• CannondaleF29carbon

    Deore XT set. Jaro je na spadnutí a s tím přichází i nějaká ta investice do mého stroje.

    Jaké komponenty by jste na mém bajku vyměnili?

    Už mi bylo doporučeno vyměnit kola za American Classic 101 a náboje DT Swiss.

    Když na to kouknete, brzy Magura nic moc?

    Mám jít do 1×12? Je to velká investice, ale už jsem tu četl na foru, že se dá sehnat kazeta z Číny…

    Za jakoukoli radu budu moc vděčný.**

    Model F29 Carbon

    Modelový rok 2015

    Velikost M

    Hmotnost 10,5

    Rám F29, BallisTec Carbon, SPEED SAVE, BB30, 1.5 Si head tube

    Vidlice Lefty PBR 90 29, Hybrid Needle Bearing Technology

    Hlavové složení Cannondale HeadShok Si

    Kliky SRAM S1400, BB30, 38/24

    Středové složení SRAM BB30

    Přesmykač SRAM X7, direct mount

    Řazení SRAM X9 Type 2 RBC

    Kazeta SRAM PG 1030, 11–36, 10-speed

    Řetěz KMC X10, 10-speed

    Náboj přední LEFTY SL

    Náboj zadní Sram X9

    Brzda přední Magura MT2 w/BAT, Storm SL rotors 180/160mm

    Brzda zadní Magura MT2 w/BAT, Storm SL rotors 160mm

    Brzdové páky Magura MT2 w/BAT, Shiftmix

    Ráfek přední Stan's ZTR Rapid 29, 32 hole, tubeless ready

    Ráfek zadní Stan's ZTR Rapid 29, 32 hole, tubeless ready

    Řídítka Cannondale C2 flat, 2014 double-butted alloy, 700mm

    Představec Cannondale OPI Adjustable Stem/Steerer V2

    Sedlovka Cannondale C2 27.2mm x 400mm

    Sedlo Prologo Nago Evo X8 STN

    Pláště Schwalbe Racing Ralph EVO Performance, 29×2.1", tubeless ready

    • scalar  

      Deore XT 1×12?

      Vycházej z toho, co je opotřebované nebo co nefunguje. Nebo jezdíš v první pětce na Kpž apod.?

      • CannondaleF29carbon  

        Říkal jsem si, že by to mohlo být pěkné zpestření… není to nutnost samozřejmě

        • scalar  

          Spíš bych pořešil nutné a schoval si peníze kdyby rupnul rám nebo se vysypala vidlice.

    • novas752  

      To máš jednoduchý – štvou tě ty brzdy? Jo = vyměnit, ne = nechat být.

      O konverzi na 1×12 bys asi mohl uvažovat, s 36z převodníkem bys přišel jen asi o půl převodu do rychla a sundal dobrých 300–400g. Kazetu bych vzal gx sram, teď sojí pod 4k a vydrží určitě o dost víc než nějaká čína. Ale musel bys vyměnit minimálně ořech za xd.

      Ohledně kol, radši bych šel i do DT ráfků, otázkou je jaký by to byl rozdíl oproti aktuálnim. Takže když už, tak bych šel do karbonových ráfků Nextie. Jestli má smysl měnit i náboje těžko říct. Když už ( :-) ), tak DT 350 28 děr.

      Spíš bych dal na servis Leftynu a zkontroloval všechny ložiska. Nejlíp na konci února když ještě v servisech neni narváno.

      • novas752  

        S 1×11 11–46 bys přišel o převod a kousek, takže pokud by ti to stačilo, taky by to stálo za úvahu. Ale k tý ceně z Alíka si připočti ještě clo a dph (myslim že x1,15 x1,21). A osobně bych šel radši do Sram GX řazení a přehazky.

        • Singlespeed  

          Co si budem nalhávat, systém 1×11 je už delší dobu ve stadiu klinické smrti, byl to jen takový ne úplně dotažený vývojový mezistupeň. Takže pokud jednoplacku, tak buď Sramáckých 1×12 nebo si počkat nějaký ten měsíc, co letos nebo příští rok nabídne v 1×12 Shimano.

          • novas752  

            Souhlas. Ale namakanějším jedincum rozsah stačit může.

            To bude beztak XTR možná i Di2 a bude to drahý a hnusný. :)

            • Singlespeed  

              XTR to bude nepochybně, drahé to taky bude fest, to je jasné, Di2 nevím, to je v mtb prodejní propadák. Ovšem za rok bude určitě následovat i social edition neboli 1×12 XT a to určitě bude stát za hřích.

            • CannondaleF29carbon  

              Mám to takhle.

              Jezdím na větší tác. Menší tác jsem zkoušel jen, zda funguje. Do kopců to utáhnu na vetší placku (můžu do toho v nejhorším stoupnout, že :) ). Spíš mi vadí nemožnost jet rychleji, např. podél IKEMu a KRČe, když se chci vyhnout bahnitému lesu. Po silnici to z kopce neušlapu na víc jak 45 k/ph. Dopředu bych dal 36/38 a dozadu 11–42?

              • novas752  

                To spíš 40z když ti 38 nestačí, sic nechápu, já mám na kole nejtěžší 36 – 10, kola jen 27,5" a z kopce se s tim dá chvíli šlapat dost přes 50. :) Např. okolo Motola dolu. Musíš trošku roztočit nožičky.

                No a 36–36 je těžší převod než 40–42 nebo dokonce 40–46, takže by ti 1×11 mělo stačit. Přehazku klidně jen SLX, páčky XT no.

                Ale stejně bych šel radši do Eagla, je to sice dražší ale stojí to za to. Tam by sis mohl dát i 42z převodník, převod 42–50 by byl ještě lehčí než 40–42/46 a navíc bys měl 10z pastorek místo 11z, takže by se dalo z kopca ještě rychleji.

          • xtonda  

            Nebo SunRace, ti už to mají aspoň v katalogu.

        • novas752  

          Pro většinu lidí malý rozsah. 11–46 má necelých 420%, to je prostě málo, spoustě lidem co rádi šlapou i z kopce a nemaj tolik síly do kopce nestačí ani ten 500% Eagle. Já mám 2×11 GX 24/36 + 10–42, takže krásných 625% a to mi sedí akorát. :) Nahoru se můžu škrábat 5km/h a když narazim na asfalt dolu tak to jede přes 55.

          A co se týče řazení tak většina lidí má radši 11spd SRAM. SLX je dost houbový a XT zase příliš ostrý. Sram řadí přesně a zlehka + se nemusí prstem přetlačovat třecí spojka. Shimano vůbec na poli dražších mtb sad poslední dobou docela prohrává.

        • Singlespeed  

          Dnes je k dispozici 1×12, takže pořizovat si 1×11 nemá moc smysl, neboť po pár zkušenostech budeš stejně měnit za 1×12.

      • CannondaleF29carbon  

        "11 rychlostí za 2300,– ":https://www.kupkolo.cz/…osti_z99345/

    • lukas aka mitro  

      Umyt, namazat, neresit.

      (na tu sadu s ciny pocitej, ze ti napari clo, dph a poplatky za procleni)

    • AussigBiker  

      American Classic zkrachovalo, takze sice se to ted muze sehnat levne, ale…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.