Author Ronin 2017 vs Specialized Sequoia

60 nepřečtených
  • FrodoBaggins

    Ahoj.Zajímali by mě názory na tyto dvě kola a jejich plusy a mínusy hlavně co se týká výdrže, odolnosti a kvality. Mám zájem o kolo na dlouhé cesty okolo 100 km a víc s převažujícím asfaltem ( hlavně třetí třídy ) a tak 20 % polňačky. Hlavně aby to bylo kompromis mezi pohodlím a rychlostí. Nikdy jsem na klasický silničce neseděl mám jen MTB a proto bych preferoval gravel bike. Pro mě ideální kompromis. Rád bych jezdil AVG 25 + abych ušetřil čas, což na starém 26 kovém MTB je bez šance. Víc se mi líbí ta sequoj,ale nechtěl bych zbytečně platit víc za značku . Nicméně kolem těch 30 tisís jsem ochotněj investovat. Nemám závodní ambice, jde mi čistě o sportovně rekreační ježdění. Letos mám najeto něco přes 7 000 km. Dík za reakce.

    • Singlespeed  

      V továrním setupu jsou obě kola těžká a pomalá. Lépe vybavený je určitě Author. Sequoia je za 30 litrů velká bída, kdo si ji koupí za plnou cenu musí být opravdový fanda značky. Kolo pro rychlé švihy nad 25 km/h bych vybíral jinde.

    • p@X  

      Jak již tady padlo, aby bylo kolo rychlé, svižné, mělo by být lehké. Což teda Ronin i Sequoia (i když ti tady mnozí budou tvrdit opak) jsou imho spíš „kochací cestovatelské“ stroje. Ale i za těch 30 se s kotoučovým CX/gravelem budeš těžko dostávat pod 10 kg…

      • bezdratova.sprcha  

        Jakože představy některých, že 11kg kolo je těžké a pomalé, jsou opravdu k smíchu. Ani na svém kole které mám na dojíždění do práce, které včetně brašny, blatníků a těžkých ocelových převodníků váží 15,5kg, nemám problém jezdit přes 30 po silnici.

        Nezlobte se na mě, ale vážně debilita.

        • jardalee  

          no tak ja mam ocelaka asi 12.5kg a prave na delsi vylety beru asi dve 0.75 lahve coz je 1.5kilo nahoru a ted uz konecne vim proc to tak blbe jede :D ale mozna to bude tim ze sam mam 99kilo a bohuzel uz ne ve svalech ,ale je pravda ze pokud je nekdo 65kilo slachovitej borec tak mozna naky zmeny o 1–2kila pozna :) jediny co by mohlo vliv je hmotnost rafku a plaste jenze to je taky podle stylu jizdy ,obcas tezsi rafek a plast muze byt i prinos ,kvuli dobre setrvacnosti

        • lunochod  

          Myslíš avg 30 v dnešním fujálu jo? :-)

          • Jezevec70  

            Po větru klidně. :-))

          • bezdratova.sprcha  

            Píšu někde avg? To už je spíš CX, potažmo silničková průměrka, ne gravelová (pokud nepočítám ježdění po nekonečně dlouhých hladkých polňačkách).

            • mikub  

              Jenže když nenapíšeš avg, tak to pak není směroplatný, víš? To jsi vlasně nenapsal vůbec nic.

              • bezdratova.sprcha  

                Směroplatný? To je opravdu slovo nebo trollíš? :D

                • xtonda  

                  Máš mezery ve vzdělání https://youtu.be/eP-3E5kGA5k?…

                  • bezdratova.sprcha  

                    njn, Český filmy jsou mi nesympatický takže v tomto směroplatu mé vzdělaní pokulhává.

                    • mikub  

                      Dobře, že sis rozšířil obzory.

                      Zaměřil ses ale na špatnou polovinu mého příspěvku. Poměrně jemným způsobem jsem ti naznačil, že napsat, že nemáš problém jen na 15 kg kole třicítkou vlastně nic neznamená.

                      Tak bych tě chtěl poprosit, jestli bys nebyl tak hodný a nevysvětlil mi vztah mezi rychlostí ronina/sequoi a tím, že na nějakém 15,5 kg kole s ocelovými převodníky „nemáš problém jezdit 30 po silnici.“ Já ho tam prostě nevidím.

                      Dokonce mám naprosto odlišnou zkušenost. Taky mám kolo na dojíždění do práce. Taky má blatníky a těžké ocelové převodníky (brašnu bohužel ne). Taky bude vážit kolem 15,5 kg (možná i víc). Ale mám problém jet (nikoliv jezdit, pouze jet) po silnici na rovině bez větru 30. Co si z této informace vezme zájemce o ronina/sequoiu nevím. Jen jsem chtěl, aby diskuze byla vyvážená ;)

    • JFtryall  

      Za 30 budes mit bajk, ktery pojede lepe nez tyhle gravely v serii. Mrknul bych na nejake akce, nedaval bych za to tolik.

      • sly666  

        Ještě mi tady chybí názor „kup si 29er, je to nejlepší kolo na světě“ ale tady je už nakročeno. :)

        • Singlespeed  

          Tak tak. Celopevný 29-er obutý podhuštěnými balóny Thunder Burt bez duší a poletí to jako The Blue Flame ;-).

          • p@X  

            :D

            Tak ale zase se stejnýma pneu a odpovídajícíma převodama si myslím, že MTB s pevnou ztrácet nebude…

            • JFtryall  

              Joo hosi evidentne jste jezdili jak Ronina v serii, tak bike na TBckach. Komedie s vama. :-)

        • scalar  

          Ale tak to je, za 30tis. může mít 29" bike, který bude také mít 11,5 kg, navíc odpruženou vidlici a s patřičným obutím bude i rychlejší na cestách. A to nemluvím o 29" kole s pevnou vidlicí, které bude o kilo lehčí.

    • Singlespeed  

      Počkej si pár týdnů na nového Keldu, ten hraje trošku jinou hmotnostní (pod 10 kg) a rychlostní ligu za stejný peníz (cca 29000 Kč) :

      https://www.kellysbike.com/…ot-50-p53895

      • p@X  

        Povedené, neošizené, kola nedokážu posoudit.

      • lunochod  

        Brzdy na lanka? To už je snad dávno překonaný…

      • nomecz  

        vypada dobre ale ta hmotnost je spis zbozne prani nez mozna realita

        • JFtryall  

          Ja myslim, ze to pod 10 mit bude. Ram bude lehkej a 105tka taky neni uplny tezitko, navic lehka vidle. Bizuterie bude tak standart a kola tezko rict. V pohode celkem.

          • jecnak  

            Taky myslim. Crockett byl pod 9 v serii jen s o malicko lepsim osazenim a na 105ce.

            • p@X  

              To musel mít teda ultralehký kola v základu, nebo nevím, kde lítá to kilo oproti konkurenci?

      • FrodoBaggins  

        Dík za tip vypadá to luxusně. No o tý 29 ce hardtrailu jsem trochu uvažoval ,ale to už bych chtěl spíš na maraton závody něco okolo 50 000. Otázka jestli by mimo terén měl ten gravel nějakou výraznou výhodu.

        • Singlespeed  

          Největší výhoda je to, že je vzhledem k ceně velmi lehký. Sehnat 29-er bajka pod 10 kg za 29000 není úplně jednoduché.

          • doubleingram  

            Jednoduche je hodne slabe slovo, max naky hodne vyhodny bazar.

            • FrodoBaggins  

              Né to to rozhodně nehrozí ,ale budu se teda rozhodovat mezi tím Specialized Diverge a Scoot Kellys což jsou teda jiný rakety než tem můj původní výběr :)

    • jonti  

      Na Roninovi jsem nejel, na sequoi jo, jelo se dobre, ale je to takeve spis na jezdeni na tezko, nebo do prace, nez nejake terenni svizne jezdeni. To bych spis bral lehkou cyklokrosku nebo gravel typu Specialized Diverge, to je pocitove uplne jine kolo. Sequoia mi pripadala hodne robustni, idealni na to dat nosice a brasny.

      • milan.v  

        Přesně, cestovatelské kolo, co něco vydrží, Diverge od S mi sem pasuje z jejich modelové řady více…

    • iDee07  

      Mam ronina, kteryho jsem kupoval jako cestaka, na 100km vyjizdky a zimaka takze na nem i trenuji. Kolo je super, ale do terenu to proste neni, projedes s tim vsude, ale ne 25km/h pokud teda nemas na mysli vyzehlenou polnacku. Pokud nechces jako cestaka, podival bych se jinde (norco search, specialized diverge etc.)

    • platypus  

      Tak já jsem rád když udělám avg 25a víc na čistokrevné silničce, asfalt a 23mm pláště, ale někdy si půjčím fitness silničku a už ten posed navodí takovou tu pohodu a ten rozhled do kraje, jen názor.

    • yarrica  

      Co tak Aura XR od Authora – stejná výbava za ty samé peníze j Ronin, rám v hliníku – lehčí cca o 2 kila…

    • bezdratova.sprcha  

      Pro mě celkem nepříjemný problém Ronina: Nemá vnitřní ochranu proti korozi.

      • Vilém  

        To by me zajimalo kolik ocelovych ramu ji ma.

        Kdyz te to trapi, tak to necim vystrikej.

        • bezdratova.sprcha  

          U kvalitních CrMo rámu je to naprosto běžné. Onza Jackpot, rám na kterém si stavím MTB, má vnitřní ochranu na bázi elektrodepozice. A to je rám z velmi blízké cenové hladiny.

          Zrovna tak cokoliv co koupíš od Single-Be už bude mít vnitřní ochranu vůči korozi.

          A není to jen otázka ceny. Vnitřní ochranu nebude mít ani na rok 2018 chystaný Ronin SL. Bohužel, Author se jednoduše rozhodl vnitřní ochranu nemít, což u kola pro gravelové ježdění je podle mě docela nešťastné. Překousl bych to možná tak u silničky.

          A ano, o nějakém vlastním řešení ochrany uvažuji, pokud bych se tedy měl k Roninovi uchýlit. I díky své ceně je to skvělý základ pro postupné vylepšování, alespoň pro ty, kdo touží po ocelových rámech. Jen teda škoda, že nemá pevné osy.

          • Vilém  

            Par CrMo ramu jsem mel, pravda zadne drazsi kusy (Sector, Parkpre Pro 825, Sfinx Zona, Black Horse, Fort..) a zadny vnitrni ochranu nemel. Osobne bych to nepovazoval za zadnou tragedii a pokud by me to trapilo, tak bych to vystrikal sam.

            • alo  

              já bych to vystříkal i kdyby ten ocelovej rám měl nějakou ochranu, to víte pásek – kšandy-)

          • fantozzi  

            Mate prosim nekdo tip kde to nechat vystrikat? Zrovna se chystam manzelce stavet ocelove kolo. Kolik to cca prida na vaze? Diky :-)

    • tgi  

      Zdar, protože momentálně řeším stejné téma Ronin vs Sequoia, zajímal by mě názor zkušenějších borců nebo vlastníků některého z modelů na rozdíly v rámech případně v přední vidlici.

      U Ronina jsem zaznamenal několik stížností na vibrace přední vidlice při pohybu v terénu.

      Z obrázků to vypadá, že snad Sequoia má masivnější rám (spodní trubku) i přední vidlici, že by mohla mít celkově větší tuhost (?), tj. být o chlup lepší v terénu ?

      Ď tgi

      • bezdratova.sprcha  

        No já nevím, spíš mi to občas přijde jakože „jejde, pevná vidlice a ona si dovolí drnkat v terénu.“

        Jinak podle toho jak moc spěcháš, mrkni ještě na už i zde zmíněný Kellys Soot 50. Osobně ho už mám zamluvený ke koupi hned jak vyjde. Nicméně datum vydání je nyní stanoveno na „někdy mezí únorem a květnem.“

        • tgi  

          Na Soot jsem koukal, ale chci Cr-Mo rám.

          Mám víc jak 20 let starého Cr-Mo „horáče“ a jezdím na něm dodnes, většinou po asfaltu a když terénem tak po polních nebo lesních cestách.

          Je to Sagita s pevnou vidlicí. Tenkrát to nebylo nic laciného (15 tis, Kč, Shimano STX), ale vyplatilo se. Až na řazení, které jsem musel po povodních v 97 vyměnit, a ráfky a řetěz je vše původní. rám vydržel. Kdyby mi nezačal rezatět „nerezový“ představec a bylo by možno přejít na berany (aniž bych na tom pak byl natažený) tak bych to snad ještě chvíli vydržel.

          Na Roninovi jsem už seděl, nechali mě i svézt (po asfaltu) a rozhodně špatný to nebylo. Jen jsem byl o „dost“ vejš než na starém 26 rámu …

          Ale kdyby mi to na lesních cestách mělo přes únosnou míru vibrovat … myslím tím o poznání víc jak stávající Sagita …

          Ronina a Sequoiu jsem porovnával na fotkách. Sequioa má určitě masivnější příčnou trubku a možná právě i přední vidlici. Ale u Ronina je uvedeno 3× zeslabování (resp. zesilování) trubek …

    • FrodoBaggins  

      Tak nastala chvíle pravdy KELLYS SOOT 50 je již delší dobu dostupný a recenze na něj jsou chválihodné, nejlepší kolo poměr cena výkon v kategorii okolo 30 tisíc. Jsem téměř rozhodnutý si ho pořídit. Ale ještě mi padlo do oka toto kolo SCOTT SPEEDSTER GRAVEL 20 DISC 2018. Co si o těchto dvou kolech myslíte, a jaké by jste preferovali?

      • Roman1968  

        Scott byl 3. v pořadí při mém výběru-vzhledově jednoznačně nejlepší a se Scottem jsme měl velmi dobré zkušenosti (MTB SCott Windriver-ocel, DX)-ale materiál rámu a převody mně u Speedstera nesedli..

    • Roman1968  

      řešil jsem stejné dilema.(jsem zapřísáhlý ocelář) nakonec rozhodla geometrie rámu-tedy Sequoia!

      Oželel jsem i nelíbivou barvu (jen černém provedení)i …nechal jsem přehodit vidli za carbonovou , ale i tak kolo váží cca 12 kilo .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.