• Petiky

    Zdravím, hodlám vyměnit starou vidli za novou v relaci kolem 3000Kč. Četl jsem hodně pozitivních odpovědí na SR SUNTOUR Epicon LOD 100mm. Nevím ale, jak to chodí se vzduchovými vidlicemi? Musím si k vidli koupit pumpu a udržovat v ní stálý tlak nebo jak se to dělá? Dík za rady…

    0 0
    • DaSnail  

      ano, pumpu

      0 0
    • Luma  

      Pokuď máš ve svém okolí někoho známeho s pumpou ,tak ji kupovat nemusíš.Stačí si jí pujčit na jeden den ,nastavíš si tlak který ti bude vyhovovat.A pak cca jednou za měsíc skontrolovat olej na pístku a nafoukat na požadovaný tlak.Jinak je lepší si jí koupit.

      0 0
    • Petiky  

      Aha, no vím, že jsou vzduchové lepší, ale nemůžu si koupit tu pumpu. Můžete mi tedy poradit nějakou přijatelnou ne-vzuchovou vidli v relaci kolem 3000Kč? Dík.

      0 0
      • art1  

        tak si jí nekupuj a choď do obchodu ,kde koupíš  vidlici .

        0 0
      • Luma  

        Tak si jí nekupuj a nafoukat si to zajdeš do nějaké prodejny na kola v tvém okolí,myslím že ti to nafoukaj jak budeš chtít.

        0 0
        • Petiky  

          Možná to zní blbě, ale fakt se v tom nevyznám… jak dlouho mi vydrží to nafouknutí?

          0 0
          • Luma  

            No řeknu ti to takhle u Skareba jsem dofukoval tak jednou za rok a to když jsem jí rozebral vyčistil a vyměnil olej,u Epikona nevím zatím ho mám cca půl roku ,ale rozebírám jí jednou za měsíc a to hlavně abych měl vzduchový pístek namazaný.Počítám že by těch min půl roku mohla vydržet s tlakem,jinak jak píšou všichni ostatní kup vzduchovku a pumpu třeba koupíš později.

            0 0
      • jIrI___  

        Je blbost se nějak při výběru nějak vidlice omezovat kvůli tomu, že si nekoupíš pumpičku. Při nejhorším zajdeš do servisu a tam ti tu vidlici nafoukají, ale ztrácíš tím tu pohodu si vidlici kdykoliv libovolně přifouknout nebo upustit. Šel bych do letošního Epicona a tu pumpičku přikoupil :). U pružinové vidlice ti navíc hrozí, že ti nesedne tuhost pružiny a z vidlice budeš zklamaný. Tenhle problém u vzduchových odpadá.

        0 0
        • Petiky  

          To je fakt…kámoš si koupil vidli a pružina mu nesedí, je moc tvrdá. Ještě se chci zeptat, dodává se k těm vidlicím nějaká základní tabulka hodnot pro nafouknutí?

          0 0
          • Smazaný účet  

            k některým možná ano, ale to není stejně podstatné, nafoukáš si ji podle sebe. Sag cca 20% a je to.

            0 0
        • roud  

          to bude fakt super až bude hledat tlak kterej mu vyhovuje…

          0 0
        • Papuča  

          Presne tak. Ja som kupil tohtorocneho Epicona od Milana. ten mi ju sice nafukal na pozadovanu hodnotu, ale chodila mi na doraz, tak som si kupil BBB pumpicku a tak som si nasiel optimalny tlak pre mna…

          0 0
    • StuntJ  

      Pokud chceš dobrou vzduchovku do 3tisíc, tak doporučuji tuhle výprodejovku : SR Suntour EPICON RLD 2008 100mm Disc , pokud máš Disky anebo SR Suntour EPICON LOD 100 mm, černá 2009 . cena/výkon v pohodě

      0 0
      • Petiky  

        Díky moc za rady, nakonec si koupím SR SUNTOUR Epicon RLD 2009. Mrknul jsem na ivelo.cz na postup rozebírání a huštění Axona a zdá se to být OK. Pumpičku si koupím též, abych si mohl pohodlně nastavovat tuhost pružiny. Ještě jednou dík a mějte se!!!

        0 0
        • StuntJ  

          Pružina tam není :o) ve vidli pruží sloupec vzduchu. to jen pro upřesnění :o)

          0 0
          • Luma  

            Pružiny jsou tam dvě v negativce:-)Jinak máš pravdu

            0 0
            • StuntJ  

              No záleží co je to za systém … ale to už je debata o jiném :o)

              0 0
              • Lister  

                Právě že tohle je debata o jednom přesném a zrovna v něm ta pružina je :-)

                0 0
        • art1  

          tak pak pošli foto jak nastavuješ tuhost pružiny pumpičkou

          0 0
          • Lister  
            1. i vzudchová patrona se dá obecně nezvat vzduchovou pružinou
            2. některé systémy opravdu fungují ve spolupráci pružina vzduch, kdy se tlakem vzduchu dolaďuje tuhost pružení

            … takže se vůbec nedá říct, že napsal nějakou blbost.

            0 0
    • Martyss  

      Ano, přesně. Plus dofukuješ či upouštíš, když se oteplí či ochladí.

      0 0
      • Blade  

        No že bych měl pocit, že mi vidlice vidluje jinak při 10 a jinak při 35 stupních.. no ani ne :)

        0 0
        • MlokCZ  

          To víš, chrti to nepoznaj :-)

          Rozdíl 30st. je znát už dost, to je přesně stejné změna jako změna tlaku ve vidlici o 10% při stejné teplotě.

          Pokud má někdo vidlici s vhodným průběhem a vhodně nastavenou a akorát vyžívá v létě celý zdvih, tak v zimě, když nepřifoukne, tak bude chodit po dorazech.

          Taky foukám jak tlumič, tak vidlici na různé tlaky pro teplé a chladné období. Třeba nepřifoukat AMS 125tku na zimu, tak jsem na dorazu pořád.

          0 0
          • Blade  

            Já nafoukal vidli před 20 měsíci a od té doby jsem na ni nešáhl :)

            0 0
            • Lister  

              jen další důkaz toho, že vidlici tam máš jen jako držák předního kola :-)

              0 0
            • MlokCZ  

              To víš, pokud ji máš od začátku přefoukanou, tak nějaké snížení teploty nemůže vadit a ani nepatrná ztráta tlaku vadit nebude. Kamarád takhle dofouknul také cca před 20 měsíci RP23 tlumič a měl ho předtím přesně akorát. A k mírné ztrátě tlaku za ty necelé dva roky došlo a nemá pumpičku, tak to pořád nedofouknul a chodí teď pořád po dorazech.

              0 0
              • Blade  

                Určitě v ní mám víc, než bych měl mít, nemám rád moc houpačku, starý Axel měl snad dobrých 30% sag při mých 80kg:) Takže jsem si teď velice rád přifoukl:) Běžně mi Recon chodí asi tak 65mm z 80. Když to dostane velkou ranu (sjezd ála střecha s dopadem na rovinu), tak jde téměř na doraz, nějakých 77mm. Ale těchto situací pravda moc není.

                Ale určitě když srovnám tyhle nynější teploty, pro který jsem ho foukal, s teplotami pod bodem mrazu, tak tam rozdíl je. Ale v zimě jezdím stejně jen opatrně po sněhu, takže ani tam jsem žádný změny v pružení nezaznamenal, o dorazu nemluvě.

                0 0
                • pepek  

                  Tak když jezdíš v letě tvrdku a v zimě  podlahu  nejezdíš, tak proč do toho kecáš? :-)

                  0 0
              • destr  

                Tak mu ji puč když je kamarád, ne? ;-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To má samozřejmě slíbené od té doby, co se to zjistilo. Stačí kdyby přijel ke mně nebo jel s náma na vyjížďku, jenže on se už dlouho nikde neukázal, tak má smůlu.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.