Ninja 2.0 vs 3.0 vs Ninja fr 2015 vs CTM Boxxer vs Status I

39 nepřečtených
  • Wakizashi

    Ahoj zkušení,

    takže předem díky za info v mých minulých vláknech a v nasměrování, co tak nějak chci. Omlouvám se, že nákup kola řeším jako kdybych stavěl raketoplán a dávám si na čas. Po zklamání jménem SWAG, a naopak poměrně příjemnému pocitu na lowku Ninja 2.0 jsem došel k rozhodování mezi konkrétními koly. Jop, FR kolo by bylo asi pro mne nej. Nerozhodný jsem viz modely výše.

    Toho ninju 2.0 jsem měl možnost zkusit a sedělo se na tom pěkně. Z toho kola jsem měl pocit, že nesedím na hračce. Střizlivého mne ale nechává snad pár diskuzí a hatů na Authory ohledně prasklé zadní stavby. Otázkou je, jestli se to musí stát nutně i mne. To kolo nemám jen na bikepark akci, to spíše výjimečně. Na snadě je pak otázka, jestli se vyplatí pořídit si vyšší 3.0 verzi (byť má ale také lehká a levná kola?) nebo model pro 2015 (olej/pružina – lehčí údržba?). Zkusím ještě následující týden zjistit, jestli poblíž nemají někde nějaké CTM a ideálně toho boxxera ( ikdyž pochybuju). Má někdo vlastní porovnání vs Author? Další možnost je zkusit někde vyžebrat slevu na Spešla Statuse, ale otázkou je, jestli bude v Lku (měřím 195/80 kg – další jistota u toho Authora, u kterého velikostně prostě okej). Mám za to že Statuse I má uživatel „Pivot“ a je nadmíru spokojen, i když musí šlapat kopce.

    Který model Vám přijde pro mne jako dobrá volba? 70 % jízdy budou nějaké traily a „enduro“ jízda v lesních cestách, 10 % skoky, Zbytek lehké ježdění. Základní Ninja se dá sehnat za 32k a Author se k výměně zadní stavby prý staví docela vstřícně. Nevím jak po záruce tedy… Zlevněný CTM Boxxer expert z minulého roku je za 36k. Ninja FR pro 2015 za 40k, Status už za 54k, ale zas je to Spešl, jen jestli bude v L a navíc ta cena (v mánii jsem chvíli pokukoval i po Canyonu za 60,–, ale naštěstí už velikost nemají, to kolo vypadalo božsky…).

    Nechci zbytečně na kole šetřit, ale zase do toho nechci vrážet víc, než je třeba. Závodně jezdit nebudu, jen jako hobík a to kolo budu mít více naddimenzované, než co s ním opravdu budu dělat. Nejraději bych volil patriosticky Authora (ninja fr 2015 mi přijde asi nej kvůli olejové vidli, byť RST, ale z budgetových prý velmi dobrá volba), plášťům, rozsahu pastorků. Ninja 2.0 vypadá fajn zase cenou. CTM mi na papíře přijde o třídů výše se značkovými díly, o chlup lepší cenou. Zase mě děsí jejich záručák a jak probíhají reklamace. Ty framy od Astra ale nemůžou být taková katastrofa, ne? U Spešla je zas poměrně vysoká cena, když se podívám na předchozí kola, ale určitá záruka kvality a R&D…

    Díky. ;-)

    • saintjv  

      DH kolo na Enduro?:) tak jestli jsi železný muž proč ne:)

    • logoman  

      Spis bych koukl po enduru evo.

      Ale pokud nechces jezdit do bikeparku, vzal bych nejaky klasicky enduro v cenovym limitu.

    • Leviathan  

      Taky jsem takhle před 4 lety uvažoval. Naštěstí už jsem z toho vyrostl a letos pořídil Reigna 1 27,5 a nemůžu říct, že by kolo ve sjezdech nějak na Torque ztrácelo. Spíš naopak. Z kopce se mi na tom jede lépe a váhová úspora 5 kg při výjezdech je hodně znát. Být tebou řídil bych se radou Logomana a vzal nějaký enduro bike, pokud nechceš trávit 70% v bikeparku, jinak se budeš zbytečně trápit.

      • Wakizashi  

        Otazkou je, co si kdo pod pojmem sjezd predstavi. Nekdo strmy trail, nekdo kameny a koreny a nekdo milion metrovych dropu. Bylo by fajn, kdyby se to kolo po roce nesesypalo. To Evo vypafa hezky diky zdvihu. Jen ta vrchni trubka mi prijde hubena. S dostupnosti v L to taky nevypada ruzove a mesic se mi uz nechce moc cekat. Kazdopadne bylo by fajn, kdybyste se drzrly topicu. Na vase tipy kluci ale mrknu. Ten Giant Reign x je mimo rozpocet… hodne mimo uz.

        • Zoidberg  

          Vidím, že hodně dáš na průměr trubek. Co tloušťka jejich stěn? Tyto úvahy bych vážně nechal konstruktérům… Z obrázku nebo pouhého sednutí a pohledu pod sebe fakt nepoznáš co ten který bike vydrží… Budu se opakovat, ale 80 kg není (zdaleka) žádný extrém. Podívej se na Youtube, co Evo a podobné biky vydrží a pod jakými jezdci.

          • Wakizashi  

            Tak predpokladam ze 180mm vidle s 20mm pevnou osou toho vydrzi vic nez nejaky 32mm fox se 140mm a 15mm… radsi se nadru s pocitem satisfakce a zadostiucinenim s naddimenzovanymi komponenty, nez pak brecet nad rozlitym mlekem-vidli. Na to Evo mrknu ale. Bylo by ale taky fajn, kdyby tu nekdo vyplivnul nazory i na ty freeride kola v nazvu vlakna. :)

          • File12  

            Vydrží hodně. Otázka je jestli to vydrží víc jak rok. Ale na zakladatelovo vypsání co jezdí bych bral určitě enduro bike. O tom žádná. 80kg je úplně na pohodu. mám metrák a tam se to láme kdy už nebrat úplně nejlehčí komponenty.

            • Wakizashi  

              Nemám v plánu kupovat kolo jen na rok… To určitě ne. Dřív jak za dalších pět let neplánuju kupovat něco jiného… Nepočítám servis a díly…

        • Leviathan  

          letošní Reign 2 rozhodně není mimo tvůj rozpočet, pokud jsi pokukoval po Canyonu za 60

        • kOmE  

          Evo vydrzi vse co sjezdak od jinych znacek. Toho se bat nemusis.

      • wilda81  

        Pět kilo? Tak sis tak trochu zapřeháněl, co? ;)

        • Leviathan  

          18–13 je kolik? slečna si pořídila Reigna 2 a tam je rozdíl ještě větší: 21,5 vs 14,3 ;-)

          • wilda81  

            Tvůj Torque měl 17,1 katalogovou váhu. Pokud jej koupíš/postavíš na vzduchu s jednoplackou, tak jsi v Lku v pohodě na 15kg i bez řešení váhy. Rázem máš rozdíl jen 2 kg.

            Každopádně nic to nemění na tom, že Reign resp. bike ze stejné kategorie by byl pro zakladatele asi lepší volba. Zase jestli na tom chce i skákat, tak nevím jestli by tohle zacházení Reign dlouhodoběji ustál …

            • Leviathan  

              17,1 plus pedály, Reverb, butyl + těžké Maxxis duše a rázem mělo 18, investice do nových dílů by vyšla draho, tak jsem raději pořídil nové. A hlavní důvod byly ložiska ve vahadle. Ty se sraly pořád. Za tu dobu jsem do nich a těch ostatních vrazil 9000,– , bratranec má toho samého a taky po roce ježdění měnil a navíc čekal přes dva měsíce, než mu byli schopni poslat nové. Ty s nima nemáš problém?

              • wilda81  

                Ložiska ani ne, spíš bordel a následné křupání z oblasti středu. Když je naperu hned ze startu vazelínou, tak celkem vydrží. Dodací termíny jsou někdy špatné no, proto se snažím mít nějaká ložiska doma v zásobě.

    • Zoidberg  

      Zkusil jsi na některém z těch kol ujet delší vzdálenost, vyjet na kopec? Píšeš, že se na Ninjovi sedělo pěkně. Jel jsi na něm? Kde, jak? Jaké máš s jízdou v terénu zkušenosti? Píšeš z pozice začátečníka žádajícího o radu a za několik týdnů jsi se přesunul od úvah o turistickém Mongoose Salvo s 29" koly k DH bikům… 195 cm a 80 kg nejsou míry, s nimiž by sériové AM nebo enduro biky měly mít problém. Teď mě nenapadá česká obdoba anglického overkill, ale tak na mne Tvůj výběr působí. Přikláním se k několika názorům výše.

      • Wakizashi  

        Ten post jsem psal z pozice, kdy jsem si myslel ze ful sus=automaticky skakani a blbiny. Nejake rozdily ve zdvihu, sire vidle apod. jsem neresil…

      • wilda81  

        +1

    • goofy  

      Tak abych reagoval na základní vlákno tak:

      Ninjy bych se zas tak nebál. Pár jich křuplo, ale pořád jich jezdí dost v celku. Byly to tuším hlavně ty první modely a reklamace uznávají. Pokud Ninju, tak bych šel určitě do 3.0. Celková výbava včetně tlumicích jednotek je celkem dost výš. To CTM se mi nějak moc nepozdává.

      Jinak pod jsi pokukoval po Canyonu, tak by možná stál za zvážení i takový Radon Swoop a možná by se našlo i pár dalších. Každopádně na tlušťky trubek se nedívej, protože záleží jak mají silné stěny atd.

      Třeba ten Spešl EVO by mohl být pro tebe hodně fajn, ale sehnat ho bude asi problém.

      Další věc je, že jestli by fakt nebylo lepší na to co popisuješ nějaké klasické endurko.

      • Wakizashi  

        Perfektní odpověď konečně, díky. Super-enduro bych asi bral jako ideál. To EVO vypadá fakt pěkně. Kdyby nebyl tak svkělej kurz díky ČNB, tak snad mám objednaného toho Swoopa… Fakt krásný a asi i za těch 56k.

      • Wakizashi  

        Jinak co se 3.0 ninji týče, 2014 je univerzálnější díky 36 pastorku a dvěma plackám, to bych se opravdu nebál ani na výšlapy, ale u 2013 to vypadá na MNOHEM lepší tlumič a vidlu. Někdo zkušenosti s obojím? Kdyby se našel někdo, kdo by to nejel za doporučenky, ale normální ceny, možná by to byl můj favorit. Jinak na odpověď ohledně Eva čekám… ;-)

      • Doktor-Prase  

        +1 za Swoopa.

        Trosku z jine strany – Resil jsme nedavno „lehci Enduro, tezsi AM“ – Patriot, Reign, Capra, Strive, Spectral:

        Minimalne ta Capra ma presah i do FR, treba pomuze moje tabulka (klidne si pridej vlastni radky):

        https://docs.google.com/…_ZfEyd4/edit?…

      • Wakizashi  

        Ahoj, mam moznost koupit ninju 3.0 2014. Prakticky nova za 47k. Majiteli byla velka. Je to uz dobra cena aby se vyplatilo nad tim premyslet?

        • wilda81  

          Těžko soudit bez znalosti aktuálního stavu, ale když si vezmeš, že nový se dá koupit za 55k, tak 47 není až tak výhodná nabídka. Zkus jestli ještě trochu nesleví.

    • File12  

      Podle toho co píšeš ti stačí enduro kolo. Na FR se vykašli a DH tuplem. Pokud nebudeš v bikeparku každej víkend, je to na pohodu. Enduro bike dokáže taky skákat hodně krutý věci a vydrží. V plný polní mám 105kg a tam už trochu má cenu uvažovat kolik to vydrží. Jinak to neřeš.

      začni koukat po enduro kolech, pak napiší jaký sis vybral.

    • Rubi  

      pokud na tom nechces jezdit jenom parky, tak to ctm boxxer vyrad, kamarad ma 2013 na dh a jet na tom pouze po rovine je peklo, natoz nekde do kopce…

      byt tebou tak se kouknu co vydrzi enduro bike a myslim ze ti to bude bohate stacit…

    • Machy94  

      Mám ninju 2.0 2013 používám to jako enduro bike nahodil jsem dopředu 32 oval převodník dozadu 36z kazetu a jezdí se na tom parádně dají se vyjíždky i kolem 70km ale jak píšeš ty že to chceš na lítačku do lesa kolem baráku tak si myslim že ideál :) Kolo něco váží není to jako 14kg endura ale dá se to přežít je to o nohách :D Mám na kole najeto kolem 1500km a zatím žádný problém všechno funguje tak jak má jen do vidle se musi místo vazelíny dát olej pak chodí celkem slušně i vidlice :) Ale pokud máš ty peníze tak bych šel určo do tý 3,0 ta už má kolem 16kg a to už je celkem dobrá váha na takový bike..

      • ondrapolo  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • ondrapolo  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • ondrapolo  

      Zdravím, mám dotaz pánové. Chci si koupit a byl jsem rozhodnut pro Authora Ninju Fr 2015, ale trochu mě zamrazilo,když jsme četl,že u Ninji sice 2.0 2013 praskají zadní stavby a sypou se ložiska? Máte s tímto vlastní zkušenost. Děkuji za info. Ondra

    • Suke001  

      Ty zadni stavby od 2015 zeprej uz nepraskaji, ja mam sice 2014, ale je tam nova zadni stavba z 2015 a zatim to drzi.. Loziska no problem, uvidime casem..

    • svobikk  

      mám ninju 3.0 :) starší asi 2011 takovou zlatou :)

      letos sem si jí pořídil s myšlenkou, že to překopu na enduro. Když sem si to dovezl do kopce se tomu moc nechtělo, tak sem tam praskl do předu32z a do zadu kazetu 36–11 a už je to kurva lepší! jetště pořídím teloskopickou sedlovku a hurá do terénu. i bez těch překopaných převodů a se sedlovkou tak nízko kdy mě až chytali křeče do noh tak sem na tom 50km v pohodě :) tak už se těším až to trochu vyschne tá zem a mohl bych to zkusit :)

      • Machy94  

        Přesně jak píšeš když se to dobře zpřevoduje tak se na tom jezdi vpohodě i do kopce ;) jinak loziska zatim vpohode a mam najeto něco kolem 1500km převážně enduro. Žadne velke dropy atd.

        Kolo super a když se odlehči bude ještě lepši ;)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.