• Czápek

    Čau borci, potřeboval bych poradit jaký z těchto dvou biků. Chci ho hlavně na ježdění do lesa a na traily, občas nějaký skok. Bohužel mám omezený budget na 45k.

    http://www.mojekolo.cz/…asket-4-7-l/

    https://www.dookie.cz/…e-2018-seda/?…

    Rozdíl v komponentech na papíře je jasný. Jde mi o to jestli ho poznám i při jízdě nebo při servisu.

    Anketa: Který?

    3x
    12%
    22x
    88%
    0 0
    • petaRides  

      Já vzal full (za 60) ale dal jsem si stejnou otázku. Nevybral jsem špatně, jezdím proste i bikeparky, ale taky rad vyrazím do lesa a podobně. Kvůli té jízdě v bileparku, kde bych hardtail prostě ničil a jízda by nebyla nic moc jsem vybral full. Pokud však nepojedes několikrát do měsíce bikepark, je ht jasnou volbou. Ani nevíš kolikrát proklínám full když mi to pruzi do kopce a podobně. S hardtailem nejslavnější vedle.

      0 0
    • theedge  

      Chtělo by to se víc rozepsat co a kde a jak jezdíš, jak jsi velkej jak jsi těžkej. Preferuješ 27,5 nebo 29 … ? Jezdiš sám nebo s partou chrtů a nebo naopak enduristů ? Co a jak jezdíš ?

      Rozhodnutí jestli HT nebo Full je zásadní. Bohužel rozpočet máš velmi omezenej.

      Píšeš párkrát ročně bikepark – skoky, takže jakýkoliv XC HT nepřipadá v úvahu. Jezdíš i nějaký traily typu Rychleby, Trutnov ? Ty vyjížďky lesem jsou co ? Spousta vyjížděk lesem (třeba v Beskydech ) může být klidně na enduro …

      Bikeparky a težší traily si na HT neužiješ nikdy a ideálně univerzální kolo neexistuje. Jde o to aby jsi si nekoupil HT a za rok neplakal že chceš víc do Rychleb a bikeparků a že jsi měl koupit fulla – 2× měř a jednou řež :-)

      Stejně to za tebe nikdo nevyřeší a rozhodnout se budeš muset sám – tisíc lidí má tisíc názorů.

      Já bych se díval na něco takovýho:

      https://www.canyon.com/…-al-5-0.html

      https://www.giant-bicycles.com/…ce-29-2-2019

      DPS tlumič jde dobře zamknout a na výletování to je v pohodě. Ale je to přes rozpočet. 45k je na fulla fakt málo – možná nějakej bazar.

      Pokud ne full, tak směr HT trailbiku jako je ten Ghost Asket je asi dobrá cesta. HT trailbiků zatím není mnoho ale pár jich je – třeba Dartmoor Primal, NS Eccentric.

      0 0
      • Czápek  

        Mám 184cm a kolem 77kg, jezdím většinou s partou – lesní cesty, občas nějaký lehčí sjezd. Nejčastějí Praha a okolí. Ano občas jezdím i traily podobné Trutnovu. Ty skoky nejsou úplně moje priorita, jde opravdu jen o lavice na sjezdu. Na městský bordel a skoky mám dirta.

        0 0
      • Atilla  

        Ten Ghost asket je hrozně napálený a tu hodnotu dle mě nemá a HT v 27,5 bych už nebral. Buď 29", nebo pluska.

        Za to ten trance je podle mě dobrá volba, fajn univerzál s dobrým základem a potenciálem k ladění.

        Podle mě jsi jde v pohodě užít nějaký bikepark s flow trailama na HT. A na jiné traily nemá moc smysl tahat nic jiného než FR/DH pokud to člověk pouští.

        Enduro s lehkýma ráfkama, teleskopem a hazkou s velkým raménkem tam stejně trpí a člověk musí přehazovat pláště a dávat vetší převodník, aby to mělo smysl. Na druhou stranu tahat se s endurem po výletech taky není žádná výhra.

        0 0
    • Lachtis  

      Tady není o čem přemýšlet! Vzal bych jednoznačně toho Gianta, pro tvé účely bude fungovat dobře a osazení taky nemá tragické. Navíc postupem času, kdy bude osazení odcházet, můžeš upgradovat. V neposlední řadě mi ten Ghost přijde za tu cenu fakt napálenej! To bych radši vzal Kellys Gibona na pluskách a za 28 tKč https://www.kellysbike.com/…on-50-p57994

      Kámoš má loňského Gibona, měl podobné požadavky a nemůže si jej vynachválit.

      0 0
      • Czápek  

        Asi jo, asi radeji sahnu po fullu. Láká mě to. Kouknu po nějakých bazarovkach.

        0 0
        • Davidakta  

          Jestli full, tak ti ani nic jiného než bazar nezbývá.

          0 0
          • Vilém  

            Tu diskusi, ani zakladajici prispevek, nectes, co?

            0 0
            • Davidakta  

              Co mi uniklo?

              0 0
              • Vilém  

                Ze hned v zakladajicim prispevku nadhodil slusneho Trance.

                0 0
                • Davidakta  

                  Jo ten je fajn, jen si nejsem jistý tim servisem

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jakym servisem?

                    0 0
                    • Davidakta  

                      To neřeš, trance je bezúdržbový

                      0 0
                      • Vilém  

                        Je stejne udrzbovy jako jakekoli jine nove kolo. A to obnasi rozhodne mensi investice, nez tebou doporucovany bazar.

                        0 0
                        • Davidakta  

                          Tak jinak, nedokážu si představit toho trance na drncání okolo Prahy kde najedu třeba 2000km a pak vyrazim do parku, kde zjistím že mám vlastně tlumič a celou zadní stavbu odjetou

                          0 0
                          • novas752  

                            Co to meleš? :D

                            0 0
                            • Davidakta  

                              Já nemelu, zakladatel psal, že jezdí lesní cesty, občas lehčí sjezd. Tam nevidím důvod pro Trance

                              0 0
                              • novas752  

                                Já zase nevidím důvod proč by Trance nemohl mít. Je to hodně jezdivý ale přitom schopný trailbike. Na courání českou krajinou naprosto ideální. Obuješ tam lehší xc/trail pláště a ujedeš s tim cokoliv, obuješ tam trail/enduro pláště a můžeš zvesela blbnout ve středně náročnym až těžšim terénu.

                                Mám o něco méně jezdivé kolo (Jeffsy 27) a nemám žádnej problém ujet s tim 80km za odpoledne převážně po zpevněných cestách i na enduro pláštích.

                                A už v úvodnim příspěvku píše „ježdění dolesa, traily, občas nějakej skok“ – xcčka a lehké trailbiky nejsou na poskakování stavěné. ;)

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Jakou odjetou zadní stavbu a tlumič po 2000km?

                            0 0
                            • mirorek2  

                              odjetý tlumič asi že ho nechá někde ve vlaku :-)))

                              0 0
                            • Davidakta  

                              Tak po kolika je třeba servis?

                              0 0
                              • novas752  

                                Při zmiňovaném použití bych řekl cca 2–3000 promazat vzduch, 6000 komplet repase.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A hlavně k tomu chce i doplnit, že vzduchová část je otázka 15 minut práce doma bez potřeby speciálího nářadí.

                                  0 0
                              • Nikovlas  

                                Po kolika km na cyklostezkách kolem Prahy je potřeba servis? Nevim – řekl bych že asi po 1,5násobku rozbahněných kilometrů na enduro tratích.

                                Ne teď vážně – k jakému opotřebení vyžadujícímu pravidelný servis podle tebe dochází u tlumiče při jízdě po rovné cestě?

                                0 0
                          • Vilém  

                            Nebrec, taky si toho fulla jednou koupis.

                            0 0
                  • Atilla  

                    Servis si člověk udělá sám, nebo to někam dá. Mě se ten trance líbí. U bazaru člověk nikdy neví a chce to udělat velký servis. Vyměnit desky, řetěz, plášťe, udělat tlumení a je na te samé částce. Tady max vyměnit brzdy za silnější.

                    0 0
                    • Czápek  

                      Lehčí servis není problém, o svůj bike se vždycky po jízdě postarám, s tím počítám.

                      0 0
    • petaRides  

      To naprosto mění situaci, pokud skutečně jedeš bikepark, nemá jediný smysl jet tam na HT… ten giant je solidní nabídka a snad jen jediné co já bych na tom vyměnil je přední převodník na jednoplacku. HT snad jen v případě traily apod. Tam mi to dává smysl i za cenu drncani na rozbitych cestách.

      0 0
      • Czápek  

        Jo, ten HT by asi neměl smysl. Na ten převodník jsem taky koukal :D

        0 0
    • Czápek  

      Ještě se chci zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s tou vidlí Suntour AION 35-Boost RC DS? Koukal jsem že v týhle cenový kategorii se snad ani nic jinýho nedává.

      0 0
      • mirorek2  

        když se dá na olej, tak to celkem jde

        0 0
      • Nutribird  

        Reaguji na údržbu. Mám trance 2015 a podobné využití jako ty, kromě těch bikeparků. Servis tlumení až po 12000 km / tři sezóny. Mám tedy nový tlumič, ale to je mím servisním uměním, ne kvalitou komponent. Vzduchovou komoru určitě dělej, ale tu zvládneš sám a je to jednoduché. Na olejovou bych už nesahal, je dobré mít přípravky, zkušenosti a přístup k náhradním dílům. Doporučuji po sezoně rozebrat zadní stavbu, vyčistit ložiska a natlačit do nich vazelínu. Měnit by nemělo být třeba, pokud se budou volně točit. Vyloupneš krytku, prostříkneš čističem a namažeš. Další sezóna je Ok.

        0 0
        • novas752  

          Pokud by nejezdil hodně ve vodě a bahnu neni rozborka zadní stavby potřeba.

          0 0
          • Nutribird  

            To je pravda, ale rozhodně to neublíží. Nic nelisuje ven, jenom pročistí a mázne. Té origo vazelíny tam moc není. Domazával jsem loni i nová ložiska při výměně.

            0 0
      • Fran-tic  

        mám, lehce překopanou a dá se to. jsem s ní víceméně spokojen a je taková user friendly :)

        0 0
    • Czápek  

      Tak nakonec, jsem šel do fulla, ale po akci ForBikes a vyzkoušení snad všeho co tam mělo kola jsem koupil Meridu One-Forty 600 a jsem nadmíru spokojenej. Oproti Trancu o něco progresivnější zadní stavba a celý kolo je krásně hravý, takže určitě doporučuju a to osazení za tu cenu těžko hledá konkurenci. Tak uvidíme co ukáže čas. Moc děkuju všem co se podělili o své zkušenosti, snad tohle téma ještě někomu pomůže. Díky borci a ať to jezdí! ;)

      0 0
    • pavel675  

      Jasně, HT je úplně na pikaču a nedá se s tím jezdit. ani na silnici… Nicméně chtít HT na občasný skoky taky nejde. Za 45 nekoupíš ani slušný HT, natož fulla, sorry..

      0 0
    • jirpl  

      Zdar borci,

      vím, že tato značka tu moc oblibu nemá, přesto by mě zajímal Vás názor na Kellys Slanger 50

      https://www.insportline.cz/…9-model-2019#…

      Je mi jasné, že odpovědi budou typu „za ty prachy si můžeš už koupit opravdu jakékoliv kolo, tak proč Kellyse“, osobně se mi líbí třeba u Scottu systém zamykání obou tlumičů, ale tam v tomto osazení jde cena ještě nahoru. Tady by se dalo naopak 10tis sundat…

      Předem díky za postřehy

      0 0
      • novas752  

        Si myslim že poslední dobou tady má oblibu naopak dost velkou. Poměr cena/osazení bývá dobrej a tady to platí taky.

        Jestli to sedí geometrií a jízdnim projevem by bylo fajn někde vyzkoušet spolu s konkurencí – Giant Trance, Canyon Spectral, YT Jeffsy, Merida OneForty, RB Bandit 475 atd.

        0 0
        • jirpl  

          Což je trochu problém…, myslím dostat tyto kola všechny na jedno místo na porovnání :-)

          0 0
          • Nutribird  

            Záleží odkud jsi Opavsko, Ostravsko najdeš určitě RB, Giant i Kellys.

            0 0
          • novas752  

            Stačí projet pár random kol z kategorie a pak se zorientovat v tabulkách geometrie co ti kde vyhovovalo.

            0 0
      • theedge  

        Koukám na to a trošku nechápu že výrobce na svým webu není stavu uvést pořádné údaje o geomerii kola …

        Chybí zásadní údaje jako reach a stack.

        https://www.kellysbike.com/…er-50-p54064

        Kellys navíc má posunutý velikosti rámu proti jinejm výrobcům. Sám u tohoto kola uvádí S do 179cm, Mko od 175 do 190cm.

        I čísla geometri které uvádějí jsou posunuté Sko má TopTube jen 567mm ( takže velmi krátký posed ) a Mko má TopTube 610 mm ale sedlovku dlouhou 453. Já se svými 175cm u nich nemám šanci – Sko je při sedu velmi krátké a Mko už má dlouhou sedlovku. Jaké jsou hodnoty Reach a Stack je otázka.

        Takže pozor na to. Bez vyzkoušení bych rozhodně nekupoval.

        0 0
    • Betr  

      Ahoj. Mnoho lidí jako já a dilema při koupě kola mezi Full a hardtrailem. Celoodpružené kola jsem vlastnil 12 let. Šest let se měl Mongoose Canaan 26 palců a 6 let jsem měl Specialized Epic Comp v hliníku. Nyní mám Hard hardtrail Superior fx 969. Zdůrazňuji, že je to můj subjektivní názor. Jsem sportovní jezdec, který najezdí asi 5000 km ročně, z toho 3000 na silničním kole. První zmiňovaný kolo od americké značky stálo asi 26.000 Kč, vidlice jsem si dokoupil od firmy Suntour Epicon v tuningové úpravě. Kolo jako celek fungovalo bezvadně vzhledem k ceně. Její největší výhoda oproti ostatním kolům byla velmi dobrá obratnost v terénu. Vidlice byla velmi citlivá, zadní odpružení taky velmi citlivé až houpavé v terénu to ale vůbec nevadilo. Na singltrek jsem si s tím kolem velmi užil. Pak jsem si pořídil epika, kde jsem dlouze laboroval s odpružením brain a nakonec po celou dobu jsem jezdil na středním nastavení Brainu. Geometrie kola je pro mě perfektní, vidlice Rock Shock Reba podprůměrná co do citlivosti, progrese(měl jsem v něm 2 tokeny). Zadní odpružení dost tvrdé záleží na nastavení ale velmi efektivní. Superior v karbonu je velmi lehké kolo výborně ovladatelné s velmi kvalitní vidlici DT Swiss, která je ze všech vidlic jednoznačně nejlepší. Zadní stavba z karbonu a karbonová sedlovka pobere velké množství otřesů, takže i při větší překážce se na kole jenom zhoupnu, nepřichází žádná tvrdá rána do zadku. Výjezdy do kopců na tomto kole jsou excelentní, pocitově je to o 20% snažší jak na epiku. Při koupě superiora jsem měl strach, že udělám krok zpátky. Jezdím rád ve vyšších rychlostech, nejsem žádný kochař a tak hardtrailove kolo mi vyhovuje maximálně. Souhrn: 26 palcové kolo bylo velmi pohodlné v terénu, skvěle jsem si na něm užil traily ale na rychlé přejezdy terénem kolem Prahy to nebylo. Epic byl něco mezi něma rychlé, svižné s přiměřeným odpruženým zadní stavby ale o tři kila těžší a ne tak rychlý jako superior. Superior raketa do lehkého až středně těžkého terénu ideální Praha a okolí ale bez problémů sjedu i těžší sjezdy. Vyzdvihnout musím hmotnost, pevnost a hlavně výjezdy do kopců. Kolo je k mému překvapení velmi pohodlný při správném nafouknutí pneumatik tvoří spolu s velmi dobře odpruženým rámem výborný celek. Závěrem: kdybych měl 100 tisíc jdu do celoodpruženého xc karbonového kola. Jelikož můj rozpočet je omezený, šel jsem do nového karbonového hardtrailu a nelituji toho. Doufám, že moje recenze někomu pomůže v rozhodování a ještě jedna věc, ať máte jakýkoliv kolo, hlavně hodně jezděte. Čau

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.