• Bafoon

    Zdrávas,

    zkrátka – rady tipy či typy – nový 29+ FS pro 195cm/110kg. Reach 500+, hlava 130+, gumy podmínka 29×3,0", hl.úhel kolem 66st, zdvih rámu cca 130mm. Komplet bajka do cca 85tis či samotný rám… Házejte sem co vám cvrkne do nosu

    Díky

    Zatím co jsem vykoumal, ideální to ovšem není…

    Banshee Phantom h

    Banshee Prime – oba uvádí sice 2,8" ale jsou magoři jako já a dá se prý i 3,0"

    Trek full Stache 8 – čistokrevná 29+

    Salsa Deadwood – tam je bohužel „všechno“ špatně

    Guerrilla Gravity

    Mno a když všechno selže tak LV 301 MK15 se prostě povedla..... :-)

    • Bafoon  

      Stache pochopitelně v modrééé :-)

    • Bafoon  

      https://www.bansheebikes.com/titan

      sice tedy na mě už overkill zdvih ále zbytek jako joooo

    • vili  

      U obou banshee pisou u 29” max 2,6 a ne 2,8-na tech fotkach se mi tam zda minimum mista. HT 125 mm a ST 500 je pro tebe taky imho temer nepouzitelne…

      Edit: sorry, nize uvadi i tech 2,8 a u te v2 kdyz das 160 vidli tak i ta HT bude dostatecna abys nemel komin z podlozek

    • MrtweyUbrus  

      A k čemu přesně potřebuješ na fullu 3.0 gumy? Nestačily by třeba „jen“ 2.6? Tahle tvoje podmínka většinu kol vyřazuje takže ti zbude asi jen to Stache.

      Ty Banshee tam maj tak málo místa že je to podle mě nepoužitelný.

      • Bafoon  

        Protoze se mi to libi a mam to odzkousene.

        Lv 301, T smugler maji ve max rozmeru pneu cca stejne mista. Obcas cinkne sutr to je cele…

    • Hadato  

      Osobně je to kolo mimo mé zájmy, ale šel bych do Treka kvůli délce zadní stavby. Těch 430 mm z toho kola udělá docela příjemně ovladatelné kolo a ne tank, podobně jako tomu je u klasického Stache (kolo je daleko obratnější než většina klasických 29"). Ten HT úhel je sice 67°, ale pořád mi to kolo přijde nejblíže všem zmíněným požadavkům.

      • Bafoon  

        Asi tak… ve vsem to vypada dobre. Jen za me ta delka hlavy, trosku mam strach abych neskoncil na kominu s podlozkama plus vlajdy. Chce to nekde videt (idealne projet). Aktualni ram mam tusim 140mm HT.

        • Hadato  

          Tak s tím teda moc nepomůžu. Já vždy řešil opačný problém. Chtělo by to opravdu vyzkoušet, ale to nebude u nás asi žádná sláva – ještě v té největší velikosti. Ještě by se to potenciálně dalo trochu zvednou zvýšením zdvihu vidlice na 140 mm (otázka, zda to ta vidlice umožní).

        • TJK  

          radsi nez podlozky bych daval treba vysoky vlajdy, Nuleproof ma krasny 38mm rise karbony za pekne penize

    • kesu  

      Nééééééééé!!!!!!!!!!

      Fuj tajksl ono vážně existuje něco jako 29+? :((((((((((((((

      • Bafoon  

        Vis co dela dhf v rozmeru 29×3,0? Vubec a ale vubec nejede :-D

        • kesu  

          27,5×2,8 lehoučkej rekon vůbec ale vůbec nejede a to ani na tom ebiku. Jak bude zrychlovat 29 lepivej 3,0 minion si nedovedu představit. To na pekláku neutáhne ani lano. Ale na sjezdy je plusko naprostá pecka

      • wilda81  

        Nejezdíš náhodou na pluskovem ebiku? ;-)

        • kesu  

          Teď zrovna jezdím mulet, ale 27,5 pluska jsou lepší…

          • mirabike  

            Jsi velkej, ale bafoon je o doost větší :) prostě scaled-sizing :))

            a co tvůj DH – na kdy naplánujeme ten víkendovej Špičák.. prvné říjnovej asi nemůžu ;-)

    • mirabike  

      s tím Trekem chybu neuděláš..

    • Bafoon  

      HA! Tak Titan byl moc, už se bojím skákat, ale nový Prime V3 vypadá dobřééééé :-)

      https://www.bansheebikes.com/prime-v3

      • TJK  

        Prime v RAWu … ooo jeee!! ;)

      • suslos  

        hmm zadní stavba z autobusu a celý rozvor z harmoniky :-D

        • TJK  

          furt o 30mm kratsi nez G13 v Lku :-D

        • Bafoon  

          Na tyhle udaje jsem zcela imunni :) jeste tak hlavovy, ale to je vse… Co me stve, je ten trend nizkych sedlovych – 490…na LV by se mi vesla oneup 210mm a to ten ram byl cca540 tusim

          • suslos  

            se sedlovkama to chápu, aktuálně by se mi vešla 210 na rám v Lku při 177cm :/ :D

            jen jsem tím chtěl říct, že je to kolo dlouhý jako svině – ne nahoře, tam je vše ok.. ale dole – ten rozvor a zadek

    • Bafoon  

      https://www.niner.cz/…p-9-rdo.html – v reichu na r2 rám za 2tis euro. Musím se přiznat, že jsem mezi svátky měl spocené čelo – na všechno se vyprdnout a koupit! :-)

      Podle netu vzadu je místo nejen na 2,6", geo dobrá (niner překvapil tedy) a prostě Niner byl, je a bude moje srdcovka :)

    • Lynch  

      Do mk15 das max 2.5 gumu.

      • kubad  

        jak to víš :D co dá do XXL mk.15

        • Lynch  

          Podle stranek LV mk15 je stavena na 2.5 gumy, pravda dival jsem se na M/L :-)

      • Bafoon  

        Do mk11 byla psana max 2,5 guma a vesla se max 2,5guma (dhf wt) :) mk15 v xxl je ale uplne jina tak tezko rict

        • Lynch  

          U mk14 udavaji maximalni sirku plaste 2.6 a vejde se tam rekon+ 2.8, ale to je uz na hrane. Jinak chvalim vyber LV :-)

    • Bafoon  

      Tak… Drobek je doma :)

      pro porovnání s 29er v 19"

      • Lynch  

        Skoda ze to neni mk15, drzel jsem Ti palce :-), ale Trek taky dobry. Jaka je sirka plastu?

        • Bafoon  

          MK15 je strašně hezký kolo, tu geo bych rád zkusil atd. – ale hlavní důvod prodeje MK11ky byl celkový přechod na pluska

          A navíc ve finále byl fajtNiner / Trek. Ninera jsem měl v košíku a říkal si jo, udělej to, dělej…ale pak nějak néééé no. :)

          • wilda81  

            Taky jsem doufal, že vyhraje LV. Tak nějak tě mám spojeného s 301 „na věčné časy a nikdy jinak“ :)

            Zadní stavba je takhle řešena kvůli pluskam?

            • Bafoon  

              Mno… však se kubad snažil držka… :-)

              kvůli pluskám ale hlavně kvůli 430mm cs

              • mirorek2  

                U takové velikosti mi spíš přijde ideál 450 cs, vůbec by se to mělo s velikostí rámu posouvat

                • Bafoon  

                  Nevim.....ja mel na mk11 460 a cajk, uvidime jak se tohle bude chovat ve vyjezdech

                  • mirorek2  

                    ta sedlovka je fakt úlet, vyměň to hned za něco 200 :-)

                    • Lynch  

                      Jo kubad, to je gauner :-D Ja mel loni vybrane remedy, jedna navsteva v Breclave zkusit mk15 a uz sem byl nalomeny. Nakonec vyhrala mk14.

                    • Bafoon  

                      Na zivo to takhle debilne nevypada…Hezky teda taky ne, ale to je daň za moderni dobu, kdy xl ramy maji 490mm sedlovou (Drobek ma 520)

          • khonza  

            Ooooooooo… Jak si mohl? … Mít v košíku Ninera a vzít tohle ?

            Ale tak jo. Pěkné je to.

            A 29+ je pecka – to bych bral.

            Ale proooooč ten Nineeeer!?!

            • Bafoon  

              Prachy… Uz asi nechci kolo kde me boli kazdej kaminek. Asi to vyzni blbe ale za dob mk11ky se ramy musely prebirat/vybirat – dneska se snad neda koupit ram blbe. I seriovky viz tohle jsou jako celek pekny…

        • Bafoon  

          Cca 78mm

      • tonik666  

        Mel jsi vzit Banshee ve V3. Sice drazsi, ale ta kola funguji a geo maji skvelou.

        Niner je mrtva znacka.

        Trek je fajn, snad bude fungovat.

        • Cavendish  

          Mrtvá značka je Morati, ne Niner…

          • tonik666  

            Niner delal neco spatne, a ac mel v dobe startu 29 dobre naslapnuto a vybudoval si jmeno, sel ve 2017 do insolvence.

            Neco spatne dela stale (vyrabi osklive ramy, jde svou cestou i kdyz treba nedava smysl), a proto tam skonci znova.

            Tot me proroctvi

            • suslos  

              někdo by zase nechtěl Banshee, zbytečně silná slova…

            • Bafoon  

              To teda nevim, geo ripa je treba hodne pekna. Neni tak dlouhy sice (500 reach by tomu slusel vic) ale lahoda. Za me ma Niner nejaky styl, kdyz vezmu treba proti tomu ripmo tak …

      • Polka  

        Trek pěknej, ale fakt věříš tomu, že tu páku ta sedlovka a rám vydrží? :-)

      • mirabike  

        Paráda, tak na jaře na Pekláku.. ;-)

      • Bafoon  

        tak…jsem nějak morálně podlehl… na cestě jsou nová kola – osvědčené dartmoor cruiser a pillar dráty a hlavně 32 vs 28 :-)

        Ne že by těch 28 bylo shit – spíš ve výsledku překvapilo – ale jsou na bazaru – se svým metráčkem+ nechci nic riskovat…

        • TJK  

          kamos prodava pekny kartony na Ibis sirokejch a Tune ;) – Kubanec

        • Hadato  

          To zní jako rozumné rozhodnutí. I když musím říct, že ta původní kola na Stache 7 vypadají dost bytelně i s 28 dráty.

          Každopádně by mě pak zajímaly reference na chování těch 3" plášťů od Bontrageru na ráfcích s vnitřní šířkou 35 mm. Taky by mě zajímala reálná šířka těch plášťů na užších ráfcích. Šlo by to pak změřit?

          • Bafoon  

            Na i25 maji wtb ranger 3.0 cca 72–73mm a vypadaji blbe (viz foto) K popojizdeni s detma a obcasne lehoucke xc ale rozdil nepoznam.

            Ty Bontrager maji na 35mm rafku cca 78mm, ale ted jsem z toho vytahl 400g duse(ks) a cekam na nova kola (taky 35 vnitrkem) tak uvidime…

            • Hadato  

              Díky za foto a info! Docela to pomohlo. Zvažuju nějaké univerzální záplety na Stache tak, aby se daly nasadit i nějaké menší gumy a zvažuju, zda to bude 35i nebo něco jiného. Chtěl bych zachovat možnost plusek a zároveň mít možnost nasadit nějaké jezdivější a chudší pláště (je to na kolo přítelkyně). Ty původní 45i jsou sice na 3" pláště super, ale ta váha je monstrózní a nic než 3" guma se na tom použit nedá…

              • Bafoon  

                Ja mam na bazaru puvodni kola, ta nejsou pres 2kg (tusim, kdybys chtel…)) a vozil jsem na 35vnitrkem i ardenta 2,5 wt a to bylo jak delane…

                • Breakpain  

                  2.5 WT je pro 30–35mm dimenzovane, jeste aby to nefungovalo ;)

                • Hadato  

                  Jak píše Breakpain, wt verze jsou na to dělané. Spíše mě zajímalo, jak na to bude třeba fungovat něco jako Schwalbe G-one nebo něco jiného v ca. 2.4" rozměru, kdyby náhodou na tom kole chtěl jet na toulání se krajinou s batohem mimo velký terén.

    • Bafoon  

      Pry nepreslechtit – jezdit… :-) how dare you!

      Zitra prijdou darecky – nova kola, sedlovka 210mm, brzdy, v pondeli snad kotouce :)))

      • mirorek2  

        buhehe, touto nemocí prý trpím taky :-)

      • vili  

        sedlovka bude one up V2? Paráda, pokud dáš kladné hodnocení tak do ní půjdu taky, tak se snaž :-)

        • Bafoon  

          V1 je mel dve a parada. Ted jsem klukum kupoval V2 a jedna ok, druha ma uz z vyroby vetsi vakl nez mela moje po roce. Ale doposlali mi zdarma vymezovaci piny a je to ok. Moje 210 snad bude taky – obecne a za ty penize (4600 bez packy) ji odpustim leccos, funguje.

    • kamaro  

      Připojím se sem s dotazem. Připravuji nové kolo, bude to celopevňák, ocelový rám a karbonová vidlice. Využití na spíše sportovnější jízdu u nás po Beskydech (takže nic náročného, jenom píseček) a občasný 2–3 denní BP výlet.

      Vepředu bych rád 29+ 3" plášť kvůli alespoň částečnému pohodlí, dozadu bych dal něco užšího cca 2,4–2,6". Máte nějaký tip na plášt (zejména ten přední 3"), který nemá moc agresivní vzorek a celkem dobře se odvaluje?

      Pochopitelně to bude bezdušové a ráfky budou LightBicycles nebo Nextie. Jakou by jste dali vnitřní šířku? Může být i kombinace různě širokých ráfků.

      • Hadato  

        Napadá mě Bontrager XR2 třeba? Je lehký a celkem dobře odvaluje na 3" gumu.

      • kalimero  

        https://bikepacking.com/…-tires-list/

        Jakou máš vybranou vidlici?

        • kamaro  

          Díky za odkaz, dobrý přehled. Škoda že tam není ten výše zmíněný Bontrager XR2, na ten už jsem se díval a zdál se mi pro mé určení dobrý. EDIT:, už to vidím, dříve Chupacabra

          Vidlici mám vybranou tuto: https://www.bike24.com/1.php?…

          • kalimero  

            Když se tak dívám na ten rozptyl 29×2.2 až 3.0, dá se říct, že do každé boostové pevné vidlice se vleze 3.0?

            • kamaro  

              Celkem teoreticky ano. Ty 3" gumy mají kolem 75mm, takže pokud se ta vidlice nějak výrazně u korunky nezužuje a je dostatečně dlouhá, tak se to tam musí vejít. Teoreticky i do běžné 15×100, ale tam už to bude na hraně a už by se to mohlo plnit bahnem.

              • Hadato  

                Gumy 3" jdou i s trochou štěstí i do běžné ne-boost Fox 32/34. Asi pak záleží na ráfku. Někde o tom bylo celé fórum i s fotkami (asi někde z USA). Do boost varianty to nebyl problém. Rockshox v tom měl zmatek, pokud se nepletu. Někde se to vešlo i do ne-boost vidle, jinde ne. U SR Suntour bych to tak nadějně neviděl, alespoň ne u těch ne-boost, ale nezkoušel jsem to.

                U karbonových pak záleží na konstrukci a šířce nohou – většinou lehce dohledatelné.

      • p@X  

        Pohodlí je jedna věc, ale posilka do zatáček věc druhá :)

        • RomanH  

          Tak hadam, ze pri BP to nijak zasadne vadit nebude.

          • p@X  

            Samá teorie :) Kolikpak se asi musí vrazit do 29+ kol, aby to nebyly úplný kovadliny?

            • Hadato  

              To dost záleží na definici kovadliny :-D Kola pod 2 kg se dají zapléct za pár šupů. Další krok je pak karbon od Nextie, ale to už vyjde dost dráž…

              • p@X  

                U klasiky je rozdíl 2kg a 1,6 kg ku*evsky znát, teď gumy 2× tolik…

                • Hadato  

                  Tak znát to rozhodně je, o tom žádná. Ale někomu to je celkem jedno a spokojeně bude žít i s 2 kg koly. Ta guma není taková tragédie, pokud se nepletu, tak třeba Bontrager XR2 v 3" vážil kolem 850 g, co je podobně jako jakákoli enduro guma. Na celopevňáka je to kvůli pohodlí podle mě hodně přijatelná cesta…

            • RomanH  

              Do dvou mesicu budu pravdepodobne davat na zadek 2.4 (coz samo plusko neni), a na predek prijde casem 2.6 (bud Rekon, nebo Forekaster).

              Jinak k tematu, co jsem procital pluskova vlakna, tak vetsina se shodla, ze nej rafek je kolem 30 – 35mm vnitrni sirky a na nej plaste 2.8.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse