Utíká mi vzduch z Marzocchi MX Comp ETA

81 nepřečtených
  • Pekáček

    Začal mi utíkat vzduch z Maruny. Divné je, že když kolo stojí, utíká méně. Za 20 hodin stání se tlak snížil z 52 na 42PSI, ovšem za hodinu jízdy to je z 52 na 32PSI, jednou jsem dojížděl i na cca 20PSI a to už to držela jen pružina v ETA noze. Jako první jsem měnil ventilek, bez úspěchu, pak jsem prohodil těsnění co je na zátce (ETAxAir), taky prd platný. Když už jsem něvěděl co dál, dal jsem na ventilek jinou, utěsněnou čepičku a taky závity na zátce obmotal teflonovou páskou. Nepomohlo nic, tak doufám, že třeba pomůže BF. Ještě dodám, že olej z vidle neutíká a po rozborce dnes vypadá vše v pořádku, těsnění čisté i se zbytky vazelíny co jsem tam dal na jaře. Jen oleje byly tak trochu tmavé a metalíza, na kovové „drobení“ v oleji jsem si už zvykl. Díky za vaše zkušenosti a názory.

    0 0
    • Dijck  

      Nj, marzocchi:)

      0 0
    • Pekáček  

      Ještě dodám, že mi trošku vzlíná olej kolem nohy u korunky kde je vzduch, na druhé straně jak je ETA je to vždy suché. Ponořit vidli do vody jsem zkoušel, únik vzduchu není patrný.

      0 0
      • goofy  

        Tam bych unik nehledal… Ale nevim kde by to mohlo utikat

        0 0
      • kovar  

        tama olej nemá co vzlínat, pokud není nějaký tunýlek ve spoji noha korunka, takže možná ti tama i utíká vzduch

        0 0
      • la-da  

        Hm,to vypadá divně.Na jak dlouho jsi zkoušel tu vidli do té vody ponořit?Mě přijde že to musí utíkat někde u té horní zátky jak je ventilek – nemáš náhodou třeba nějak nadrbanou tu plochu kde dosedá to těsnění zátky?Třeba nějakej Ital(nebo kdo to vůbec vyrábí) při obrábění myslel na něco úplně jinýho…Nebo že by to utíkalo tam kde vzlíná ten olej?To by musela být ta vnitřní noha pod tou korunkou prasklá či co…

        0 0
      • Vilém  

        Nemas prasklou nohu pod korunkou?Me to takhle delalo,kdyz tam byla vlasova prasklina,proste se objevovala troska oleje pod korunkou.

        0 0
    • Smazaný účet  

      tesneni se po case opotrebujou a vzduch pomalu utika, zvlaste prave pri jizde, kdy pri chodu vznika vetsi netlak nez pri stani kdy je vlastne nejmensi, tesneni je treba je vymenit, kolik ma ta vidle najeto ? ja menil tedka po 15tis…

      jen dodam ze to tesneni stoji 160kourn x 2 do kazdy nozky, nic velkyho :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        ‚vznika vetsi tlak‘ ;-)) sem chtel napsat, ‚netlak‘ neeeee ;-)

        0 0
      • vasil  

        které těsnění (z jaké části vidle) a kde se dají koupit? u batoníčka?

        0 0
        • Smazaný účet  

          tam tech tesneni moc neni :-) to hlavni :-) nahore pod stirakama v ‚nohavici‘ vs ‚vnitni noha‘ :-) ano bartonicek… jinak me je od nej objednavaj normalne tam kde nechvam opravovat fsechno na kole… tedy u Dr.Adamka zde f usti :-) myslim ze u vas v cykloserviiizu ti to taky zaridej :-)

          0 0
        • vasil  

          kámoš má podobný problém, když nejede – pohoda, když jede – nepohoda :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            jeste teda si prisadim ze opotrebeny tesneni se projevi vic v zime, kdy ta pryz neni tak pruzna…, nic neni vecny, je to guma a ta se vosoupe ;-)

            0 0
      • Pekáček  

        Myslíš těsnění co je na zátkách? Stíráky jsou v poho, drží, nepouští. Najeto má přes 10 tisíc určitě. I po nahuštění na vyšší tlak (za což jsem dostal vynadáno od servismana v Hranicích, že to není dobrý) to neutíká nijak závratně rychleji (jen v klidu, nejel bych na přehuštěné vidli), bublinky jak jsem psal taky nic. Tady je ještě foto olejíčku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          pod stirakama sou gurefa neboli tesneni ;-) to je to hlavni tesneni ktery drzi vzduch tam kde ma bejt :-) dokazu si predstavit ze utika zatkou ale prijde mi to nepravdepodobny, tam se nic nehejba, nesoupe… to je vecny… ale tydle tesneni, vnich ta noha jezdiiiii… to se proste musi opotrebit… moje vidle ma 150mm zdvihu, takze to opotrebeni je jeste markantnejsi nez u nizsiho zdvihu, logicky…

          0 0
          • Pekáček  

            Ale tyhle „gufera“ drží olej, ne vzduch. Vzduch tlačí na olejovou hladinu a ten se „snaží“ dostat ven „guferama“. Kdyby netěsnily, bude to tahat olej tamtudy. Kdyby to vytáhlo všechen olej, pak by teprv unikal vzduch.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ne, ty gufera drzej i vzduch :) vermi :) vzduchovy marzocchy jezdim odjakziva, mam uz treti :-) to tesneni proste jednou za cas je treba vymenit, stiraky stiraj bordel aby se nedostal k tem guferum/tesnenim rikej tomu jak chcesh :-) ale nedrzej ani vzduch ani olej :)) do dala to tesneni podnima :-)

              0 0
              • Pekáček  

                No, čistě teoreticky schematicky, mám za to, že to musí fungovat nějako takto. Jasně že tam není načmárané tlumení a ventilek a tak. Hele i tomu těsnění se říká prachové a olejové z nějakého důvodu.

                0 0
                • goofy  

                  Tak tak. Pokud se tam dostane vzduch, tak je to opravdum minimum, myslim…

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  toho oleje tam mash strasne moc namalovanyho ;-)) oleje se tam leje kousek nad plunzr… :-)

                  to tesneni cos namaloval je stirak, podnim je teprva TESNENI :-)

                  inac, mnozstvim oleje se reguluje progresivita, cim vic tim vetsi…, cim min, tim linearnejsi chod, to cos namaloval by nefungovalo :-) bys vzivote nedosel na konec zdvihu :-) ale to asi vish :)

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  a jeste teda premejslej co by se stalo stim tvym nakresem dyzbys prevratil kolo na riditka a sedlo ;-)))

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  sem se rozkecal co ? ;-) treba v moji marcoshe je tlumici jen jedna noha, ve druhy mam oleje minimalne… byl by tam zbytecnej.. :-) v tom tvym nakresu ho urcite neni ani pod spodni kluzny pouzdro…

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Tak to já mám ve druhý noze ETA patronu a ta potřebuje být namočená v oleji, jinak nechodí. Co se týče stíráků a těsnění, myslím že kdyby pouštěly vzduch, budou pouštět i olej. Příjde mi to podobný jako s vodo a olejotěsností u munice. Co je odolné proti oleji, je i vodotěsné.

                    0 0
                    • vlk  

                      Myslím, že pod olejovým těsněním bude vždy nějaký vzduch.Si nedovedu představit, jakým způsobem bys to musel plnit, aby tam nezůstal.Zaliješ totiž nejdříve spodek vidle a vytvoří se tam malá vzduchová kapsa, která sise trochu probublá, ale i tak tam musí zůstat.Vzduch unikne spíše než olej(ten je hustčí a tak se protlačit nemůže-přecijen má také u vidlic vyšší viskozitu.)Např když trochu netěsní pístky u vzduchovek od RS či manitou, tak se na ně dá také trochu oleje a není to jen pro lepší klouzavost po vnitřních stěnách.

                      0 0
                      • la-da  

                        Přesně tak,na druhou stranu pokud mu takhle hodně utíká tlak tak by se asi ta vzduchová kapsa časem vyfoukla a pak už by musel jít olej,zvlášť když mu to uteklo z 52PSI na 20,to už by byla ta kapsa dávno pryč.

                        0 0
                        • vlk  

                          Asi máte pravdu.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          jenze pri jizde, kdy mu to utika nejvic, se to tam mele, vznikaj bublinky a ta kapsa se zase ‚naplni‘… podle me je to spatny tesneni, stoji 160korun a ja bych ho vymenil, a pak bych cekal co bude dal :)

                          0 0
                          • goofy  

                            Ano, ale kdyz rikas, ze to tam bulba, timpadem je tam i olej, a pokud je tesneni spatne, tak by byl olej i na vnitrnich nohach, a tam neni… Tudy cesta nepovede.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              sive, tu nemluvim o abstraktnim problemu ;-)) tendle problem sem resil uz nekolikrat, vzduch unika olej ne a rikam ze VYMENA TESNENI TO RESI :-)

                              uz nevim jak jinak vam to mam rict…

                              0 0
                              • goofy  

                                Ja tomu porad nechci verit :-)

                                0 0
                              • Jenda  

                                jeste bych doplnil ze vzduch bude ze svy podstaty unikat daleko snaze nez olej (preci jenom molekuly O2 resp. N2 jsou nekolikrat mensi nez dlouhy (cca 20 C) uhlovodikovy retezce:-) takze unik oleje nemusi byt pozorovan a presto to bude utikat

                                0 0
                • kovar  

                  :-))

                  0 0
            • Smazaný účet  

              olej jak znamo je tezsi nez vzduch, v klidu lezi dole v ‚nohavicich‘ :-) pri jizde se samozrejme rozstrikuje po celym vnitku… takze ty tesneni ‚drzi‘ i olej… ale primarni fce je tlak vzduchu :-)

              0 0
        • Smazaný účet  

          olej je peknej :-) ja su prase a menil ho az tedka zaroven stim tesneni :-) zivot mu to asi neprodlouzilo ;-) ale vis jak to je ;-) dokud to chodi tak......

          :-)

          0 0
    • pajik  

      Mě dělala to samý (teda mam MX Comp), tak sem to dal do Razza a ťukam, ale zatim je to dobrý, od tý doby mam tak 500km a v pohodě, bez úniku… Měnili prej gufera, ventilky, olej a pak ještě nějaký vnitření těsnění, spodní nebo co. Dal sem za to asi 700 i s prací, takže jestli to nezačne zase blbnout, tak sem spokojenej :)

      0 0
    • Peslezedirou  

      Já ti žel neporadím, ale stará Z4 mi dělala něco trochu podobného. U čepu pro brzdu v tom lepeném spoji mezi podkovou a nohou vidlice mi taky trochu olej vzlínal/prosakoval (doufám, že se dá tenhle termín použít:)), ale nějak jsem to neřešil.

      BTW taková ta mlha v oleji není to silikonovy olej – emulze? :o)

      0 0
      • Jenda  

        jo tam se mi rozlepila Z5 ale slepili ji v razzu i s pretesnenim a vymenou oleje (teda starej vychcal fsechen:-) za 600 a ted ji vesele jezdi mati

        0 0
        • Peslezedirou  

          Je vidět, že máš máti pěkně rád :o) Z4 jsem dal na kolo tátovi chi chi :o))

          0 0
          • Thidney  

            no vidiš a já dal tátovi Z3. holt to jsou vidlice v důchodu .-))

            0 0
      • Pekáček  

        To není mlha :o) To už si začal sedat ten kovový bordel a já s tím trochu zamíchal a udělalo to takové krásné obrazce. Tady je foto jak si to sedlo za 24 hodin, fakt toho kovového drobení je tam přehršle. A to tam je olej od jara a je jetý cca 2500km!

        0 0
        • goofy  

          Nejak ti ta Marzocha moc drobi se divam :-)

          0 0
        • grafik  

          uf, takhle vypadal muj olej po roce jezdeni – mozna byl i „cistejsi“

          0 0
          • Lone1  

            No jo,ale ty jsi si nesral na gufera vazelínu,takhle to potom dopadá!Zreaguje to s olejem,zdrcne se to,pak se může podělat i ETA.Lepí si tam kdeco páskama,věčně se v tom vrtá,vůbec se nedivím,že to má věčně rozvrtané.Já mám stejnou vidli,pohoda.Jen tak pro zajímavost,spoj korunka-šavle,je kryogenní.„Le­pidlo“,o kterém se zmiňujete,se tam dává z jiného důvodu.Mám šavle také přelisované,je to lepší než z fabriky.To „lepidlo“ má v podstatě jen utěsnit tisícinové nerovnosti.Aby se tam nedostal binec a nevrzalo to.Nic víc.Měl jsem volbu,3500KČ nový horní monoblok,nebo za 1000KČ opravu.Co by jste vybraly vy?Měl jsem tu možnost stát u toho a vidět jak se to dělá. Řeknu jedno,drahé lisovací přípravky z fabriky,lidi si musí zaplatit cestu do Itálie na školení,pobyt,aby mi pak mechanik núčtoval 100KČ za práci.Mysleli si,že to lidem ušetří hodně peněz.Ale díky Pekáčkovi a jeho kecům,jsem byl asi poslední,komu to dělali. Takže kdo musí kupovat celý monolit,poděkujte.

            0 0
            • Lone1  

              Jen pro zajímavost,koukal jsem s hubou dokořán,když mi byla lisována šavle z korunky ven.Lis ukazoval 5 tun,než šavle vyjela.Korunka má osazení,dovedete si představit pevnost spoje v opačném směru?To je jen jedna šavle.

              0 0
            • Pekáček  

              Hele, ta vazelína tam pořád byla, mezi guferama. Takovýhle mapy jsem měl v oleji pořád, vazelína nevazelína. Vrtá? Jsi úplně vedle. Oleje měním cca 2× ročně. Ty problémy co s ní byly byly VŽDY po vyservisování u Bartoníčka! Nezlob se na mě, ale vryp na noze jdoucí až někam pod stírák se udělal po jejich výměně šavlí, ETA mi nefungovala po jejich přelisování šavlí. Se pak nedív, že mám kecy, myslím že by brblal každej. Se prosímtě uklidni než sem něco napíšeš.

              0 0
              • milan1  

                Nechci reagovat vůbec na dění v tomhle thredu ale Lone tady na něco narazil. Víš, co by bylo zajímavé, kdyby popsal ještě to, jak mu tu nohu namontovali zpět, lecos by se vysvětlilo. Možná to nakonec bude dost důležité k tvému tématu. Tahle část ba mohla hodně objasnit. Píšu to pod tebe ale vyřešit to může jedině Lone1 svým popisem.

                0 0
                • Lone1  

                  Omlouvám se,že odpovídám až nyní.Přes den jezdím,večer nemám každý den čas.Noha se montuje zpět jednoduše.Je to kryogenní spoj,to znamená noha se zchladí v tekutém dusíku,korunka se ohřeje a spadne to tam téměř samo.Teploty se vyrovnají a je to.Preventivně se do nohy vkládá závitová vložka,do korunky kalibrovaná,kalená a broušená podložka,se šroubem.Kdyby bylo třeba šavli kousek pomoci,vtáhne se do korunky lisovacím přípravkem.Všechny součástky musí být perfektně čisté a odmaštěné.To kvůli „lepidlu“,které to pracho a vodotěsně jistí. Takže na závěr,ještě jednou omluva,když neodpovídám hned,nebo vůbec,není to tím,že se nechci bavit.Jednoduše tady kolikrát nemohu z časových důvodů na BF i dva týdny.

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Ten postup se zdá být naprosto v pohodě, ale proč tedy jiní výrobci výslovně nařizují měnit celek a ne jen přelisovat jeden komponent? Při výrobě se postupuje stejně a nebo se používá prostě jen lisování bez tepelné úpravy?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Asi protoze nemohou zarucit,ze to nejaky,i treba autorizovany,servis provede kvalitne.Dal je pro ne toto reseni jednodussi,proste vic prodaji a maji vetsi zisk.Posledni vec je asi ta,ze pokud by to nekomu povolilo a on si neco udelal,tak by z toho meli velky problemy.

                      0 0
                      • Pekáček  

                        No, zatím jsem měl problém spíš já :o) Hele, Viléme, prohodil jsem vnitřnosti a vidle drží. Těsnění je stejně starý v obou nohách, přes 2 roky. Na pravé vidli se pořád dělá malý flíček jako když tam byl vzduch, ale teď je tam ETA. Co si o tom myslíš?

                        0 0
                        • Vilém  

                          To je tezko takhle rict,chtelo by to videt.Nevim co presne myslis tim flickem.Je poskozena,nebo jinak zbarvena kluzna vrstva na vnitrnich nohach?Fakt nevim jak si to predstavit.Asi bych zkusil dat tu novou sadu stiraku plus tesneni,pokud to nejak pousti olej.Ale pokud je to jen na noze,tak to muze byt vada z vyroby,moc tesne pouzdro,ktere se pridira atd.

                          0 0
                  • Vilém  

                    A jak to vylisovali?tam mi postup prijde slozitejsi.Pouzili nejakej podchlazenej trn na vylisovani?

                    0 0
    • Pekáček  

      Tak jsem šel dnes kolem Kaňkovského a optal jsem se na těsnění pod zátku. Prý mám vzít to staré a vyrazit kamkoliv jen ne do bajkshopu :o) Ale co je důležitější – optal jsem se na ten můj problém a byl stejného názoru jako Kuba9, prostě že po nějakých 15000km začne Marzocha skoro vždy ucházet a že to je těsnění v noze.Sada nových (komplet) stojí cca 600kč a práce cca 100kč a nedoporučuje dělat doma. No tak jsem zkusil prohodit vnitřky nohou, mám teď ETU vpravo, pokud bude vidle funět dál, nechám jí přetěsnit, pokud ne, nějak to do zimy dolítám a pak jí nechám vyservisovat. Díky všem za jejich příspěvky a rady a názory! Snad jen k té smůle co tady zmínil Tink a Kuba: www.bike-forum.cz/…1/big/32.jpg www.bike-forum.cz/…1/big/45.jpg No užil jsem jsem si s ní svoje, teď by třeba konečně mohla začít sloužit :o) Jinak jsem si pozorně prohlídl ty vnitřní nohy, vypadaj naprosto v pořádku, tak snad dobrý.

      0 0
      • Vilém  

        Oficial cena sady u Bartonicka je 500,–.vetsinou se da sehnat levneji.Vymenu bys asi zvladl sam,ale pokus se necitis,tak za 100,– je to dobry.

        0 0
        • Pekáček  

          Je těžké tam dostat ty olejové těsnění? Z toho mám docela strach. Tipuju že to chce nějaký přípravek.

          0 0
          • goofy  

            Pokud se nemylim, tak se natloukaji takovou jakoby trubkou s trnem, do ktere se do tesneni nasadi. Pokud je cena opravy 100 korun, tak bych se osobne na to vybod a dal to do servisu…

            0 0
          • Vilém  

            Spodni tesneni lisuju telem rozebraneho Sh orehu a horni stirak pistem z pionyra.Musis to zvenku namazat ridsi vazelinou a pak to tam jde natlacit rukou.

            0 0
      • TinkTink  

        We will see… ;)

        0 0
      • Smazaný účet  

        tyjo 600 ? to je mozna i se stirakama ? prisaham boh ze na 30mm nohy stalo jedno 140 a na 32mm 160 :-))

        jo a nechsi to vymenit, jednou sem to delal sam a je to strasna pakarna…, dyz nemash ten spravnej vercajk :-)

        0 0
    • bikaf  

      asi to tam bude někde utíkat, najdi díru a ucpi jí. Jinak nevim. :o)

      0 0
    • Pekáček  

      Tak po prohození vzduchu a ETA patrony vidle zatím drží tlak. Na stíráku kde je teď ETA se objevil malý flíček, dřív jsem si myslel že to vzlíná RedRum, ale asi to přeci jen bude netěsnost. Teď mám stíráky „jen“ mokré od oleje při montáži (SPV je zpět, zas tam vstříknu trochu RedRumu). Přes zimu nebo až bude echt hnusně jí nechám přetěsnit, teď chci jezdit dokud je počasí.

      0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.