• karel III

    Nechal jsem si vyplést zadní kolo na silnici a po 1600km mi prasknul první drát a včera po 2200km druhý. Oba na levé straně vzadu naproti pastorku(v odleh­čené straně). Použit je nový ráfek MAVIC open PRO CD a nové dráty SAPIM leader. Se stejnou kombinací mi předtím vydržel 32000Km a potom prasknul ráfek a ne dráty. Je chyba ve výpletu?

    0 0
    • maxtor  

      A ve kterém místě ten drát praskl???

      0 0
    • mawerick  

      a nenamotal se ti řetěz mezi kazetu a pastorky?

      0 0
      • maxtor  

        „mezi kazetu a pastorky“?? To je kde??

        0 0
        • mawerick  

          no vidíš.. to je tak když člověk dělá tři věci najednou:((( Jasně že jsem myslel mezi kazetu a dráty:) to je snad jasný co chtěl básník říci ne?;)

          0 0
          • mawerick  

            P.S.:detailisto:D :D

            0 0
            • maxtor  

              Já jsem to pochopil, žes to asi myslel tak. Karel III ale píše, že mu to prasklo na opačné straně. Nevím jestli by to mohlo mít spojitost. Mě taky praskaly dráty (zase tak moc jich ale naštěstí nebylo) vždycky na opačné straně. Záleží jak ti ten drát praskne. Mě jednu dobu praskly tři dráty tak, že vyletěly z niplů a důvod?? V cykloservisu použili při vypletení delší dráty, které zkrátili a znovu vyvrtali závit tak prasáckým způsobem, že to absolutně nedrželo.

              0 0
    • yetti  

      Pokud Te ty draty praskaji v ohybu u hlavicky, tak se jedna bud o pretazeny vyplet, nebo ty draty stoji za prd.

      0 0
      • mosquito  

        pls mozna blba otazka – ale jak se pozna spravne napnuty vyplet ? sem ted centroval a mam pocit ze to mam krapet tvrdsi ale nevim jak to poznat .. a je lepsi mit spis volnejsi nebo spis utazeny draty – dik za info

        0 0
        • martt  

          lepsie je mat vyplet skor utazenejsi.

          0 0
        • maxtor  

          Hlavně musí být dráty stejně napružené a zároveň by neměly mít vůli. Navíc, čím míň drátů máš, tím je výplet citlivější a tím větší vzručnost potřebuje při pletení. Jednou mi v servisu vypletli 20-ti drátový výplet tak, že dráty střílely co chvíli. Známý mi to přepletl a v pohodě.

          0 0
        • yetti  

          Da se rist, ze musi bejt utazeny tak akorat, ale hlavne vsechny stejne. Protoze jak mas vyplet povolenej a nejaky draty utazenejsi, tak ty mekci draty dovoli mnohem vetsi deformaci a ty utazenejsi draty jsou pak silene namahany a praskaji.

          0 0
    • náčelník  

      A pletl ta nová praskající kola ten samý člověk jako ta stará nepraskající?

      0 0
      • karel III  

        Práty nepraskají u pastorku ale na druhé straně v ohybu a vyplétal to jiný člověk původně mi to dělal kámoš

        0 0
        • mawerick  

          a není možnost že bys ten ráfek někde bouchnul?

          0 0
        • kubad  

          SAPIM občas umí praskat, možná blbá serie buď sou v pohodě, nebo praskají, každopádně si nech zkontrolovat tvrdost výpletu.

          0 0
        • náčelník  

          „vyplétal to jiný člověk“ – to bude s největší pravděpodobností ten pravý důvod. On to totiž neumí každý servis.

          0 0
    • maxtor  

      Kolik drátů máš ve výpletu??

      0 0
      • karel III  

        36

        0 0
        • maxtor  

          Tak to nechápu… Kdybys tam měl 20 jako já, tak bych asi věděl, ale 36 je fakt hodně. Pokud jsi to nikde nebouchl. Spíš se kloním k tomu názoru, že je tošpatně vypletené. Že by byly špatné dráty se mi taky moc nezamlouvá.

          0 0
          • karel III  

            Mám to tři neděle tak jim to hodím na hlavu

            0 0
            • maxtor  

              A na omak nepoznáš, že by ti některé dráty připadaly víc „napružené“ než jiné?? Pokud jich máš 36, tak bych se tomu ani nedivil, pokud to dělal nějaký umělec..

              0 0
              • karel III  

                Tak mi bylo řečeno že jsou asi vymačkané díry v náboji

                0 0
                • maxtor  

                  Vymačkané díry v náboji?? Tuhle diagnózu jsem ještě neslyšel. To bude asi tím, že jsem ještě vymačkané díry v náboji neměl:-) Stejně se mi to ale nezdá. Poučí mě někdo, jak vypadá vymačkaná díra v náboji???

                  0 0
                  • djano  

                    Myslel vymackame drazky po starom vyplete. Tie maju ostre hranky a mozu novy vyplet poskodit.

                    0 0
                    • kubad  

                      To by mohlo být, ale tohle by měl zkušený mechanik odstranit při přeplétání kola, pokud ne tak je to jeho problém, tudíš reklamace.

                      0 0
                      • djano  

                        Mne to nepraskalo a to som pouzival obycajne spice (asi Hvezdonice). Mozno by bol problem pri extremne pevnom vyplete, ale za tym nepistim.

                        0 0
                    • maxtor  

                      O to víc nechápu, proč Shimano opustilo námoje, které pokusně dělalo v řadě Deore pod označením 555 – mrkněte na horáka v mém profilu. Používám je dodnes. Byly to náboje, kde se nic neprovlékalo, ale nacvakávalo do takových dážek v těle náboje. Když ti praskne drát (jakože mi ještě nepraskl), tak nemusíš sundávat kazetu nebo kotouč – dokonce ani vydělávat kolo z rámu, ale normálně to nasadíš. Nehledě na to, že náboje respektují rozdílnou délku drátů na každé straně (kvůli kotoučům a kazetě a mají na každé straně různé průměry, aby se délky vyrovnaly a zatížení výpletu bylo rovnoměrné. Náboje jsem sehnal v roce 2002 a od té doby se po nic slehla zem. Lidi, co znám a mají je, si je taky nemůžou vynachválit.

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Tak to mas stesti, ze ti jeste nic neprasklo. Uz jsem mel v ruce dost tehle naboju, kde byl drat prasklej v ohybu u hlavicky a to pak nekdy muze dat docela praci ten zbytek z naby vyndat.

                        0 0
                • náčelník  

                  Jezdím deset let staré XT a mají vymačkané díry v náboji. Nikdy mi žádný drát nepraskl. Asi před dvěma měsíci jsem si nechal dělat nový výplet a „pletače“ jsem se ptal, zda ty vymačkané díry nevadí a on mi odpověděl, že ne. Vypletl to do nich a nic nepraská. Dráty Sapim Race.

                  0 0
                  • martt  

                    mozno to do nich vyplietol presne rovnako ako bol povodny vyplet, takze nove spajle padli presne do vymackanych dier.

                    Ja pokial prehadzujem na novy raf, tak spajle aj niple nechavam stare, polohu noveho rafu voci staremu tiez nemenim a nic nepraska.

                    0 0
                    • karel III  

                      poloha drátů není shodná se starým výpletem

                      0 0
                      • MARIN  

                        Tak v tom pripade REKLAMUJ. Kdyz vypletac videl vymazkany naboj mel novy vyplet automaticky napasovat do vymackani. Ale mozna si chtel jenom zajistit praci do budoucna.

                        0 0
                    • náčelník  

                      Presne rovnako to rozhodně nemám. Na druhou stranu vždy při výměně ráfku měním i dráty a niple.

                      0 0
    • miťo  

      Člověče já měl stejný problem. Naby Shimano Deore DX (jako Ultegra), ráfky Mavic Open 4CD a dráty Ritchey 2mm. Praskalo to jako o život. Pak jsem ty samé ráfky přepletl na 1,8–1,5–1,8mm vpředu a 2–1,8–2mm vzadu výplet a od té doby je pokoj. Kdo to pletl? Slyšel jsem, že je nutné předtím než výplet napneš dráty u hlavičky ohýbat přez přírubu náboje, jakoby je natvarovat do podoby, kam se pak dopnou. Dělám to tak a je klid. Nicméně neúspěšnost 2mm drátů od Toma R. nechápu dodnes.

      0 0
      • Vilém  

        Draty od TR byvaly vyrobky DT

        0 0
        • miťo  

          jj, vím. Ritchey nikdy nic nevyrobil, tedy mimo počátků, teď si nechává vyrábět.

          0 0
      • martt  

        Najlepsie je vraj spravit toto: hladaj „stress relieving“. Myslim, ze to je aj na stranke Sheldona Browna.

        0 0
        • karel III  

          Měřil jsem dráty v zadním výpletu na pravo 510Hz-487Hz na levé straně 320Hz-387Hz. Včera mi praskly v levo další dva těsně za sebou. Kolega má přesně to samý vypletený českýma nerezama ráfek REMERX STORMY a OK.

          0 0
          • martt  

            Technicky ma zaujima ako si meral tie frekvencie. Parkrat som o tom pocul ale nikdy som to nevidel v praxi.

            Ak si chces skontrolovat ako mas napnute tie spice, existuje na to take meradlo napr. od parktoolu a pre niektore rafky a spice je predpisany min. a max. (alebo doporuceny) tah.

            Ked to ale tak vo velkom praska, skus este ten stress releaving, je to zalezitost na chvilku a mozno to pomoze. Je to skoro na spodku tejto stranky sheldonbrown.com/whe­elbuild.html

            Niektori doporucuju tzv. walking, to mi je ale trocha nebezpecne pre koleso, ta prva metoda sa mi lubi viac (a obcas ju pouzivam ak davam nove spajle). Nasiel som to len po nemecky, kukni heslo RECKEN na tejto stranke www.smolik-velotech.de/…/06einsp.htm#…

            V poslednom odstavci tam pise aj o tom pobuchani gumovym kladivom. To moze ale imho pomoct len vonkajsej strane spajli.

            Ak to nepomoze, nechal by som na Tvojom mieste to koleso prepliest, nakoniec Ti ta spajla vyleti tak nestastne, ze este vezme so sebou aj prehadzovac.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.