• RomanH

    Tak jsem si v sobotu paradne „uzil“ vyjizdku. V patek jsem nasadil novy retez (treti v poradi, poctive meneno dle merky). Prvni zasek se mi povedl hned u baraku. Prvne jsem si myslel, ze jsem malo rozhybal cep, ale byl rozhybany dobre. Na nejvetsim i nemensim prevodniku to fugovalo krasne, ale na prostrednim to trhalo s voditkem prehazky a retez se kousal mezi presmyk a zadni vidlici. Vsiml jsem si, ze jsem nechal tentokrat o jede clanek navic, tak jsem retez zkratil. Moc to nepomohlo. Nastrikal jsem na retez ridky olej a strhl jsem originalni vazelinu – opet to nemelo moc velky vliv. Po 50-ti km jizdy na velkou placku a krpaly na nejmensi si to trosku sedlo – uz jde na prostredni slapat alespon po rovine. V nedeli jsem pilnikem trosku srazil na prostrednim prevodniku zuby, ale jeste jsem netestoval, zda se to zlepsilo.

    Je opravdu ten prostredni XT prevodnik takovy zmetek, ze vydrzi jen 3500 km (pri vcasne vymene retezu) ? Desim se pristi vymeny – retez mi ted vydrzi okolo 1500km a jsem zvedavej, kolik vydrzi ta kazeta – LX vydrzela cca 12–13tkm (5–6 retezu, ale drive jsem na nej natocil v prumeru 2300km. Mam radeji s pristi vymenou retezu vymenit i ten prevodnik, nebo otocit jeste dva retezy a vzit to i s kazetou ?

    A ktery by jste doporucili – v planu mam budto GEBHART CNC za 890 nebo FSA CNC za 1290. Jde mi o plynule razeni jako u Shimana, ale s dobrou vydrzi.

    0 0
    • Stancek  

      Tohle mi delalo, kdyz jsem mel na zubech prevodniku otrepy… pomohl pilnik a z boku to malicko liznout.

      0 0
    • kovar  

      neznám hliníkový střední (i malý) shimano převodník, který by se choval jinak, než popisuješ.

      0 0
    • BB  

      uplne stejna zkusenost s XTR, v urcite chvili se pak vyplati nechat retez a nemenit a dojet kazetu, prevodniky i s retezem. Znamy takdo dorazi XTR uz 6 tisic km a stale to docea dobre funguje.

      0 0
    • zirecek  

      To co popisuješ není normální, někde musí být chyba. Skutečně jsi měnil v předstihu řetěz? Co kladky přehazovačky, jsou v dobrém stavu, nevyhlodané? Buď je to kladka šaltru nebo spíš slítaný převodník. 1500 km je poměrně dost nařetěz, záleží jaký jseš pořízek, jak jezdíš a v jakém marastu. Gebhart nebrat.

      0 0
      • RomanH  

        Nejsem porizek (78kg) a retez jsem menil opravdu vcas. Na velke i male placcce v kombinaci s libovolnym pastorkem se voditko na prehazce ani nehne, ale na prostredni ssebopu skube v predozadnim smeru. Takze to opravdu vypada na ten prevodnik – na prvni pohled jsem na nem ale zadne otrepy nevidel. Srazil jsem tu spicku, tak uvidim.

        Drive jsem si myslel, ze mi vse vydrzi najak moc dlouho (v porovnani s ostatnimi). Mel jsem kompletni sadu LX 99. Ted mam komplet XT 04/05 a jak tak sleduji, zivotnost (retez, prevodniky) sla rapidne dolu.

        0 0
        • HonzaV  

          Na prostrednim prevodniku LX 99 jsem najel pres 5 tis. Kdyz jsem dal XT kliky, tak me sukovani retezu zastihlo po 2300km, pri stejnym stylu jizdy jako s prevodnikama LX. Dal jsem novej XT a dopadnul stejne, takze jsem piloval zuby, ale o to driv zase sli do kytek retezy.Zivotnost prachbidna. Ted mam nasazenej prostredni prevodnik Middleburn, po 1500km zatim vypada skoro netknutej, snad to byla spravna volba. Oproti Shimanu nevypada jako kus vylisovanyho plechu, je robustnejsi, potazenej teflonem.

          0 0
      • Quake 9.0  

        Bohužel mám ty samé problémy. Když jsem dal novou kazetu, řetěz a převodníky, tak bylo vše ok. Jak se sjede ale na druhý zub měrky(asi po 400km Sram PC69), nový řetěz je na prvním zubu, tak se to „chytá“. Na suchu je vše ok, ale jak se jdu projet do bahna, nebo chci vyjet prudký kopec, tak je konec. To musím dotlačit k silnici a nechat bláto trochu „ojet“. Zkoušel jsem tři druhy převodníků a bez úspěchu. Dost mě to štve, protože už mám od toho zrasovanej rám a už sem kuli tomu musel měnit(rovnat) ohnuté převodníky. Jediné co nedělá problémy je jezdit na největší převodník, jenže to není řešení.

        0 0
        • marapara  

          Něco podobného se mi stávalo na bahnitých maratonech, když jedu naplno (ale jen na nejmenším převodníku). Na suchu v pohodě, ale jakmile se převodníky víc zasraly, tak se mi kousal řetěz do rámu. A to jsem otřepy poctivě piloval. Řešil jsem to šlapáním na prostření převodník, ale do prudkých kopců jsem musel tlačit. Dělaly mi to kliky Deore na čtyřhran, byly nějak divně blízko rámu, řešil jsem to sice podložkou, ale moc to nemohlo. Před tím jsem jezdil kliky LX, které tak blízko rámu nebyly a řetěz se mi nekousal. Teď jsem inovoval na LX Hollowtech II, které také nejsou tak blízko rámu, tak uvidíme. Ovšem to co popisuje RomanH asi s tímto moc souviset nebude. Napadají mě jedině otřepy nebo materiál převodníku – blato. Bohužel v dněšní době, kdy se takové věci dělají jako spotřební zboží, bych se bál té druhé varianty.

          0 0
      • Extremist  

        To co popisuje mi prijde uplne normalni. Prostredni placka se proste ojizdi nejvic a s tim nic nenadelas. Problem je v tom, ze je mala, nejvic se jezdi, navic je hlinikova. Pokud jezdis zavody v blate a pisku, neni problem ji odjebat po dvou retezech (cca3–4000 km).

        0 0
    • rock  

      Nechci rejpat, ale moje Alivio má najeto zhruba dvojnásobek a zatím bez problémů :-) … a to jsem jeden z řetězů měnil i s kazetou, protože jsem na to pozapomněl …

      0 0
    • Daf  

      Ta prostredni placka je opravdu tragicka. Aby neco vydrzela musi se clovek snazit na ni jezdit co nejmene :) Tzn. aktivne jsem ji vyuzival jen na zavodech. Pri treninku jsem radeji hodne krizil retez z velke nez si ojizdet prostrednei :) Ted mam CNC FSA nabehovymi nyty. Nevim jak dlouho vydrzi, ale perfekne na ne nabiha retez. Snad lip nez na shimano klikach.

      0 0
    • Loner  

      Příště kup za 300 stovky ocelovou LX ku s náběhama, bude o pár deka těžší a vydrží minimálně dvakrát tolik. Já už jsem dávno vyléčen z Gebhardtových duralů a Pellsových karbonů. Každej spotřebitel a nezávodník na to po 15 letech na horáku přistoupí.

      0 0
      • zirecek  

        Ocelové LX 32z jsem taky koupil po slítání XT04– hrozné blato.

        0 0
        • Pekáček  

          Akorát při zasukování se jaksi lehce deformuje.

          0 0
          • marapara  

            Tak tak, taky blato a ještě riziko ohnutí zubu, což se mi taky už stalo.

            0 0
            • zirecek  

              Tak co chcete vozit, není to trochu stylem řazení – ohnout zub? To se mi ještě nepovedlo.

              0 0
              • marapara  

                Čoveče, ani nevím jak se mi ohnul. Stalo se to prostřední placce od Deore, která je ocelová. Nejsem si vědom, že bych do něčeho vrazil nebo mi něco vlítlo do převodníků, třeba větší kámen. Prostě jedu a najednou, když jsem hodil lehčí převod na pastorcích, tak to začelo skákat a přehazka lítat a já jsem nevěděl co to je. Až potom si kamarád všiml lehce ohnutého zubu. Na meším pastorku to nedělalo nic, ale na větších to dělalo paseku jako prase. A to určitě neřadím jako prase, když jedu do kopce a potřebuju lehčí převod, trochu to rozšlapu a povolím, aby řetěz nebyl v takovém tahu.

                0 0
                • zirecek  

                  Máš recht, osobně se mi to nestalo, ale co se týče Deore 32z, tak je na to náchylné. Mi se povedlo zlomit zub od šutru na 44z.

                  0 0
                • Daf  

                  Tak to je u deore normalni :) Ja takhle ohnul celou pilu. Normalne jedu preradim a je to. Staci nesikovne zaradit a je to. U Deore se mi to stalo 2× na prostrednim ocelovem prevodniku. Po vymene za hlinikovej zadnej problem.

                  0 0
    • Meesha  

      To samy mi delal gebhardt. Tuhle znacku uz fakt vic ne! Taky zivotnost asi 4 tisice. Ted u karbonovy zadni stavby me to sukovani fakt se*e.

      0 0
    • Paja  

      A ja byl nasranej kdyz jsem na duralovym XT mel otrepy po 8tis.km:o) Pokud se to lepi na prevodnik kvuli otrepum, bude se to lepit asi i s jetym retezem, takze pokud nepomuze opilovani otlaceneho materialu, tak bude potreba vymena. Na 2XM za 400Kc mam pres 12tis. km, porad vypada v pohode, radeji sem si koupil 2 do zasoby, nez doprodaji posledni zbytky…ten by ti urcite vydrzel o dost dyl, chod je sice o neco min hladky nez shimano, ale bez problemu.

      0 0
      • Loner  

        Prosímtě na ty 2M jsem slyšel jenom chválu, ale má 32 náběhy? dík za odpověď, já toho výrobce nějak nemůžu najít

        0 0
        • Paja  

          Myslim, ze klasicky nabehy jak shimano nema, zuby jsou malinko sirsi, resp. nezuzuji se tolik jak ty od shimana, coz asi spolu s asi 5× tvrdsi oceli nez od shimana dela tu vydrz. Chod je o neco hrubsi nez u shimana, ale stejne radi bezproblemove, nemam si na co stezovat. kontakt: Ing. Vit Sevcik 2XM@iol.cz tel: 724039066 minuly tyden mel na 4packu 64/104 jeste nejaky zbytky 32z., 22z. uz nejsou.

          0 0
    • Pekáček  

      Jsou předražený, ale mám je za gut cenu od Tinka. Díky Tinku! ;o) Jinak velice dobré jsou převodníky z klik Truvativ Stylo.

      0 0
      • RomanH  

        Diky. Vcera jsem to jel projet a to upylovani spicek ve smeru slapani fakt pomohlo. Jenom me udivuje kratkozrakost Shimana. Drive jsem razil zasadu pokud mozno ciste sady, ale ted zacinam menit nazor a budu kombinovat. Nepochopim, proc daji k tak slusnym klikam takovy prevodnik (za ktery chteji samostatne stejny peniz jako FSA). Jenom blazen by si priste koupil zase prevodnik Shimano. Chapu trend vymenit priste cele kliky, ale to by ty prevodniky musely vydrzet alespon 20–25tkm.

        0 0
        • zirecek  

          20–25t km? To je obor sci-fi, :-).

          0 0
          • RomanH  

            Ne, to mi vydrzely predchozi LX 99, kazeta 12–13tkm, retez prumerne 2300 km :o(

            0 0
            • zirecek  

              To jsi, teda byl, šťastný člověk.

              0 0
              • RomanH  

                Prave proto premyslim, kde udelali soudruzi z NDR chybu :o)

                0 0
            • rock  

              Vítej v realitě.

              0 0
            • HonzaV  

              Tyhle kilometry jezdil muj tatik na sade Deore r.2000, taky jsem nikdy nepochopil jak to dela. Kliky měnil po 20tis, kazetu po 15tis. Ted ma bika v XT 04´ tak uz jsem ho psychicky pripravoval na zivotnost „vyssi“ sady :-((

              0 0
              • zirecek  

                Jezdím to sámé, předtím Deore 2000, teď XT 2004, no, co dodat, :-).

                0 0
    • o.ndra3  

      Tohle se mi stalo, když jsem na XT klikách požíval SRAM řetěz. Po nasazení řetězu SHIMANO se problém záhadně vyřešil. Přijde mi to trochu záhadný, ale něco na tom asi bude.

      0 0
      • VencaV1  

        No oni jsou udajne novy retezy Sram trochu kratsi, takze staci trochu sjeta kazeta, nebo prevodniky a uz to preskakuje, ale zase o neco dyl trva nez se vytahaj.

        0 0
        • RomanH  

          Ja to slysel presne naopak – pry ma SRAM od vyroby vetsi mezeru mezi valecky nez Shimano.

          0 0
          • Mamut  

            Dlhe su rovnako, ale Sram ma o trocha mensie valceky. Takze pri pouziti mierky alebo suplery, sa aj novy Sram javi ako trocha vytahany.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.