• hYs

    Seridim zadni kotoucovku (uz snad 20×, ruznymi zpusoby), ani si neskrtne, sednu na kolo a hned nebo behem chvile zacne drhnout aniz bych na brzdu vubec sahnul. Kotouc je trochu krivej, ale minimalne. Rychloupinak jsem zkousel dotahnout vic, pootocit kolo, dotahnout kotoucovku i kotouc, roztahnout desticky (po prvnim zmacknuti se uplne vratily), vymenit olej, dal uz mne nic nenapada :) Jsou to hydr. kotoucovky magura julie, jsou to sice jedny z tech levnejch ale seridit jit prece musi, vite nekdo cim to muze byt ?

    • prochpetr  

      bratranek je ma taky, taky ze zacatku zlobily a nejak to s kamosme spravili, zjistim a napisu jak. i kdyz ji ma jen vpredu. zkousel jsi parkrat zmacknout brzdu, aniz by zabrzdila? ony si ty desky musi sednout

    • pit  

      Ako keby si mi to z ust zobral…presne to iste sa mi deje s mojou DEORE hydra na zadnom kolese. Uz x-krat som ju nastavoval: na stojane si ani neskrtne,akonahle nasadnem na bike zacne piskat.Zosadnem z biku,zatocim kolesom a je ticho…je to na porazenie. Skusal som aj pootocit naboj,hral som sa s upinakom…vysledok stale ten isty. Tak uz neviem :-(((

      • BB  

        nemuze to byt tim, ze po nasednuti si sedne zadni stavba ? Znamenalo by to mekky ram.

        • pit  

          O tom pochybujem,mam HT SCOTT Elite Racing 2004…aj ked nikdy nehovor nikdy :-)

          • kovar  

            Elite? No a? Jeste zkus vice pritahnout upinak.

            • pit  

              Myslel som tym asi tolko,ze ramy SCOTT zo serie racing boli hodnotene ako velmi tuhe…to slovo ELITE si asi zle pochopil :-)))

              • kovar  

                pochopil jsem to dobre, neni jediny duvod se domnivat, ze ramy Scott by byly nejak vyjimecne.

              • Pá-dlista1  

                Velmi tuhe je taky uplne jinej pojem u ramu vaziciho 1500g a 4kg :)

                Bych tipnul mimo jine na mekky naboj. Nejspise osu.

                • pit  

                  Tiez sa priklanam k naboju…a na piskanie si musim zatial asi zvyknut…hlavne ze to brzdi OK.

                • MartinXC  

                  Vypadá to tak – k Elite rámu je tam asi taky Hugi nebo něco podobného – ty trošku pruží. Chce to seřizovat ve dvou – jeden sedí na kole, druhý seřizuje.

        • hYs  

          Ram mam spyder Alu 7005 Columbus Zonal 2× zesl., jak je to u neho s pevnosti to nevim, vite nekdo ? :)

      • kovar  

        napred snad zjisti pricinu skrkani, ne? – skrka to proto, ze se vysune desticka z trmenu nebo proto ze se vuci sobe pohnou disk a trmen? Ono to spis vypada na chybu v naboji nebo v ramu.

      • Vilém  

        Tak ji zkus seridit kdyz sedis na kole.Neobejde se to ale bez pomocnika.

    • panaczek  

      jdu po vikendu na net, ze sem napisu tenhle problem – a on uz tu, presne tak, jak ho mam ja, lezi… dela mi to shi 525, taky zadni, kolo specialized rockhopper fsr. z pocatku to skrtalo, ale bylo to slyset jen s uchem u trmenu, tak sem se v tom, blbec, stoural a ted to zacne po 50 m jizdy spis strouhat nez skrtat. mam podezreni na naboj – trochu hazi cely kolo, nejznatelnejsi je to pri zaberu do klik. taky sem zjistil, ze se mi trochu hejbe kazeta. dnes s tim jdu do servisu…

      • panaczek  

        tak sem s tim byl v servisu, typek to seridil tak, jak sem to delal i ja (povoleni trmenu, zmacknout brzdu, dotahnout trmen) + mozna jeste nejaky figle – nekoukal sem celou dobu a vypada to, ze to je o.k. teda vydrzelo to cestu ze servisu. a ja si davam zavazek, ze uz to nebudu poslouchat ani zkoumat ani se v tom vrtat!

    • sedlis  

      Muj boze!!! Ja mam kotuce 14dni.Zatim dobry, ale koukam, ze se mam na co tesit. Me se to s tim skrkanim nezdalo hned pri koupi. Na autech i masinach drhnou kotouce nepatrne porad. Kdyz jedu na masine z kopce s vyplim motorem, tak je treni desticek o kotouce slyset. Jenze pak nahodim motor a tech 100dB to prerve, ale na kole?????????????? Vsude me tvrdili, ze je to jen otazka precizniho nastaveni, ale vidim, ze to nebude tak snadne.....nebo se mylim???(chtel bych:-)

      • panaczek  

        …klid, jen klid…, na psychiatrii zatim dochazim pouze ambulantne a sedativa beru jen 3× denne…

      • lubos  

        Kdyby ti desticky neustale treli o koutouc, tak zachvili ti shori pneumatiky :)

        • vlk  

          to není pravda.jeli jsme autem 400 km a když jsme dojeli dom koukáme a máme nějaké černé přední disky.Šáhnu na to a byly dost horké.V servisu řekli že nám to škrtalo o kotouč.No a vidíte pneumatiky neshořely.Jinak když se mrknu na bráchovu motorku, tak to teda neškrtá vůbec.

          • lubos  

            No vzdyt pisem … treli , ne skrtali :) Skrtat sem tam, proc ne, muze byt.

      • panaczek  

        na kole neni soucastka, se kterou by nekdo nekdy nemel „obrovsky“ problem…cekam kdy se objevi tema „cepicka na ventilku – povoluje se“

        • Pá-dlista1  

          :) Neni nad plovouci trmen. Desticky „skrtaji“ porad. Zvuk to nevydava „zadny“ a nijak mi to nevadi.

          • panaczek  

            nekdo uz by mel konecne vypocitat, o kolik te takovy skrtani kotouce zpomali rekneme na 50km vyjizdce…hehe

            • blue  

              radsi bych takovou myslenku nevyslovoval… to by se mohlo rozvinout zase v pekne rozsahlou akademickou debatu :-))))

            • TinkTink  

              Spis bych pocital, kolik to sezere nervu… :)

        • lubos  

          Skrtajici kotouc mne osobne znervoznuje vic nez praskotajici pila. Ten kovovy tenounky pisklavy zvuk je mi moc neprijemny. Vubec mi nevadi obcasne skrtani, vadi mi ten zvuk.

          • panaczek  

            potom je reseni jasne: zahod svoji helmu a porid si drevorubeckou se „sluchatkama“ – pro ty, co nechteji investovat, staci vata do usi…;-) neresil sem to dokud to bylo slyset jen s uchem skoro u trmenu, jak to slysim pri jizde, tak me to nici (v sobotu sem se po par kilometrech vratil z vyjizdky)…

            • lubos  

              Jo, pokud to je slyset takhle, tak to bude ok. Ale ja jsem slysel takovej cinkotavej zvuk .. uff, hnus. Ale seridil jsem to nastesti.

    • Včelda  

      Nemáš vakl v nábě? To pak staší dotáhnout náboj a je to. Mě už se to stalo.

    • umiyaki  

      Praskání kotoučů Magura Julie jsem již osobně řešil na svém bývalém kole a myslím, že to dopadlo slušně.Problém byl v tom, že jsem si vždy nastavil vzdálenost destiček od kotouče, ale po nějaké době (a používání) se jedna přiblížila ke kotouči a začala škrtat. Tak jsem si odšrouboval kotouč z náboje a vložil ho do mezi brzné destičky jen tak navolno. Párkrát jsem zmáčknul a zapohyboval kotoučem, aby se destičky ideálně vystředily. Pak jsem kotouč vrátil zpátky na rám a následně jsem musel podložkami posunou čelisti na rámu tak aby je kotouč nevychýlil z toho ideálního středu. Je to docela drbačka. Hlavně proto, že jakmile upnete zádní nebo přední kolo do rámu napevno, tak se ten kotou maličko pohne k jedné z destiček a škrtání je zase tady. Proto to chce počítat i s tímto malým vychýlením. PS: Zdálo se mi, že Magura Julie má docela malá prostoru mezi destičkou a kotoučem. Moje nynější brzdy Hayes jsou na tom o dost lépe …, ale taky si někdy škrtnou, hlavně v zatáčkách.

      • MartinXC  

        Tak proti tomu je seřízení mech.Avid CPS procházka růžovým sadem:

        • povolíš prase na redukci (tak aby šlo hýbat podložkama)
        • dotáhneš destičky z obou stran natuho ke kotouči v té poloze, jak mají být
        • dotáhneš prase k redukci
        • povolíš desky o kousek zpět

        a je to, celkem 10min i s telefonováním od práce :-)

    • hYs  

      V utery jsem s tim byl v servisu (celkem uz asi po 10ty, nastesti gratis) a vypada to v poradku. Servisak vyndal desticky a promazal dost silne pisty (nevim jak se to jmenuje, nekamenujte mne :)), nandal kolo, zkusil, nebylo to ono, takze jeste 2× zopakoval promaznuti a nandani kola az se pisty vracely jak maj. Pak jeste seridil pozici brzdy a bylo to. Jel sem pak uz jenom domu cca 10km a jenom 2× bylo slyset drhnuti, ale stacilo promacknout brzdu a prestalo to. Doufam ze to vydrzi .)

      • BB  

        uz jsem to tu kdysi psal, stejny problem stejne reseni. Jednou za mesic vyndat desticky, sroubovakem zatlacit jedno prasatko a druhe brzdovou pakou vytlacit ven, cca 3 mm (pozor aby nevypadlo uplne, to by se brzda zavzdusnila), ocistit ze vsech stran (delam to tycinkou na cisteni usi), lehce nastriknout TF2 a zatlacit prase do trmenu. Znovu ho pakou vytlacit a vytrit do sucha. Jinak ji myslim, ze hydry maji schopnost se automaticky nastavovat, tak s tim silene slozitym podlozkovanim, jak to nekdo tady popisuje, bych byl opatrny.

    • Sethi  

      hydr Hayes9 a skrtaj a skrtaj. A to od zacatku, ale pribivajicimi najetymi km se mi zda ze to prestava, no a nebo uz jsem z toho revu ohluchl.

    • Tleskač  

      Tak naprosto přesně tohle dělaj moje LX. Kotouč jsem v prostoru destiček z každé strany podložil tvrdším papírem, a opatrně jsem brzdu přitahoval ke třmenu. Pak papír vyndal, kolo roztočil a nic slyšet nebylo. Ne tak při projížďce. Zadní brzda si prostě občas nepravidelně škrtá. Vůli v ořechu zmenšovat už nemůžu. Má někdo podobný problém? A vyřešil ho?

      • MlokCZ  

        Pozor na jednu věc. Seřízení zadní brzdy do ideální polohy na nezatíženém kole je většinou špatně. Sedni si na kolo, popojeď metr tam, zpět a pak se koukni, jak to máš seřízené. Na všech kolech, co jsem zatím vícrkát seřizoval brzdy (4 různý kola, z toho 3× HT, 1× full), se po nasednutí na kolo vždy kotouč nepatrně posune vůči destičkám. Každý kolo to dělá trošku jinak (některé o něco více, některé méně), není to nijak moc, ale na škrtání to stačí. Na všech kolech byl výplet i náboje v pohodě, takže to nebylo způsobeno nějakou závadou. Záleží na tuhosti rámu/kol, kolik se ten efekt projeví.

        Pokud v klidové poloze seřídím brzdu nepatrně nesouměrně (vždy na každém kole, jak je potřeba, na některém jen nepatrně, na některém téměř kotouč k jedné z destiček), tak pak při jízdě je kotouč přesně na středu mezi destičkami a žádné škrtání se nekoná.

        Přední brzda tohle většinou nedělá téměř vůbec (tedy aspoň mě na žádném z těch 4 kol), tam to neřešim a seřizuji to v klidovém stavu na střed.

        • MlokCZ  

          V té první větě mělo být navíc ještě, že se máš dívat ještě ve chvíli, kdy na kole sedíš.

          • Tleskač  

            Dík za radu. Vůle mezi destičkama a kotoučem není zrovna moc velká. Navíc kotouč nejde naprosto přesně, malinko hází. A tak toho „prostoru“ není mnoho.

      • nemo  

        Měl jsem podobný problém s El Camino (rám Giant NRS). Taky při nastavení „na sucho“ bylo vše O.K. a po nasednutí na kolo začal zadní kotouč během jízdy lehce a nepravidelně škrtat.(Na vidlici jsem brzdu nastavil jen jednou a doteďka bez problému). Tak jsem nastavil třmen tak, že kotouč škrtá o destičky v nezatíženém stavu a po nasednutí na kolo je klid. Nevím, snad je to tím, že se rám více či méně po nasednutí na kolo „zdeformuje“ (čepy mám O.K.) a zřejmě to stačí k tomu, že kotouč pak začne škrtat o destičky.

    • mosquito  

      prosim taky pomoc :O uz fakt nevim co s Deorkama 535 .. porad se mi priblizuji desticky ke kotouci… proste jakoby se spatne vracely pistky ale nevim

      zkusil sem to zamackavat, pak jednu s otevrenou nadobkou rozhybat, pak sem v ni prakticky vymenil olej a odvzdusnil pac mi to trosku vyteklo, seridim zda se vse OK – mezery tak 0.5mm na kazde strane, 25km a desky nalepeny tesne na kotouci (kdyz mackam paku tak jde samo driv z tuha protoze tam neni mezera – prakticky se desky hybou jen nepatrne, brzdi to sice dobre, ale drhne to porad) povolil sem jeste na pakach ty srouby tim se to trosku zlepsilo, par km a je to zas prilepeny :(

      nevim jestli to nesouvisi s nejakym postupnym pritlacenim jak se ojizdeji desky co sem se docetl, ale tohle neumim stelovat :( poradi nekdo? dik

      • mar_tin1  

        nemas moc tluste desticky nebo kotouc? treba desky bbb jsou tlustsi nez shimano…

        • mosquito  

          nn vse jeste puvodni Shimano, prvnich 800km to bylo bez problemu, pak sem najednou domu dojel a kola docela dost zabrzdeny a od ty doby s tim bojuju :(

          • mar_tin1  

            hm… tak potom asi zbyva reklamace… ja sem na svych LX rozhybaval pistky tf2-kou a v pohode.

            • Phoebe  

              Jsem asi pitomec, co je to TF2? Mám také problém se škrtáním zadní brzdy Magura Julie. Nejdříve to nedělalo, ale poté co jsem parkrát projel bahnem a čistil proudem vody, tak se mi pístky asi nevracejí, tak jak by měly.

              • pepek  

                Tak nečisti hlavně proudem vody! TF2 je teflonový spray, k dostání v každém cykloshopu.

    • RUMcajs  

      Necetl jsem ostatni prispevky, takze to uz mozna nekoho napadlo. Prehod kotouc z predniho na zadni. Jestli se zavada prenese, je to kotoucem, jestli zustane, nemusis shanet kotouc.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.