• wbiker

    Zajímaly by mě vaše názory a rady ohledně jízdy po kamenech. Nemusí být ani velké, ale každy šutr mě děsně rozhodí a jízda potom připomíná spíše první krůčky na kole. Nemyslím tím soustavnou šotolinu, spíše hustěji pokrytou cestu kameny. Dík moc všem

    0 0
    • Mamutt  

      To je také otázka, jestli nahoru, nebo dolů. Nahoru se vyplácí zůstat v sedle, i když to někdy bolí. V obou případech jsem se naučil nedržet se moc křečovitě řidítek a trochu nechat přední kolo, aby si hledalo cestu samo.. a „proplouvat“ za ním.

      0 0
    • rock  

      Máš na mysli souvislou vrstvu, kdy už nejde hledat cestu mezi, jo ? Zatěžuju zadní kolo, aby si nehráblo a snažím se za každou cenu neztratit rychlost … a pokud jsou ty kameny větší, tak doufám, že to ráfky přežijí …

      0 0
    • McBlacky  

      škoda že jsi s náma dneska nejel – to by jsi si užil až až, kameny od malých až po cca 20*30 a i větší. Jde o dobrou práci s těžíštěm, snažít se hodně rychle reagovat na terén, váha spíše rozložena na obě kola rovnoměrně, pokud to jde tak raději v sedle, když už to nejde tak lehce nad ním. Rychlost ne úplně pomalá (technické pasáže na rovině) aby tě rozhození rovnováhy nekoplo na zem. Pro sjezd, platí poučka že čím rychleji tím lépe, ale chce to spíš nervy a dobrý odpružení. Pro uphill, to je hodně dle terénu, do opravdu rozbitých a prudkých pasáží si spíš přišlápnu a jedu rychleji až skoro k max co to jde – větší šance že v případě špatné volby stopy (nejdůležitější pro uphill) to srovnáš. a nejdůležitější je cvičit a cvičit, ted je to ideální, všude je tolik listí, že jedeš instinktivně :-)

      0 0
      • jecnak  

        Zapomnel jsi napsat, ze ty sutry byly krasne mokry a obcas i slizky od listi. Pak to je teprv zajimavy…

        0 0
    • wbiker  

      Ještě bych měl dodat, že jsem myslel cestu dolůůůů.:-)

      0 0
      • BB  

        pokud jsou ty kameny pevne, tak se to vyplati pustit a uzivat si. Volne kamety tot v mem pripade boj o zivot. Jestli nekdo znate na Garde sjezd z Malga Grassi do Rivy, tak mam na mysli takovy teren. Prudky a volne kameny velikosti od pesti po detskou hlavu. Vyplati se nejet moc pomalu, vsechny pady jsem mel kdyz jsem se podelal a jel strasne pomalu. Potom je dobre hledat a drzet bikerskou stopu. Vetsinou je tak 20 cm siroka stopa, kde jsou kameny odstrkany. Snazim se dat teziste dozadu, odlehcit predek a moc nebrzdit na predni, abych neblokoval zdvih vidlice.

        0 0
      • MartinXC  

        Hodně pomůžou pláště s velkým objemem (mírně podhustit) a s měkkou směsí – leccos za tebe vyžehlí. Naopak tenké žiletky natvrdo huštěné vyžadují špičkovou techniku a neustálou pozornost. Dolů – moc nebrzdit a koukat dopředu, abys našel prostor pro zpomalení. Když brzdit, pak zadni začít a až do smyku, přední jen pomáhat zpomalovat.

        0 0
        • zirecek  

          tak tak. Obdobně je technika jízdy přes kořeny. Když na to máš a udržíš to, je nejvýhodnější je přejet co nejrychleji. Moc nebrzdit a oči na š?opkách. Otázka je jak velké kořeny a balvany ještě přejedeš. Většinou, když už jsi rozjetý, tak častěji kořen/kámen přeskočíš, někdy objedeš a někdy si namlátíš ruce, když to přeženeš, :-).

          0 0
    • dedek55  

      pojed' s náma příště na fatru tam si to můžeš zkusit..o))))

      0 0
      • 0702  

        Byl jsaem tam jen na běžkách – Železno a „parní lázně“ v zimě, myslím že se jmenovali…Bešeňová a tak jsem si říkal, že na kole to nemusí být vůbec marné s vidinou vyvalit se pak do termálů!

        0 0
    • ddd - andy  

      Nereknu k tomu vic, nez ze to je o vyjezdenosti a pradvidavosti… :-)

      0 0
      • Cejlon  

        Ono někdy je lepší projet kamenité,kořenové sjezdy rychle a bez přemýšlení.Člověk musí vypnout mozek a soustředit se. Nedávno mi to podjelo na šutrech s listím a až jsem přijel domů,tak jsem zjistil,že mám na jedné strně skoro prořízlý plášt.Ale ustál jsem to.Kdybych jel pomalu,tak bych se býval rozplácnul,jak žába:-)

        0 0
    • Daf  

      Snazim se jet co nejrychleji a osvedcilo se mi pouzit tezsi prevod nez bych jel jel normalne, protoze pak kdyz poskakuje zadni kolo neproslapuji tolik naprazdno. Tohle plati pri jizde po rovine.

      0 0
    • vlk  

      jo záleží strašně na pláštích-větší objemy a i vzorek je důležitý některé na šutrech tancují jiné drží směr v tomto ohledu se mi na xc osvědčily z max a bitware od ritchey.Zkopce jet spíše rychleji na těžší převid.Teď zkouším pláš? continental traction pro 2,1.Tak uvidím jak ten si vede.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.