Author ronin 2019 - stoji za to? Popr. alternativy?

28 nepřečtených
  • Kisuke

    Ahoj,

    rozhodl jsem se, ze by bylo fajn poridit nove kolo… Tedy resp… Koncem roku se mi zalibil Author Ronin, ale rikal sem si, ze pockam na novou generaci. (Priznam se, ze me dostal prvne design ramu s pruhledym lakem a to me motivovalo se zajimat co je to zac) Ta je vsak z meho pohledu podivna. Coz v kombinaci s prijemnejsi cenou rocniku 2019 ktera se doprodava zpusobilo ze vazne uvazuju o tom si ten 2019 (verzi bez SL) poridit.

    Na 2020 se mi krom designu nelibi predevsim prechod na hydraul. brzdy… Nejak mi to prijde ze se to k obyc kolu nehodi – zatimco mechanicke kotouce v nouzi udelam doma (ne ze bych se zdrahal to davat servisovat profikum, to aktualne nehrozi), hydrauliku bych asi nedal a to me desi. No a pak je tu cena, ktera je aktualne o vic nez 12k vyssi nez 2019.

    Otazka je… Stoji to za ty penize (pod 25k)? Existuji nejake alternativy v podobne cenove relaci? (Co jsem koukal, tak v podobne cenovce jsou vetsinou jen treky/MTB s odpruzenou vidlici)

    Kratce k cemu bych to tak pouzival.

    Primarne cesty, aktualne ~10km (celkem za den ~20km). Vetsinou spis pohodovym kochacim tempem, nikoli denne, vetsinou jen vikendove. Byt se rychlejsi jizde (po asfaltu, jinde to ani moc nejde) nevyhybam. Vzadu vozim nosic – vetsinou nalozen jen jednou vrchni taskou. Obcas plne nalozeny nosic vcetne bocnich tasek. Vetsinou po asfaltu, ale rad zkracuju/produ­luzuju mimo hlavnni cesty, polnacky, sterkove, lehce kamenite cesty lesem.Velkemu terenu se vyhybam uz jen kvuli nakladu :)

    Obcas nejaka delsi vyjizdka. Nikdy ale zadna oriantace na co nejvetsi vykon.

    Moje vaha je ~105 kg.

    Casem bych rad zvladl rozsirit akcni radius, coz je spis o treningu (mozna zkusil naslapny pedaly).

    Tez bych to rad parkrat za rok nalozil do kufru auta (vyndat kola a do vaku s tim) a vzal na dovcu.

    Aktualne jezdim na nejakem noname hliniku jeste s veckama, ktery jsem dostal jako srot a uvedl jej do provozniho stavu – priznam se ze spis ze zvedavosti a challange jestli to zvladnu dat dokupy sam. Nejaka lacina vidlice se zamkem Suntour – puvodni byla jaksi dead (ja osobne ji mam nonstop zamcenou, nejak me to nebavi, asi proto, ze tyhle lacine ve skutecnosti nic netlumi. .Odpruzenka dana jen proto, ze si tohle kolo obcas nekdo pujci, tak at neremcaj ze tam clovek dal pevnou vidlu a oni to nechtej). ⇒ Proto se mi celkem libi pevna vidlice, temer nulovy servis a nema se co pokazit.

    • Nydlak  

      Oslov Scalara se stavbou.

      Těch hyder bych se tolik nebál, na netu je spousty návodů jak seřídit hydry.

      A nášlapy s botama klidně koupil hned a namontovat a jezdit. Vyzkoušet nastavení na starém kole, po získání jistoty už nebudeš chtít jezdit bez nášlapů.

      • Kisuke  

        Za tip dik, koukam na nakou jeho tvorbu a vypada to zajimave.

        Coz o serizeni se ani tak nebojim… Spis vymena hadic, napusteni kapaliny, odvzdusneni, tesnost celeho systemu… Nedej boze kdyz nekde po ceste praskne bowden s kapalinou. Prijde mi to proste slozity a na kole me bavi prave ta jednoduchost a radost z jizdy.

        Ale kdo vi, nikdy sem to nedelal.

        Mechanickou kotoucovku mam na mestskem priblizovadle – skladaci kolobezce – a je to jednoduchy jak nic… Snad snadnejsi nez Vcka.

        • milan.v  

          Nic při jízdě nepraská…

        • Singlespeed  

          Máš trochu zkreslené představy. Hadice se nemění jako bovdeny, ale vydrží roky bez problémů. Systém je těsný, nezavzdušňuje se, takže kromě výměny destiček, což zvládne i čtenářka e-mimina, nemusíš nic řešit jen jezdit.

      • Prazak0  

        Pokud chce MTB nebo kros, ať ho osloví. Pokud se mu líbí Ronin, tak ať vezme hotové, loňská verze je za velmi dobrou cenu, někde dokonce za 21 tisíc.

    • pablo-cz  

      Ahoj, k náslapum asi toto: Chtěl jsem to zkusit, ale nebyl si jistej, a bál se změny. Proto jsem nakonec vzal kompromis – kombinované spd. Nenaslapnou stranu jsem pouzil asi jen 3×. V extrémní zimě (jel jsem v zimních botech) a párkrát do krámu. Abych to shrnul, jsou vysoce návykové a zpátky bych se už nevrátil :-)

      • Kisuke  

        Mno… Tez koukam na kompromis, neco jako Shimano PD-T421. Aby clovek mel moznost obojiho pokud mozno.

        • Hadato  

          Za mě jednoznačně blbost! Akorát do toho nejde pořádně nastoupit – člověk v polovině případů musí otáčet pedál, než se do toho zapne. Na Ronina na cyklostezky možná použitelné, ale při potřebě rychlého našlápnutí je to opravdu opravdu otrava.

          Pro nečetné pojezdy bez nášlapů bych použil plastové výlisky, co se k některým pedálům dávají. Popřípadě bych koupil SPD pedály s větší plochou na kterých se dá celkem OK jet i bez SPD bot. Na pojezdy do obchodu/na pivo jsou i ty klasické Shimano PD-M520 úplně v pohodě i bez SPD bot.

          • well  

            To je blbost. Na nášlapech v normálních botách je jízda o zdraví.

    • TK75  

      Jestli nechceš Ronina SL s pevnou osou, tak ta starší verze 2019 s Tiagrou je dobré kolo.Sám bych si vzal radši tu starou a levnější verzi, protože vypadá lépe, Tiagra je supr, brzdy Rever fungujou

    • milan.v  

      A spíše než cokoliv jiného bych řešil váhu sebe samého, aby se mi lépe jezdilo…

    • Suntour  

      Pravě ty s 105kg by si měl mít hydrauliku. O účinnost se nebudu bavit. Je prostě lepší ! Servis ? Prosim Tě, žiješ na konci světa ? Myslím že jsi z českýho rybníka. To ti vyservisuje každý a všude. Já osobně měním jen destičky. Máš zkreslené představy o brzdach.

      • Kisuke  

        Ahoj,

        no, moje zkusenost je, ze ucinnosti mi bohate staci Vcka… Kotouce mi ale ve finale prijdou snazsi na udrzbu, i pri vyndavani kol trebas.

        Jinak… Ano, v podstate oservisuje – momentalne neni problem. I kdyz teda nejblizsi cykloservis zrovna odmita delat cokoli jineho nez Vcka (vede to naky starsi chlapik), ale to je uplne jina pohadka. Ale co kdybych to z nejakeho duvodu v budoucnu musel zvladnout sam?

        • Prazak0  

          Mechanické kotouče mi nepřijdou složité na údržbu, hydrauliku neznám .

    • Prazak0  

      V řadě věcí mi pro Tebe přijde Author Ronin jako ideální volba, bral bych asi tu verzi 2019. Píšeš o větší váze, tak tady je ideální rám z legované oceli, který nikdy nepraskne. Je malinko těžší, ale to nevadí ani lehčím jezdcům. To kolo má jezdit velmi dobře, zvládne i náklad. Větší váha může vadit leda kolům – náboje, ráfky, vypletení. Tady ale máš zkušenosti z dosavadního kola. Myslím, že by mělo stačit těch 32 drátů, co tam je.

      Brzdy – i já bych preferoval mechanické, nakonec zkušenost s nimi mám velmi dobrou. Brzdí dobře, u hydrauliky by asi stačilo méně stisknout páky. Nebrzdí hůře než véčka. Mechanické brzdy umožní běžné dualy, pro hydrauliku musí být řazení jiné! Odpružená vidlice, tak já ji fakt nemusím. U novějších Roninů je tendence dávat užší pláště, ale rám je stejný, takže případně tam jde dát plášť širší, pokud by ten 38mm byl málo.

    • OndrejP_SK  

      Len drobna poznamka co sa tyka brzd: pytal som sa priamo v Authore a s mechanickymi brzdami povoluju vpredu pouzit 180mm kotuc. S hydraulickymi len 160mm.

    • Kisuke  

      Ahoj,

      tak rychly update… Nakonec jsem Ronina koupil a musim rict ze prevlada spokojenost.

      Za tyden sem najel cca 100km (vzhledem k soucasne situaci sem ho zacal pouzivat misto MHD na nezbytne cesty).

      To kolo je urcite kralem na rovinkach a v mirnych kopeckach, hlavne na asfaltu. Krasne to akceleruje a je to o dost pohodlnejsi svezeni nez ten 15 let starej trek v hliniku.

      Celkove mi prijde ze vetsi kopec v terenu (staci lesni cesta nezpevnena) je problem a na tom treku 3×8 to slo lepe.

      Kazdopadne i rozbita nebo kamenita cesta je uplne bez problemu. Za mne lepsi nez hlinik s lacinou odpruzenou vidlici.

      Mechanicke kotouce brzdi OK, ale ze by byly nejak lepsi v ucinnosti nez rafkove se rict neda. Skoro bych rek, ze dobre poladene rafkove brzdi prudceji (teda ne, ze by to bylo potreba).

      Jednu vec co doporucuju pro pripadne majitele hned po koupi… A Author by se mohl zamyslet… Bowden od predni brzdy mi velice zahy poskrabal ram. Vyrobce sice dal takove ty gumove chranice ramu na bowdeny, ale jen na radici bowdeny. Pokud si tohle kolo koupite, automaticky si tam ten gumovy navlek na bowden predni brzdy dejte.

      Vzhledem k tomu, ze je to ocelak, tak to po prodreni laku ocekavam zacne reznout… Takze mne ceka pri nejblizsi prilezitosti nejake fixnuti aspon bezbarvym lakem.

      • Prazak0  

        Vzadu by šla asi dát kazeta nebo jednotlivý pastorek s 40 zuby. Mně to na kole Kona Rove DL u přehazovačky Sora pobere s klidem 36z, nevím na kolik je Sora stavěná, jestli na 34 nebo 32. Možná tam je rezerva na 40, ale to bych ani nevyužil. Další rezerva je dát tam přehazovačku na 36 zubů Deore, pak by to zvládno 40 z zcela určitě a nejspíš i 42.

        Já na tom gravel kole mám průměrnou rychlost vyšší asi o 1–2 km/h, záleží na větru. Když víc fouká (30 km/h), tak se jede opravdu proti větru příjemněji než na trekovém kole.

        • OndrejP_SK  

          Deore nemozes kombinovat s cestnymi pakami. Ak chces viac nez 34–36z tak treba pouzit

          1. adapter na predlzenie haku prehadzovacky – original Wolftooth roadlink ale na aliexprese su podobnych mraky za par dolarov.
          2. prehadzovac typu Shimano 105 Shadow alebo GRX ktore zvladaju 42 a daju sa pouzit priamo s Tiagra pakami
          • TK75  

            Na Sequoiu 2018 dávali Sora páky a k tomu přehazovačku Shimano Alivio.Kazeta 12–36.

            Co se týče Ronina tak u nového je Grx, tam není co řešit.Starej model má Tiagru, tam jsou převody 50/34 a kazeta 11–34.To mě taky nepřipadá, jako něco co je vysloveně nutný překopávat

            • Prazak0  

              Kazeta je v podstatě spotřební materiál, podobně jako řetěz, jen vydrží déle.

          • Prazak0  

            Co vím, tak devítkové řazení funguje stejně u řady silniční i MTB. Tj. devítkové deore může nahradit Soru. Nemám vyzkoušeno, ale někde jsem četl a psalo to zde myslím pár lidí. Mám vyzkoušeno opačně, s MTB řazením mi funguje silniční osmičková přehazovačka.

            Na běžném rámu mi nešlo dát na Alivio nebo silniční s dlouhým ramínkem 36z, pobralo jen 34, u 36 se pak dotýkalo vodítko řetězu na pastorku. Tam pomohla přehazovačka Deore, která má jakýsi link zabudovaný v sobě, nemá to každá Deore, vlastně mají to i některé Alivio. Ty zvládají v pohodě 36 z, víc asi ne.

            Ten link, co píšeš, nějaký no name prodávají v Global sport v Pardubicích, stojí necelé 200Kč. Jinak asi mám jiný rám, nebo tu patku přehazovačky. U starých rámů mám patku, kam šroubuji přehazovačku pevně navařenou, zde je nějaká nasazovací. Zkrátka, přijde mi, že ten rám je jiný, patka přehazovačky je mírně delší a v pohodě mi to pobere 36z. Možná by vzalo i 40, musí se jen poštelovat vzdálenost vodítka od pastorků. Určitě by to pobralo s tou zmíněnou Deore na 36 z. Ten link bych si jinak koupil, ale zatím nepotřebuji. Vlastně já těch 36 z zatím nejezdil, jen zkušebně. Ale na nějaké kopce bych ho využil, třeba prudká stoupání od Vltavy, kde to je místy 9 mebp o 11%.

      • OndrejP_SK  

        Odporucam co najskor dat do servisu nastavit loziska (konusy) tych kolies co sa s Roninom dodavaju. Moje boli od vyroby nastavene strasne tuho a to ich ovela skor zoderie.

        • Prazak0  

          Pokud kupoval v obchodě se servisem, tak by to mělo být seřízené. Slušný obchod neprodá neseřízené kolo, např. docentruje a nebo zkontroluje utažení kónusů. Pokud jsou přetažené, tak nejlepší je pořídit si kónusový klíč a seřídit sám. Já si to nejradši zkontroluji a seřídím sám. Servisy jsou někdy takové, že jim nezáleží na tom, aby mi ložisko dlouho vydrželo, možná naopak. Mně na tom záleží.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.