• Troll

    Tak jsem se stal cerstvym majitelem Duke SL (diky vsem za rady). No, pri nakupu za rohem me docela ojebali s cenou a borec se vyjadril, ze udrzba vidle neni zadna treba, ze to proste bude jezdit.:-( Takze jsem se mrknul do pseudo-manualu od prodejce i do originalu, prosel forum, ale stejne bych potreboval poradit… Prvni uplne blby dotaz – kudy se to fouka??? Tohle jsem vazne nenasel. Prijde mi jedina moznost cudlik uprostred lockoutu? Jako rutinni udrzbu to bude chtit asi mazat horni cast nohou, ktera zajizdi dovnitr. Zkusim sehnat zde doporucuvany silikonovy ojel. Staci to jen striknout na nohu, parkrat zmacknout a je to? Prebytek mozna otrit? Btw, proc se na ty nohy nedelaji prachovky, jako driv a resi se jejich mozne poskozeni, spina apod? V AJ manualu jsem nasel servisni intervaly trochu jine nez „zadna udrzba“.:-( Vazne je treba co 50h menit „oil bath“ a co 50h olej v motion control? To budu i pri mem rekreacnim jezdeni 3× za sezonu v servisu.:-( Nebo to staci udelat vsechno najednou 1× za sezonu? (U me 1500km rekneme 150h) Dofouknuti manual doporucuje po kazde jizde.:-( To to bezne utika? Zajimalo by me, jak to delate vy. V nitru duse doufam, ze manual tezce prehani, nepotrebuji mit tamagoci. Na kole me bavi jezdit, ne to servisovat. Nehlede na to, ze vymena oleje asi nebude zadarmo, ze.:-( Takze predem diky za rady pro zacatecnika, co presel z RST Gamma na slusnou vidli a nerad by ji dojebal hned na zacatku.:-)

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Poslal jsem ti mail se vsema odpovedma co jsem nasel v historii.

      0 0
    • pos3k  

      tak SL nemam mam XC s u turnem, takze s foukanim ti neporadim. jinak po zajeti neni na skodu otevrit vidlici a vymenit ojl,pak podle me staci po roce jinak kluzaky striknu tf2 (pro starsi duky platilo: striknout olejem na bazi teflonu, viz http://www.sram.com/…ickStart.pdf ) Silikonovym olejem nic nezkazis.Zapumpuju a „vyplavenej“ bordel s prebytkem oleje otru. Prachovky jsou kapitola sama pro sebe, jedine plus co vim tak je ze je vidla potom hezci :-) (po 2 letech mam asi 1mm dupku, mimo zdvih)

      0 0
      • Zdenal^ZUX  

        Souhlas, jenom doplnim, ze u SL je ventilek pristupny po odsroubovani plastove zatky na horni strane leve nohy (coz je myslim popsano v manualu). Osvedcilo se mi foukat na trochu nizsi tlaky nez odpovidaji me hmotnosti v tabulce. Misto asi 155 PSI foukam 130 a je to v poho. Po zajeti vidle (cca 100–200km) je dobre vymenit olej. Pokud ho potom budes menit po kazde sezone, bude to IMHO stacit (plati pro trolla a jeho 1500km). Po kazde vyjizdce otrit kluzaky a striknout TF2 (silikon mi v servisu RS nedoporucili).

        0 0
        • Troll  

          No na horni strane leve nohy sice neco plastoveho je, ale otocit se tim da jen VELMI ztezka a jestli to ma jit vysroubovat, tak mozna klestema.:-( Rozhone ne rukou.:-( No ted jsem to zkusil vypacit sroubovakem, jestli to neni jen nasazena zaslepka a neni.:-( Koukam, ze na kluzaky asi budu strikat GT-85 s teflonem, ktery bezne pouzivam a bude to.

          0 0
          • Otelo  

            ved si to pozri v manuale, co mas co pacit novu vidlu?

            http://www.sram.com/…hox/duke.php

            0 0
            • Troll  

              To sem si pozrel. Dozvim se tam, jak se za jednoduse nastavovat pomoci zmeny tlaku a na kolik to mam nafoukat. Je tam skvele rozkreslene, jak se otaci zamykanim a jak se meni zdvih (fakt podrobne). Ale kde je ventilek na foukani ani nenaznaci.:-( Btw, uz jsen to odsrouboval – ale ten plast klestema, protoze rukou to neslo a neslo a neslo. Jeste ted me boli prsty, jak jsem to rval i pres hadr. Ale kleste ma jsem se k ventilku dostal. Koukam, ze jeste dlouho sebou budu vozit kombinacky.:-)

              0 0
          • Zdenal^ZUX  

            psal jsem vysroubovat, ne vypacit!!! Tak opatrne s novou vidlou!

            0 0
            • Troll  

              Kdyz sroubovat to slo, jako ze neslo.:-( Tedy, byt to na imbus, je to v pohode, ale prstama jsem to vazne nebyl schopen povolit.:-( No ale je to venku, zkontroluji tlak, skocim na to a muzu zacit nastavovat jak o zivot.:-)

              0 0
    • Martyss  

      Jinak doporučuji stříknout nejen na nohy, ale odchlípnout nehtem i prachovku(hodní těsnící kroužek gufera) a malé množství silikoňáku tam nechat zatéct( před tím dobře tohle místo očisti, aby se ti tam nedostal bordel). V servisním manuálu je uvedeno, že se má toto místo namazat trochou oleje, ale buď to v mém případě v závodě neudělali nebo tam moc dlouho ten olej nevydržel. V každém případě se poton hodně zlepšila citlivost vidlice. Jenom bych se chtěl zeptat, jestli ti ta čepička kryjící vzduchový ventil šla povolit rukou? Jinak k tomu oleji na dně vnějších nohou. Je ho tam celkem málo a k jeho výměně stačí sundat spodní nohy. Btw třeba já jsem si řekl, že když jsem dal za vidli 10 kkč, tak mě stovka nebo dvě za tu výměnu během sezóny nezabijou a stejně do servisu s něčím důležitějším aspoň jednou za léto musím.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        uz jsen to odsrouboval – ale ten plast klestema, protoze rukou to neslo a neslo a neslo

        0 0
        • R.1  

          nakonec to pod autogenovym plamenem povolilo

          0 0
        • Troll  

          To Pa-dlista: poslal jsem ti mail, to co mam v profilu je fake adresa kvuli spamu, ale to uz jsi asi zjistil…

          0 0
      • Troll  

        Koukam, ze je to asi normlani, ze ta cepicka u ventilku nejde zrovna lehce.:-( Ale pokud to nebudu muset rozebirat po kazde jizde, jak doporucuje manual… (kontrola tlaku po kazde jizde)

        0 0
    • malko  

      S tou údržbou podle manualu jsem si vzpomněl na mou stařičkou MG-91. Podle manuálu by se měla každých 25h kompletně rozebrat a vyčistit. Ještě jsem se k tomu nedostal :-) I když jednou snaha byla, povolil jsem ty šrouby co jsou ve spodu ale vidle se nějak neměla k tomu, aby se rozložila. Tak jsem to zpatky dotahnul a od te doby na to ani nehrabl.

      0 0
      • TinkTink  

        Nez ty srouby zespodu uplne vysroubujes, musis do nich v pulce vysroubovavani bouchnout, aby se Ti ten plunzr vevnitr povolil…klasicke :)

        0 0
        • malko  

          Ok vyzkouším. Teď mě napadá, jestli k tomu nemáš nějakej návod. Na netu k týhle vidlici už nic není, aspoň já nic nenašel. A ještě než ji vyhodím, tak bych to rád zkusil promazat a vyčistit. Ten návod chci proto, kdyby se mi nějak rozpadla pod rukama, tak abych věděl jak to dát dohromady.

          0 0
          • TinkTink  

            Na tom nic neni.....neboj…kon­kretni navod na tudle tvoji nemam, ale na rozdelani bude stacit toto: http://www.bajkshop.com/…XCP_S_02.pdf ..to rozdelej, namaz a sloz. Pokud budes chtit vydelat i elastomery, tak se mi zda, ze tam na to budes potrebovat spesl klic, ale tech je vsude plno :)

            Neboj…je tam par dilu a to je vsechno :)

            0 0
            • malko  

              jj dík. Když říkáš, že je tam pár dílů, tak to snad zvládnu. Pro jistotu si budu průběh demontáže fotit :-)

              0 0
    • Troll  

      Tak mam za sebou prvnich 30km na mem novem Duke SL a musim rici, ze je to BOMBA! Proc mi uz drive nekdo nerekl, ze RST Gamma NENI odpruzena vidlice, byt tak na prvni pohled vypada?:-)

      No jeste vcera jsem vahal, jestli to nebyla blbost, nacpat takove prachy do vidle, ale hned po dnesnich 5km, poprvnim sevezeni, jsem pochopil, ze to bylo spravne rozhodnuti.:-) Takze diky vsem za rady!

      0 0
    • MartinXC  

      Čepice na levé noze jde ztuha dolů jen ve 2 případech:

      • nová vidle
      • únik vzduchu ventilkem nebo pod ním

      Mazání kluzáků nepřeháněj, ono to rádo chytá prach a s olejem se pak zase dostává pod prachovku. Vpodstatě když přijedeš z vyjížďky se suchýma (třebas špinavýma) kluzákama, pak se hodí maličko přimáznout, olej je lepší než TF nebo GT, nevysychá tak rychle. Namaž, párkrát zamáčkni vidli, dosucha otři. Pak stačí po jízdě jen otírat.

      První výměnu oleje dodrž, ostatní se dají i za 2× delší čas (řekněmě limit tak 3000km) a podle bordelu v jakém jezdíš.

      Dofukování – v průběhu prvních 300 km si 3–4× zkontroluj tlak vzduchu a eventuelně uprav. Pak už budeš vědět, jestli dofukovat pořád, nebo jestli vidle tlak drží (obvyklý případ). Když bude ztrácet tlak, reklamuj (opraví ti zdarma).

      0 0
      • Martyss  

        „Čepice na levé noze jde ztuha dolů jen ve 2 případech: – nová vidle – únik vzduchu ventilkem nebo pod ním Mazání kluzáků nepřeháněj“…No já už tu „čepičku“ otvíral asi pětkrát a nezdá se mi, že by se to nějak zlepšovalo…:-/

        0 0
        • MartinXC  

          Tak jsi ten druhý případ, ten únik stačí i maličko (zkus sundat poklici z natlakovaného papiňáku). Na SIDovi i na REBĚ mi čepička dolů jde docela dobře.

          0 0
          • Martyss  

            To nejsem, protože tam jde i blbě našroubovat:-)

            0 0
          • TinkTink  

            Zapomnel jsi na moznost, ze plastova cepicka bude mit uz z vyroby poskozeny zavit – stava se to…takze se to ustali az „casem“…

            0 0
            • Martyss  

              To by byla ale asi celkem náhoda, kdyby jsme tu měli dva lidi podělaný závit z výroby. Nemohli udělat soudruzi z NDR udělat chybu při návrhu toho závitu?:-)

              0 0
              • TinkTink  

                Nevim…ja takovych cepicek na RS videl nekolik.

                0 0
                • Martyss  

                  Ale to tedy znamená, že je poškozen i závit na vidlici ne?

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Vybec neni duvod…proste to tam robot ve vyrobe nasrouboval na houby…tendle plast Ti zavit neposkodi…teda nemel by…nesmis moc chtit :)

                    0 0
    • rock  

      Přiživím se na tomto threadu: nevíte někdo odkaz ánébo nemáte někdo změřenou vzdálenost osa-hlavovka RS Duke XC 80mm a RS Duke SL 100mm ? Díky …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.