dobou popularizuje, tak mi prijde, ze proste tihle lidi ztracej rozum. Dnes a denne vidim borce na kolech suverenne projizdet cervenou, litat po chodniku, projizdet uzky zizkovsky jednosmerky v protismeru. Tuhle jsem primo u nas pred domem byl svedkem, ze madam na kole odbocila vpravo do protismeru jednosmerky, primo pod auto, navic jela po leve! strane. A co je nejvetsi prdel, tak tomu ridici jeste vynadala do debilu, ze kdyz jede na kole, tak muze … Takze alternativni doprava je prima, ale chtelo by to trosku slusnejsi zpusoby propagace a osvety. Proste jakmile vlezu na silnici, jsem ucastnikem silnicniho provozu a podle toho se take musim chovat … tohle mi tam proste chybi. Na druhou stranu, loni se mi stalo, ze mi jsem jel ctyricitkou z kopecka a z vedlejsi mi tam vjel pan, bylo to jen tak tak, nastesti tam byl nizkej obrubnik. Kdyz jsem ho na svetlech dojel a slusne se ho zeptal, odkdy nedava prednost lidem na hlavni, tak me poslal do ******, ze tam neni cyklopruh a tudiz nemam prednost, a musim dat prednost ja jemu. Takze ta osveta chybi na obou stranach, ale tohle zadny cyklojizdy a podobny demostrace nevyresi.

                          0 0
      • rasto  

        to Jamin: zadna nenavist: cim vice bude cyklostezek, tim vetsi bezpeci na silnicich bude pro me deti. vic cyklistu na ukor aut = mene exhalatu.

        automatu davam kvuli jejich usili za 1.

        co se tyce vystavby cyklostezek v Praze: obdobna historicka hodnota je v Zeneve. a tam prekvapive cyklostezky postavit sly.

        0 0
        • JSt  

          podle mych zkusenosti s mesty resp. staty oznacovanych jako cyklisticky privetive je naprosta tragedie tam na kole jezdit a rad se vratim na nase silnice, kde se zatim da jeste vcelku normalne pohybovat.

          ty cyklostezky jsou super pro pani jedouci z nakupu na hollander biku – jede pomalu, kabele s ni zmitaji ze strany na stranu, dobre ze je odklizena bokem od aut. ale je nesmysl tam cpat pausalne vsechny cyklisty.

          0 0
          • Fran-tic  

            to je pravda, ale zase na druhou stranu musíš uznat, že zvětšením množství cyklopruhů a piktogramů značně usnadnili pohyb cyklistům po Brně. Jezdím do školy téměř každý den na kole a nebyla by chvíle, kdybych aspoň jedenkrát ten pruh nevyužil. Za mě to smysl má. Navíc to kluci dělají z vlastní iniciativy, nemají za to prachy od města a já nevím co všechno tady nademnou borci vymysleli.

            0 0
            • pepek  

              Cyklopruhy ale zúžily pruhy pro auta, takže tam kde stála dvě auta vedle sebe a jedno mohlo odbočovat, stojí teď všichni za sebou a vedle je stále prázdný cyklopruh.

              0 0
              • jIrI___  

                +1, výsledek je město zasekané ještě víc než před touhle geniální cyklomódou.

                0 0
                • Fran-tic  

                  kdybys začal více používat kolo i ve městě, rychle bys to docenil. Neříkám, že by pruh měl být v každé uličce, na větších cestách ho ocením jako přínos. Ještě jsem neviděl, že by ubíral místo a nemehly se postavit dvě auta vedle sebe. V opavě mají cyklopruhy přes hlavní tah centrem a ani na jednom místě nenastal problém. Spíše je lepší, že když je pruh, cyklista v něm jede a neplantá se přes celou cestu..

                  0 0
                  • pepek  

                    Ještě jsem neviděl, že by ubíral místo a nemohly se postavit dvě auta vedle sebe – asi nejseš vůči řidičům dostatečně empatický.

                    0 0
            • JSt  

              nevim, jak mne cyklopruh usnadni jizdu mestem. predpokladam, ze do skoly jezdis porad stejnou trasu, akorat ti tam ty pruhy primalovali. jinak se nic nezmenilo, akorat kdyz pojedes autem, budou te ty pruhy omezovat. ;-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                +1

                Ale ten falešný pocit bezpečí :)

                0 0
                • Fran-tic  

                  tak ono to ani není tak falešné. nebo mi neříkej, že když jedeš autem, nesleduješ cestu a pruhy? i kdyby, tak aspoň 5% řidičů si všimne, že by tam mohlo jet kolo a to mi za mé bezpečí stojí. auto ani nepoškráběš, ale cyklistu najdeš někde zamotaného pod koly.. Problém s tím, že nemůžou stát dvě auta vedle sebe teda nevidím a ani jsem neviděl.

                  0 0
                  • JSt  

                    nebo mi neříkej, že když jedeš autem, nesleduješ cestu a pruhy?

                    zeptejme se jinak. kdyz jedes autem, tak nesledujes ostatni ucastniky silnicniho provozu? ;-) a ten falesny pocit bezpeci muze spocivat treba v tom, ze si nekdo mysli „jsem v cyklopruhu, nic se mi nemuze stat“, v dusledku cehoz je mene ostrazity.

                    0 0
                    • Fran-tic  

                      tak to už je věc na zvážení pro každého zvlášť ne? Pokud si ostražitý a jsi opravdu „účastník provozu na kole“, tak ti cyklopruh může pomoct. Jezdím ve vestě, s blikačkama a i přesto uvítám, když je ještě cyklopruh.

                      0 0
              • Medunka  

                V Praze na většině ex čtyřproudovek vznikl cyklopruh ne na úkor jednoho jízdního pruhu. Na úkor jednoho jízdního pruhu vznikl parkovací pruh a zbytek byl použit na cyklo pruh = jezdec musí být víc ostražitý na to kdo mu do pruhu vleze z poza auta, zda mu někdo neotevře dveře do cesty a hlavně řeší dost často zaparkovaná auta v cyklopruhu na výstražné.

                A za vším hledej lidskou lenost a neschopnost.

                • dopravu omezují cyklisti – že je více místa na parkování nenídůležité
                • když chce chodec přejít přes silnici, ignoruje přechody a jdekudy chce.
                • když řidič zaparkuje auto do lajny, nepodívá se do zpětného, zdanejede cyklista. Je tam přeci pruh = může v klidu otevřít, žádné autoho nesejme.
                • chce řidič do konkrétního obchodu a je před ním plno? Zaparkujev cyklopruhu, ikyž o pár metrů dál je volné místo.

                Tolerance v tomto státě chybí. Většina egoisticky myslí na sebe a ignoruje potřeby ostatních.

                0 0
                • Fran-tic  

                  aneb jasný příklad Mr Internaut a jeho " Potreba nekterych lidi kecat do svobod druhych. "

                  0 0
                  • Internaut  

                    Nerozumis psanemu textu. Staci napsat, ze se mnou nesouhlasis a nemusis pouzivat demagogii.

                    0 0
                    • Fran-tic  

                      na demagogii kašlu, tohle je čistý alibismus a neochota se přizpůsobit, na kterou jsem narážel už předtím. Medunka to jen sepsala.

                      0 0
                      • Medunka  

                        Když už mě tu tak zmiňuješ, tak jsem si dala tu práci a našla tu, co psal Internaut a nenašla jsem nic, kde by psal něco, že by nebyl přizpůsobivý, ale možná jen nechápu, nebo ty jsi fanatic …

                        0 0
                        • Fran-tic  

                          pardon, asi jsme se minuli názory a nebo jsem si špatně vyložil to, co internaut napsal. nebyl v tom záměr :)

                          0 0
            • cabbage  

              Automat je placen z magistrátu a všichni jeho členové jsou placeni ze městské kasy.

              0 0
              • Fran-tic  

                okej, to beru. někde nahoře jsem psal, že netuším, jak na tom jsou. nakoleon v brně třeba placen magistrátem není

                0 0
              • oddie  

                Ano, a je v něm bohužel dost šmejdů. To ovšem neznamená, že vše, co se udělá pro cyklisty, chodce nebo MHD je apriori špatné. Sláva těm, kdo tohle dokáží rozlišovat…

                0 0
                • Fran-tic  

                  +1

                  0 0
                • cabbage  

                  Cyklomat neudělal ani jednu věc kterou by mi jako chodci, cyklistovi či uživateli socky pomohl.

                  A tedy není co rozlišovat.

                  naopak všechny omezení které automat a obdobné organizace přinesly mi škodí. A to ikdyž jdu pěšky či jedu na kole.

                  0 0
                  • Medunka  

                    Tzn, neudělali nic, co by si mohl ocenit, tedy je to zbytečná organizace. Ale že udělala něco dobrého pro dalších 99 lidí nemá to vyznam, protože pro tebe neudělali nic.

                    0 0
                    • cabbage  

                      A co tedy udělali dobrého?

                      Já vidím jen omezení a zákazy.

                      Až budou lobbovat pro možnost jezdit po chodníku, tak prosím, ale zatím dělají pravý opak.

                      0 0
                      • Fran-tic  

                        přečti si v létě zprávy.. to je pořád cyklista srazil, dítě vyběhlo. Pak tady jsou vlákna, kde se nadává na pejskaře na chodnících, bruslaře, chodce a kdejakou číčovinu. Úplně vidím, jak začne jezdit ještě víc lidí po chodnících.

                        0 0
                        • cabbage  

                          A?

                          0 0
                          • Fran-tic  

                            kážete tady o svobodě, bezpečnosti, toleranci, přitom větší množství cyklistů proplétajících se mezi chodci mi přijde jako opak a ještě navýšení rizika na obou stranách. Ovšem záleží na situaci

                            0 0
                            • cabbage  

                              Cyklisté jezdící po chodnících jsou naopak přínosem bezpečnosti neb:

                              1. střet cyklista/chodec je méně fatální než ckylsita motorové

                              vozidlo.

                              1. donutí chodce více sledovat své okolí, což si pravděpodobně přenesou

                              i do vstupu do vozovky.

                              A zapomínáš na chodníky, které jsou chodců prosté.

                              0 0
                      • Medunka  

                        kdo chce, najde si

                        kdo nechce, umí jen kybicovat

                        0 0
                        • cabbage  

                          Jinými slovy, prospěšného neudělal nic.

                          Protože je to pouze a jedině organizace s cílem škodit.

                          Vesměs stejný případ jako současný z Olomouce přivandrovalý primátor Hudeček..

                          0 0
              • drbo  

                Přesný fakta o číslech jsou překvapivě ve výroční zprávě

                2012: 4,8 mio příjem z toho 1,7 mio od státu/magistrátu/mč

                0 0
            • Tomcat  

              značně usnadnili pohyb cyklistům po Brně… …což je 80% cyklistům v ČR ukradené.

              0 0
              • Fran-tic  

                no a co tě teda trápí na srdci?

                0 0
                • Tomcat  

                  To, že si myslíš že to tvoje je „pupek světa“.

                  Aktivistická skupina „Autům mat“ rozhodně nemá valné podpory mezi cyklisty na bike foru to samé. A pokud vezmu kdysi rozhovor s jejich „PR mluvčím“ tak se ani za cyklisty nepovažují, možno dohledat v archivu ČR Wave.

                  Rozhodně na moravě je důležitější Olomouc a Ostrava.

                  0 0
                  • Fran-tic  

                    pořád nechápu, co to má s tím společného? nakoleon působí přímo v brně, zasahuje pouze do rozvoje městské cyklistiky v centru brna. tohle se přece nedá dělat jinak než lokálně, takže mi je 80% cyklistů nežijících v brně celkem u ******, když se jich to ani netýká.

                    0 0
                    • pepek  

                      Ono je to i 98% cyklistů žijícím v brně celkem u ******, takže jak za ně můžete mluvit?

                      0 0
                      • Fran-tic  

                        tak jo, asi by to chtělo zadat jako průzkum. každopádně nakoleon příznivce má a mi jejich aktivita nevadí, spíše vyhovuje. beru ji tedy jako prospěšnou. je to věc názorů a kompromisů, ale to už jsem dávno psal..

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Kolik km ročně najede průměrný nakoleonovec?

                          0 0
                          • Fran-tic  

                            tak já teď nevím, jestli toužíš po mém ročním nájezdu (jakožto nečlen nakoleona by ti to bylo k ničemu) a nebo to bereš jako měřítko. každopádně cyklistika není mrtvá v brně ani přes zimu.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Nevím no, na fotkách mi to připadá, že většina účastníků cyklojízdy spadá do kategorie, co vytáhnou kolo tak 3× za rok.

                              Připadá mi to podobný, jak když je Protestfest, ale proti čemu se protestuje, tuší málokdo :)

                              0 0
                              • Fran-tic  

                                joo tak to nevím, až tak to nemapuju ani mě nezajímá, kdo tam je členem. mi stačí pár piktogramů po cestě do školy a neřeším :)

                                0 0
                      • RomanH  

                        No nevim, odpoledni blokacni cyklojizdy musi ****** spoustu lidi :-)

                        0 0
                        • pepek  

                          No automati jsou ještě umírnění.

                          Praví fundamentalisti mají jinačí kalibry, např:

                          „Koncepce parkování v centru: Požadujeme v ÚP reagovat na vznik parkovacích domů (zejm. Kounicova, Janáčkovo divadlo, Kopečná), tj. zajistit odstranění odpovídajícího počtu parkovacích míst v jejich okolí – ulice, které slouží jako parkoviště (Dvořákova, Za divadlem atd.), uzavřít pro IAD a přeměnit je na pěší zónu.“

                          „Podmínění rozvoje všech nových průmyslových zón a logistických center možností jejich zavlečkování“

                          0 0
                          • hony007  

                            V Kodani díky tomu lidi vytlačili auta z centra. A dokonce tvrdší formou – snižováním parkovacích ploch o 2 % ročně.

                            0 0
                        • Fran-tic  

                          děláte, jak kdyby byly dvakrát do týdne :)

                          0 0
                  • Fran-tic  

                    navíc v ostravě existuje ostravounakole, kteří (také) dělají cykloakce, také nefungují z městského rozpočtu, a také se snaží o zapojení cyklistiky do provozu. Olomouc nevím, nemapuju to a je mi to fuk.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Naštěstí se akce ostravounakole nesetkávají s nějakou velkou cyklistickou odezvou. Viděl jsem jednu jejich cyklojízdu z okna a účastníky by člověk napočítal na prstech rukou. A sám víš, že v Ostravě jezdí na kole poměrně dost lidí. I to je ukázka toho, že naprostá většina lidí si navzdory ekomasírce zachovala zbytky zdravého rozumu.

                      0 0
                      • Fran-tic  

                        když jsem tam byl, bylo nás do 70. Pěkné bylo, že se sešli lidi srkz všechny věkové skupiny, rodiče s dětma, lidi z betoňáku atd. Měli domluvené cajty na přechodech, jelo se po cyklostezkách na landek. Proč neudělat takovou akci s transparenty? Navíc vím, že Peťa Slavík bojoval za stezku Poruba – Centrum. Nevím, co je na tom ekomasírka, pomož mi..

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Zrovna v umírající průmyslové Ostravě vidím podstatnější věci, kam by město melo investovat peníze, než je výstavba zbytečné cyklostezky (jak kdyby na trase Poruba – centrum bylo málo bočních uliček, kde je pomalu problém na auto narazi…). Jinak pokud cykloakce neomezují na silnicích řidiče, tak proti nim nic nemám.

                          0 0
                          • Fran-tic  

                            asi jsem to napsal blbě…šlo hlavně o přejezd svinovských mostů, původní plánovaná přestavba atd. Většina z návrhů zapadla prachem, ale hlavní věc byla ta, že měla být zavřena lávka přes řeku a i při kompletní stavbě nové cesty přes svinov se nepočítalo s dopravou cyklistů do centra. teďka mi to je jedno, z darkoviček to nemusím řešit. Byl jsem ale rád, že tam byl někdo, kdo aspoň připomněl cyklisty..

                            0 0
                          • Fran-tic  

                            jinak taky nepotřebuju zvýšit množství cyklostezek v ově, ale tohle je zas čistě politická lobby (nechat se vyfotit s nůžkama) než aktivity okoloostravy.

                            0 0
        • Jamin  

          já proti jejich snahám vesměs tak moc nemám, ale jak sám vidíš v diskuzi nad mým příspěvkem, k nenávisti do vede dost často.

          0 0
          • Fran-tic  

            tak ona je jedna věc kritizovat a všechno hned vyvracet, že jde lépe a druhá se do toho vmísit a udělat něco pro to, ať to je jinak.

            0 0
            • Jamin  

              Já dělám to snad jediný co považuju za správný – jezdim na kole po praze kdy se dá. Nikomu to necpu, nevnucuju že je to svatý a jediný správný. A nečekaně to k cyklistice přitáhlo i pár známejch.

              0 0
              • Fran-tic  

                jo, však to je jen dobře :) jen už je ohrané, jak někteří pořád dokola píšou, co jim vadí, jak by to udělali jinak, ale skutek utek.

                0 0
    • Martin  

      dotaz: co dělá auto*mat proti našvarům typu cyklisté nesvítící v noci, cyklisté jezdící na červenou, cyklisté sjíždějcí bez rozhlédnutí z chodníku na silnici a podobně? provádí nějakou osvětu?

      0 0
      • Mamut  

        ??? Ze ty vobec netusis, o com Auto-mat je?

        „Sdružení Auto*Mat prosazuje lepší prostředí pro kvalitní život ve městě. Podporujeme veřejnou, pěší a cyklistickou dopravu i rozumné používání aut. Přinášíme inspiraci z evropských metropolí a aktivizujeme lidi k pozitivní proměně ulic a veřejného prostoru. Dohlížíme na politiky a efektivní využití veřejných peněz. Společně s vámi tvoříme město, ve kterém chceme žít.“

        Ktoru cast textu zo stranok http://www.auto-mat.cz este nevies dohladat?

        0 0
        • cabbage  

          „..místní úpravy provozu, zužování ulic, zklidňování… “

          Šmejdi.

          0 0
          • rasto  

            jj, konecne po Tebou uvedenem budeme patrit do civilizovane evropy, kdy je na 1. miste zajem o Cloveka, ne o plechove krabice.

            cim mene bude aut na silnici, tim lepsi zivotni prostredi budeme mit.

            0 0
        • RomanH  

          Takze jak psal Internaut :-)

          0 0
        • Martin  

          takže jak psal d-fens – ve zkratce nátlaková skupina fašistů, kteří si neumí udělat pořádek mezi „svými“ ;)

          0 0
          • Mamut  

            Pre teba je d-fens nejaka autorita? Alebo ako je podstatne, co si jeden grafoman mysli?

            0 0
            • Martin  

              ne, je to pro mě zdroj informací z druhé strany, než jsou informace oficiální.

              a na možnou otázku, co je olomoučákovi do prahy, rovnou odpovídám, že hodně – nechci, aby v olomouci podobné fašistické spolky začaly rýpat do dopravní situace. už tak se tu na můj vkus buduje dost nesmyslných cyklostezek a měšťáci pak prudí lidi na silničkách, kteří se nechtějí motat mezi pěšáky.

              a obávám se, že v olomouci se taky časem může najít pár netáhel, co si po vzoru prathy udělají kšeft ze sociálního inženýrství

              0 0
          • RomanH  

            Tak tak.

            Je docela usmevne, ze jednou se me zeleni fasci snazi omezit jako ridice na silnici (ktera je primarne stavena pro automobilovou dopravu), a podruhe me ti stejni ekoteroristi vyhaneji na biku z volne prirody (a nejen na biku, nelibi se jim ani trempici). Netahla, nemakacenka, jen zalozit organizaci, zadat dotace a brat uplatky, ze nebudou blokovat stavebni rizeni.

            0 0
      • Fran-tic  

        sice od automatu mají daleko, ale při akcích ostravounakole se soutěžilo o nějaké cyklomapy, reflexní vesty, zvonky, blikačky atp. ps: nemám s nimi nic společného, ale tahle cesta mi přijde jako velmi rozumná.

        0 0
        • Jamin  

          pokud se ale nesoutěžilo v tom kdo projede Ostravu na kole nejrychlejc.

          0 0
          • Fran-tic  

            tak já nevím, když se podíváš na jejich oficiální web, tak zjistíš, že akce vedla po cyklostezkách ostravou. takovéhle příspěvky jsou zbytečné a ve výsledku chápu, proč to kluci drží jako méně profláklou akci. taky bych s tím na nějaké bf nelezl.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.