29" FULL do 70tis Kč (TREK, Specialized, Ghost,...)

36 nepřečtených
  • Luke323

    Zdravím všechny bikery a bikerky,

    už dlouhou dobu zvažuji nákup nového biku a tohle jaro ten čas snad konečně nastal.

    Je mi 25, měřím 195cm, vážím 105–110cm – podle toho jak moc se najím a jaké je roční období :).

    Bydlím na Vysočině ⇒ pěkná příroda plná kopců a lesů. Průměrný roční nájezd 1000 – 1700 km, průměrná vyjížďka 50km volným tempem. Jsem vášnivý biker, ale nejezdím žádné závody a nemám to do budoucna v plánu. Skladba mých cyklo vyjížděk je asi takováto: 70% (lesní cesty – makadam, štěrk, štěrkopísek), 20% (terénní výjezdy a sjezdy po kořenových a kamenitých částech), 10% (nutné přesuny po asfaltu). Z techniky jízdy jezdím docela dost

    Doteď jsem jezdil na cca 10 let starém 26“ HT biku Kellys s váhou něco přes 15kg. Vzhledem ke skladbě vyjížděk bych rád nahradil staré kolo, dosáhl lepší plynulosti jízdy při přejezdu terénních nerovností a také získal vyšší komfort jízdy – proto bych chtěl koupit FULLa.

    Představa nového biku je tedy 29“ FULL s cenou do 70tis Kč. Dle zdejších zkušeností bych si představoval zdvih 120 až 130mm.

    Vzhledem k výše zmíněnému jsem si předběžně vybral pár adeptů, ale už se nemohu dál rozhodnout, který z nich bude hlavní favorit:

    TREK Fuel EX 8 29 2017 – počítám se slevou od prodejce

    • záruka na rám
    • oficiální prodejce přímo ve městě
    • lepší osazení proti 2016
    • pro mne neznámá přední low cost vidlice

    TREK Fuel EX 8 29 2016 – pokud ještě bude k sehnání ve velikosti rámu 21,5“

    • záruka na rám
    • oficiální prodejce přímo ve městě
    • nižší cena proti 2017
    • horší osazení proti 2017

    Stumpjumper FSR Comp 29 2017 – počítám se slevou od prodejce

    • záruka obdobná jako TREK
    • oficiální prodejce ve vedlejším městě (10km)
    • převod 1/11 musel bych vyzkoušet, jestli bude dostačující fyzická kondice
    • dle mého přední vidlice

    Ghost SL AMR 5 AL – počítám se slevou od prodejce

    • XT brzdy
    • Yari přední vidlice
    • záruka 5 let
    • oficiální prodejce cca 40km daleko

    Dokáže mi poradit nebo mne nasměřovat, která z těchto zmíněných vybrat? Nebráním se ani jiným návrhům.

    Děkuji za všechny rady a příspěvky.

    Anketa: Které byste vybrali? Důvod připiště ideálně dále do příspěvku

    • novas752  

      Co Canyon Neuron?

    • Lachtis  

      Nejprve bych si být tebou kolo o podobném nebo stejném zdvihu půjčil a vyzkoušel, nicméně pro tvé určení bude full se 120–130 mm dobrá volba. Mezi těmi, cos uvedl bych volil buď Treka nebo Ghosta, u Ghosta máš blbě XT brzdy, standardně je osazen SLX sadou, vyjma hazky…

      Nicméně za zvážení skutečně stojí Neuron, https://www.canyon.com/…-al-8-9.html

      A kdybys nepotřeboval vel. XL, tak bych určitě zvážil BMC Speedfox, ale koukal jsem, že loňské modely jsou už jen v menších velikostech :-(

    • snas89  

      Posledni dobou se tu vyrojily karbonovy endura id speslu. Zkus se zeptat a podivat po nich. S cenou by ses vesel

    • Fran7  
      1. Určitě nevážíš 105–110 cm když už kg
      2. Za mě TREK 2017
      • Fran7  

        Jo a u TREKa máš doživotní zákuku na rám bez příplatku, registrace přes net.

        • novas752  

          Jseš si tou doživotností jistej?

          • Fran7  

            Pravda napsal je „zákuku“ což je záruka, ale já mám TREK a doživotní záruku mám, samozřejmě vztahuje se na vady rámu a ne na to když si na tom rozmlátíš držku svojí chybou a pak chceš uplatnit záruku.

            • Breakpain  

              Spíš to myslel tak, že ta záruka platí „doživotně“ na rám. Ale délku života rámu určuje výrobce. Takže klidně můžeš po 10 letech narazit. Bohužel to neznamená, že máš záruku do konce svého života. Na druhou stranu ty reklamace jsou řešeny vcelku vstřícné i po delší době, pokud Tvůj prodejce není trotl.

              Já záruku zatím nevyužil, tak uvidíme…

              • snas89  

                Jo, tohle říkal někdo tady u spešla, ale je to tam do konce života, ne „životnosti“ kola.

                • Breakpain  

                  Ja se bojim, prave toho, ze jsem kdesi v podminkch cetl neco o tom, ze to nelze vynutit a je to na dobre vuli prodejce.

                  Nicmene ve vetsine pripadu to IMHO dopadne kladne pro zakaznika a pokud kolo sedi, bral bych ho se zarukou „full“. K me smule mi sice silnicka od Treku sedla, ale MTB nikoliv :(.

                  Jinak si vzdy vzpomenu na tva slova a kousnu se do jazyka … „a nechces si radeji koupit enduro …“ mozna si vzpomenes … krute … ceka me vymena :( :D…

                  Asi bych se mel smirit, ze vsichni v okoli vi, co je pro me dobre, jen ja to nepoznam :p.

                • plzakj  

                  Spesl se tu resil. Zjistoval jsem si to, nez jsem kupoval silnici. Je to na prvniho majitele po dobu zivota ramu. Nikoliv neco jako zivotnost na 7 let.

                • Tomas S2  

                  Specialized nám loni vyreklamoval rám z kola koupeného v r. 2001. Byla to prasklina u hl.trubky od sváru. S reklamací nebyl žádný problém. Na kole bylo najeto cca 20tis. km v turistickém tempu (paní přes 50let). U Treka to funguje obdobně.

    • Luke323  

      Díky a budu rád když se vyjádří i další ;)

      novas752: nad Canyon Neuron jsem také uvažoval, ale nějak se mi nehodil do rozsahu zdvihů.

      Lachtis: Kolo si s těmito zdvihy chci určitě půjčit, abych nekupoval něco o čem nevím jak se vůbec chová. Máš pravdu, u Ghosta jsem se s brzdami spletl.

      Fran7: Díky za upoznění, vloudila se chybička při psaní :)

    • plzakj  

      V tyhle cenovy relaci bych vybral kolo s dozivotni zarukou na ram. Koukni na web ramala silhavy. Ma slevy na stumpy a i treky. Je to sice plzen, ale cenovej rozdil by se ti mozna vyplatil. Na garancku si sem k nam udelas vylet n pivo ;)

      • jeniiiik  

        Garancku můžeš u speslu udělat u jakéhokoli autorizovaného prodejce. Jen si ji zaplatis, coz se muze a nemusi vyplatit. Pokud ale vim, XL s vetsi slevou uz není.

    • MartinM  

      Fulla nechces, chces HT!

    • milan.v  

      Já si naopak nemyslím, že by potřeboval na takovéto ježdění takové zdvihy… To je prakticky XC…

      • novas752  

        Jo ale když to necjceš chrtit, chceš spíš trochu pohodlí a případně to dolekopcem trochu pustit. A zrovna na Vysočině je kořenů a kamení víc než dost, tam takový kolo bezproblému uživí.

    • jonti  

      Hlasoval jsem pro Trek 2017, ten je o neco terennejsi nez 2016, ale ten by poslouzil asi stejne dobre. Jestli specialized, tak bych spis bral model Camber, docela terenni je i ten a jede v jezdivem terenu lip.

    • indet  

      Mám podobné proporce jak ty a šel bych opět do Treka. Už jen pro to pohodlí rámu a Lifetime.

      A EX 8 je přesně to po čem pokukuji a přiští , nebo přespříští rok si udělám radost. Zdvih max do 130 mm, ať si na něm nepřipadám zas jak námořník :-).

      • tomasjirka.cz  

        Ja si koupil EX8 2016 29 XL a jsem velmi spokojen. Nic jinyho mi za cca rok testovani tak moc do ruky nesedlo. 2017 ma blokaci riditek proti protoceni, je na XT a ma pruchodky bowdenu do ramu, sel bych do nej :)

    • embi  

      YT Jeffsy AL One

      Radon Skeen Trail 29 9.0

      https://www.bike-discount.de/…71/wg_id-153

    • Vinki  

      Zvaž Ghost SL AMR 7 LC 29, momentálně za 81 tisíc.

    • alo  

      RB 290 nebo jak se to bude jmenovat?

    • jecnak  

      Byt tebou, zkusim nejdriv 29" full 100/100 zdvih. Uz v tomhle pripade si pripadam, ze jedu na monstru. Pridat jeste dalsi zdvih mi na tve pouziti pripada zcela zbytecne. Vloni jsem byl ve stejne situaci.

      • plzakj  

        A co jsi vybral? Asi se take do te situace dostavam :-) Zacinam koukat spis po Topfuelu, nez fuel ex. Usecase vice mene stejnej, jako autor.

        • jecnak  

          TopFuela. Nejak mi sedl na prvni svezeni a vedel jsem, ze je to ono. Pokud budes testovat, zkus si i prohodit vlozky v zadni stavbe trail/race – otazka par minut. Trochu to meni charakter kola. Kazdopadne s teleskopickou sedlovkou a sirsima plastema je to velmi schopne kolo na traily, ktere ale jede skvele do kopce.

          • plzakj  

            Ok, diky. Takhle od pocitace se mi TopFuel taky zamlouva nejvic, krome ceny :-). Ale je to jeden z mala fullu, ktery se minlibi i vzhledove. Zkusim na jare testnout i jina kola a na konci leta koupit se slevou model 2018. Uz ta TF 8ka mi prijde dobre osazena, lip nez 2017.

          • kalimero  

            Často se tady doporučuje vysokozdvihový full i na terény zmiňované zakladatelem. Když pominu skoky, kde vidíš limity fullu 100/100? Testoval jsem jak FuelEX tak TopFuel a více mi seděl Top. V terénu, kde jsem testoval (Chřiby) jsem během jízd nepoznal, že by Top pokulhával za Ex.

            • jecnak  

              Tak zrovna Chriby mi prijdou idealni na CX kolo. TopFuel pokulhava v hodne technickych a prudkych sjezdech kvuli geometrii + dropy a skoky tak kvuli geo.

        • Luke323  

          Nakonec jsem vybral Fuel EX 8 2017. Zvihy 130/130 jsou OK dle mého, poskytují dostatčnou rezervu pro případné skoky, sjezdy na trailech, či kořenové pasáže v lese. Další plus je teleskopická sedlovka, využívám ji poměrně často. Pokud budeš testovat, tak bych se nabál a klidně zkusil i bike z řady Fuel EX, mne mile překvapil ;).

    • Luke323  

      Omlouvám se Vám za delší odmlčení. Snad mi prominete.

      Prve Vám všem chci poděkovat za názory a rady.

      Během dubna a května 2017 jsem otestoval Treka Fuel EX 8 (2017), Stumpjumpera a Ghosta SL AMR 5.

      Po projetí na stejných cestách mi nejvíce na můj styl jízdy seděl Fuel EX 8.

      moje původní obavy z převodu 1/11 se tak trochu potvrdily. V určitých situacích mi chyběl převod někde mezi dvěma, co byly na výběr (testováno na Stumpjumperu).

      Ghost nebyl také špatný, ale zdálo se mi že odpružení nežehlí nerovnosti tak dobře, jako Trek a Specialized.

      Na základě testování a ohlasů zde, vyhrál tedy Trek Fuel EX 8 (2017) a od konce května 2017 jsem jeho majitelem.

      Už asi možná i chápete proč jsem se tu tak dlouho neukázal :D.

      Během sezóny jsem jezdil v každé volné chvíli a čím víc času jsem na biku trávil, tím víc mne bavil. Na trailech a lesních sjezdech by Trek Fuel EX 8 dokázal sjet ještě víc, než co si sám troufnu sjet – vždy tu ještě zapůsobí určitý psychický blok.

      Zdvihy 130/130 jsou pro mne OK, nepřipdá mi, že by se jednalo o nějaké monstrum. Vše je podle mne jen o tom dobře si vybrat bike, aby bikerovi vyhovoval a pak si dobře nastavit tlumiče. V pohodě na kole jezdím i delší vyjížďky v délce klidně 80km a nevidím na EX 8 žádné zásadní problémy (za sezonu najete cca 1400km s potěšením a úsměvem na tváři). Ano bike by mohl být lehčí, ale to se potom bavíme zase o jiné pořizovací částce.

      Na asfaltu už jsou znát širší pláště a vyšší hmotnost oproti HT bikům, ale není to zase až taková tragédie. V pohodě se dá s HT biky držet tempo. Na druhou stranu, kdo si kupeje takovéhle kolo, aby s ním pak jezdil po asfaltu :).

      Za mne můžu Trek Fuel EX 8 jedině doporučit, ale rozhodně si jej zajděte prve půjčit na testování ať víte, co kupujete ;), ideálně si na testování půjčte i podobné biky od jiných značek ať máte to vybírání ještě o trochu těžší.

      • honzarb  

        Gratuluji k vyberu! Mam ho taky, takze podepisuju, co jsi napsal.:) Jinak ja hned shodil brzdy a za cas vymenil i plaste a kolo o dost lip jede… ty Bontragery, co sou v zakladu, vubec nejedou…

      • AussigBiker  

        Vybral sis dobre, je to skvely kolo. Co se plastu tyce, zalezi co jezdis…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.