Po každé jízdě drahne kotouč

6 nepřečtených
  • newton19

    Dobrý den, poslední dobou se mi stává nepříjemná věc. Když vyjedu na kole, tak po 1/3 jízdy zkontroluju přední kolo a brzdový kotouč drhne a destičky, tak ok..povolím rychloupínák a ručně pošteluju aby to nedřelo..po pár kilometrech jízdy to zkontroluju a zase to drhne. Nepomůže ani povolení dvou šroubků a utáhnutí při zmáčknutí. Zkoušel jsem to mockrát a nechci si odrovnat závity. Brzdový kotouč je malinko (opravdu malinko pokřivený, ale tak ,že se po nastavení vleze mezi destičky s přijatelnou vůlí a vůbec nedrhne. Mě se prostě stává to ,že se to po jízdě úplně vychýlí a dře o jednu nebo druhou stranu. Čím to může být? Už fakt nevím jak si s tím poradit. Neposune se třeba vidlice vzhledem k náboji za jízdy ? Kolo je to MTB, brzdy hydraulické shinamo,vidli­ce XCR.

    • newton19  

      ještě podotýkám ,že tím drhnutím mám na mysli to, že když zvednu přední kolo a roztočím jej ,tak se po chvíli zastaví..za jízdy to ale nejde slyšet (krom rezonování-ale to by prý vadit nemělo-až na ten zvuk)

    • Vilém  

      Povolis upinak a rucne dostelujes? Jak jak? Ze kolo nedorazis zcela do patek? Pokud ano, tak to je slusna prasarna a vubec se nediv, ze to za chvili dela zase. Ono se to totiz vrati zpet na doraz patek. Pri tom to ale pekne obrusuje dosedaci plochu patek vidle.

      Jinak to chce zkontrolovat, zda ti nevazne pistek, zda se vraci oba. Pripadne vycistit, rozchodit.

    • KubaBajk  

      Přesně jak říká Vilém, tedy osa musí naprosto sedět v patkách vidle. Dál překontroluj jestli ty pístky ve třmeni nepřdrhávají, jeden nebo druhý, nebo oba a jeden víc. Vyčistit, máznout, rozchodit.

      Až tyto dvě věci budou ok, pak ručně vystřeď třmen brzdy, tzn. utáhni rychlopínák tak jak jej utažený jezdíš, povol třmen a ručně a pohledem oka (nikoliv mačkáním brzdy a doatažením předtím povolených šroubů třmene) vycentruj třmen s kotoučem tak, aby kotouč běhal co nejvíce ve středu třmene. Poté třmen přitáhni, přitom kontroluj zda-li jsi s ním při dotahování nepohnul.

      Pokud bude osa pevně a nadoraz v patkách vidle, pístky budou chodit stejně a třmen precizně vystředíš, nemůže to dělat.

    • antt  

      jestli se to stává během jízdy, tak to může klidně dělat zavzdušněná brzda. Pokud to ale nedělá problém za jízdy, tak proč si zbytečně přidělávat starosti, desky i kotouče jsou spotřební zboží a nastavení nebude nikdy dokonalé

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse