• RomanP

    Zdravím a potřebuji radu. Dneska jsem pořídil mazivo na řetěz. Motorex Dry Lube. Přinesl mi ho kamarád cyklista. Dali jsme krátkou řeč o kolech, a když jsem se pochlubil svým úmyslem, před namazáním odmastit řetěz tech.benzínem kamarádovi málem vypadli oči (zdravím Karla :-) ). Otázečka tedy zní : je to opravdu velký prohřešek ? Odmaš?ujete někdo řetěz konkrétně benzínem? Napište prosím názor a případně čím jiným, protože zatím jsem to neudělal a vyčkávám.

    0 0
    • wroum  

      kdyz je fakt zasranej tak sundam, vyperu v tech benzinu (petrolej funguje stejne) necham uschnout, nandam, namazu (radne), otru, jedu

      kdyz je min zasranej, tak ho utru, namazu, utru a jedu

      1 0
    • Stand  

      Benzím na rozdíl od nafty, nebo petroleje ten řetěz ÚPLNĚ odmastí a to asi není tvůj cíl..

      0 0
    • Zdyn  

      Kdyz retez cistim, tak vetsinou pouzivam benzin.Protoze mym umyslem je ten retez zcela vycistit a to jde nejlepe prave technickym benzinem.

      1 0
      • Schumi  

        Přesně tak.Já také čistím technickým benzínem.Ten dám do pračky, pak nechám řetěz uschnout a mažu Motorexem, je fakt super.Taky jsem dřív čistil naftou, ale ta zanechá na řetězu mastný film a přes ten se pak nedostane mazací olej až přímo na řetěz.Takže jedině tech.benzín.

        1 0
        • Tisna  

          Kdyz to naftou vyperes, tak tam sice zustane film, ale toho se mi dari zbavit pomoci acetonu;) docela to funguje. Tech benzin sem nezkousel kvuli uplnemu odmastovani

          0 0
    • Smazaný účet  

      Arva, přátelé, jedině Arva! :o)

      1 0
      • Blade  

        Ta mi došla, pač sem ji používal na čištění rukou po té, co mi došla solvina :-D

        0 0
      • býker62  

        Taky peru v arvě.Není nic lepšího

        0 0
      • Luma  

        Arva je pecka,jenom kdyby nebyla tak drahá.Když není tak technický benzín.štětec a pak pračka.Mažu Motorex nebo Chain star,oleje na motorky jsou dobré na chvilku,hodně chytají prach.

        0 0
      • Blondak24  

        Když mi došla Arva, koupil jsem si na benzince obdobný přípravek od Coyote a před tím vás varuju! Dělá fo fleky na rámfkách, mapy (nebo spíš odbarvení) LX klik… Krásné kolo dokázalo během pár čistění kola (řetěz pračkou, kazetu atd. namočeným štětcem) dostat na výše zmíněných komponentách punc hnusoty!

        0 0
    • Staenly  

      Jednou za cas ho umyju v pracce cyklostarem, nebo jak se to menuje. Spokojenost, jenom potom ten retez namazu trochu vic nez obvykle…

      0 0
    • caker  

      já po každé vyjižďce řetěz dvakrát projedu v myčce naftou a fakt su spokojenej

      0 0
      • marhi  

        Petrolej, přirozeně namaže a až uschne lechce domáznout olejem. Jen pozor na ředidlo. To to tak odmastí že to pak píská jak sviňa. A musí se to umejt znova v petroleji. Jinak já do toho petroleje co leju do myčky ještě přidávám konkor. To je pak jak nový.

        1 0
    • kovar  

      cistit retez rozpoustedlem je prakticky vzato posetilost. Ma to jen efekt na vzhled retezu a placebo efekt na uzivatele.

      1 0
      • Volf  

        Naprosto s tebou souhlasím. Po nejrůznějších pokusech jsem dospěl k následujícímu poznání. Řetěz v násobcích ceny nevydrží násobek najetých kilometrů a přehnaná péče o řetěz nemá na životnost taky téměř žádný vliv. Já prostě jen mažu a utírám hadrem.

        1 0
        • Jester  

          Dtto. Ale neberme chlapcum jejich starostlivost. Jestlize tim prijemne stravi cas, proc ne? :-)

          1 0
          • stanley  

            Já myslel, že co cyklista to fetišista, ne se mýlím? Ps. Zkus si jedmou umýt řetěz a uvidíš o co lehčeji se ti pojede…( nebo myslet znamená ho..vno vědět??? Ale ta vůně nafty stejně nemá chybu…

            0 0
            • kovar  

              U me tohle placebo „lehciho jeti po vyprani“ nefunguje.

              1 0
            • Jester  

              No víš, já mám kolo hrozně rád. A taky jsem se mu dříve pořád věnoval, dlouho ho leštl … :-) Ale od té doby, co mám 2 děti, tak nějak nezbývá na takové „blobosti“ čas. To časem pochopíš … P.S. Umývat řetez si skutečně nehodlám, musí stačit otření …

              0 0
            • blue  

              myslis jako, ze kdyz vyperu retez, tak vyjedu kopec o nekolik vterin rychleji :-))) nebylo pak dobry na kazdou vyjizdku dat novej retez? :-)

              1 0
    • stanley  

      Používám petrolej nebo naftu následně. Do kelímku obdélníkového tvaru (ceresoft) vystříhnu na boku dva obdélníkové vyřezy pro řetěz hloubka výřezu cca 3cm od vrchu. Do kelímku naleju naftu nebo petrolej. Hladina cca 1,5–2cm.Zařadím velkou placku a malej převodník.Nasadím kelímek výřezy na řetěz a zubním kartáčkem očistím řetěz v délce kelímku.Potom posunu kelímek o očištenou část řetězu a stále dokola.Rětěr otírám a vyšušuji toaletním papírem.Nakonec hadrem.Namazat a znou otřít hadrem. To? vše.

      1 0
      • Man  

        Stanley Ty to cistis v obyvacke?:)))

        0 0
        • stanley  

          V obýváku teda né.I přez ty výřezy občas z řetězu něco ukápne… Jinak řetěz mám za cca 5 minut OK.Horší to je co pak s tím petrákem to je otázka přímo Nerudovská. Naštěstí rodiče topí fosilními palivy a tak jim s tím petrákem obohacuji uhlisko. Pračka řetězu je o ničem jak si zvykneš. Akorát s tím kartáčkem uz na chrup to není ono :-((((.

          1 0
          • Man  

            Preco nie? Nehovor mi, ze chrup si dokazes ****** viac ako retaz…:)))))

            Moj bike ma svoju vlastnu izbu, takze ja taketo zlepsovaky a „udelatka“ zatial nevymyslam.

            1 0
          • BB  

            hele, s tim petrakem ti poradim, lej spinavy petrak do velke flasky. Spina se usazuje dole a zbytek je cisty. Pokud s flaskou moc nepohybujes, tak ten cisty vrsek krasne slejes a znovu pouzijes. Takhle recykluji uz nekolik let a jediny odpad je to, co obcas ukape na podlahu.

            1 0
            • stanley  

              Jo to jsem začal aplikovat, když mi to lezlo do pěněz a spotřeba byla větší než ma T34 na 100km. Ha…

              0 0
      • slavekRM  

        Jejda, to musí být piplačka, není to jednodušší v pračce? Já peru v pračce co 150–200km obyčejným jarem a zhruba co 600km v cyklostaru, mezitím (dle potřeby) občas vytřu dosucha ručníkem a promažu.

        0 0
        • zdenal01  

          Mám vyzkoušeno totéž. Čistím v pračce po 200–300km, podle ježděného terénu. Obyčejným J.A.R.em s vodou, osuším hadrem, namažu olejem na kola a šicí stroje za 30Kč :) a přebytek oleje otřu hadrem. Olej vydrží cca 80km, pak je potřeba znovu namazat. Čistím i kazetu, hlavne mezi zuby. Nevím jestli pak řetěz vydrží dýl, ale rozhodně se líp jezdí a řadí.čus

          0 0
    • Daf  

      Dnes retez pouze otiram hadrem a namazu. Stejne mi vydrzi jen neco pres dva mesice. Taky ho mazu co nejmin casto to jde, protoze do casto domazavanyho se dostane vic bordelu a pak jeste min vydrzi.

      0 0
      • BB  

        souhlas, cim vic cistim, tim jen vice bordelu, mazat necim, co dost vydrzi a utirat a mazat jen kdyz je to nutne. Retezu stejne nic nepomuze, takze mazu jen kvuli sobe, abych neposlouchal kraval

        0 0
    • Luka  

      Do urizly petlahve trochu technickyho bezninu, stetec, cistit nad nadobou, protocit cely, je jako pak novy. A potom slushne namazat a otrit hadrem. Rychle, pomerne ciste, proste pohoda. :)

      1 0
      • yoggi  

        presne tak umyt benzinom a potom poriadne namazat. len podla mna je este vyhodnejsia pracka na retaz je to este rychlejsie ako sa hrat zo stetcom :))))))

        0 0
    • MARIN  

      Retez normalne jen ocistim suchym hadrem a pokud je pak vic slyset tak ho trochu domaznu. Vetsi cisteni provadim jen po opravdu hodne blative jizde takze asi tak 4× do roka:). To pak retez nastrikam nejakym (loctite,mos novato,arva…) odmastovacem necham chvili pusobit a pak to v zavarovaci sklenici poradne jeste parkrat protrepu v prostredku H2O, otru do sucha a namazu. Tomuhle procesu se ale opravdu znazim max. vyhybat tim otiranim do hadru.

      0 0
    • Paja  

      Myslim, ze neni treba to zbytecne odmastovat, dostatecne cisty je i po dukladnem utreni hadram (pokud nemazes necim moc lepivym), pak jen namazat a jezdit. Ja mazu CTN.

      0 0
    • reset  

      Rozpojim retaz (pouzivam SRAM) narvem ju do 7dcl flasky od kompotu nalejem 2–3dc tech. benzinu, petroleja, isopropilu alebo ineho svinstva co je prave po ruke. Flasku zavrem potom poriadne pretrepem. Vyberem, osusim, nahodim spat na bike, namazem. A retaz je ako nova :). Toto ale praktizujem az ked je retaz fakt zasrana.

      0 0
    • martt  

      chlapci nebojite sa ze ta umyvacka (mycka) na retaz akurat natlaci spinu z povrchu retaze dvonutra do clankov? Ja mam totiz taky pocit.

      Ja osobne najprv retaz ocistim dratenou kefou od hrubej spiny, potom utriem handrou a potom kvapnem do kazdeho clanku injekcnou ihlou minimalne mnozstvo prevodoveho oleja. Je to urcite rychlejsie ako sa babrat s myckou a na cely retaz miniem necely mililiter (tisicina litra) oleja.

      Mycku tuez vlastnim a parkrat som aj pouzil aby nevznikol dojem, ze som ju este neskusal.

      1 0
    • Kona  

      Ahoj. Čištění řetězu v technickém benzínu a podobných tekutinách pochází z motocyklového odvětví. Ovšem je k tomu zapotřebí vědět, že je to pouze část postupu. Následuje rozehřátí vazeliny v hrnci na vařiči a vyvaření řetězu v horké vazelině. Ta teplem zřídne a nateče i do těžce přístupných míst. Protože na to asi většina z nás před vyjížďkou nemá čas, popíši svůj způsob, léty ověřený. Předesílám, že jsem na čistotu převodu pes. 1) nový řetěz je již z výroby kvalitně napuštěný tukem a je dobré ho v tomto stavu co nejdéle udržet. SHIMANO používá tuk hustší a např. SRAM řidší s menší délkou výdrže. Proto není žádoucí žádný technický benzín ani pračka na řetěz. Stačí silný roztok JARU nebo podobného prostředku na nádobí (přejatý způsob). Namočit hadr, sevřít řetěz a točit. Z hadru nesmí voda téct, ale stačí, aby byl vlhký. Několikrát zopakovat. Potom suchý hadr a řetěz vytřít do sucha. Budete překvapeni co JAR umí. Pokud řetěz pohmatem lepí původním mazivem, nechat a nemazat. Roztok na hadru setře velice lehce vrchní zašpiněnou vrstvu, ale úplně neodmastí. 2) pokud je již původní tuk pryč, čistím řetěz roztokem prostředku na nádobí, ale je možné použít i pračku řetězu. Ovšem zase ne technický benzín a podobné utrejchy. Ten totiž není určen na čištění, ale odmaš?ování. Řetěz ovšem nesmíte nikdy úplně zbavit mastnoty. Dostat totiž tuk do pouzder nejde bez složitého procesu, který doma většina nikdy nezvládne. Po vyčištění namažu řetěz a po zaschnutí utřu přebytečnou vrstvu. Ještě něco k tomu čím mazat. Vím, že se zde objevují již léta chvály na různé druhy všeho možného (WD40, TF-2, atd.). Nic proti tomu, mažte si každý čím chcete. Ovšem v cyklistickém průmysl kvalitní mazivo najdete stěží, a to třeba WD-40 ani mazivo není.. Vymýšlejí se různé varianty do deště, prachu a nevím kam ještě. Ovšem to je jen na táhání peněz z našich kapes. Nejdále je v tomto opět motocyklové odvětví. Maziva na motocyklové řetězy jsou naprosto skvělé a všichni, kteří je po počáteční nedůvěře začali používat se již k cyklistickým nevrátili. CASTROL, DENICOL, VALVOLINE a jiné. Mají jedinou vadu, že jsou tužší a proto se jich na řetěz nesmí dát velké množství. Tichý chod řetězu za různých podmínek na horském kole okolo 150 až 200 km. Navíc po prvním umytí od namazání není nutné mazat. Abych nehaněl všechna maziva na kola, například Pedros do vlhka držel na řetězu tak (ale i se šmírem), že jsem ho nemohl ničím umýt a řetěz jsem radši vyměnil (stalo se při bahnitém maratonu). Ještě jedna věc – pro dobré řazení a dlouho výdrž řetězu je zapotřebí čistit i pastorky a pokud patříte mezi cyklisty, kteří svoje miláčky umejou vapkou, pak se netrapte správným mazáním řetězu.

      0 0
      • Zdyn  

        No ja si dovolim trosicku oponovat. Retez v benzinu myju,kdyz ho chci zcela ocistit.Vne i uvnitr. Kdyz ale tohle delam,tak je to trochu delsi procedura. Nejdriv ho vezmu v pracce,kterou jsem vylepsil o magnety na jejim spodku (nektere pracky je tam maji uz z vyroby).Diky nim se mi na dne pracky usadi pomerne dost bordla.(Nekdo by se mozna az divil).Pak jeste retez rozpojim a meju clanek po slanu karteckem a jarem,abych poradne ocistil i rolnicky a pak cely retez oplachnu vodou a osusim.Delam to nad sporakem,aby se voda co nejrychleji odparila a nedoslo ke korozi (to se muze stat pri pomalem osychani).Tak dostanu dokonale cisty retez a ten pak mazu. Ted pouzivam prevazne Chainstar v kapatku a kapu ho jen na jednotlive rolnicky.Jinde byt nemusi.Mazivo krasne zavzlina dovnitr k cepum.To se pozna pri rozpojeni spojky (mazivo uvnitr). Takto ale samozrejmne necistim retez porad,ale vzdy jen jednou za cas. Podle nekoho to samozrejmne je jen ztrata casu,ale me to nevadi.Ja to delam rad a mam rad cistej retez.Podotykam,ze nemusim myt cisty kolo,ale jen soucastky ,kde je to treba.

        1 0
    • Smazaný účet  

      No já zírám, koukám že někteří asi nikdy nejezdí v terénu a nikdy neměli v řetězu třeba písek… páč nevim jak pak někdo může řikat že řetěz je nejlepší nečistit. Pračka mi slouží dobře, jenom se kartáčky moc nedostanou dovnitř článků – když je špína jo zažraná, musim použít eště kartáček na zuby.

      0 0
      • Volf  

        Proč myslíš, třeba blbě mažeš. To tě nenapadlo. Jinak gratuluju k nákupu pračky.

        1 0
        • Smazaný účet  

          To sice nevylučuju, ale nevim pak jak bych měl mazat… dát řetez pod mikroskop a mrňavou jehlou opatrně zavádět přesně dané množství oleje jen do čepů? :o)) Olej vzlíná, časem se vždy dostane na plochu článku. Co se těch „dry waxů“ týče, nikdy mi nic nevydržely a vrzaly děs běs. Pračka byla za 300 a slouží mi už pár let…

          0 0
          • Volf  

            A vydrří ti dýl? Já lehce mažu a otírám hadrem. Třeba před každou vyjížďkou. Já si fakt myslím, že záleží hlavně čím a jak mažeš.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já to nemeju po každým vejletě, aby nedošlo k nedorozumění, pouze dyž už je fak dost zadělanej, třeba od bahna. Olej mi vydrží dýl – tedy jak kerej. Mazal jsem už vším možným. Automobilovej asi nejdýl. Čím řidší, tím míň vydržel. Třeba co mam zbytek nějakýho pedrosu – drahý jak sviň, ale po projetí brodu je za chvíli v prčicích. Teď už na experimenty kašlu. Láduju to tím co je po ruce, třeba olejem na kola a šicí stroje, jakmile se zasviní, umeju ho. Myslim, že neexistuje prostředek, kerej by nelepil a zároveň vydržel i mokro, bahno etc.

              1 0
              • Kona  

                Zkus někdy Castrol Chain Spray OR. Vysoce účinné syntetické mazivo ve spreji na řetězy motocyklů s kroužky O a X i bez nich, vhodné pro používání na silnicích i v terénu. Zajiš?uje vynikající ochranu proti opotřebení, jeho vysoká přilnavost zabezpečuje odolnost vůči odstřeďování. Chrání před korozí a je odolný vůči vodě. Přilne a nechytá bordel.

                1 0
                • kovar  

                  tak presne tento jsem zkosel a jeste ho mam, a zadnou z vyhod, ktere popisujes nepozoruju :-) funguje uplne stejne jako ostatni mazadla, chyta spinu tak jak se slusi a v mokru je take brzo pryc.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Přesně takový určení mělo mazadlo od Valvoline. Fuj. To bylo ale lepidlo. Depak, ze mě už prachy nevylouděj. :o))

                  0 0
                • blue  

                  to by me fakt zajimalo, kde jezdi vsichi ti, co tvrdi, ze se na jejich mazadlo nelepi bordel… mozna snad na draze…

                  1 0
                  • MARIN  

                    Jediny mazadlo na ktery se mi nelepil bordel byl Pedros … do sucheho a prasneho prostredi. Retez se porad krasne leskl ale cca po 50km uz potreboval domaznout :)

                    1 0
                    • kovar  

                      tak to jsi mel dobry kus Pedrosu, u me bylo treba domazavat Pedrosem presne po 25,6 km:-) Nebo vata do usi by to take vyresila.

                      0 0
    • stanley  

      Jednou asi před 2 roky jsem zblbnul a koupil si Pedrose.Vyčistil řetěz a kolo postavil na válce a celou zinu byl řetěz fakt čistej.Tak jsem se těšil jak to bude fungovat v reálu a ho..vno.Řetěz po 40km vrzal a byl pěkně zas…raněnej. Teď už jenom olejíček.

      1 0
    • MaaGooR  

      Jakou byste doporucili pracku retezu?

      0 0
      • pos3k  

        je to nutne :-)

        0 0
        • pos3k  
          • ?

          jinak vyse je dost nazoru ze existuji lepsi zpusoby udrzby retezu :D

          ps: chvalim za vytazeni z historie

          1 0
          • MaaGooR  

            Kdyz vezmu v uvahu reakce co se zminuji o pracce tak jedine pochvalne…proto se ptam :-P

            0 0
    • Volf  

      Taky benzín. Jinak ten bordel z článků nevymeješ, ale snažím se co nejdýl bez mytí udržet v řetězu ten původní mazunk co tam Shimano dává, teda spíš do čeho řetězy namáčí.

      0 0
    • vlkouš  

      Na silnicce retez otru hadrem a namazu. Vydrzi stovky kilometru. Peru jen zridka. Na bajku vyperu v pracce, do ty davam naredenej Atlantic. Pak pokapu Motorexem (do sucha nebo do mokra), necham zaschnout, nejlip pres noc a pred vyjizdkou dukladne setru. Pak ten retez nelepi.Bez problemu. V.

      1 0
    • mosquito  

      na myti retezu se*u, proste namazu hlavne ocistim bocni strany retezu a nejvetsiho prevodniku WDckem at nejsem jak prase kdyz se otru treba lytkem, klacikem nebo sroubovakem obcas zeskrabnu co se nahromadi na pastorku a koleckach prehazky

      0 0
      • beavis  

        Retez akorat mazu a obcas otru hadrem. Jeste abych ho vyndaval a nedej boze myl. Na to bych se ani nevyprdnul. Retez stoji jen 300 Kc a takovouhle peci se sotva prodlouzi jeho zivotnost. Spis nez ho peclive prat a ja nevim co jeste je dulezitejsi vedet jaky radit prevody, cili aby se zbytecne nekrizil a nelamal......

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.