• McEAGLE

    Zdravím všechny fandy závodění a cyklo-cestování. Uvažuji o koupi nového kola a rád bych touto cestou získal nějaké rady. Každoročně pořádám expedice (Alpy, Norsko…chystám Austrálii) s plnou polní (cca 50kg) a začal jsem i závodit. Nevím, zda je možné zkloubit tyto dva koníčky jedním bajkem – na expedice je potřeba pevný zadek kvůli nosiči, na závody by byl lepší 10kg full. Možná nebudu sám, kdo řeší toto dilema a nemá na to kupovat dva „supr“ bajky. Chci investovat 50–70 tisíc (vše, co jsem dlouho šetřil.. :-) ) a nekoupit špatně. Díky za každou radu. Biker Pavel.

    0 0
    • Meesha  

      docela problem no. Ja teda nikdy necestoval dyl jak den a s malym kejmlem, takze si moc nedokazu predstavit bike s 50kg zavazadlama. Ale rek bych, ze skloubit to bude problem… Osobne bych to asi videl na nejakyho bika „v akci“ (neco jako treba Ravo Racing nebo Kellys Mobster) na zavodeni a pak nejakej drzak, kde nebudou zas takovy naroky jestli je tam XTR nebo Deore saltr, dvoukilova vidle atd. Sehnat „zavodniho“ fulla by bylo asi horsi.

      0 0
    • mosquito  

      tohle zkloubit urcite nepujde (zvlast kdyz chces fulla), jinak se rozhodne vyhni zeslabovanym ramum, ktery nebudou staveny na „nestandardni“ zadni zatez at budou stat sebevic, navic na expedice mi prijde skoro prasteny hledat co nejvic odpuzeni, takze pokud sezenes nejakyho hybrida tak budes pomalej na zavodech, 10kg full zapomen, a na ture se strhas

      za 50–70tis bych koupil teda podle tvych pozadavku za 40–50 sportovniho fulla, a za 20 kolo na vylety

      0 0
      • McEAGLE  

        Z příspěvku asi nebylo jasné, že hledám spíše pevného, lehkého bajka na expedice, který bude mít pokud možno co nejvíce výhod pro závodění – o fullu neuvažuju, jen jsem podotkl,že by pro ty závody byl asi nejvhodnější. Takže když to shrnu, tak pevný, lehký, výbava, pevný zadek…

        0 0
        • smallbrother  

          kup si dvě kola, nebo závoď na tom cestovním. Závoďák tě za polárním kruhem může pěkně vypéct. :)

          0 0
          • McEAGLE  

            Dík, přesně tímhle směrem uvažuju, nějaké konkrétní tipy?

            0 0
            • kesu  

              volit to ja tak du do thodle www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… a jako vestaka bych bral neoc uplne obycejnyho idealne na alivku jeklikoz s 50kg zatezi se stejnak nemuzes pustit do tezkyho terenu

              0 0
              • kesu  

                a nebo teda spis todle www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… pokud ti prijde 130mm moc a pokud chces pevnaka asi bych skladal..

                0 0
              • McEAGLE  

                Dik za tip, jako závoďák možná, ale prioritou jsou přece jenom ty expedice… Chtělo by nějaký kompromis, však na „nadupanem“ nefullovem bajku se dat taky zavodit… :-) A mmchdm by jsi se divil, přes jaké kotáry jsem přetlačil svého krose 4EVERa s 55kg na nosiči… :-)

                0 0
                • kesu  

                  nepochybuju o tom co se da na krosaci prejet ale neni to zabava.Spis sem tim chtel rict ze to jak se to chova v terenu asi neni prvni priorita u cestaka.Myslim ze kompromis se bude hledat blbe,volil bych dva biky.Btw v jakym pomeru jezdis kilometry s brasnama a na lehkoi?

                  0 0
                  • McEAGLE  

                    No, s brasnama narazove – ale na expedici polknu i 5 tisíc, pak nějaké menší výlety – takže tak 7–10 tisíc ročně s brašnama a bez nich asi 5 tisíc… Jak kdy.. Ale ten pocit vyjet na pár dní do hor je silnější než pocit vlastnit fulla a mít větší naději na lepší umístění v závodě. Ale i tak bych si představoval nějaké hodně dobré kolo na cestování (i terén), na blbnutí v horách (bez brašen) a sem tam nějaký ten závod spíše pro zábavu. Co třeba toto? : www.colnago.cz/…agle_mtb.htm

                    0 0
                    • pegas  

                      ses odvaznej kdyz si na cesty chces vzit takove kolo…na expedice bych volil jinaci variantu,neco nenapadnyho, levnejsiho…a zbytek penez investoval do druheho bajku-fullu…snazis se skloubit neco co nejde..

                      0 0
                    • Gorgov  

                      Já byh ti taky na ty expedice spíš doporučil levnější bytelnější kolo, Treba u toho colnaga, kdyz se ti podela fox, budes mit velkej problem nekde na expedici. tam bych bral zaviraci pruzinovku, kdyz ne pevnou. Proste jednoduchy veci, kdyz zapleteny kola, tak mit i dost dratu sebou atd.

                      0 0
                      • enrico  

                        Honza má pravdu, ked sa ti podelá tá Foxa, tak si v prdeli, radšej nieco s dostupnejsími a lacnejsími náhradnými dielcami

                        0 0
                      • pegas  

                        tak tak..musis pocitat ze servisem a kompatibilitou dilu..vymena dratu u kol, urco vecka nebo mechaniky kotoucovky,atd…za prve musis pocitat s tim ze tve kolo muze byt stredem pozornosti a ukradnout ti ho, za potrebujes betelnej ram coz pro tebe je zaklad!!!..a komponenty ber takovy ktery muzes sehnat, opravit v dalekych koncinach…

                        0 0
                      • pegas  

                        ..a jeste k te vidle by mozna slo vzit neco na vzduchu abys ji moh regulovat pri zatezi vepredu…(nejakou zaviratelnou santurku..

                        0 0
    • McEAGLE  

      Na tom, co tady píšete něco bude, na tom Colnagu jel jeden maník pouští přes celou Austrálii… Ještě názor na toto – na ty expedice – www.superior.cz/…fi/bike.html?….. Díky všem.

      0 0
      • pegas  

        kolo nadherny a super..ale v zivote bych ho nevzal na expedice(je to teda lesi volba nez to colnago ale i tak na expedice neni to prave orechove)

        0 0
        • pegas  

          ..treba brzdy…hydry jsou spatnou volbou..sehnat mineralni olej,drbat se s o vzdusnenim na expedici…no nevim nevim

          0 0
          • mosquito  

            presne tak, hydry bych si na expedici nevzal ani za mak (zvlast do kraju kde cyklistika neni rozvinuta), a fakt bych se bal ramu typu superlight atd … s 55kg bych se moc nedivil kdyby to v nejaky dire nevydrzelo

            0 0
            • pegas  

              dalsi vec jsou treba naboje..s vahou 50 kilo + tvoje(pocitam min. 80 kg)+ dalsi serepeticky dostanes se na silenou vahu a to treba vzadu naboje dostanou silenej zahul…a o tech hydrach jak tady pisou i ostatni..

              0 0
        • McEAGLE  

          Díky za rady, tak mi to tak příjde, že si mám toho 4EVERa Injection v LXku na kterém jsem objel kus světa dát za desítku dohromady a jezdit na něm dále… Dobrá, ale co na ty závody a místní lítání bez brašen…?

          0 0
      • Gorgov  

        „ALUMINUM U6 SuperLite“ myslim ze to neni ideal:) z funkcniho hlediska bych se vlastne vubec nebal karbonu,ale… Nejspíš ocel nebo titan rám, ale i ten hlinik jde, jen bych daval prednost oceli. musis brat specialni draty a myslim i centrklic. Ale jinak na závody to bude dobrý.

        0 0
    • poiko  

      co kolo jako měl ten týpek, co na něm jezdí závody v zimě. Vypadlo mi, jak se jmenuje, ale pamatuju si, že rám je Duratec

      0 0
      • McEAGLE  

        Zrovna tady louskám knihu od Jana Kopky – Cyklistickým peklem – vřele doporučuji – kouknu na čem ten blázen projel tu Aljašku.

        0 0
        • poiko  

          jj, to by mohl být on

          0 0
        • Darkson  

          JK jezdí extrémní závody na 29ce Superior a myslim, že by to bylo i kolo vhodný na expedice. jediný problém může být s dostupností náhradních dílů v MTB méně vyspělých končinách

          0 0
      • McEAGLE  

        Je to nějaký Superior s kotoučovkama.. Projel na tom Ameriku i Aljašku…

        0 0
        • Gorgov  

          duratec, ameriku ještě na supu, ted uz na duratecu. U nej sou ty kotoucovky nutny, v –40 toho s v moc neudelas. Vozi stary hopy M4. A taky třeba 3 ráfky svařený k sobě:) To asi nebude kolo, hledáš:)

          0 0
          • McEAGLE  

            Je to síla, tyhle expedice bez podpory mě berou… Ale pořád nemám jasno, co pořídit. Každopádně díky všem za příspěvky, musím si to urovnat v hlavě… Zítra obnovím diskuzi na tomto trídu, zatím dobrou.

            0 0
        • poiko  

          velo 2/2006 Jan Kopka: rám Duratec skoro Career 11, výplety DT swiss, pedály CB, páčkové řazení Sram X.0, brzdy buď hydry Hope, nebo mechaniky Avid a V brzdy Avid (typ nepíšou), kliky Gebhardt

          0 0
          • McEAGLE  

            máš ten článek v digitální podobě?

            0 0
            • poiko  

              ee, jen papír. ke scanneru nemam momentálně přístup. ale je to číslo 2/2006 strana 46–51

              0 0
          • Gorgov  

            Jen ten gebhardt mu asi musí slušně platit, nebo sou hodně dobrý kamarádi, že to vozí.

            0 0
    • zirecek  

      Na expedice buď popravit starší 4ever nebo skládat nové kolo.

      Hlavní je bytelný rám, tudíž nezeslabovaný rám se všemi potřebnými návařkami, může se vyrobit u Spyderu či dalších, ocel u Bareše, a další výrobci za hubičku v ČR. Ověšat to nižší sadou, bytelnými věcmi – poradí Kurýr na bajku. U vidlice bych uvažoval o klasické netlumené pružině/elastomer. Žádné oleje, vzduchy, hejblátka, páčky. Pružina/elastomer s mazáním vazelínou je servisovatelná inbusem, hadrem, vazelínou. Není tam co pokazit.

      Na závodění bych vzal cokoliv v akci okolo 30–40 tisíc na e-shopech.

      A co zkusit napsat Janu Kopkovi? Poprosit o radu.

      0 0
    • black.horse  

      kdybych řešil Tvůj problém, tak bych si postavil novej bajk… rám bych si nechal svařit z ocele, třeba Bareš nebo F. Mrázek apod, něco bytelného a spolehlivého. Vidlici buď jak píše Zirecek a nebo klidně i pevnou… čím jednodušší tím lepší a to samé se dá říct i o výbavě… preferoval bych bytelnost a spolehlivost a snadnou opravitelnost… mimochodem na případné závody bych si pořešil radši jinej stroj, páč ten cesťák by zas moc extra drahej být neměl.

      0 0
      • Darkson  

        když tu řešíte tu vidli…co se může stát pružinový vidlici krom toho, že z ní vyteče olej a nebude tlumit? zvlášť když je to na turistiku, kde je pravděpodobnost poškození vnitřních nohou nabo těsnění minimální;

        0 0
        • black.horse  

          vyteče olej, přestane mazat pružinu, ta zrezne, praskne, vidlice prudce sjede dolů na dno zdvihu, tudíž se v těle vidlice vytvoří astronimcko-megaprdózní tlak a dojde k roztržení vnitřních kluzáků, následkem výbuchu vidlice se uvolní uvolní z kluzáků teflonová vrtsvička a miliony atomů teflonu Ti přistanou na předním kole, to začne klouzat a v nejbližší zatáčce dostaneš smyk… a takovej smyk předního kola, to není prdel:-)

          0 0
        • jecnak  

          Nejlepsi je pevna. Z odpruzene ti muzou vylizt futra a to je pak jizda…

          0 0
    • filipes  

      byl jsem na Sahare s celoperem, nosic na sedlovce (ktere byla dlouha a tlusta). 10kg v nosici 5kg na zadech. Dalo se s tim rozumne jezdit i v terenu a do kopce. Netusim proc tahat 50kg v civilizovanych zemich jako evropa a australie.

      0 0
    • jecnak  

      Jedno kolo se na tohle nehodi – jsou tu naprosto protichudny pozadavky.

      Ja bych to vyresil tak, ze bych koupil (rozumej nechal postavit u Barese) nejaky levny ocelovy ram 25CrMo4, Sanko apod.+ vidlici. Ram ale nech stavet na odpruzenou vidlici a tu pevnou pak s delsima nohama (pokud chces vozit bagaz i vepredu – coz vrele doporucuju, protoze vic jak 25kg jen vzadu je pakarna). U obojiho si pak naporoucej dostatek navarek na nosic a blatniky, troje navarky na flasku, drzak na pumu atd. Osadit Alivkem + nejakou kovovou prehazku (kazdopadne ale Shimano kvuli dostupnosti nahradnich dilu). Ostatni komponenty spis stredni trida. Dulezity je kvalitni sedlo na ktery jsi zvykly, a dobre tvarovany riditka a gripy. Samozrejmy jsou rafkovy brzdy, a normalni vyplety a konusovy loziska – vse kvuli servisovatelnosti.

      Co se tyce rozmeru kol doporucuju spis 26" – ani ne tak kvuli dostupnosti plastu atd, ale kvuli pevnosti (28" je pri stejnem zapleteni o 30% mene tuhe)

      Tahle sranda se myslim pri trose snahy vejde do cca 25k CZK.

      Za zbytek kup zavodaka. Co, jak a za kolik tu najdes v historii.

      0 0
      • filipes  

        Pokud chce tahat tezky naklad tak naprosty souhas. Jinak podle me 20kg+voda na 10 dni v divocine staci i v nehostinne krajine typu Patagonie…zbytek je zbytecnost s heslem ‚Co nemas, to nepotrebujes‘ ;-)

        0 0
        • jecnak  

          Ja si myslim, ze 50kg na nosici nevezl, ze 50kg melo kolo s bagazi. 20kg veci + voda je kolem 26kg. Osobne doporucuju od 15kg tahat cast veci vepredu, podstatne to zlepsi ovladatelnost kola.

          Kdyz jsem kdysi jel sam do Alp, tak to vypadalo takhle: www.bajk.cz/…100_0159.jpg

          0 0
          • poiko  

            do Alp bez lyží? ts ts ts

            0 0
          • McEAGLE  

            :-) Naskenuju fotku naloženého kola a hodím to tady večer – na expedice vozím opravdu vše sebou – cca 50–55kg jen bágly. Nesnáším civilizaci – a třeba v Norsku a Finsku v oblasti Laponska nenarazíš 14 dní ani na kadibudku…

            0 0
            • jecnak  

              Potom plati dvojnasob to se dvema kolama a tim nosicem vepredu a pevnou vidli.

              0 0
      • jecnak  

        drzak na pumu = drzak na pumpu …i kdyz pumy by se obcas hodilo vozit.

        0 0
    • Daf  

      Za 40 kopis nadhernyho zavodaka a za 30 turistaka musis sehnat. Pokud to chces jeden univerzal, tak bych stavel na ocelovým ramu. Nemusi to byt uplne ten nejlevnejsi, proste nejakej kompromis mezi vahou a pevnosti. A vybava treba XT. Za zvazeni by stala pevna vidlice, kterou bys prohazoval s odpruzenou az budes prestavovat na zavodaka. Takove kolo pak muze vazit treba 12.5kg a na tom se zavodit da i dokonala zavodni raketa to nikdy nebude ;)

      0 0
    • RUR  

      Pokud jde o HT na dlouhý tratě postavil bych něco na tomhle rámu www.phenix.cz/index.php?… Ještě třeba Blizzard od RM, nebo Marin Pine mountain. Ten Jamis je docela dlouhán, ale za ty prachy je reynolds 631 vážně slušný.Kvalitní těsněnou hlavu. Dopředu bych dal nějakou 80mm pružina olej. Kliky na issis – přiměřeně kvalitní- ose(externí ložiska jsou náchylný ny špínu) nešetřil bych nanábách, takže asi Dt swiss 340/240– ostatní je spotřebák s výdrží max 10 000 km.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Určitě dvě kola – za dvě třetiny peněz pořádného závoďáka a za zbytek kolo na cesty. Jak psali ostatní: bytelný rám a nic složitého na údržbu a opravu.

      0 0
    • Andrzej  

      ja pridavam hlas jecnakovym radam......

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.