• abernas

    Ahoj.

    Mám 29 HT na ráfcích vnitřkem 30mm, bezduše. Mám dost mizernou techniku jízdy v terénu. Na biku jezdím pár XC závodů ročně typu KPŽ ale taky na něm jezdím dost asfalt (ale to bych teď snad i upozadil)

    V současnosti tam mám (a nikdy jsem neměl nic jiného) vepředu i vzadu X-King 29×2,4 a nevím, jestli je to jen tím, že jsem dřevo a nebo jestli jsou opravdu nic moc, ale příjdou mi že když je nafouhnu na 2, tak jsou dost tvrdé a nepohodlné a když je nafouknu na 1,6 – 1,7, tak že už hodně plavou. Zároveň mi příjde, že nějak extra ani nedrží. A taky dost uchází a prolíná mléko. Co mi vadí nejvíc, že pokud jedu sjezd lesem po podélném náklonu, tak že sjíždí a neudržím se ve stopě (nevýrazné boční figury???). Co jsem si tady pročítal, a věřte mi, že jsem hodně pročítal, tak asi nejsem sám, komu se tak jeví. Ale jak říkám na začátku, třeba jsou vynikající a jen já si s něma neumím poradit. Každopadně bude za chvíli čas na výměnu. Bohužel při cenách lepších verzí plášťů 1000,– + za kus si nemohu dovolit zkoušet a experimentovat a měnit je každou chvíli a tak bych vás chtěl poprosit o nějaké doporučení.

    • Co potřebuji v prvé řadě, aby co nejvíc držely ve všech možných situacích a dokázaly trochu kompenzovat moje mezery v závodech XC
    • Dále by měly mít rozumnou životnost a nesjet se za pár km
    • Ať to i jede
    • No a nakonec by to měly být trochu univerzálky, které nerozhodí ani kousek toho bahna nebo jízda pevnou stezkou

    Mám dva tipy, ale jak jsem tady četl, tak mi to příjde, že co člověk, to jiná zkušenost:

    CrossKing vepředu, RaceKing vzadu (CrossKing je prý úplně jiný než X-King tak zůstat věrný contíkům)

    Forecaster vepředu, Ardent/Aspen vzadu (Zkusit něco nového)

    Nevím, jestli se mi chce do Schwalbe, které se PRÝ neskutečně sjíždí a pak jdou vlastnosti rychle do kopru

    Jiné tipy ???

    • Pentaroth  

      Fast track?

    • puka  

      Na xc 2,4? Není to zbytečně moc? To by mělo držet i při ježdění po stropě.

      • abernas  

        Tak čím větší papuče, tím větší pohodlí a grip ne? Bohužel nemám pocit ani jednoho

        • novas752  

          Grip záleží kde. Na tvrdém pevném podkladu ano, na měkčích površích je důležitější spíš vzorek a směs.

      • Nikovlas  

        Obecná otázka (ne rýpání – fakt mě to zajímá):

        Co je významnější důvod, proč na XC vozit 2,20 a ne 2,4? Je to hmotnost, valivý odpor, nebo aerodynamický od­por?

        Když jako příklad vezmu Maxxis Ardent Race 29" (prostě jen proto, že ho mám vzadu) – tak mezi šířkou 2,2 a 2,35 je ve hmotnosti rozdíl 25 g na plášti. Neříkám, že je to úplně zanedbatelné, ale zdá se mi, že to není zas tak moc… U Forekasteru je to 45 g na plášť…

        U valivého odporu – dnes v době bezduší v případě XC plášťů s relativně tenkým běhounem – je tam vůbec rozdíl?

        Předpokládám, že největší rozdíl udělá ten aerodynamický odpor, ne?

        • kubad  

          Mezi 2,4 a 2,25 je často rozdíl i ve výšce vzorku

        • MlokCZ  

          Nejprve je potřeba u konkrétního typu pláště si zjistit, jestli ty různé šířky jsou stejná konstrukce. Často totiž nejsou a liší se např. výškou vzorku (a občas i jinak).

          Já bych třeba pro sebe rozdíl aerodymiky neřešil vůbec. V rychlostech, kde to bude poznat hodně na takových pláštích nenajezdím téměř nic a i na ten malý nájezd to neudělá zase tak moc velký rozdíl (vyzkoušeno).

          Hmotnostní rozdíl podle konkrétního typu, do 50g bych určitě v pohodě přežil.

          Ale pak do toho může vstoupit ten vzorek a je otázka jestli pak chceš ten širší terénější nebo ne. Valivý odpor se pak může lišit i značně (když vzorek není stejný, pokud je včetně zbylé konstrukce pláště, tak se valivý odpor liší minimálně).

          Pokud je zrovna vzorek (i zbytek konstrukce pláště, což také není vždy pravidlem) totožný, tak pak je třeba také přihlédnout k šířce ráfku a stylu jízdy.

          Tzn. zda širší bude vůbec přínosem nebo naopak bude horší. Když není dostatečně široký ráfek na daný styl jízdy, tak se bude ten širší akorát více žvýkat a přinese to více škody než užitku.

          Tazatel bude mít u ráfku opačný problém. Hodně XC plášťů šířky 2,2–2,25" bude na 30mm ráfku mít zcela nevhodný tvar (nebudou vůbec kulaté a tak jednak pojedou hodně špatně, protože se i mimo zatáčky bude příliš zapojovat boční vzorek a často i měkčí boční směs a do zatáček to také nebude ono).

          A pak je také třeba brát v potaz reálnou šířku (a ne tu udávanou).

          • Nikovlas  

            Jasně – já pro příklad použil Maxxis, protože jsem je zrovna kupoval, tak to mám trochu načtené – konkrétně u těchhle plášťů mají obě varianty udávané stejné TPI i stejnou směs. Výšku figur nevím, nicméně pakliže by byl širší plᚍ pomalejší kvůli jinému vzorku, pak nelze aplikovat obecnou poučku ohledně trakce uvedenou výše: „Na měkčích površích není podstatná šířka, ale vzorek.“ (Jako že bude pomalejší, ale bude taky líp držet.)

            Oběcně mě zajímalo, jestli jsou další důvody, které mě nenapadají – ten jiný vzorek je dobrý příklad.

    • Lachtis  

      Letos jsem se opět vrátil ke svým osvědčeným Contíkům a už jiné nechci. Jezdím podobně, jako ty, mám teda dvě kola, HT a XC fulla a na obou kolech, Cross king (P) a race king (Z) vše v 29×2.2. Mně se osvědčily nejvíc. Loni jsme měl Schwalbe a už ne!!! Možná někdy zkusím Maxxis, ale pokud budu spokojený s Contíky už asi zkoušet nic nebudu…

      • abernas  

        A můžeš z vlastní zkušenosti srovnat ten nový cross se starým x-k?

        • Lachtis  

          Mám je krátce a nějaký zásadní rozdíl, orptoi XK nepozoruji, na XC na předek naprosto OK. Jasně v blátě to není hitparáda, ale dá se to. Pro mne je kombinace Xking (Cross king) a Race king pro použití XC nejlepší. Ovšem každý to může vidět jinak…

      • xxjohnyxx  

        A nemas i zkusenost s novými Mountain King III?

        • Lachtis  

          Bohužel, jezdím jen XC pláště a Mountain už je trail

          • puka  

            A víš co od pláště chceš? :)

            • xxjohnyxx  

              Já to vím, chci širší plášt na trailový HT, který slušně pojede i do kopce. Většinu času trávím v brdech. Nahoru většinou lesní cesta nebo asfalt, dolu přírodní traily, cestičky a pěšiny v lese.

              • novas752  

                To se musíš rozhodnout co chceš víc. Buď je to ultimátně rychlý ale nic to nevydrží a má to mizerný grip, nebo naopak výborný grip a odolnost ale vůbec to nejede a nebo spoustu různých kompromisů mezi tím.

                • xxjohnyxx  

                  No prave nejaky vyvazeny kompromis… o rychlost mi moc nejde, jen aby to nebyla vylozene kotva. Nezavodim.

                  O MK jsem si neco přečetl a zda se mi, že by mohl být to co hledám, ale konkretne o MKIII toho moc není a ma uplne odlisny vzorek nez starsi verze. Proto se ptám na zkusenosti.

              • puka  

                Takže se asi experimentování nevyhneš. Vzadu mám Ikon 2,2×27,5, vepředu High Roller II 2,3×27,5 a zatím mi to nijak neublížilo

                Něco udělá velikost kol. Na 29" jsem jezdil RoR a ty nebyly žádná sláva, ale odvalovaly vesele. Možná bude potřeba zlepšit techniku a nevymlouvat se na pláště :)

                • xxjohnyxx  

                  Já se nevymlouvám, určitě to chce zlepšit techniku… jen chci něco co mi s tím pomůže… Loni jsem jezdil na Xking 2,4 vepředu a 2,2 vzadu. Ale pocitově bych chtěl něco víc terenějšího…

    • Slavik  

      To je jako hledat holku, která je chytrá, hezká a bohatá. Taková kombinace neexistuje. Vždy tam bude něco chybět.

      PS: a když už omylem takovou najdeš, tak ji věčně bude bolet hlava :-)

      • Nikovlas  

        To spíš závisí na tom, kdo hledá. Když se nevyznačuje ani jednou ze zmiňovaných vlastností… Existuje reálné riziko, že se mu dokonalé holky do náruče vrhat nebudou.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse