• Kohout

    Rád bych znal Váš názor na testy kol v časopisech nebo na webu. Jsou testeři fakt takoví borci, že na jedno dvě svezení poznají slabá místa kola a pak o tom napíšou elaborát na dvě stránky? Nebo je to většinou je komerční tlachání? Je vůbec možné za tak krátkou dobu něco poznat?

    0 0
    • Žanek  

      NE!! Ne že by byly všechny testy podplacené a neobjektivní, ale nevěřím jim. Na druhou stranu chápu, že v nějakém časopise nemůžou napsat „Tohle kolo je úplně na ho**o, protože je odrbané na výbavě, těžké jako prase a moc dlouhé“, to by jim dovozce další kolo k testu neposkytl a neměli by o čem psát… Někdy se u takových testů docela bavím :o))

      0 0
    • blue  

      protoze znam osobne dva redaktory Vela, tak vim, ze komercni tlachani to rozhodne neni… a jedno dve svezeni to taky nejsou… a pokud bys jel bezprostredne za sebou na nekolika ruznejch kolech, tak si myslim, ze bys taky urcite nejakej rozdil poznal

      0 0
    • MartinXC  

      Nevěřím, jejich obchodní model (daný velikostí trhu v ČR) nedovoluje poskytnout objektivní informace v plně zjištěném rozsahu. Velo musí pokrýt celé spektrum čtenářů, tedy nemůžou jednou stupnicí hodnotit drahá i levná kola, část čtenářů (zájemců o tato kola) by pak byla zmatená. Ale líbí se mi, že představují určitá provedení v rámci jakési pomyslné kategorie, řadu srovnání si pak umím odvodit nebo najít jinde sám (pokud potřebuju).

      0 0
    • eisman  

      Myslim,ze za 2 svezeni se da urcite poznat hodne.Prijde mi bohuzel ale smutne,kdyz maji v testu kolo za 100litru a 90%clanku se tyka pouze osazeni,ktere kazdy pozna z fotek nebo pripadne z prilozene tabulky.Nedokazu si predstavit,ze bych si koupil kolo dle testu v nekterem z ceskych bikecasopisu.Z tech jejich clanku se totiz nedozvis naprosto nic o jizdnich vlastnostech kola.

      0 0
      • cabbage  

        spis me stve ze testujou vzdy jednu úzkou kategorii kol např. jen fully, ht, endura. pak se dovis jaky je to kolo jen mezi „svíma“ a ne okolik se liši jizdni projev endura od xc ht,co s kolem udela spv, atd…

        0 0
    • McBlacky  

      Na každé kolo je potřeba si zvykat, než se na něm dá jezdit naplno. Problém je taky s posedem, kdy vyladění představce, řídítek a sedla, podléhá na novém kole neustálému dolaďování až k bodu optima. V testu mohou porovnat kolo se všemi na kterých kdy jeli a získat nějaký názor. Osobně by se mi asi nejvíce líbilo porovnání kol ve srovnatelné kategorii, kdy by vždy několik testerů ohodnotilo nezávisle vlastnosti kol (např: bodově 1–10), tím by se zaručila větší objektivnost, snadná orientace ve výsledcích a srovnala se subjektivní chyba při testování jedním testerem. Testy beru jako místy užitečné informace, rozhodně se ale podle nich neřídím. Taky mi vadí když se v testu autor příliš zabývá notoricky profláklými komponenty (shimano, RS, Manitou…)

      0 0
      • TinkTink  

        Nesouhlasim s tim, ze na kazdy kolo je treba si zvykat – kdyz si to postavis sam, tak pokud jses vyjezdenejsi nebo snad otrlejsi?, tak na max muze jet hned – teda aspon takhle to plati u me :))

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To nedokaze nikdo. Pokud si to stavis sam, tak si to uz na sebe stavis ⇒ je to neco jineho nez kdyz dostanes do ruky kolo, ktery ti vyhovovat nemuze a nikdy nebude (pripad testu). To, ze jedes maximum si jen myslis. Jen nez si zvyknes na nove plaste, ktere maji podstatne dal tu limitni hranici atd.

          0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Těžko někdy bude ve Velu článek o tom, jak je špatná např. Merida, Kelys a spol. Jiná kola už takový štěstí nemaj, a to i za situace, kdy jsou kvalitativně třeba i lepší, včetně ceny. Pokud výše uvedené značky stojí před ne tolik známými, pokaždý z toho ta známá vyjde líp. Každopádně bych bral s velkou rezervou udávané váhy kol. Zároveň si myslím, že borci co kola ve Velu testují, buď nemají vlastní názor a nebo toho za svůj život zase tak moc nenajeli.

      0 0
      •  

        No můj názor je, že jak už tu bylo zmíněno, nemůžou si dovolit psát co by chtěli, popříadně cítí, jelikož by to asi rychle zabalili. O jejich kvalitách bych nepochyboval, přecejenom velo už nejakou dobu vychází a ty lidi kola musej bavit, jinak by tu práci dělat nemohli, já si vážím jejich práce, kolik z vás by mělo chu? po švihu, sjezdu, blbnutí někde v bike parku sednout k počítači a hodit svoje pocity, poznatky na papír, asi byste radši pořád jezdili, oni asi taky, ale sou za to placený a maj zase výhodu, že si „ošahaj“ kvanta kol a můžou si udělat obraz co je pro ně dobrý. Podle jakýhokoliv testu v časopisu se kolo kupovat nedá, ikdyž si pamatuji, že třeba u recenze modelů s sunourama se objevovaly náznaky nespokojenosti s chodem vidlice, ke konci umně zapatlané omáčkou typu možá je to špatným olejem s moc velkou viskozitou, nebo výrobní vadou konkrétního kousku. Prostě nemůžou napsat co si myslí, určitě mají dodavatelé lidi, kteří mají na starosti takovýdle sondáže jejich práce. Sem se rozepsal, stejně je to, takříkajíc o ničem :) (muj příspěvek)

        0 0
      • K2  

        Miluju testy typu: Barva odpružené vidlice ladí s se shodnou barvou nápisu na rámu. Bike1(noname):kol je díky krátké geometrii neposedné ve vyšších rychlostech a výjezdech. Bike2 Kelys: Kolo je skvěle ovladatelné v trialových pasážích s krátkou závodní geometrií:)

        Jsem pro aby se v testech objevily přímo popsané odstavečky (ne počet řetízků): Výjezd, sjezd, na trati (jízda v terénu,kořeny, kameny) trialová pasáž – tak jak to bývá v zahraničních časopisech. Zároveň by bylo fajn, kdyby se objevila částka, kterou jednotliví dodavatelé investují do reklamy a mohli bychom z toho udělat konstantu, kterou je nutno výsledky testu podělit.

        Mi vyhovují subjektivní zkušenosti přispěvovatelů Bikefora, můžu se zároveň zeptat přímo na konkrétní věc, detail, který mě zajímá.

        0 0
      • ravo  

        V posledním Velu v testu kolk okolo 16k Kelys rozhodně nepatřil mezi nejlepe hodnocené.

        S jistým odstupen a mírnou rezervou považuji ty testy za přiměřené. Slovo objektivní je u těhle testů hodně zavádějící, objetivní může hmotnost kola, úroveň jeho vybavení a pod. Vše, co souvisí s jízdou je hodně subjektivní…

        0 0
    • lubos  

      Nema to valny smysl. Komponenty jsou prevazne stejne, posed se da odladit, na vidlice si taky najdes recenze. Gumy .. nezajimave, stejne vymenis. Tak co zbyva, jenom ram. A pak .. pomer cena/vykon.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Cykloservis jsem přestal kupovat ze zde zmíněného důvodu… :o) Velo odebírám, ale považuju se už za natolik zkušeného, že testy jenom čtu, neberu je jako slovo boží. Spíš si všimnu když pochválej/zdrbnou určitej komponent, kerej mě zajímá. A pak samozřejmě prolezu web a hledám praktické zkušenosti lidí na fórech. A docela často to sedí. Zrovna ty suntourky třeba – uvažoval jsem o jedné, ale docela jí zdrbli a na bikeforu s ní lidi měli stejný zkušenosti, takže jsem se podíval na bombery a rači si připlatil – a myslím že jsem dobře udělal. Nebo sedlo – všim sem si, že v několika testech pochválili sedla od WTB, koupil sem si ho teda a chválím též. Jinak si všímám u kol pouze geometrie a s ní spojenejch vlastností, zbytek je komponentovej mix a ten si sestavím sám dle gusta.

      0 0
      • lubos  

        Jo, souhlas.

        0 0
        • Lada1  

          Jo kolo je jako PC. Vsechno se dea kompletne sestavit z komponentu.

          0 0
      • MartinX  

        Když nemůžu kvůli počasí jezdit, tak si úžasně užívám Vela a jejich recenzí. Peleton si moc neužiju, ale skoro 200 stran o kolech je fakt paráda :-) Nemyslím, že by všechno bylo stopro, ale podle stupně nadšení se snažím rozeznat, jak opravdu chtěl tester kolo nebo něco jiného popsat. O tom, že mu kolo nesedlo a jak blbě sedí v zatáčkách se pak musím víceméně dočíst mezi řádky. Jinak sedlo WTB je opravdu pohoda sama, ale jak je to asi se vším je to strašně individuální…

        0 0
        • Pá-dlista1  

          „Sedlo WTB“ to je dobry poznavaci znameni. Uz jsem jel i na sedle WTB co bylo horsi nez prkena lavice. Taky to byl model „sedlo WTB“.

          0 0
    • pos3k  

      Ne (-:

      0 0
    •  

      Zdravíme pozemšťany!

      0 0
  • RShox

    No, znám člověka z Cykloservisu a vím že jim některé firmy přestaly pučovat kola protože jim kolo poplivali

    0 0
    • Aiax  

      Tak to bych rad vedel jake firmy. Pravda je ze posledni dobou Cykloservis ani Velo nectu, takze je mozne, ze doslo ke zmene.

      0 0
    • lubos  

      nejlepsi je stejne kolo, co si clovek postavi sam …

      0 0
      • Aiax  

        Svata pravda, ale tenhle postup neni opravdu pro kazdeho. Ja si stavel az svyho 3. bika a to jeste jen napul. A taky to neni nejlevnejsi. Ale fakt opravdu nejlepsi.

        0 0
      • blue  

        i kdyz si stavis kolo sam, tak se nejak nejdriv musis (nebo teda spsis asi chces) dozvedet o jednotlivejch komponentech a o tom, jak se jake ram chova, ne?

        0 0
        • lubos  

          Jasne, mas pravdu. Asi bych se mel opravit, ze teda clovek zacne s nejakym (nejakyma) .. a pozdeji si ho postavi na miru. Nebo tak nejak.

          0 0
    • enjoy  

      jestli to neni spis tim ze v cykloservisu prestali prave ty kola od nich brat.protoze treba fuji(bikeranch) jim neplatil.a jini vychcanci taky ne. jinak jestli vsechno jenom chvali nevim,cykloservis jsem si nikdy nekoupil,ani nevim proc vlastne.ale treba ve velu nikdy neuvidite test kola od znacky ktera by nemela ve velu reklamu,ve velu jsou proste velky obchodnici. co me na velu vadi je to,kdyz se snazi neco napsat tak aby to neznelo uplne obycejne,jakoby umelecky napisi neco co by mohli vyjadrit nekolika slovy.to je pak treba cely odstavec uplne o nicem.je mi jasny ze by pak toho moc nenapsali,ale mohli by aspon lip volit vyrazy,nekdy se to jejich stvarneni neda skoro cist,je to az smesny,kdyz si vezmu ze je to casak o kolech.

      0 0
      • Andrzej  

        mne se ten sloh taky moc nelibi… ale sam moc nevim, jak bych vysvetlil, jak to maji napsat lip. Sam bych to taky tezko lip napsal…

        0 0
      • TinkTink  

        No ja tedka premyslim jak popsat, ze mi brzdy bublaji :o))))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.