problem s instalaci V-brake Deore LX

12 nepřečtených
  • lOlA

    zdravim.potreboval bych poradit.dneska jsem si koupil V-brake Deore LX a doufal ze na nich zejtra vyjedu.ovsem opak se stava pravdou… nuze: po odsroubovani starych V-brake na me vyjukly cepy:) to je zatim vse v poradku ale jakmile jsem nasadil Deore na ty cepy tak to uplne nedosedalo…tak tri milimetry to odstavalo takze po zasroubovani se to malinko kyvalo a po narazeni na cepy se to zase sakouslo a neslo to sundat dolu.Jestli me nekdo chapete tak prosim poradte!ja sem z toho celkem zoufalej. Vydlu mam novejsi Sountur XC-PRO. Ram je trosku starsi ale ty cepy jsou prakticky stejny…dikec moc vsem!

    0 0
    • zirecek  

      Ty vYYYdláku jeden! :o)) Popis je slabý. Zkontroloval bych nejprve nastavení předpětí pružin – mají tři polohy, 3 dírky na čepu na vidlici. Čep je o něco kratší, mělo by to jít dotáhnout šroubem tak, aby nebyl vakl a zároveň se otáčely čelisti. Pohraj si s mírou dotažení, mělo by to klapnout.

      0 0
    • lidumil  

      Co takhle trochu čepy očistit od staré zatuhlé vazelíny jemným smirkem, pak nová vazelína. Mám zkušenost s montáží jak XT véček tak LX Véček (kámoš) a vždycky mezi brzdou a patkou čepu zůstala trochu mezera a ničemu to nevadilo. Zkus přidat foto.

      0 0
      • lOlA  

        no nemam fotak tak snad odpo ho dostanu.pak hodim foto.

        0 0
        • nadrazak 2  

          mám je,rám merida cobra a vidle suntour xc-pro-sl a no problemo.chod hladký.

          0 0
        • mejla  

          ahoj, jak jsi to nakonec vyřešil, mám podobný problém. dají se koupit a do vidle a rámu namontovat jiné cepy?

          0 0
          • Vilém  

            A co mas teda za problem? Ze mas kratke cepy? pokud ano, tak to neres, je to normalni.

            0 0
    • jihra  

      Možné problémy: 1/ Na čepech je často barva po stříkání rámu a vidlice. Ta barva bývá většinou právě na konci čepu u rámu. Jemný šmirgl a vyčistit až na kov. 2/ Jak už tu někdo poznamenal – bordel na čepech. Jemný šmirgl či rozpuštědlo a vyčistit až na kov. 3/ U odpružené vidlice (a někdy i u rámů, hlavně hliníkových) není dírka pro zasunutí „čepu“ pružinky, který čouhá z V-brzdy, průchozí. Už se mi stalo, že ten „čep“ pružinky, který čouhá s V-brzdy, byl dlouhý a dírka u čepu byla plytká. Tudíž „čep“ dosedne na dno dírky a brzda není přesto nasazena až na konec čepu. Když pak šroubem ramínko brzdy na čepu přitáhneš, pružina se uvnitř V-brzdy zmáčkne a brzdana čepu zatuhne – nejde s ní otáčet. V tom případě prohloubit (úplně převrtat) dírku u čepu nebo zkrátit ten „čep“ pružinky, který čouhá z V-brzdy.

      BACHA – šroub, který drží ramínko brzdy na čepu, je nutno vždy dotáhnout. Už jsem viděl dost domláceného borce i kolo a to poté, co se mu úplně vyšrouboval nedotažený šroub u přední V-brzdy a ramínko brzdy mu vlítlo do špic. No letěl prý pěkně.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.