• Tinker

    Ahojte,

    po letech odříkání jsem nakonec povolil a chystám kotouče. S tím souvisí i stavba kol. Náby jsem sehnal XTR, ráfky budou pravděpodobně DT Swiss 4.2D a teď řeším dráty. Mám teď na zadním DT Revolution 2–1,5–2 a kolo se za rok ježdění ani nehlo. Vydrží Revolutiony i na kolech s kotoučema, jezdí to někdo? Kola musí vydržet tvrdší XC…

    Díkes

    Anketa: Já dráty?

    1x
    10%
    6x
    60%
    3x
    30%
    0 0
    • MlokCZ  

      Tak dej supercompy.

      0 0
    • kubad  

      klidně je tam dej a neboj se vydrží – ověřeno a mnohokrát a u spousty lidí.

      0 0
    • vladaza  

      na předním kole s pevnou MTB vidlicí mám vpředu 1,8/1,5 již několik let, ale s klasickými véčky. vzadu 2/1,8 – vše DT. To mi právě na kotoučích vadí, že namáhají mnohem víc výplet a člověk by měl použít silnější špice, pak je tu navíc ještě váha kotouče, náboje jsou taky těžší o přírubu apod. proto se kotoučům docela bráním, pokud nejezdím sjezd v bahnu a dešti, pak mi přínos jaksi uniká

      0 0
      • kubad  

        Moje kotoučovky sou komplet lehčí než vetšina V-brzd a proto nemám důvod se kotoučům bránit :-)

        0 0
        • Jane  

          tak nevim, ale treba avid DJ ultimate maj mit 690g moje vecka – packy Avid SL 150g a celisti Avid Mag 330g – to dela 480g + nejaky bowden, lanko… no a taky usetrim jeste na nabach neco, ze ano a to vaha tech pacek, celisti neni buhvi co… bohuzel paky vybiram dle tvaru a ze treba nejaky frm ma 111g a steinbach dokonce 60g me teda nechava v klidu… takze furt ten rozdil vecka vs. kotouce vidim tak na 200g ve prospech vecek

          0 0
          • MlokCZ  

            No ale ty jeho maj tak 650g komplet dohromady. A to jsem ještě neodečetl nějaké to odlehčení za ten jeho dětský kotouč vzadu :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            A jako celek má fulla lehčího i s kotoučovkama než tvoje HT. Takže i pro gramaře nejsou kotouče žádný problém (pokud jsou ochotni to zaplatit).

            0 0
            • Jane  

              no ja HT na vahu stavet nebudu, pac to zbytecne moc leze do penez… takze se dost pravdepodobne zastavim na 9.5kg – vyhledove bude novej ram – ten se zrejme stal prioritou cislo jedna… a pak dlouho nic, na cem by clovek mohl vahove usetrit a takovy to odlehcovani na plastich – to ja nepocitam, me zajima hmotnost kola s plastemi cca 450g (typ RR) a ne ze nekdo na bajka docasne nasadi treba furious fred… to dovede fakt kazdej:(

              0 0
              • roud  

                Jane popravdě nevěřim že se ta tvoje merida bez větší investice dostane na 9,5 (možná s pevnou vidlí a i tak pochybuju)

                0 0
                • Jane  

                  tak ted soucet komponentu dela 9.8kg, pricemz ten ram ma mozna 1700g – kdyz jsem ho novej vazila na kuchynsky vaze, tak to ukazovalo snad 1800g ci co… ted je jina objimka sedlovky a misky jsou zapocitany u hlavka… no a behem r. 2008 chcu splasit novej ram s jinou geometrii – zkusim kratsi – zatim nejrealneji to vypada na ram orbea lanza – ten by v 16" mohl mit tech 1500g, pisou 1450g… ale to je fuk, ja novym ramem resim geometrii a ne hmotnost… pak bude cas na vymenu znicenyho sida – to usetrim kulovy, naopak s „novym“ sidem pribude poplock – je mi opet jedno a cenove prijatelne jsou pro snizeni hmotnosti treba naslapy exustar, tam ziskam oproti pd-m540 pomalu 100g… ale teda ja se snazim menit veci, ktere mi funkcne prestanou vyhovovat, coz je zrejme v prve rade ram:(

                  0 0
                  • roud  

                    Vim že mě teď asi budeš mít za blázna ale viděl sem jeden bike kterej papírově vycházel pod deset a skutečná po převážení byla 10,6 od tý doby nevěřim že je taková pohoda postavit lehký kolo za málo peněz zkus si to nechat celý někde převážit budeš nemile překvapena :O(

                    0 0
                    • kubad  

                      realita je krutá :-)

                      0 0
                      • roud  

                        tjn ja budu rad když se s pevnou dostanu na 11 a to sem víc než optimista… (realita bude mnohem horší) :O(

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To se snad musíš dostat níže. Když jsem se teď na Stereu dostal se zdvihy 140/140 na 12,5kg (skutečně převážená váha celého kola včetně rohů, košíku na láhev, pedálů, prostě komplet).

                          0 0
                          • roud  

                            no tak dejme tomu 10,5–11 ale míň to určo nebude…

                            0 0
          • kubad  

            No ty uvádíš už v podstatě nejlehčí sériové V-čka, ty ostatní gramařské úlety už mají problémy s funkčností :-)

            Moje Marty SL mají komplet 599g a to je +/- stejná váha jak tvoje V-čka kompletvčetně lanek a bovdenů. Ty sice ušetříš něco na nábách, ale já na ráfku, diskový je cca o 20–30g lehčí :-)

            0 0
            • djano  

              Este ste zabudli na celkom tazke ocelove capy na rame/vidlici…

              0 0
            • Jane  

              no muj UFO ma 363g – to neni spatne… ZTR ma mozna o neco min – zalezi kus od kusu, ale tak hrotit to zas nepotrebuju:) jako cenu kotoucu (avid ultimate) si jeste dovedu predstavit, jenze nove naby na podobne urovni co ted (tedy hugi) – to by se ten prechod na kotouce strasne moc prodrazil…:(

              0 0
            • yetti  

              Pokud zainvestujes do kompletu na Vckach stejny penize jako do kompletu na kotoucich. Tak kolo na Vckach musi byt vzdy lehci. uz jenom proto, ze na Vckach muzes jit do mnohem lehciho vypletu s par dratama, na kterem bys na kotoucich daleko nedojel. Tim ovsem nijak nezpochybnuju smysl kotoucovych brzd – jen mi prijde nefer ubirat Vckam jejich asi nejvetsi vyhodu :-)

              0 0
      • Tinker  

        jako já se kotoučům taky bránil a ani teď nejsem plně přesvědčenej, že mi přinesou něco víc. Jel jse minulý týden s klukama ve sněhu a sračkách a moje XTR véčka s BBB špalkama brzdily pěkně. Navíc klukům s kotoučema brzdy drsně pískaly… Naopak v létě v Alpách zase všichni s kotoučema dole pod kopcem smrděli, že jsem myslel, že začnou hořet a já s véčkama nikde neměl problém zabrdit, prostě jsem o brzdách ani nevěděl. No uvidím, váha nepřibyla vlastně žádná (Marty SL), očekávám hlavně lepší dávkovatelnost…

        0 0
        • vladaza  

          kdo má kotouče, tak na ně nebude nadávat, totéž platí pro majitele véček, já mám jenom dojem, že trh, výrobci a celej ten cirkus kolem nám prostě ty kotouče moc cpe a pak je člověk najde i kolech, kde jejich funkčnost může být spíš problematická / trekingová kola, úzké pláště, snadná blokace, smyk/, ale proč by je necpali, když jsou podstatně dražší. jsem přesvědčený zastánce véček, která, pokud je osadíš kvalitními špalky a seřídíš tě nenechaj ve štychu a za cenu, za kterou žádné slušné kotoučovky nekoupíš

          0 0
          • kubad  

            V dnešní době je cena průměrných kotoučovek pod cenou kvalitních V-ček :-)

            0 0
            • vladaza  

              může být, přesto volím ty kvalitní véčka, ale je to opravdu jen subjektivní názor, volba a určitá umanutost

              0 0
              • ota  

                přijde mi že čtu debatu před 5 a víc lety.myslím že dnes snad už není co řešit.

                0 0
                • delfyn  

                  jak pro koho, není co řešit, nejsem zastáncem ani jedněch brz, pro někoho vyhovují Včka a pro někoho kotoučovky, podobný je to s komponentama pro někoho je shimano, pro někoho Sram, na silnici to samý s campou

                  0 0
          • MlokCZ  

            Ale argument trekingové kolo, úzké pláště – snadná blokace je právě argument pro kotouče ne pro v-čka, protože je třeba lepší dávkovatelnost, což je právě jedna z největší predností kotoučů oproti v-čkům.

            Jinak ať si každý dá na kolo co chce a co mu vyhovuje.

            0 0
    • Beeda  

      XTR 4.2d a revolution vozim zavodne celou sezonu, 77kg a uplna pohoda… skoda ze sapim cx ray nemeli v potrebne delce, to byl byl jeste vetsi maskar:-)…

      0 0
      • kubad  

        jj taky sem je chtěl, ale v CZ problém s délkama tak sem dal Revolutiony

        0 0
      • vladaza  

        cx ray jsou asi nejbrutálnější dráty na planetě Zemi, cena 70 za kus je taky samostaná kategorie, ale k čemu to je, když v ČR je distribuce slabší a DT kraluje, to je pak k ničemu, když si sortiment můžeš prohlídnout akorát v Brně na Sport Lifu, já totiž stále věřím na klasický výplet s 32 třikrát kříženýma drátama

        0 0
        • kubad  

          DT Aerolite sou úplně srovnatelné po všech stránkách s těmi CX-Ray, kromě ceny :-) ta je ještě brutálnější, ale aspoň sou běžně k sehnání.

          0 0
    • McBlacky  

      vozím revo 2–1,5–2 a nepraskl žádnej zatím

      0 0
    • Mamutko  

      Zdar. Oživím túto tému. Momentálne mám kolesá na nábojoch 240S s ráfkami 4.1 a vypletené revolution drôtmi (32). Chcem prejsť na kotúče na ráfkoch 4.2d a moja otázka znie, či môžem nechať pôvodný výplet, alebo či je nutné to vypliesť novými drôtmi. Dík.

      0 0
      • miki  

        Jestli bude sedět délka tak bych je nechal.

        0 0
        • kubad  

          delka nebude sedět, Dt4,2 ma dost jine Erd než starsi Dt4,1

          teoreticky by to mohly vyresit delsí nyple, ale  s 14 mm porad ještě 1mm delky dratu chyby a s16mm uz sou draty zase o 1mm delší

          takze zalezi jak se majitel rozhodne.

          Osobně bych draty starsi jak sezonu znovu na kotouce nezapletal

          0 0
          • Mamutko  

            Oki. Pôjdem do nového výpletu. Môže byť teda aj ten revolution? Viem, rozoberalo sa to tu, ale rok prešiel, tak možno sú nejaké nové skúsenosti.

            0 0
            • MlokCZ  

              Určitě i revolution být může. Osobně bych dal supercompy, taková ideální střední cesta mezi váhou a tuhostí.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.