Muzete mi prosim nekdo poradit, jak moc narocna (po finanacni i technicke strance) je zmena zdvihu u Marzocchi MX comp AIR 04 z 85 na 105 mm? Dik.
Muzete mi prosim nekdo poradit, jak moc narocna (po finanacni i technicke strance) je zmena zdvihu u Marzocchi MX comp AIR 04 z 85 na 105 mm? Dik.
no napred bude treba zjistit, zda to vubec pujde. NApriklad dle vykresu (www.bartonicek.cz) nejak vyplyva, ze tlumici plunzr je u 85mm verze jiny (kratsi), takze ono to ani jit nemusi, ale nevim, chce to rozdelat a okuknout.
tak sem to mel rozdelany a ja teda nevim. Nejsem zadnej odbornik, ale zda se mi, ze jinak, nez prodlouzenim tech tlumicich patron se vyssi zdvih udelat fakt neda. Nejakym zpusobem prodlouzit jejich zavity, ktery drzej ve vnejsich nohach (nejaka prodluzovaci redukce??) Jakym zpusobem se zvysoval zdvih u modelu 2003?
Tenhle tyden jsem se na to ptal v servisu ohledne MX Comp 03. Rikali, ze to jde, cena materialu pry 500,– a plus neco za praci.
na model 03 dotaz nebyl.
hmmm, takze na to je nejakej kit. Nevis nahodou jeho pribliznej obsah..:-))
hmmm, tak sem se na ty kity ptal u Bartonicka a toto je odpoved:
Dobrý den, Marzocchi takovéto kity již nenabízí. A nejesem si zcela jist zda tuto přestavbu půjde provést pouhou výměnou dorazových pružin. Toto budu schopen říci až vidlici rozeberu – třeba při výměně těsnění a pak i cenu (300–1500).
takze tak…:-((
Jooo? A můžeš sdělit podrobnosti? U 03 by to zajímalo mě. Na Marzocchi maj sety jenom pro verzi Pro, jde to i pro obyč Comp Air?
Přibližnej obsah toho kitu nevim , a v tabulce Travel change kit 2003 je že to platí i pro verzi comp air .
Co jsem videl tak jinak nez zmenou plastoveho plunzeru to nejde,negativni pruziny jsou kratke, ne jak u starsich modelu,kde stacilo dat kratsi negativni pruziny a bylo to.Kamos musel takto predelat MXC ktere ma stejnej pajsl.Driv byl take plunzer kovovy,holt velky M se snazi snizit naklady a tim se blizi ostanim vyrobcum.Akorat nechapu proc furt stoupa vaha, kdyz je tam vic a vic plastu.Treba MXC myslim 3roky stary vazilo neco pres 1600g,o rok pozdeji s diravou korunkou uz mela pres 2000g:( nechapu jak to delaji 400g rozdil je peknej kus zeleza,natoz hliniku.
Hmmm… koukám na rozborku vidle od bartoníčka a asi už to pomalu chápu. Předpokládám že dyby se to řešilo delším plastovym plunžrem (je to doufám ta tyčka co drží vnitřní nohy ke spodku vnějších), rezerva v délce vnitřních noh je dostatečná? Neovlivní to nějak tuhost vidlice? Ty plunžry by snad nějak šly nastavit (pokud teda kity už opravdu nejsou), ne?
Teoreticky by sel ten plunzer nastavit zespodu,ale to by se zmenila poloha direk,kterymi protika olej ⇒ na kon¨ci zdvihu by hodne prituhla.Na tu kamosovu EXR jsme nechali vytocit plunzery o 3cm delsi s tim ze chtel jit z 80 na 100 + o 1cm delsi neg. pruzinu pro zvyseni citlivosti. Nakonec tam nechal neg. pruziny puvodni, takze ma 11 cm zdvih.Pouzdra jsou nalisovana tak, ze by slo teoreticky udelat asi 130 – 135 mm zdvihu.To by se uz asi hodne kroutila s klasickou osou.
Ta 1600g mela hlinikovy sloupek, treba ja ji mam ve verzi s ocelovym, a vazi pres 1800g. Cili narust vahy jenom 200g. A ten stejne nechapu :) Btw, odkud mel kratsi negativni pruziny, a jak se mu povedlo je vyndat ? Asi jde rozdelat ta patrona, ale me to moc neslo, asi zalepenj zavit.
Ja to ale chapu – podivejte se na spodek nohy…kolik tam toho je tedka navic – proste diky rozdeleni futer na dve, aby to melo nizsi zivotnost, museli dat vic prostoru pro nohy… :)