Aktualni ekvivalent k RS Duke SL

14 nepřečtených
  • Troll

    K plne spokojenosti pouzivam Rock Shox Duke SL, ale koukam, ze RS nejak inovoval modelovou radu. :-( Jaka by asi tak mohla byt ekvivalentni vidle k tehle? Kterou nyni prodavanou byste ji nahradili? Dik za radu.

    0 0
    • jonti  

      recon, reba

      0 0
      • Troll  

        Koukam, ze se budu muset poradne mrknout na ten jejich web. Ta cisla pred modelem, maji nejaky konkretnejsi vyznam? lehce me to mate. :-)

        0 0
        • SoLaX  

          No pry je to podle vykonu motoru nejakych starych Amerik, ale proste plati ze cim vyssi cislo v rade, tim lepsi..

          0 0
    • Grifon  

      Měl jsem Duka ale ne SLko,ale U-turn. Nahradil jsem ho Reconem. Bylo mi řečeno že je to nástupce, působí daleko robustnejc – má 32mm nohy… Zatím jsem s ním plně spokojený.

      0 0
      • coffield  

        Aby ne! Recon je XC/all-mountain vidlice. S Dukem (který je čistě XC) mají společný maximálně ten U-Turn, pružinu a otevřenou olejovou lázeň…

        0 0
        • vlk  

          No sorry, ale já když kupoval Duka XC u-turna tak ho RS zařadil do skupiny all-mountain. Schválně se mrkni do nějakých těch papírů co jsi k tomu odstal.

          Jinak Recon nemá olejovou otevřenou lázeň jako Duke xc u-turn. Jinak např čistý Duke XC/SL 05 má už např. obdobné tlumení jako Recon.

          Takže Recon u-turn má společný u-turn s Dukem XC u-turn a tlumení s Dukem SL 05. RS jsou prostě skládačky. Nové vidlice mají zcela jiné stavební části a nemají zcela totožnou ani jednu z nich. Když už jsou totožné konstrukčně, tak mají jiné velikosti.

          Obecně v řadovém označení u RS se až tak nedá mluvit o nástupcích, když už ale, tak výrobce i odborné časopisy představují jako nástupce namísto Duka Recona.

          0 0
          • coffield  

            V mém originálním návodu z roku 2003 o AM není ani slovo, ale uznávám, že některé vidle Duke U-Turn na sobě měly polep miniaturním písmem „All-mountain“. Moje ne. Každopádně Duke se kroutí (při brždění znatelně) a svíjí a nevím, jak moc je PRAKTICKY vhodný na all-mountain. Když pak člověk jede třeba na Tora 318 nebo na Fox Talas, rozdílná tuhost se pozná. Ale jinak je Duke VÝBORNÁ vidle a ani po čtyřech letech nemá cenu ji měnit.

            0 0
            • palkac  

              Duke byl určen na drsnější XC. ALe dnes je 80mm zdvihu na totální chrtění i málo. JInak já mám duka 2005(poslední rok) a má motion control a víceméně je to reba. Takže podle původního určení je dUke ekvivalent recona, ale podle dnešních měřítek to je na úroveň reby. Před pár lety taky bylo 130mm na freeride.. :-)

              0 0
              • marapara  

                Taky bych k Dukovi přiřadil Recona jako ekvivalent. Měl jsem ji ve verzi U-Turn a většinou ji vozil na 85 mm, což bylo tak akorát. Do sjezdů jsem vyšrouboval na 108 mm. Do prudkých kopců šla zase na 70 mm. Změna geometrie byla znát víc, naž na RVL co jsem koupil po Dukovi

                0 0
            • vlk  

              No jo, jenže musíš brát co bylo kdysi a co je dnes.V dobách kdy byl Duke novinka apod, tak měly 32mm jen šistě sjezdové vidle.Tenkdát byly na xc určeny vidlice s 28mm a 30 byly all mountain.V tehdejší době to byl konkurent pro MX comp apod.Je jastné, že v tuhosti nesnese srovnání s nynějšími vidlami. proto se už také nevyrábí.Za nějaký ten rok bude na all mountain 34mm a pak budou o revelationech apod. Říkat to samé co dnes o Dukovi.Prostě vývoj jde dál. To že konkurence u Marzocchi apod zaspali je věc jiná. Duke byl ve své době zařazen jako all mountain vidlice, dnes by patřil na XC.Také bych si dnes raději vzal Recona či Revelationa.Ale o tom to je kdo kdysi kupoval Duka kupoval ho přeevším jako all mounatin vidlu. Proto tento dnes poohlíží po all mountain vidlách. Revelation a dle mne i Recon.

              0 0
    • Darkson  

      já bych bral Rebu nebo Revelation, podle požadavku na zdvih

      0 0
      • Troll  

        No ja totiz uplne konkretne resim nakup fulla, ale potreboval bych se vejit 30–40kKc. Jeden kandidat je Trance 3…

        Ted jezdim na HT relativne novou (1.5 sezony, 3000km) Duke SL, rekl bych, ze to byla moje prvni „poradna“ vidle abyl jsem z ni totalne nadseny. A nerad bych sel dolu k necemu horsimu (Tora 289?)…

        Takze premyslim, jestli premontovat na noveho fulla moji staro-novou vidli a nebo se na to vykaslat. Stejne, jde o vidli a zadek. Na tom Trance bych asi vyhledove nechal vymenit zadni tlumic za zamykatelny/Pro­Pedal? (dle penez) Zbytek „bizuterie“ je mi v podstate jedno, gramy nehonim a stejne je to spotrebak. Prehazku dojebu v lese driv, nez ojedu a presmyk Alivio mi vydrzel 7.000km, nez jsem ho spotreboval beznym provozem.

        To, co bych pro me povazoval za idealni (Trance 1, Reba Race + Float RP2), na to bohuzel nemam (60kKc).

        0 0
        • poiko  

          mně vždycky přijde, že když si koupim na místo něčeho starýho (čistě z morálního zastarání, ne funkčností) něco novýho „vyvoněnýho“, tak z toho nakonec vyplyne, že se o to nový musim starat podstatně víc a navác za to dam nekřesťanský prachy, atd. pak radši držim hubu, pže to je nový, ale v duchu si pomalu postesknu nad starym dobrym, bezúdržbovym a levnym:) imho bych nechal toho Duka. já jsem s nim pořád ještě spokojenej

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.