auto-mat - cyklojizda proti autum....

213 nepřečtených
  • kudlanka32

    nazdar, dnes sem byl na davovym vylete z Jiriho z podebrad kolem vaclavaku a na vystaviste.....no a byla to zabava…si tak jedu v davu z vaclavaku a pozoruju tu kolonu ridicu, nejlepsi jim bylo mavat a sledovat ty reakce.....nektery byli upne mimo, jiny se smali a troubili, skoro mozna taky cyklisti jinak totiz nevym kdo z toho mohl mit radost:))…no ulet

    krome neuveritelny palety kol, bylo k videni kolo s primontovanym kvetinacem na nosici a pytlikem housek a jine vychytavky...­..panove a tech cyklistek, jednu malicko ztracenou jsme potkali ale jaro se mnou tak zamavalo ze sem z ni nevydoloval ani cislo.....uaa­aa.....na podzim si to urcite zopaknu…

    0 0
    • Meesha  

      ja furt nevim co si o tehle akcich myslet. Vyprudej ridice a nic nevyresej, ale dvakrat do roka se prolitnout po magistrale neni uplne spatny… :-)

      0 0
      • kudlanka32  

        to jo…si vem za jak dlouho bys byl v centru z jizaku kdyby se to dalo kalit na silnicce po spojce dolu :)))) a tu prdel kdyby to tak valili vsichni.....

        uaaaa ja sem vyfocena a slavna:-P

        0 0
        • Meesha  

          Bydlim v centru a jelikoz na jizak jezdim docela casto, tak by to bylo zase dokopce :-) Takze hezky autem :-)

          0 0
          • kudlanka32  

            tak zpatky s kopce dolu no.....nejde ject jenom do kopce naporad i kdyz u nekterejch si nejsem o konci vyjezdu moc jistej, teda dokud tam nejsem…

            0 0
      • orca  

        smysl ??? jedinej a to totálně ****** fšechny motoristy a ještě více si je popudit proti sobě … Pokud tyhle akce nemají státní podporu jsou na dvě věci – prostě výkřik do tmy …

        0 0
        • kudlanka32  

          urcite to ma smysl…neb je videt kolik se na tu silnici vejde normalniho zpusobu dopravy......si totiz myslim ze ve meste nemaj auta co delat.....

          to je jako provozovat v aglomeraci treba tepelnou elektrarnu a divit se ze to vsechny stve a blbe se jim dejcha.....nevim mesto ma byt pro lidi

          0 0
          • orca  

            opakuji pokud to nemá podporu radních atd nemá to smysl , a až nebudou auta po městech tak pro nákup budeš si brát volno z práce a na dvoukoláku to budeš táhnout domů ??? nebo u baráku přivážeš koně s kočárem ???

            Není lepší přemýšlet nad společným soužitím ???

            A pro dokreslení uvádím že autem jezdím minumálně v poměru 1:5 v prospěch kola.

            0 0
            • luban666  

              nevim jiste, ale podporu radnich to podle me ma, jinak by tato akce nebyla legalni. cyklojizd se pravidelne ucastni i politik bursik.

              ja nemam nic proti tomu, ze si zajedes autem pro nakup, nebo ze se jede autem, kdyz je treba, ale vetsina autaru v praze pouziva svoje auto jenom kvuli sve lenosti jezdit mhd. /no a urcite nekdi i kvluli honeni si ega/

              je treba upozornit, ze je tady nedostatek cyklostezek, na arogantni chovani ridicu vuci kolarum a celkove na spatnou situaci kolem precpanosti aut v praze

              0 0
            • Smazaný účet  

              bursík – ministr štěpánek – radní časy se mění. a na nákup jezdíš do centra prahy?

              0 0
            • kudlanka32  

              ee? ja chodim na nakupy s batohem pesky neb byt narvany v mhd byt jen na dve zastavky je sileny......jezdil bych na kole hned ale muzu snad?

              nechat yetiho pred obchodakem?? nebo pred uradem? nebo kdekoli jinde kam te s nim nepustej…to prece nejde…ale zato na auta a motorku jsou vsude dobre zarizeny…cejtim se diskriminovanej protoze nechci jezdit ani sockou ani autem.....

              0 0
              • wroum  

                …chod pesky :-D

                0 0
                • kudlanka32  

                  to delam kdyz jdu vecer z hospody…akorat se pak divim jak dlouho trva kdyz je to na kole jen chvilka…chodim tak na vzdalenost 1–1,5hodiny, vic uz me s…:)

                  0 0
                  • wroum  

                    to znam…kolikrat sem ja jenom sel z Roxy domu na strahov pesky :-) ale porad lepsi nez MHD (teda kdyby v tento cas neco jelo) :-D

                    0 0
                    • yakub  

                      já takhle šel jednou ze Smíchova v noci asi ve dvě v zimě, padal sníh a původně jsem chtěl jít jen jednu dvě zastávky, abych neumrzl, protože mi ujela tramvaj, ale nakonec jsem došel až domů do Dejvic, tj. přes Petřín, Hradčany atd…:D

                      0 0
                    • kudlanka32  

                      no ja kolikrat nez dojdu tak sem uplne strizlivej......ma to svy vyhody.....

                      0 0
                      • sway  

                        z hospody jedine pesky – clovek se provetra, vyvetra hlavu, hezky si zapremysli a usne, jak by ho do vody hodili

                        0 0
                  • Jenda  

                    hele za timhle ucelem uvazuju o kolobezce – neco levnyho, koukal jsem ze maj kolem 1600, to se nebudu bat zamknout nekde do stojanu, bude to rychlejsi jak pesky a navic me ani nebudou prudit policajti na chodniku – bo sem aspon polochodec:-)

                    0 0
                    • zubatec  

                      To asi budou, protože v zákoně je výslovně napsáno, že jízdním kolem se rozumí i koloběžka. Ale za takovou tu prťavou by fakt nemuseli.

                      0 0
              • assassin  

                …no s motorkou je to to same jako s kolem… kdyz ji nekde u kramu privazu tak je to jako kdyz tam privazu kolo… bud zlodej znici zamek a corne to cely, nebo jako u kolo ukradne nakej drahej dil..... takze to vyjde na stejno…

                si kup na nakupy skladacku…

                0 0
                • kudlanka32  

                  mam pevnaka ale ehm…od ty doby co mam novy kolo sem na nej nevlezl.....

                  0 0
                • kudlanka32  

                  motorka se blbe nosi – jiste ze kdyz nekde bude dyl tak.........ale kolo to je v pr… navic se musi nekde prihlasit, a nejak provozovat a obcas ji kontrolujou policajti papiry......

                  ale kolo…tim se podle myho nikdo nezabejva......

                  0 0
                  • assassin  

                    divil by ses jak rychle dokaze zmizet a i bez papiru… zase zamceny kolo taky chvilku vdrzi… nedavno stal u me pred praci u klndru privazanej sx-trail nakyho mesika…

                    0 0
                  • assassin  

                    …jizda vedle sebe..... to muze bejt war do nekonecna…

                    0 0
            • pepino  

              Nákup taham domů MHD v báglu, cca 10–20kg, 1×, 2× tejdně. Kupodivu jde to.

              0 0
    • hawrda  

      Kudlanko,kudlanko ty to vedeš…

      0 0
      • kudlanka32  

        no my sme to chteli vzit pres zizkov a nakonec jsme to tak udelali ale slecna se bala.....ze by se nevratila :))

        0 0
    • kolombo  

      Pokud by v té anketě byla volba: sympatizuji, každé upozornění na problém cyklistiky je dobré, tak by se dalo i hlasovat. O obstrukci ze strany cyklistů je zbytečné mluvit, auta si dělají obstrukci každý den několikrát a považuje se to za normální.

      0 0
      • kudlanka32  

        no to co pisu v ty ankete nelze brat samo do slova…to to jaro......

        0 0
      • Smazaný účet  

        . midlander

        0 0
      • PepikW  

        Smysl podpory cyklistiky chápu, ale s formou nesouhlasim.

        Respekt u motoristů si cyklisti (ti, kteří ho nemají) musí vybudovat častým ježděním , dodržováním pravidel a předvídatelným chováním. Ne blokováním, už tak zoufalé, dopravy. A poukázat na nedostatky v cyklo-infrastruktuře by bylo lepší blokováním magistrátu, nebo ministerstev, ne chudáků v zácpě, kteří o cyklostezkách stejně nerozhodují.

        Ovšem to je jen můj venkovský pohled.

        0 0
        • wroum  

          rozumnej pohled…souhlas.

          0 0
        • kudlanka32  

          jaky chudaci…vytvorili si tu zacpu sami…ja sem proti jakymukoliv rozsirovani ulic v centru, pac jakmile se jim poda prst ukousnou ti ruku…z principu jsem proti sirokym silnicim vedoucim do centra, obchvat a zakazovat zakazovat zakazovat a prudit…ale ridice a ne cyklisty na chodniku

          nehlede na to ze doprava v centru vypada cely den jako pomaly had, takze kdybych jel sporadane v zacpe tak se udusim, nikam nedojedu a este me zabijou…ptoto musim pravidla porusovat a stridat chodnik-silnici-stezku co je po ruce abych nekam dojel.....si vemte messengery co by asi vydelali…jako ze motoristi nikam nedojedou nelze prenaset na ostatni aby kvuli nim trpeli taky…

          0 0
          • PepikW  

            No jo, ty seš ale „radikální aktivista“, vidíš to jako vztah dvou antagonistických skupin – my dobří proti nim zlým. Mě už tyhle ideologie neberou :)))

            0 0
            • kudlanka32  

              tvuj venkovsky pohled.....nejsem radikalni jen v tom ziju a v michli pac je to uzky kdysi davno rozsirili silnici na ukor vseho ostatniho.....a muzes se jit podivat jak je to krasny misto k zivotu

              a do novy prace se mi kolo nevejde tak stojim kazdy rano na ostruvku a vedle me je rada vyfuku co mi to posilaj rovnou do plic…10 minut na cerstvym vzduchu nez to prijede je v letnim horku docela sila…(NOx s vodni parou a UVzarenim generujou O3, to je neco jak stat u nevetrany kopirky)

              0 0
        • orca  

          tenhle názor propaguji již od začátku – pouze vlastním lepším přikladem máme šanci motoristy přesvědčit že až takový brzdy provozu nejsme – takže osvětlení , nekličkování , dodržování předpisů atd by mělo být pro nás samozřejmostí .

          0 0
    • luban666  

      byl jsem a podporuju tyhlety akce.

      smysl to ma a to upozornit na spatnou situaci kolem jezdeni na kole po praze … a jak jinak to udelat, nez aby nas bylo videt a vedet o nas?

      tyhle akce jsou ve vsech velkych mestech a ja jsem rad, ze i v praze. teda mnohem radsi bych byl, aby potreba nebyly a po praze se dalo jezdit s usmevem bez nadychani spalin a bez obav o zivot. zatim to tak neni a tak tyhle akce jsou treba.

      po praze existuje dobre fungujici mestska doprava, kde neni problem se kamkoliv s jeji pomoci dostat. staci se jen kouknout do projizdejicich aut a ve vetsine jede jen ridic … !

      lubos

      0 0
      • enjoy  

        ja jezdil MHD celej dosavadni zivot a to docela hodne..ted si uz nejakej patek vozim prdel v aute.po asi mesici vozeni si ****** jsem jel JEDNU stanici autobusem naseho dopravniho podniku a vylejzal jsem zpocenej a rozmackanej.pricemz jsem ani nemohl dodrzet povinnost se za jizdy drzet,protoze jsem byl jaksi obklopen.ale to nevadilo,stejne jsem se nemohl hnout.vubec mam spoustu zazitku a DP jsem uz odpustil opravdu hodne,jako asi kazdy,kdo jeste rad tak zpohodlnel a dneska zasira tu mestskou dopravu. jinak zacpy jsou a budou a ja si je taky obcas uzivam.nejsem proti a nenervuje me to,vim ze jsem si to zaslouzil.veskery busy MHD na silnicich poustim pred sebe a vubec jsem ohleduplnej.ale uz me nikdo nedonuti si zase koupit kupon do tramvajenky! a takhle to asi videj vsichni ti osamely jezdci.

        0 0
    • mr.antik  

      Jsem taky pro podporu, ale veliký efekt v tom nevidím. Důležitější je jezdit co nejvíc, v běžném provozu, po silnicích a po chodníkách, pak si můžou cyklisti zjednat respekt. Bohužel na těchto akcích se vyskytuje spousta řečníků, ekologů a teoretiků, kteří během roku na kolo nesednou.

      0 0
      • kudlanka32  

        nevim prislo mi to jako spis sbirka cyklistu co na kolech jezdej ne do lesa, ale kvuli presunu.....jinak si tu sbirku stroju vysvetlit nedokazu…:) vetsina mych kamosu jezdi na tocnou nebo o vikendech dal do lesa a ti na tyhle akce proste nechodi…

        0 0
        • mr.antik  

          v tom nevidím problém, ať tam jezdí ten, kdo opravdu na tom kole chce jezdit…

          0 0
    • kudlanka32  

      ale rozumite TEN pocit u ty kolony…normalne omezujou v presunu oni me, kolik casu na prujezd krizovatkou maji auta a kolik ti ostatni, ted ste se jim mohli smat..za ten pocit to stoji…

      si vem kolik casu projedes a kolik procekas na semaforech pri prujezdu prahou na biku…

      0 0
      • Radek Broz  

        To myslíš vážně? Jako že na týhle akci je super, že to „můžeš vrátit“ motoristům?

        0 0
        • kudlanka32  

          yes sir.....zborili me tolikrat ze bych se na ne nejradsi i vycural....­.zrovna minuly vikend me malem poslal do prikopu totalne sjetej blb.....kterej si ani neviml ze sem ho dojel a vynadal mu…az na potreti prej „co je? tak promin…“

          0 0
          • Jituschka  

            To je jako kdyby jeden motorista, co mu někdy nějaký cyklista poškrábal lak na autě, nesnášel všechny, co jezdí na kole. Nesnášim zobecňování. Fuj. Ne každý, kdo jezdí autem jezdí jako prase a tak dále…

            0 0
          • assassin  

            asi jako ja muzu nadavat kolik vozralejch cyklistu mi skoro lehlo pod auto… to ze se pivko cestou bere jako samozrejmost u cyklistu… o tom se ani nebudu zminovat…

            0 0
          • Krys  

            Tomu sjetému blbovi si to pravdepodobne „nevrátil“. Radšej si sa pridal k davu, kde si mohol pekne anonymne obmedzovať stovky vodičov, ktorí ti nič neurobili.

            0 0
            • cabbage  

              njn, stovky blbů omezují všechny co žijí(nejsou mrtví) okolo a najednou někdo omezí je… oproti tomu co předvádí metrostav(±) na karláku už asi 7 let je tohle nepatrný zásah do městského provozu.

              0 0
            • kudlanka32  

              ja jen napsal ze me bavilo jim mavat a sledovat jejich reakce.....

              navic z cloveka se stava nasednutim do kary motorista....­.psychologicky uplne jinej vztah se svetem nez treba cyklista-chodec

              chudinky malicky kazdej den smrdej a znecistujou kde co, hluceji, vireji prach s naadsorbovanejma karcingenama, omezujou kde koho, vyrabej si zacpy, hnusej horizont kolonama strakatech oblud, paleji fosilni paliva, produkujou CO2, CO uz minimalne, NOx a posleze ozon........teda nevim ale to jak nejaka ozvena dob minulych, kvuli motoristum se stavej dalnice uz i vyvlastnujou pozemky a nejvic rvou.....kdyz se kvuli oprave silnice neda chodit po chodniku je to v klidu ale pak na hodinu se jim zablokuje cesticka skrz mesto a to je najednou binec.....

              ja chci balanc, a mit stejny pravo se transferovat stejne snadno jak oni…pardon ale do mesta auta nepatrej, to ze si je muze dovolit kazdej neznamena ze budou vsude ve vrstvach az do nebe.....

              0 0
              • Jituschka  

                Já s tebou souhlasim, mě ty auta taky vadí, dost, ale přijde mi, že pláčeš na špatnym hrobě…Takhle jsou cyklisti sice vidět, ale pomohlo to už k něčemu?

                Ad poznámka, že do města auta nepatří. Kam patří? Na Venkov? Nebo je nechávat za městem? Jde o to je omezit, lépe rozložit, vytvořit síť záchtyných parkovišť, přizpůsobit tomu MHD a tak. Chápu, že někdo, když už jede do Prahy autem, tak na Zličíně nevystoupí a nepůjde se mačkat do narvanýho metra, které je na Béčku každý den. Zavést poplatky a tak.

                0 0
                • kudlanka32  

                  jiste omezovat…kdyz se jim postavi sirsi silnice tak ji zas zaplnej a ucinej neprujezdnou.....

                  myslim ze ve francii nastane-li problem…treba smogova situace tak auta poustej do mesta jen plny nebo s nejakym poctem osob.....auto je na prepravu na delsi vzdalenosti a ne na jezdeni v kolone…ty emise sou pak uplne jinde a ucinnost motoru neni ani tech 15%......

                  stavi se snad ve mestech velci znecistovatele ovzdusi? max. nekde jsou z historickych duvodu…tak proc tam tahat a podporovat ty nejvetsi zdroje humusu? individualni dopravu

                  jako v londyne umirali driv lidi na oxidy siry pac v zime topili uhlim, tak se zavedlo centralni vytapeni…tak ted bude obdobi alergii a rakovinny nez se zavede rozumna doprava…?

                  ja nejsem ekoterorista jen prezentuju uplne opacnej pohled…vsichni resi chovani na silnici…akle to nejdulezitejsi – zdravotni a socialni apekty se uplne ignorujou…zamerne

                  0 0
                • orca  

                  ale jo třeba já pokud jedu do Prahy tak to nechám před tescem a tradá metrem do města … ploužit se Prahou autem – to po mě nikdo nemůže chtít . Bohatě mi stačí 1× za 3 měsíce transfer na Brno …

                  0 0
              • Krys  

                Moje auto teda nie je žiadna maličká chudinka. Ale produkuje všetko to čo si napísal. To máš pravdu. Do centra Prahy idem autom fakt výnimočne a väčšinou sa pri tom dobre bavím. Keď cielene obmedzuješ premávku, nech už sú tvoje dvôvody akokoľvek ušľachtilé, prípadá mi trochu pokrytecké sa potom sťažovať, že niekto obmedzuje na ceste teba.

                0 0
                • kudlanka32  

                  pardon ale ja mam ten opruz kazdej den…pokrytecky je tim autem jezdit ve spicce po meste…nektery lidi si vozej prdel i o ulici vedle na obed…

                  0 0
                • kudlanka32  

                  jako kdyz je neceho prilis tak se to proste MUSI regulovat…samo se to nestane......

                  jako casy se od dob fordovy prumyslovy vyroby malicko zmenili ale mysleni je este horsi – konzum a nejhorsi je ze neobnovitelnejch zdroju.....litr energie spalovat s ucinnosti 5% si jinde v prumyslu dovoli malokdo

                  0 0
                  • Jituschka  

                    Otázka je, jestli zrovna blokování magistrály k nějakým změnám přispějí. Obávám se, že nikoliv. Jestli to náhodou není z jiných důvodů, že, ta cyklojízda.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      jakých? :o) myslím, že přispějí. média dávají daleko víc prostoru propagátorům „jiné“ městské dopravy k vyjádření. dokud nejsi slyšet, nejsi nic.

                      0 0
                      • Jituschka  

                        To by mě právě taky zajímalo, jakých :)

                        No, já s tebou a s vámi souhlasím, Praha je na kolo dost drsná a taky souhlasim s tím, že je potřeba dávat o sobě vědět. Jenom mi tohle prostě nepřijde jako nejvhodnější způsob. Nejde o to, že to ty lidi o deset minut zdrží, ale že je to nase*e a pohled na cyklisty bude zas o něco zakalenější. Nevím, proč by se mělo zrovna něco blokovat. Podle mě je dost jiných způsobů, jak o sobě dát vědět.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          řekni jedinej, účinnej způsob. :o)

                          0 0
                          • cabbage  

                            spamovat magistrát. což je ostatně jeden z úkolů čemby..

                            0 0
                          • Jituschka  

                            KLidně dělat cyklojízdy, ale jinde – když je někde hodně cyklistů, upoutá to pozornost. Napsat o tom do medií, že se chystá nějaká taková akce. Udělat to jako nějaké setkání, třeba na Letné nebo vim já kde. Jezdit před Magistrátem na kole a zvonit zvonkama…:) Já nevim, teď plácám, ale myslím že něco existuje.

                            0 0
                          • wroum  

                            Jituschka ma pravdu, ta akce vzbuzuje zajem diky tomu, ze se ji ucastni vyssi pocet lidi a ne tim, ze zablokuje magistralu. bejt to rekneme sobotni akce vcas predem ohlasena, tak prijde vic lidi a akce by mela rekneme pratelstejsi charakter a zajem medii by byl IMHO vetsi. medializace šokem je super napad pri nedostatecnym poctu lidi a jako upoutani pozornosti v prvni fazi projektu. jinak souhlasim s tim, ze omezit dopravu v centru je nutny, ale nesel bych na to zadnejma regulacema a zasadnima omezenima, ale spis soustavnym budovanim a zdokonalovanim okruhu a „spadovych“ komunikaci. boj proti mnozstvi aut je boj s necim, co nelze vyhrat, jde podle me o vytvoreni podminek, za kterych by bylo pro ridice jejichz cesta v centru nekonci vyhodnejsi jet po okruhu a nikoliv skrz centrum. ale to je otazka casu a penez. ono stacilo aby soudruzi dali magistralu jinam a Praha by byla uplne jina. A taky barrandak je nedomyslenej a strasne brzdi celou prahu… a hlavne ji zaplni, je jako spunt :-)

                            0 0
      • enjoy  

        musim ti rict:-),ze tahle tvoje vlastnost..no neni uplne v hranicich normalniho lidskyho chovani:-). to je vsechno.

        0 0
    • Lance  

      ten provoz v Praze vam nezavidim, dostat se nekam kde se da slusne jet asi hruza co? neznam ale z vlastni zkusenosti, vylezu z baraku a jsem v lese:) – obrovska vyhoda

      0 0
      • wroum  

        neni to tak strasny, ale zalezi na tom, kde bydlis. pokud v centru, tak ses v lese (proste mimo asfalt) do pul hodky cca. pokud na kraji, tak mene. zase jiny veci jsou tady jednodussi.

        0 0
        • Jenda  

          no jestli jses z centra do pul hodiny v prirode tak pak mas vuci me dost posunuty vnimani prirody:-)

          0 0
          • Quake 9.0  

            Asi myslel metrem, protože jinak si to nedokážu vysvětlit. Leda že by myslel Stromovku, nebo lépe Petřín a Kinského zahrady. V každém případě cestovat přecpaným metrem s kolem mimo Prahu a po projížďce (zablácenej, spocenej, zdrchanej – prostě lidská troska) to samé, to musí být strašný.

            0 0
            • blue  

              petřín je přímo v centru, tam by musel z centra jet půl hodiny jen ten největší trotl… vy toho v praze moc nenajezdíte, co?

              0 0
              • Quake 9.0  

                Máš pravdu, že po Praze nejezdím, ale bydlím cca 50m od Petřína. Je pravda, že Kinského jsou v centru, ale to je asi tak vše, co je do 30min dostupné. Tak to bylo myšleno. Proplétání se při pražské dopravě mezi auty na kole považuji za hazard nejen se zdravím, ale i se životem. Bohužel je to tak.

                0 0
                • blue  

                  no hele, já dělám v centru a když jedu do práce na kole, tak jsem pak schopnej do půl hodiny bejt venku i bez metra… a pokud si člověk tu Prahu trochu najede, tak se ani nemusí moc proplejtat mezi autama… ale nikoho přesvědčovat nehodlám ;-)

                  0 0
            • wroum  

              zalezi na tom odkud a kam vyrazis. ale Praha ma cca od V k Z cca 24 a od S k J cca 20 km. v pripade, ze bys byl opravdu v presny pulce, tak to mas cca 12 respektive 10 km na okraj mesta. spousta terenu ale zacina jeste na uzemi prahy (Tocna je Praha 4, Prokopak je P 5, Zbraslav je z centra cca 9 km a odtud je do Brd co by kamenem dohodil…), takze pokud nepojedes ze Smichova pres Malesice, tak tech cca 30 min sedi. Jinak z centra ses v tech parcich co jsi vyjmenoval do 10 minut…

              jinak samozrejme metro lze vyuzit a nebyl bys tam jedina lidska troska, jezdi jich tam mraky.

              0 0
              • Honzas  

                vicemene souhlas, akorat na Zbraslav je to 10 od Barandaku. tech devet je trochu ulet.

                0 0
        • kudlanka32  

          jo kdyz se jede jen tak z centra tak si muzes vybrat ale kdyz jedu za nekym tak mam cestu danou – nejkratsi a nejrychlejsi rozhodne nevede po stezce nebo parkem… to je pak jeden semafor za druhym…2× slapnu a stojim..slapnu stojim…pak uz na to seru a jedu na cervenou

          0 0
    • JMT  

      nahazeli sme s kamosem kola do auta a jeli sme si zajezdit do cernosic a sem docela rad ze sme po ceste nepotkali zadny blokujici deti kvetin :-)

      0 0
    • mr.antik  

      No trošku píchnu do vosích hnízd, ale nikdo nikoho v praze žít nenutí. Zvlášť pokud uzemní plány a architekti nevěstí žádnou změnu. Mě by teda nedonutilo ani těch deset tisíc navíc, co bych si tam za stejnou práci vydělal…

      0 0
      • luban666  

        to je prispevek trochu mimo. proste tady ziju a libise mi tady, akorat mi vadi par veci, ke kterym se pomoci takovych akci snazim vyjadrit.

        0 0
        • kudlanka32  

          mam prahu rad…je to krasny mesto jen pres auta nejsou ty pamatky videt a ani po nich nemuzes koukat jinak slapnes do… a nebo te nekdo sejme…

          0 0
        • kudlanka32  

          kde jinde bych to nabral.....v Ritce asi tezko: kudlanka.ccnet­.cz/PragueInsi­de/P6112317.htm :))

          0 0
        • mr.antik  

          tak to je ale opravdu špatnej hrob. Já taky trpím v autě,když musím jet přes prahu a do centra vždycky jezdím metrem. Ale pokud jedu např. Liberec – Brno, nebo Plzeň, prostě do tý Prahy musím, když už to ti inženýři tak vymysleli.

          0 0
    • vlkouš  

      Myslím, že podobné akce jsou vlastně braní rukojmích. Naštvou akorát lidi, co o daném problému nerozhodují. Je to stejné, jako když zemědělci blokovali veřejné silnice kvůli kdové čemu??? Nebo Temelín. Proč blokádu odnese nevinný cestující třeba ze zahraniční, jedoucí služebně nebo na dovolenou k moři. A je mu Temelín ukradený…Když mám problém, řeším ho tam, kde jsou k tomu kompetentní. A i když pracuju v úplném centru Prahy (Hybernská) a občas jedu z práce na biku, problém vyjet z centra nemám. Buď použiju vlak, stačí 2 – 3 zastávky a většina linek teď jezdí ve všední den každých 30 minut. Nebo na biku na Smíchov a pak Prokopákem, Stromovka a pak Šárkou nebo kolem Vltavy, Vítkov a pak Klánovice, Vyšehrad a pak Modřany, Nusle a pak Hostivař. Prostě na všechny strany se dá vyjet.....Není to ideální jako v cizině, ale dá se…V.

      0 0
      • Quake 9.0  

        Myslím, že srovnáváš nesrovnatelné. S Temelínem blokáda hranic je opravdu braní nevinných rukojmých v 99%, ale jízdou na kole po městě je to částečně i boj proti lenosti obyvatel onoho města, co než aby vytáhli kolo, nebo jeli dopravou, tak raději vytáhnou auto a lidé co na tom kole jedou jsou omezováni. Takže v tomto případě máš pravdu tak z 50%. Chybějící okruh kolem Prahy, kam vede většina českých dálnic je věc jiná, leč stejně ožehavá. Nechápu který blb mohl takto navrhnout dálniční síť v ČR.

        0 0
        • vlkouš  

          No pokud ty cyklisti jeli pěkně hezky vpravo v jízdním pruhu a za sebou, tak máš pravdu. A pokud ne??? Tak jen úmyslně blokovali provoz… No a projekt dálniční sítě vyjma D3 a části D8 vznikl za 1. republiky a byl upraven za okupace. Ale stavět se začal jen úsek Praha-Mirošovice, kousek u Senohrab, kousek u Humpolce (Hitlerovy mosty), kousek před Brnem, z Brna na Svitavy a do Slezska a úsek kolem Chebu…V.

          0 0
          • Quake 9.0  

            Jo to je pravda, jenže rozhodně nevedly všechny dálnice do Prahy. Takže se to s tím prvorepublikovým plánem moc nedá srovnávat. Pan Baťa to měl vymyšleno mnohem mnohem lépe. PS: Nejvíc mě zaráží to, že u Prahy je dálnicema prošitá každá obec a Vysočina, kde by byla potřeba dálnice Poděbrady, Havlíčkův Brod, Jihlava, Znojmo, tak tam je jenom dvouproudovka co vymetá každou obec co může a plány žádné nejsou.

            0 0
      • treatt  

        Není to jenom o štvaní. Ale pokud chce dneska někdo v této společnosti něco prosadit, jeho hlas musí znít. Kolikrát jsme slyšeli o lobby myslivců a podobných zájmových skupin. Důležitost toho ukazuje zcela jasně příklad USA – aneb jak vyhrát prezidentské volby, když dostaneš míň hlasů, než protikandidát? Stačí o tom přesvědčit veřejné mínění… Nebo v Iráku zrežírovat scénku, jak nadšený dav strhává Husajnovu sochu. Přitom k tomu stačí zaplatit asi 5Oti lidem a přizvat novináře. A celý svět si myslí, jak jsou v Iráku nadšení. Je to trošku silný příklad, ale tak to funguje. Když chce někdo něco prosadit ve společnosti, musí být vidět a slyšet. Nestačí, že si to myslí spousta lidí. Významné zásahy a změny se neprosadí proto, že se někdo bude chovat slušně a ohleduplně.

        0 0
    • Jituschka  

      Já pořád nevim, jak se k tomu postavit, ale asi spíš negativně. Nemá to podle mě žádný výrazný afekt. Taky mě zaráží fakt, že cyklisti chtějí více protoru a tak. To je ok, to já chci taky, ale překvapuje mě, že většina z nich nemá třeba helmu. To mi přijde divný.

      0 0
      • hribik A1  

        efekt to bude mat pre nas skor negativny: pri kazdej takejto akcii sa rozduchava nenavist a zopar vodicov si mozno cyklistov znenavidi a potom si na nich dozivotne bude uzivat, prasit ich, pretrubovat a pod. cize si miesto budovania tolerancie pestujeme zle vztahy a o to sa budeme mat na tych cestach horsie. kudlanka 32: urcite by sa ti lubilo keby sa par stoviek motoristov s cielom napr. vycistit cesty od cyklistov dohodlo a zablokovali cyklocesty a na cestach by cely den jazdili tak aby co najvyse obmedzovali cyklistov.

        0 0
        • Jarous1  

          Na „cyklocestách“ nemají auta co pohledávat, kola na silnicích ale ano… Tyto dva různé dopravní prostředky jsou si na silnicích rovny a musí se vzájemně respektovat…

          0 0
          • Krys  

            Keďže očividne ovládaš, kto čo môže a čo nie, určite vieš, že bicykle nemôžu ísť dva vedľa seba. Skupina cyklistov ma isť v rade za sebou,

            S tou rovnosťou a rešpektom súhlasím.

            0 0
            • Smazaný účet  

              hele, a jak moc to ty nebožáky motoristy omezuje? 10 minut? to je normální zdržení v zácpě. kdyby se tam dvě auta sťukly, tak se taky zablokuje doprava. myslim že reálně jde o prd.

              0 0
          • hribik A1  

            a prave preto mi taketo akcie vadia. nepodporuju toleranciu a vzajomny respekt ale vzajomnu nenavist

            0 0
            • Smazaný účet  

              ta akce není namířena proti motoristům, ale proti magistrátu. většinou se řidičům do okýnek dávají letáčky, které vyzývají k toleranci a pochopení. bóže, jednou za měsíc se doprava nezablokuje přirozenou zácpu, ale na pár minut jí zablokujou cyklisti. a hned jsou to teroristi. pak jsou motoristi maxiteroristi, protože ti běžně blokují sami sebe.

              0 0
              • hribik A1  

                s tymi vasimi letackami si vsetci tak akurat vies co… v prahe mate hentaku dopravu aj vdaka tomu ze tam mate na chuja urobenu (a nedorobenu) dialnicu, o to vyse vam toho jazdi cez mesto hentakymi akciami sa nic nevyriesi. len sa zhorsuju vztahy a uz vidim ako je magistrat vdaka tomuto zhavy zlepsovat podmienky cyklistom

                0 0
                • Smazaný účet  

                  :o))) magistrát jsou politici. když přijdeš „my jsme sdružení AB a chceme jednat o stavbě stezky XY“ tak hlavní otázka zní „a co z toho?“. dokud nedemonstruješ to, že je nějaká veřejná vůle, zájem o něco, jejíž splněním si někdo vylepší popularitu, tak prostě nic nenaděláš. je to prostě asi jedinej způsob jak se dostat do médií a dát o sobě vědět.

                  0 0
                  • hribik A1  

                    a cez media si ta potom znenavidi este vyse motoristov a magistrat sa na teba aj tak ako vzdy vys*re

                    0 0
        • kudlanka32  

          proc by mel mit motorista vetsi moralni pravo na silnici nez ja?

          0 0
          • hribik A1  

            preco by si ty chcel mat vacsie nez on? ja chcem aby to bolo nastejno

            0 0
            • kudlanka32  

              hmmm aha.....o tom jak velky narok na tu silnici mam si precti ve vyhlasce......

              a predstav si treba zcela legalni predjizdeni cyklisty v krizovatce treba autobusem....­.malem vrazda

              0 0
              • hribik A1  

                autobusaci sa bohuzial chovaju k cyklistom ako prasata, s tym mam skusenosti no a ked podla teba auta do mesta nepatria, tak skus rozvazat tovar do obchodov a material do vsetkych firiem napr. na bikoch…, mozes si to vyskusat. pesi sa bohuzial v takych mestach ako je praha a ine velkomesta daleko nedostanes. k mhd ma averziu z dost pochopitelnych dovodov dost ludi, sak aj ja. vacsinou chodim po meste pesi (do 2 km) alebo na biku. ked treba jazdim s nim aj po vypadovkach ale tak aby som nezavadzal vodicom vyse nez treba a nemozem sa stazovat ze by sa oni ku mne chovali bezohladne. nevidim dovod si ich proti sebe stvat.

                0 0
                • blue  

                  nechápu, proč se pokaždý vynoří tenhle fakt blbej argument se zásobováním… to přeci nikdo zakazovat nechce

                  0 0
                • Krys  

                  Problém je v tom, že cez centrum Prahy nejazdia len tí, čo rozvážajú tovar. Ja teda nie úplne chápem ľudí, čo chodia do práce autom. Som si to parkrát skúsil ale je to fakt blbosť. Čas tým nezískam žiaden a keď stojím vo fronte na semafory na Baranďáku, tak nemôžem ani čítať, ani gamesiť niečo na mobile. MHD má v tomto veľkú výhodu. Pred rokom som 4 mesiace chodil do práce autom. Vozil som totiž syna do škôlky. Taký dočasný stav to mal byť. Bolo to fakt nechutné. Nervy som mal na výmenu.

                  0 0
                  • wroum  

                    odkud a kam si jezdil?

                    ja jezdim z Chodova (10 min metro) na Vozovnu Stresovice. Autem kolem 30 min, 16 km. MHD minimalne 3 prestupy a minimalne 1 hodina cesty. jezdil sem takhle asi 5 mesicu a je to PEKLO – kazdej den ztratit vice nez hodinu a ctvrt casu (cesta z5 je vyrazne rychlejsi nez v ranni spicce – cca 16 min)…a o tom ze si s sebou vemu co se vejde je uz jen bonus.

                    takze zalezi spis na konkretnich podminkach, ale pokud delas vylozene v centru, tak to chapu.

                    0 0
                    • Krys  

                      Tak to ano, to beriem.

                      Ja som vtedy jazdil od Novodvorskej do Nových Butovíc. Tuším to bolo okolo 15 km. Ráno sa to ešte dalo. Ale okolo piatej popoludní si syn v pohode hodinku pospal kým sme prišli domov.

                      Teraz to mám zo Stodůlok do Vršovíc (Kooh-I-Nor). To je metrom+električkou jednoznačne rýchlejšie (cca 40min). Už som to skúšal aj autom. Cesta tam cca 20 min, ale tá cesta naspäť ma teda moc neoslovila. Skúšal som to cez Baranďák aj cez centrum, ale nie je to nič pre mňa. :/

                      0 0
                  • hribik A1  

                    cez centrum praglu hlavne jazdi skoro vsetko co cez cele cesko lebo sa tam zbiehaju dialnice a neni poriadneho obchvatu

                    0 0
            • treatt  

              Asi z toho duvodu, ze zakony a ustava Ti dava pravo demonstrovat a stavkovat. Pokud se jedna o povolenou akci, tak potom na to proste mas pravo. Ze zakona, primo z ustavy. Je to male pravo????????? Pokud bude povolena demoska, kdy pujdou pesi demonstranti po pesi zone, budes se ptat po pravu chodce na volny pruchod????? Tolerance ano, ale ne za kazdou cenu…

              0 0
    • Alty  

      U nás pracuje jeden doktor, skoro denně jezdí na oběd stopadesát metrů autem! Stopadesát metrů! Autem! Doktor…

      0 0
      • Dana  

        Nepracuje náhodou na Bulovce? .-))).Tam je taky jeden, ale má minimálně 150kg a malého fiátka.

        0 0
      • hribik A1  

        tak takym motoristom sa hovori : „blb“ alebo „starej vul“

        0 0
    • Dana  

      Video z Jarní cyklojízdy zde www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • coffield  

      Nějak moc to hrotíte. Dokud nebude pražský okruh, je těžké cokoli zavírat. Nesmyslné ekologické akce. Lepší lobovat tam, kde rozhodují, než prudit už tak nervózní řidiče. A upřímně – jezdím sockou každý den, ale jakmile si pořídím auto, budu to dle možností poctivě střídat. Ta zpoždění na dráze a věčně přeplněné tramvaje – NAS***!

      0 0
      • kudlanka32  

        no koukej setrit......ja si rad pak dejchnu.....uplne nejlepsi je kdyby si kazdej ridic poslal svuj vejfuk do kabiny

        jako akce ktera nikoho nenasere se do televize nedostane, takze vsichni co tu plkaji neco o tom jak je krasny protestovat jinde mi muzou…transfer na kole potrebuje reklamu a tu nam petrolejarsko-prumyslova lobby nezaplati.....heh

        0 0
        • cabbage  

          asi takhle? youtube.com/wat­ch?v=dlt4YS0CJSQ# v 0:30 :-D

          0 0
          • kudlanka32  

            jo ta je pekna…:-) akorat aby si pak cyklisti poridili kolo s raketovym pohonem.....

            0 0
        • Radek Broz  

          Dobře – dostane se to třeba do televize. ALe jakej to má podle tebe efekt?

          Když vidíš blokovat hraniční přechody ekoteroristy, řekneš si: „Mají pravdu a je dobře, že pro ni znepříjemňují život lidem, kteří jsou v tom nevině“? Nebo si řekneš: „Kur** ra****, já bych je hnal! A just bych jim ty přechody zavřel u nás“ a vůbec – co si myslej???"?

          Tvrdím, že 99% nevoličů strany Zelených melounů si řekne tu druhou možnost. Stejně tak tomu bude těch cyklojízd.

          0 0
          • kudlanka32  

            aspon je videt ze tech cyklistu je celkem dost a ze se na tu silnici vejde vic nez aut.....spis by se melo ject kolem vlady aby i gaucovy brambory videly pocet cyklistu kterej si neumej ani predstavit, pro ne to je jen nejaky cislo…

            jako ze se na 2h projede po praze obludnej balik cyklistu preci neni zadny problem…dyk auta tam jezdej v jednom kuse a obtezujou kazdyho obyvatele.....mesto je pro lidi a ne pro auta tech co tam projizdeji nebo jezdej pracovat…

            treba blokada temelina je uplne jinej problem, tohle je o tom ze chci cistej vzduch a ticho v noci.....na to mam snad z principu lidsky existence narok, ale na blokovani hranic ciziho statu kvuli elektrarne na svrchovanem uzemi ciziho statu…na to nikdo zadnej narok nema.....(meli by jen v pripade kdyby sme je ozarovali a obtezovali svyma nuklidama) to nejde srovnavat

            0 0
          • cabbage  

            v realitě si toho traktoristi z rakouska vydupali docela dost…

            0 0
            • Radek Broz  

              O tom žádná. Berou ale kvůli svým zájmům za rukoujmí lidi, kteší s tím nemají vůbec nic společnýho.

              0 0
              • cabbage  

                to neni až tak moc pravda…

                0 0
                • Radek Broz  

                  Co neni pravda? Třeba turista/obchodník jedoucí do rakouska sice tehdá mohl být ve vedení KSČ a zadal stavbu Temelína, ale pravděpodobné to moc není.

                  0 0
                  • cabbage  
                    • je z ČR(jako temelín) viz tvoje kecy o lidech za dob komunismu – prostě něco udělat moh(ikdyž já vim že nemoh)
                    • nikdo ho nenutí jet do Rakouska
                    • energii z temelína pravděpodobne odebírá

                    takže společného, byť minimálně, trochu má…

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Jen tak mimochodem – elektřinu z Temelína odebírá i ten rakušák;-)

                      Nicméně trochu nechápu protest, kterej úplně stejně škodí i jim.

                      0 0
              • Jarous1  

                Nemají ? Kolik z nich tím autem MUSÍ opravdu jet…? 5%, 10% ?

                0 0
                • Krys  

                  Zaujimavé čísla. Odkiaľ ich máš?

                  0 0
                  • Jarous1  

                    Čísla jsem si vymyslel, ale myslím, že nebudu moc daleko od pravdy… Ikdyby to bylo 2–3× více, tak si pořád stojím za názorem, že drtivá většina z nich jede autem jen kvůli své pohodlnosti, ne nutnosti…

                    0 0
                    • Krys  

                      Ďakujem, nemám ďalšie otázky.

                      0 0
                      • Misiak  

                        si zly a bezcitny. len tak dalej :))

                        0 0
                      • Jarous1  

                        Víš, u nás v paneláku bydlí 2 rodiny, které každý den jezdí nakupovat autem do blízké samoobsluhy… Pár blbostí… Vzdušnou čarou je to snad 300m !!! Panička z jedné z rodiny několikrát denně chodí venčit psa, nachodí toho docela dost. Ale do krámu už musí jet autem… Je tohle normální…?

                        Podle takovýchto excesů soudím ostatní, to máš pravdu…

                        Dále, můj kamarád to má do práce 3km, ještě donedávna zkoušel jezdit na kole, teď už MUSÍ autem… Neustále nadává na zácpy po cestě, když mu řeknu, že je dělá i on tak se tváří dotčeně… Když se ho zeptám na co každý den auto, tak si vždy najde nějaký důvod proč jím jet musí…

                        0 0
                • Radek Broz  

                  Myslíš, že by tam jezdili, kdyby nemuseli?

                  0 0
                  • cabbage  

                    „museli“ je dost zavádějící… nahradil bych ho „chtěli“. ať je to liberálně korektní;-P

                    0 0
            • Radek Broz  

              Třeba celou zemědělskou politiku EU v podstatě určuje taky pár sedláků, co leje mlíko a jezdí traktorama v ulicích Paříže;-)

              0 0
    • Misiak  

      ak sa ti podari zmenit dobu, v ktorej nebude 24 hodin na den sakra malo, v ktorej nebudu kladene (obcas casto) prehnane naroky na jednotlivca, v ktorej bude zivot pokludny a uvolneny tak ti budem nadovsetko vdacny. dovtedy ale budes pre mna obycajny ekoterorista…

      tiez sa mi nepaci to co lezie z vyfukov a hluk ktory tie plechovice sposobuju, ale pokial jazda autom znamena usporu minimalne 1.5 hodiny na den v porovnani s cestovanim mhd (nehovoriac o komforte), tak tym autom jazdit budem. bodka.

      0 0
      • tumleh  

        Sak jazdi. Bodka. Oni chců taky jazdiť. Na bicykli. Prosadzujů svoje záujmy.

        Ja osobne jim drzim palce.

        0 0
      • kudlanka32  

        tak jezdi s tim ze otravujes ve meste vzduch vsem ostatnim – NOx a aromatickymi uhlovodiky karcinogenimi nebo podezrelyma z karcinogenity, prachem a mikroskopickyma kousickama sazi s velkym povrchem(diesel), ktery uz nejdou vykaslat z plic…ze mas svuj dil viny na hluku v tom meste, podil cim dal castejsim astmatu u cim dal mladsich lidi…to nedela doprava ale kazdej ridic sam osobne, mezi mestama to je fuck ale mrhat celkem cennou surovinou uplne zbytecne jen proto ze lze levne ziskat je v mych ocich barbarstvi jineho druhu.....

        preji prijemnou cestu…

        a uprime autem za 20minut, jsme dojeli ze zvonarky na karlak v 16hodin a samo jsme to otocili zpatky pac uz to nemelo smysl, kdybychom jeli socou tak jsme to stihli – holt nejakej myslenkovej zkrat… sockou jedu treba Michle-Repy 1–1.5h a na kole to je 45min......

        0 0
        • Misiak  

          dobre viem co lezie z vyfuku a som si vedomy co to moze sposobit. nepaci sa mi to ani trocha a mozno na to sam raz doplatim. ale ak chcem prezit (alebo povedzme jazdit na bajku a vidiet kusok sveta) potrebujem na to prostriedky ktore z neba nepadaju. cim viac casu obetujem praci, tym viac casu mozem potom stravit v prirode a oddychom. auto mi dava moznost usetrit cas, ktory mozem stravit prijemnejsimi cinnostami (alebo pracou) ako jazdou v mhd. preto hovorim ak zmenis dobu, budem ta uznavat. ale zablokovat premavku a este sa takym zvrhlym sposobom vyzivat v tom, ze obmedzujes inych (ktori tiez potrebuju z niecoho zit) mi pride vrcholne odporne. urcite sa najdu ine prostriedky ako upozornit na situaciu v doprave. nehovoriac o napinani uz bez-tak dost vyhrotenych vztahov medzi motoristami a cyklistami. mna osobne by to velmi rozhodilo a to som v prvom rade bajker. mali ste si radsej vyrazit na jazdu do lesa a pri tej prilezitosti napriklad spisat peticiu. ale sak naco mierove riesenia, ked sa to da silou…

          0 0
          • enjoy  

            zahraju si na proroka a cloveka co vidi do budoucnosti a povim vam,ze se vubec nic nezmeni,jasnej vyvoj tyhle spolecnosti speje porad dal a nebude brat ohledy na nejaky takovyhle akce.vsichni chcipnem na NOx a tak to proste bude.tecka. chce nekdo prostestovat?

            0 0
            • Misiak  

              „enjoy vi vsechno nejlip a vyzna se ve vsem.“ asi na tom nieco bude :) zial musim s tebou suhlasit. nejaka teroristicka akcia tomu nezabrani, akurat prileje kerozin do ohna…

              0 0
          • kudlanka32  

            se furt branis.....to neni atak:)

            jen mi prijde, ze kdyz koukam z kopecku „energeticka bilance“ smerem ke kopecku „provoz auta ve meste“ tak mi prijde jako extremni nazor, ze neco takovyho lze vubec v 21stoleti provozovat…protoze normalne se stoji na tom druhym kopecku, ze jo…

            0 0
            • enjoy  

              tak ted jsem si pod sebe nadelal kopecek..:-)

              0 0
            • Misiak  

              oukej, nechajme to. kazdy nech si vylezie na svoj kopecek (ja nad blavou, ty nad prahou) a potom si uzije zjazd a bude klud :)

              0 0
      • kudlanka32  

        uzasne hned jsem se tam nasel.....by ses tou levnou zurnalistikou mohl zivit:)

        0 0
        • Radek Broz  

          Musím říct, že jsi mě z větší části k tomu vyprovokoval ty;-)

          0 0
          • kudlanka32  

            rukojmi, teroristi, temelin vsechno spatlany dohromady…pripomina mi to mladou frontu s bleskem a stastnym jimem dohromady.......

            se to nejak minulo ucinkem, ja chtel jen poukazat na to ze svoboda ridice by mela koncit u moji svobody se bezpecne nadechnout...­..misto toho se clovek dovi ze ridic je rukojmi cyklisty.....nes­tudujes nahodou ekonomku, pripomina mi to klausuv keynessinanskej pristup k ZP......

            0 0
            • Radek Broz  

              Máš v těch teoriích bordel, Klaus má ke keynesiáncům hooodně daleko;)

              Nějak pořád nechápu, čeho chcešdosáhnout. Kompletní zákaz automobilový dopravy? vrať se na zem.

              0 0
              • kudlanka32  

                to je docela mozny protoze sou to porad jenom ekonomicky teorie......

                aby se uz zadny silnice v praze nerozsirovaly a co mozno nevetsi zakaz parkovani pro nerezidenty a jeho dusledny dodrzovani – zejmena v centru, nechapu proc maji byt chodniky plne zaparkovanejch aut, staci ze sou na silnici, a v pripade smogovy situace opetovny zakaz vjezdu krome zasobovani a sanitek......

                jde i v jinech evropskech mestech tak proc by to neslo tady.....

                0 0
            • Radek Broz  

              Hlavně si nepochopil, co kritizju – nepouštím se do toho, jak by měla vypadat doprava ve městě, ale kritizuju formu protestu, která je podle mě špatná.

              0 0
              • cabbage  

                jo, demonstrovat v opuštěném lomu je opravdu efektivní…-P

                0 0
      • Krys  

        Dobrý článok.

        0 0
      • goofy  

        S timhle souhlasim.

        A myslim, ze cykojizdy nic kladneho neprinesou, kor kdyz v nich jsou lidi jako kudlanka32, kteri si delaji z okolnich ridicu srandu a jenom pridavaji do ohne.

        Myslenka je urcite uzasna, ale tento zpusob protestu je dle mne neucinny a spis kontraproduktivni. Ale to uz jsi vlastne napsal v tom svem clanku.

        btw: docela se mi libi protest co navrhl caryfuk: uvazat cumel kol pred vchodem do uradu, at si toho vsimnou i urednici a televize by tam byla urcite taky :o)

        0 0
    • náčelník  

      Tyto akce asi pozitivní žádný efekt nemají. Stejně jako „Den bez aut“ – ministr pod dohledem televizních kamer jede do práce na kole nebo pěšky (v ostatní dny samozřejmě autem), Škodovka vyrobí jako vždy svou denní porci 2,5 tisíce aut … a nic.

      0 0
    • Sobi  

      Zese zajímavý příspěvky, jak auta jsou zlý a znečišťují životní prostředí, produkuji C02 prach a pod… Zato Biky jsou v pořádků a hodný a neznečišťují životní prostředí.

      To je sice pravda, ale svým způsobem. I to kolo se musí dovést tím zlým autem do obchodu, pláš´tě se výrábějí takovým způsobem, který je vysloveně ekologický, mazadla taky atd, atd.

      Nejde to prostě vidět černobíle. Auta jsou a budou ač chceme nebo ne. Tyhle akce jsou svým způsobem fajn, daj najevo že i cyklisti chtějí o Praze (a nejen po ní) jezdit, ale tohle konkrétně pramení z neznalosti problému dopravní infrastruktury! Aby se tady mohli udělat cyklostezky a vyločit dopravu z města, tak se musí dokončit obchvat Prahy ( nepletu-li se obj. 371 a 372) a vystavět most u Klecan, aby doprava se úplně vyhla městu. Ale tohle naráží na problémy ekologů ohledně stínu , kterým most bude clonit! (Byl jsem u jejich jednání a obhajoby)

      Takže výsledkem je, že díky ekologům ( kteří místo návrhů, jenom oportunisticky a anarchisticky odmítají skoro vše ) naše životní prostředí v aglomeracích bude stále špatné. V tomto kontextu vyzní tato akce jako fajn, ale problému vůbec nepomůže. Nejdřív se musí dostat doprava ven a pak se tu můžou budovat cyklostezky a všem se nám bude líp dýchat)

      Takže zase nic. Škoda. Viva la Wien… :-)

      0 0
      • kudlanka32  

        muhehe…kolik vazi auto? nebo jeho pneumatika… bych rekl ze narocnost vyroby na zdroje bude u auta mnohem vyssi nez u kola :)

        ono se to casem vyresi samo.....proste ropa zdrazi sice se zacnou tezit do ty doby netezitelny loziska ale uz se autem nevyplati jezdit nikomu, nebo se spis prejde treba na vodik vyrobeny levnou elektrinou z jadra…

        akorat se este tak nejmin 30let budem dusit nez to dojde tak daleko.....

        0 0
        • hribik A1  

          autom sa bude jazdit aj potom, len budu na iny pohon. ale stavim sa ze ked ti zavadzaju teraz tak ti proste budu zavadzat aj potom aj keby jazdili trebars na fialky.

          0 0
        • Sobi  

          Užitnost přepravního výkonu je prostě jiná… Chtěl jsem jen říct že vše není jenom bílé a černé… To by jsi nesměl používat ani PC či web? To ti nevadí že to funguje na el proud, který se vyrábí z hnusnýho jadernýho paliva, nebo z hnusnýho Polskýho uhlí?

          Prostě tohle je fakt už extrém… vrátíme se na stromy… To už by bylo fajn?

          Prostě takhle to je a nic s tím nikdo neudělá… jen si to můžeme zpříjemnit a zlepšit, ale tady bohužel ta žába na prameni jsou ekologičtí aktivisti, kteří vše blokujou…stejným přístupem

          Rád jezdim na biku, do přírody, ale to zlý hnusný auto využívám víc… bohužel, ale na biku bych to nezvládl… Prostě je to tak. jediný co proto můžu udělat a dělám, že minimalizuji jízdy autem…

          0 0
          • cabbage  
            1. jederný palivo neni hnusný(tedy když nikam neuniká…)
            2. polský uhlí(a proč jen polský?!) je opravdu homus, ale narozdíl od lokálních zdrolů(energie i znečištění) se ty centrální dají alespoñ odsířit a čistit…

            nejde o to co se používá, ale jak a kde se to používá..

            já bych neviděl chybu jen v ekoaktivistech, sou tu i opační aktéři(od slova akce, ne demonstrace) kteří nás tahnou jinam a taky do pr..

            0 0
            • Sobi  

              Naopak jp je super! Ne, já jsem chtěl jen dát najevo že odmítání všeho na základě předsudků je špatný… jsem zastánce jaderný energie. To polský uhlí se opravdu naváží do elektráren a tepláren a podle emisí je to fakt humus…

              Nechápu ekologický aktivisti kterým vadí jádro a nevadí jim ty elektrárny na uhlí přitom z uhlí je větší humus. ČR díky Dukovanům a Temelínu je energeticky samostatná, případnou dostavbou dvou reaktorů 2GW by jsme měli i zálohu do budoucna a veškerý tepelný el se můžou vypnout… ale tohle je nezajímájí…nebo to snad neví… neznají problematiku energetiky…

              Jasně máš pravdu, lobby je všude, ale ekologové jsou brzdy těchto dobrých věcí jako jsou obchvaty měst ( odlehčení dopravy z měst a zlepošení životního prostředí v aglomeracích ) atd…

              Samozřejmě jsem se nechtěl dotknout opravdových ekologů, kteří opravdu se starají o přírodu a zajišťují její ochranu, ale tito lidé se tolik neprezentují jako ti „mediální ekologové“, takže jestli jsem se Vás dotknul tak se omlouvám…

              Smyslem nebylo něco odsoudit… Jen se vyvarovat extrémistického odmitáního všeho na základě neznalosti… třeba jen problému… nebo obecné

              Uf to mi dalo! :-)

              0 0
              • kudlanka32  

                vi to vsichni zucastneni...­..jenze prumyslova loby potrebuje tezit uhli nebo budou vsichni bez prace, navic reaktor neni od toho aby se reguloval dle spotreby…na to jsou uhelky s bubnovym kotlem (nikoli prutocnym jako v 500MW v melniku.....ten se regulovat pokouseli ale se zlou se potazali)

                dobre se reguluje plynova turbina kterou ma sokolovska uhelna, ale dnes se uz nevyplati (ekonomika a cez je pi…) stavet podobnej provoz – vyhody jsou jasny: regulace vykonu a zuslechteni a cisteni paliva pred spalenim (paroplynovy cyklus)

                dalsi dva bloky v temeline nebudou ruskyho typu pac je to politicky nepruchodny, doufam ze uz to nebude ani dodavat westinghouse.....a buh vi kdy bude pruchodny je vubec dostavet…

                mozna se postavi moderni uhelka na cerny uhli – az se vyvine slitina co vydrzi extremni teploty prehraty pary – pac unie predepisuje ucinnost pro nova zarizeni az nekam kolem 40% – oproti autum je to bude celkem ekologicky provoz…

                jadro je nejrozumnejsi zdroj a basta.....ropa je surovina pro chemickej prumysl – palit to v motoru to je jak pect burty na koksu

                0 0
                • Sobi  

                  I tak by se to dalo říct s těma kotlema nevím, ale mám za to že Dukovany maj ruský 500MW a JeTe 2 × 1 GW francouzský Gastory… to je jedno… Regulace se provádí bržděním výkonu tyčema a prodejem do vnější sítě , ale za mé přítomnosti v JeDu jeli vždy na 4 × 450–470 MW

                  Ale máš asi nejvíc pravdu v tom že těžba uhlí a následné jeho zpracování v el je pouze a jenom kvůlu tomu aby nějací lidé měli práci a molochy své peníze, protože stát od nich nakupuje energie…

                  Tohle mě fakt s… prostě prachy a prachy a ekologie jde v niveč.Nejlepší sranda byla když jsem se s Greenpeacákama bavil o jaderný energii, tak pořád argumentovali něco s odpady a při tom si mysleli že se to hází do 200l sudu na ovoce, tak jsem jim vysvětlil jak se s tím skutečně zachází- nepochopili, tak jsem se jim snažil vysvětlit něco RA záření, arumentovali jak to nebezpečné záření z těch sudů a při tom ani nevěděli co jsou „milisívrty“ ( :-) ) a požadavky na bezpečtnost, maximální povolené vyzařování, prostě o tom nevěděli nic.Na to se Otočili zvedli transparenty a pokračovali demonstrovat dál… Tak tohle je úroveň Ekologů u nás!

                  Jo ropa nám dochází, třeba vymyslí auto do kterýho hodíš tři granule uran paliva a rok jezdíš! :-)

                  0 0
                • wendak  

                  nevím jestli jsi byl někdy v nějaký tepelný elektrárně nebo se podívat na ten slavný paroplyn na Vřesový (sokolovská uhelná), ale podle „odbornosti“ s jakou píšeš to ani není potřeba, ona ta regulace výroby elektřiny je fakt sranda a je to vlastně jednoduchý :)) a hlavně to zušlechtění a čištění paliva … SUAS patří k největším znečišťovatelům v Karovarském kraji a mnohokrát předčí ČEZ elektrárnu Tisová, ale to neva, ten tvů a nejen tvůj zápal a argumentace jsou pěkný ;-))

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    tos vzal kde…co ja vim tak paroplyn je povazovanej za celkem rozumnej provoz co se znecisteni tyce…

                    jako odstranovani siry az v kotli nebo nedej boze za nim je mnohem min efektivni a hrozne narocny.....

                    0 0
                      • kudlanka32  

                        asi cira nahoda ze elektrarny produkujou nejvic bordelu…

                        obecne je paroplyn povazovanej za ekologickej provoz, bohuzel tyhle cisla jsou vyrvany z kontextu…nevis co do toho provozu vstupuje a kolik se toho vyprodukovalo na jednotku vyrobeny energie...... a kolik ze je prumyslovych podniku v karlovarskym kraji…bych cekal ty nejvetsi znecistovatele spis vic na sever.....

                        0 0
                  • kudlanka32  

                    nahodou jsem tam byl…pri studiu energetickyho vyuziti paliv se to obcas stane…

                    0 0
                    • wendak  

                      já vim, že když někdo přijde na exkurzi nebo studijní praxi nebo na oficiální návštěvu, tak se mu ukáže co se chce ukázat a poví co se chce aby se ostatní dozvěděli, ale taky vim jak to tam funguje, protože jsem dělal na Vřesový a teď dělám na ETI a na Vřesový mám dost známejch … a shodou okolností se podílím na spalování uhlí a biomasy a taky výrobě demivody a na chem. režimu kotlů a turbín a na likvidaci odpadních vod atd. … tak taky trochu vim o co jde..

                      0 0
                      • kudlanka32  

                        tak proc srovnavas Tisovou s Vresovou...­..v tisovy jsou moderni fluidni kotle ale s vykonem jedny turbiny ve vresovy.......aspon co si pamatuju

                        0 0
                        • wendak  

                          to si pamatuješ dobře, jsou tam dva fluiďáky a jeden klasickej práškovej odsířenej kotel… to srovnání je možná trochu tendenční, ale množství zplodin má Tisová mnohokrát menší, i když neplatí přímá úměra mezi výkonem a produkcí látek znečišťujících ovzduší a vody, ale ten rozdíl je v mnoha ohledech propastnej …

                          0 0
                          • kudlanka32  

                            kazdopadne je z principu rozumejsi cistit palivo pred tim nez se tam posle, fluidni kotel je ale taky moc pekny zarizeni hlavne kvuli nizsim NOx.........blby je ze asi nebude moc ekologicka ta vyroba toho plynu.....ale o tom uz nic nevim…jen ze se vyuzila jakasi stavajici technologie…cimz to srovnani taky dostava na zadek, plus ta regulace coz klasicka elektrarna nikdy neda…ale to je fuck

                            porat je to slusny spalovani oproti autu – nedejboze v kolone.....

                            0 0
                            • wendak  

                              právě ta tlaková plynárna ve Vřesový se stavěla v letech 65–70 , takže nic moc, ale určitě jsou pružnější v regulaci, vzhledem k tomu jak probíhá dispečerské řízení, tak se ta pružnost nedá ani využít, prudký zvýšení pokrejvá voda a trošku možná paroplyn, ale tady zase kvůli ceně energie jsou lepší tepelky nebo nákup elektřiny atd…, to je spíš na debatu u piva…

                              a auta ? jsou určitě horší, ale lidi je mají radši, protože nejsou tak velký a nehyzdí okolí komínama a hlavně má je skoro každej ;-)

                              0 0
                              • Radek Broz  

                                No zrovna na tu Vřesovou by muselo bejt fakt hoooodně aut, aby ji to vyrovnalo. (Ale i já mám doma teplo z Vřesový)

                                0 0
    • DX3,5  

      všichni jezdíme autem a pak proti nim protestujeme…je toto normální???…podle mě ne…autodoprava v praze by měla být omezena a cyklisté podporováni více… a taky větina cyklistů jsou o řidiči…takže jsou vlastně sami proti sobě…

      např: jako řidič každý nadává na chodce jací jsou to exoti když přecházé po přechu a řidič je musí pouštět…a potom jako chodec jde po přechodu a některý řidič ho nenechá přejít přes přechod tak na něj nadává jaké je to hova** ža ho nenechá přejít…

      udělejte si na to názor jaký chcete…ale cyklisté a řidiči by se měli nejdříve začít respektovat a nedělat si naschvály…pak by se teprve dalo něco změnit…

      0 0
      • Sobi  

        To je to čeho tady chci docílit…ale asi bohužel…

        0 0
        • DX3,5  

          Sobi, teď jsem četl tvoje příspěvky a absolutně s nimy souhlasím…to je přesně ono…

          0 0
          • Sobi  

            Dík, alespoň jsem to nepsal nadarmo! :-) V týhle oblasti se pohybuju už několik let a je to pořád stejný… je to škoda… snad jednou… :-)

            0 0
            • DX3,5  

              snad…ale to by tady kolem nás musel žít někdo absolutně jiný…pár vyjímek tu samozřejmě je

              0 0
    • enjoy  

      ja jsem dosel k jedny veci.. v naprosty vetsine je nesouhlas s motorizmem prachobycejna zavist!„nemam na pekny auto ve kterym si taky budu moct pohodlne vozil prdel.hmmm… ty auta jsou ale horzne spatna vec,musim proti tomu neco udelat!pujdu na kolo a udelam kolaps dopravy“.haaaaa:-))))). a to myslim sakra vazne a nepisu to bez uvazeni.rikam to jako nekdo,kdo v mhd stravil hodne casu kazdy den a ted si vozi tu svoji prdel v aute. ovsem je mi jasny jak se tu bude vetsina lidi vztekat.

      0 0
      • Misiak  

        no sak velmi rad by som si pozrel ako by nejaky aktivista vyblakoval keby si parkrat skusil taky klimatizovany passat…

        0 0
        • Krys  

          Klimatizovaný passat je super. Ešte keď má vyhrievané čelné sklo, plný changer v kufri, 6 stupňovú prevodovku, tempomat a mnoho ďalších príjemných vecí, hneď je cesta na Slovensko príjemnejšia. S takým autom sa dá aj skecnúť. Vždy keď na mňa niečim zablika z displeja, ukľudním ho milým slovom. Jo, a satelitom snimanú polohu to ma. To len tak, keby ho chcel niekto ukradnúť.

          Škoda, že sme ho už dali preč. :(

          0 0
          • cabbage  

            jo ale chce to i adekvátní motor – 2,0FSI je na to prostě proklatě málo…

            0 0
            • Krys  

              Malo to vznetový motor. Proklatě silný. Dodržovanie maximalnej povolenej rýchlosti s veľkým sebazaprením. ;)

              0 0
              • cabbage  

                no tak na dálnici stabilních 160–170 stačí, ale do kopce se tomu už moc předjíždět nechce…

                0 0
                • Krys  

                  Začínam mať pocit, že nevieš o čom píšeš. S tým autom som nikdy nezažil, že by nevládalo.

                  0 0
                  • cabbage  

                    mam s tim najeto skoro 700km za 2 dny:)

                    0 0
                    • Krys  

                      A to si s tým jazdil rally, že ti to nestačilo? :) Podľa mňa je to ideálne cestovné auto. Najazdil som na tom tisíce kilometrov a nenašiel som nič, čo by mi na ňom vadilo. Teda jedine, že to bol sedan, takže do kufra kočík nedáš.

                      0 0
                      • cabbage  

                        jako jo, cestování s tim je opravdu příjemný(jen mi nesmí majitel prozradit existenci tempomatu těsně před koncem;-D

                        0 0
                        • martt  

                          ja som mal dizlovy passat a teraz mam dizlove mondeo. Oba kombi. To su rodinne auta a nie nejaka raketa. Po rovine to ide uplne normalne, viac ako 140–150 aj tak nejazdim.

                          Do kopca tieto auta sice moc nevladzu ale zase to nie je nic tragicke. Pri ceste cez pol Slovenska z Ruzomberku do Bratislavy sa cez Donovaly aj tak neda ist rychlejsie kvoli zakrutam a nedostatok vykonu citim iba pri tiahlom stupani okolo Hronskeho Benadiku, kde to auto konci asi pri 115–120 km/h. Povolenych je tam ale iba 90, takze aj tych 120 je mi celkom postacujucich.

                          Tu okolo Bratislavy mi ten vykon uplne staci.

                          0 0
                          • martt  

                            este dodam, ze obe su ovela uspornejsie ako Favorit, ktory som mal tiez. Ten passat zral tak 5–5,5 a Mondeo asi o pol litra az liter viac. Ale je aj o tristo kil tazsie a ma osem airbagov.

                            0 0
                            • Krys  

                              Veď to. My sme mali tuším 2 litrove TDI. Spotreba bola prakticky konštantná. Teda v meste a na diaľnici 6 a na 90-kových cestách 5.5. Teraz máme Mazdu s 1.85i 16v benzinovým motorom a ešte som spotrebu pod 7 nedal. V meste a na diaľnici bežne 9.

                              0 0
      • Peslezedirou  

        No ty *****…:o)))

        0 0
      • kudlanka32  

        hmmm kdyz jedu do kopce na kole tak se jen zadejcham a chvilku to trva…kdyz sednu do kary a slapnu na to tak mam okamzitou spotrebu 50l/100 dokud na ten kopec nevyjedu…spotrebuju neuveritelny mnozstvi energie a kysliku ze bych to nevydejchal za celej zivot…a dole z kopce to promenim na teplo coz je nejneusporadanejsi forma energie

        tomu rikam ekonomika provozu.....mozna jen nemam rad zvysovani entropie ve svem okoli

        zavist? proc…

        0 0
      • jecnak  

        Koukam, ze jsi si za svy tezce vydelany penize koupil plechovku :-D

        0 0
    • sway  

      Zase sem to prosvih, ale priste tam uz snad budu. Auta uplne neodsuzuju, sam ho pouzivam, ale jenom tam, kam je to nutny (kdyz hrajeme s kapelou v centru, tak bici a aparaturu rozhodne nepotahnem MHD, to fakt nejde). Vadi mi treba lidi, kteri jezdi do skoly autem, protoze jim je lito obetovat tech 10 minut navic v MHD. Kdyz jedu do centra, tak zasadne MHD, jenom kdyz vim, ze se budu vracet pozde, a nebudu klait, tak si treba vezmu auto nekam k metru, protoze nocni intervaly jsou fakt moc. Ale jak rikam, kdyby kazdej PECLIVE zvazil, jestli nezbytne musi jet autem nebo ne, bylo by tak o pulku „single-driverů“ min…

      0 0
      • enjoy  

        jo me taky vzdycky vylozene sralo jak si jeden clovek veze prdel.. osobne mi dneska nevadi tihle single driveri:-),ale mnohem vic mi vadi ta tupost ridicu,kteri vedi,ze ta jizdi spojka FAKT NEPOJEDE a oni tam stejne vsichni jak hovada mirej.tyka se spousty dalsich mist.

        0 0
        • kudlanka32  

          a proto hura ze spojky do volnych ulic mezi baraky…trochu jim protahnout usi a plice.....nemaj blbe bydlet hovada:)

          0 0
        • Howgh  

          USA – nášvzor anikdyjinak, ale tím, že oni mají pravidlo, že když jseš v autě sám, nesmíš do levého-rychlého pruhu, tak tohle se tu nezavede…

          0 0
      • DX3,5  

        přesně tak…aouhlas

        0 0
    • Krys  

      Nová cyklojazda na obzore. Máme sa zas o čom hádať. :)

      0 0
    • Angi  

      Ahoj ja se nachazim v Londyne a na jakych kolech tady lidi jezdi je kolikrat neskutecny a do toho sileneho provozu se muze vrhnout jen velmi odvazny clovek,nebo magor.To taky neni o zadnym sportu,ale jen priblizovani z bodu A do bodu B.Jsou zde velke parky,kde se jezdit muze,ale jen po vyznacenych cestach a jezdit dokolecka po parku,no dik nic pro me,takze uz mam jednorocni abstak. 

      0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.