• Kysky

    Ahoj, začal jsem mít chuť vyzkoušet trochu drsnější cyklistiku než XCM/XCO. Byl jsem na víkend na Špičáku a měl jsem tam půjčené freeridové kolo od Authoru. Konkrétně Ninja FR ( http://cz.author.eu/…6-ua42870701 )

    Jezdilo se mi na něm skvěle, ale nikdy jsem neseděl ani na endurku takže těžko můžu srovnávat. Ale ten terén mě chytil za srdce

    Chtěl bych znát váš názor na toto kolo. Chci kolo jak na běžný techničtější ježdění = vyšlapat i nějaký kopce tak i na pár víkendů v bikeparku. Určitě bych tam dal teleskop, protože se sedlem dole jet až 80km asi fakt ne :D

    Výrobce v popisu sice tvrdí, že s ním vyšlapete i kdejaký kopec ale kdo by co neudělal pro nejlepší propagaci že? Asi největší mínus vidím 26", jelikož asi v budoucnu na to už skoro nic neseženu :-/ samozřejmě velký lákadlo je bezkonkurenční cena a celkově jsem moc FR kol nenašel

    Takže otázka zní jestli Ninju 180mm na 26" nebo nějaký enduro 160mm na 27,5" alias bude to v bike parku stačit?

    Díky za postřehy

    0 0
    • Kysky  

      A pak taky kvalita komponentů RST vidlice a X-Fusion tlumič? Na pružinu mi přišlo že to i pod mojí maličkostí tlumilo hodně pěkně

      0 0
    • Mr.Duck  

      Ahoj! Prijde mi, ze by ti mohlo lepe vyhovovat spis nejake to enduro. Ono se na tech 180mm „FR“ kolech uz nejezdi o moc lepe nez na DH, neni to zadny extra zazitek.

      Jinak bych to rekl asi takhle – gravity kolo bude z kopce obecne lepsi nez enduro, ale ten rozdil bude vyrazne mensi, nez o kolik bude horsi do kopce nebo po rovine, nebo i z mirneho kopce.

      Casto i traily z kopce jsou lepsi na mensim kole, zvlast kdyz nejsou prehnane technicke nebo extra rychle. V bikeparcich by endurko melo bohate stacit, pokud nemas vylozene zalusk na nejtezsi lajny.

      Sam jsem mival 170mm EN/FR kolo (SX Trail), ale proste to nebylo nic extra na slapani, a taky jsem na tom skoro nikdy nejezdil nic hodne slapaveho, protoze to za to proste nestalo.

      0 0
      • Kysky  

        Děkuju za názor!

        Tak nějak jsem si to myslel. Zkopce to vždy bude hlavně o jezdci, takže se tam dá rozdíl ± smazat, ale do kopce člověk pozná ten váhovej rozdíl cca 3kg FR x EN.

        Teď jsem jezdil zelenou a červenou, protože jsem na tom nikdy neseděl tak nejsem sebevrah. Ale až bych to měl trochu víc v ruce tak bych samozřejmě chtěl zkusit i černou :-)

        Co mi tato návštěva bikeparku dala za asi největší fakt, tak to že 29" se tam už moc nehodí do utažených zatáček. Takže 27,5 tak nějak ideál

        0 0
    • AleZ80  

      Freeride biky zůstaly u 26" kol, takže komponenty asi budou stále.

      Na šlapání to bude na prd, ale na druhou stranu ten Ninja stojí „pár kaček“ a slušné enduro na 27,5" kolech bude podstatně dražší.

      Pokud nebudeš s Endurem nějak často skákat větší věci, tak ty bikeparky zvládne.

      0 0
      • Kysky  

        Právě no, každý slušný enduro, který by se mi i líbilo je za jednou takovou cenu :-/

        0 0
        • k3nyL  

          Bacha jenom na starsi ninjy… zadni stavba moc dlouho nevydrzi.

          0 0
          • Kysky  

            byla by to aktuální 2016

            0 0
            • Tomas-kellys  

              Author ninja FR 2016

              0 0
              • Sunshine 29  

                A? Co je na tom překvapivého?

                0 0
              • Tomcat  

                Myslím prodat to „Kučimu“ hodí na to top Foxu na odpis , bouchlý Demaxy a prodá to jako zánovní top kolo s vadou laku.

                0 0
                • Tomas-kellys  

                  proč ten “kuči” tady leží tolika lidem v žaludku?

                  0 0
                  • Tomcat  

                    …Taky nevím, vždyť on se tak tak snaží. Jako autobazary, oni se to snaží , někam to posunout , omladit vozový park, poskytnout kvalitní zánovní vybavení, nebo pomoci někomu kdo tomu nerozumí . Nakonec i taxikáři, přeplněná MHD, lidé nevytěžují optimálně auto, zácpy a následně zpoždění , na kole je to na ulici nebezpečný, spolujízda „okrádá“ . Ale lidi prostě nechapu, že oni chtějí jen pomoc.......

                    Irony & Sarcasm sro

                    0 0
    • Marshall  

      Mám zkušenosti s Ninjou 3.0 2014 (v profilu). Klasicky jezdit se na tom v pohodě dá, ani jsem ještě nenarazil na kopec kterej bych musel tlačit. Důležitou roli podle mne hraje zamykání/nasta­vitelná komprese vidlice nebo alespoň tlumiče. Je to vážně znát. Nevím ale jak to má ta Ninja co sis vyhlídnul. Jestli to nemá tak podle mě tě to houpání při delší vyjížďce začne nejen štvát, ale i brutálně zpomalovat.

      Pokud to máš výhradně na běžný ježdění a bikepark třeba jen 4× ročně tak ale myslim že ti enduro sedne víc.

      0 0
      • wilda81  

        Jestli jsi s převodem 38/36 „nenarazil na kopec kterej bys musel tlačit“, tak buď bydlíš na Hané nebo máš v nohách dynamit. :)

        0 0
      • Kysky  

        Nastavení komprese má na tlumiči, na vidlici myslím že ne. Jel jsem na tom párkrát ze sedla do kopce a sice se vidle zanořovala ale nepřišlo mi že nějak moc. Ale to bylo na trávě, otázka je co na asfaltu…

        To kolo by bylo takový, že by většinou jen stálo a když bych si chtěl hrát, vyjel bych si na Kluka nebo Kleť zablbnout a pak párkrát za rok na víkend do bikeparku. Pokud bych bral endurko tak bych ho používal asi i víc jelikož by bylo použitelnější no. Asi by se to chtělo na něčem jiným svést abych si udělal vlastní názor

        0 0
        • Strakááč  

          enduro na 160mm.. já bych to kolo spíš složil ze slušných bazarových dílů a některých nových.. složíš tím hodně slušný kolo za hodně slušný peníze a výhoda je, že si na to kolo dáš cokoliv budeš chtít..

          a jestli máš rozpočet okolo padesáti tak bych šel z většiny do nových komponentů… nebo rovnou nový kolo, teda.. :)

          0 0
        • Marshall  

          Tak to je v pohodě, osobně mi přijde horší když houpe tlumič než vidlice.

          Teď jsem si všimnul že máš i XCčko, tak bych být tebou bral tu Ninju. Osobně mi přijde lepší když máš XC a pak zas čistokrevnej freeride. Většinou to bejvá tak že věci co jsou „něco mezi“ tak logicky nejsou 100% ani od jednoho ani od druhýho.

          0 0
    • Carloss  

      Jakej mas rozpočet? Ninjam hodne ochotne praskala zadni stavba ( minimalne u starsich modelu)

      0 0
      • Kysky  

        rád bych se pohyboval max kolem 50. Pokud jinak nepůjde, tak holt i 60 by se vsáklo :D

        0 0
        • Carloss  

          Canyon opet naskladnil modely torgue se 170mm zdvihu za 56 klaciku myslim.. coz je hodne slusna cena, jen si musis pohnout nez budou zase pryc. S dvouprevodnikem vyjedes vsude a je to plnohodnotny parkovy FRko

          0 0
        • Soreno  

          Vem RB Bandita Base + teleskop nebo počkej na nový RM popř. Commencal Meta. Myslím, že endurko bude to pravý.

          Pokud na Kluka a Kleť budeš jezdit autem, tak klidně nějakej těžší kalibr.

          0 0
          • Kysky  

            No chtěl bych to právě po vlastní ose. Proto jsem hned na úvod psal o 80km ;-)

            Ten Commencal vypadá hustě, jednoduchý linie ale dobrý. RB fakt ne :-)

            0 0
            • Soreno  

              Akorát se ten Commencal zamyká pod brzdou co jsem vysledoval na Lipně, takže klasickej jednočep. To mám teď taky a dost mi to sere, protože jezdím jak posera na brzdách a z toho pak plynou defekty. Takže moje další kolo bude buď RB Bandit nebo RM

              0 0
              • wilda81  

                A zapracovat na technice tě nenapadlo? Ale když ono je jednodušší to svést na kolo …

                0 0
                • Soreno  

                  Vždyť to píšu, že jezdím blbě. Nevím asi už to o moc lepší nebude :). A co svádím na kolo, že se zamyká pod brzdou? To je prostě fakt a pokud si mohu vybrat, vyberu si prostě jiný, pro můj prasostyl lepší.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Rozumná odpověď :) Já třeba taky rád kolo, co funguje pod brzdou, brzdím hodně :) Ono ne, že by na jednočepu nešlo jezdit, ale žádný mě ještě dost nezaujal, vždy mi to přišlo něčím zvláštní.

                    0 0
            • Mr.Duck  

              Proč ne RB, nelíbí? Funguje totiž dost pěkně :)

              0 0
              • Kysky  

                Uhádl jsi. RB se mi nelíbí – vůbec mi nejde po chuti. To i Torque je hezčí :-)

                0 0
    • Kysky  

      Teď jsem narazil na Radon Swoop 170 (http://www.radon-bikes.de/…woop-170-80/ ) taky pěkný kolo, 170mm by byl takovej kompromis… Co vy na něj? A oproti Ninje je lehký jako pírko :-)

      0 0
      • pavlik6022  

        jasná volba

        0 0
      • Sindy  

        Tak co? Koupils Swoopa? :)

        0 0
        • Kysky  

          Heleť, koupi jsem posunul na začátek příštího roku, přes zimu bych to stejně nejezdil. A hlavně ikdybych chtěl koupit už teď, stále jsem se nerozhodl :D Navíc jsem čekal až se objeví Canyon Torque 2017, ale ten se nakonec vyrábět nebude.

          Aktuálně v mých očích vede Commencal Meta :-)

          0 0
          • Strakááč  

            začni stavět někde nahrubo přes zimu ať se nenudíš :D najaře to stačí po pár dnech doladit a dodělat.. a můžeš začít poznávat svět z větší vejšky – (ve vzduchu).. :D :D

            0 0
            • Kysky  

              :D hezky napsáno :-) Ono prd postavím, když chci kupovat hotový kolo a maximálně na něj dát teleskop pokud nebude už z výroby :D

              Ono třeba ještě některý 2016 kola půjdou s cenou dolů když už nebudou aktuální :-) koukám i po Cube Fritzz, tam bych možná i stavěl – rám z DE a pak to nahodit. Co jsem tak počítal, dalo by se dostat na slušnou cenu :-)

              0 0
              • Strakááč  

                hehe.. já to myslel trochu jinak.. aby sis našel někde místo kousek od baráku a postavil si tam lajnu :D

                ten cube firtz je moc hezkej rám.. a já bych se nebál stavby.. naopak.. máš tam co chceš a můžeš dát i něco bazarovýho (sundaný z kola atd) a mohl bys postavit dobrej bike.. :D

                0 0
                • Kysky  

                  jo tááák :D no tak zrovna na stavění lajny nemám úplně čas :D

                  0 0
    • kubajz2016  

      Čau borci,na jaře bych si chtěl koupit autor ninja fr 2017,ale chtěl bych poradit ohledně velikosti.Měřím 180 cm a velikost M končí na 185 cm a L začíná na 180.Co byste mi doporučili?Kolo bych chtěl používat do lesa a taky do bikeparku.Dale by mě zajímalo jestli se hodí na sjezd a občas nějaký skok.Do kola zatím nechci moc investovat protože nevím jak moc mě to chytne.Dale jsem se dočetl že praskaly zadní stavby.Byl problém i u ninja fr 2016?

      0 0
      • Marshall  

        Ahoj, já mám Ninju 3.0 2014 (v profilu), měřím 184 cm a jsem spokojenej s velikostí M. Myslim že geometrie jakýkoliv novější Ninjy bude stejná nebo hodně podobná. Kolo je úžasný v tom, že na něm můžeš jezdit jak sjezd, tak normální XC výlety nezávodním tempem. (záleží na tlumiči, jestli má nastavení komprese).

        Jinak doporučoval bych si přešíst tenhle testride..

        0 0
        • Sunshine 29  

          Ninja FR je trošku jiná, tenhle enduro set up už se nedělá…

          0 0
          • Marshall  

            Aha, tak to pardon.

            0 0
            • Sunshine 29  

              Mě se taky líbila, nakonec to dopadlo jinak, ale mám dojem že se sehnat ještě dá, jako parkový kolo na hovadiny v lese a tím, že se na tom dá v poklidu vyletit dle mě dobrá volba.

              0 0
        • kubajz2016  

          Díky,někdo další co jezdí ninju fr 2015–2016?

          0 0
          • Kysky  

            ono celkově, co jsem koukal, tak sjezďáky,FR a endurka vycházejí velikosti menší než XC :-)

            0 0
    • svobikk  

      máš SZ :)

      0 0
    • kubajz2016  

      Jakou velikost jsi testoval?kolik meris?

      0 0
      • Kysky  

        Jezdil jsem eSko a naprosto mi vyhovovalo. Když člověk musí jít hodně za sedlo, tak tu delší rámovou trubku u M určitě poznáš… Měřím 173cm a podle toho měřidla velikosti na stránce Authoru mi to ukazuje rozmezí S a M

        0 0
        • Doomek  

          Pokud budeš chtít mít kolo pod kontrolou tak za sedlo nikdy nelez, hrozí naklepání kulí: -D naopak hezky to držet s těžištěm ve předu a ber mko pak budeš drťit vše co si budeš přát ;-)

          0 0
          • Kysky  

            Radši naklepaný kule než rozklepanou držku :D

            0 0
            • Doomek  

              Ruku na srdce co bys radši ,sem tam nějakej zub nebo namotané koule pod zadní stavbou ? :-D

              0 0
            • Mr.Duck  

              Ono se to sice nezda, ale to naklepani kouli prave casto predchazi naklepani huby.

              Mam taky 173cm, na S jsem zacinal a melo to neco do sebe, ale prave tim jsem se naucil chodit casto hodne dozadu, a snazim se to odnaucit doted. Jezdim ted na M, a u nekterych kol bych uvazoval i o L. Myslim, ze na vetsim kole se mnohem lip naucis pracovat s tezistem, mas tam vic prostoru pro praci s nim aniz bys musel chodit za sedlo.

              Dozadu bys mel jit jen proto, abys udrzel rovnomerne rozlozeni hmotnosti mezi prednim a zadnim kolem, a kdyz uz jsi daleko za sedlem, na prednim nemas zadnou vahu ani silu v rukou ho ovladat. Zatimco s delsim kolem kdyz budes ve stejne poloze ⇒ stejne daleko za prednim kolem, mas stejnou sanci (ne)prepadnout pres riditka, ale zaroven na prednim kole budes mit aspon trochu vahy, protoze nebudes nekde daleko za zadnim viset na tom ze div neprepadnes dozadu.

              0 0
              • Kysky  

                Tyjo, když to takhle čtu, tak si uvědomuju že máš pravdu. Takže při nejlepším otestovat obě velikosti. Na druhou stranu občas si i u posedu na XC říkám, jestli by S nebylo lepší.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Hele ja mel jeste pred 2 lety obe kola v S (DH a EN), melo to rozhodne neco do sebe. Treba na north shore, kde se casto jezdi hodne utazeny zatacky, nejlepe v kameni, idealne tak akorat z kopce ze to je vo hubu ale ne dost prudky na to, abys to tam moh „poslat“ :) V takovych situacich to bylo na S asi jednodussi, ale mozna ne lepsi! Ted s delsim kolem to projedu taky, ale clovek na tu zatacku musi vic myslet, lip si ji najet, idealne trochu rychleji. Coz ma ale zas vyhodu, ze se vazne naucis lip zatacet a pojedes rychleji i tam. Na rychlejsich a hodne strmych mistech je pak delsi kolo jasna vyhoda.

                  0 0
                  • Kysky  

                    Tomu rád věřím. Tyto zkušenosti jsou k nezaplacení. Ale pro začátek aby se člověk naučil bude ta menší velikost asi lepší jak píše níže JFtryall že?

                    0 0
                    • Carloss  

                      pokud jsi na hraně, tak radši menší

                      0 0
                    • Mr.Duck  

                      Já ti nevím, sám bych teď šel asi do větší, kdybych znovu začínal. S menším bude možná trochu lepší začít, ale možná větší pomůže naučit se líp.

                      0 0
                      • Kysky  

                        V každým případě děkuji za rady a zkušenosti :-)

                        na hraně jsem u Ninjy, která je tak nějak až na pátým místě v mých favoritech a u prvních dvou jsem podle jejich geometrie čistě na M :-)

                        0 0
                  • Doomek  

                    Přesně jak říkáš dřív jsem jezdil při mých 190cm na malé M3 a šlo to lehce na prdel krotilo se v zatáčkách jedna báseň ale v rychlosti v rockgarden mě měla tendenci vykopat ze sedla. Teď jezdím na operátorce v L a je to úplně jinde a na testovačce v brandentallu jsem si půjčil V10 v xxl a prostě mazec ta stabilita

                    0 0
              • Concorde  

                +1 Nedejboze, kdyz potrebujes prizvednout predni kolo a uz pro to neni prostor..

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak, tam pak uz obecne neni moc prostor na jakekoliv rizeni :)

                  0 0
          • kubajz2016  

            A co při 180 cm potavy?láme se to taky mezi M a L velikosti.Z obchodu mi byla doporučena velikost M ale radši bych názor od někoho kdo na těch kolech lítá.

            0 0
            • Bubaaak  

              http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

              a výsledky porovnej s geometrii… co člověk to originál, takže 5 ruzných lidí co maj 180, můžou mít 5 ruzných velikostí.

              Doporučuju změřit se na 3× a pak ještě řekni někomu aby tě změřil zas

              0 0
            • JFtryall  

              Mko bude pro tenhle zdvih lepsi volba. Jestli mas extra dlouhy nohy, tak by Lko bylo taky pouzitelne, ale spis pro Trail/En pouziti a to uz by byl vhodnejsi Patriot.

              0 0
              • kubajz2016  

                Můžeš více rozvést proč M pro tenhle zdvih?hodí se to kolo vůbec na sjezd?

                0 0
                • JFtryall  

                  Hodi se na freeride, coz je dost obecny pojem. Obcas bikepark, obcas vylet po trailech, obcas tezka technika v horach na hrebenu. Na to je obecne lepsi mit to kolo spis nizsi a ne uplne dlouhe. Takze pokud to budes mit na jezdeni, skoky, uceni techniky atd atd, tak Mko. Pokud to bude jako nahrada XC kola, tak Lko taky poslouzi, rozdil neni nijak zavratny.

                  0 0
    • kubajz2016  

      A co ty zadní stavby na letošních ninja?praskaly nebo byly uz ok?

      0 0
      • Doomek  

        Lidí na ní jezdí hodně a stále drží takže asi cajk

        0 0
    • kubajz2016  

      Díky moc.Jinak da se sehnat „lepší“ fr/dh do 40 tisíc?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.