• Crazykluk

    Zdravim, mam takovej dotaz.Doted jsem na kole mel kliky, snad neznackovy, osa ctyrhran, ted bych chtel jit do LX 05. Dneska jsem se byl zeptat v jednom servisu a tam mi chlapek rekl, ze je mozny ze tam vubec nepujdou (nemusi radit presmykac)…Trochu me to zaskocilo…Co s tim?Je to pravda?Myslel jsem ze s klikama LX by nemel byt problem.A snad se da nahradit ctyrhran jinou osou u kazdeho ramu ne? Moc tomu nerozumim,tak me hned neodsuzujte. Diky.

    0 0
    • Pekáček  

      Napiš jakej máš rám a přesmyk. Ony ty kliky mají převodníky trochu dál od rámu, tak se i pak víc kříží řetěz. Ale nevidím důvod proč by to nemohlo jít, pokud nemáš nějakej fakt obyč přesmyk, ale to by sis nekupoval LX05, že? A co sehnat Truvativ Firex na 4hran? Za ty prachy…

      0 0
    • Liborek  

      Ty kliky mají 3 vymezovací podložky a tak jdou použít jak na domek 68 mm,tak 73 mm.Ještě záleží na typu závitu ( BSA ,Italský).

      0 0
    • Fisi  

      To je blbos Tohle muže tvrdid ten kdo je nemontoval jsou tam vymezovací podložky a stěma do dopasuješ…

      0 0
    • Glum  

      Neměl by být problém. Vzdálenost se nastaví vymezovacíma podložkama. Řešil jsem teď ten samý problém: na starém kole jsem ojeté XT kliky (čtyřhran) nechal vyměnit za LX 05, přesmykač zůstal, vše plně funguje.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Lidé dobří, jsem v zoufalé situaci – sjel jsem velkou pilu na plečce a sháním nové kliky na čtyřhran od deore výše. V žádném krámě už je na čtyřhran nemůžu najít, všude je mají jen na tu hnusnou rouru. Přeci kvůli tomu na plečku nedám kliky XTR, co mi zůstaly z umřelého bajku a nevyhodím novou osu, vždť jsem ji měnil teprve na podzim 2011!

      0 0
      • Smazaný účet  

        Kolik máš na plečce rychlostí a jak dlouhé by ty kliky měly být?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Normální klasika, devítikvalt a 175 mm. Ale preferuji nové, přece jen, u klik, jeden neví, co mají za sebou. Mizerná montáž a z toho vyžvejkaný čtyřhran a tak.

          0 0
          • scalar  

            Zkus po netu pohledat FC-M443 nebo FC-M480

            0 0
            • Rychlej turista  

              Paráda, dík, zatím jsem na první pokus našel toto. Podle vzhledu i rozměru by to měl být on. Jen nevím, jestli půjde vyměnit, abych nedopadl podobně, jako když jsem měnil tu osu :-D

              Snad najdu i celé kliky, bo potřebuji vyměnit i pedály :-)

              0 0
            • Rychlej turista  

              Pasovalo by mi tam totok? Velká pila je ze železa, tak by mohla něco vydržet. Akorát je to desetikvalt, ale to by snad vadit nemělo? Tím bych měl vyřešeny i ty pedály :-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Tak kliky nedostupné, samotná pila taky nedostupná…

                Holt budu muset pár dní jezdit malou, než dorazí nový rám. Pak se uvidí, co a jak :-)

                0 0
          • Smazaný účet  

            Mám Deore LX FC-M563, ty jsou ale ještě na 8 sp. Nové, jen nasazené a poznamenané dlouhodobým ne moc šetrným skladováním. Ovšem jak by to bylo s kompatibilitou s 9 sp. řetězem, netuším. Navíc mají převodníky ještě na pětipacku (náhradních ale pár mám).

            0 0
      •  

        Hnusnou ROURU +1

        0 0
        • Vilém  

          Ty jsi fakt marod:)

          Ale alespon je ocelova, zadnej dural.

          0 0
          •  

            Ale je to debilní systém alespoň s těmi zav.miskami ,mufnu která je vždy zborcená od svařování i 0,5mm přeprasit závitníkem,zarovnat čela, pak si myslet že to je souosé,a ještě to muset podložit těmi hnusnými plasovými podložkami aby to bylo vyložené jako kráva.Bože ti výrobci jsou blázni!!!Pak se divit že ty ložiska jsou hned v háji.

            0 0
            • Vilém  

              Kdyz je stredova trubka dobre zafrezovana, ma rovnobezna cela, tak je to naprosto bez problemu.

              Zvlastni, ze u nab s prum. lozisky se ti nelibila jejich mala roztec a ze prave lozisko neni co nejbliz patce ramu a tady ti velka roztec lozisek vadi:)

              Pravda, ze slusnej 4hran byl naprosto nesmrtelnej, ale zas to ssebou neslo jine nevyhody.

              0 0
              • Rychlej turista  

                První osa mi vydržela 8 zim, tahle má za sebou teprve něco přes polovičku té první, takže mi můj socka přístup brání ji vyhodit :-)

                0 0
                • pepek  

                  Vydržela, ale byla těžká jak kráva a stála:600. Teď vyměníš jedenkrát za dva roky ložisko za 34 Kč ajeto.

                  0 0
              •  

                Jenže nesouosý je i závit a projetí tím závitníkem znamená snížení jeho nosného průřezu.Proti Tomu systému HT2 nemám nic pokud se použije v rámu který je pro něj dělaný tedy má mufnu pro systém presfit,kde stačí srovnat čela.

                0 0
                • pepek  

                  A k čemu ti ta souosost u čtyřhranu byla, když se to ohýbalo tak, že škrtal řetěz o přesmyk

                  0 0
            • krosmen  

              Čoveče to je zvláštní, tobě se na kole všechno sere, já bych na tvým místě chodil radši s trekovejma hůlkama. Vzduchový vidle jsou na hovno, ted' zas tohle…Zvláštní je, že mně oboje funguje zcela bez problémů. Ložiska stř. složení vč. misek jsem měnil cca po 18 tis. km a to jsem ještě zjistil, že zbytečně – zdroj skřípání při šlapání byl jinde.

              0 0
              • Vilém  

                Ne, ono se mu to nesere, on to pro jistotu ani nevyzkousi, aspon je o cem teoretizovat..

                0 0
              • scalar  

                Neblbni, trekové hole jsou hliníkové a tedy velmi nebezpečné, uřčitě by mu rupnuly nebo se aspoň ohnuly :-)

                0 0
              •  

                Mi se právě nic nesere protože mám octalink,dostatečná tuhost a vysoká životnost,vživotě bych nešel do klunkru jakým je HT2 do závitové mufny.

                0 0
                • kubad  

                  muhehhe

                  octalink je snad nejhorší co vzniklo, tos tomu nasadil korunu

                  :D

                  0 0
                  •  

                    Hm a jak jsi na to přišel?to je zajímavé že se pořád drží.Mám na něm najeto sice jen 16 tisíc ale zatím 100%spokojenost,

                    0 0
                    • kubad  

                      přišel sem na to lety a lety používáním kdy to bylo to top na trhu, tj lehce po roce 2000

                      zlátý 4 hran proti tomuhle paskvilu

                      0 0
                      •  

                        Zajímalo by mne co se ti s tím tedy stalo,já to před složením pořádně namazal a občas kontroluji dotažení, zočátku to chtělo častěji než to sedlo ale jinak luxus.Připadá mi že to kritizují ti co kolo neudržují a nechají to povolit a rozvrzat,ale na to mohl umřít i čtyřhran.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jak jsem psal nize, prvotni problem vakl. Po vymene nekolikate osy zacala srustat osa s klikama, pri nasledne demontazi se zacal vytrhavat material kliky a zustal na ose. To vse doprovazeno obcasnym cvakanim a vrzanim, to az ve vyssim stadiu opotrebeni, kdy to bylo uz vymackane.

                          0 0
                          • kubad  

                            byls rychlejší, přesně tak

                            za mě asi nejhorší co shimano vymyslelo

                            0 0
                      • scret  

                        ja bych to tak nehrotil, jezdil jsem dlouhy leta 4hran, dlouhy leta octalink a ted dlouhy leta HTII.

                        4hran vydrzel neskutecne… s Octalinkem jsem zadny problemy nemel, vydrzel taky hafo… to byly jeste leta, kdy jsem tocil klidne 8tkm rocne… Dneska vozim HTII a taky zadnej problem, ale uz jezdim min:)

                        0 0
                • Vilém  

                  Octalink a vysoka zivotnost? No ja ti nevim:)

                  0 0
                  •  

                    No jestli ta osa vydrží jako u čtyřhranu tak je to asi 5*tolik co ložiska HT2.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Poradnej 4 hran vydrzi minimalne 10× tolik co octalink. Vozil jsem to dost dlouho, od XT po Deore a nikdy mi nevydrzela vic jak 2500km bez vaklu. Oproti tomu HT2 vydrzi nekolikrat vic.

                      0 0
                    • kubad  

                      octalink má málo místa na ložiska, proto tragická výdrž

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jak pises, maly kulicky a pomerne spatny zatesneni. Nekde jsem tu kdysi vkladal foto v rozebranem stavu, ale dohledat to asi nejsem schopen.

                        EDIT: Tvl, ja to nasel.

                        0 0
                        •  

                          Možná že některé věci vychytali protože jak píšu mam najeto 16tis a nemám vůli ani ve spoji ani v ose,1* jsem to měl sundané jak jsem měnil rám a vše bylo jako nové

                          0 0
                          • kubad  

                            Jo vychytal :)

                            Přestali to vyrábět vcelku rychle

                            0 0
                            •  

                              Právě že nepřestali vyrábí se to pořád jen v nižšíh sadácch

                              0 0
                • krosmen  

                  A jak můžeš vědět, že by se ti to sralo, když to nevozíš?

                  0 0
                  •  

                    Hlavně proto že to slyším a i vidím všude okolo i u známého v servise

                    0 0
                    • krosmen  

                      Hmmmm, tak to abych rychle vyměnil HT2 za octalink, než se mně to taky vysere, že jo…

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.