• Q_cze

    Mam Marzocchi Marathon Race 2005.

    Jedu-li po např. horší asfaltové nebo lesní cestě , vidlice lehce klepe. Je to v rozmezí tak 0,5cm pod horní úvratí zdvihu po úplně nezatíženou vidli. Pokud ji zatížím úplně a prudce kolo zvednu – neklepe nic, ale při malém zatížení, když kolo při jízdě jen lehce vibruje vidlice klepe.

    Nevěděli by jste jak bych se toho mohl zbavit? Vidlice má najeto tak 500km po silnici.Bike HT CUBE LTD 5

    0 0
    • libi  

      Bych ti poradil aby sis zvyknul÷)) a je jeste jedna levna, jednoducha a ucinna metoda – kup si spunty do usi÷) Me teda zvuky z vidle nijak nezneklidnujou (pokud nejsou nejaky spatny), spis me teda stvala hazecka jak furt rachtala, ale to sem taky jednoduse a levne vyresil÷)))

      0 0
    • venca1  

      Při jízdě Marzocchi klepe. souhlas

      0 0
    • CZiko  

      no já nějaký ten čas jezdím MX Comp 06… nevím jak moc se liší, ale je fakt, že taky občas vyluzuje divné zvuky… když si takhle sedím na sedle, jedu pomalu a příjde pár malých hrbolů, tak tam trošku něco klepe (takže asi stejná situace jako u tebe), občas tam zašplouchá olej… porád něco:-) to jsou prostě marzocchi:-)

      0 0
      • Q_cze  

        Tohle o marzocchi vedet drive tak jsem do ni nesel.Mysl jsem ,ze to bude chtit nejak prifoukat anebo tak neco, ale zvykat si na pazvuky.To snad musi jit nejak doladit.Psal jsem Bartonickovi a ten taky nevi. :-(

        0 0
        • libi  

          Myslim ze tohle je o Marzockach dost reseny tema, ale myslim ze nema smysl to nejak resit. to je jako kdyby si chtel aby cvrcek necvrkal.

          0 0
          • CZiko  

            to je blbý příklad… by se pak vytratila ta večerní romantika:-)))

            0 0
    • yetti  

      Vzhledem k tomu, že mě úplně stejně klepe Marzocchi EXR Pro Air, tak to je asi normální. Tím ale neříkám, že mi to nevadí, protože mě to strašně s… Takže i mě by zajímalo zda existuje nějaký lék. Protože jinak vidle funguje skvěle.

      0 0
    • pos3k  

      toto tema se tu resilo nekolikrat, takze nic noveho, holt klepou (vim ze to je neprijemne)

      0 0
    • Pekáček  

      Klepe, mě taky. Snad částečně pomohlo obmotání jednoho dílu co přesně nelícuje páskou, nahrazovat záklopku z kovu plastovou se mi nechce, hlavně i kdybych jí měl, jsem teď línej to rozdělávat :o) Copa klepání, ona je navíc stále trochu líná žehlit. Můj SR neklepe a pravda -po úpravě- chodí skvěle :o)

      0 0
    • colin  

      mam mx comp 2006 eta a klepe taky ,ale jenom pri mensich nerovnostech,kdyz je to vetsi teren tak je vsechno v poradku.jinak je to dobra vidle

      0 0
      • Polka  

        Tak ta moje teda neklepe! ;-) Ma nakejch 1100km a to jsem ji vubec nesetril.

        0 0
    • Pekáček  

      No už jsem to tu dřív zmiňoval, možná by pomohla slaboučká pružinka co by tlačila na záklopku ventilu (FFD jí má, nejde o to že je to patrona a toto otevřená lázeň). Ale asi tam na ní není dost místa.

      0 0
    • Q  

      Jako prvni Marzocchi sem měl MX COMP COIL 105 03. Po zajetí šlapala bezvadně, ale jak píšeš, při menších rázech v ní cvakalo. Byla v záruce, tak sem jí zkusil reklamovat. Od bartoníčka se vrátila poškrabaná, ale dle servisu bez závad. Říkal sem si, že to nějak vydržím a nechám si jí, ale nešlo to „prostě na kole nesnesu, když někde něco rachotí“ Tak sem jí reklamoval znovu. A úspěšně. Teda né že by uznali reklamaci, ale nestihli jí vyřídit do 30ti dnů. Bylo to v červenci v době dovolených a několika st. svátků. Za vrácené peníze sem si koupil znovu Marzocchi. Tentokrát vzduchovou MX Pro ETA 105 05. Je prvda, že není tak komfortní, ale je tichá.

      Někde na foru sem četl, že to cvakání dělá nějaká podložka a že to de poladit. Návod na úpravu tam bohužel nebyl.

      0 0
      • lubos  

        No, jelikoz takovou nemam, tak nemuzu rict ze je to tim, ale co jsem videl fotky, tak rozdil mezi nima je minimalne v tom, ze cvakajici maji kovovou podlozku a necvakajici plastovou. Ono totiz nejake zvuky se najdou i u mne, ale ne cvakani.

        0 0
      • goofy  

        Vidim, ze nektere lidi asi nepochopim… Koupit si zamerne horsi vidli, protoze mi tam neco trochu cvaka. No podle gusta…

        0 0
        • Q  

          „HORŠÍ“ no jak se to vezme. Je pravda, že ta pružinová byla o něco pohodlnější, ale vůbec se nedala nastavovat. Kdežto vzduch si poladím podle trasi kterou chci jed. Třeba dneska jedu 60km převážně po silnici, takže přifoukám.

          0 0
          • goofy  

            Ja zapomnel, ze nekteri lidi maji odpruzenou vidli jako pevnou…:o)

            0 0
          • enjoy  

            kdyz mam jet silnici tak tam fouknu stavitelnej lock:-)).ne,nic..:-).

            0 0
    • fousek  

      Panove, me by zajimalo co delate kdyz sjizdite nakej kopec a klepe vam retez o zadni stavbu?

      0 0
      • Q  

        To je trošku něco jinýho, ale sere mě to taky.

        0 0
        • fousek  

          Je to neco jinyho, ale je to pruvodni jev toho ze to funguje dobre:-)

          0 0
      • Splinter  

        Hodí se to, aspoň víš, že ho tam ještě máš…

        0 0
      • yetti  

        Jenže ten řetěz klepe jenom když jedu něco hustějšího a vidle klepe pořád :-( Je to zvuk jako když máš vůli v hlavovým složení.

        0 0
        • Sidney  

          Mám MX COMP 2006, najeto asi 700 km a začala klepat. Myslel jsem, že je to taky hlavový složení, ale klepe pořád, na malých nerovnostech. Přesně jak říkáte :-((

          0 0
          • CZiko  

            jo, jo… viz. můj příspěvek nahoře…

            0 0
          • brantec  

            jj su na tom se svou MX COMP ETA 06 uplne stejne..po cca 600km zacala klepat a taky sem si myslel ze je povoleny hl. slozeni:) nejdriv mně to vadilo, ale ted uz to neresim..tenhle vikend me spis sere to pocasi:-/

            0 0
      • enjoy  

        tak kdyz uz je to takovy ze fakt klepe,tak uz mam chvili uplne jiny starosti:-)).

        0 0
    • Al_Bunda  

      Obecne vzato pukod se z vidlice ozyva kovovy zvuk a nemel by je tam neco spatne. Tolerovat, ze je to vidlice nejake znacky nema smysl. Take jsem zkoumal jako vidlici koupit a tato znacka vypadla mezi prvnimi. Me osobne by kovove zvoneni z vidlice po hodine jizdy privedlo do blazince, ale podle odpovedi nekterych lidi to zas tak nevadi hlavne, ze mam na kole Marshoshi a kdo je vic. Alespon se na dalku poznate podle nezamenitelnych zvuku vychazejicich z vasi vidlice :-)))))))))))))))

      0 0
      • goofy  

        U tehle vidle to ale neni zavada. To je pouze dano slozenim vidle.

        0 0
        • Al_Bunda  

          Ano je to bohuzel konstrukcni vada.

          0 0
          • wroum  

            pokud ti to vadi, neni ic jednodussiho nez to poladit za par kc. viz historie.

            0 0
          • goofy  

            To neni ani konstrukcni vada. Proste neni to nic, co by te vidli skodilo, a nechapu, jak to muze nekomu vadit. Mirne hazejici kotouc dela 100× vetsi a neprijemnejsi hluk, nez nejake jemne klepani vidle.

            0 0
          • enjoy  

            kamarad ma sice uz historickou,ale dobrou vidli,manitou SX.fajn vidla,akorat pri prudkym odlehceni(napriklad naskok na obrubnik) se ozval horni doraz,takovym stylem,ze jsem se poprvy malem vykacel,jak jsem se lek:-D. ale s tim se snad smiris ne?teda ja se s tim smiril,pac jsem ji za chvili vratil:-))

            0 0
      • wroum  

        hele, ten zvuk neni ani jedinej co z kola jde a ani neni tak hroznej aby z toho nekoho trefilo. a kdyby ta macocha nebyla na kole, tak ji urcite kupovat nebudu a to i z jinejch duvodu nez je jemny klepani v urcitym rezimu jizdy.

        0 0
    • jakub  

      taky klepe, neresim, jezdim

      0 0
      • jakub  

        a jsem rad ze ji mam je super..

        0 0
        • mar_tin1  

          :-) tohle uz nezopakuju… ne ze bych nebyl rad, ze ji mam :-)

          0 0
          • jakub  

            njn ja jsem nikdy nic lepsiho nejezdil, takze jsem rad ze ji mam… a naprosta spokojenost…

            0 0
            • jakub  

              myslim ze je to slusnej standart

              0 0
              • mar_tin1  

                taky tak. koukam, ze ty nase biky jsou celkem podobny :-)

                0 0
                • jakub  

                  tjn zatim mame podobyho bajka.. za par dnu uz nebudu mit nic a budu jen kynout u televize uz se na to tesim :-(((((((( kolo je k mani gdyby ho negdo chtel.....

                  0 0
    • mar_tin1  

      taky klepe, neresim, jezdim

      0 0
    • Dijck  

      Z1 mi tiez klepala…a mala aj vakel a zle chodila:) Tak som ju vymenil..:)

      0 0
    • micro  

      DJ3 06 taky klepe:-)) kdyz je vidle chvili v klidu, tak pak na mensich nerovnostech klepe, pak ji trochu parkrat promackam, a uz neklepe a cvachta olej.. taky to nechapu, oleje je tam dost (pri zasunutejch nohach tak 1,5cm pod hranou korunky)… Ale co sem zkousel MX Pro 03 , ta chodila tise a hned po promacknuti byl slyset tlumici olej .. ja se v tom fakt neorientuju…

      0 0
      • Lone1  

        DJ 3 06 má hladinu oleje při zasunutých nohách 60mm od hrany korunky.Jestli tam máš olej 15mm od hrany korunky, máš ho tam opravdu „dost“.Česky řečeno,jsi se okradl o 45 mm zdvihu vidle a ještě ti hrozí,že prorazíš tlakem olejové gufera.Současně jezdím MX compa.Většinou je ono „klepání“ způsobeno ťukáním šavlí o pouzdra.Jde to odstranit.Ale upřímě řečeno,já když to valím lesem na biku,tak nic neslyším!Štěr­k,písek,šotoli­na,dělají takový rachot,že nějaké klepání nemohu zaslechnout.Co z toho vyplývá?Tihle „klepači“ musí jezdit po chodníku,aby mohli poslouchat.To,ale ogaři sedíte na špatném kole!

        0 0
        • enjoy  

          z toho vyplyva akorat to,ze do kopce,napriklad,prav­depodobne jenom tlacis:-)

          0 0
        • Pekáček  

          ukáním šavlí o pouzdra? A to má být jako normální? Taky si nedovedu představit terén abch to cvakání neslyšel, no někdo holt jezdí jen po lávových polích, jako ty, že.

          0 0
        • CZiko  

          klepaním šavlí o pouzdra? to bychom v nich museli všichni mít kurevskou vůli… už se to tady kdysi řešilo a pokud vím, tak to způsobovala některá ze součástek navlečených na tlumícím plunžru, která když se vyměnila za umělohmotnou/si­lonovou, tak klepání přestalo… nevím jak jsi přišel na to, že to dělají pouzdra, ale podle mě je to blbost… Ne, po chodníku opravdu nejezdím abych mohl poslouchat – jde to slyšet furt a povrch si vybírat nemusím…

          0 0
          • kovar  

            ono takové to klepání u SSV způsobují spíš jiné věci, Pekáček tu dával kdysi foto: www.bike-forum.cz/…m/304509.jpg a kromě tohoto ještě jsou další zdroje zvuků. Ony kovové kroužky(záklopky) spůsobují spíš takové chrastění.

            0 0
            • CZiko  

              jo, to jsem myslel a ještě ty podložky jak píšeš… a DJ3 má taky SSV, takže to bude nejspíš stejný zdroj zvuku… Ale aby takové cvakání/chrastění vydávaly šavle+pouzdra je holý nesmysl…

              0 0
      • goofy  

        Toho oleje tam mas opravdu hodne. Staci si predstavit, kolik objemu zaberou jenom pruziny… Kdyz je das do zatlacenych nohou, tak to mmusi snad i pretect, ne?

        0 0
        • micro  

          no pockejte !! ja sem zapomel napsat ze tech asi 15 mm je i s pruzinama v nohach…sem jenom steloval utlum , tak sem nechtel vyndavat pruziny…ta vidle chodi bezne 90mm, na maxx sem ji dostal jen jednou, a docela to bylo slyset…a oproti jinejm vidlim ma opravdu zdvih presne 100mm jak udava katalog. A v nejblizsi dobe pude na vymenu oleje, a tu hladinu dam presne.

          0 0
          • goofy  

            Aha.. Tak nas tady nemistifikuj :o)

            0 0
            • micro  

              nojo, a nevite nekdo proc prvni cm zdvihu neslysim cvachtat olej ?? a kdyz tomu dam parkrat ranu a pak i ty cm slysim ?? Mi nejde do hlavy kdyz vim ze to tam plave v oleji…

              0 0
              • goofy  

                a kdyz tomu dam parkrat ranu a pak i ty cm slysim ?? Prosim, preloz to :o)

                0 0
                • micro  

                  no ranu – zvednu riditka a drbnu to o zem… jako kdyz skaces drop, proste parkrat to rychle promackat – potom to cvachta v celym rozsahu zdvihu..ale zase tady resim pic*viny, me to jako nevadi.. jen me to zajima

                  0 0
                  • goofy  

                    Takze jako prvnich par cm neslysis olej a pak jo, jo? Tak to bylo mysleno? No nevim jakto ze ho neslysis? Nekope ti to pri malym stlaceni? Jinak bych to videl na to, ze pri maly stlacenim tam projde jenom malo oleje a nestaci se vytvorit takovy ten zvuk protikajiciho o­leje.

                    0 0
                    • micro  

                      no hlavne to bylo mysleno ze po klidu kdyz vyjedu na hrboly, tak klepe, pak jí zapumpuju a najednou neklepe a kerásně čvachtá..to je nejakej „fígl“ VF2 ???

                      0 0
                      • goofy  

                        No ja myslim, ze se ty podlozky asi nejak ustali, a pak to uz nerachoti… Asi si ji este nemel rozebranou, co? Jestli vypada jak SSV, nebo je tam nejaky znatelnejsi rozdil?

                        0 0
                        • micro  

                          nerozebiral sem,, ale mozna se do toho pustim. Budu asi menit olej – po zabehu…

                          0 0
    • Lone1  

      Jde spíš o to,že se opravuje tekevize na dálku.To nejde,protože se nedozvíme přesnou definici zvuku,který vydává.Tříská,chras­tí,nebo klepe či co?Jinak vůle,stačí 0,05mm a už je to znát.Věř tomu.

      0 0
      • Pekáček  

        Moje stará Suntourka má od začátku mírnou vůli v kovových pouzdrech a má ocelové vnitřní nohy a věř tomu že je zticha jako pěna.

        0 0
        • CZiko  

          a já na to zrovna myslel, když jsem otvíral diskusi… takže otázka na Lone1: Když je klepání způsobeno vůlí v pouzdrech, proč neklepou ostatní vidlice s kovovými pouzdry stejně jako naše marzocchi???

          0 0
    • yetti  

      BTW nemáte někdo nějaký návod jak rozebrat vzduchovou Marzošku, nebo schéma? Docela rád bych se do ní podíval a zjistil příčinu toho cvakání. Myslím, že na to musím přijít. A když se zjistí příčina mohla by se najít i nějaká medicína jak to odstranit :-)

      0 0
      • goofy  

        pokud se jedna o tu v profilu, tak nejdriv vypust vzduch, pak vylej olej, povol dole na vnejsich nohach matky, a vidle se ti rozpadne. Ale kdyz budes demontovat plunzry, tak bacha, at si nepomichas ty podlozky…

        0 0
        • yetti  

          Jo o tu vidli se jedná. A myslim, ze kdyz jako nova neklepala, tak musi existovat zpusob jak ji to odnaucit. Příští veekend se do ni podivam. Diky za info, chtel jsem se jenom ujistit, abych neudelal nejakou blbost.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.